FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
...
Text postat de Andrei Petre
Sãrãcia ca fenomen social a existat întotdeauna. Oameni sãraci ºi oameni bogaþi. Cum se mãsoarã bogãþia...?
Ne referim în aceastã primã parte la bunurile deþinute de fiecare. Astfel, unii deþin mai mult iar alþii mai puþin. Este firesc, pentru cã, într-un stat cu adevãrat democratic, cei mai buni trebuie sã ajungã întotdeauna în faþã. Acest punct de vedere suscitã controverse aprinse. Suntem acuzaþi cã privim prea cinic... Eu spun cã tocmai din cauza acestei lipse de cinism va eºua socieatea umanã pânã la urmã!
Fiecare individ trebuie sã aibã garantate drepturile primordiale. Însã imixtiunea statului în viaþa individului trebuie sã se opreascã aici. Pentru cã statul este pânã la urmã doar o creaþie ierarhicã a oamenilor prin care ei încearcã sã asigure un control optim asupra resurselor asociaþiei de colaborare. Oamenii se asociazã în state pentru a asigura un plafon existenþial minim. Asta implicã asigurarea nutriþiei, asigurarea siguranþei ºi alte asemenea funcþii. Acesta este rolul statului ºi nimic mai mult! Cetãþenii nu aparþin statului, ci statul aparþine cetãþenilor. Creaþia aparþine creatorului ºi nu invers. Statul a fost creat de noi, deci statul ne aparþine!
Legea este cea care reglementeazã raportul dintre indivizi. Legea este singura care poate reglementa acest raport. Vorbim aici fireºte despre raportul dintre oameni necunscuþi (vom considera oameni cunoscuþi ca oameni faþã de care individul nutreºte sentimente de dragoste - familie, prieteni, persoane iubite - aceºtia, în ciuda pãrerii generale nu pot fi prea mulþi) care au un anumit interes pentru apropriere. Acest interes poate fi material sau de altã naturã. Foarte rar oameni necunoscuþi interacþioneazã inutil. De aceea, raporturile dintre oameni trebuie sã fie reglementate de lege.
Cu toþii cunoaºtem legea naturii... Cel mai puternic supravieþuieºte. Sunã atât de cinic, unii ar spune cã sunã chiar nazist, dovedind astfel o gravã necunoaºtere a principiilor teoriei darwiniste. Astfel, organismul care se adapteazã cel mai bine condiþiilor exterioare va supravieþui. Organismele care nu reuºesc acest lucru vor fi distruse de propria lor neputiinþã. Totul pentru ca perpetuarea speciei sã se facã în cele mai bune condiþii. ªansa ca din uniunea a douã organisme puternice sã iasã un organism puternic este mai mare decât aceeaºi probabilitate în cazul unor organisme mai slabe. Nu este cinism, este biologie!
Oamenii au schimbat aceastã lege. Acum organismele mai slabe pot supravieþui. ªi aºa este corect. Dacã putem sã învingem bolile, trebuie sã o facem. Statul este dator sã asigure îngrijirea medicalã elementarã pentru orice cetãþean. Prin sistemul de asigurãri, statul se obligã sã asigure chiar mai mult decât strictul necesar. ªi este bine! Acest sistem funcþioneazã foarte bine. Cei care doresc, pot beneficia de sistemul privat. Aici este doar un schimb corect: bani contra servicii. Cei care nu doresc sau nu pot sã plãteascã vor beneficia de minimul necesar. Aºa este corect. ªi aºa trebuie sã se facã ºi în cazul celorlalte servicii oferite de stat. Oamenii au dreptul sã aleagã. Cei care nu doresc, pot sã nu beneficieze de aceste servicii ºi deci nu pot fi obligaþi sã le plãtescã. Într-o societate corectã, statul este doar un simplu furnizor de servicii. Firmele particulare au dreptul sã câºtige aceastã luptã.
Da, statul asigurã dreptul la viaþã, dar statul nu trebuie sã asigure automat ºi dreptul la o viaþã la fel de bunã. Statul nu are obligaþii faþã de un om cu dizabilitate, întrucât statul este doar o structurã administrativã ce nu poate fi vinovatã de problemele unui individ. Cei vinovaþi plãtesc conform legilor în vigoare. Iar ceilalþi, care prin contribuþiile lor oferã bani statului, nu trebuie sã plãteascã pentru o problemã care nu are nici o legãturã cu ei. Statul menþine ordinea, însã fiecare trãieºte pentru el.
Fiecare om are nivelul de trai corespunzãtor capacitãþii sale de a trãi ºi de a se descurca. Pânã la urmã, nimeni nu te poate opri dacã ai capacitatea de a învinge. Fiecare om îºi meritã poziþia. Statul nu are dreptul sã intervinã în afara unor legi minime. Bagajul de calitãþi ºi defecte al individului þine doar de acesta! Aceasta este realitatea noastrã naturalã! Cel mai bun învinge... Modalitatea de cele mai multe ori conteazã mai puþin...

ªi pentru a vorbi de sãrãcie... Aceasta este de foarte multe ori definitã prost. Pentru cã adevãrata sãrãcie nu þine în nici un caz de absenþa contului în bancã... Ea þine de o atitudine în faþa banului. O atitudine care poate fi numitã foarte uºor meschinãrie. Pentru cã, cei care nu au, fie ei intelectuali, fie muncitori, se comportã la fel...

Cred cã mulþi au observat cã sunt fumate pânã la carton doar þigãrile de calitate proastã! Trist, dar asta spune tot despre sãrãcia psihicã a acestei lumi...

O lume în care cei mai buni trebuie pânã la urmã sã supravieþuiascã prin orice metode. Pentru cã aceasta este calea apei, acesta este Tao!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Sãrãcia se mãsoarã...
În fum de þigarã.
Dacã-i Kent eºti super tare
De-i Carpaþi e jale mare!


:)

Mulþumesc de trecere... Te mai aºtept!
 
Postat de catre Andrei Petre la data de 2006-02-19 18:15:38
         
 
  ,,Cum se mãsoarã bogãþia...?``

eu, îþi dau un sfat, ca omu'
tu, ascultã bine-acia
nu cumva sã-l laºi pe Ciomu
sã-þi mãsoare sãrãcia
 
Postat de catre BBBB aaaaaa la data de 2006-02-19 18:10:51
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23927
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE