FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Despre minunatele fapte de lapte ale vacutei eroine Kostroma
Text postat de Dumitru Cioaca
ă î â ș ț Ă Î Â Ș Ț Eram in clasa a saptea cand profesorul nostru de zoologie ne-a vorbit pentru prima data despre celebra si sovietica vacuta Kostroma care dadea optzeci de litri de lapte pe zi. Motiv pentru care fusese declarata eroina a muncii socialiste. Dupa poza din carte dimensiuni aceastei fapturi eroine nu pareau a fi foarte deosebite de ale Plavitei noastre. Spun asta fiindca in poza patrupeda nu aparea singura ci cu ingrijitorul ei, un grajdar de tip nou, care o depasa numai cu un cap la inaltime. Pe fata vacarului se putea distinge un suras de fericire si recunostinta adresat tuturor popoarelor Uniunii Sovietice care ii incredintasera o astfel de misiune de raspundere. Lucru absolut normal, am gandit eu. Pe o asemenea producatoare de lapte si eu as fi scos-o la pasunat de buna voie si nu silit de tata. Dar merita oare cionaia noastra, Plavita, sa se bucure de aceleasi onoruri de care se bucura Kostroma? Cand ea, chiar si atunci cand avea norocul sa o aduc acasa satula, daca dadea opt litri de lapte. Meritau balegile ei sa fie stranse de loctiitorul sefului de detasament de pioneri din clasa noastra, asa cum poruncea tata?
Nu asi vrea sa se intelega ca tata era un taran retrograd fiindca aceasta sarcina revenea numai chiaburilor. Ca taran mijlocas tata era numai o fire oscilanta. Adica asa cum ne invata partidul ca trebuie sa se fie orice taran mijlocas. Inainte de achitarea cotelor obligatorii catre stat tata regreta ca nu este taran sarac, iar dupa achitarea lor visurile lui nazuiau din nou catre chiaburie. Deci clasa muncitoare avea dreptate sa fie cu ochii in patru pe taranimea mijlocie. De astea si pusese cotele obligatorii mai mari pe ea. Pentru a o putea convinge ca adevarata ei fericire va veni doar atunci cand se va alatura cu trup si suflet taranimii sarace si nu chiaburimii rapace. Cotele obligatorii, in afara ca nu lasau clasa muncitoare sa moara de foame, aveau si un scop educativ bine definit. Cum exploatatorii satelor erau cocosati de cote, tata nu mai regreta acum atat de mult ca nu cumparase de la un chiabur un cazan de facut tuica, cazan dupa care el a tanjit toata viata. Tata incercase, ce-i drept, sa-l desparta pe chiabur de mijlocul lui de expoatare, cazanul, lucru cu care eu eram total de acord. Dar nu puteam sa aprob ca el voise sa faca acest lucru numai pentru a putea exploata la randul lui prunele care apartineau nevoiasilor satului.
Tata mai avea si alte obiceiuri care incalcau cinstea propavaduita de noua oranduire. Odata l-am surprins cum punea apa in laptele pe care trebuia sa-l predea la stat. Pe moment nu am zis nimic, dar seara, cand eram la masa si mama ne-a servit la toti, pe post de desert, cate o strachina cu lapte, am mentionat ca din intamplare:
-Colegul meu Ghita mi-a spus ca maica-sa, dupa ce mulge capra, pune apa in lapte, ca sa fie mai mult. Ce gust poate sa aiba laptele ala in care se pune apa nu pot sa-mi dau seama!
-Pai daca li-l dam lor pe tot, tie ce-o sa-ti mai puna mata in gavan, a replicat tata uitandu-se la mine chiondoras!
Avea si el dreptate pe undeva, fiindca dupa calculele lui, o tata a Plavitei trebuia sa asigure laptele pretins de vitel, alta tata laptele nostru, iar lichidul din celelalte doua tate era rezervat pentru muncitorimea de la oras. Numai ca nu rareori tatele rezervate clasei muncitoare nu voiau sa dea cat voia clasa muncitoare, silindu-l pe tata sa recurga la metode necinstite.
Pe cand vacuta eroina Kostroma, producea atata lichid alb si hranitor incat nu mai era nevoie sa fie indoit cu apa . Abia asteptam sa se termine ziua de scoala pentru ca, odata intors acasa, sa-i pot comunica indirect indaratnicului meu parinte, ca Plavita noastra nici nu merita sa fie numita vaca.
-Oamenii de stinta sovietici au descoperit o vaca care da optzezi de litri de lapte pe zi, am inceput eu conversatia.
-Unde au descoperit-o, in America? Ca Al Mare mi-a spus ca oacolo sunt vaci care dau lapte mai mult.
Al Mare era fratele meu cel mai mare. Nascandu-se cu op'spe ani inaintea mea, avusese nenorocul sa termine scoala normala sub vechiul regim burgezo-mosieresc. Regim care ii bagase in cap tot felul de tampenii. Cum ar fi ca legea conservarii materiei ar a lui Lavoisier si nu a marelui savant rus Lomonosov, ca radioul ar fi fost inventat de broscarul Marconi si nu de genialul Popov, iar becul electric, auzi domnule pana si pe becul electric au vrut sa puna laba americanii, ar fi creiatia lui Edison si nu al renumitului descoperitor rus Lodaghin! Fratele meu cel mare, care devenise intre timp profesor de liceu, incerca sa-l convinga pe tata sa uite toate minciunile pe care i le spuse pe timpul cand era elev de normala, dar mintea lui tata, asuprita zeci de ani de vechiul regim, se lasa greu.
-Auzi, in America, am raspuns eu! Daca ai deschide si dumneata ziarul Scanteia ai vedea ca acolo sunt numai greve. De ce crezi ca fac ei greve? De foame!
-Cat lapte zici ca da vaca rusilor?
-Optzeci de litri pe zi!
-Bai sa fie, s-a mirat tata! Pai hai sa socotim. A noastra da numai opt litri pe zi si maica-ta, ca sa obtina cei opt litri, tarcaie la ea doua ore.
La optzeci de litri vaca aia trebuie mulsa timp de douazeci de ore in fiecare zi. Cand mai are ea timp sa si pasca? Si ce tate o fi avand de nu fac bataturi cand se trage de ele timp de douazeci de ore?
-Nu mai exagera, i-am raspuns eu. Mamei nu-i ia mai mult de o ora ca sa o mulga pe Plavita.
-Bine, fie ca tine, vaca rusilor e trasa de tate numai zece ore pe zi.
Ia gandeste-te, cum ar arata urechile tele daca te-as trage de ele zece ore pe zi?
-Ce stii dumneata, am incheiat eu discutia! Si intradevar ce stia tata in afara de adunare, scadere, impartire si tabla inmultirii? Pai se comparau aceste operatii aritmetice minore si invechite cu ecuatiile de gradul intai la a caror rezolvare pionierul lui stralucea?
La urmatoarea lectie de zoologie l-am intrebat pe profesor cat timp i-a mulsul celor optzeci de litri de lapte.
-Nu ia mult mi-a raspus el, fiindca tovarasii sovietici au inventat masini de muls cu patru capete care sug concomitent tot laptele din cele patru tate.
-Si vitelul cum mai poate suge, i-am pus eu intrebarea pe care eram convins ca o sa mi-o puna tata? Daca masina nu poate suge la mai putin de patru tate...
-Vitelul sovietic nu mai suge ci este alimentat rational si stiintific tot de o masina in care se toarna o parte din laptele mamei lui eroine.
Tata nu a reactionat in nici un fel cand eu i-am comunicat ca nu trebuie sa-si mai faca griji despre ugerul eroine deoarece stinta sovietica a rezolvat toate problemele care puteau sa afecteze sanatatea acestui adevarat izvor de lapte. Dar s-a legat de alta chestie:
-Vaca eroina? Vrei sa spui ca ea a luat parte si la razboi? Daca era vorba de un cal inhamat la o cotiga in care erau incarcate alimentele trupei mai intelegeam. Dar ce sa caute o vaca pe front? Sa nu-mi spui ca ea a mers voluntara pe front numai de dragul de a da soldatilor sovietici lapte proaspat, ca nu te cred!
Asta era tata! Cand nu mai avea argumente trecea la glume. Nu ar fi recunoscut in ruptul capului ca eu, ajutat de minunatele fapte de lapte ale vacutei eroine Kostroma, reusisem sa ies invingator dintr-o importanta dezbatere zootechnica. Sau cel putin asa am crezut eu pana in seara cand s-a abatut pe la noi prietenul lui din copilarie Mitrea fierarul.
Cum nici lui tata si nici lui Mitrea nu le placea sa bea pe intuneric sau infintat in camera in care eu imi faceam lectiile ajutat de lumina palida a unei lampi cu gaz. Dupa cateva pahare de incalzire, in timpul carora Mitrea si-a desertat tolba lui plina de cele mai mai noi vesti din comuna, tata, spe a-i arata ca si el are stiri de ultima ora, dar nu locale ci mondiale, i-a zis:
-Ba, Mitre, tu sti ce fel de vaca au inventat rusii?
-Ce fel de vaca?
-Una care da optzeci de litri de lapte, patru kilograme de cas si doua kilograme de unt la o singura mulsore!
-Ma, Gheorghe, ma, tu razi de mine!
-Ba nu rad de loc.
-Vaca Kostroma da optezi de litri de lapte nu la o mulsore ci pe zi. De unde ai mai scos cele patru kilograme de cas si doua kilograme de unt? Ti-am zis eu asa ceva? Si unde ai mai pomenit dumneata o vaca de la care sa se poata mulge cas si unt?
-E adevarat ca de la vacile noastre nu se poate mulge nici branza telemea nici unt. Dar aicea nu este vorba de vaca de a noastra ci de vaca sovietica eroina care a facut si razboiul.
-Optzeci de litri de lapte pe zi, s-a minunat Mitrea? Ce uger trebuie sa aiba vaca aia? Tu ai facut vreodata socoteala?
-Am facut-o, i-a raspuns tata. Ugerul ei este cam cat sacul in care eu duc graul la moara. Dimetrul cam de trezeci de centimetri si inaltimea cam de un metru. Ca eu nu pot duce in spate mai mult de optzeci de kile. Si un litru de lapte, pus pe cantar, arata cam tot un kilogram.
-Si din ce o fi facuta pielea de pe ugerul ei de nu crapa la asa o greutate?
-Pai tot din panza de sac, i-a raspuns tata ferm convins.
-Bine ma, dar daca ugerul ei are un metru lungime, nu se taraste pe jos?
-Nu se taraste fiindca picioarele vacii sovietice sunt cu un metru mai lungi decat picioarele vacilor noastre.
-Si atunci taurul cum poate sa-si faca meseria la o vaca atat de inalta? Ca pana taurul nu-si face meseria o vaca nu da nici un strop de lapte.
-Pai poate, ca vaca rusilor ingenuncheaza cand are pofta de asa ceva.
-Ai vazut tu vreo vaca care sa poata ingenunchia pe picioarele din spate cand ea are genunchi numai la piciorele din fata.
-Aicea si tu ai dreptate. Insemna ca ugerul ei nu este mai lung decat ugerul vacilor noastre, dar se intinde pe toata burta.
-Ai vazut tu un astfel de uger?
-Bineinteles ca am vazut.
-Unde?
-La scroafe.
-Acum inteleg, s-a luminat Mitrea la fata. Ce vrei tu sa spui este ca rusi au obtinut vaca asta convingand-o pe mama ei sa se incruciseze cu un vier.
-Altfel nu se poate explica, a confirmat tata.
Am scos imediat cartea de zoologie din traista mea de scoala, am deschiso la pagina pe care trona poza vacii eroine si am varat-o sub nasurile celor doi necredinciosi .
Uitati-va la ea, le-am zis, nu arata ea ca toate vacile? Si ugerul ei este de vaca normala si sanatoasa, si nu de scroafa! Numai ca este de zece ori mai productiv decat ugerele cionailor noastre. De asta Popoarele Sovietice au declarat-o vaca eroina. De asta au inventat masina de muls. Ca ea sa poata fi purtata de producatoare chiar si atunci cand merge la pasunat.
-Si masina aia care sta tot timpul calare pe vaca, cu ce merge, cu lemne, carbuni sau cu motorina, m-a intrebat tata?
-Cu baterii, i-am raspuns eu furios si disperat in acelasi timp! Masinile sovietice de muls lapte merg numai cu bateri!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Frate Mihai,
Ma bucur ca ti-a placut nazbatia mea. Multumesc pentru vizita si comentariu.

p.s.1
Vali, habar nu aveam ca bateria cu litiu e o inventie romaneasca. Ca sovieticii au "imprumutat" inventia nu ma mira.

p.s.2
Sfintia Voastra, numai la vinul de impartasanie va sta gandul!

 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2013-09-17 10:24:14
         
 
  Domnule Mitica, prin textul de mai sus m-ai convins, inca o data, de talentul matale de narator, felicitari!  
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2013-09-15 10:18:32
         
 
  Ce mah, n-are voie omu' sa ghiceasca?
Pai dupa ce mai spui ghicitori daca nu-ti convin raspunsurile?
 
Postat de catre General Motors la data de 2013-09-13 17:06:40
         
 
  să-mi faci ceva cu două deștete, răsfug, cu flecăreala ta răsuflată. poți concura liniștit cu un căruțaș de pe aici, ieșit la marginea potecii, să agațe și el un client, doi acolo. și dacă nu are ce face, toacă semințe și pălăvrăgește. tranca-fleanca, baba leanca!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-09-13 16:51:52
         
 
  "cine să fie autorul și cine cei vizați?" (ioan peia)

Nush cine e autorul, dar e cklar ca unul dintre cei vizati e ioan peia care si-a distrus tara.



 
Postat de catre General Motors la data de 2013-09-13 16:47:01
         
 
  Stimate domnule cronicar,
In povestirea mea este vorba de o convorbire dintre doi tarani si un pui de taran. Vocabularul taranilor nu s-a ridicat niciodata la nivelul de sofisticare atins de limbutenia cronicarilor. Deci sunt de acord cu toate notele date de dumneavoastra. Ceeace ma deranjeza este ca nu ati dat o nota si singurei personalitati pozite din insailare mea. Ma refer la vacuta eroina Kostroma.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2013-09-13 12:30:49
         
 
  din toată compunerea de reținut doar titlul. restul e o însăilare de fraze, o poveste cu umor răsuflat, plină de agramatisme.dacă ar fi să dau o notă aș face media:8(opt)pt titlu, 3(trei) narațiunea, 1(unu)lexic și gramatică.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-09-13 12:11:51
         
 
  nu eu sunt autorul articolelor, ci, în ordine: doru bușcu și alin ionescu (giurgiuvean).
 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-09-13 11:39:24
         
 
  "Țara asta ți-a dat multe. Ți-a dat ocazia să torni la Securitate, să faci contrabandă, să intri în Partidul Comunist, să te îmbogățești, tu și familia ta, în anii beznei și ai frigului."
(tovarasul general Ioan Peia despre darurile facuta de tara presedintelui Traian Basescu)

Mult stimate si iubite tovarase general Peia,
Pai daca tara a vrut sa dea presdintelui Traian Basescu atatea daruri, avem, eu sau dumneavoastra, vreun drept sa ne ridicam impotriva vointei tarii?!
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2013-09-13 11:26:25
         
 
  "Cinstit și onest ca un sfînt al anticorupției ortodoxe din România, Traian Băsescu a început în forță ultima săptămînă de dinainte de referendum, declarînd că trebuie să mergem la vot, că e musai să apărăm democrația de lovitura de stat,..."
(tovarasul general Ioan Peia)

Mult stimate si iubite tovarase general,
Traian Basescu i-a rugat sa mearga la vot numai pe cei care tineau cu USL-ul fiindca stia ca sunt numai 7,4 milione, adica 47% din populatia cu drept de vot. Din acesti 47% alti 15% din oamewni lui Ponta au votat pentru Basescu fiindca nu-l voiau presedinte pe Crinulica. Ce rost avea ca Basescu sa-si oboseasca alegatorii chemandu-i la vot cand stia ca oricum castiga?! Si apoi nu a aparat democratia impotriva loviturii de stat? Bineinteles ca a aparat-o, fiindca tot el este presdinte! Si dumneavoastra vreti sa ne dati de inteles ca nu s-a tinut de promisiune.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2013-09-13 11:14:05
         
 
  așa, așa, răDuleo (p-asta ai updatat-o?), adună, tată, să-ți faci și tu statuie pe soclul meu!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-09-13 10:09:06
         
 
  Și mai uite:

Nu cred că s-a inventat un om politic mai consecvent și mai coerent în declarații decît Traian Băsescu din ultima săptămînă. Cinstit și onest ca un sfînt al anticorupției ortodoxe din România, Traian Băsescu a început în forță ultima săptămînă de dinainte de referendum, declarînd că trebuie să mergem la vot, că e musai să apărăm democrația de lovitura de stat, iar el, oricum, e un bărbat adevărat și nu ar accepta sub nici o formă să cîștige la masa verde.
Bon, a mai trecut o zi, au mai apărut niște sondaje, intenția de vot urca și urca spre 50% așa că marele onest a schimbat foaia și a strigat curajos către oști: Înnaaaapoiiiii, soldații mei! Să fugim cu curaj din fața poporului ca să apărăm democrația!
Pe cîmpul de luptă al democrației contra loviturii de stat era deja hărmălaie și se puteau vedea mici ședințe care se nășteau ad-hoc, pe măsură ce vitejii mai puneau mîna pe cîte-un sondaj. Pe iarba plină de sîngele portocaliu al democrației, PDL-iștii, leșii lui Mihai și Răzvan Ungureanu, teutonii lui Neamțu, cruciații democrați ai lui Baconschi și Papahagi se călcau pe picioare, pe burți, pe guși, care neștiind dacă să se retragă din calea loviturii de stat și să stea în cetățile lor confortabile și fortificate, care crezînd că trebuie să atace din flanc lovitura de stat și să meargă la urne.

Însuși, conducătorul suprem al forțelor democratice ale binelui, cinstei și corectitudinii, domnul Traian Băsescuuuuuuuuuu, nu mai știa încotro s-o ia: dacă ordona mersul la vot, punea umărul la cvorum și își tăia singur jugulara prin care curgea sîngele democrației; dacă ordona retragerea, se făcera de cacao în fața Europei și a tuturor care încă au încă toți neuronii bunului simț la locul lor și care ar fi zis "Păi, bine, mă nene, faci ca toți dracii că nu e democrație și pe urmă, cînd vezi că democrația o să te cam muște de cur, îți gonești turma de conștiințe libere înapoi la coteț? Nu e frumos, dom'le!".
Prins, așadar, ca eroul din Neamul Soimăreștilor, între rațiunea de a fi din nou șef peste tot ce mișcă și pasiunea nestinsă pentru democrație și anticorupția la nivel înalt, Traian Băsescu a dat o luptă interioară cu sinele său. A fost o luptă pe viață și pe moarte și, în final, a decis să împace, într-o sinteză logică de proporții hegeliene și universaliste, binele și răul, opțiunea politică a soției cu destinul partidului, pasiunea pentru filosofie a lui Vasile Blaga cu curiozitatea lui Gabriel Liiceanu pentru tot ce înseamnă operațiuni vamale de succes, mersul la vot cu statul acasă, pe scurt, lupta contra loviturii de stat cu lupta contra votului democratic al poporului manipulat de dușmanii democrației.
Și, într-o străfulgerare de geniu carpatin, a decis așa: Voi merge la vot, deși nici Maria, nici partidul nu merg, și voi legitima prin votul meu democratic o lovitură de stat nedemocratică contra celei mai înalte instituții democratice a statului, care sînt eu. Da, oameni buni, pasionați de bricolaj filosofic și tinichigerie fenomenologică, marele lider al democrației va reuși ce n-a reușit nici Hegel: să meargă la vot, să voteze împotriva demiterii sale, legitimînd astfel o lovitură de stat contra sa. Ce vreți mai mult de-atît, domnule Liiceanu? Ce teolog ar fi reușit asta vreodată, dle Baconschi? Și, mă rog, și dle Neamțu?


Cum vedeți, papagalilor, nu numai eu mă încontrez cu kiorleone și ai lui, ci mulți alții, cu doxă la purtător. Bașca alți sătui de gașca, vreo 7,4 milioane.

 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-09-13 10:07:23
         
 
  Update! cioplilã! :)  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2013-09-13 10:02:08
         
 
  și mai uite:

Apel către Lichelul

Ai dus USL-ul la 66%, deși îl puteai duce și la 90.
N-or să-ți facă statuie pentru asta, dar sînt gata să te împăieze. Nu le forța mîna.
Te-ai cocoțat sus, pe un catarg de care alții au fost spînzurați. Ca să te dea jos, românii au ieșit pe caniculă, pe ploaie, pe viscol și pe ger. Ar fi ieșit și dacă ar fi fost cutremur, inundații, holeră sau lăcuste. Nu-i ispiti iar.
Țara asta ți-a dat multe. Ți-a dat ocazia să torni la Securitate, să faci contrabandă, să intri în Partidul Comunist, să te îmbogățești, tu și familia ta, în anii beznei și ai frigului. Ți-a data halatul de mătase, cusut cu aur, în care o să-ți petreci bătrînețile. N-o obliga să-ți dea papucii.
Ai fost de cinci ori ministru al drumurilor și nu avem autostrăzi. Ai fost de cinci ori ministru al navelor și nu mai avem flotă. Ai fost de două ori primar al Capitalei și nu mai avem, pe strada Mihăileanu, o casă care aparține statului. Ai fost ales, dacă punem și suspendările, de patru ori președinte. Și, după cum se arată, nu avem președinte. Avem, în schimb, răbdare. Dar e pe terminate.
Ura. Ai făcut din această interjecție un substantiv public. Ferește-te de verbele din ’89.
Stai doi ani liniștit. Îți plătim noi salariul, paza, mesele, transportul. Nu ne cere bacșiș.
Ai furat mult și ai lăsat urme peste tot. Ai folosit cînd mîna lui Cășuneanu, cînd conturile lui Popoviciu, cînd ștampila Primăriei sau pe a Biroului Electoral Central, cînd dosarele judecătorilor de la Curtea Constituțională, cînd rețeaua ofițerească moștenită de la adversarii tăi. Amprentele tale sunt risipite pe case, pe terenuri, pe conturi și pe mandate care nu ți se cuvin, în loc să fie adunate la Poliție. Mulțumește-i lui Dumenzeu că ești lliber, nu-l înjura că nu ți-a găsit nimic despre Crin Antonescu.
Ai mințit cum nimeni n-a mai mințit pînă la tine, i-ai jignit pe mulți, ai obosit pe toată lumea. Ești idiotul odihnit al petrecerii, care îi indispune pe toți. Nebunul care strică cheful unei țări. Serios, chiar nu mai vrem să bem nimic, nu insista.
Ai modernizat nu statul, ci Securitatea. O să rămîi în cartea de istorie forografiat din față și profil. Cu toate astea, nu e totul pierdut: ai putea fi uitat.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-09-13 09:51:49
         
 
  iiote, colea, un mic blestem:

Voi v-ați trădat și între frați,
Ca voi, și viermii-s mai curați.
Ați dărâmat școli și spitale
Ca să vă fie vouă moale
Și v-ați brodit și parlamente
Din licheluțe repetente.
Și ne-mproșcați doar cu noroi!
Blestem, blestem, blestem pe voi!

cine să fie autorul și cine cei vizați?

 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-09-13 09:48:43
         
 
  problema nu e a mea băseilor, că eu am pe cine să-njur. sunt pesedei cu duiumul.
problema e a voastră, că rămîneți fără polonic.
și cu ce mai hăpăiți materia vîscoasă?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-09-13 09:44:37
         
 
  "Vad ca Base e bine-merci, e cel mai bun presedinte" (sclluptoru)

să-l pupi în loc umbros, cioplilă!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-09-13 09:42:32
         
 
  Val, nasulia mare pentru Ponta & Co o sa vina de-abia dupa ce Basescu nu va mai fi. Atunci n-o sa mai poata da vina pe marinar pentru incompetenta lor.
Vor fi nevoiti sa il gaseasca pe altul.

 
Postat de catre General Motors la data de 2013-09-13 08:36:55
         
 
  Io cred ca tu esti prost, Ioane, orientat. Te-ai laudat pe-acilea ca i-ai facut pe toti praf tot luptand pentru, contra lui Base, dar niciodata nu ne-ai spus care e scorul. Vad ca Base e bine-merci, e cel mai bun presedinte ce l-a avut Romania vreodata si apoi, dupa ce el isi va termina jobul, contra cui ai sa mai lupti? Sau te apuci si tu de ceva seris, iti cauti un job si poate si o femeie, daca ai noroc sa gasesti una chioara si surda.  
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2013-09-13 05:02:33
         
 
  oricum, ar trebui să umblați și voi mai răsfirați, să nu vă ia lume seama.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-09-12 22:40:09
         
 
  așa că du-te-nnn... baleare, să ți-o fredonezi la soare!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-09-12 22:38:29
         
 
  a, și să nu uit: nu ai habar ce am făcut, eu, la viața mea. și iarăși halești cu polonicu.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-09-12 22:37:24
         
 
  -"cum gandeste un falit, unul care nu a fost in stare sa faca nimic in viata lui, un parazit care traieste pe banii contribuabililor." (cioplică)

1. ești prost! nu sunt falit.
2. încă dau bani contribuabililor. pe cînd tu, acum, trăiești din banii contribuabililor.
deci, pe scurt, mănânci ce nu-ți place!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-09-12 22:36:17
         
 
  Ioane, tu nu ai sesizat ca singurii care te mai baga in seama suntem noi, transfugii?! Vrem si noi, de curiozitate, caci mai bine ca acum nu s-a trait in Romania, cum gandeste un falit, unul care nu a fost in stare sa faca nimic in viata lui, un parazit care traieste pe banii contribuabililor. Prea multi ca tine nu sunt, deaceea, ca specimen, pari interesant prin faptul ca din fixismul tau basist nu poti si nici nu vei fi capabil sa-ti revi vreodata nici macar la linia de plutire. Chestia asta nu se poate trata nici macar medical, dar tu asta nu o stii, deja fiind intr-o faza foarte avansata si e greu acum sa o mai poti intelege. Faptul ca te dai victima, inca o data atesta starea in care te afli.  
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2013-09-12 22:27:03
         
 
  răsfug,
mai ții minte bancul cu bomboana?

 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-09-12 22:24:30
         
 
  peeo, una din doua:

- ori ne rogi in genunchi pe mine si pe Val sa venim sa iti rezolvam problemele

- ori nu te mai plange de Baxe si alea-alea

Ochei?

 
Postat de catre General Motors la data de 2013-09-12 22:21:44
         
 
  "păi, am impresia că holsteinurile astea nemțești, care dau cam tot atîta lactate, sunt surori gemene cu kostroma aia rusească."
(Ioan Peia)

Eu nu cred asa ceva. Nu se cunoaste nici un caz de taur sovietic care sa se fi indragostit de o vaca nazista. Sau dumneavoastra nu stiti ca taurii sovietici erau cei mai patrioti tauri din lume?!
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2013-09-12 22:18:29
         
 
  și muncitor.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-09-12 22:16:50
         
 
  păi, să stea, dracului, în baleare, să le pipăie pe gașperițele aborigene la păpușă. că e patriot.

 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-09-12 22:16:14
         
 
  Pai asta si face Valeriu Crcel, peeo!

Cand ii vine dor de tara intra aici pe Europeea si dupa ce da de 2-3 "romani" din astia ca tine ii trece orice suferinta.

 
Postat de catre General Motors la data de 2013-09-12 22:11:43
         
 
  să vie colea, să-și pună pielea-n saramură, că tot suferează rău de țara lui de baștină. nu să umble bramura pe cîmpiile alea, pe care zicea că le-aș bate eu.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-09-12 22:08:18
         
 
  zău!
și cine zicea că-i parazit?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-09-12 22:06:50
         
 
  știi ce cred că faci, năpîrstoc? (asta, la paritate)
propagandă băsistă, bine plătită din banii noștri.
asta faci. o fredonezi la flașnetă.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-09-12 22:06:10
         
 
  "da' acu, acu ce face?" (i.p.)

Acuma e intre doua excursii, una la Rio de Janeiro (trecuta) si alta in Hawaii (viitoare) si isi mai umple timpul liber intrand pe site-uri.


 
Postat de catre General Motors la data de 2013-09-12 22:04:54
         
 
  Si ce ai mai vrea sa stii despre mine, Ioane. daca ti-as spune ai zice ca ma laud. Atata vreme cat tu ai declarat ca nu vrei sa muncesti si traiesti ca un parazit, chiar crezi ca mai ai vreun respect din partea cuiva? Pai, tu chiar crezi ca io tre' sa dau explicatii in fata oricarei jagardele falite care refuza sa faca ceva in viata ei si pe deasupra mai are si tupeu mitocanesc si prtentie ca e intelectuala?!
Bati campii rau de tot, nene!
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2013-09-12 22:00:13
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  nu vorbi la trecut. că poate or fi făcut și alții același lucru, da' nu în circumstanțe favorabile, ca el. despre chestia aia cu ciopliturile, lasă-mă să rîz.
da' acu, acu ce face?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-09-12 21:50:10
         
 
  Pai hai sa-ti zic eu cu ce s-a ocupat si cu se mai ocupa, mai peeo!

Omul asta a venit intai SUA. Fara a sti o boaba de engleza. A muncit, a invatat, a facut scoala, s-a stabilit apoi in Canada si a ajuns sa lucreze la firma Ford pe un salariu mai mult decat decent.
Si-a cumparat casa in rate, cu o gradina si un lac cat Parcul Poporului, pe care le-a platit in cativa ani din banii de pe sculpturile premiate pe la diferite concursuri.
Si-a tinut copiii in facultate si i-a aranjat pe la casele lor, iar acuma se bucura de o pensie binemeritata cu ajutorul careia poate calatori si vedea locuri pe care din Romania le-ar fi vazut numai cu degetul pe harta.

 
Postat de catre General Motors la data de 2013-09-12 21:47:51
         
 
  Nu te hranesti cu mainile tale atata timp cat nu vrei sa muncesti. Banutii aia care-i halesti si-i bei sunt din taxele alora care muncesc. Asta suna a parazitism.  
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2013-09-12 21:24:03
         
 
  da, neamule, eu chiar mă hrănesc natural, cu mîinile mele, nu fac capete de morți și aștept pomana fraierilor care te iau drept geniu al cioplitului în lemn sec.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-09-12 21:20:22
         
 
  Lasa, ba, Ioane ca tu nu-ti dai banii (munciti!) pe lapte. Tu ii dai pe ceva mai natural!
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2013-09-12 21:11:45
         
 
  păi, am impresia că holsteinurile astea nemțești, care dau cam tot atîta lactate, sunt surori gemene cu kostroma aia rusească. o fi emigrat, săraca, sătulă de atîta muls muscălesc. acu e fericită, că dă lapte capitalist, tot neîndoit cu apă, dar bine ameliorat cu azot, fosfați, nitriți și alte euri hrănitoare!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-09-12 21:09:07
         
 
  E vorba de bateria cu litium, care s-a descoperit la noi, in Romania, si am avut placerea sa-l cunosc aici, si pe inventator. Dupa ce a fost inventata, ne-au luat-o rusii, si au uzat-o la primul satelit al lor in care a zburat Laika. Alea de vin, sunt ciordite de noi de la nemti, ca ei amestecau vinul cu sifon. Noi, dupa aia, le-am modernizat panand apa in vin inainte ca vinul sa fie imbuteliat.  
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2013-09-12 20:40:56
         
 
  Bateriile de vin?
 
Postat de catre General Motors la data de 2013-09-12 19:44:42
         
 
  Dar, ia sa ne spui noua, nene Mitica...cine a inventat bateriile? Aia-i!  
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2013-09-12 19:31:50
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE