FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Cuvinte de imbarbatare pentru un capitalist amarat
Text postat de Dumitru Cioaca
Motto:
"Noi trudim aici, în România, vai de viața noastră..."
(domnul capitalist Ioan Peia)

Domnule general Peia,
In ultima dumneavoastra filipica (din care am luat citatul dat in motto-ul meu) impotriva unei filipice diasporeze la adresa idolului dumneavoastra politic omuletul de stinta Victoras Pontulica, imbracati din nou mantia unui nevoias. Dumneavoastra nevoias, domnule general?! Cand intr-o discutie cu Inalt Prea Sfintia Sa parinele Sorin Olariu va plangeati ca ati platit Statului Roman post-decembrist peste un milion de euroi in taxe?! Pai cati romani se pot plange de asa ceva? Si acum haideti sa facem putina aritmetica. In Romania taxele, de la vladica la opinca, sunt de 16%. Dar sa zicem ca dumneavoastra, dupa un atac de patrotism acut ati platit 20%. Ceeace insemna ca dupa ce ati bagat in gurile hulpave ale guvernantilor corupti milionul de euroi, tot v-au mai ramas patru milione tot de euroi pentru uzul dumneavoastra personal. Bani de care practic nu aveti nevoie.
Fiindca dumneavoastra fiind ateu nu aveti obligatia sa faceceti danii catre sfintele lacasururi. Dumneavoastra, fiind un puritan, nu cheltuiti banii pe femei, nu jucati jocuri de noroc, iar in locul unui pahar de vin preferati o butelca de apa de izvor. Care nu va costa nici o para. Deci singurile chetuieli care va mai raman sunt cele legate de potol si intolire. Ma rog, eu va inteleg, fiindca vila pe care v-ati construit-o la Giurgiu, a costat ceva, iar terenul de tenis cu care se mandreste respectivul lacas de cultura, nici ala nu a aparut pe gratis. Dar daca foloseati munca la negru si minoritatile nationale palatalelul si anexele lui sportive v-ar fii costat numai doua milioane de euroi si nu trei sau patru. Cum au fost incropite cele patru milione de euroi care au intrat in incapatorele dumneavoastre geamantane, fiindca in niste buzunare de pantaloni normali niciodata nu va putea intra un asa purcoi de bani, reiese dintr-un alt comentariu de al dumneavoastra in care sustineti ca din munca dumneavoastra cinstita isi trag existenta alte dousprezece familii de romani.
Deci dumneavoastra, domnule general, in afara de faptul ca sunteti un bard national at tuturor suferinzilor romani, sunteti si un capitalist in toata putertea cuvantului care are cel putin 12 proletari care trudesc pentru el. Si nu invers cum incercati dumneavoatra sa dati de inteles. Si sa nu-mi spuneti ca dumnevoatra ii platiti pe proletarii dumneavoatra atat de bine incat si ei la randul lor au fost obligati sa plateasca statului cate un milion de euroi in taxe, ca nu va cred. Fiindca datoria unui proletar cinstit este sa fie sarac, pentru a scapa de taxe, iar datoria unui capitalist si mai cinstit este sa castige cat mai mult pentru a putea plati cat mai multe taxe. Ori nimeni nu se indoieste ca dumneavoastra sunteti un capitalist extrem de cinstit. Din cauza lui Basescu care v-ar fi bagat la parnaie daca nu-i dadeati cezarului ceeace doctrina crestina sustine ca trebuie sa i se dea cezarului.
Eu va inteleg sentimentele de frustrare si nemultumire. De ce sa fie obligat un ateu care nu are nici un dumnezeu sa plateasca taxe?
Dar, domnule general, eu cred ca este cazul sa ridicati fruntea sus, deoarece am auzit ca Victoras Pontulica a promis tuturor ateilor care vor vota pentru el ca, dupa ce fundul lui va fi inscaunat in fotoliul prezidential, ii va scuti de orice fel de taxe.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Sorine,
Nu vreu sa ma intelegi gresit, eu nu am nimic impotriva capitalistilor onesti. Ba din contra, ii si iubesc. Atat de mult ca de o viata ma straduiesc sa intru in randul lor. Dar cand dau de un capitalist inrait cum este domnul Peia, care se plange numai de milionul de euroi pe care Basescu l-a pus sa plateasca drept taxe si uita sa ne spuna despre milionele care i-au ramas dupa taxe, simt ca ma apuca lupta de clasa. Acum spune si tu, care proletar roman nu si-ar dori sa plateasca o taxa de un milion de euroi si sa aiba o vila cu teren de tenis la Giurgiu? Dupa parerea mea tot populismul practicat de domnul capitalist Peia nu este altceva decat o manevra subtila de a abate atentia clasei muncitoare de la milionele care i-au ramas dupa ce a platit taxele.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2014-11-11 20:36:25
         
 
  Nea Mitica, matale lucrezi cu materialul clientului. Peste ani si ani ioan peia va ramane in istorie ca a fost modelul lui Mitica Cioaca-Genuneanu.

 
Postat de catre General Motors la data de 2014-11-10 05:22:53
         
 
  Epiglumist, Radu Stefanescu, Ioan Grigoras, Mi Argo, multumesc pentru vizite, aprecieri si stelute. Multumiri speciale domnului Ioan Peia.
Fara ajutorul de nepretuit al minunatelor comentarii facute de domnia sa, nazbatia de mai sus nu ar fi aparut niciodata
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2014-11-10 05:08:21
         
 
  "deci, află că ... în România, țara cea reală, pînă să ajungi a plăti cei 16%, dacă ajungi, căci asta se cheamă impozit pe profit (după care mai urmează un alt impozit pe dividende, adică alte 16%, la care e și mai greu s-ajungi), te rad alte taxe, cum ar fi: impozite pe salarii, partea angajatorului, în jur de 30%, din fondul total se salarii. apoi, taxă pe redevență, taxă pe exploatare, taxă pe stîlp, taxă pe mediu, chirii, taxă la primăria în raza administrativă căreia te afli, că i s-a sculat primăriței și consilierilor nu’ș ce idee, penalizări peste penalizări, dacă întîrzii la plata dărilor etc." (ioan peia)


WOW! Si mai stai inca in tara astaa, domnule peia?
Si mai votezi tot cu ai de te jecmanesc in halul asta?
Inseamna ca esti batut in cap si spalat pe creier.

 
Postat de catre Euro Peia la data de 2014-11-10 02:20:31
         
 
  Domnule general Peia,
Nu mai incercti sa ma aburiti, ca eu traiesc in capitalizm de aproapte patruzeci de ani. Statele Unite au cea mai mare taxare pe profit care este de 28%. Acum incearca sa reduca acesta taxa la 20% cum este in Europa pentru a incuraja dolarii sa ramana in Statele Unite si sa nu mai plece in alte tari unde taxele pe profit sunt mai mici. Dumneavoastra ati declarat ca ati platit pana acum peste un milion de euroi ca taxe guvernelor Romaniei. Dar hai sa zicem ca Basescu, avand ceva cu dumneavoastra, v-a pus sa platiti 50% taxe. Poi tot v-a mai ramas un milion de euroi. Impartit la 25 de anisori inseamna ca dumneavoastra ati avut un castig anual, dupa taxe, de 40.000 de euroi pe an. Venitul mediu pe familia americana este de 40.000 de dolari americani, deci in jur de 30.000 de euroi. Bineinteles ca ar fi fost o mare prostie sa emigrati de la 40.000 de euroi la 30.000 de euroi. Deci sa nu o mai faceti cu mine pe marele patriot: dumneavoastra nu ati emigrat din Romania fiindca o duceti acolo ca in sanul lui Avram. Cati romani castiga 40.000 de euroi pe an?!
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2014-11-10 01:25:11
         
 
  da' n-ai putea mai bine, acoperitule, să inventariezi fauna mafiei bășiste, care a jefuit și a făcut praf România?
că, vorba aia: trecutul e palpabil; viitorul improbabil.
te ajutăm noi?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2014-11-09 22:31:44
         
 
  PSD-oamenii cu care Ponta vrea sa conduca Romania.

1. Adrian Nastase, prim ministru, presedinte PSD, condamnat definitiv la 4 ani inchisoare
2. Liviu Dragnea, secretar general PSD, deputat PSD, trimis in judecata
3. Viorel Hrebenciuc, cercetat penal
4. Catalin VOICU, deputat PSD, condamnat definitiv la 6 ani inchisoare
5. Ecaterina Andronescu, ministru PSD, senator, cercetata penal
6. Serban Mihailescu, senator, urmarit penal
7. Miron Mitrea, vicepres. PSD, vicepres CDEP, condamnat la 2 ani cu executare in prima instanta.
8. Dan Nica, europarlamentar PSD, cercetat penal
9. Dan Sova, senator, vicepres. PSD, cercetat penal
10. Ioan Adam, Senator PSD, cercetat penal
11. Victor Mocanu, senator PSD, trimis in judecata
12. Adrian Duicu, fost pres CJ Mehedinti, cercetat penal
13. George Bunea Stancu pres. CJ Braila, cercetat penal
14. Nicusor Constantinescu, presedinte CJ Constanta, trimis in judecata
15. Ion Prioteasa, sef CJ Dolj, cercetat penal
16. Sebastian Ghita, deputat PSD, trimis in judecata
17. Ristea Priboi, deputat PSD, trimis in judecata
18. Maior Lazar Dorin, deputat PSD, condamnat la inchisoare 4 ani cu executare
19. Dumitru Ion, deputat PSD, trimis in judecata
20. Marian Oprisan, presedinte CJ Vrancea, trimis in judecata
21. Bradisteanu Serban Alexandru, senator PSD, cercetat penal in dosarul Nastase, trimis in judecata pt. Abuz in serviciu
22. Mazare Radu, primar Constanta, trimis in judecata
23. Mirza Gavril, presedinte CJ Suceava, trimis in judecata
24. Surupaceanu Mugurel, senator PSD, trimis in judecata
25. Constantin Nicolescu, presedinte CJ Arges, trimis in judecata
26. Ghiveciu Marian, deputat PSD, trimis in judecata
27. Niculae Badalau, deputat PSD, cercetat penal
28. Florin Paslaru, deputat PSD, cercetat penal
29. Ion Stan, deputat PSD, cercetat penal
30. Nicolae Vasilescu, deputat PSD, trimis in judecata
31. Constantin Boscoldeala, primar PSD Buzau, trimis in judecata
32. Constantin Contac, Presedinte CJ Botosani, condamnat definitiv la 4 ani inchisoare
33. Sebastian Secosan, sef OPC Bihor, condamnat la 5 ani inchisoare
34. Duta Vasile, senator PSD, condamnat definitiv
35. Cutean Emilian Vasile, deputat PSD, secretar de Stat condamnat definitiv la inchisoare 4 ani cu executare
...
...
...

 
Postat de catre Mi Argo la data de 2014-11-09 20:51:20
         
 
  ntz, ntz, ntz, ce vă mai măiestriți și înstelați, acoperiților! parcă n-ați avea destule stele pe umerașin din dotare!
cît privește măiestrirea, îmi aduc aminte de o poezie a lui arghezi.
ghiciți care...

 
Postat de catre ioan peia la data de 2014-11-09 20:35:04
         
 
  cioacă, baftalé mooo, mai mănînci tu găinile cu fulgi, cu tot?
ei, probabil că nu, întrucît la marketurile de pe ștrase, pe unde-ți plimbi coviltiru, nu se mai poartă.
așa deci și prin urmare, ești prost informat. sau, poate, numai primul calificativ ți s-ar potrivi mai bine.

deci, află că la romanika – țara din închipuirea ta, din care-ți mai hrănești amintirile, cu coviltirul în căruță, și pirostriile & ceaunul la loitre – lucrurile vor fi stînd așa precum zici, dar în România, țara cea reală, pînă să ajungi a plăti cei 16%, dacă ajungi, căci asta se cheamă impozit pe profit (după care mai urmează un alt impozit pe dividende, adică alte 16%, la care e și mai greu s-ajungi), te rad alte taxe, cum ar fi: impozite pe salarii, partea angajatorului, în jur de 30%, din fondul total se salarii. apoi, taxă pe redevență, taxă pe exploatare, taxă pe stîlp, taxă pe mediu, chirii, taxă la primăria în raza administrativă căreia te afli, că i s-a sculat primăriței și consilierilor nu’ș ce idee, penalizări peste penalizări, dacă întîrzii la plata dărilor etc.
deci, hai să-ți fac un calcul rapid, pentru o întreprindere mică, productivă, să-ți deschid mințile întunecate:
la un venit mediu anual de cca 400.000 euro (pînă prin 2009, că mai încoace, cam ciuciu!), după ce-și acoperă cheltuielile, cam 90%, mai rămîn cca 40.000 euro. (în cheltuieli, pe lîngă cele legate de producție, intră majoritatea taxelor pomenite mai înainte, mai puțin impozitul pe profit, care este de 16% din profitul brut; apoi, vine dom’ stat și mai vămuiește 16% din ce rămîne, ban care, în fine, ar fi să intre în buzunarul acționarului; (asta dacă nu trebuie să-și cumpere ceva utilaje, și, pînă mai ieri, nu erai scutit de impozitul pentru reinvestire. cică ar fi de-acuma, să vedem.)
deci, din 40.000 euro, dacă scazi 32%, rămîn 27.000 euro, adică în jur 2200 euro pe lună. (asta, repet: pînă a nu veni bocii la putere, că după aia, repet: ciuciu, cine nu a dat faliment, a funcționat în regim de avarie: clienți nexam, că au dat deștepții bășiști cu economia de pămînt! deci cît strîngi, cam aia cheltui, nenică. taxe și penalizări căcălău!!)

prin urmare, măi slugă la statul capitalist de peste gîrlă, nu e ca la tine, angajat, care-ți tragi bănuțu-n poznare, lunar, fără griji și frecușuri de tot felul. nu. de multe ori, întreprinzătorul, adică cel care are o mare responsabilitate, căci răspunde de tot și de toate, se cam alege cu praful de pe tobă.
suma de care am pomenit că am plătit-o eu, drept taxe, janghinoșilor care s-au îmbuibat cu truda noastră de amărășteni, se întinde pe 25 de ani.
deci, dacă am plătit statului așa sumă, nu înseamnă musai, tras din condei, cum faci tu, că am cîștigat geamantane de parale. vorbești să n-adormi.
eu am cîștigat cît să pot trăi. și nu în lux, te asigur.

vila de care pomenești (mă rog, are structură de lemn și nu prea poate fi socotită așa, dar să zicem) – o, ce colportor se plimbă pe aici!! – are fix contravaloarea vechiului apartament, pe care l-am deținut de la comuniști, ca tot omu, și pe care l-am vîndut; plus contravaloarea a 1000 mp de teren intravilan, plus cv. a 1/3 din apartamentul socrilor, care s-au prăpădit.
plus că am muncit, cu mînuțele mele și cîțiva cunoscuți, care mai mult m-au ajutat, decît că i-am plătit. că mai sunt și oameni din ăștia pe aici, nu ca la voi: și pîrțul se plătește (!!). și eu i-am ajutat, la rîndul meu, cu ce am putut (pe unul l-am scăpat de bancă, preluîndu-i o afacere măruntă și lichidînd-o la zero).

așa că blăblăiala ta răsuflată e bună să-i facă pe proști să rîdă, așa cum e prostovanu ăsta vîndut, sluga asta netrebnică: (d)olariu, care se bucură ca un plemplea-n mijlocu răspîntiei, văzînd-o pe coana gherghina căzînd cu găleata plină cu apă, cînd venea de la fîntînă! că el bea apă din lacuri, nu are cum să cadă! poate cel mult să se-nece, oglindindu-se-n ele!ps: ntz, ntz, ntz ce
 
Postat de catre ioan peia la data de 2014-11-09 20:33:17
         
 
  Mi-e dor să scrii o epigramă
Să mă amuz când mă trezesc,
Chiar dacă viața e o dramă,
Amuză-mă și te citesc..

În nopți când nu am chef de joacă,
Și nu mă rătăcesc prin fantezii,
Mi-e dor de-un vesr semnat D. Cioacă,
De epigrame și de parodii...
 
Postat de catre Ioan Grigoras la data de 2014-11-09 18:56:46
         
 
  de exceptie, maestre Genu. nu mi-ar fi dat prin cap. stima.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2014-11-09 17:28:54
         
 
  Nea Mitica, l-ai facut praf pe pomanagiu! Bravo.  
Postat de catre General Motors la data de 2014-11-09 16:54:18
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE