FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
...
Text postat de daniel d marin
Intrarea celor trei

Cei trei (printre care, din fericire, nu mã numãr ºi eu) au "nãvãlit în salã" la insistenþele unor AD-HOC (domnule Marian Badea!) organizatori, o spun în calitate de "întârziat" care a rãmas în picioare în spate (spre nemulþumirea excesivã a doamnei actriþe Doina Ghiþescu, una din "organizatoarele" ad-hoc...)


Lory Cristea (poeme)

... (cu pãrere de rãu) nu mi-a plãcut deloc.


C.T. Atanasiu ("Miza pe fericire")

Dintre o mie ºi una de variante a ales-o pe cea mai nepotrivitã. :)


Doamna Lucia Mureºan

O sensibilitate aparte, delicatã... ar fi ºi nepoliticos sã mã pronunþ aici.


Sorin Teodoriu ("Dragoste mãgãreascã")

Text ºi interpretare binevenite. Altfel pãrãseam sala (nemaifãcând faþã monotoniei). Felicitãri, Sorin!, nu ºtiam cã eºti aºa bun! :)


Maria Gheorghiu & Daniel Fãt

Maria Gheorghiu – monumentalã, de la început pânã la sfârºit.
Daniel Fãt – bestial (de bun).


Piesa Trupei Toma Caragiu

Piesã bunã, cu tineri talentaþi (îi nominalizez (pentru urmãtoare reprezentaþii) pe: Silvia Simion - prima pentru cã am remarcat-o ºi cu multe alte ocazii-, Alexandra Popa - pentru cã e foarte micã ºi foarte talentatã-, Bogdan Gagu - pentru cã, de fapt, nu mai are de mult nevoie de nominalizarea mea - , Adrian Uþã - pentru cã îl remarc prima oarã. ªi e posibil sã fii omis pe cineva, sorry).

(N-am înþeles precipitarea venerabililor din salã!!)


Plecarea invitaþilor

Invitata specialã, doamna care recitã ºi în timp ce vorbeºte, nu s-a remarcat ºi prin altceva. Nu i-a plãcut nimic din ce mi-a plãcut mie ºi a plecat strâmbând rafinat din nas....

Mircea Micu (onorabilul Mircea Micu, în alte situaþii) a plecat ca ºi cum nici n-ar fi venit. Am înþeles cã o va publica pe Lory Cristea în "Literatorul" (mai existã??), dar e cam puþin. Ar fi putut mãcar sã evidenþieze ce anume i-a plãcut din creaþia domniºoarei, sau poate nu i-o fi plãcut nimic...


Camelia Petre – recital de excepþie

Am plonjat, imprudent, în trãirea actriþei/poetei, ºi vã spun, nu se poate ieºi de acolo!


Daniel D. Marin (fãrã vreun rol în ceea ce s-a petrecut asearã :)

S-a simþit inhibat din douã motive:
1. Transmisia Internet (ca ºi cum nu ajungeau microfoanele instalate, în aceeaºi salã, în fiecare miercuri!)
2. Stilul domnului Ion Corbu (+ rigiditatea, limitãrile, disciplina, miza esteticã de un anumit fel, pe care le impune - pare-se - dictatorial ).


Daniel Fãt programat (din nou!!) la sfârºit de Europeea

La 22:15 am plecat. Pe "N-aº fi crezut vreodatã..." (excepþionalã, de altfel, ca ºi celelalte piese). Propun sã se înceapã la 9 dimineaþa ºi sã se încheie la 9 seara, ca sã prind ºi eu un Daniel Fãt cap-coadã!!!!

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Sfânta tãcere

Mã simt de parcã lupt de-o veºnicie
Cu forfota acestei omeniri...
Aºtept tãcerea sfântã ce-o sã fie
O sfântã vindecare pentru firi.

Am trupul prea bolnav pentru redutã,
Puterea mea deja nu e putere,
Privirea mea deja îmi e pierdutã.
Aºtept o sfântã, unicã tãcere...

Iubirii omeneºti îi este silã,
Se-ascunde ca un animal pândit
Iar omului de om îi este milã
Când foamea naºte pruncul hãmesit.

ªi peste toate, vântul ºi furtuna
Au prãbuºit naturii orice leac.
Peste pãmânt, neliniºtea-i stãpâna
ªi teama între clipã ºi-ntre veac.

Mã simt de parcã lupt de-o veºnicie
Cu forfota acestei omeniri...
Aºtept tãcerea sfântã ce-o sã fie
O sfântã vindecare pentru firi.

(Codruþ Berceanu)

PS: mi-a spus cineva cã ai început sã scrii bine. deci o sã ne împãcãm pânã la urmã :)
 
Postat de catre daniel d marin la data de 2006-08-06 22:13:39
         
 
  Mãºti la bâlciul zilnic

de la bâlciul zilnic îmi mai scriu pramatii
astãzi spun cã-s doctori în psihologie
n-au scuipat sã-mi punã etichetã mie
dincolo de toate eu sunt fata tatii

sunt ecologiºtii care n-au duminici
ar lãsa ºi caii fãrã de potcoave
sclavi filosofiei proprii ºi gângave
pânã ºi copiii vor sã fie cinici

inventeazã dogme stabilesc proporþii
cât sã batã vântul cât sã scrii scrisori
se cocoaþã-n vârful scãrii de valori
nevãzând gunoiul de prin faþa porþii

mãºti stângaci spoite fãrã nici un haz
care mai degrabã îþi stârnesc doar milã
cum încearcã-n tainã faþa lor umilã
sã-ºi mai scoatã masca cea fãrã obraz
 
Postat de catre BBBB aaaaaa la data de 2006-07-23 10:47:42
         
 
  Gheorghe Florescu,

ºi unde ies poeþii aceia din luminã? :))


Ecsi,

pe mine Lory nu m-a convins în nici un fel, decât când ºi când ca epigramistã. dar e micã, are timp. problema ei este cã citeºte prea mult Adrian Pãunescu. poetul acesta e "bestial" în unele poeme (cred cã i-aþi citit poemele de dragoste), dar sã citeºti noaptea Adrian Pãunescu ºi sã scrii dimineaþa Adrian Pãunescu parcã nu-i aºa o mare scofalã, mã gândesc cã ar fi la îndemâna oricui... dar eu nu sunt specialist în materie de Lory, i-am citit doar vreo 7-8-9 texte, ar fi mai interesant sã mã înºel :)

PS: pe mine nu mã intereseazã sã fac parte din altceva decât din ceea ce fac parte, mai ales când vine vorba de poezie.

PPS: Lory va putea pãtrunde oriunde va dori, dacã va mai scrie poezie. momentan n-are unde sã pãtrundã, poezia ei e abia la început.

PPS: n-am înþeles care-i faza cu mov. poate sã-mi dea o adresã de e-mail (nu messenger), ºi o sã-i scriu peste 2-3 ani. momentan, n-am timp de lecþii.

PPS: am citit douãmiiºti care scriu BESTIAL!! când aveþi timp, doar dacã aveþi, poate încercaþi ºi dumneavoastrã sã-i citiþi.
 
Postat de catre daniel d marin la data de 2006-07-23 10:21:59
         
 
  Daniel D Martin.
Intamplarea face sa fi urat maestrei poetese Lory Cristea, intrarea in Istoria literaturii romane cu mult inainte ca peruca lui Alex Stefanescu sa se aplece pe textele Loredanei.
Scrie bestial. Nu ca 2000 istii din care cred ca vrei sa faci parte. Scrie peren. Pentru ca la fel ca manelele si Parazitii si altii se vor duce mereu in .. Siberia Literelor...vorba unui poet ( il stii?)dar Lory Cristea cu plasa sau fara ciorapi va patrunde acolo. Crede-ma.
Ecsintescu Virtual simte sensul acolo unde el poate nu exista. Lory Cristea este dementiala. Am sa o citesc candva legata in piele. Bocancii literari sunt mereu de vinilin. La buna vedere.
p.s
cRED ca te seaca in ficatele ala mai mov chestia aista dar mergi mai departe. Lory da-i o adresa de mesenger unde sa-i dai lectii. Glumesc.
 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2006-07-23 01:51:09
         
 
  Nu-ti place tie Lory Cristea dar vei mai auzi de ea. Se citeste putina poezie si putini poeti ies din lumina.  
Postat de catre Gheorghe Florescu la data de 2006-07-23 00:23:19
         
 
  Îl cunoºti pe Gabriel Codruþ Berceanu??

(tot referinþe)
 
Postat de catre daniel d marin la data de 2006-03-09 20:00:05
         
 
  Lory,

când erai micã obiºnuiai sã adormi cu Esenin, Pãunescu, ceva Eminescu,... sau încã o mai faci? Se suprapun foarte bine pe structura ta, ai câteva astfel de poeme reuºite, dar, atenþie, acolo nu eºti TU! Sigur nu vrei sã fii Tu?


În altã ordine de idei, dacã efortul nu e prea mare, poate permiþi din nou comentarii pe Agonia, cã nu vreau sã te comentez aici.
(ºi oricum, invitaþia rãmâne valabilã, dã-mi un semn când vii la Bucureºti)
 
Postat de catre daniel d marin la data de 2006-03-09 19:59:05
         
 
  trimiterile nasoale au fost fãcute în subsolul textului (nu în cadrul lui). nu protejez pe nimeni (mai ales cã daniel nu are nevoie de vreun "bodyguard". e bãiat mare). e o cronicã ok! polemizantã... dar ok!

nu mai zic nimic. mie seara aia mi-a lãsat un gust teribil de amar! în fapt, nu ºtiu dacã mai vin.

Lory... îmi pare rãu cã nu am apucat sã vorbim mai mult. dar mai avem noi ocazii.

numai bine!
 
Postat de catre sorin despoT la data de 2006-02-27 16:56:20
         
 
 
Mã bucur cã nu existã o singurã cronicã ºi cã pãrerile-s diverse. ªi mai ales cã nu sînt ditirambice ºi encomiastice. Evident, important este cã ne întîlnim, chiar dacã manifestãrile nu sînt de calitatea doritã. ªi la fel de important ar fi sã nu existe acea autoritate posacã dispusã doar sã ne dãscãleascã.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2006-02-27 14:15:34
         
 
  sau la o ciocolatã caldã...  
Postat de catre daniel d marin la data de 2006-02-27 10:37:16
         
 
  Lory, dacã tu aºa ai vãzut totul, uite, îmi cer scuze ºi, Dumnezeule, îmi cer scuze de la toþi cei care s-au simþit în vreun fel sau altul ofensaþi.

Lory, scuze dacã am sugerat ce scrii tu mai jos (jumãtate de intenþie ar fi, dar nu în cazul tãu, ci al celeilalte fete care a fost publicatã în "Literatorul", dar... hai sã-mi cer scuze ºi de la ea, deºi nu-i pe site: Adinutza îmi cer scuze!, ce mai scrii?). Cred cã sunt eu foarte selectiv (cautã în ce bibliotecã virtualã vrei tu ºi spune-mi pe câþi ai vãzut cã laud?!), am o relaþie deficitarã cu textul, dar minunatã cu oamenii, o poþi lua ºi aºa... Cât despre criticat, nu te puteam critica, pentru cã n-am fãcut un comentariu, am spus, doar, sec: nu mi-au plãcut acele poeme (o poþi spune ºi tu de o mie de ori pe paginile on-line pe care mi-ai citit "opera". Ai impresia cã o sã mã supãr? Încearcã!)

PS: Nu sunt protejatul nimãnui, din câte ºtiu. Prin urmare, nu te sfii, ia-mi, dacã poþi, toate steluþele, trecute, viitoare, de aici ori aiurea...

PPS: ªi eu am plecat cu sufletul plin. ªi, da, 5 ore nu mi-au ajuns, n-ai idee cu cât de puþini oameni am reuºit sã vorbesc (iar eu sunt unul dintre cei care ºi-au luat mai multe pauze decât voi... :) (serios, n-ar fi deloc rãu sã fie mai multe pauze, cum sã ne cunoaºtem dacã nu putem vorbi între noi? Apropo, dacã mai baþi o datã drumul din inima munþilor, te invit la o cafea înainte de cenaclu).
 
Postat de catre daniel d marin la data de 2006-02-27 10:23:24
         
 
  Tocmai pentru munca si emotiile investite de voi acolo, am plecat cu sufletul plin si m-am simtit bine la cenaclu. Nu m-am uitat urat catre nimeni si nici nu am gasit ceva care nu era pe gustul meu. Am avut niste emotii de nedescris atunci cand am recitat poeziile si stiu ca nu este posibil sa placa tuturor, accept acest lucru. Dar in cinci ore, era timp sa ne spunem ce aveam de spus, nu sa venim acasa, unde e mai safe sa tastam mizeria si s-o aruncam cu un enter. La cenaclul Boemia din Petrosani, sunt criticata de distinsii mei colegi poeti, dar niciodata insultata. Asta era tot Sorin. Sa nu pleci, zic!
Lorz
 
Postat de catre BBBB aaaaaa la data de 2006-02-27 08:22:39
         
 
  Dragii mei, problema e in alta parte. Nu in poeziile lui Lory, nici in sceneta jucata, nici in eseu sau in proza citita de mine, nu e nici macar in cronicile despre cenaclu. Stiu bine ce spun. Iritarea asta spontana vine din alta parte si fiecare dintre noi stie lucrul asta. Haideti sa trecem si de acest impas, cum vom trece nu stiu, dar sa incercam.

Va rog inca o data sa nu jigniti, e pacat.

Au fost invitati care s-au privat de unele lucruri pentru a veni la muzeu, au facut eforturi materiale pentru cultura. Eforturi au fost facute si de catre organizatori.

Fiecare are dreptul la opinie. Lui Daniel nu i-au placut aceste poezii a lui Lory - OK. O spune sau n-o spune. Celor doi invitati nu le-a placut sceneta, nici lui Nicu Diaconescu, nici lui Adriana Mihaita si probabil mai multor persoane. S-a zis, e OK. Altii n-au agreea eseul, altii dragostea magareasca. Le respectam opinia atat timp cat nu-i jignitoare.

Trebuie sa tinem seama ca ne adunam oameni de diferite varste, de diferite mentalitati si de profesii diferite. Cu totii ar trebui sa fim intelegatori si, cu Sorin Teodoriu & Dragos Carjan sau fara ei, sa de meraga mai departe. Sa incercati sa va intelegi colegii si sa le acceptati opinia atata vreme cat ea nu e jignitoare.
 
Postat de catre Sorin Teodoriu la data de 2006-02-27 08:12:18
         
 
  Daniel, eu iti multumesc pentru atentia pe care ai dat-o poeziei recitatata de mine. Ma bucur tare mult ca ti-a placut. M-am pregatit la ea, si chiar mi-ar fi pasat daca ar fi trecut neobservata. In rest, am vazut numai cearta, si nu ma refer aici, ca aici e liniste, stai sa vezi la alte pagini de autor...
 
Postat de catre expirat CNT la data de 2006-02-27 07:51:24
         
 
  erata: am MAI aparut in Literatorul, anul trecut  
Postat de catre BBBB aaaaaa la data de 2006-02-27 07:45:07
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Sigur Sorine, e o cronica foarte bine alcatuita. Stelele eu le-am luat , voi face din nou acest lucru. Intr-o cronica este normal sa spui ca nu ti-a placut poezia mea, eu inteleg, nimeni nu va prescrie poezie de-a mea, dar a incerca sa tratezi lucrurile cu asemenea nesimtire, incat sa sugerezi ca Mircea Micu a vazut la mine altceva decat poezie, va descalifica din start. Intre timp am privit opera tanarului tau protejat. Impresionant. Si pentru toti cei care pur si simplu aberati! Nu sunt dornica sa apar nicaieri, am aparut in Literatorul (mai exista si e condus de Mircea Micu si Fanus Neagu) precum si in alte publicatii. Ma voi abtine de la comentarii pe acest site care sper sa nu devina ceea ce a devenit Agonia. A! mie nu-mi pare rau c-am venit atata drum din inima muntilor sa va cunosc. Ma bucur ca am avut ocazia!
Lory Cristea
 
Postat de catre BBBB aaaaaa la data de 2006-02-27 07:43:58
         
 
 
uite steaua / nu e steaua!!! cine retrage stelele, domnilor? :)) e o problema mai veche pe site! io-te are doua acuma! si ar fi avut poate si trei sau cinci! (o fi super-oferta!).

noroc bun, daniel! o cronica ok! (nici de-o sta si nici de trei! :P ) incerc sa fiu si eu cit mai obiectiv.

pentru cei care au dubii, daniel era individul acela slabut din spate cu care m-ati "surprins" de vreo citeva ori discutind... nu zice nimic cu rea vointa! stati linistiti! nu musca! :D

noroc!

zic!
 
Postat de catre sorin despoT la data de 2006-02-27 04:18:36
         
 
  Lory, am 24 de ani (ºi par de 17), nu mã clasiciza, please! :) Spune-mi "tu" nu "dvs".
E chiar important pentru tine de ce nu m-am dus la Sorin? Uite de ce! Pentru cã am întârziat ºi era prea în faþã (filma tot timpul); pentru cã daniel nu vine/iese în faþã; lui daniel îi place sã observe (tot pers. a III-a). ªi îºi permite sã fie obiectiv.
Nu i-am "judecat", am spus doar lucrurile evidente (nu doar în privinþa celor trei, dintre care pe unul chiar îl stimez). Iar "of"-ul nu existã; îmi plac cizmele tale, eºti foarte elegantã. Eºti încã micã, vei creºte inclusiv literar, sã nu crezi cã nu-þi dau nici o ºansã; nu mi-au plãcut poemele de asearã ºi atât. Cum spuneam, îmi permit sã fiu cât pot de obiectiv.

Bogdan Gagu, am citit cuvintele tale. Ai un suflet mare. ªi talent mult peste al criticilor tãi la un loc... (voi veni la toate reprezentãrile voastre, în mãsura în care Camelia nu va uita sã mã anunþe... :)

PS: Lory, uite, mi-au dispãrut steluþele, mulþumitã? Încã te ambiþioneazã chestiile astea de copil?... :)
 
Postat de catre daniel d marin la data de 2006-02-27 00:06:57
         
 
  exces de zel si de...ghilimele :)

Bine structurata cronica dvs , insa nu am inteles de unde atata pricepere sa-i judecati pe toti ( incepand de la d-l Ion Corbu , d-l Mircea Micu si terminand cu "talentata" Lory Cristea ( imi permit pers. a IIIa ) . Cu parere de rau ( mai rau decat dvs ) va adresez aceeasi intrebare ca si Sache : De ce nu a fost nimeni care sa vina sa spuna " eu sunt Daniel Marin !" ? Ei , mi-as fi dorit foarte tare sa fi auzit de la dvs care va este of-ul ( incepand chiar cu cizmele mele , al caror toc in mod sigur v-a inhibat :)) ) .
Astept sa aud de dvs , cu aceeasi intensitate cu care am facut`o pana acum .

p.s. ( fara relevanta ) : nu stiu cine a acordat steaua , insa textul auto-argumenteaza incadrarea gresita la "polemica" .

Lory Cristea
 
Postat de catre BBBB aaaaaa la data de 2006-02-26 22:57:04
         
 
  domnule Martin
obiectiv si clar poate...
ati fost aseara si nu am stiut cine sunteti, imi cer iertare pentru asta... vroiam sa va cunosc...

multumesc, in numele meu si al copiilor de la mine din trupa pentru aprecierile facute...

restul...
nu mai pot sa zic nimic...
poate am zis prea multe... si s-a mai zis...

cu respect
inoni
 
Postat de catre bogdan gagu la data de 2006-02-26 19:43:43
         
 
  Înþeleg cã s-a clarificat de unde provenea, de fapt, "brutalitatea unor persoane" (unor trei persoane...) :) ªi tot pentru clarificare, aº adãuga: domnul Micu nu numai cã nu a "pângãrit" textele "talentatei" Lory Cristea, dar i-au ºi plãcut (aºa cum i-au plãcut, la un moment dat, ºi textele Adinei Huiban, o altã foarte "tânãrã ºi talentatã" poetã. Mã întreb dacã textele!...)

PS: Mi-a plãcut cronica ta, mai ales tehnica (exactitatea, am vãzut... :)
PPS: Pãcat cã ai plecat aºa devreme. Ai pierdut ceva!! (pe lista de mai sus aº adãuga: Amadriada, Daniela Luca. Eh, ar trebui sã scriu o cronicã!...)
 
Postat de catre daniel d marin la data de 2006-02-26 16:43:50
         
 
  Mulþumesc Daniel,

Precizãrile sunt binevenite...
 
Postat de catre Marian Badea la data de 2006-02-26 15:23:24
         
 
  Daniel, multumesc pentru cronica. Mi-am spus si eu povestea, nu vreau sa ma repet. Iti multumesc ca ne pretuiesti asa cum suntem, cu calitatile noastre limitate. Atat putem. Si aici ma refer la mine, Cami, intreaga trupa Toma Caragiu, Ama, Nanu, Despot, etc, etc, etc.

Imi pare rau ca nu ai venit la mine sa-mi spui: eu sunt Daniel. Pentru ca ieri nu mai stiam unde sa ma duc si ce sa fac mai intai.
 
Postat de catre Sorin Teodoriu la data de 2006-02-26 15:14:16
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23927
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE