FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Până și Sumerul pare a fi început de pe aici...
Text postat de Emanuel Cristescu
"de țigănie agresivă și slinoasă" Nicio instanță din lume nu va admite că această sintagmă ar fi una rasială.

Excelent, ca pledoarie, textul "Țigănia începe de la Sumer"

În urma unor ipoteze de ultimă oră, până și Sumerul pare a fi începe din spațiul dacic!

În textul menționat mai sus există un fel de discriminare etnică a românilor. Cel puțin conotativ dacă nu cumva, direct denotativ.

PS. Prea multă risipă de energie, domnule Recheșan, pentru un fel de țânțar hiperbolizat de către domnia voastră într-un apocaliptic armăsar. Est modus in rebus, parcă spuneau anticii.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  dle corbu, bănuiesc că sunteți f. ocupat cu monitorizarea alegerilor europarlamentare *la care e clar că țiganii sunt manipulați și nu au un reprezentant onorabil)așa că un flec de manifestare fățișă de discriminare etnică, strecurată pe saitul pe care-l conduceți(ineficient aș îndrăzni să spun)să vă preopcupe.Mi-e greu să vă furnizez argumente în această cauză pt că osîrdia unui editor rău inteționat a șters comentariile respective. Constatați doar că pe lîngă injuria pe care dvoastră o catalogați drept nediscriminatorie pe criterii etnice la linkul de mai jos e postată și o fotografie cu explicite conotații antirasiale.

http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=47078

mă acuzați că în pledoaria cu Sumerul aș fi strecurat accente de discriminare a românilor. e ridicol, dle Cristescu, un cetățean de naționalitate română(nu rromă, așa cum pretinde dl CTA)nu poate discrimina majoritatea din care face parte, iar în articol nu există niciunde specificarea ”strămoșii românilor ci doar strămoșii dlui atanasiu”. încercați să treceți peste amănuntele de ordin personal ale acestei polemici și admiteți că un român poate pleda pt minoritarii de orice etnie și veți observa că intenția antirasială a dlui CTA e clară. de altfel, puteți consulta, dacă timpul vă permite, un membru oarecare al CNCD care vă va lămuri ce e cu țigănia și țigăneala și de ce ar trebi să luați măsuri ferme pt ca pe viitor să nu vă confruntați cu așa ceva.
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2014-05-25 13:32:59
         
 
  Repet, domnule Recheșan, am rămas impresionat de pledoaria domniei voastre pentru etnia eurromă! Felicitări, cu toate că, probabil, sub impresia vreunei pulsiuni ori a presiunii emoționale, bănuiesc, sub care ați scris textul, s-au strecurat unele dezacorduri și câteva typo. Sigur subiectul poate prilejui o bună dezbatere.

Și, mi-aș dori ca și pentru etnia română, dumneavoastră ori alții, cu aceeași fervoare, să pledați/pledeze și pentru etnia română. Care a dat vreo jumătate de million de victime în Primul Război Mondial și vreun million în al II-lea. Și pare că nimeni nu ține seama și de asta.

În timp ce, de holocaustul evreilor și al etniei eurrome se vorbește foarte mult. Chiar în timp ce lucram, auzeam cum Regele Cioabă a avut o întâlnire cu Madam Merkel pentru a despăgubi etnia eurromă pentru suferințele pe care le-a îndurat în Al II-lea Război Mondial. Mă gândesc la faptul că distinsa doamnă ar trebui să aibă mustrări de conștiință și pentru suferințele provocate întregului popor român ca urmare a recentei sale decizii neinformate privind Referendumul din 2012 și, de ce nu?, cele produse de implicarea României în războaiele mondiale!

Însă! Însă lecturând eu textul domniei voastre, vă semnalez că pasajele de mai jos au o componentă rasială certă. Nu voi dori să escaladez o posibilă dispută însă vă semnalez acest fapt cu recomandarea că nu este eficient și, cred eu, nici etic, să deschidem cutia Pandorei. Istoria își are crimele și rănile ei. Poate, niciodată vindecate. Dar oamenii au învățat să uite iar unii și să ierte. Altfel, viața a întregi generații ar deveni un chin!


“fiindcă putem admite că strămoșii dumnealui, care se îmbăiau, chiar și cu două milenii mai tîrziu, în iezere și gîrle cel mult odată pe an cînd săreau să scoată crucea de bobotează”

“în timp ce stră-stră-moșii regelui Cioabă priveau peste umărul celor care compuneau Ramayana și Mahabharata, cei ai lui Atanasiu erau probabil analfabeți?”

“ca strămoșii dlui Atanasiu mai apropiați oleacă de zilele noastre, cam pînă la actul dezrobirii inițiat de un mare patriot și om politic român, cam ticiuriu și el, Mihail Kogălniceanu, să fi posedat sclavi de etnie țigănescă, ori să fi luat parte la vînătoarea de țigani fugiți de pe moșie, un ”sport” crud asemănător cu cel al ”safari-urilor de ciori” de pe plantațiile sud-africane, ceea ce ar explica suficient disprețul și sentimentele vădit antițigănești ale dumnealui.”

“Cu ce se îndeletniceau în acea vremea aceea, în veacul al IV lea e.n. cînd Mezrob Maștoț inventa alfabetul armean sub forma care a rezistat aproape neschimbat și traducea prima biblie, strămoșii atanasiilor? Doineau în frunză, urmărind visători și plini de dor cum pasc mioarele iarba fragedă de pe plai, așteptînd venirea popoarelor migratoare războinice bun pretext pentru a o tuli sub poala codrilor fără să mai trebuiască să-și mulgă vitele sau se scobeau în nările cîrmite spre soare-răsare gîndind: ”băi, nu mai vin odată lăutarii ăia, balaoacheșii împuțiți, gălăgioși și obraznici din India să mă distrez și io oleacă?” Ori poate din contră, strîmbînd năzuroși din ”ocarină”(nas în jargon țigănesc) își ziceau: ” ce muzică domle, ăștia din care se trag slinoșii și-agresivii de Barbu Lăutaru, Dinu Lipatti și Johny Răducanu...aș, țigănie curată, fără har!”
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2014-05-25 02:09:46
         
 
  Da, domnule Recheșan, injuria, da, există. Și în acești termeni trebuia pusă problema.
Și, cred, mai abitir, ceea ce am subliniat este mai injurios decât „țigănie agresivă și slinoas㔠care este de asemenea o injurie însă nu are nimic, dar știți cum? Nimic de-a face cu o atitudine de tip rasial.

"Domnule Recheșan, eu nu am nicio nedumerire. Sînteți sosia lui Peia, așa cum el este a lui exintescu. Același comportament de cerșetori obraznici, de țigănie agresivă și slinoasă.”

Dacă ați fi pus problema, exclusiv, în termeni de injurie, nu ați fi deturnat fondul problemei și ne-am fi focusat asupra ei. Punând-o în termenii în care ați făcut-o, domnul CTA a reacționat impecabil și și-a prezentat scuze PENTRU EVENTUALA conotație. Pe care, sunt convins, nu și-a dorit-o și nu și-a imaginat că poate fi percepută astfel

Revenind, deși mi-aș fi dorit întreaga problemă închisă (așa zisa problemă rasială este cert încisă) ar trebui să vedem causa causorum a acestui text. Repet, îmi este greu să accept că domnul CTA s-a trezit așa, deodată în piscină și a scris acel text. Sigur, textul nu-l scuză însă contextul poate să-i acorde circumstanțe atenuante.

Frumos ar fi, ca, domnule Recheșan, chiar domnia voastră să ne explicați acest context. Nu porniți de la presupunerea că eu aș fi citit totul. Nu, nu am citit iar săptămâna aceasta, cu atât mai puțin. Am intrat pe site destul de puțin pentru că am avut de terminat un proiect pe care luni trebuie să-l predau.

Prin urmare, domnule Recheșan, evident, aștept punctul de vedere și al domnului CTA (nu asupra acuzei de rasiam; aceea cum v-am mai spus, o consider închisă) cu privire la contextul în care a fost scris acest comentariu și, de asemenea, detalii din partea dumneavoastră.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2014-05-25 01:30:49
         
 
  vă înșelați dle cristescu, iar mmușamalizarea injuriei cu conotații rasiale nu vă face onoare. poate că am să trimit toată povestea la CNCD să vedem ce opinie vor avea cei de acolo, și asta nu ca să fac rău în mod direct cuiva ci fiindcă aproape lunar văd diferite situații imunde care par desprinse din alt ev.oricum o întoarceți, rasială sau cu alte conotații, injuria rămîne, nu e una singulară, vor urma și altele la adresa mea, iar editorul scutaru nu face altceva decît să tulbure mai rău apele, luînd parte în mod inexplicabil și părtinitor tocmai celui care a proferat sudalma. un motiv în plus să mă distanțez din nou de un spațiu în valorile par tot mai mult că sunt inversate.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2014-05-25 00:17:19
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE