FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
am gasit glontul [...] (lui Radu)
Text postat de Sabina Datcu
... provenea dintr-un pistol mic, de dama.

sigur ca provenea dintr-un pistol mic, de dama. nici nu trebuia sa cercetezi prea mult- ajungea o intrebare si ti-as fi raspuns imediat ca da, eu am invalidat acel text. pentru ce m-as ascunde?

te intreb pe tine, acum: care era functionalitatea acelui text? de ce ar porni cineva un text-polemica, sau un text-altele, de "bla bla bla" si tras la raspundere si injuraturi, daca nu i-ar lasa comentariile deschise?!?
stii cum ai procedat tu? ai afirmat ceva si nici nu ai dat posibilitatea celorlalti de a raspunde. ai pus o intrebare subinteleasa acolo, dar ai vrut ca ea sa fie retorica. eh, si ca sa fii sigur ca ramane retorica, ai inchis comentariile.
[sau poate ca inchiderea comentariilor nu a avut un substrat atat de profund, dar asa a fost perceputa, cel putin de mine.]

gestul asta - loveste cu bata si fugi cat te tin picioarele- oare o fi masculin? in situatia asta glontul provine dintr-o arma mare, de persoana cu [cenzurate din motiv ecoliterar + cacofonie]? sau si alea au zburat odata cu glontul?

nu ti-am invalidat textul pentru ce scria el acolo. l-am invalidat pentru ca era total nefunctional.
si ca dovada ca nu am nimic cu el, o sa ti-l rescriu aici. si voi lasa caseta comentariilor deschisa, pentru ca asa sunt persoanele alea cu armele mici: iti dau dreptul la replica.
voi reveni si iti voi explica nedumerirea ta din textul respectiv.
o zi minunata iti doresc.
-------------------

ASEMENEA! (Radu Stefanescu)
plecand de la comentariul de mai jos, care mi-a fost adresat:


"ce bine-ar fi să-ți vezi de ale tale și să nu-ți mai împrăștii umorile pe unde nu-ți fierbe oala. nu se putea să nu vii tu, cu balele tale ofticoase, să mă scoți din sărite.
dacă-ți zic hai sictir, ți-ajunge?"

(Postat de catre ioan peia la data de 2014-12-17 09:09:49)

si intelegand caracterul sau perfect ecoliterar (altfel n-ar fi fost validat), fie-mi ingaduit sa adresez distinsului pitecantrop calduroasa urare din titlu.


p.s. editorului responsabil, desigur, toata stima

--------------------

Comentarii:

"de unde reiese ca nici macar suferinta nu vindeca tampenia;"

"si intelegand caracterul sau perfect ecoliterar (altfel n-ar fi fost validat), fie-mi ingaduit sa adresez distinsului pitecantrop calduroasa urare din titlu. "

e mișto cînd vrei să demonstrezi cît ești tu de
pur, folosind ingredientele nobiliare de mai sus.
penibilul în fază de hepatită acută!
o fi stînd în aceeași balanță un "hai sictir" legitim cu "tîmpenia" și "pitecantropul"? (Ioan Peia)

de unde vrei sa stiu? nu-s farmacist. dar daca "hai sictir" a devenit legitim si ecoliterar (am indoieli in privinta lui "hai") ia-l si pe-asta, mai scurt, mai expresiv: sictir. (Radu Stefanescu)
-----------------------
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Există mai multe modalități de a provoca un om, nu zvîrlindu-i direct piatra-n scăfîrlie (cum face un alcoolic notoriu, în miez de noapte, după ce i s-a scufundat mintea în ceață totală), ci punîndu-i sub tălpi pietricele sparte, astfel încît zgîndăreala suppptilă să producă scrutcircuite neuronale, care să-l „isterizeze... gratuit”, precum cu fffoarte nevinovată intenție zice. Avînd în vederea că taman ăsta a fost scopul, fierea revărsată din belșug are astfel de finețuri tehnice, mai ales la indivizi școliți în atare sens.
Dar să facem traseistica corectă a „dialogului” (apoi monologului) dintre mine și insul care nu a fost niciodată împăcat cu ideea că nu el e cel care dă tonul la cîntec, ci altul.

Sub textul „in memoriam” apare primul com al insului cu hepatită virală, care părea a împărtăși o idee rezonabilă. Așa părea, la prima vedere. Doar că, în final, strecoară o mică ticăloșie, pe care m-am făcut că nu o observ:

„o sa-ti iei alt suflet langa casa, si-ncet incet, boby uitat fi-va, CUM ȘI TU, DE EL!”

Și hai să traduc: „nu meriți nici amintirea postumă a unu cîine de treabă! Tu ai fost o javră, nu el.”
Și să nu vină să-mi spună mie nea caisă că fitilul strecurat fu complet nevinovat!

Urmează o altă remarcă a tipului (vezi, eu nu-l ironizez cu denominația „maestrul”!):

„pierderea unui bunic, sa zicem, pierdere cu care, blasfemie sau nu, ne impacam mai usor. sa fim sinceri, asa stau lucrurile.”

La care eu am continuat foarte decent:

„aici, pluralul integrator e complet greșit.
nu spun mai mult.”...

...dînd a se înțelege că nu toți se împacă cu un astfel de lucru.

Tipul nu se potolește și iar vîră ștăngi, cică subtile și nevinovate:

„da, si eu detest cand altii vorbesc in numele meu, scuze.”

Replica mea, firească, la noua ștangă, vîrîtă pe sub gard:

„da, și probabil la fel de mult cînd vorbește cel care detestă atare chestie să vorbească el în numele acelora care.
da' asta nu se vede așa ușor.
sau nu se-aude. ceva de genu...
sau nu se poate abține să nu-și adjudece încă o dată adjectve negative meritate.
ca în cazul de față, spre pildă.
unul ar fi acela de cutră.”

Urmează, darea în fapt, materializarea clară a intenției inițiale a individului:

"de unde reiese ca nici macar suferinta nu vindeca tampenia;",

Ei, care ar fi fost legătura între faptul că eu detest literaturizarea unui fapt de viață cu spusele aluzive ale insului? Situație în care, tot ațîțat fiind, am replicat. (Desigur, tot la modul jănăralissim vorbind, căz doară nu am dat niciun nume. Puteam să mă adresez universului, în integralitatea lui):

"ce bine-ar fi să-ți vezi de ale tale și să nu-ți mai împrăștii umorile pe unde nu-ți fierbe oala. nu se putea să nu vii tu, cu balele tale ofticoase, să mă scoți din sărite.
dacă-ți zic hai sictir, ți-ajunge?"

Ori, un „ai sictir” este o invitație abruptă la păstrarea distanței, adică un fel de „scutește-mă, insule, de șicanele și ricanele tale, fă-ți de lucru-n altă parte, nu am chef de dispute la ora asta!”
Mă îndoiesc că ar sta pe același nivel de exchivalență cu „suferința nu vindecă tîmpenia”!
Și, ca o mostră exemplară de ipocrizie fățișă, impozantă, spune, la un moment dat, plusînd miștocărește: „e o cugetare a la Seneca”!
Mda, stoic, omu nostru, n-am ce zice!

Păi în cazul ăsta și cugetarea mea, de mai dinainte, fu tot din Seneca, alt capitol...
(Evident, că în fulminanta-i pledoarie pentru sine, de pe aici, evită să amintească de formula „tîmpeniei”, în varianta senecană!

Ce a urmat?
Rămas în suspans, ca măria în șură, cu oftica crescută-n el cît casa popoului, își deschide un topic doar pentru a-și continua sceneta și a-și descărca fierea:

"si intelegand caracterul sau perfect ecoliterar (altfel n-ar fi fost validat), fie-mi ingaduit sa adresez distinsului pitecantrop calduroasa urare din titlu. "

îi răspund:

„e mișto cînd vrei să demonstrezi cît ești tu de
pur, folosind ingredientele nobiliare de mai sus.
penibilul în fază de hepatită acută!
o fi stînd în aceeași balanță un "hai sictir" legitim cu "tîmpenia" și "pitecantropul"?

Apoi și-a închis portița de la colivie!...

Acum spune că topicul a fost:

„un text-pretext pentru acel "hai sictir" cu care m-a gratulat maestrul, intr-un moment de isterie gratuita ca atatea altele, dupa ce i-am comentat (absolut decent si amical), "In memoriam".

Păi da, e corect, „pretext” a fost, ca și altele, și altele de același gen. Sigur „isteria gratuit㔠este tot un compliment, a cărui adîncime metafizică eu nu am reușit să o pătrund, cu toate că insul „absolut decent si amical”, într-un topic anterior ține să-mi jignească locul de baștină, făcînd și o groază de aluzii super-străvezii la credințele mele cele mai intime, pe care mi le mai mărturisesc uneori pe aici, avînd credința că pot comunica, eventual, cu oameni normali, cîți or fi, iar nu cu miștocari flatulenți și slugi bășiste, care nu au decît un singur scop: să-și impună ideile cretine!
Cu astfel de indivizi nu mă voi împăca în veci.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2014-12-18 22:04:03
         
 
  Sabina, motivele ravalidarii n-au nicio importanta pentru posteritate sau situatia din Crimeea, daca tu asa ai considerat ca e bine, e bine.

cat priveste comentariul criminal citat de tine (care vad ca a disparut, cineva l-a invalidat, in timp ce comentariul provocator a ramas) nu ma refeream la el, ci la asta, cel care a declansat, de fapt, furtuna in paharul cu siroape:

"dupa mine, o pagina de jurnal scrisa cu firescul si usoara indecenta a durerii autentice; ca-i caine, ca-i om, uneori, totuna. o spun fiindca si eu am avut, si eu am pierdut. trecand peste pestilentialele sentimente ce ne leaga, am simtit nevoia unei pauze, sa-ti las un semn, sa marturisesc ca m-a emotionat. literar, nu pot aprecia, are ceva din Emil Garleanu, sau n-are nimic, dar nu cred ca asta conteaza. o sa-ti iei alt suflet langa casa, si-ncet incet, boby uitat fi-va, cum si tu, de el.
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2014-12-16 16:25:18"

chiar si cel incriminat, dupa mine, e ok dpdv formal, fiindca nu se refera la cineva anume. poti sa-l iei ca pe o reflectie, o cugetare, un gand :) "de unde reiese ca nici macar suferinta nu vindeca tampenia" poate e un citat din Seneca, poate am uitat sa pun ghilimele, pana si prim ministrul mai uita asta, nimeni nu-i perfect.

in rest, regulamentul nu prevede nimic despre interpretari in context, subtext si/sau paratext, Sabina; cum vedeai sau nu vedeai tu evolutia sau involutia craterelor pe Luna nu ma intereseaza absolut de loc, nu ma forta sa repet.

cata vreme il accepti, jobul tau e sa validezi/invalidezi texte dupa criteriile arhicunoscute, scrise pe frontispiciul acestui sait, si cand nu faci fata, sa izbucnesti in lacrimi, sau sa dai un mail mai sus, pentru sanctiuni.

eu unul, n-am de gand s-o fac. d-l Cristescu n-are decat sa intre in cont, sa-si citeasca supusii si sa imparta dreptatea, iar daca are treburi mai importante, sa apeleze la d-na Stefan.

lasandu-ti deliciul ultimului cuvant, pastreaza glontul, pune-l in posetuta, arunca-l, e bine oricum

acum te las, mai am si alte treburi
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2014-12-18 14:37:34
         
 
  p.s. iti validez textul. nu pentru ca am numarat pana la 125, nici pt ca azi il consider mai valid si mai functional ca ieri, ci pentru a te scuti de rolul de victima, abuzatul editorilor.  
Postat de catre Sabina Datcu la data de 2014-12-18 13:21:29
         
 
  Ce razboaie, Radule? Ce razboaie "numai ale voastre"? Daca textul ramanea in cadrul "razboaie numa' ale mele si ale prietenului meu", atunci care e treaba cu "intelegand caracterul sau perfect ecoliterar (altfel n-ar fi fost validat)" sau "p.s. editorului responsabil, desigur, toata stima". Odata scrise aceste lucruri, ai deschis poarta si pentru altii, i-ai invitat acolo, in razboiul vostru personal, ca sa ce? ca sa te simti tu stapanul care da peste nas tuturor si mai apoi sa le pui un plasture pe gura?
spui decent si amical? asta e fraza decenta si amicala: "de unde reiese ca nici macar suferinta nu vindeca tampenia"? da' daca te abtineai in a o scrie ce era? erai ipocrit sau cum?
da, initial am acceptat textul tau. era modul prin care vedeam continuat "razboiul" asta de care vorbesti tu. si intr-o oarecare masura rezolvat. si atat. nu pentru ca l-as fi considerat literar.
atributiile astea de care vb tu cer o interpretare in context. adica sa lasi sansa unui dialog. dialogul ala care presupune 2 sau mai multe persoane, si nu dialogul intre tine si tine.
abuz se poate numi si referirea la editori. la orice editori. la fel, abuz se poate numi si "injurarea" directa unei persoane care nu are drept de postare directa si apoi sa acuzi editorii ca i-au permis dreptul la replica.
dar e mai simplu sa pozezi in victima, nu-i asa, decat sa iti pastrezi un oaresce autocontrol?

ia, reclama-ma la dl. Cristescu pentru abuz in serviciu. sa vad, ce o sa mi se intample? o sa scap de asocierea cu "editor basist" a lui Ioan Peia? o sa ai drum liber in razboiul tau cu acelasi domn? o sa faca dl Cristescu trafic mai mare de 300 vizitatori pe site?
 
Postat de catre Sabina Datcu la data de 2014-12-18 13:16:50
         
 
  p.p.s. "te intreb pe tine, acum: care era functionalitatea acelui text? de ce ar porni cineva un text-polemica, sau un text-altele, de "bla bla bla" si tras la raspundere si injuraturi, daca nu i-ar lasa comentariile deschise?!?"

curiosity killed the cat...
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2014-12-18 13:00:28
         
 
  p.s. zici ca ai invalidat textul pentru ca era total nefunctional - asta e al treilea abuz, nicaieri nu scrie ca un text trebuie invalidat daca are inchisa caseta comentariilor, de altfel, la ce bun optiunea inchiderii comentariilor? ca dovada ca n-ai nimic cu el, si ca te-ai calmat, respira pana la 125, apoi valideaza-l la loc. o simpla sugestie.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2014-12-18 12:55:19
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Sabina, de ce te-amesteci tu, mai ales dupa atatia ani in care n-ai fost la curent cu "dezbaterile" europeice, intr-un razboi care nu e al tau? "asemenea" este (mai bine zis a fost) un text-pretext pentru acel "hai sictir" cu care m-a gratulat maestrul, intr-un moment de isterie gratuita ca atatea altele, dupa ce i-am comentat (absolut decent si amical), "In memoriam".

expresia folosita de maestru a fost acoperita de regulament, din vreme ce insusi un reprezentant al sfantului Regulament pe pamant, adica un editor, l-a considerat valid, adica ecoliterar. sigur, incalcand edictul d-lui Cristescu, dar poate ca editorii stiu mai bine cat de razgandibila e ntura umana, ca de-aia sunt editori, altfel, ar avea nivel 10, cum Vasile Munteanu, ca sa dau un exemplu. sper ca pana aici m-ai urmarit, inteles si nu te-ai enervat excesiv - ar fi regretabil sa mai faci si alte erori pe fond emotional.

initial ai acceptat textul meu, ok. atributiile tale se cam termina aici. mai departe, daca textul primeste stelute, daca eu il sterg sau nu, daca operez modificari pe el, sau inchid caseta comentariilor e problema mea exclusiva si a celor care il apreciaza, injura sau tac. orice alta interventie a ta, in calitate de editor, din momentul asta, s-ar putea numi abuz.

cum, de altfel, topicul asta - un abuz, de data asta dublu: unul de fond, pe care tocmai ti l-am explicat, si altul de forma, anume ca in corpul topicului ai repostat un text pe care tu insati l-ai invalidat, considerandu-l, dupa o alta repozitionare a planetelor pe cerul natal, neregulamentar (...)

in ce priveste aspectele etice ale chestiunii, mai precis masculinitatea mea, opiniile tale, sincer, nu ma prea intereseaza, dar daca tot esti curioasa, alta solutie decat proba nu exista...
ca sa nu fiu inteles aiurea, precizez ca e vorba de de masculinitate textuala. revalideaza textul meu si lasa lucrurile sa curga, ce fac eu cu el mai departe, e problema mea exclusiva. similar, ce faci tu mai departe cu d-l Cristescu, in legatura cu interpretarea termenului in disputa, e problema ta exclusiva.

sa ai o zi buna, desi...


 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2014-12-18 12:48:35
         
 
  si ca sa ma intorc iar la treaba cu masculinitatea: chiar ti se pare hmmm... "barbatesc" ca tu sa arunci o petroaie in capul persoanei X stiind ca ea nu iti poate raspunde?

deci tu, care poti posta direct, arunci o replica mai putin magulitoare la adresa persoanei X care nu poate posta direct, dar care poate vedea ceea ce ai scris. si nu mai vrei sa vezi niciun raspuns. sau te astepti ca la o formulare non-eco sa primesti o replica hiper-eco si un buchetel cu flori. zau asa...ori esti pionier ori esti demoazela.
 
Postat de catre Sabina Datcu la data de 2014-12-18 11:46:21
         
 
  Sictirul pe Europeea - aducere aminte

"sictir", acest cuvant oribil si atat de ne-eco, pare a fi, totusi, un termen acceptat aici. de la poezii ce folosesc forma completa - aia cu "hai...", pana la diverse formule ale sale.
si sa vedem ce s-a intamplat pana acum cu acest termen:
1) in poezie/texte, des acceptat - o suna poetic, nu stiu
http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=47373
http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=45736
http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=42889
http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=41394
http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=31518
si multe altele, poti da cautare dupa cuvant pe texte.
2) partea si mai interesanta este atunci cand vine vb de folosirea cuvantului in comentarii.
se pare ca singura interdictie la folosirea acestui cuvant sau a formulei complete o are Ioan Peia, dar si domnia sa NUMAI in anumite contexte.
Aici este unul dintre comentariile dlui. Cristescu referitor la aceast termen:
Domnule Peia, nu vă mai victimizați degeaba. Niciun comentariu care conține "hai sictir" ori încalcă regulamentu nu va trece. Și rog și pe ceilalți editori să procedeze la fe. Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2013-05-11 22:10:18 (http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=44988)

Cand expresia e folosita in anumite alte contexte (in special politice, in care parerile coincid) devine perfect valabila, chiar folosita de acelasi domn:
http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=47845
http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=46578
etc.

Altfel, vad ca si tu folosesti termenul asta, chiar daca nu-l consideri tocmai potrivit si eco:
hai sictir, prietene...
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-08-31 22:50:52 (http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=42816)
 
Postat de catre Sabina Datcu la data de 2014-12-18 11:39:23
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE