FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Ecoliteratură și ipocrizie
Text postat de Emanuel Cristescu
“d-le Cristescu, după părerea mea, ați fost prea sever, termenul incriminat poate fi găsit în toate dicționarele” RȘ

Da, domnule Ștefănescu. Dicționarele conțin și cuvinte vulgare! Prin urmare, simpla prezență a unui cuvânt în dicționare nu poate constitui un argument pentru ca un cuvânt vulgar să poată fi acceptat și aici.

Expresia “rămâne ca în seara aceea” în sine, luată ca atare și conform dicționarelor, nu are nimic vulgar în ea. Și totuși, contextual, în cadrul acestui site are o conotație vulgară. (ecsintescu, Peia și mulți alții știu de ce) Ei bine, acum câtăva vreme, distinsul nostru coleg, ecsintescu virtual, revine cu un comentariu în care plasează expresia, comentariu pe care nu l-am remarcat. Ei bine, am fost încântat să constat atitudinea publică a unui distins membru al site-ului care, chiar dacă mi-a făcut un proces de intenție, nemeritat, m-a sunat și m-a întrebat cu un reproș deloc disimulat: “s-a dat drumul la “rămâne ca în seara aceea”? Luat prin surprindere am răspuns: evident că nu. Dar ce s-a întâmplat? Primind lămuririle de rigoare, am intrat pe site și am invalidat comentariul cu pricina. Însă, cu tot reproșul nemeritat care îmi fusese făcut, mi-am zis: iată domnule că a dat roade ideea ecoliterară. Membrii înșiși se preocupă să nu existe vulgarități pe site! Și o stare reconfortantă m-a cuprins.

Dar... Dar iată, distinsul coleg Ștefănescu, pe care, personal, îl consider și amic europeic și chiar mai mult, om care cândva a fost și editor, mă critică și, în subsidiar, încearcă să-mi probeze ignoranța în materie de cuvinte de dicționar. “termenul incriminat poate fi găsit în toate dicționarele” mă informează domnia sa, evident, cu trimiterea că eu habar nu aș avea despre acest fapt!

Mai mult, face și un exercițiu de imaginație și îmi implică și soția în această speță! O fi bine, o fi rău?

Da, domnule coleg, există în dicționar acest cuvânt însă este unul vulgar. Mă gândeam că ați fi putut să fiți și domnia voastră la fel de exigent precum distinsul membru care m-a sunat să-mi reproșeze că tolerez pe site expresia pomenită mai sus! Pentru că, oricând un membru pudibond mă poate suna și îmi poate reproșa “s-a dat drumul la cuvinte neaoșe care reflectă acte fiziologice excretorii?” Și, evident, vinovatul de serviciu aș fi fost eu. În plus unii atât ar fi așteptat. Dacă X a foslosit cuvântul vulgar y eu de ce să nu folosesc? Și, încet, încet, adio ecoliteratură.

Stimați membri europeici, eu v-aș ruga să facem cu toții front comun și să nu tolerăm poluarea cu vulgarități a acestui site. Să fim consecvenți, să respectăm această valoare a site-ului. Și să nu fim ipocriți. Dacă, unii dintre noi consideră că ecoliteratura nu este pentru ei, nu-i interesează și nu-i reprezintă, să nu mai publice aici. Sunt atâtea site-uri permisive, în care vulgaritatea este la ea acasă. Acuma, sigur, ipocrizia poate fi și ea un fel de drog existențial.

Mai vine câte un erudit și mă atenționează că, vezi doamne, nu pricep că limbajul vulgar dintr-un text nu aparține autorului ci, vezi doamne, personajului, sau contextului sau epocii etc. Da, știu, așa este. Dar, aici, asemenea personaje, cu limbaj vulgar, nu au ce căuta. Nu s-au epuizat toate temele fundamentale ale lumii, toate stilurile și toate limbajele nonvulgare astfel încât nu ne-a mai rămas de abordat decât vulgaritatea. Eu insist, când și dacă publicați aici, scrieți ecoliterar. Adică fără vulgarități. Cu talent se poate scrie oice și despre orice.

După cum știți, faptul că nu acceptăm vulgarități aici nu înseamnă că negăm literatura, arta în care vulgaritatea își găsește locul. Atâta doar că nu le acceptăm aici. Și nu cred că este extrem de dificil de înțeles și nu cred că este o problemă de viață și de moarte!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Ionica, scrie ma texte! Punct!  
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2014-10-13 00:27:15
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  "Cine nu respectă regulamentul acestui site nu merită să publice aici. Punct." (cristescu)

vezi că feciorașul matale dn flori taman acușa calcă "regulamentu" ăla în picioare! vrei să trag clopoțelu, ca să auzi și matale?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2014-10-12 22:47:04
         
 
  De acord cu dumneavoastra! Rog respectuos ridicarea nivelului poetului Peia. Daca ma refuzati, va rog sa precizati, argumentand logic, motivele. Altfel cred ca il cenzurati, dandu-i neputinta. Or Europeea inseamna ajutor, karma, rai.  
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2014-10-12 22:37:28
         
 
  Se escaladează excesiv un incident minor. Ca multe altele de până acum pe acest site.

Bref. Vă recomand să treceți la creațiile dumneavoastră și la comentarea acestor creații.

Cine nu respectă regulamentul acestui site nu merită să publice aici. Punct.

Domnule Ștefănescu ați citit textul meu?
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2014-10-12 22:32:35
         
 
  Avea copilu'-ala-n mecla
cu nasul rosu ca de sfecla
idei ce-au strabatut prin stecla
de-a dus amurgul in porecla?
 
Postat de catre Camila Petrescu la data de 2014-10-12 22:32:13
         
 
  păi dacă tot suntem așa naivi, măi nea metre, eu preiau gingașa sintagmă și ți-o dstribu ție taman în meclă! (că n-o fi și "meclă" nonECO!)

 
Postat de catre ioan peia la data de 2014-10-12 17:09:56
         
 
  domnule Cristescu, preacinstite fețe literare,

să presupunem că răscolind manuscrisele Luceafărului, aș fi descoperit ceva asemănător (genialului, zic eu) catren de mai jos:


"Rămâne ca-n seara aceea,
Când spus-am adio, stăpână!
Mă uită, nu tu mi-ești femeia,
Ci alte aleanuri mă mână..."


evident, l-aș fi adus la cunoștința boierilor dvs.
ce-ați fi făcut, d-le Cristescu? în numele ecoliteraturii, ați fi condamnat textul la pieire?
de unde știm noi ce conotație dă astăzi, 12 oct anul curent, poetul ecsintescu cuvintelor care, absolut accidental, ar fi reprodus unul din versurile Luceafărului?
știm noi ce taine-ascunde arcul ăsta peste timp?
nu știm.
să scoatem seara din limba română? să vină direct noaptea? mai ales că, spre ziuă, cei doi maeștri, de fapt, s-au împăcat.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2014-10-12 16:48:46
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE