FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Un fel de strigăt
Text postat de Elena Stefan
Am primit de la o colegă în inbox!

"Autor: Alin Fumurescu

Alin Fumurescu - preda filosofie politica la Indiana
University-Bloomington


Te arde. Stiu ca te arde. Dar daca vii in Romania, asteapta-te sa gasesti aici o societate profund polarizata, profund schizoida. Din ce in ce mai polarizata si mai schizoida de la an la an. Ma tem ca ai sa gasesti - ca si mine - o majoritate ponosita, subjugata compromisului si lipsita de drepturi, despuiata pina si de propriile potentialitati, peste care troneaza vulgar si arogant o minoritate, indraznesc sa spun ucigasa, cu "gipane" supradimensionate, gata sa te spulbere cu zile pentru singura vina de a te fi aflat in fata scumpilor lor bolizi, gata sa te stilceasca in bataie pentru simplul moft de a-i fi incurcat in grandomania lor fara limite. Sint indivizi care si-au pierdut orice reper nu doar crestin, ci uman. Iar lege nu exista. Decit, poate, pentru prosti, in fond, asta e si ideea. Sarmanii ii urasc pe bogati, ii dispretuiesc pentru comportamentul lor, dar in adincul inimii ii invidiaza, le admira viata si ar vrea sa fie ca ei. Sa poti ajunge din terorizat terorist, iata visul ce merita visat!.

Oamenii au uitat sa(-si) vorbeasca si latra. Se comunica aproape monosilabic: bai, mai, vino, du-te, hai, ma-ta; toate formulele de politete, de bunavointa, cuvintele acelea galante, cu consistenta, noima si duh, care te imbogatesc, care iti descretesc fruntea si iti fac ziua agreabila - multumesc, buna ziua, ce mai faceti, ma bucur pentru dumneavoastra - par sa fi iesit din uz. Traiesc numai in dictionare si, din cite imi dau seama, dictionare nu prea mai foloseste nimeni.

Lumea se imbulzeste in zona ta privata la banca, la posta, la magazin. Lumea nu e senina si demna. Lumea care "se descurca" e mereu grabita, repezita, agresiva. In realitate, se fusereste la greu, si totul pare dus numai pina la jumatate. Hai, maximum pina la trei-sferturi, dupa care "e bine si asa", se schimba brusc directia, viziunea, prioritatea. Fidelitatea fata de un principiu asumat e taxata drept rigiditate, criteriile-s bune doar in teorie. Flexibilitatea e cuvintul de ordine azi, mai ales cea morala. Se practica, in plus, o exhibare degradanta, gretoasa a sexualitatii; senzualitatea femeii nu mai e cu perdea, e pornografie; machiajul e greu, decolteurile - adinci, barbatii - atitati in animalicul lor. Lucrurile sfinte sint subiect de banc, iar spatiul public este nespalat.

De gura adolescentilor sa te feresti. Multi dintre ei nu mai respecta nimic si pe nimeni, nici chiar (de fapt, asta in primul rind) pe ei insisi.
Rusinea a murit, cuviinta isi da ultima suflare. Prin cartiere, cofetariile s-au transformat in cazinouri.
Manelele au evadat din muzica si s-au instalat in haine, in arhitectura, in maldarele de gunoaie din mijlocul parcurilor nationale, in drujbe si in termopane. Kitsch-ul acopera ultimele bastioane ale solemnitatii si ale decentei. Piese de o frumusete elegant trasata cad in miinile unor demolatori nu doar fara cultura, ci lipsiti chiar si de acea innascuta delicatete in fata puritatii simple. Unii demoleaza chiar construind. Demoleaza autenticul si frumosul, slutesc peisajul si handicapeaza sufletele privitorilor. Natura, creatie a lui Dumnezeu, e incendiata, braconata, furata, retezata la pamint, lasata sa se iroseasca sub scaieti. Asa trateaza mai-marii darul. Tara-i un SRL. Al lor.

Preotia se vinde si se cumpara, mosiile sufletesti se transeaza ca si imobiliarele. Spiritul trebuie ancorat cu lanturi in trotuar, ca nu cumva sa leviteze. Trebuie indesat cu talismane din pleu. Crucile trebuie impanate ca niste toape ale tranzitiei, cu flori de plastic indesate in jumatati de PET-uri pline de praf. Evlavia se exprima in doze mari de beton, in pseudo-icoane si in podele sclipicioase. Lucrurile bune trebuie sa fie mari. Bigotismul a devenit virtute si vorbeste in citate aproximative. Ai senzatia ca sufletele ratacesc razlete undeva intr-un gulag invizibil, iar trupurile derutate, tracasate de griji, se preumbla singure, pustii si pline de riduri de colo pina colo, punindu-si ca unic tel banul - fara de care esti nimeni. Daca nu ai bani, nu ai drepturi, nu primesti respect, nici ingrijire, demnitatea persoanei umane sta in dimensiunea portofelului, in succes, in numarul de plecaciuni efectuate periodic fata de pile suspuse. La cantitatea de munca si de stres pe care o presupune, o minima prosperitate te costa sanatatea, casnicia si viata personala. Toti vor sa ajunga bogati repede, doar o viata au, si ea se consuma integral aici, intre hoti si smecheri, in aceasta perpetua senzatie de nesiguranta. Da, asteapta-te ca in Romania sa te simti in nesiguranta. Asteapta-te de asemenea sa gasesti lucruri mai proaste decit "dincolo" la preturi mai mari decit "dincolo", la salarii mai mici decit "dincolo".

Cine mai are oare instinctul de a produce realmente ceva, si inca lucruri de calitate? O mai fi viu instinctul acela al taranului harnic si cu scaun la cap de a diversifica, de a fi pregatit, de a umple hambarul cu lucrul miinilor lui? Ori pasiunea mestesugarului de a lasa ceva solid in urma, peste generatii? Mai tine cineva la ideea lucrului durabil si bine facut ca la o satisfactie personala? Nu pot sa iti dau mari sperante. Se practica intermedierea, comertul, mutatul dintr-o parte intr-alta a lucrurilor produse de altii. Se practica mulsul. Mulsul de bani de la stat, mulsul din fonduri europene. Toata tara pare o teapa. Totul pare gestionat, legiferat si administrat, de parca ar avea in vedere un unic obiectiv: teapa. Cit mai mare si cit mai repede.

Asteapta-te ca acela care a comis o ilegalitate sa iti pretinda sa platesti in locul lui, iar daca refuzi sa o faci, sa se indigneze ca "nu e drept". Smecheria e numai a lui, dar vinovatia e la comun, ca la comunisti. Cind e de luat, sa ia singur, dar cind e de dat, sa dea toti. Pretutindeni manipulare, dezinformare, naivitate intretinuta, saracie. Democratia nu functioneaza, fiindca daca ar functiona ar insemna ca poporul ar avea puterea, or eu nu vad asta niciunde. Educatia e dinamitata, dupa cum e si familia. Copiii ramin de izbeliste, devorati de oboseala, precaritatea materiala, visele consumiste sau ambitiile de cariera ale parintilor. Sanatatea e un cadavru in putrefactie, iar - daca-mi permiti metafora - la morga nu functioneaza nici frigiderele, nici aerul conditionat. Agricultura e in colaps; turismul e o gluma sinistra (avem brand, dar n-avem produsul propriu-zis); sportul e cvasi-inexistent. Drumurile sint omor cu premeditare.

Ai senzatia ca tara nu e guvernata. Ai senzatia ca singurul care mai duce la o coeziune de vreun fel e fotbalul. Vei resimti cu o acuitate dureroasa dezagregarea, disolutia, absenta oricarei strategii a poporului roman pentru poporul roman. Cine sintem? Cine vrem sa fim?
Daca iti pui asemenea intrebari, daca te intereseaza ce cerem noi de la noi insine ca neam si ca stat, unde anume avem de gind sa ne pozitionam in matricea natiunilor, din punct de vedere cultural, politic, economic, unde ne vedem peste zece ani si ce intreprindem, concret, pentru asta, ma indoiesc ca vei afla in tara un raspuns.
Oamenii nu mai cred, nu mai spera, nu ii mai motiveaza nimic decit interesul propriu, chinurile si frustrarea acumulata, dar zac inerti civic, vociferind inutil in fata televizorului sau pur si simplu epuizati, preferind sa se lase condusi. Direct in stilp sau in sant. Pare ca nu-i mai socheaza nimic, nu-i mai oripileaza nimic, nimic nu li se mai pare strigator la cer.

Patria e enclavizata. Caci da, singurele care mai traiesc, care mai respira cit de cit normal, care mai tintesc catre ceva, care nu au fost carbonizate inca in acest razboi civil mocnit, dar generalizat sint citeva discrete enclave de dreapta judecata, de deschidere, de initiativa, de profesionalism, de activitate creatoare, de revolta si constructie, de demnitate, de marturisire, de crestinism autentic, de delicatete revigoranta, de daruire si bunatate, de gindire pe termen lung, de convingere in niste valori perene, clare si nenegociabile. In fata acestor oameni, care se incapatineaza sa dea ce au mai bun din ei in aceste conditii (pe care tu abia reusesti sa le suporti in trecere), iti vei pleca fruntea si te vei simti inferior. Unii zic ca enclavele sint majoritare si probabil ca e adevarat. Dar nemaiputind comunica intre ele, neputindu-se uni si actiona in front comun, sint, practic, anihilate. Urletul ubicuu al imposturii ii ascunde, vrind sa ii faca muti si invizibili. Cauta sa le discrediteze eforturile, ii bruiaza si descurajeaza sistematic, ca intr-un plan perfid menit sa convinga ca verticalitatea aici e imposibilitatesi povara. Uneori reuseste. Enclavele bine-crescute isi accepta marginalitatea, efectuind miscari retractile catre forul interior a propriei fiinte, refugiindu-se in anonimat ca sa se salveze macar pe sine.

Intelepciunea lor proaspata, rabdarea lor purificatoare se transmite ca alchimia numai pe filiere de initiati, iar copiii lor vor suferi precum ciudatii si inadaptatii societatii.

Vino, daca insetezi tare, dar ai sa pleci mai indurerat si mai confuz, realizind ca, de fapt, alternativa perpetua in care traiesti, dulcele intangibil, posibilitatea acelui acasa la care visezi mereu si-n care, ca emigrant roman, esti suspendat o viata intreaga, de fapt nu exista. A murit si, incet-incet, va muri si in tine."
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  "Pana acum am facut medicina, am condus sau/si colaborat la mai multe publicatii – NU, Ziua, Tribuna, Steaua, Ziarul de Cluj, Clujeanul, Evenimentul Zilei, Business Magazin, Money Express, Cotidianul, Dilema Veche, ma tarasc prin pesteri, am scris piese de teatru (una jucata la Teatrul National Tg-Mures, alta la Teatrul National din Cluj), merg la pescuit, am terminat Filosofia, doua masterate in Stiinte Politice (unul in Franta, celalalt in USA), am explorat un afluent necartat al Amazonului, iar cand ma satur de stat pe canapea ma catar pe munti sau lesin de caldura prin desert. Habar nu am ce voi face in continuare…" spune Alin Fumurescu despre sine.


Este interesant ca nu apare niciun nume de revista straina printre cele mentionate ca l-au publicat.

Din punctul meu de vedere textul de mai sus este o verbigeratie lipsita de vigoare, informatie si luciditate.

Autorul care 'habar nu are ce va face in continuare' nu preda la nicio Indiana University-Bloomington. A fost acolo student la profesorul Aurelian Craiutu si, cu ajutorul acestui profesor, a luat in 2011 un premiu care i-a adus o bursa postdoctorala la Yale 2013-2014.

Hai sa fim seriosi, este ca si cum un american ar descrie america vorbind doar de ghetouri si inchisori. Doar ca un american nu ar face asa ceva. Dar acest Fumurescu -pe care eu il vad in urmatorii 5-7 ani in calitate de consilier al vreunui politician roman de mana a doua dar bogat- o poate face pentru ca a inteles 'politica' momentului: daca injuri, duci in derizoriu orice initiativa, scuipi, te arati superior, ii desconsideri pe toti cei din jurul tau ai sanse mari sa fii bagat in seama.

De ce? Pentru ca noi, asa cum s-a facut intotdeauna pentru a elimina un Bicilis din sanul grupului, comunitatii aratam tuturor: "uite ce a scris Fumurescu, nu asa se face!" Dar uitam ca 'randuiala' nu mai este un model pentru toti si ca nu ne mai adresam doar unui grup mic. Asa ca impostorii -parca zicea ca preda la Indiana University-Bloomington, nu?- pot ajunge sa aiba sustinatori.

Pentru asemenea indivizi eu am mai propus pedeapsa cea mai mare: Ignorati spusele lor si focul de paie pe care-l provoaca se va stinge repede.

Intre timp noi vom pune lemne de stejar pe focul din vatra neamului nostru, vatra care, buna sau rea, este a noastra, a romanilor si ASA VA RAMANE indiferent cati Bicilisi se vor mai naste!!!
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2013-10-08 10:23:35
         
 
  Un fel de strigăt? Nu cumva v-ați lăsat vrăjit de cîntecul amăgitor de sirenă?

Nu e decît gîndire elitistă. Noi suntem deasupra, noi suntem spuma, crema, caimacul, pare să spună textul, să strige chiar, din toți bojocii.

Acel dulce acasă există, în pofida tuturor celor care îl prezintă în cele mai negre culori. Și doar cei care, departe fiind, se simt suspendați o viață întreagă, nu pot să-l vadă, să-l înțeleagă.

Nimic mai greșit decît aprecierea potrivit căreia singurele care mai traiesc, care mai respira cit de cit normal, care mai tintesc catre ceva, care nu au fost carbonizate inca in acest razboi civil mocnit, dar generalizat sint citeva discrete enclave de dreapta judecata, de deschidere, de initiativa, de profesionalism, de activitate creatoare, de revolta si constructie, de demnitate, de marturisire, de crestinism autentic, de delicatete revigoranta, de daruire si bunatate, de gindire pe termen lung, de convingere in niste valori perene, clare si nenegociabile.

Nu sunt enclave, sunt marea masă tăcută, lipsită de obrăznicia pe care ți-o dă elitismul, pe care ți-o conferă expunerea savantă pe ecranul televizorului sau în paginile revistelor subțiri. Acea masă care nu piere și care poartă în ea gena perpetuă a unui popor. Lăsînd deoparte chestiunea mărturisirii și a creștinismului autentic (care, în opinia mea, pot lipsi fără ca lipsa lor să prejudicieze cu ceva dezvoltarea unei nații), enclavele despre care autorul, cu atîta mîndrie a apartenenței la elite face vorbire, reprezintă cvasimajoritatea acestui popor.

Restul, așa cum spuneam, e gîndire subțire. Prea subțire pentru a rezista în timp.

Restul, așa cum spuneam, sunt elite, despre care autorul scrisorii grăiește cît se poate de adevărat: Intelepciunea lor proaspata, rabdarea lor purificatoare se transmite ca alchimia numai pe filiere de initiati. Eu aș spune că-și merită soarta. Și nu pot să nu mă revolt împotriva egoismului lor.

Mai are autorul o spaimă. Maneaua. Pe care nu voi încerca să i-o risipesc, dar voi încerca să contracarez. Maneaua vine și trece. Doina dăinuie de cîteva sute de ani. Și nu văd ce ar putea să o îngroape definitiv.

O mai fi viu instinctul acela al taranului harnic si cu scaun la cap de a diversifica, de a fi pregatit, de a umple hambarul cu lucrul miinilor lui? Ori pasiunea mestesugarului de a lasa ceva solid in urma, peste generatii? Mai tine cineva la ideea lucrului durabil si bine facut ca la o satisfactie personala? se întreabă autorul, privind prin cețurile de peste ocean. Da, am să-i răspund. Mai există. E viu. Lipsesc doar ochii capabili să vadă și binele, nu doar zgura.

Alin Fumurescu are condei. Și cam atît. Ceea ce mai are este prea pătruns de importanța propriei viziuni despre poporul din care crede că mai face parte pentru a putea fi credibil.



 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2013-10-07 20:36:11
         
 
  Credeti, oare, ca noua ne placea? Credeti ca noi am suportat usor? Credeti ca noua ne vine sa credem ca ceea ce traim azi e real? Nu. Dar a fost si este "al nostru", acest rahat pe care il mancam si l-am mancat. Si a ramas al nostru. Vedeti-va de binele vostru castigat prin fuga, dezertare si poate disperata dorinta de msi bine si nu va mai intoarceti sa ne compatimiti! Nu va credem! Tot ce razbate dispre voi e dispret si neintelegere. Atat.  
Postat de catre sters sters la data de 2013-10-07 12:34:51
         
 
  "...posibilitatea acelui acasa la care visezi mereu..."
Ce soi sinistru de mazochism te mai poate impinge spre un loc pe care l-ai repudiat? De ce sa te intorci unde a fost greu de suportat si nici acum nu pare mai usor? E ceva ce nu voi intelege niciodata. Mi se pare neserios fundamental acela care cauta un locsor mai cald, nestraduindu-se sa-l faca suportabil pe acela care i-a fost destinat, dar vine sa mai planga pe ruinele propriei iluzii despre ceea ce a scuipat cu buna stiinta, asumandu-si rolul de apatrid. Caci fara de patrie ramane cel care isi lasa patria sa, buna-rea, pentru alta, mai generoasa, mai boboasa, mai ciolanoasa. Asadar?
 
Postat de catre sters sters la data de 2013-10-07 12:31:27
         
 
  Daca nu intelegeti tot ce zic, sa ma lasati sa va explic. Daca nu, incercati cu mintea voastra sa intelegeti de ce o chestie artificiala, impusa, fortata (refuzata de cei cu mintea lucida, de altfel!) nu poate functiona si nici nu functioneaza, decat pentru unii. Cine trage foloasele noii Europe? Vreo doua-trei tari mari, in timp ce restul se afunda in rahat. Sfarsitul care va veni va fi cumplit, caci, urca to o tinichea goala cat mai sus si da-i drumul pe scari: CU CAT AI SUIT-O MAI SUS, CU ATAT MAI MARE VA FI ZGOMOTUL SI CU ATAT MAI TURTITA VA FI CUTIA.  
Postat de catre sters sters la data de 2013-10-07 12:08:58
         
 
  Toate regimurile de dupa deranjul din decembrie 89 sunt complice la o minciuna si mai mare: aparentza de democratie instaurata dupa cea mai sangeroasa rasturnare de regim din Europa moderna. Mie mi se pare insa ca a fost o manevra necesara infiintarii acestiu nou Babilon care este contrafacerea numita Europa Unita. Un nonsens cat muntele, caci nu exista interes "general european" decat in mintea bolnava a celor care au infiintat-o, in cazul ca ei cred cu sinceritate in asa ceva. Exista numai interese nationale, legea celui mai mare si mai tare, asa cum cu tristete si cu obida vedem ca se si intampla, fara ca noi sa mai putem face ceva.  
Postat de catre sters sters la data de 2013-10-07 11:46:28
         
 
  Ma irita de fiecare data cand smekerii (care n-au mai suportat Romania in zilele ei grele, cinice, odioase, criminale, preferand s-o strearga de aici si sa lase fraierii sa manance indicibil cu lingura) vin sa ne dea noua, "fraierilor", lectii de buna purtare. Nu-i pot absolvi de aceasta vina penibila. Dictonul lor, "patria ubi bene", i-a dus spre zari mai fericite. Bun! De ce se intorc sa mai scurme in rahat? De ce , daca suntem asa de fraieri, mai stau de vorba cu noi, ei, care sunt niste destepti? De ce nu ne lasa in zeama noastra calaie, in nesimtirea noastra cronica, in lamentabila noastra existentza de rahat? Din marinimie? Nu prea crez! Din "prea buna ce este inima lor"? Cand ai scuipat ceva, a te intoarce sa mai lingi mi se pare culmea jigodismului. In rest, sa-si vaza fiecare de cata viatza mai are si sa ne vedem sanatosi pe ceea lume unde nimic din ce este ascuns nu va ramane nedezvaluit.  
Postat de catre sters sters la data de 2013-10-07 11:36:02
         
 
  nu recunosc nimanui dreptul de a critica aceasta mandra tara si-acest frumos popor, daca a ales sa-si ia cracii din dotare la spinare si sa porneasca prin vazduh sau peste mari si oceane, in tari mai faine sau mai babane. Numai consumand zide zi indicibil, aci, la botul calului, poti palpa cu mintea catastrofa. Dezastrul, iremediabil dupa mintea mea. Cea mai mare dauna adusa POPORULUI ROMAN a fost deja contabilizata. Comunismul a sters din mintea oricarui roman morala crestina, bunul simt, logica, ani de zile am fost siliti sa mintim ca sa traim: ce frumos regim e comunismul, Stalin si poporul rus libertate ne-au adus, frumoasa prietenie romano-sovietica etcaetera. Nu vreau sa ma considerati nebun daca am sa va spun ca eu nu mai sper. Nu mai cred. Nu mai stiu. Nu mai sper sa ne revenim. Nu mai cred ca ne vom vindeca de ura, de prostie, cde cinism, de lacomie, de calcarea pe cadavre. Nu mai stiu daca ar trebui un regim totalitar, masuri coercitive, sau o foamete mare, un razboi nimicitor, care sa ne reseteze constiintele, s-o putem lua din nou de la zero, ca de atatea alte ori in istoria noastra mult prea zbuciumata. In rest, filosofii de peste mari, sa-si vaza linistiti de izmenele lor curate, ale noastre sunt... patate, ca sa nu zic altfel.  
Postat de catre sters sters la data de 2013-10-07 11:09:32
         
 
  "ciocălău,
nu numai că ești de-a dreptul penibil, cu glumițele tale de chibiț la pensie, dar ți-ar trebui o-njurătură neaoșă, din aia care să te-nfunde definitiv în orgini. consideră am făcut-o eu, chiar dacă nu pot să o afișez aici."
(tovarasul general Ioan Peia)

Sa-i fie unui general frica sa aseze o injuratura acolo unde i se potriveste cel mai bine?! Adica pe fruntea dusmanului pentru a putea fi vazuta de toata lumea? Sunt foarte ingrijorat cand aud ca sunteti bolnavior. Fiindca dumneavoastra sunteti orice, (poet, filosov, eseist, revolutionar, anti-basist, anti-pontist, anti-poponist, anti-crist)dar lasi nu sunteti.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2013-10-04 20:56:23
         
 
  OCUPAREA MASCATA a UNEI TARI cu SPRIJINUL propriei POPULATII
Un RAZBOI standard necesita:
Cheltuieli: strategii, armata, avioane, bombe,…
Tinte: cladiri importante, fabrici, uzine, televiziunea,populatia
Rezultate: cladirile, soselele bombardate, … populatia ucisa
Reactii nedorite: pierderi umane din propriile randuri, alarmarea celorlalte populatii
Populatia in curs de ocupare, ar sti cu cine are de-a face, s-ar impotrivi
Aceleasi rezultate, cu mai putina cheltuiala pentru ei si fara distrugerea infrastructurii:
Un alt fel de razboi de ocupare a tarii:
I. Infiltrarea din timp a unor “profesionisti” in randul populatiei care au misiunea sa invete limba romana, obiceiurile localnicilor, sa isi ia cetatenie romana si sa-si ascunda identitatea prin schimbarea numelui si prenumelui cu variante de nume romanesti
II: organizarea loviturii de stat = ocuparea tarii
III: infiintarea unor partide “PARAVAN” menite doar sa dezbine populatia generand cetateni pro unii sau pro altii
IV: scenariul “privatizarea” = a echivalat cu bombardarea cladirilor, fabricilor,… (cu economie de
cheltuiala)
IV: preluarea mass-mediei sub o noua denumire = monopol
V: distrugerea spitalelor, a sistemului juridic, sanitar, a invatamantului, a culturii, a istoriei
V: inlocuirea romanilor aflati in posture cheie cu “romani falsi”
VI: depopularea tarii prin: alungare, otravire, boicotare demografie
VI: impartirea unor roluri intre oameni-marioneta-angajati de ei, care sa adune “simpatizanti” pentru o cauza sau alta cu scopul de a-i tine pe loc si a-I indrepta pe un drum infundat
VICTORIA OCUPANTILOR:
I: au distrus toata industria, agricultura, silvicultura, pomicultura, invatamantul, sistemul sanitar in
aplauzele “habarnostilor” si ale “pupin-c-ristilor”
II: au desfiintat armata
III: si-au instalat armata lor in diferite zone din tara
IV: au pus sub paza severa toate cladirile administrative, inclusiv spitale, policlinici, biblioteci,…
V: au redus numarul populatiei autohtone
VI: au anesteziat reactiile populatiei prin introducerea unor chimicale in alimente, in cosmeticale, in
aer
VII: reintregirea numarului populatiei prin permanenta acordare de cetatenii “unora de-ai lor”
VII: si-au insusit toate resursele strategice si nestrategice
IX: iau decizii in nume propriu, in cea mai mare parte secrete, parerea poporului , in mod firesc, necontand: Model nou: “ASUMAREA RASPUNDERII”
X: planul lor este in continua desfasurare: impartirea tarii intre ei, si modificarea constitutiei tarii pentru ca ocupantii sa apara “la vedere”
Ce este de facut?
I: Populatia sa deschida ochii, sa suspecteze, sa puna sub semnul indoielii tot ce vine de la “ei”, sa puna “lupa” pe ei, sa priveasca in jur sis a faca bilantul a ceea ce se vede dupa acesti 23 de ani:
- Mizerie
- Saracie
- Boli
- Decese multe si premature (media de viata a atins 47 de ani)
II. Sa se retraga din orice combinatie suspecta, in care a vazut ca de fapt nu s-a facut nici un progres in sensul dorit, nu s-a facut NIMIC: o zi, o luna, un an,… = timp pierdut, tinere pe loc si in intuneric
III: sa divorteze mental de aceia pe care i-au sustinut si simpatizat, pe considerentul ca ii reprezinta interesele
NIMENI dintre cei care au capusat tara,
NU REPREZINTA INTERESELE ROMANILOR, in AFARA de TINE, care esti:
ROMAN autohton, geto-dac adevarat!
Gandeste-te la copii tai veniti si neveniti pe lume!
Ce lasi in urma ta?
Niste impostori in fruntea tarii, care sa-i jefuiasca, sa-i umileasca, sa-i sclavageasca si pe ei asa cum o fac cu tine acum?

(sursa: net)
 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-10-04 20:44:08
         
 
  ciocălău,
nu numai că ești de-a dreptul penibil, cu glumițele tale de chibiț la pensie, dar ți-ar trebui o-njurătură neaoșă, din aia care să te-nfunde definitiv în orgini. consideră am făcut-o eu, chiar dacă nu pot să o afișez aici.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-10-04 20:32:08
         
 
  "certamente, în americi, se țin adevărate spiciuri sapiențiale, pline de eleganță și solicitudine față de aproapele. din fuck you și you son of a bitch nu ies, doamne fere!"
(tovarasul general Ioan Peia)

Mult stimate si iubite tovarase general,
Cand un american iti spune "fuck you!" el vrea doar sa-ti comunice ca vrea sa-ti faca un mare bine de care tu nu erai constient ca ai nevoie.
Cat despre expresia "you sun of the bitch" ea are un caracter pur zoologic, fiindca americanii o utilizeaza numai cand vor sa complimenteze un catel de catea maidaneza.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2013-10-04 20:20:21
         
 
  "înțelegem de-aci că în americilea alea nu sunt săraci. ci doar bogați și mai puțini bogați."
(tovarasul general Ioan Peia)

Stimate tovarase general,
Nu cumva inteleti ca in America nu mai sunt saraci doar de dragul de a nu contribuii cu nici o tetcaie la fondul de ajutorare a diasporezilor romani loviti de cumplitele evenimente economice care s-au abatut asupra Statelor Unite?!
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2013-10-04 20:05:22
         
 
  Doamna Elena,
la orice ma asteptam din partea dumneavoastra, dar sa afisati elucubratiile unui pseudo-filosof diasporez aflat in slujba lui Traian Basescu, nu ma asteptam! Cu ce drept spune astfel de lucruri urate despre Romania si locuitori ei, dacii? A mancat el salam de soia? N-a mancat! De unde stiu eu ca n-a mancat? Pai dupa felul cum judeca. Fiindca altfel digereaza lucrurile unul care a mancat salam de soia. Si acum cateva impresii culese de mine in Romania cu ocazia vizitelor facute. Nimeni nu mai injura birjereste ca pe timpul copilariei mele cand inca mai existau birjele, ci iti vorbeste politicos ca un sofer.
Orice roman, cand vede un ied in curtea vecinului, dupa ce-l felicita pe tapul care se banuieste ca ar fi tatal iedului, merge la stapunul fericitei famili cu un buchet de flori si-i spune:
-Sa-ti triasca capra, vecine! Si la anu sa aiba gemeni!
In Bucuresti, cand treci strada, nici o masina nu incearca sa te vazeze ci toate te claxoneaza pentru a te atentiona sa nu te grabesti ca ele te-au vazut si te respecta. Cand mergi la primarie pentru rezolvarea unei probleme s-ar pe tine zece functionari publici pentru a-ti spune ca primarul te asteapta. Dupa o vizita la un doctor, pleci de la el vindecat pe viata. Nu vreau sa continui lista cu experientele mele pozitive din Roamnia fiindca ele sunt prea nenumarate.
Despre revolta, dispretul, si scarba pe care o simt eu fata de Fumurescu, nume predestinat, nu mai zic nimic fiindca fiindca mai jos a zis-o tovarasul general Peia de zece ori mai bine decat o pot zice eu.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2013-10-04 19:40:11
         
 
  din textul de mai sus nu rezultă clar cine cui se adresează. se pare că un anume domn, fumurescu zis, îi dă sfaturi unei anume doamne anonime. care, doamnă, o fi vrut să imigreze-n țara din care a emigrat. de ce? desigur, întrucît ș’deoarce nu mai putea, dom’le, să suporte nu mai putea să respirea aerul viciat din țara mumă. drept care a tuns-o vitejește. ei, și interogîndu-l pe filozoful politicesc, care, desigur, specialist fiindu el în politikie, musai că trebuie să cunoască ce și cum pe la romanica (fincăci, se știe, orice lucru privit din avion beneficiază de o vastă perspectivă). ei, și ce făcu nea fumurescu? sîmți nevoința irepresibilă să-i împărtășească doamnei meandrele concrete ale situațiunii în care ajunse țara asta de tot rîsu. ei doi făcînd, probabil, parte din acea, vai, atît de suferindă diasporă, vizavi de neamu din care tocma o tuliră, ca să se sîmțească bine prin alte coclauri ale lumii celei năpădită de civilizațiune. ei, și acest fumurescu, deveni brusc (dintr-un, zice-se, predător de filozofie politică, la nu’ș ce univeristate din americi, acolo unde umblă cîinii cu covrigii atomici în coadă), deveni, zic, un critikos virulent al societății românești, pe care o poartă la suflețel, ca pe un portofel doldora de verzișori. că, de, nu să cînte ca broasca pe uscat o șparli el de p-aci. ei, și îndurerat foarte de soarta țărișoarii, o radiografiază spate, față și profil, cu o acribie demnă de un autopsist supercalificat. să cităm și noi cîteva exemple din filipicul eseu al domnului fumurescu, specializat în politikie corectly:

„Sarmanii ii urasc pe bogati, ii dispretuiesc pentru comportamentul lor, dar in adincul inimii ii invidiaza, le admira viata si ar vrea sa fie ca ei.”

înțelegem de-aci că în americilea alea nu sunt săraci. ci doar bogați și mai puțini bogați. iar ălora mai puțini bogați nici că le trece prin cap să-i invidieze pe ăi bogați. probabil că acești mai puțin bogați, în seninătatea lor seniorală, supermulțumiți de datoriile eterne pe care le au la cămătarii bancari, și care oricînd pot să-i arunce afară din casă pt neplata dobînzilor, dobînzilor, dobînzilor eterne, (că, deh, generozitate... generozitate, da’ bilderberghii și rockefellerii nu trebui să trăiască și ei din ceva?), nici că se uită în curtea bogaților. au așa nește suflețele ușoare și levitante, de-ți e mai mare dragul să-i vezi cum vegetează, doldora de fericire, în sinele lor divin!

„Se comunica aproape monosilabic: bai, mai, vino, du-te, hai, ma-ta;”

certamente, în americi, se țin adevărate spiciuri sapiențiale, pline de eleganță și solicitudine față de aproapele. din fuck you și you son of a bitch nu ies, doamne fere! și, asta, mai ales cînd iau pușca de calibru 9, intră-ntr-un magazin sau liceu și trag la nimereală.

„Cine mai are oare instinctul de a produce realmente ceva, si inca lucruri de calitate?
Tara-i un SRL. Al lor.”

care ale lor, că n-am prea priceput? poate că era nevoie de o precizare. o fac eu, că, poate, are oarece rețineri de filozofie politică, omu. păi, e vorba de gașca lu bășilă, susținut cu orice preț la putere taman de către americani, împotriva votului democratic a 7,4 milioane de oameni. waw! ce mai democrație ne predă! ce mai lecțiune de filozofie politică ne ține fumurescu ăsta!

„O mai fi viu instinctul acela al taranului harnic si cu scaun la cap de a diversifica, de a fi pregatit, de a umple hambarul cu lucrul miinilor lui?”

se-ntreabă omu, de! că, la filozofie politică nu se prea povestește, cum nu s-a povestit niciodată, de bietul țăran, călcat în picioare de toți belferii lumii duse și prezente. nu. nu a murit instinctul ăla, măi nea fumurescule, da’ iote că țăranului i s–a luat cam tot, de-a lungul și de-a latul istoriei: comuniștii – uneltele, capitaliștii de acum – speranța că ar mai putea să-și folosească instinctul ăla vreodată, iar parșiva de soart㠖 tinerețea. astfel că prin satele românești au mai rămas stafiile țăranilor de altădată. da’ tu n-ai de un’ să știi, că ești boier de america acum, dai lecții de instincte pierdute, de la distanță.

„Mulsul de bani de la stat, mulsul din fonduri europene.”

iarăși, trebuia să precizeze mesiu fumurescu cine e cu țîța-n mînă, că, de muls, doar fro gașcă de cîteva zeci de mii mulge. restul – se mulg singuri, dupe caz și sex! cît privește fondurile alea europene, sunt, mai degrabă, funduri europene, căci, în afară de ce au șparlit gașca băsisto-udristă, cînd era la putere, restul ne dau evropenii cam cît e praf pe tobă. în timp ce noi cotizăm, ca proștii, la buzunarele lungi și largi, ca de oameni înalt calificați politic, anume ale merkălilor, redingotelor și baroșilor, ca să abă ei salarii de ’nșpe mii de euroi, să nu simță lipsuri și nevoi.

„Democratia nu functioneaza, fiindca daca ar functiona ar insemna ca poporul ar avea puterea, or eu nu vad asta niciunde.”

păi, nea filozofule, cînd 7,4 milioane de românași îi traseră cîteva zeci de mii de urne rase-n bot lu bășilă, sărirăți voi, americanii, să spuneți că democrația voastră așa zice: voința altui popor e egală cu zero, cînd interesele voastre o cer. voința altui popor, subordonat intereselor voastre strategice. e, cum să mai funcționeze democrația aia, nu te-ntrebi? poate prin corespondență, via ambasador gîtînștain, care făcea gît pacilea, că dacă-i dăm lu băss un șut în bumb, am încurcat-o: ne ia fluturii de la caleașcă!

„nu ii mai motiveaza nimic decit interesul propriu,”

nu mai spune, fumurescule!! da’ tu de ce o tunseși la universitatea aia, a? nu anteresu propriu, tixit cu verzișori, te-a-ndemnat la atare gest? sau, poate, o nobilă și nemăsurată pornire de a le preda americanilor democrația la ei acasă? ioi! nu era mai bine, dacă tot te dai așa kritikos cu noi, să fi rămas tu acilica și s-o predai proștilor de români, care habar nu au cum arată? zic și io!...

am mai spus-o și o mai spun: băi eștia, care scuipați pe români, ori de căte ori vă vine damf de democrație civilizată pe la nas și cîrmiți din el, gata-gata să vi-l scrîntiți, veniți, mă, voi încoace, lăsați verzișorii și euroii, și faceți gestu supergeneros de a schimba voi lucruile strîmbe din țara asta, că, așa, să stați la teve și să citiți rezumate politice, e simplu. să vă vedem cum vă descurcați voi, dăștepților, pe aici, și pe urmă să ne dați crionu-n mînă, să en notăm eseurile voastre filozoficești. ce ziceți? vă băgați? sau doar să cîrmiți din nas, așa precum știți? telegrafiștilor și emailiștilor!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-10-04 18:59:37
         
 
  tot pă surse:
http://www.cotidianul.ro/exista-un-dosar-rosia-montana-el-trebuie-redeschis-de-dna-223595/
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-10-04 17:20:16
         
 
  am primit pe mail

http://voxpublica.realitatea.net/politica-societate/exclusiv-schema-lui-gabriel-foto-imaginea-incredibila-a-hotiei-de-la-rosia-montana-si-de-ce-se-grabeste-ponta-sa-i-faca-pe-plac-lui-gabriel-93525.html

daca puteti comenta

de asemenea, aici

http://www.realitatea.net/crin-antonescu-nu-acceptam-o-lege-care-afecteaza-independenta-presei_1285624.html
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2013-10-04 16:09:24
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE