FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Calciu Tortionarul Dumitresa, criminalul care se da prea sfant.
Text postat de ecsintescu virtual
Hristosul lui de criminal!

Alt caz, mult mai complicat: studentul la Medicină, Gheorghe Calciu. Depinde când l-ai cunoscut: înainte de reeducare, după propria sa reeducare, sau după ce întreaga operație a luat sfârșit. Înainte de Pitești, Calciu fusese printre cei mai intransigenți, după reeducare, dintre torționarii cei mai înrăiți1, după sfârșitul experienței, în clipa când se înscena procesul cu țapi ispășitori, redevine vechiul om, curajos și leal.

Calciu n-a putut să fie judecat în lotul lui Țurcanu, deoarece a anunțat că nu va răspunde la nici o întrebare până când nu va fi adus ca martor la proces adevăratul inițiator al experienței, generalul Nikolski. Dumitru Bacu l-a văzut la Gherla în propria sa celulă:

„Dintre reeducații din celulă, cel mai periculos pe vremea aceea era un fost student în medicină, Calciu Gheorghe, poreclit „eminența cenușie” a directorului Goiciu; Calciu era unul dintre cei mai devotați informatori pe care i-a dat reeducarea și care a luat oarecum locul lui Țurcanu”.

Dar tot Dumitru Bacu, adăuga câteva pagini mai departe:

„A fost ridicat de la Gherla și dus la Ministerul de Interne pentru anchetă. La plecare era încă reeducat convins. Nu știu cât a rămas așa, dar peste doi ani exact am avut ocazia într-adevăr unică să aflu despre trecerea lui prin minister și despre ceea ce i se pregătea, direct de la el. În 1956, într-o celulă din arestul principal al ministerului de pe Calea Victoriei, mai exact în celula care se găsește în fața camerei ofițerului de serviciu sau “șeful arestului” cum i se mai spune, am găsit, tras cu acul în litere Morse, următoarea frază care m-a înfiorat:

” Eu, Calciu Gheorghe, am fost adus aici pentru ca să fiu omorît, nu sunt vinovat”.

N-a fost condamnat la moarte (sau i s-a comutat) și a fost trimis după procesul său - separat de al lui Țurcanu și al lotului său - la secția de exterminare de la Jilava, faimoasa cameră 53, unde a dovedit că se schimbase integral. S-a purtat, aveau să spună apoi colegii săi de celulă, ca un sfânt cu ei, mergînd până la sacrificiu. În cursul unei epidemii de dezinterie, și-a tăiat venele pentru a da celor bolnavi să bea sânge. Când a ieșit din închisoare era profund religios, s-a înscris la teologie și a ajuns profesor la Seminarul teologic. Predicile pe care le ținea erau ascultate nu numai de studenții săi, ci și de studenți de la științele exacte. În 1977, a fost dat afară din postul său de profesor, supravegheat, amenințat, șantajat ca să se liniștească. Nu s-a liniștit. Ajutat de un grup de credincioși ce se reuniseră pentru a-l apăra și a scrie Patriarhului, Calciu n-a cedat. A fost din nou arestat la 10 martie 1979, condamnat la zece ani închisoare, comutați în șapte ani și jumătate, și supus unui regim de exterminare în închisoarea de la Aiud.

sursa compilata din istoriile veacului 21
Lui Dumitru, Dumitru Cioaca.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Domnule Ecsintescu,
Eu am avut o singura data ocazia sa ascult o predica de a parintelui Calciu, atunci cnd a venit sa ne viiteze parohia din California. M-a impresionat atat predica cat si infatisarea lui.
Fiindca avea intradevar in el ceva de sfant.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2014-10-06 00:44:48
         
 
  I-a zi nea Mitica? Fa o epigrama si aci. Arde-i norocu si lu Coposu.

Despre Coposu maine. Ioan Peia nu mai vorbeste cu mine? de ce?
 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2014-10-06 00:29:02
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE