FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
stramba alcatuire 2
Text postat de nicolae tudor
Poeții, care trec lumea înconjurătoare prin sita inimii, au înțeles din prima clipă că politicienii sunt „Cretini! Niște javre, parșivi și lachei,/ Care-ar vrea să trăim cu o sută de lei!” (Florian Abel), și au devenit amarnic întrebători: “Cât poți să mai suporți amarnica durere/ Când ei îți iau și carnea, îți lasă numai piele?/ Cum poți să mai spui da, cum poți să mai spui "poate"/ Când ei, și numai ei, își fac singuri dreptate?/ Cum poți să mai stai drept, când ei te-ngenunchează/ Și când te mint în față că binele-ți vegheaza?” (Costinel Petrache). Se aude și un răcnet al Carpaților: „Politicul ne înrobește și ne sufocă pe zi ce trece tot mai mult. Deținând prin interpușii colegi de oligarhie toate canalele mass-media de proiectare a informației, promovează un intens proces de îndobitocire și vegetativizare, cu scopul secret unic de a crea o masă diformă, alogică, influențabilă, șantajabilă din noi, masele, acreditând ideea că totul se învârte numai în jurul sau cu acceptul său. Dar ei, fără noi, nu au cum să existe. Să ne reîntoarcem la munca câmpului, la creșterea animalelor - îndeletniciri care au asigurat hrana sănătoasă a numeroase generații! Să nu tolerăm infractorii, să nu socializăm cu ei; să nu alegem calea ușoară de a face bani!” (Pappa Anton). Răscrucea la care am ajuns în 1989 nu a fost de vânturi, ci de pârțuri politice - o combinație de prostie, lăcomie, nesimțire și egoism feroce, care a menținut o stare eternă de greață și dezgust. Este adevărat, însă, că mereu vor exista persoane cu suficientă putere (libertate totală) care vor determina dependența celorlalți de ei. Bakunin observa că, „din nefericire, poporul este încă foarte nepriceput și ținut în nepricepere de științele necurmate ale tuturor guvernelor care privesc nepriceperea poporului pe ca una dintre cele mai de căpetenie condiții ale propriei lor puteri.” S-a strigat despre pușcăriabili: “Dacă ăștia intră-n Parlament, suntem o țară de dobitoci!” Și au intrat! Această clasă politică ar trebui să dispară și să lase locul alteia, cu oameni, convingeri și atitudini noi, oameni care nu mint și nu râvnesc la bunul altuia. Actualele partide politice nu reprezintă pe nimeni, pentru că nu au fost create să ne reprezinte pe noi, ci pe ei; ele sunt doar de-a stânga și de-a dreapta bugetului de stat, pentru că din el se hrănesc și pentru că au aceiași părinți: foștii activiști și pasivitatea românului. Sila noastră de politică este singura lor șansă, de aceea ne-o cultivă continuu; indivizi politruci vorbesc în numele românilor, dar nu fac nimic bun pentru aceștia, le macină viața când decid și fac numai ce-i taie capul și mai ales ce-i avantajează. Formațiunile politice reprezintă, fiecare în parte, câte un sâmbure dictatorial; s-au înghesuit toate la centrul politic și combină nefericit social-democrația cu neoliberalismul, se contrazic negând oameni, fiindcă în spatele lor nu stau idei. Parc-au fost botezate în sataniță, dacă s-au legat ombilical cu mediul interlop și stau cu corupția la aceeași masă! Centrul politic a devenit o înghesuială care adăpostește fuga de extreme, iar asta a dus la abandonarea oricărui steag. Este doar încercarea de a fi pe plac tuturor prin oferirea de soluții născute din necesitățile momentului sau colectate/ furate exprimările oricui s-a trezit vorbind în piața publică, nicidecum consecințele ideologiei la care ai aderat sau pe care ai construit-o. Când este de ajuns dezamăgirea produsă de o nuanță de interpretare a unei idei/atitudini pentru a te despărți definitiv de cel cu care ai avut iluzia că te potrivești! Centrul politic românesc înseamnă: sunt de acord cu orice, numai să nu facem excese și să ne prefacem "cu față umană", "echilibrați" și să împăcăm pe toată lumea. Ceea ce este impostură întrucât între straturile sociale nu poate fi împăcare atâta timp cât nu dispare cauza conflictelor și omenirea se va conduce după interese. Păcăliții sunt întotdeauna cei mulți, exploatații. Politica românească se înfățișeaza o creație mai curând dadaistă, ceva fără noimă, în care se disting doar acordurile sistematice cu FMI. Ceva în care actorii politici își dau mâna care mai de care pe scena parlamentară și-n afara ei, creând o țesătura paianjenistică datorită traseurilor transformate în cărări de la un partid la celălalt. Iar poporul deja s-a prins că de fapt este o conspirație jegoasă, fiindcă la televizor se scuipă și-n culise se pupă. Oamenii au aflat că politicienii sunt încumetriți bine - consilierul opoziției este și consilierul puterii (vezi la Sorin Oprescu), nașul conduce un partid și finul pe celălalt, iar când se confrunt㠓nu discută soluții, ci discută discuții” (Dan Răspopa), injectează ura în societate și prostește în față poporul român. „Un lucru este cert: au legiferat cu toții genocidul, temnița în aer liber, moartea în mizeria indusă de lipsurile cotidiene și asfixia prin minciună, tâlhărie și furt la drumul mare”( Pompiliu Comșea). Se spune că hoții au nevoie de trei lucruri ca să poată fura: un portofel plin, beznă și neatenția păgubașului. Faptul că noi am pus peste jumătate din veniturile noastre, prin impozite pe salarii, profit și dividende, CAS, TVA, taxe de drum, accize la benzină sau impozite pe casă și mașină, în marele coș al statului, adică al nimănui, am furnizat portofelul plin. Lipsa de transparență a tuturor tranzacțiilor statului a asigurat bezna. Iar îndepărtarea românilor normali la cap de politică a făcut restul. „Ce viață este asta? - întreabă Alexandrinna Aianis -, ne uităm la ei cum ne dau țeapă după țeapă, ne alungă și ne omoară și, ca ei să facă toate astea, noi îi plătim? Nu politicienii sunt hoți, ci poporul român a involuat! Va merge mita cu uleiul, zahărul și făina, date în pungă, atâta timp cât cetățeanul nu-l sictirește pe politician”. „Guvernanții fac ce fac cu poporul român pentru că au cu cine!” răspunde Mircea Costache: “De 20 de ani se așteaptă o creștere de calitate în clasa politică și asta nu se întâmplă!” (Nae Caramfil). “Dacă nu vor fi taxați, în special de tineretul care vine din urmă, în România nu se va schimba mare lucru.” spune Doru Gheorghiade, Mitică Dragomir crede c㠓nu scăpăm până nu scăpăm de oamenii care au venit cu răutatea dinainte de 1989”, iar Dan Puric spune că "Binele există, dar nu știm să-l vedem, să-l arătăm - omul se vindecă prin încurajare. Salvarea vine din munca noastră, dar și din replica pe care o dăm!"
***
Țara lui Andrei, țara în care contează omul și nu ideile/faptele lui, a ajuns de râsul lumii, este poreclită Țara lui Foaie-Verde, un loc aflat în deficit cronicizat de profunzime și degradare în cascadă, în care domină banul și minciuna, de la călugăr și până la parlamentar. Și asta pentru că am avut neșansa să fim educați de un sistem educațional îndoielnic care ne-a stricat pe toți. Numai aici este posibil ca un partid să preia puterea, apoi să cadă, apoi să revină, iar să cadă și apoi să revină. Uneori suntem Absurdistan! Europa se uită la noi ca la o insulă a ciudaților. Poate nici nu suntem capabili să înțelegem și râdem când cineva caută un loc în care roua să cadă pe alb, nu pe praf, și oameni cărora să le împărtășească visuri, gânduri, tristeți, prostii. De la Einstein încoace, totu-i prea... relativ. Trebuie să ne întrebăm: cu ce ne diferențiem de omul primitiv, comparativ cu celelalte ființe vii și colectivitățile lor? care e diferența dintre un om, posesor de act de identitate și un câine cu tăbliță la gât? Omul este, indubitabil, mult deasupra celorlalte ființe ale planetei, dar are dreptul să-și susțină superioritatea când are un simulacru de conștiință și desconsideră omul? ”Ceva a devenit mai rar și mai anormal decât toate anomaliile la un loc: conștiința valorii, a bunului și necesarului spiritual, sau idealul urmărit o viață întreagă, cu asiduitate nebună, cu riscul de a nu fi crezut de nimeni sau crezut de toți excentric și nesănătos. Grija de a-ți fi crescut vederile interioare cu o maternitate care să întreacă în iubire toate mamele” (sinaxar). La început am fost aleșii lui Dumnezeu, doar ne-a instalat în cea mai bună dintre lumile posibile, ne-a pus la dispoziție de toate în tărâmul fantastic al unei țări sfinte, a doua după Ierusalim (Petru cel sfânt a coborât la Maglavid). Ne-a oferit modelul unui comportament sacral, pe care poporul de jos îl copiază - este iubitor de sfinți, nu este radical, nu se revoltă, zice ”hai să mai stăm, să mai vedem...” După Cristina Țopescu suntem, însă, “un popor nebinecuvântat, că nu avem conducători onești și luminați!”. După alți oameni de seam㠄suntem un popor idiot, până la proba contrarie” ori „purtăm în noi blestemul Meșterului Manole: trebuie să o luăm mereu și mereu de la capăt, pentru că nu încercăm să construim cu o ofertă mai bună decât adversarul politic, ci atacăm, ca-n război, până îl scoatem din luptă.” Daniel Uncu scria undeva: “m-am săturat de proști, de ticăloși, de șpăgari, de puturoși, de prost-crescuți, de incompetenți! M-am săturat inclusiv de mine pentru că îi tolerez!” Iar un internetist: „70% dintre români abia dacă au coborât din copaci, lor le trebuie să fie conduși de oameni ce le promit zilnic lapte și miere. Afară de asta tocănițarul român e o specie de homo sapiens puturozius, un mutant gen "muieți îs posmagii?" sau un pomanagiu balcanic: „Dă-mi, da’ să nu coste nimic!” Monica Tatoiu observa de curând cât suntem de involuați: „suntem un popor care am votat un om aflat în pușcărie, am votat oameni care au fost în pușcărie și pe alții care au dosare pe rol, care s-ar putea solda, foarte probabil, cu condamnări la pușcărie!” Probabil Gheorghe Dinică avea dreptate că suntem puțini oameni în România, c㠄suntem o populație” cu priviri piezișe care interacționează vag, epidermic, cu întreruperi ale circuitului vital, încât nu reacționează chimic, comunică fără să-și împărtășească ceva, fără să intre în comuniune. Mircea Badea observă, pe drept, că "specia umană este avariată rău la mansardă" iar Iulian Stoica: „Ajung pe culmile disperării mai ceva ca Cioran când văd câtă prostie mustește în România contemporană. Tot felul de fraze fără conținut, repetate până la exasperare!” Bălăceanu Stolnici, Palerul zilelor noastre, se revoltă la 82 de ani observând indignat „categoria proștilor cum urcă spre decizie”. Actorul Eugen Cristea exclamă: "Este o demență și o schizofrenie generală. Tâmpenia este ridicată la grad de lege în Romania!” Din păcate, trăim și niște vremuri în care românii au ajuns să nu mai știe cine sunt, se plâng la alții ca niște copii bătuți și cer răzbunare uitând că numai dincolo de ură și invidie viața omului poate să respire și să fie ceea ce ar trebui să fie: o bucurie. Mulți se lasă mulși, ca o vacă blândă, și de stăpân, și de hoțul satului, și de oricine are tupeul să-i pună mâna pe țâțe. Dacă putem face cuiva un rău, am ajuns să i-l facem din toată inima! Așadar, România se sălbăticește, e pusă pe butuci din cauza complicităților economice și de putere, e țara în care o mâna spală pe alta. Medicii se bat între ei, se aruncă din mașini copiii mici, profesorii conving elevele să se prostitueze, strada este pierdută fiindcă forțoșii ies cu sabia și dau în cei slabi și iau femeile cu japca, îmbătrâniții-și nefericesc consoartele lăsându-le nevorbite, unii trăiesc doar cu mălai și apă, politicienii-s preocupați de pătrățici mult prea mici, sau „iau măsuri procriză în loc de anticriz㔠(Ion IIiescu), în timp ce prea mulți au renunțat la preludii și la sărbătoarea bunului gust; cimitirul a devenit casă primitoare și pentru cei vii, alungați, a căror viață nu mai are un rost - ziua întind mâna printre morminte, noaptea adorm pe lespezile reci. O femeie a născut în cimitir. Singură! Normalitatea continuă să fie o geometrie variabilă, când trebuia să fie ceva simplu de tot, după cum o înfățișa Mircea Eliade: „să cobori din tramvai prin scara din față, să nu scuipi pe stradă, să nu primești bacșiș, să nu te vinzi partidelor, să nu-ți treci copii prin școală prin proptele, să aduci cinstea întâi în familia ta și apoi la tribuna politică, să-ți faci o cultură solidă ca să nu ne-o ia înainte bulgarii și australienii, să nu mai spui „las-o încurcat㔠de câte ori e vorba de un act în care ți se cere muncă și perseverență, și alte lucruri mici de felul acesta. Fără îndoială că nu cu asemenea lucruri mici se clădește o țară și o cultură bărbătească. E nevoie, pentru aceasta, de mesianism, de nebunie, de muncă ucigătoare – ca să nu mai spunem că e nevoie de geniu și de sfințenie. Dar nu oricărui cetățean i se pot cere asemenea eforturi. În schimb, se cere mai puțin lichelism, mai puțin jemenfischism, mai multă cinste, mai mult nerv. Dacă toți oamenii ar fi dispuși să realizeze în viața lor de fiecare zi aceste „lucruri mici”- se vor găsi destui oameni mari care să creeze și să organizeze România pe care o merită urmașii noștri." Omul de afaceri Ion Țiriac pune un diagnostisc profesionist: "Pe voi cineva trebuie să vă organizeze!" Din păcate, românul nu se implică nici măcar participând la ședintele asociației de locatari, însă înjură administratorul de bloc că fura și i se sparg țevi. Românul judecă simplist, în sloganuri, haotic și emoțional, nu discerne între speculație și adevărul dovedit. De fapt nici nu-l interesează diferența fiindcă totul se joacă fie pe cartea de alb-negru, fie pe cea de nihilism (toți sunt corupți); trece prea repede de la optimism irațional la dezamăgire și mania persecuției. „Românul s-a învățat să fie parazit”, o spune Dorel Vișan, iar Lucian Boia crede că schimbarea țării se va face în funcție de cum românii se raportează la lege. Și se raportează prost, dacă primul ministru Victor Ponta simte că "Romania iese încet-încet din Europa", după ce ne-am străduit să fim ’’codoasa Europei și ne străduim să râmanem pe ultimul loc, pentru că de acolo nu ne poate detrona nimeni’’ (Buga Sfinteș). Mulți cred că suntem o nație de supraviețuitori care se adaptează încontinuu (adaptarea totală o avem în ADN!), fără să aibă opinii sau idealuri, nu luptăm ca finlandezii sau polonezii, fugim în păduri, ne rugăm să treacă urgia și apoi venim înapoi. Probabil ne-am pierdut cu mult timp înainte toate iluziile și am intrat într-o acreală care ne ucide înainte de a germina bobul oricărei experiențe de viață. Probabil fiindcă poporul român trăiește mai mult emoțional, decât cerebral. Una din explicații ar fi că am fost întodeauna trădați și de aceea nu mai avem încredere în nimeni. Că e adevărat, o spune Cosmin Gușă: „România e pusă pe butuci din cauza complicităților economice și de putere”, iar România trăiește, astfel, o dramă. Milioane de persoane au ajuns în "faliment", copiii acestor familii disperate sunt afectați iremediabil, nu zâmbesc, le-a dispărut starea euforică a adolescenței, în timp ce corupția este plimbată ca o minge de la putere la opoziție. Ion Iliescu acuză primul: "Marii corupți au apărut în CDR! - 5 partide cu 5 clientele politice!!" Poliția are legea-n mână, dar n-are curajul să scrie/facă, întrucât o mână spală pe alta, iar cine-și face treaba este aruncat din sistem/ exclus/ cercetat. Strada strigă, anemic, să se renunțe la cumpărarea de conștiințe, cei care se pricep rostesc că sunt soluții, dar... cine să audă? Rezultatul? Nu știm nici să intrăm în iarnă, nici să ieșim din ea. Astfel, România devine o țară de poveste, Țara lui ‘’vom face’’ și ‘’vom drege’’ - Țara vorbelor goale!
Dar, oare, ce constituie denul, autenticul omenesc din om?! „Rațiunea, voința și inima sunt esența absolută a omului ca OM și scopul existenței sale. Puterea gândirii este lumea cunoașterii, puterea voinței - energia caracterului iar puterea inimii - iubirea” (Minerva Grama). Se pare că majoritatea oamenilor și-au pierdut capacitatea de a gândi singuri, încât nu pun nimic la îndoială și acceptă totul așa cum le este spus de persoane cu autoritate, apoi îi urmează. Au permis să li se implanteze virusul minții, care îndeamnă să te perfecționezi înainte de a fi apt pentru fericire și succes. „Atunci când cădeți pradă gândului că este ceva în neregulă cu voi și că trebuie să vă reparați, viața voastră se îndreaptă într-o direcție greșită - avertizează cunoscătorii. Când veți trăi dinăuntru spre afară, veți ști totul, pentru că sunteți conectați la adevărata sursă a înțelepciunii. Dacă vă trăiți viața din afară spre înăuntru, veți fi controlați de minte. Nu atragem ceea ce vrem, ci atragem lucrurile asupra cărora ne concentrăm. Ceea ce puteți crea, sau nu, va fi determinat de punctul vostru de vedere limitat privind imposibilitatea. Gânduri care subliniază lipsa, limitarea, nevrednicia, teama, îndoiala sau grija stabilesc o energie contrară, un câmp nepermisiv. Dacă vă creați viața în mod incoștient (fără să fiți prezenți), vă veți petrece tot restul vieții încercând să vă perfecționați."
***
Deocamdată românii au frunțile așa de încruntate încât scriitorii încondeiază România ca fiind Țara frunților încruntate. Andrei Pleșu a ajuns să bombăne toata ziua, și-„a pierdut încrederea în virtuțile nației și soarta țării, în rostul lumii.” Românii au fost aduși în stadiul de-a nu se mai suporta singuri, s-au urâțit, după ce s-au înstrăinat până și în familie renunțând să înfiereze realitatea și ajungând să o accepte așa cum este (aceasta fiind și cea mai mare înțelepciune a lumii, de altfel). Unii cred că realitatea este frumoasă pe dinafară și mizerabilă pe dinăuntru, dar frumosul și fericirea sunt valori cu atât mai ușor de definit cu cât ești mai nepregătit, nerușinat sau inconștient să le accepți, înțelegi și să le primești. Bunăoară, fericirea, pentru prea mulți români, este un surogat numit mâncare, băutură și îmbrățisări sub cearșaf. România e țara în care toleranța e înțeleasă ca superioritate, în care dialogul nu există, legea s-a pus la spate și se face un asediu împotriva telecetățenilor prin desconsiderare și educare la o realitate fabricată. Sigur, suntem vinovați cu toții de ceea ce se petrece, dar sfânta realitate e că ne este lehamite sau egal de ce se mai întâmplă cu noi și alimentăm - pasiv sau activ - vrajba, neînțelegerea, critica negativă. A apărut, astfel, pericolul de a deveni străini de năzuințele noastre, de noi înșine, de povestea noastră, străini de Hristos. Cine ne va ajuta? Nimeni. Pentru că noi nu ne-am ajutat singuri când era timpul. O poetă revenită în țară după ani și ani mărturisește: “și-mi dau seama că nimic nu s-a schimbat/ lupta cu mucegaiul e aceeași/ lupta împotriva oamenilor de rând/ la fel/ și totuși ceva este adevărat/ în țara frunților încruntate” (Anca Anghel Novac).
***

România e țara-n care e bine să ai bani, că nu te-ntreabă nimeni de unde-i ai! Dreptatea a prins rădăcini la masa celui cu bani devenind rapid țara sub pixul lu’„dom’ șef”; nu mai există Cezari la care să te duci; ai dreptate după câți bani în buzunar ai sau mori cu dreptatea-n brațe; „autoritatea este vicleană și șmecheră, a luat banii! este profund vinovată și trebuie trasă la răspundere”! îndeamnă Dan puric. Da, instituțiile nu respectă cetățeanul, trebuie să demonstrezi procurorilor că ești nevinovat, nu să-ți demonstreze ei vina, ori ți-o găsește prin presiunea ilegală a interogatoriilor. Se afirmă deseori că în România este mai ușor să scoți din pușcărie decât să bagi! Paradoxal, românii au inexplicabilă toleranță la coruptie, nu sancționează deloc minciuna, urăsc doar când nu li se mai dă leafa sau li se taie din ea. România a ajuns o cloacă în care nu mai contează argumentele și dovezile, „un stat de circ și nu de drept” (George Copos)!, cu o Justiție aberantă ce dă decizii ilogice, când nu are vicii de procedură. Ne reformăm sinistru și de-a-ndoaselea, schimbările nu se fac cu idei, ci doar după tragedii și catastrofe. În zadar câțiva reclamă nereguli de tot felul, noul sistem, îmbrățișat cu entuziasm după 1989, nu se deranjează și nimeni nu pățește nimic, demisia se dă de plăcere și nu din constrângere, calitatea se face ca o ambiție personală a cuiva și nu ca o normalitate. România a ajuns un conglomerat uman nefuncțional, în care individul nu poate să existe și să se manifeste ca valoare decât dacă este acceptat de o castă ocultă monopolistă, depersonalizată și profitoare, care-l va impune cu forța doar dac㠓valoarea” sa este corelată cu valoarea castei. Iar asta conduce la prefigurarea unui prezent permanent ambiguu și catastrofal, din punct de vedere moral. Casta se bucură de o libertate totală, fără opresiunea legii, iar cei din afara ei sunt sclavii psihici și fizici ai acesteia, îngrădiți de convenționalisme fără conținut despre cultură și civilizație care diluează grav esența omului. Actorul Florin Zamfirescu este de părere c㠄ne-am tâmpit cu toții, nu mai avem onoarea cuvântului dat”, și visează la dictatura punctualității. Neagu Djuvara crede c㠄nu ne putem îndrepta decât printr-o lungă educare”. Binele o duce rău în România, dacă este nesupus sau incomod, acesta obține imediat interdicție și control! Pentru succes nu se mai muncește, ci se trișează calculat. Teama oamenilor a ajuns că se va fura până și clopotul de la biserică. Oamenii din popor au blocat decăderea umană cu un gest disperat: „Până aici! Pe aici nu se trece!” cerând ultimativ ca aleșii să fie puși „să jure, la investire, că nu vor fura clopotul de la biserică!” Degeaba doi polițiști s-au legat de picioare cu lanțul și au băut apă cu lingura din lemn protestând: "Suntem prizonierii incompetenței!". din biserici se fură frecvent crucile, din spitale se fură toți banii celor aflați în reanimare! Am ajuns o țară de treacă-meargă, în care toată lumea luptă cu corupția și cel mai tare luptă înșiși corupții! “Când e vorba de sume mari, în România nu mai contează nimic”! (Emil Moise), ’’fiecare face ce vrea, fiindcă este lăsat să facă ce vrea!’’ (Dan Răspopa). Succesul îl avem sporadic și întâmplător, suntem puternici doar când la pupitru se află un bun comandat sau prin nereușita unei acțiuni cad capete. Se poate înțelege aceasta când evadează cineva și-n maxim trei zile este întotdeauna prins, iar infractorii dați în urmărire generală, nu-s prinși decât întâmplător, prin razii de rutină, percheziții sau denunțuri. Din 10 soluții posibile, o alegem întotdeauna pe cea mai comodă, care-i și cea mai proastă. Toată lumea recunoște că României nu i-a ajuns cuțitul la os, dar nimeni nu știe cine a băgat cuțitul. Fiind incapabilă să facă legi bune și să țină pasul cu civilizatia, România trăiește o dramă: în timp ce omul puterii își trage partea cea grasă din sacul comun vânzând unui spital, din magazinul propriu, fotolii de 27 de ori mai scumpe, o femeie din localitatea ieșeană Țigănași este amendată pentru tulburarea liniștii publice, că a țipat de durere în timp ce soțul o bătea cu furca! Am ajuns țara în care aplicarea legii nu ține cont de spiritul legii sau prescrie faptele. În acest timp când, în politică, nu există concepte de stânga sau de dreapta, ci doar cumetrii, care oferă accesul privilegiat le resurse și confidențialitate (a spus-o Toni Greblă: "trebuie să ai un prieten din zona puterii, o relație să poți accesa informații ori să ajungi la masa unde se dezbat ofertele economice"), ci suflete coruptibile, care acceptă regulile așa cum sunt, chiar neinteresați fiind dacă execută ordine împotriva ființei umane, ori acțiuni care ne ucid viitorul. Omul cu bătături în palme, acela care nu cuvântă, nu înțelege că respectul regulilor îl constrânge dar îl și apără de abuzuri, i se pare legitim să furi, dacă te fură Statul. O dihanie nevăzută a năpustit peste oameni încât acestora a ajuns să le fie frică nu atât de legi, cât de cei care fac „legea”. Oana Stancu observă c㠄n-avem instituții să ne apere de abuzurile puterii”, în timp ce poporului îi este frică, iar aceasta alimentează liniștea politicienilor, care își văd de treab㠓construind” pentru folosul propriu. "Frica de a nu pierde locul de muncă sau de a nu găsi unul. Frica de a nu putea plăti facturile sau datoriile. Frica de a nu avea bani pentru medicamente sau pentru „șpag㔠la doctor. Frica de a merge pe stradă și de a fi nevoit să te aperi singur. Frica de a nu fi ascultat la telefon.” (Adrian Năstase). Frica de a nu găsi o grădiniță pentru copii. Oamenii votează chiar de frica de a nu fi hărțuiți de instituțiile statului. Bogdan Chirieac constata, sec, că "alegătorii din România nu mai sunt din nici un popor". În România, democrația a ajuns un ideal - să ai o opinie diferită e o favoare pe care ți-o face cineva. «Vorbim – scrie poetul Sorin Lucaci - în timp ce viața te închide într-un cerc/ din care ar fi indicat să nu evadezi, îmi spunea tata». Elena-Cristina Scutaru crede c㠄ne este lehamite, egal de ce se mai întamplă, pentru că oricum este o mizerie ceea ce se întâmplă la noi în țară, în politica românească. Nu mai găsim motivația! Sunt multe, prea multe care te determină să renunți, să-ți pierzi speranța într-un viitor mai bun sau că lucrurile se vor schimba!” iar Andrei Pleșu simte că trăiește într-o Românie confiscată.
***
Democrația este in lanțuri întrucât se ignoră cu desăvârșire cetățeanul, se face de rușine însuși conceptul și valorile fundamentale ce se presupune că se află la baza sa. ”O ce lume, adâncă lume,/ Care totuși mai speră/ Să fie toate mai bune/ În viața asta de seră.” (Mihail Rujoiu). Da, viața este o închisoare, Alfred de Vigny adaugă: ”E adevărat că nu știi de ce ești prizonier și pentru ce ești pedepsit, dar știi că nu trebuie să te îndoiești în privința pedepsei tale: suferinta în închisoare, urmată de moarte». La știrile lumii apare tot mai des cuvântul "sclav": Dutsche Welle: „România rămâne principala sursă de sclavie în traficul de ființe umane”, la Buhuși primarul este acuzat de sclavie, în timp ce tot mai mulți se simt nici prizonieri nici liberi. Pe plantații lucrătorii sunt lăsați să doarmă pe câmp, fără apă și mâncare. Ieri, o angajată a fost obligată de patron să dea roată sediului instituției de 250 de ori. Adrian Sava mărturisește: “sunt poate unul din mulții visători care au sperat în mai bine, dar, la noi, niciodată nu va fi. Suntem o societate bolnavă, care nicodată nu a cunoscut libertatea și nu o va cunoaște”, iar Maria Cozma întreabă: “știe UE cât a fost de jefuită România de către clasa politică și că românii sunt pur și simplu sclavii ei?” iar Petru Borodi o confirmă: „Pe neamul românesc îl consider singurul suveran, dar sunt plătitor al unor dregători ce nu-l merită fiindcă se cred pe sine a fi suverani și mulțimea, sărmana, o nesocotesc și o consideră sclava lor”. E limpede c㠄oameni cu fețe de ceară ne-au închis ca să ne învețe răbdarea” (Dana Banu) și să aducă astfel jignire noțiunii de om înzestrat cu rațiune. Nu este înțelepciune aceasta, că omul trebuie să fie sărac pentru a evolua învățând umilința. Omul poate învăța suferința și prin rațiune, adică vizualizând realitatea și înțelegând prin conexiuni mentale, nu neapărat trăind-o, ceea ce echivalează cu a corecta un om nu explicându-i frumos, ci bătându-l. Trăirea profundă a vieții în postura umilinței este necesară individului, dacă aceasta îl propulsează pe o orbită superioară a evoluției, îl trece în altă stare de înțelegere a abstractului, cu atitudinea aferantă, după experiența acumulată. In practică, însă, oamenii se nasc umili, de zici că sunt umili genetic, și toată viața vegetează statici în umilință, ei nefiind în trecere pentru că sunt ținuți intenționat închiși pentru a fi exploatați ca vite de povară. Și asta nu e bine, domnilor intelectuali! „Am ajuns o adunătură de sclavi, strigă Eugen Pan, de oameni fără țară, fără demnitate și fără reacție în fața atacurilor cozilor de topor mizerabile din mass-media întreținute de politicieni. Am fost un popor", iar un internetist, Canis, isi cere drepturile: “e cel puțin ciudat să fii captiv în cochilia asta... Să fii om. Materie. Îți sunt limitate atâte lucruri... Adevărul, înțelegerea, călătoria inițiată de un simplu gând, zborul printre aștri, perpetua proximitate a Creatorului... E foarte straniu, vă spun. Și vreau să revin la starea anterioară »
România se află de zeci de ani sub domnia mafiei politice și a slugilor lor! Ne aflăm într-o stare de război nedeclarat, un război pornit împotriva omului decent, de rând, ce trebuie învins și distrus până la extincție. E dureros să realizezi, despăienjenindu-ți ochii de iluzii, că binele nu e majoritar, că omul de rînd, educat de profitori ca să nu se emancipeze, nu e foarte diferit de un animal, foarte perspicace, dar mînat nemilos... tot de instinctul de supraviețuire. Decăderea umană din România surpă miturile despre noblețe și dezumflă aspirațiile spre ea. Soluția de ieșire din marasm se lasă intenționat așteptată. Partea cu saracii și exploatarea e veriga slabă a oricărui sistem de conducere a lumii. Banca Națională cere să muncim mai mult și să primim mai puțin. Nicolas Sarkozy tună mai rău ca un nebun: "Să muncim mai mult!" Traian Băsescu întreab㠄unde-s banii din privatizările României?”, iar Zoe Petre, aflată pe o nouă lungime de undă politică, răspunde acestei problematici: “Chiar și cei ajunși la guvernare recunosc că nu reușesc să afle unde s-au ascuns banii țării”! Ca ultimă salvare a corăbiei, Comandantul se agață disperat de soluția guvernului european: adică niște ordine venite mai de sus ar putea să ne pună la punct. E bine, totuși, că nu ne-nmulțim prea mult, altfel ar trebui să se pună de-un război! Se întâmplă aceste ciudățenii într-o țară care se vrea democratică, după ce s-a angajat, prin Constituție, să asigure populației un trai decent! Numai că, sub umbrela Statului, s-au creat toate condițiile încât ești nevoit să furi pentru a putea supraviețui. Statul fură primul, iar ceilalți cu știința și acordul său, încât tot mai mulți exclamă în fața grozăviilor zilnice: "Așa ceva n-am mai văzut, n-am mai auzit!" Intr-o seară, Ilie Năstase întreba revoltat: "Cine nu ne lasă să avem și noi o țara așezată?" Și tot el răspundea: "Ei, doar ei, cei care conduc! Să plece! Să plece!! Să plece din țară cei răi, nu cei buni!". Victor Socaciu îndeamnă și el, ciupindu-și chitara: "Hai, hai, cărați-vă, de pe-această scară respectabilă!" Cum a apărut exploatarea omului de către om, altcumva decât prin cinismul și agresiunea subtilă a inteligentului care a propus, ca o normalitate, întrecerea între oameni (firească până la un punct), dar care se bazează în final (după cortină/la masa decizională) pe inginerii aducătoare de foloase necuvenite? Inteligenții lumii au adus excepția la rang de normalitate, prin care cetățenii au ajuns sa se întreacă permanent, încât supraviețuirea însăși a devenit înfrângere din naștere, dacă nu te înhami cu forță la ceea ce, generic și sfidător, numim "muncă". Pe mulți munca i-a și înnebunit, nu pun în gură o bucațică de carne, cică n-ar merita-o dacă n-au muncit în ziua respectivă sau nu au muncit cât trebuia. Am auzit cum cel care muncea cel mai mult se răstea unui bătrân al propriei familii: n-ai făcut nimica azi, diseară mănânci? El a primit secretul bunăstării de la un străbunic: „ai numai dacă muncești și când ceilalți stau”! Oamenii care muncesc cu ziua sunt de mici sfătuiți de mama lor, din teama să nu se rupă ceva în ei, de zdruncinături: „să nu ai orgolii, cu lacrimile pe obraji, să mănânci!” Cine este, așadar, vinovat de dispariția limitei demnității omenești încât semenii au ajuns să cerșească? Nora Iuga este citată frecvent pentru ce a scris undeva: nu mă judecați, că nu ați văzut și simțit ce am văzut și am simțit eu, nu aveți amintirile mele!” Oamenii mai puțin inteligenți își riscă acumulările jucând la caritas, bingo sau loto, nu de puține ori își planifică viața trăind, ca drogații, în irealitatea că au câștigat și ei, că le-a venit rândul, că i-au ajuns pe ceilalți din urmă. Firmele mari, anumiți sportivi, actori, oameni de televiziune nu încetează să ofere exemple de vis că cine este capabil poate să câștige regește, dar mii și milioane, după ce primesc doar cât să fie vite bune de jug pentru profitul șefilor, se întorc triste și neputincioase la casele lor scrâșnind din dinți, știind că marile averi nu puteau fi obținute nicicum prin muncă cinstită și asistând la neputința chioarei sistemului juridic. Au apărut mesaje care susțin că nu contează prin ce mijloace acumulezi, că omul trăiește o experiență pe pământ și există un plan divin care nu trebuie deranjat. Așa că nu putem decât să asistam la un haos divin în care mulți au interese personale și câțiva se sacrifică pentru un bine universal,conștienți că, în România, nici o faptă bună nu rămâne nepedepsită. Descreierarea domină ținutul românesc și-l împinge încet și sigur, spre un sfârșit apocaliptic‚’’drumul ăsta duce la dezastru, la catastrofă!’’ (Corneliu Vadim Tudor). “România derapează spre infern” (Ioan Roșca).
***
Statul, creat pentru a sluji omul, a abdicat de la scop și a devenit o prezență frauduloasă; întreaga noastră condiție s-a golit de conținut și am devenit obiecte de consum în ghearele unui sistem creat tot de noi, care, însă, acum ne devorează fără milă. Astfel, acesta și-a mărit cu nemiluita numărul de funcționari (un ministru a dezvăluit că aparatul bugetar ministerial cuprinde “compartimente care se ocupă de aceleași probleme”!) și, pentru a-i salariza, a pus biruri tot mai mari, în timp ce liderii politici au pus mâna pe resursele naționale ale țării și buzunăresc bugetul comun. Inventând Statul, în fond un sac totdeauna gol, am făcut de lucru prin birouri, în loc să punem cu toții mâna pe cazmale și să desfundam, ciclic, pământul, pentru a pune semințe în cuiburi. Ce grija ai, Statule, pentru popor când îi vinzi atât de scump apa cu care poate uda o plantă să-i faca un rod, încât orice sărac se lipsește? Ni se oferă tot timpul inventate justificări prin care ni se fură munca pentru a întreține privilegiile de tagmă ale unei clase sociale privilegiate care, chipurile, ar administra țara. Statul, ca organizare, este o tumoră autoimună, dacă doar oferă gestiunea unor lupi pentru a îngriji și apăra comunitatetea, iar ei pradă sacul comun, când, în caz de pericol, ne strigăm și ne apărăm. Dar Statul nu guvernează, ci stăpânește, o spune și cel mai bogat român, Ion Niculaie: “Avem un stat abuziv, care agreseaza cetateanul”. El, în esență, nu este decât o mașină de condus masele de sus, uită că e angajatul mulțimii, uită că nu are dreptul să-și mărească singur, de capul lui, salariul, adică impozitele cetățenilor, fără măcar să ofere posibilitatea acestora de a le plăti. De fapt n-are nici măcar dreptul să ceară taxe. Noi, fiecare în parte, trebuie să decidem dacă plătim, cât plătim și pe ce se cheltuiesc banii! Statul comite abuzul, specific celor autoritari față de cei mai slabi, prin împingerea mulțimii spre nevoire generatoare de sărăcie și dezbinare și își asigură supremația suprimând orice mijloc prin care aceasta s-ar putea cumva apăra. Bakunin spune c㠓Statul este puterea și, înainte de orice drept, are puterea. Rolul Statului în omenire este pur și simplu subjugarea popoarelor, cu totul în opoziție cu întemeierea celei mai mari libertăți pentru toți.” Statul este uzurpat de cei care profită; acoperiți de aparența legitimității, cei strecurati în centrul societății folosesc puterea instituțiilor ajungând la performanțe de spoliere net superioare. Faptul că un stat functionează corect sau este uzurpat de un organism parazit care fagocitează societatea nu este tratabil prin prisma "stânga/ dreapta", orice sens s-ar da acestor noțiuni tocite, ci pe verticala sus-jos (cei ce profită de uzurparea statului și cei ce sunt exploatați). Mircea Șerban crede c㠄statul este deja o formă depășită de conviețuire - explozia demografica îl va distruge iremediabi, iar oamenii vor trăi în armonie în grupări sociale mici”. Statul reprezintă azi privilegiul unei minorități privilegiate, fondat pe sclavia celorlalți, încât cetățeanul are numai obligații. În trecut plăteam biruri, ca la mafioți, pentru a ni se asigura protecție, dar, în 1907, când am fost nevoiți să ne revoltăm, am fost reduși la tăcere. Pseudo-statul lucrează împotriva comunității arogându-și dreptul că știe ce-i trebuie și ce vrea mai bine poporul însuși – „invenție a școlii liberalismului burghez, care acorda Statului dreptul fiindcă este voința tuturor oamenilor, ceea ce a dus la limitarea drepturilor fiecăruia până la zero.” (Bakunin). Se poate înțelege ușor aceasta prin „certitudinea solidaritații publice împotriva statului” (Claudiu Crăciun) la referendum: orice nouă taxa pe care ar propune-o, poporul ar respinge-o. Statul nu garantează nimic, ba încalcă Constituția care-l obligă să asigure populației un trai decent. Măcar să creeze condițiile încat să nu mai fie nevoie să furi pentru a supraviețui! El garantează doar «o libertate de gândire sub condiția ca această libertate să se manifeste la nivel individual și... între limite!» (Daniel Octavian); iar aceasta face „legitimă lupta împotriva sclaviei libertății democratice” (George Popescu), iar „reorganizările vor veni (sau nu) după libertate” (Ioan Roșca). “Se spune că nu este important ce poate face statul pentru tine, important este ce poate face individul/ cetățeanul pentru stat. Această formă de relație este nu numai greșită și denaturativă a individualității, dar denotă ideea că statul dorește indivizi care să dea, să facă ori să nu facă ceva anume, iar colectivitatea să rămână stăpânul absolut, care nu dă și nu face nimic în schimb.” (Tiberiu Kovacs). Întreabă Radu Banciu: „Da’ statul ce face, mă? O felicitare nu mi-a trimis, măcar! Dacă nu plătesc, mă bagă la pușcărie!” iar Dan Puric îndeamnă: „Chemați statul și trageți-l la răspundere!” Dar cu statul nu te joci, chiar dacă este clar vinovat. O spune Moise Guran: “Sistemul împinge bugetarii spre corupție.” „Conservatorul roșu“ susține că atât capitalismul cât și statul au scăpat de sub control: „Ceea ce creăm în societatea noastră este un nou model de sclavie. Retorica piețelor libere nu a produs piețe libere, ambele „ortodoxii“, stângiste și conservatoare, au avut același deznodământ: distrugerea societății.” Ion Iliescu este de părere c㠄nu există alternativă la statul redistributiv, dacă vrem să combatem cu adevărat sărăcia. Polarizarea scandaloasă a veniturilor, justificată de unii prin faptul că bogații creează locuri de muncă, nu poate fi suportată. Oamenii nu au nevoie de caritate, ci de solidaritate. Iar statul este locul în care se organizează și funcționează solidaritatea”. În timp ce statul minimalist este susținut cu disperare de tot ce se revendică dreaptă politică: „Statul asistențial trebuie să dispară și să fie înlocuit cu unul care să permită competiția. Tot ce este de stat se împotmolește în cele din urm㔠(Aurelian Pavelescu). Monica Tatoiu apără munca profitabilă în dauna traiului minimalist: “A-i pune pe cei bogați împotriva celor săraci, se face un deserviciu comunității, este un pericol!” „Statul trebuie să asiste persoanele pentru a ieși din starea de nevoie și nu doar să cheltuie sau să monitorizeze strict cum se cheltuiesc banii.” (Adrian Nastase), să facă legi universale, care să nu privilegieze gusturile unora în detrimentul altora sau să contravină drepturilor omului; drepturile să fie naturale și nu aparente sau îngăduite. Emil Moise, apărând drepturile copilului, a acuzat o instituție (și prin ea instituțiile) că nu face monitorizarea corectă: „sunt comozi, nu-i interesează de copii, cazurile grave nici nu le primește”! A vota, în România, a ajuns să însemne a alege răul cel mai mic având speranța că, în timp ce toți fură, hoții vor avea milă și vor face și ceva pentru oameni. Când, în lume, există popoare care, nu numai că nu muncesc, ci primesc o rentă lunară. Comunitatea din Volos face schimb de bunuri prin troc și nu prin monedă financiară. Statul român nu face nici un sacrificiu, doar poporul. De-a lungul timpului înțelepții au găsit soluții să ușureze munca fizică inventând neobositoare mașini și roboți, dar comunitățile n-au avut nimic de câștigat. Oamenii nu au muncit mai puțin cu echivalentul preluarii muncii de către mașini, au muncit și muncesc ziua întreagă pentru mai puțini bani, când, firesc era, să stea acasă și să primească o rentă viageră. Statul a devenit un organism independent financiar care s-a angrenat într-o întrecere absurdă cu alte state și luptă în zadar și ridicol să țină pasul cu ele. În loc să-și asume ce este și să viețuiască prin taxe indirecte (amezi, chirii, taxe vamale, redevențe sau donații din partea oamenilor de bine). Statul român a ajuns chiar să susțină în școli, pe cheltuiala sa, formarea unor specialiști și să-i piardă pe cei mai buni, apoi, în favoarea străinilor cu bani! Statul ar trebui să dispară sau să redevină ceea ce, în spirit, trebuia să fie. Dacă-i luăm pe politicieni din jurul sacului cu bani sau facem saănu mai existe generatorul răului - sacul cu bani-, aceștia vor uita că sunt animale prădătoare și vor deveni, treptat, ființe superioare. Preotul de la mănăstirea Stavropolis are soluția conviețuirii armonioase între prădătorii ce suntem și a progresului: “dacă devii preocupat să faci binele, nu-ți mai rămâne timp să faci raul!” Deci, dacă oricine și-ar propune să facă un bine înainte de a trece la pradă, adică își scoate din cap, un timp, ideea de a vâna, binele îl va capta și se va trezi că nu mai are timp pentru rău, plus că se va atașa de frumusețea binelui și nu-i va părea rău ca n-a mai apucat să întreprindă răul. Prioritatea statului nu poate fi alta decât au strigat săracii care au îndurat bastoane în cap până au înroșit cu sângele lor caldarâmul Wall Street, și anume garantarea venitului de supravietuitor prin redistribuirea banilor care se strâng în sacul comun tuturor făpturilor umane vii care compun comunitatea, în limita necesară hrănirii. Dispariția statului actual se mai poate înfăptui împroprietărind cu pământ toți membri cetății astfel încât fiecare să viețuiască după puterea, voința și știinta proprie, în pătrățica sa, fără nici o obligație și nemaimuncind unul altuia, ca o normalitate, cum scrie în Biblie. Dalai Lama oferă înțelegerea ideală a lumii când afirmă c㠓omul nu a fost proiectat să muncească!”, deci are dreptul să stea, fără să-i fie amenințată în vreun fel existența, și să se bucure de libertatea trăirii frumuseților lumii înconjurătoare explorate prin cunoaștere, dăruire și creație. Prea mulți au obosit de când sunt optimiști tot așteptând să se intre în normalitate. Alegerea lumii perfecte este, însă, tare greu de înfăptuit, atâta timp cât cei-buni-de-gură înțeleg să aibă avere fără prea multă aplecăciune și sudoare, ci exploatându-i, cu inteligența, pe cei săraci, potrivit dreptului de a te descurca în realitatea fiecărei zile. Responsabil de sărăcia planetară nu poate fi decât cel care și-a asumat rolul de gestionar al destinelor și avuției comunității. Dar, Statul, fie este asevit puterilor financare ale lumii (forțe mai mult sau mai puțin oculte), fie a devenit un loc din care ajunșii pot lua tot ce au nevoie încât nu numai că scapi de sărăcie câteva generații, însă devii un instrument de producere continuă a banului, prin dezvoltarea unor afaceri proprii și sigure - ocupând locurile cu vad -, folosind rezervele țării, eludând și exploatând netingherit oamenii, deținând monopolul ș.a.m.d. Ajungând legiuitori, îmbogățiții statului au promovat politici generale, aparent bine intenționate, prin care nu numai că sunt excluși săracii, dar se vrea ca ei să existe pentru a fi exploatați și a le impune biruri. O politică normală la cap înseamnă o politică pentru dreptate socială, radicală cumva, dar care să nu conducă la tensiuni între oameni, fiindcă nu trebuie nimeni exclus din societate. Trebuie întocmite reguli pentru Stat, fiindcă el a devenit un organism viu, structurat pe inteligenții comunității lasați liberi să-și manifeste apucaturile animalice. Apelul la conștiință este un fâs, doar regulile și aplicarea lor pot conduce la un stat echilibrat care să ofere tuturor condiții demne de viață. Într-o țară perfectă statul nu numai că nu cere nimic cetățeanului, ci îi dă. Astăzi este erijat în partener de afaceri și, dacă te descurci, zice “Dă-mi!”, dacă nu, “Dă-mi”! Nostradamus prezice o zi în care popoarele se vor revolta și vor refuza, apoi, pentru totdeauna, să mai plătească impozite Statului. Dacă politicienii contemporani știu asta și nu fac nimic, înseamnă că fac o politică împotriva poporului și devin vinovați pentru sângele care se va vărsa într-o zi. Dacă nu știu, este timpul să afle și să se responsabilizeze.
***

Este lumea strâmb alcătuită? Lucrul cel mai grav este că nu se vorbește despre aceasta! Poetul îndrăznește să spună ceva-ceva: „cred că toate sunt cu susul în jos în lumea asta/ cred că vreun jesus christ de neon sau de ce-o fi, el poate salva lumea” (Alina Manole); „pe foi goale merg desculță/ mă lepăd de cerneală și plec după pâine/ în cer vreau să ajung înaintea Tatei/ înaintea Lui/ și a Facerii Lumii” (Maricica Frumosu); „mi-e silă de viața de apoi cum mi-e silă de cea de dinainte/ în care viermuim ca niște păduchi pe un cap tot mai pleșuv/ se fură pădurile ca-n codru dom'le și culmea mai mereu/ legal Dumnezeu nu face nimic” (Petrea Ștefan). Robert- Marius Dincă crede că: „ori lumea a luat-o razna, ori lumea a luat-o razna!” , iar Dorel Vișan intra in profunzime: “Lumea e falsă că omul a decăzut. Are o zăpăceală, o zădărnicie și resemnare, un fel de saturație de viață, trăiește în nesimțire și în lipsă de omenie. Sensibilitatea atât de mult i s-a degradat încât omul nu mai poate fi stimulat decât de senzații violente”. Judecata mea de om simplu îmi spune că nu e drept ce se-ntâmplă cu mine și cu extraordinar de mulți oameni, prea „sălbatic și viu ne e rostul” (Dana Banu). Nu este drept să muncești, ca boul, o viață întreagă și să dai din sudoarea ta unora (multora!) care stau degeaba. Nu e drept ca legea să nu țină cont și de tine, cel fără putere. Daniel Octavian este lucid și consideră că avem «o societate cretină și satisfăcută de propria imbecilizare, pe care o deranjează când refuzi să devii ca ea, o societate fărp oameni», iar MarinaȚvetaeva este categorică: "Refuz să mai exist/ în lumea fără oameni ", lume in care “oamenii se iau după oameni, nu după idei” (Vasile Dâncu). “În acest moment România seamănă cu un tip care se automutilează voluntar. Asta în condițiile în care are oricum sute de probleme mai grave. Mai rău e că mi se pare că a și început să-i placă! (Costi Rogozanu). România pune borduri de ciment și le exportă pe cele de piatră; ’’indiferent cine vine la putere, calcă totul în picioare. Pe autorități le doare undeva de cetățean!’’ (Dan Răspopa), degeaba așteptăm neghina să se facă grâu, ca n-au trecut prin fenomenul de catarsis. Romania este între lege și tocmeală, în ea se desfășoară un proces de degradare în cascadă, pe măsură ce oamenii "se decurcă”, « seara dăm drumu la televizor și punem prezervativele să facă dragoste” (Adelina Georgeta Dozescu).
România are două realități: cea a mulțimii sărace și a celor care vor să o schimbe. Numai că ne reformăm sinistru și de-a-ndoaselea. Oamenii-s captivi în politică, în literatură și-n libertate. Ni se trage, probabil, de la amiba ce se hrănește cu creierul uman sau de la cea care se găsește în indiferență și alimentează agresivitatea. Căci dacă era adevărat că toți oamenii sunt de esență bună, atunci lumea noastră nu ar fi arătat așa cum este ea acum. După ce Ion Iliescu a decis să-l omoare pe Ceaușescu, să cheme minerii, să gonească regele. Iliescu a decis că Obama e prostănac, Geoană e prostănac și trebuie înlocuit, după ce Brucan decisese că el era deștept iar noi mulți și proști. Constantinescu, după ce a decis să-l facă ok pe Iliescu întrebându-l de Dumnezeu, a decis, ridicol, să-i ia mâna lui Bill Clinton și să i-o ridice în sus ca pe o victorie personală, apoi să-l aresteze pe Miron Cozma. Băsescu încă decide și decide și decide să acosteze cu țara, nescufundat, după bătălii zdravene cu poporul român. Că a fost bine sau rău nici nu mai contează, așa e viața! Conteaza doar că noi, românii, divizați până la unul, ne permitem a trăim într-o mizerie morală de nedescris iar cum avem o ocazie, decidem să lovim cu picioarele în cei slabi: câinii, țiganii, cerșetorii... Doar câțiva fac excepție și merg să facă o bucurie mică unui copil care va muri până deseară. Românul a devenit preocupat, într-o luptă care pe care, să ajungă recunoscut pentru ceva. Nu conteaza dacă faima este cumpărată sau este doar un ambalaj cu fundă obținut prin lingușeală sau schimburi de amabilități. Ce e de facut? Incotro? “Inainte. Urmăm teleghidați cărările bătătorite de cei dinaintea noastră și ne e aproape imposibil să aruncăm o ocheadă în jungla de pe margini. Obligatoriu înainte. Oprirea interzisă. Nici o manevră nu ne este permisă, nimic sălbatic, autentic, viu. Viața asta ne-a încătușat și târâim umili lanțurile grele ale unei democrații dezarmante. Ne este greu pentru că timpul ne trece, iar idealurile, visele noastre se sting rând pe rând, unul câte unul. Ne irită pentru că nu ne-am împlinit propriile așteptări iar ceva din interiorul nostru urlă că suntem lași, slabi, mincinoși. Frustrați – n-au decât să ne numească astfel… Asta și suntem, de vreme ce suntem lipsiți de putere asupra frâielor propriei noastre vieți, ghidata mișeleste de banii pe care îi poftim la nesfârșit și fără de care n-am putea supraviețui.” (Claudia Nichițelea). Dorel Vișan este categoric: „civilizația pe care am făcut-o în ultimele două decenii este o civilizație falsă. Ea nu e făcută de români, e făcută de străini și de seŹmistrăini, care au falsificat și drept, și viață puŹblică, și datini”. Dacă am avea normalitate (’’dar ce e normal în spațiul României bezmetice?’’ - Corneliu Vadim Tudor), imediat cum apare în sistem o defectiune, ar trebui să nu mai fie posibil repetarea ei. Dar avem probleme grave pe toate palierele de decizie. Sistemul este greșit și pentru că are implantați, la vârful lui, oameni nepotriviți care, fiecare în parte, reprezintă o problemă, care, chiar dacă nu o vedem, nu explodează să o vedem, este o bubă plină cu puroi. Vasile Marica vede că românii dau din umeri și zic: "Da' noi ce să facem, suntem mici, faceți voi... acolo?" Dacă vreunul se revoltă, demnitarii îl liniștesc cinic: "Liniștiți-vă, că vi se urcă... tensiunea"!

***
De ce este totul greșit?
Alegerea este esența vieții omului; toată viața nu facem decât să alegem. Să alegem binele. Iar astăzi, după ani și ani de la revoluție, mulți oameni răspundem, în cor, sau câte unul (la sondaje), că ne îndreptam într-o direcție greșită. Ce se întâmplă? San Tommaso d’Aquino credea, cu sute de ani în urmă, c㠄imperfecțiunea lumii se datorează limitării creaturii și distanței acesteia față de Dumnezeu, astfel încât răul nu este nimic altceva decât depărtare”. Nimeni nu mai vrea să simtă micșorarea lumii și să trăiască viața-neviață, dar asta întâlnim în fiecare clipă și trăim cu spaimă. „Începând din prima zi de viață suntem impregnați de credințele, valoriile, principiile familiei, școlii, cercului social și al societații în care traim. Toți oamenii, toate cărțile citite, toate emisiunile pe care le urmărim, totul își pune amprenta asupra noastră, este înregistrat în inconștientul nostru și ne dictează viața. Ne oprim vreodată să ne întrebam: de fapt, cine suntem noi? Cum am vrea să traim și ce ne face cu adevărat fericiți? Nu, nu mai avem timp, pentru că vârtejul social ne absoarbe toată energia, suntem foarte ocupați și înregimentați în viețile noastre. Toti cei cu care vorbesc aleg meseriile în funcție de părerile celor din jur, se căsătoresc repede și fac copii pentru că societatea te vrea la casa ta (să se simtă în siguranță), merg în concedii în locuri exotice să impresioneze și trăiesc cu credința că ei decid și fac totul în acord cu liberul lor arbitru. Nimic mai fals, din păcate” (Ursula Sandner). „Mă trezesc adesea în toiul nopții - scrie si GD Toma în jurnalul său - și rămân ore în șir pierdut cu ochii rătăciți prin bezna bunsfetnicătoare. Oare unde a greșit, unde greșește Omul? mă întreb. Ce lucru rău este ascuns în noi, în adâncul ființei noastre, care ne face să alegem fuga de adevăr și ne împinge iremediabil către fățărnicia față de noi înșine și față de ceilalți? De ce nu oferim noi lucrurile pe care le așteptăm de la alții? Sunt realități de la care noi nu plecăm, în gândirea și scopurile pe care ni le propunem. Speranțele noastre ni le clădim pe nisipurile mișcătoare ale convingerii că noi merităm mai mult decât alții, că noi suntem mai importanți decât cerșetorul de la marginea drumului. Și ne lăsăm viața suptă de forța invidiilor, a dușmăniilor și-a uneltirilor contra acelora ce ne apar ca obstacole în calea foamei noastre de a fi ceea ce nu suntem. Ne reducem mintea, și vrerea, și sensul propriei noastre libertăți, la a cerși de la noi înșine, de la alții, justificări acțiunilor noastre, devenind dependenți de scuturile minciunii, ale trădării, ale satisfacțiilor cu false mulțumiri. Oare când vom ști că adevărata viață este viața pe care o avem în intimitatea noastră?” Iar Boris Marian, un luptător care a creat „Partidul Dreptății”, simte nevoia irezistibilă să zboare și să nu mai revină la etajul 7/10, unde locuiește, etaj care „ar trebui desființat”, metaforă ce sugerează falsitatea întregii noastre lumi. „În societatea primitivă, sălbatică, omul trăia pe cont propriu și lua de-a gata resursele oferite de natură. Așadar, odată născută, orice persoană umană are dreptul divin la viață liberă și fără constrângeri” (R.R.). Puterii i-au lipsit dintotdeauna regulile interioare care s-o oblige să fie corectă. O purtătoare de cuvânt a dreptei romanești, Sandra Pralong, spunea la moartea Margaretei Thatcher c㠓Pumnul de fier” “nu a reușit fiindcă a retras statul de la controale și nu a îngrădit scăpările, inerente capitalismului, care vin din lăcomie și dorința de a câștiga.” Deci și capitalismul are nevoie de un organ represiv care să oblige la corectitudine, conștiinta nefiind de ajuns, și nici justiția, ca putere independentă în stat. Fenomenul de separare în straturi sociale a făcut ca la baza comunității să avem, marcant, cerșetori și infractori care trăiesc organic condiția umilitoare și nu ca pe un accident vindecabil, este posibil să se fi produs, prin adaptare, o modificare a structurii lor genetice. Soluția globală pentru normalizare presupune o amestecare a aluatului uman pentru a se curăți de cele rele și de a “reîmprospăta sămânța”, cum spune țăranul. Omul cu gândire și simțire curată, esența secolului XXI, a ajuns să fie scârbit că nu este cooptat în angrenajul vieții națiunii pentru a produce o modificare în bine. Lumea în care trăim mai este strâmb alcătuită și fiindcă se muncește anormal (săracii sunt exploatați iar rudele îmbogățiților stau degeaba sau câștigă-ntr-o zi cât să mănânce într-un an) și se recompensează anormal. O țară are nivel de trai ridicat când se pot cumpăra mai multe pâini cu banii minimi obtinuți după 8 ore de muncă. Mediile oculte și de afaceri ale lumii au ajuns la concluzia, după ce și-au dat seama că se prăbușește capitalismul, că salariul minim trebuie să fie 60% din salariul mediu. Dar întreprinzătorii nu vor decât s-o ducă ei bine, prin orice metodă și, cel mai la îndemână, le-a fost să pornească exploatarea celui care a ales să le ofere brațele sau mintea. Munca fizică este din ce în ce înlocuită de mașini iar creierul uman de computere. „Într-o lume axată pe concurență și profit, în care doar roboții vor munci, vor avea cu ce trăi doar proprietarii de roboți - avertizează Remus Constantin Raclău -, minți bolnave prognozează drept soluții scăderea drastică a populației prin provocarea de războaie genocidice: infestarea populației cu molime exterminatoare provocate de viruși fabricați în laboratoarele stăpânilor de roboți, împuținarea rasei umane prin otrăvirea cu ”E”-uri în “pâinea noastră cea de toate zilele”, în apă și în aer, prin poluare, prin scăderea natalității datorate homosexualității și sterilizarea radioactivă a populației; și câte-și-mai-câte! Totul până la un prag de control, dincolo de care vor rămâne puțini, cei înrobiți și... robotizați!” Din păcate, cei aleși să facă ce trebuie pentru oameni sunt depășiți. „Guvernul - observa Nils Schnecker - este un cărăbuș dat pe spate, dă din picioare, dar nu se poate întoarce"! Și asta fiindcă singura soluție promovată de sistemele care s-au ocupat de organizarea lumii au impus munca la baza societății și nu ființa și dreptul ei la viață. Politica înseamnă punerea în practică a unei înțelepciuni: cum este mai bine să se întâmple cu oamenii, cu lucrurile, cu banii… Oricine poateă așa este mai bine”. Și ne exercităm forța aceasta întâi cu noi înșine, apoi conducând familia, când educăm copiii sau ne desăvârșim în profesie. “Dar eu nu le pot ști pe toate!” vor găsi unii scuza să se retragă decent într-o pătrățică proprie, acolo unde i-a împins sistemul, să-i controleze. Însă… cine le știe? Nici Dumnezeu, spun preoții, nu le știe pe toate. Oamenii care au făcut din meseria lor o pasiune înseamnă că ei știu, fiecare în domeniul său, ce este greșit și cum este mai bine să se întâmple. Adunați mai mulți la un loc, se oferă șansa ca propunerea de “mai bine” să fie atât de bună încât să nu fie nevoie să se umble curând la ea pentru a o adapta. Politica presupune să ne corectăm permanent direcția, dar și să ne întoarcem până la locul de unde am cârmit-o greșit. Scopul omenirii a devenit, nu știu de ce, să avem o economie cât mai puternică. Fără economie, oare, nu se putea? Papa Francisc denunța de curând ”dictatura unei economii fără scop uman”, c㠔omul este redus doar la una din necesitățile sale, consumul, și este considerat el însuși un bun de consum care poate fi folosit și apoi aruncat”. Dorel Vișan a denunțat în repetate rânduri felul nostru greșit de trai: “Lumea e falsă că omul a decăzut. Are o zăpăceală, o zădărnicie și resemnare, un fel de saturație de viață, trăiește în nesimțire și în lipsă de omenie. Sensibilitatea atât de mult i s-a degradat încât omul nu mai poate fi stimulat decat de senzații violente. Cele 5 relații fundamentale dintre oameni nu funcționează. Nu avem comportament de om, ci unul subuman. Când un om merge la Las Vegas și cheltuie 100.000 E într-o seară și un copil moare că n-are 3000 pentru o operație, nu e țară normală!” România nu are un scop, nu are nici hartă (“De atîta glorie cîtă e pe capul nostru ne-am zăpăcit de tot, am ajuns să nu mai știm încotro e nordul. Ne urcăm pe socluri și ne declamăm genialitatea milenară, dar ne chiorăie mațele și ni s-a căscat un gol în minte cît universul” - Ioan Peia), nici țintă, stabilește greșit prioritățile, încât viața omului simplu nu se ameliorează, ci "crește" exponențial în jos! “Am reușit într-o perioadă cu apocalipsa economică la ușă, cu o Europă speriată de viitorul financiar, să discutăm isteric cu totul alte probleme. Iar sistemul nostru nu mai produce anticorpi, produce doar rahaturi tabloide. Sau produce amînări și delegări de decizie.” (Costi Rogozanu). „Ne-am înstrăinat cu totul. O parte de vină o are și Televizorul și Computerul. Dar nu înțeleg cine-i interesat să distrugă Omul din noi? Și mă prind la gândul c㠔ne-adunăm grămăjoară ca într-o icoană”, vorba lui Vieru, numai în momente de grea cumpănă, pe la înmormântări și atunci, în loc de cuvinte tânguioase, avem capăt de vorbă pentru zile și săptămâni. Vorbe aruncate în vânt, pentru că și înmormântările au devenit un prilej de spectacol. Am ajuns de unde am pornit. La peșteră. Și-i întortocheată. Iar capătul nu i se mai vede” (Ion Proca). Societatea este astăzi aluatul celor mai proaste soluții luate în toate timpurile, soluții care au avut la bază lenea, indiferența, suficiența și incompetența. « Singura luptă demnă de a mai fi purtată este să nu-ți pierzi mințile... să ajungi întreg până la dimineața zilei următoare » (Adrian Crețu), fiindcă "Trăim într-o stare de asediu continuu,/ Prietenii au în buzunare pistoale,/ Unul te scuipă, altul te taie". “Cauza proastei funcționări a societății românești nu este lipsa resurselor, a condițiilor, ci lipsa unei relații sănătoase între oameni, între oameni și natură. Trăim egoist, alimentăm - pasiv sau activ- vrajba, neînțelegerea, critica negativ㔠(Constantino). Tiberiu Kovacs despică firul în patru: ’’întotdeauna majoritatea membrilor unei colectivități acceptă pur si simplu realitatea așa cum este, frumoasă pe dinafară și mizerabilă pe dinăuntru. După un timp, însă, colectivitatea umană tâmpă, cu nesimțire și nerușinare inconștientă, acceptă și preia adevărul indubitabil negat anterior și procedează la asimilarea noului ca fiind propriu. Niciodată colectivitatea umană nu determină evoluția societății, întotdeauna condamnă și ucide pe cel ce dorește noul și binele tuturor. Calitatea colectivității umane determină calitatea omului în individualitatea sa și niciodată invers, spre rușinea speciei umane.’’ Tudor Barbu are o singură explicație: ”nu suntem un popor, ci o adunătură”. Altfel cum am explica prețul apei din Valea Jiului, apă care vine de-acoalea, din munți, și costă 7 lei mc, iar primarul din Peștera, de la sute de km distanță de izvor, o vinde localnicilor cu 1 leu și are căștig 20%? Totuși scriitorii, ca o regină a stupului, scot perrmanent idealiști din biblioteci, pentru o lume perfectă, în care binele învinge întotdeauna răul.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE