FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Poanta oltenească și măsura nemțească
Text postat de Florentin Sorescu
Într-o poveste a lui Cehov, aflăm cum un moșier vrea să-și angajeze un nou administrator pe tarla.
Se prezintă un tânăr proaspăt absolvent și urmează o discuție de genul:
Moșierul: Vedeți, rogu-vă, nu furați mai mult de 2000-3000 ruble pe an.
Tânărul administrator se revoltă, nu-i vine să-și creadă urechilor că poate fi bănuit de așa ceva.
În paralel, moșierul își amintește de alți administratori la fel de revoltați înainte să se apuce temeinic... de treabă.
- Și vitele... nu mai mult de 20-30 pe an.
- Se poate, domnule?! Cum puteți să spuneți așa ceva? Nu am furat în viața mea un leu, darămite un bou - traduc eu în dulcea limbă oltenească.
Ce mai, pe cât de ofensat și ingenuu se arată tânărul administrator, pe atât de limpede vede moșierul în el atâția și atâția tineri absolvenți care i-au călcat moșia.
Într-un final, conchide în sinea lui: Tot cu vechiul administrator e mai bine. Cel puțin, ăsta știu cât fură.

Morala: Neamțul fură, domnilor! Da' cu măsură. Știm câte balamale, pardon, parale face.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE