FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
ADIO, EUROPEEA!
Text postat de MARELE MAESTRU INTERGALACTIC
Având în vedere măsura aberantă(în opinia mea) luată împotriva mea și a lui Florentin Sorescu de către proprietarul site-ului Europeea, E.C, nu-mi rămâne decât să părăsesc acest spațiu virtual. Nu-mi voi radia contul, ce am scris rămâne scris( până când cineva o să-mi șteargă textele), dar nici nu voi accepta să fiu călcat în picioare, nu voi accepta să port botniță . E.C vrea să facă demonstrații de forță și experiențe pavloviene cu cei care nu se incadreaza in regulile lui total depasite. E problemă lui dacă într-adevăr crede că, printr-o scădere de "nivel" mi-a găsit "călcâiul lui Ahile"!N-am așa ceva. În schimb am coloană vertebrală și nimeni nu-mi poate îngrădi libertatea de exprimare. Poezicile mele ies din tipare, cui nu-i convine să fie sănătos. Aici nu voi mai postă decât pe bani. Sănătate maximă și inspirație tuturor amicilor mei!

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Ntzzt! Europeea s-a vrut a fi o trambulina politica pentru Ion Corbu.
Dar n-a fost sa fie.
 
Postat de catre General Motors la data de 2014-10-19 05:25:46
         
 
  Jupp, fireste ca ai dreptate, in ciuda aspiratiilor ei de nisa a virtutii, europeea nu poate fi altceva decat o mica Romanie. iar Romania 2014 e la TV. subiectul s-a mai dezbatut, e vechi. asanarea etica dovedindu-se utopica inca de pe vremea tablitelor de la Tartaria (2003-2004), administratia (sefu) pare ca s-a fixat definitiv si iremediabil la cea textuala (in masura in care a incercat, in masura in care s-a oprit, ramane vesnic de discutat). oarecum, bine si-asa. vulgarul? ce e vulgarul textual? exista porcarii fermecatoare - depinde de context, depinde de autor, dupa cum exista abjectii academice de mare rafinament, imposibil de combatut dpdv regulamentar. primele lezeaza esteticul, celelalte calca eticul in picioare. in ciocnirea cu orgoliile (firesti) ale unor autori de talent, d-l Cristescu ar putea apela la solutia inteligenta (standard) cu text de avertizare. n-o face, noi ce putem face? caterinca. avertismente, sanctiuni, amnisitii, pupat piata enedependenti, viata merge mai departe. viata, in sensul ca europeea ramane, totusi, dupa parerea mea, un sait mai viu decat multe altele, mai bine cotate. pana cand, vom vedea. la urma urmei, nu-i treaba noastra.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2014-10-14 20:38:01
         
 
  (...) ceea ce pare (,) este vulgar (...)  
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2014-10-14 17:17:05
         
 
  Regret nespus plecarea poetului Florin Radulescu in creatia caruia nu am intalnit decat extrem de rar asa zisele "cuvinte vulgare". Si atunci cand apar asa zisele "cuvine vulgare" stralucesc ca niste nestemate. De ce? Fiindca poeteul Florin Radulescu are talent cu tonele. Din motive pur egoiste sper ca sa se rasgandeasca. Fiindca imi place sa-l citesc.  
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2014-10-14 16:37:25
         
 
  Domnule Jupp, pledoaria dvs. este pe cât de convingătoare, pe atât de inutilă.
Se intâmplă și în instanță, din păcate nu rar, să pleci cu sentimentul că ai vorbit la pereți.
Că tot vorbim de lege, voi spune așa:
Nu există atâtea legi câte cazuri (situații de fapt), ci o singură lege care se aplică tuturor cazurilor.
Evident, niciun caz nu seamănă cu altul, motiv pentru care măiestria unui judecător ține de aplicarea legii. Mai exact, arta lui constă în a vedea spiritul legii, nu doar forma.
Nu întàmplător Montesquieu a simțit nevoia să scrie un tratat intitulat "Despre spiritul legilor".
Domnul Cristescu se prevalează de faptul că s-a interzis folosirea cuvintelor/expresiilor vulgare, dar omite să vadă - sau este incapabil - un aspect simplu: vulgaritatea nu există a-priori, ci este dată de context. Iar cuvintele/expresiile, cu rare excepții, nu sunt în sine vulgare.
Noi suntem cei care le dăm o anumită încărcătură.
Nu întotdeauna ceea ce pare, este vulgar și viceversa.
Dovada acestei neînțelegeri fundamentale se poate observa cu ochiul liber: Nu există site literar în care să întàlnim mai multă vulgaritate decât Europeea, deși, paradoxal, este singurul care își propune folosirea unui limbaj ecoliterar.
Oare de ce?
 
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2014-10-14 13:19:01
         
 
  @Radu Ștefănescu

Nu înțeleg de ce și tu și domnul Cristescu credeți că sunt împotriva dreptului proprietarului de a stabili regulile jocului. Eu m-am referit la altceva, și anume că - în scurtul timp pe care l-am petrecut pe site - nu l-am văzut niciodată pe domnul E. C. să-și schimbe o părere. Poate mă înșel, sunt zeci de mii de comentarii pe care nu le-am citit, de aceea am încheiat cu o întrebare, nu cu o concluzie. Dacă dvs. știți măcar un caz în care domnul E. C. a fost convins că nu deține adevărul absolut, vă rog să mi-l arătați și voi retracta alegoria cu zidul.

Dar dacă tot mă vedeți ca apărător al descălțatului pe site, e bine să facem niște precizări: Legile trebuie să fie clare și precise, nu cred că este normal să fiu dat afară din casă dacă îmi dau mănușile jos. Mănușile nu sunt bocanci. Ba chiar aș tinde să le dau dreptate și celor mai inventivi, care își dau jos pantofii. Dacă legea scrie "bocanci" și nu "încălțăminte", atunci nu mi se pare corect să fiu dat afară doar pentru că am folosit un tertip "avocățesc". (Btw, nu o luați add-literam, eu nu folosesc din prințip cuvinte obscene)
Ca să revenim la concret: nu există o delimitare clară a noțiunii de "obscen". De ex., titlul poezicii lui F. R. nu mi se pare obscen, în timp ce, pentru mine, "scuipații" din textele și comentariile unora, cuvint acceptabil pentru mulți, mi se par scîrboși, deci obsceni. Există o mulțime de comentarii în care nu apar cuvinte vulgare dar ideile sunt mai mult decît obscene sau calomnioase și pe care domnul E. C. le acceptă fără jenă. Părerea mea este că nu (doar) cuvintele fac un text să fie vulgar.
Dar unde e lege nu ar trebui să fie tocmeală, deci legea ar trebui clarificată înainte de a i se lua gîtul unuia sau altuia pe baza ei.
Cît privește sintagma "nimeni nu e mai presus de lege", hmmm, în locul domnului Elena m-aș abține: chiar acum zac invalidate de către distinsul amfitrion niște comentarii care nu pot fi bănuite de încălcare a regulamentului dar care îl acuză (cu argumente, aș zice eu) pe domnul Elena de partipriuri. Și atunci e mai ușor să le invalidăm decît să verificăm dacă au oareșcare dreptate, că doar avem girofar și trecem peste cine vrem noi, nu-i așa?

(Textul acesta este un comentariu inutil, o știu, și ți l-am adresat ție, Radu, pentru că știu că prin ziduri nu pătrunde nimic)
 
Postat de catre disparut de pe net la data de 2014-10-14 11:15:35
         
 
  Jupp, pt alegoria cu zidul, toata stima... pdap, sa recunoastem ca putem desena si alte scenarii, de ex: ostenit, lihnit, bati la usa unuia. omul e cumsecade, deschide, iti ofera pat, tuica, slana, o muiere, etc, cu o singura conditie, zice "nene, eu sunt batran si sensibil la ranza, ok, simte-te bine, esti fratele meu, dar nu-ti scoate bocancii. in caz ca tii mortis, ti-i dau eu afara sa respire, si-i iei la plecare. in caz ca faci pe-al dreaq si vrei sa dormi cu ei sub pat, mergi matale un pic mai sus, la motel, ca baietii au investit in aer conditionat si masti de gaze". poti sa te superi pe el? nu poti. dormi incaltat. zic si eu.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2014-10-14 10:09:28
         
 
  În Munchen am stat la semafor alături de președintele landului Bavaria. Semn că, în Germania, conceptul "nimeni nu e mai presus de lege" nu este formă fără fond. În Constituția noastră scrie, de asemenea, că "nimeni nu e mai presus de lege". Scrie însă până și unele bone ale mahărilor circulă cu girofar! Despe mahări nu mai vorbesc! Iar legea se aplică diferit multora dintre aceștia.

Poate și de aceea se deosebește situația din Germania de aceea din România. Acolo convingerile sunt convingeri. Și nu se va trezi nimeni să spună că respectarea unuor principii, valori, reguli reprezintă obtuzitatea, zidul reactiv și atât, adică o masă fără conștiință!

Dimpotrivă, la noi, una declarăm și alta facem. Să nu fie nimeni mai presus de lege când este vorba despre alții dar nu și când este vorba despre noi! La noi convingerile sunt tranzacționabile și, în multe cazuri au geometrie variabilă.

Iar acești tranzacționari de principii vin și acuză tocmai ei pe aceia care chiar cred în principii și le și apără atrăgându-și anatemele contestatarilor care, vezi doamne, sunt împiedicați de "obtuzitatea" unora, ca mine, care nu-i lasă să fie ei mai presus de lege.

Scrie la Regulamentul europeic,

". Sunt interzise în cadrul site-ului:
...
1.3. utilizarea cuvintelor si expresiilor vulgare.
1.4. publicarea de texte sau comentarii vulgare prin continutul lor."? Scrie.

Ei și? Este valabil pentru alții. Nu și pentru noi. Că noi suntem mai cu moț, noi suntem mai egali decât ceilalți, etc.

Vinovat? Cristescu și pseudonimele sale. Că te lovești de el ca de un zid. Și nu poate fi convins de niciun argument să lase regula așa dar să fie mai laxă aplicarea ei când este vorba de unii dintre noi!

Însă, i-aș întreba eu pe distinșii lobbyști și contestatari: a încălcat, în cei peste 10 ani de când se ocupă de acest site, regulamentul? A profitat el de faptul că are o poziție administrativă aici? Atunci cum se poate să-i arunci în față reproșuri că este consecvent și apără regulile după care funcționează acest site? Reguli pe care le-ai acceptat când ai decis să scrii aici.

Ba, mai mult există membri care îl acuză că nu este ferm în ceea ce privește exigența privind apărarea limbajului ecoliterar al site-ului, în anumite situații, și, aceiași membri, în alte situații, pledează pentru acceptarea cuvintelor vulgare în textele altor membri! Ciudată optică și la fel de ciudată morală. Cu geometrie variabilă. O fi bine? O fi rău? O fi moral?
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2014-10-14 03:34:31
         
 
  @Florentin Sorescu:

Ați jucat sau ați urmărit vreodată o partidă de squash? Oricît de violent ai lovi mingea sau oricît efect i-ai imprima, ZIDUL o va timite înapoi, ineluctabil, imperturbabil, chiar dacă ZIDUL nu lovește în forță și nu știe să imprime un efect.
Ați văzut vreodată un zid pătruns de o minge?
L-a văzut cineva vreodată pe domnul Elena pătruns de argumentul unui oponent?
 
Postat de catre disparut de pe net la data de 2014-10-13 23:32:51
         
 
  Domnule profesor, acum de sfânta Paraschieva, o dovada de omenie!  
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2014-10-13 20:21:49
         
 
  "E absolut fabuloasă pozitia distinsului domn Cristescu, incapabil să-și recunoască înfrângerea."

Înfrângerea? Domnule Sorescu aveți proprietatea termenului? Despre ce înfrângere vorbiți? Ce o fi așa complicat aici? Cuvântul respectiv este un cuvânt vulgar. VULGAR! Faptul că îmi spuneți că se află în dicționare nu are nicio relevanță. Parcă văd că o să veniți și cu poemele licențioase ale lui Eminescu ori cu Povestea poveștilor a lui Creangă, cu Tropicul Cancerului de Henry Miller, etc. etc. Aici am tranșat de 10 ani aceste probleme. Nu se admit cuvinte vulgare și nu cedez niciunui fel de șantaj. Punct.

"nimeni nu-mi poate îngrădi libertatea de exprimare." O aspirație corectă domnule Florin Rădulescu. Dar cine v-a îngrădit libertatea de exprimare?

Însă, domnule FR, nu credeți că este corect și rațional ca și eu să am dreptul să să spun " nimeni nu-mi poate îngrădi libertatea de a accepta sau nu, pe site-ul meu, texte conținând cuvinte vulgare."?
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2014-10-13 02:06:20
         
 
  Ionica, love si peace  
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2014-10-13 00:32:48
         
 
  Florentin, înțelege ca aici niște reguli mult mai laxe. Tu, pana găsești ideea, ai putea s- o scoți, literar firește, pe Elodia! Ce spui?  
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2014-10-13 00:31:58
         
 
  "Distinsa doamna Elena Stefan, propun ca lui Ionica sa i se redea nivelul de postare. Altfel se tuieste de tot. Sta cu subiectul serii aleia in gura. Rog clementa!"
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2014-10-12 21:35:50

mr. cristescu,
te văd zbengiundu-te pe aici în fustiță și cu broboadă pe cap.
copilașul tău de suflet face tumbe în fața ta și nu te prea șochează povestea.
ce-ar fi să iei matale, în locul meu, "subiectul serii" ăleia "în gură"? poate devii ceva mai vighilent.
sau vighilența matale e cu adresă precisă?
tot mai faci pe pințipialu, tot mai faci?


Postat de catre ioan peia la data de 2014-10-12 22:21:25
 
Postat de catre ioan peia la data de 2014-10-13 00:26:09
         
 
  Radule, uneori tăcerea se vădește a fi o soluție mai bună. În rest, poți să te iubești cu Gheorghiță cât vrei. Nu ne băgăm noi în rochițele voastre...  
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2014-10-12 22:47:19
         
 
  mr. cristescu,
cînd ești absent - că eșt mai tot timpul, vorba aia -
ai o scuză.
dar acum ce scuză ai?

 
Postat de catre ioan peia la data de 2014-10-12 22:45:00
         
 
  E absolut fabuloasă pozitia distinsului domn Cristescu, incapabil să-și recunoască înfrângerea. Am postat o listă cu semantica și etimologia împricinatului cuvânt, pururea nubil.
Apare în absolut toate dicționarele, inclusiv cel redactat de Institutul de lingvistică Iorgu Iordan, cunoscut ca Dicționarul Academiei Române.
Provine din latinescul pissiare, ceea ce înseamnă că este adânc înfipt in constiinta poporului român. Am putea spune că ține de latinitatea noastră.
Evident, și această postare mi-a fost cenzurată.
Domnul Profesor nu vorbește latina vulgară.
 
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2014-10-12 22:40:31
         
 
  Ionica, delatiunea nu se premiaza, batranul meu prieten.  
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2014-10-12 22:27:22
         
 
  "Distinsa doamna Elena Stefan, propun ca lui Ionica sa i se redea nivelul de postare. Altfel se tuieste de tot. Sta cu subiectul serii aleia in gura. Rog clementa!"
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2014-10-12 21:35:50

mr. cristescu,
te văd zbengiundu-te pe aici în fustiță și cu broboadă pe cap.
copilașul tău de suflet face tumbe în fața ta și nu te prea șochează povestea.
ce-ar fi să iei matale, în locul meu, "subiectul serii" ăleia "în gură"? poate devii ceva mai vighilent.
sau vighilența matale e cu adresă precisă?
tot mai faci pe pințipialu, tot mai faci?

 
Postat de catre ioan peia la data de 2014-10-12 22:21:25
         
 
  Radu, notre respect. Esti tare, maestre!  
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2014-10-12 22:16:19
         
 
  copilării, scuze. așa a-nceput și conflictul din Gaza. d-l Cristescu e la fel de liber să nu admită odiosul cuvânt, cum e liber poetul să nu-l sacrifice. eu am fost sancționat 30 zile pt. infinit mai puțin. m-a turnat Gheorghiță, ei și? ați mai auzit ceva de Gheorghiță? nici eu. acum ne iubim.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2014-10-12 22:14:56
         
 
  Ionica, ce inseamna pamatuf, iubita mea victima?
 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2014-10-12 22:14:11
         
 
  Florentin, a disparut ea Elodia si nu ai gasit solutia. Un comm. Daca ai sange literar faci scandal. Cu toate ca am impresia ca in lumea literara esti ca Elodia.  
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2014-10-12 22:09:06
         
 
  Ionica, atentie la limbaj. Altceva nu poti? Nu mai acum sa te apar si imi pare rau. Si nu mai da in gat. E urat, urat, urat. Si cum este seara...n-as vrea..dar..o cauti cu lumanarea. Mai bine da fuga la culcare, trage-ti cipilica pe chelie si fa-ti rugaciunea.  
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2014-10-12 22:07:19
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  sorescule,
încă n-ai priceput că fără pămătuf nu intri în grațiile doamnului cu broboadă?


 
Postat de catre ioan peia la data de 2014-10-12 21:59:15
         
 
  Domnule Cristescu, mi-e foarte, foarte greu să vă mai iau în serios. Sorry! Dacă v-ați evalua corect, vi s-ar face rușine.  
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2014-10-12 21:50:34
         
 
  Am mai postat un comentariu care, din motive care îmi scapă, a fost cenzurat. Ca multe altele.
În esență, îți spuneam că poemul pe care ți l-am repostat mi s-a părut unul bun, iar vulgaritatea, inexistentă.
Și că îmi pare rău de situația creată, dar nu mi-am imaginat că, repostându-ți (eu) textul, vei ajunge să fii tu cel sancționat. Nebănuite sunt căile europeice.
Una peste alta, indiferent de ce vei decide, îți urez mult succes!
 
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2014-10-12 21:44:32
         
 
  mr. cristescu,
te văd zbengiundu-te pe aici în fustiță și cu broboadă pe cap.
copilașul tău de suflet face tumbe în fața ta și nu te prea șochează povestea.
ce-ar fi să ieie matale, în locul meu, "subiectul serii" ăleia "în gură"? poate devii ceva mai vighilent.
sau vighilența matale e cu adresă precisă?
tot mai fac pe pințipialu, tot mai faci?

 
Postat de catre ioan peia la data de 2014-10-12 21:42:08
         
 
  Doamna Elena, sunt convins ca Emanuel Cristescu va oferi clementa. Pana la urma, Rudy s-a format pe siteul domniei sale.  
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2014-10-12 21:37:13
         
 
  Distinsa doamna Elena Stefan, propun ca lui Ionica sa i se redea nivelul de postare. Altfel se tuieste de tot. Sta cu subiectul serii aleia in gura. Rog clementa!  
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2014-10-12 21:35:50
         
 
  EC, domnule Rădulescu, nu a acceptat, nu acceptă și nu va accepta șantajul nimănui! Adio!  
Postat de catre Elena Stefan la data de 2014-10-12 21:33:17
         
 
  "L-am asigurat pe Domnul Cristescu că, de cum mi se va reda nivelul, am să-l repostez"

Nu ar fi mai onest să respectați regulamentul domnule Sorescu? Vă asigur că aici nu vor rezista, chiar dacă vor fi postate, texte care conțin cuvinte vulgare!
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2014-10-12 21:28:17
         
 
  Florentin, n-ai curaj sa-l dai in judecata pe domnul Corbu!  
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2014-10-12 21:25:18
         
 
  PS : L-am asigurat pe Domnul Cristescu că, de cum mi se va reda nivelul, am să-l repostez. Mă voi ține de cuvânt!  
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2014-10-12 20:56:04
         
 
  Ionica, cred ca dai semne de frustrare si masochism. Vad ca te-a lasat chiar si memoria. Viagra nu ridica neuronii. Nu iti mai amintesti? Seara aia te va urmari, paracioasa mica.  
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2014-10-12 19:44:27
         
 
  ești atît de beat, ciocîrdel, că habar n-ai cu cine stai de vorbă!
mai și încerci să joci un teatru ieftior, ba cu pămătufu la subțori, ba cu limba-n dungă, da' ți se potrivește fix ca sîrma-n rît!
cît prvește seara aia, care-ți produce așa mari trepidații hepatice, o să-ți reamintesc ce s-a petrecut: ți-am dat, din belșug, TUIE! (tuia e un arbor ecologic!)


 
Postat de catre ioan peia la data de 2014-10-12 19:18:06
         
 
  Ups..am gresit adresantul. Fondul ramane acelasi. Consider ca Rudy ar trebui sa se mai gandeasca. Am aceasi consideratie si pentru el.  
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2014-10-12 19:17:35
         
 
  Radu, cred ca este o decizie pripita. Te-as ruga sa te mai gandesti. In ciuda polemicii dintre noi, pe care eu am escaladat-o mai mult din joaca, si uneori nedrept fata de tine, consider ca esti un autor valoros, un tip extrem de inteligent si talentat. Ar fi o pierdere pentru Europeea.
Domnul profesor Ion Corbu este o nestemata pentru aceasta natie. Nu am spus-o eu, dar subscriu fara nicio nuanta peiorativa la aceasta asertiune. Este poate singurul idealist autentic pe care il cunosc. Poate ca sunt subiectiv. Ii datorez enorm si de aceea n-as putea fi altfel. Are pacatele dumnealui, dar a tinut acest site pe cheltuiala proprie, a consumat timp, bani, inteligenta pentru o idee. O idee frumoasa, superba si iata, viabila. Ne cramponam de chestii facile. Poate ca si eu, ludic, am escaladat ca un imberb povestea cu seara, noaptea, si etc. Fireste ca in ceea ce-l priveste pe Ionica ramane ca-n seara aia, nu ma dezic:) dar asta nu inseamna ca pe acest site nu sunt autori valorosi descoperiti tocmai de Europeea. Tu, Radu, te numeri printre ei. Asa ca, te-as ruga sa reevaluezi. Ce zici?
 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2014-10-12 19:05:04
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE