FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Tigrul de hârtie și colții lui de câlți
Text postat de Emanuel Cristescu
Sigur, sesizarea Curții Constituționale pe motive de "program de guvernare" a fost corectă. Și era de anticipat. Și am anticipat-o. Cu toate că erau voci, inclusiv pe aici, care spuneau contrariul. Pentru că dacă strigi că nu schimbi programul de guvernare dar faci acorduri din care rezultă clar că ai schimbat acest program, nu este decât o șmecherie care nu putea scăpa opoziției și lui Băsescu.

Este de asemenea cert că dacă nu ar fi sesizat PDL-PMP acest aspect ar fi făcut-o președintele în baza art. 146 alin. "e", conflict interinstituțional, situație pe care, de asemenea, am anticipat-o. A și spus-o, explicit de altfel Președintele. Ba, chiar, a și detaliat la întrebarea pusă de către o reporteriță acreditată la Cotroceni, menționând că nu mai face uz de această procedură ca urmare a faptului că deja, o sesizare în această speță a și fost făcută de către 50 de parlamentari din opoziție. Și nici opozița nu a greșit și, de asemenea, nici președintele. Degeaba unele televiziuni, jurnaliști și analiști politici s-au dat de ceasul morții că, vai, Băsescu nu a acceptat să semneze decretul cu numire miniștrilor. Evident că nu putea semna pentru un Guvern care a fost validat de Parlament, cu încălcarea prevederilor și procedurilor legale și constituționale.

Însă ce m-a surprins a fost tonul, cu vreo 17 semitonuri mai jos, al președintelui și împciuitorismul, aproape ostentativ, care nu-l caracterizează. Adică "leul" s-a jigărit și a devenit un tigru mic. Și acela de hârtie și având colții de câlți. Nu am o explicație pentru această transformare. Unele scenarii s-ar putea avnsa însă nu am probe. Oare vreo pisică externă i se va fi arătat? Ori va fi avut cine știe ce viziune politică nocturnă? Sau, mai știi?, i s-o mai fi diminuat agerimea vegherii bunei funcționări a instituțiilor statului? Ori, poate, vreun nou troc, gen pactul de coabitare (Nana, de exemplu) își va fi făcut prezența?

Acum dacă tot s-a făcut sesizarea, în opinia mea ar fi trebuit mers până la capăt. Adică se putea tranșa și situația alianțelor electorale care participă în calitate de competitori electorali la alegeri, în raport cu partidele componente ale acestor alianțe în situația când aceste alianțe se desființează pe parcursul guvernării. Situația rămâne astfel nereglementată și oferă și în viitor, posibilitatea ca partide care nu au fost competitori electorali să guverneze, ba, mai mult, să aducă la guvernare și alte partide (pot fi și fasciste, extremiste, etc.) Era o bună ocazie de tranșare într-un fel sau altul și a acestei probleme. Care, din păcate, va permite și în viitor înșelarea electoratului.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Domnule EC, aveți dreptate. Eu intru tot mai rar aici ca să nu mă infectez cu reclamele politice. În rest site-ul este curat ca lacrima.

Felicitări că ați supraviețuit atacului!



 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2014-03-11 10:39:21
         
 
  Ba mi-am făcut și un blog unde mă gândesc să discut politică. Pentru cei interesați. Pentru că mă bate gândul că atacul, dacă va fi fost atac, va fi fost o consecință a dezbaterilor politice de aici!  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2014-03-11 06:50:37
         
 
  Domnule Ștefănescu, da, serverul a avut probleme. Domnul Vlăduț a făcut tot ce a putut să elimine cauza. Nu știm dacă a fost una tehnică ori un atac ori o acțiune premeditată!

Și laptopul meu este infestat cu ceva! Pentru că îmi apar în spațiile libere, dreapta stânga ale paginii Europeea și în partea de jos, niște reclame de care nu știu cum să scap.(sunt permanente și nici nu au x -ul acela să le pot închide! Mai mult, chiar în textele Europeea, câteva cuvinte din texte sau comentarii(cam trei) se colorează în verde, sunt subliniate și, odată atinse cu prompterul, generează o reclamă pentru un i pad! Și asta atât în varianta "publică" adică aceasta, cât și în secțiunea "Administrare". Am dat scanare antivirus, cu un program de la Microsoft. Acesta a identificat 4 viruși pe care i-a eliminat. Dar situația se menține. Și, mă gândesc că, dacă tot apar aceste reclame, mai bine ar apărea în folosul Europeeii. Care astfel s-ar putea autofinanța! Dacă aveți vreo idee, un sfat ori un help v-aș fi recunoscător. Apar astfel de fenomene și la domniile voastre?

PS. Facebook este un mediu unde pot avea loc dispute politice. Mărturisesc faptul că am pierdut mult timp acolo pe această temă în detrimentul Europeii, de exemplu. Și mă gândesc serios dacă nu ar fi bine să nu mai publicăm articole politice aici. Eventual să rămână doar specii literare care să reflecte aspecte politice: epigrame, pamflete, etc. Ce părere aveți?
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2014-03-11 06:45:36
         
 
  Domnule Kosta, adevărul așteaptă. Numai minciuna se grăbește. Prin urmare, premierul care a făcut trocuri cu demisul, în opinia unora este albit și anatema se aruncă asupra lui Antonescu, omul care, consecvent, nu a făcut niciun astfel de troc. Iar CT, Călin Tăriceanu sau mai bine zis Calul Troian din PNL, pentru "moralitate" primește funcția de "al doilea om în stat" Și când mă gândesc la faptul că politica este ori ar trebui să fie "știința binelui public"! Oare câți dintre noi suntem ori mai suntem de acord cu această definiție?  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2014-03-11 06:26:33
         
 
  d-le Cristescu, zilele astea am incercat de cateva ori sa intru in europeea, si un robot idiot mi-a spus ca nu gaseste remote server. drept pt care m-am enervat, mai apoi resemnandu-ma. saitul a avut intr-adevar probleme, sau mi-a bagat peia ceva in proxy? aspet cu nerabdare raspunsul dvs.

p.s. scuze ca va intreb aici, dar e singurul loc unde sunt sigur ca veti citi. pe topic n-am nimic de zis, evident ca toti sunt o apa si-un pamant, nici macar de flori.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2014-03-10 21:17:12
         
 
  Oau! Si uite cum ciumpalacu' de Base a devenit Presedintele. Cu P mare,

 
Postat de catre General Motors la data de 2014-03-10 15:12:23
         
 
  A nu se intelege, Doamne-fereste, ca eu as fi pesedist sau altceva. N-am partid! N-am voie sa am. Dar, si de-as avea, tot spectator de pe margine as ramanea, e mai misto ashea! Se vede clar, ca la teatru, cum fac toti pe dracu-n patru, spalandu-si constiintele, mutandu-si preferintele, facand pact cu uciga-l toaca... Iar din stal se vede tare bine, chiar daca piesa e trista. Tragica, chiar. Mai ales cand vezi cum oameni ca dvs. trag de carma pana ce o rup. Pacat de sangele varsat.  
Postat de catre sters sters la data de 2014-03-10 13:00:57
         
 
  Insului nu merita nici sa i se pronunte numele, exact cum nu se pronuntza numele celui de pe comoara. Dumneavoastra ati inceput, fara sa va dati seama, sa-l pronuntati cam des.  
Postat de catre sters sters la data de 2014-03-10 12:56:43
         
 
  Iete, ca am trait s-o vaz (monstruos!) si p-asta: din "anti" devenirati "pro". Cum, adica, "pe ce ma bazez?". Pai pe inmuierea glasului, pe virajul de opiniune, pe asemanarea cu seful dvs. care din anti vehement a inceput sa zica "avea dreptate...". Nu e minunat? Asa ca, ramane cum v-am mai zis al'data, stiti dvs: intrati adanc in politica, aveti toate calitatile necesare unei reusite de rasunet.  
Postat de catre sters sters la data de 2014-03-10 12:49:03
         
 
  Textul de mai sus și comentariile acestea sunt intervențiile mele într-un alt spațiu virtual FB.

Este o mizerie fără seamăn să vii la guvernare mințind electoratul că vei lupta împotriva sistemului ticăloșit și împotriva lui Băsescu și că vei face dreptate până la capăt pentru ca, odată ajuns la guvernare, să fraternizezi cu Băsescu (coabitarea este de ochii lumii) și să începi racolarea de prlamentari! Ca să ce? Ca să trădezi partenerul care te-a girat și care a fost loial și onest. Și pentru care, mai apoi, n-ai fost capabil să faci un minim gest de curtoazie și să-i lași posibilitatea să-și schimbe un vicepremier din A în B. Însă ai făcut toate mișculațiile și toate compromisurile să-i aduci pe alții la putere, pe care electoratul i-a rejectat. Sila și greața pentru un astfel de comportament imoral sunt consecințe firești! Iar electoratul trebuie să nu uite și să nu ierte. Dar iată trădătorii electoratului guvernează driblând Constituția. O moțiune de cenzură se impune. Și poate se vor găsi și ceva conștiințe în PSD. Pentru că nu pot să cred că toți pesediștii sunt trădători și își încalcă principiile și cuvântul dat.
**
*
Concentrarea lui Ponta a fost pe racolarea de parlamentari PPDD. Partid pe care, ipocrit, îl critica! O moțiune de cenzură susținută de parlamentari de caracter din PSD l-ar putea aduce cu picioarele pe pământ. Acum plutește în norii puterii. Manifestarea de ieri 8 martie, cu femeile PSD, mi l-a readus în minte pe Ceaușescu. În curând, ne putem aștepta la mari spectacole, cu mii de oameni și celebrele plăcuțe, pe stadioane! În nici 24 de ani ne-am întors de unde am plecat! Însă cu o Românie distrusă și gata, gata să fie scoasă din istorie. Economia a fost distrusă, 3 milioane de români au fost alungați din țara lor, pământurile înstrăinate, oligarhia la putere, corupție cât cuprinde, justiția aservită și doi corifei simulând un inexistent război, coabitează până nu va mai rămâne piatră pe piatră din România!
**
*
Parlamentul este expresia suveranității poporului dar nu este infailibil. Fie și dacă ne amintim că acum niște ani, mulți, Parlamentul unuia dintre statele din componența USA a aprobat o lege prin care fixau valoarea numărului pi la ... 4 și demonstrația este făcută. De aceea este necesară, pe lângă separația puterilor în stat, pe care mai toată lumea o clamează și SUPRAVEGHEREA reciprocă a acestor puteri. De care nu prea multă lume vorbește. Pentru a nu o lua razna, pentru a nu vota cine știe ce valori ale numărului PI!
**
*
Iată, la noi, Guvernul Ponta a fost învestit printr-o șmecherie. S/a încalcat voința electoratului pe de o parte iar pe de altă parte un partid, PSD, vrea să-și însușească patrimoniul electoral al unei Alianțe, USL, care nu mai există. În plus se constituie o nouă majoritate, cu un nou program de guvernare și mint pur și simplu electoratul că nu este așa. În timp ce documente clare semnate, vezi Acordul USD-UDMR, îi contrazic. Ei bine, acești oameni, pur și simplu, ne disprețuiesc, ori ne cred fraieri dacă încearcă să ne prostească astfel.
**
*
Avem de-a face cu o încălcare flagrantă a procedurilor constituționale și legale. Iar ei, prin intermediul tunurilor mediatice de care dispun sau pe care le controlează, trag în populație 24 de ore din 24 cu minciuni, intoxicări și manipulări. Și apoi se vaită că lumea nu mai crede în valorile democrației!
**
*
Speram că domnii de la CC vor curma acest abuz. Deși, după cum știm, și altădată au fost incorecți și au legitimat alte abuzuri. (situația de la Referendum, de exemplu)
**
*
Greu, greu se mai construiește DEMOCRAȚIA. Mai ales, când ai de-a face cu oameni de rea-credință sau chiar cu ticăloși ajunși în posturi de conducere.

Dacă și CC a ajuns să valideze acest abuz, această șmecherie nu ne mai rămân decât acțiunile de protest civic!

Este vizibil că președintele a dat mulți pași înapoi și că nu a dorit invalidarea Guvernului validat în urma unei șmecherii parlamentare. Prin urmare, se pare, nu legalitatea, respectarea procedurilor îl interesează. Nu acel "fiat justitia pereat mundus" l-al mână în această bătălie. Ci, probabil, mult mai puțin. Să prezinte lumii că jupânul este resuscitat. Și este acolo. Și ajută PMP și cine știe ce candidați la europarlamentare!
**
*
Dacă un "competitor electoral " USL în cazul nostru nu mai există, entitățile constitutive ale acelui competitor care nu au candidat independent nu se pot substitui competitorului pentru ca nu au primit mandate in nume propriu.

Așadar, NU POATE PRETINDE ORI NU POATE FI ÎNSĂRCINAT NICIUN PARTID DINTRE CELE CARE AU FĂCUT PARTE DIN USL SĂ FORMEZE, ALTFEL, DECÂT ÎMPREUNĂ UN NOU GUVERN:

Iar celelalte partide nu pot întruni o majoritate parlamentară.

Legea electorală precizează clar că repartizarea mandatelor se face pe COMPETITOR electoral. Atenție COMPETITOR electoral. Nu pe componente ale competitorilor electorali.

" ART. 48 [1]
(4) Pentru fiecare competitor electoral se împarte numărul total de voturi valabil
exprimate obținut prin însumarea voturilor valabil exprimate în favoarea tuturor
candidaților săi din colegiile uninominale de pe raza circumscripției electorale la
coeficientul electoral, reținându-se partea întreagă, nerotunjită, a câtului. Rezultatul
obținut reprezintă numărul de mandate repartizate de biroul electoral de
circumscripție competitorului electoral la nivelul circumscripției electorale în
prima etapă de repartizare a mandatelor.[…]"

Competitor electoral a fost USL. Așadar este evident și logic că nicio parte componentă a unui competitor electoral nu se poate substitui, decât sub sancțiunea nulității și, poate și aceea a răspunderii penale, competitorului însuși.

Și cum niciun reprezentant al unui competitor care se desființează, în cazul nostru USL, nu poate fi însărcinat să formeze un nou guvern iar ceilalți reprezentanți ai competitorilor care au mai rămas și care nu pot forma o majoritate deoarece nu au decât 30% maxim, aceasta înseamnă că TREBUIE ORGANIZATE ALEGERI GENERALE ANTICIPATE.

Componentele competitorului USL, nu pot fi luate în calcul separat deoarece nu au participat la alegeri individual. Ci în cadrul competitorului numit alianță și cunoscut sub denumirea de USL.

Și este firesc să fie așa. Mulți cetățeni nu ar fi votat PSD nici dacă li se tăia mâna. La fel alții nu ar fi votat PNL ori celelate partide. Au făcut compromisul pentru USL și ce a oferit USL ca întreg. Nu au făcut-o pentru părți.

Știu, veți zice e prea sofisticat. Da, spun eu, dar nu imposibil. Este clar o fisură, un chițibuș, însă raționamentul de mai sus stă perfect în picioare iar liderii componentelor COMPETITORULUI ELECTORAL USL, nu trebuia să ignore acest aspect.

Nu mă îndoiesc că, dacă va fi necesar, va fi validat printr-o decizie a Curți Constituționale deoarece este clar ca PSD a inselat electoratul. A venit la putere impreuna cu altii ca USL si acum vor sa ramna la putere singuri.

[1]
Legea nr. 35/2008 pentru alegerea Camerei Deputaților și a Senatului și pentru modificarea și completarea Legii nr. 67/2004 pentru alegerea autorităților administrației publice locale, a Legii administrației publice locale nr. 215/2001 și a Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleșilor locali, cu modificările și completările ulterioare (titlul I)

(variantă actualizată de Autoritatea Electorală Permanentă până la data de
10.09.2012)

În afara construcției numită USL, partidele PSD; PNL, UNPR și PC nu au voie să facă guverne deoarece niciunul nu a participat în calitate de competitor electoral ci în calitate de "componente" ale unui "competitor electoral" Dacă ar putea înseamnă căar înșela electoratul. Raționamentul meu este în spiritul legii nefiind reglementat expres. Adică, iată, poate conduce la controverse. Cine soluționează controversele privind blocajele interinstituținale? Ați ghicit! Curtea Constituțională. Personal știu rezultatul unui astfel de arbitraj.

Poate PSD să racoleze tot. Adică să aibă 100% în Parlament. Ca PSD nu a participat la alegeri, adică nu a fost competitor electoral. Prin urmare, ca PSD, nu poate pretinde să formeze un guvern. Sigur, unii vor spune poate. Iată controversa. Cine o arbitrează?

Premierul face o greșeală. Aici nu este vorba de "pierderea mandatului". Ci de o situație inedită. Adică de faptul că desființându-se "competitorul electoral" USL niciuna dintre toate componentele competitorului electoral nu are dreptul legal să formeze un guvern. Dintr-un motiv simplu: pentru că nu a participat la alegeri în calitate de competitor electoral. Îl vedeți pe domnul președinte să scape o astfel de oportunuitate?

Și, după cum știți, domnul Băsescu "a câștigat" și când nu a avut dreptate. Dar acum când are dreptate 100%?

Și observ cum mulți jurnaliști și analiști se dau de ceasul morții că vai, Băsescu a făcut declarații incredibile, că destabilizează țara, etc. Fals. Speculează perfect prostiile adversarilor și a multor jurnaliști și analiști politici care au turnat gaz pe foc și care acum nu știu ce să mai facă!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2014-03-09 13:51:54
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE