FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Redă-mi puterea de a continua, Gloria!
Text postat de dea cris
Ceasul de pe perete, sub forma unui chip de lună, indică ora unu. Mitoș aprinde veioza. Privește spre Carmen- soția lui e o masă de carne stăpână peste două treimi din pat, cu mâinile ȋmpreunate asemeni unui mort, peste telecomanda televizorului deschis, iar legătura dintre cavitatea bucală și căile nazale
funcționează ca un sistem de aducție și refulare de aer.
Fermentat de această scenă, Mitoș devine sclavul propriilor picioare, să deverseze ȋn closet sucul gastric care urcă spre gură.
Revine senzația de liniște, ȋn capul lui se nasc baloane cu imagini din trecut.
Are 17 ani, e un exemplar prin ținută, aptitudini și disciplină.Ȋn cea mai mare parte a timpului se ȋmbogățește cu lecturi. I se atribuie statutul de președinte al comitetului de elevi.
La o activitate extracurriculară, când ȋși prezintă eseul
cu tematică ecologică, ochii profesoarei de română se augmentează pâna ȋn stadiul ochilor de bufniță.
Stimulat să scrie și să participe la concursuri și olimpiade de literatură, ridică prestigiul liceului, prin premiile obținute.
Pentru imagistica și rapiditatea de a culege și a -și fixa infomațiile,
din partea colectivului clasei primește botezul pentru al doilea nume- motorul de rachetă.
Carmen e colega lui de bancă. O fată frumoasă, extrovertită și cu un coeficient de inteligență peste medie.
La cursuri se ȋmbracă ȋntr-o rochie sobră, vărgată orizontal ȋn galben – negru și sugrumată ȋn talie, croită de ea. Prin exprimare orală ȋnfige ace ȋn inima fiecărui băiat care roiește ȋn jurul ei, declanșând divertisment . Nu e cruțată de un cognomen - viespea.
Uneori, fără să vrea, atrage atenția prin mina congestionată de glande lacrimale, deși nimeni nu intuiește cauza.
Până ȋntr-o zi când Mitoș citește un bilețel capitonat cu piele roșie, modelat cordat și semnat cu o cusătură ȋn V, furișat ȋn mapa lui.
De aici alcătuirea celor doi ȋntr-un cuplu suscită mai multă admirație
decât invidie.
Povestea lor se ramifică precum un copac ȋn faza de fructificare.
Mitoș e absolvent al Facultății de Litere, Carmen e absolventă a Facultății de Arte plastice.
Se hotăresc să-și contopească iubirea prin acte. Ȋn același an, Mitoș câștigă un concurs de debut; premiul constă ȋn publicarea volumului la o editură consacrată. E suprasolicitat la ȋntruniri și evenimente literare ȋn toată țara- Gloria deschide de fiecare dată altă ușă.
Carmen reușește prin examene acerbe să ocupe un post de designer la o casă de modă.
Și anii se grăbesc spre câte o creangă din fericirea amândurora.
Conceperea unui copil- situație rămasă, ȋn final, fără rezultat, poate și absenteismul soțului de acasă contribuie la transformarea lui Carmen ȋntr-o statuie deformată de tratamente medicale.
Carmen recurge la ultimatum; vrea să intenteze divorț.
Raționamentul lui Mitoș se balansează ȋn defavoarea Gloriei.
Baloanele se desumflă unul câte unul, Mitoș se examinează ȋn oglindă.
Peste o lună va ȋmplini 40 de ani, ȋncă se conservă un bărbat bine și cu sănătate de fier.
Iese din baie, cu mintea ȋmbibată, pentru câteva minute, de prezent, execută mișcări ca și cum segmentele corporale sunt asamblate ȋn șuruburi și piulițe. Intră ȋn camera unde e ȋnchisă de un deceniu Gloria.
Palpează biroul și munca lui așternută ȋn cerneală pe coli albe. Ȋn ochi i se aprind conglomerații de stele, și camera parcă ar fi construită din materiale fosforescente.
Se apropie de fereastră, inspiră ahtiat și rostește din inima aripată:
Redă-mi puterea de a continua, Gloria!


Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE