FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
puie monta
Text postat de Leonard Ancuta
Kathy l-a privit drept în ochi
pe omul care o îngrijea
și-a ținut repiratia apoi s-a scufundat
în rezervor și nu s-a mai întors.
nu mai suporta să fie închisă
în bazin.
Kathy era o femelă delfin.
s-a sinucis din cauza depresiei.

un cățel de rasa Newfoundland frumos
cu o apariție nobilă și îngrijită
s-a aruncat în apă
a încercat să-și scufunde capul și
să se înece.
a fost salvat și ținut în lesă cîteva zile.
imediat după ce a fost eliberat
s-a aruncat din nou în apă
cu aceeași intenție.
cazul s-a repetat de cinci ori
pînă a reușit să se sinucidă
forțându-se să-și ține capul sub apă
timp de mai multe minute.

1.500 de oi s-au aruncat în gol
de pe o stîncă.
gestul colectiv s-a soldat
cu moartea a 450 de oi zdrobite de stînci.
căderea celorlalte
a fost amortizată de grămada formată
din animalele moarte.

un urs ținut în captivitate
pentru a i se extrage lichidul biliar
a refuzat să mănînce 10 zile.
corpul său a cedat și ursul
a murit.

39 de balene pilot au murit
pe o plajă din Noua Zeelandă.
Martorii spun că au eșuat pe țărm
în mod voluntar.

cercetătorii nu știu exact
ce anume determină
sinuciderea balenelor.
afidele
sau păduchii de frunze
amenințate de o buburuză
își pot provoca explozia
propriului corp
protejîndu-și semenii uneori chiar
omorînd buburuza.

în fiecare an
aproximativ 7 milioane de oameni
își cauzează singuri moartea.
asta înseamnă
o sinucidere la fiecare
30 de secunde.

un cercetător spune că
definiția sinuciderii
ar trebui reevaluată.
uneori mintea și corpul pot fi profund
afectate de stres
ceea ce duce la autodistrugere.
în asemenea cazuri sinuciderea
nici nu poate fi considerată
o decizie proprie.

în România
aproximativ 4,5 milioane de oameni
votează cu Ponta.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  azi 15 noiembrie se implinesc exact 27 de ani de la manifestatiile anti-comuniste de la Brasov care au avut loc tot intr-o duminica electorala.


http://ro.wikipedia.org/wiki/Revolta_de_la_Bra%C8%99ov


Ajunsă în centrul orașului, mulțimea a luat cu asalt clădirea Comitetului Județean de Partid și sediul primăriei, „aruncând în piață portretele lui Ceaușescu și alimente de la cantina Partidului, bine aprovizionată”. Ziua de 15 noiembrie era una electorală, populația fiind chemată să valideze autoritățile locale din Brașov, rezultatele fiind hotărâte deja de activul de partid. În acel an de drastice raționalizări, pe protestatari i-a înfuriat în special să descopere pavoazarea festivă a clădirilor oficiale și abundența de produse alimentare pregătite pentru a celebra victoria în simulacrul de alegeri locale. Cei care au pătruns în clădirea Comitetului de Partid au găsit acolo produse care în acea perioadă erau considerate delicatese: salam de Sibiu, cașcaval, banane, portocale, Pepsi. Protestatarii furioși au distrus mobilier (ferestre, scaune, mese), aparatură (calculatoare, telefoane, televizoare) și au spart geamuri; pentru ei, aceste obiecte aparțineau comuniștilor și trebuiau înlăturate sau arse[5]. Mulțimea nu s-a descărcat doar asupra mobilierului, ci a agresat și membri ai nomenclaturii brașovene, inclusiv pe primarul Calancea, acesta fiind bătut și fiindu-i spartă o arcadă[4]. Unul din milițieni a fost bătut, apoi dezbrăcat în pielea goală, iar uniforma i-a fost sfâșiată de mulțime[6].

Manifestanții au incendiat tot ce amintea de regimul comunist, iar un rug uriaș, alcătuit din înregistrări de propagandă și documente de partid, a ars ore bune în piața din centrul Brașovului. La sosirea serii, forțele de Securitate și armata au înconjurat zona centrală a orașului și au împrăștiat prin forță revolta. Au fost folosite inclusiv gaze lacrimogene, câini[7] și mașini blindate[8]. Deși nu există date că cineva ar fi fost ucis, circa 300 de protestatari au fost arestați. Totuși, deoarece regimul ceaușist a ales să trateze protestele ca pe „cazuri izolate de huliganism”, sentințele nu au depășit trei ani de închisoare fără privare de libertate, o sentință relativ moderată în codul penal comunist. Instanța a cerut însă executarea pedepselor la locul de muncă și deportarea din oraș a celor condamnați. După 1990 au putut fi documentate de către cercetători circa 100 de sentințe în Brașov, în timp ce alți manifestanți au fost condamnați în urma unor procese ținute pe tot teritoriul României.


 
Postat de catre Mi Argo la data de 2014-11-15 16:57:47
         
 
  este asta un site de literatura? deci de cultura de incultura? cultura are nevoie de educatie si educatia de cultura. Ponta ucide educatia prin exemplul plagiatului, exemplu pe care si-l sustine cu mandrie inclusiv in campania electorala pentru postul de presedinte al statului.
atunci eu va intreb pe toti cei care scrieti pe situl asta: nu va e rusine sa sustineti un individ care a introdus principiul minciunii in Educatie? nu intrati in pamant de rusine fata de neamul asta? asa vreti sa va cresteti urmasii, in cultul minciunii??

"Domnule Iohannis, eu am o hotărâre definitivă de la Înaltă Curte de Casație și Justiție în legătură cu plagiatul."

'Cine spune asta? O spune procurorul și absolventul de Drept și doctorul în Drept Victor Ponta. Deci el știe foarte exact enormitatea a ceea spune - pentru că acolo, așa cum Gândul a explicat foarte bine, ÎCCJ nu a fost pusă în situația de a explica plagiatul sau non-plagiatul lui Ponta ci în legătură cu o neîncepere a urmăririi penale în cazul plagiat Ponta pe care a dat-o Parchetul General, condus de omul pus acolo la paritate cu Laura Codruta Kovesi la DNA. La Parchet a fost pus domnul Tiberiu Nițu, omul de casă al domnului Ponta.'


 
Postat de catre Mi Argo la data de 2014-11-14 16:06:38
         
 
  m-as bucura mult daca n-ati politiza atat de tare. textul meu, in ciuda titlului, descrie o stare de fapt, nu arata nicio apartenenta politica. ma mira ca sunt comentaci care ma fac basist, asta pentru ca scriu ceva care are legatura cu ponta. nu, nu sunt nici basist, nici iohannist, nici taranist nici liberal, sunt doar un roman caruia ii pasa de tara lui si care s-a convins singur ca domnul puie inseamna dezastrul. atat.  
Postat de catre Leonard Ancuta la data de 2014-11-14 12:00:39
         
 
  un plagiator grosolan in postura de PM induce clar ideea de furt intelectual nepedepsit. asta inseamna propagarea mizeriei anti-intelectuale, adica genocid intelectual.

cei care il sustin nu sunt criminali ci doar partasi la genocid.
 
Postat de catre Mi Argo la data de 2014-11-14 08:44:58
         
 
  In cei 10 ani de mandat, dictatorul Basescu nu a avut niciodata o majoritatea absoluta cum are acum Ponta, care e de 10 ori mai diabolic.
Din contra, Basescu a si fost suspendat de doua ori, ca dovada a fragilitatii sale si a lipsei de putere ca presedinte.
Asa ca mai usor cu pianul pe scari. Viitorul Romaniei deja e sumbru cu PSD si Ponta.
 
Postat de catre Euro Peia la data de 2014-11-14 02:47:28
         
 
  puia incepi deja sa o iei tu, meia.
puia de-abia acuma incepe cu un psd aflat la toate butoanele. o sa plangi tu dupa puia data pana acuma de baxe. macar ala se mai ocupa si de udrea.
 
Postat de catre General Motors la data de 2014-11-14 00:07:05
         
 
  puie, mopo!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2014-11-13 23:01:25
         
 
  Pelea, poemul lui Leonard este despre premierul Monta. Ala la care lume ii da puie.  
Postat de catre General Motors la data de 2014-11-13 22:57:18
         
 
  popo,
citește-ți singur, la toaletă, regulile alea și, după aia, fă mătănii.

 
Postat de catre ioan peia la data de 2014-11-13 22:53:10
         
 
  da. și eu pot reproșa typoul ăla.
corect era: puie mopo!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2014-11-13 22:50:34
         
 
  Batrane Neatragator, eu nu ma cred mare poet, asa cum te crezi tu, desi n-ai motive reale, in schimb posed un oarecare simt estetic si pot sa spun cu mana pe inima ca textuletul tau e la fel de interesant ca "opera" gogomanului care te-a inspirat.

Rudy
 
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2014-11-13 21:59:57
         
 
  singurul* (asta apropo de typo)

 
Postat de catre General Motors la data de 2014-11-13 21:39:19
         
 
  Excelent poemul. Singuru lucru pe ca i-l pot reprosa autorului este typo din titlu.

 
Postat de catre General Motors la data de 2014-11-13 21:38:44
         
 
  Pentru kosta vicleanu, ioan peia si alti pontanaci:


REGULILE POLEMICII CIVILIZATE – OXFORD UNIVERSITY, 1890

1. In orice polemica stiintifica, sociala sau politica, discutia trebuie sa se rezume la schimbul de idei care au contingenta cu problema respectiva.

2. Partile aflate in polemica folosesc drept argument fie teorii stiintifice, fie fapte concrete din realitate care sunt relevante in ce priveste problema discutata.

...3. Partile nu au dreptul sa aduca in discutie caracterul, temperamentul sau trecutul adversarului, deoarece acestea nici nu infirma, nici nu confirma validitatea ideilor pe care le sustine.

4. Partile nu au dreptul sa puna in discutie motivele care determina atitudinea ideatica a adversarului, deoarece acesta abate discutia de la problema in sine.

5. Etichetarea adversarului prin mentionarea scolii de gandire, clasei sociale, organizatiei profesionale sau partidului politic din care acesta face parte, constituie o încalcare a regulilor polemicii si dezvaluie slabiciunea lipsei de argumente.

6. Intr-o polemica civilizata conteaza numai argumentele invocate de adversar ca individ si nu ca membru al unei scoli sau organizatii. Nu ai dreptate pentru ca esti ginditor materialist, patron sau laburist, ci daca argumentele tale sunt convingatoare sau nu.

 
Postat de catre General Motors la data de 2014-11-13 21:37:57
         
 
  rudy, daca pana la varsta asta nu stiai de duchamp si fantana sa, sunt perfect convins ca nici nu are sens sa discutam, chiar si asa, amatoriceste, despre ce este poezia.  
Postat de catre Leonard Ancuta la data de 2014-11-13 20:57:04
         
 
  Am vazut si eu acum "lucrarea" respectivului, nu ma mira ca te-a entuziasmat si te-a inspirat! :)

Rudy
 
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2014-11-13 20:53:05
         
 
  Domnule Corbu, iar vă fileazcă lămpile (site-ului). Cum vedeți un text onorabil, cum îl subtilizați. Ați mai cîștigat un vot.


 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2014-11-13 20:41:08
         
 
  e diaree liricoidă, înșiruirea de zumbalai-zumba de mai sus.
ca, dealtfel, toate producțile manufacturiere ale stăncuței.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2014-11-13 20:30:43
         
 
  spune cineva ca nu e poezie. deci e cineva care stie foarte bine ce anume este poezia si banuiesc ca are si argumente. si eu le am pe-ale mele, o sa ii dau doar un pont, anume o lucrare, The Fountain, de Marcel Duchamp (http://en.wikipedia.org/wiki/Fountain_%28Duchamp%29). Pe aceeasi metoda, arta de-a gata, aceasta este poezia. sunt curios insa care sunt contraargumentele lui FR impotriva lui Duchamp.  
Postat de catre Leonard Ancuta la data de 2014-11-13 20:29:12
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Din pacate aiureala asta nu prea e poezie, amigo!

Rudy
 
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2014-11-13 20:16:46
         
 
  io-te na, ca textul nu mai apare in prima pagina. e clar ca stapanirea site-ului pune pret pe alte lucruri decat pe poezie. chiar ma bucur ca am citit si altceva la comentarii decat dejectiile unor politruci de mucava.  
Postat de catre Leonard Ancuta la data de 2014-11-13 19:47:10
         
 
  da, măi cuie mioacă, ai dreptate!


 
Postat de catre ioan peia la data de 2014-11-13 19:29:09
         
 
  uite cum fugi si tu ca marele neamt: "cer sanctionarea celor care ataca persoana si nu textul." Esti pierdut in pirueta!  
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2014-11-13 19:15:22
         
 
  "cer sanctionarea celor care ataca persoana si nu textul."
(Leonard Ancuta)

Domnule Ancuta,
Spuneti-mi si mie, ce vina au ei ca asa a vrut sa-i faca ori Bunul Dumnezeu ori pardidul de opozitie al Atotputernicului?!

desi-mi taie des cararea
capitani si peisori,
tot nu cer sanctionarea
unor serpi otravitori.

p.s.
poemul este de exceptie. sincere felicitari.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2014-11-13 19:08:21
         
 
  ...văd că bășistul ăla face rotocoale pe aici.

 
Postat de catre ioan peia la data de 2014-11-13 19:04:46
         
 
  un text interesant, peste nivelul europeic. imi pare bine sa constat evolutia pozitiva a autorului leonard ancuta; timpul a erodat mult din pretiozitatea pentru care era criticat deunazi. chair daca textul pare conjunctural, esenta lui e una profund umanista, nobila.

indienii au, ca si noi, doua maini. la ei insa, fiecare mana are rolul ei strict. cu una mananca si scriu, cu ailalta se ajuta la wc. niciodata invers. imi place sa cred ca leonard a pus titlul cu cealalta mana. la fel cum imi si displace sa constat ca peia scrie mai mereu asa. cu cealalta.
 
Postat de catre Mi Argo la data de 2014-11-13 18:32:11
         
 
  dupa cum ma asteptam, comentariile sunt doar atac la persoana, adica la autor si nu pe text. cer sanctionarea celor care ataca persoana si nu textul.  
Postat de catre Leonard Ancuta la data de 2014-11-13 17:56:49
         
 
  Domnule KV, ce legătură are Ponta cu caracterul? Sper să răspundeți la întrebare, nu să procedați ca dînsul.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2014-11-13 16:57:03
         
 
  Atrag atentia editorilor asupra acestei jegoase insinuari, lozinca la care probabil ar trebui replicat "Juie Mohannis". Sa va fie rusine, tinere autor, insiunuarea basista pe care o mazgalitzi aici imi spune multe despre ce fel de caracter aveti  
Postat de catre sters sters la data de 2014-11-13 16:14:52
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE