FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Libertatea de exprimare între uz și abuz
Text postat de Emanuel Cristescu
Într-un spațiu societal, în orice astfel de spațiu, libertatea presei nu este, nu poate fi și nu trebuie să fie absolută. Dintr-un simplu motiv. Jurnaliștii sunt oameni, nu îngeri. Și jurnaliștii au putere. Prin urmare au posibilitatea excesului de putere. Libertatea absolută poate exista doar la nivel individual într-un spațiu izolat. Robinson Crusoe ar fi putut, și poate nici el, beneficia de libertate de exprimare absolută. Presa există în societate. Iar când apare conceptul de "societate", imperativ, trebuie să apară și conceptele de"reguli" "norme" "limite" "restricții" Cu scopul de a denomina și decela uzul și abuzul. Cine ar trebui să stabilească limitele presei? În primul rând jurnaliștii înșiși. Pentru că libertatea fără responsabilitate și asumare conduce eminamente la abuz. Tendința oricărui tip de putere respectă o lege generală pe care aș numi-o legea exagerării. Prin urmare nivelul de cultură și etică al jurnalistului este primul care îi permite să își stabilească limitele. Și acest lucru se și face însă, din păcate, există comportamente jurnalistice cu geometrie variabilă. De exemplu, sunt jurnaliști care au adoptat sloganul "Je suis Charlie" deși cu nu mult timp înainte cereau închiderea nu știu cărui post de televiziune. Al doilea, în plan deontologic, îl reprezintă asociațiile profesionale care trebuie să aibă propriile coduri deontologice. Care să stipuleze drepturile dar și obligațiile jurnaliștilor. Acestea sunt sau ar trebui să fie principalele filtre care să valorizeze etic dreptul la liberă exprimare. Însă, cu toate acestea, din practică, se dovedește că doar acestea nu sunt suficiente. Și atunci, Statul trebuie să intervină, potrivit principiului separației puterilor în stat cu legi și cu justiție. Discret și proporțional. În primul rând preventiv. Dar evident, când se încalcă flagrant regulile societale, restrictiv și punitiv. În cadrul recentelor evenimente din Franța nici jurnaliștii, nici asociațiile profesinale, nici statul nu și-au făcut datoria în scop preventiv. Așa cum dreptul la liberă exprimare este și trebuie să rămână un DREPT SACRU, în limitele acceptate de societate la un moment dat, și dreptul la credința religioasă a cuiva trebuie să fie unul fundamental, sacru. altfel apar stări conflictuale. Sigur, presa poate aborda orice subiect, inclusiv subiectele religioase însă cu inteligență, umor, bun simț și măsură. În niciun caz grobian, ofensator și ticălos. În concluzie, CINE DOREȘTE LIBERTATE ABSOLUTĂ nu are altă șansă decât să părăsescă societatea. Sau să renunțe la ipocrizia de a considera că în societate, în orice societate, presa ar trebui să aibă libertate absolută.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  peia, repet intrebarea care e valabila si pentru kosta vicleanu & emanuel tristescu: Mai e Basescu presedinte? Ca eu n-am mai fost in tara din vara trecuta.
Multam si un praz verde.

 
Postat de catre General Motors la data de 2015-01-13 18:31:22
         
 
  Adevarat zic tie, bine si-or mai fakut treaba cei ce te indoctrinara! Halal! Fa-ti un bine si gandeste: nu e musai sa privesti la Antena 3 (cea care va este asa de odioasa, pentru ca e singura care a dezvaluit - si continua sa o faca- matrapazlacurile indicibile ale gastii oranj) ca sa iti dai seama ca raul imens pe care l-a reprezentat Basescu si ai lui pentru Romania nu se va sterge asa usor. De ce continui sa-l slavesti si dupa ce nu mai e presedinte (pentru mine nici n-a fost, decat un golan cu pretentii) e treaba ta. Nu ma substitui nimanui, constat cu jale ca esti irecuperabil. Ce fgel de intelectual ar admira, asa cum faci mata, indicibilele magarii ale insului? Unul ca dumneata, desigur. Stii ce? Discutia cu dumneata nu-mi mai produce nicio satisfactie, poate mai incolo, daca iti revizui pozitia. Daca nu, nu-i bai, ramai asa.  
Postat de catre sters sters la data de 2015-01-13 10:38:32
         
 
  în primul și în primul rînd, ceea ce ce-i dă de gol pe acești bășiști înfocați este osîrdia cu care-și apără nașul dn suflet. deși ăsta, e vizibil din satelit, a fost cel mai mare pungaș al istoriei românicii. altcum, dacă inșii ar mai fi încercat s-o dreagă, să se mai distanțeze de o evidență jenantă, parcă-parcă te-ai fi gîndit că doar își mai vîntură și ei aerul e supt limbă, în vrtutea inerției neghioabe, ca să nu li se înțepenească deșteptăciunea-n fălci. dar nu, ei sunt fermi, pe poziție: fideli pînă la victoria finală: bulăul bășist!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2015-01-12 23:41:56
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  dle Vianu Kosta, te substitui autorului textului de mai sus si raspunzi unui comentariu adresat lui sau doar iti inchipui in mod curent ca esti Emanuel Cristescu cel veritabil? cand o sa scrii dta ceva la care o sa am indemn sa-ti lipesc un comentariu, mare minune va fi. fa-ti macar un singur bine, ia-ti ochii de la A3 si semneaza unde spuneam.  
Postat de catre Mi Argo la data de 2015-01-12 23:32:44
         
 
  Si atunci de ce marea majoritate a musulmanilor a denunțat atacul odios?  
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2015-01-12 20:25:46
         
 
  Stimate (pentru moment) Mi Argo
Observ cu tristete ca ai ramas calat pe ultima directiva, anume "Cine nu-l iubeste pe tatelu' e dusman". Decupleaza-te, adapteaza-te ala viatza reala. Idolul tau chiozlau nu mai are, deocamdata, cam nimic de spus. Poate mai incolo, cine stie! Dar, pentru moment, sa stii, multe din abuzurile pe care le-a savarsit, la adapostul falsei impunitati, raman faptuite. Nu le vezi, dupa cum observ. Mai mult, esti asa de deformat in gandire, incat ti-e greu sa le observi cu propriile simturi si propria judecata. Nu-i bai, te acceptam asa, da' nu ne mai face pe noi tampiti, tinere (sau, cine-stie, doamne-fereste, batrane) domn! Sa auzim de lucruri fine si in orice caz, de bine.
 
Postat de catre sters sters la data de 2015-01-12 15:11:36
         
 
  nu e niciodata prea tarziu sa intelegeti ce e cu libertatea presei intr-un stat decent*.
incepeti prin a semna aici contra terorismului intelectual:
http://civitas.dogaru.net/nu-modificarii-legii-educatiei-care-va-face-posibil-ca-doctorii-sa-poata-renunta-la-titlul-de-doctor/

* calificativul "decent" exclude posturi tv precum A3, unele texte scrise de IP etc. in general, ipocrizia fudula.
 
Postat de catre Mi Argo la data de 2015-01-12 13:51:01
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE