FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Copii din ziua de azi...
Text postat de Liliana Iordan
Copii din ziua de azi nu mai stiu sa faca nimic, copii din ziua de azi... nu stiu unde o sa ajungem cu ei. Recunosc ca si eu m-am gandit de multe ori la asta. Este cineva care sa nu o fi facut? Probabil ca, inclusiv copii gandesc acest lucru despre colegii lor de generatie. Si cine sa-i condamne? Sunt o generatie pierduta. Nu mai stiu nimic altceva decat calculator, jocuri, tablete, telefoane. Nu mai stiu ce inseamna sa te joci afara, ca sa-i scoti in parc trebuie sa-i ameninti ca le confisti tableta :). Copii din ziua de azi sunt prost crescuti, nu cedeaza batranilor locul in autobuz, nu isi ajuta parintii la nimic, sunt obraznici, sunt galagiosi...
Eheee pe vremea noastra... era altfel. Noi am fost generatia cu cheia de gat, privim cu nostalgie si mandrie diverse clipuri care ruleaza pe retelele de socializare, cu lucruri pe care le facea generatia noastra. Noi stiam sa ne jucam si sa fim fericiti. Noi jucam sotron, saream coarda, jucam "sfoara", ratele si vanatorii, tara-tara vrem ostasi. Si inca ceva: pe vremea noastra se "facea carte", noi invatam de rupeam, mergeam la Olimpiade (acestea erau singurele concursuri care existau "pe vremea noastra"), noi nu mergeam cu telefoanele la scoala ca sa ne dam mari si sa ne laudam in fata colegilor cat suntem de smecheri.
Este foarte adevarat ca aceasta este situatia de fapt. Dar ce inseamna toate acestea oare? Este cineva vinovat pentru asta? Eu cred ca nu este vorba despre o vina neaparat, iar daca tot vrem sa dam vina pe cineva, sa o dam pe noi: noi in calitatea noastra de parinti. Nu pot sa-mi acuz copilul ca este obraznic si neascultator pentru ca trebuie sa recunosc ca EU nu am acordat suficienta importanta acestui aspect din educatia copilului meu. Nu pot sa-mi acuz copilul ca nu vrea sa stea sa invete pentru ca este toata ziua cu nasul in tableta, evident EU I-am cumparat acea tableta si MIE mi s-a parut normal sa-i dau voie sa o foloseasca oricat si oricand. Feresca Dumnezeu sa-i pun program copilului la vreun fel de gadget media. S-ar putea sa devina frustrat si sa se simta jenat cand or sa rada copii de el la scoala ca nu stie cine este X sau Y personaj sau ca nu stie cum se joaca cel mai tare joc al momentului.
Copii nostrii nu mai stau deloc afara, in parc, nu mai stiu sa se joace si sunt mereu tristi si izolati cu PC-ul sau tableta in brate. Sa fie din cauza ca NOI nu mai avem timp sa iesim cu ei afara, sa ne jucam cu ei, sa ne intalnim cu alti parinti cu copii de varsta lor? Ne pastram week-end-ul ca sa rezolvam problemele amanate din timpul saptamanii si ii taram si pe copii dupa noi prin diverse magazine, le cumparam dulciuri ca sa fie cuminti si sa nu inceapa sa tipe.
Copii nostrii nu mai stau cu cheia de gat pe afara pentru ca nu mai avem curaj NOI sa-i lasam sa faca asta. Pentru ca parintii nostii ajungeau acasa la ora 15, sau chiar mai devreme, iar noi ajungem acasa la ora 18-19 sau chiar mai tarziu si suntem atat de obositi incat, de multe ori, nu avem timp nici sa le mai verificam temele.
Aveau parintii nostrii mai multa autoritate in fata noastra decat avem noi in fata parintilor nostrii? asta chiar ca este o intrebare dificila si mi-ar trebui multe pagini sa dezvolt subiectul. Stiti de ce? Pentru ca nu cred ca exista om care sa nu-si acuze parintii ca au gresit undeva, cu ceva. Ca daca ar fi existat circumstante diferite si noi am fi evoluat diferit.
Nu pot sa nu ma intreb: daca noi am fi avut tehnologia din ziua de astazi, nu am fi folosit-o in acelesi ritm cu cel al copiilor nostrii? Este vina cuiva ca ne-am nascut in ere diferite?
Eu cred ca nu este vina nimanui! Acestea sunt timpurile in care traim si trebuie sa invatatm sa acceptam acest lucru fara a ne mai simti vinovati. Nu are rost sa credem ca am esuat in "job-ul" nostru de parinte.
Haideti sa acceptam lucrurile asa cum sunt! EU sunt mandra ca sunt mama copiilor mei si cred ca fac o treaba buna! Si de cate ori copii mei imi sar in cap (la propriu) si imi spun "te iubesc" stiu ca nu am gresit cu nimic.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  In mod cert aveti dreptate: vina este numai a dumneavoastra! Dar nu pentru ceea ce credeti, ci doar fiindca un copil nu poate copia decat pe cei de aproape de el. Iar dumneavoastra pretindeti sa scrieti fara sa cunoasteti temeiniclimba in care va exprimati. Substantivul "copil" are un pattern de declinare mai aparte, dar sa comiteti o greseala chiar din titlu, asta arata ca sunteti exact ca aceia pe care ii blamati, copiii din ziua de azi.
Lectie gratuita de gramatica: "copil" nearticulat, "copilul" - art. hotarat singular, "copii" plural nearticulat, "copii+ art. eclitic "i" = "copiii". Diferenta dintre dumneavoastra si copiii obraznici pe care ii criticati, este aceea ca ei nu se pretind scriitori.
Post scriptum: am crezut initial ca este doar o scapare, dar tot textul este plin de aceeasi greseala. Asemenea, "nostri" se scrie asa, cu un singur "i". Cand va mai intalniti (intamplator) cu proful dvs de gramatica, trageti-i va rog un pumn in nas. Eu v-as fi lasat repetenta, chiar daca nu-s profesor de nimic.
 
Postat de catre sters sters la data de 2014-05-12 12:24:17
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE