FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
locuitorul balenei albastre
Text postat de Frunza din palma
Mesreh purta costumul de la ziua Gregoriei și cravata în formă de lăstun de câmp când a căzut peste bordul vasului de croazieră și împreună cu mulțimea aceea de alge și pești minusculi a pătruns în cavitatea bucală a unei balene albastre. în esofagul mare cât salonul unui hotel, i-a văzut pe Thein Sein și Xi Jinping bând o cafea și urmărind un meci de fotbal la televizor așezați pe fotolii din piele și o doamnă pe care Mesreh a recunoscut-o ca fiind Ri Sol-Ju, presupunerea i-a fost întărită de faptul că la câțiva pași de ea se afla Kim Jong-un care-i comunica ceva în coreeană consilierului său. Mesreh a ieșit din încăpere și a ajuns în sala de mese unde tot felul de personalități, de la fotbaliști la diplomați americani și președinții Institutului Antropologic German, serveau cina. chelnerii, majoritatea filipinezi, pășeau printre mese ducând platouri cu tot felul de mâncăruri sofisticate: Ayatollahul Khamenei a plătit 2500 de dolari pentru un FleurBurger cu sos de trufe și încă 2500 pentru o sticlă de vin Chateau Petrus, iar Khoumale Sayasone, deși a optat pentru o cină ceva mai ieftină, a ales pentru desert un Frrrozen Haute Chocholate din 28 de tipuri de cacao, decorat cu foiță de aur comestibil în valoare de 25000 de dolari și a avut surpriza să găsească pe fundul bolului o brățară din diamante și aur de 18 carate, iar un ospătar i-a oferit și o linguriță de aur pe care o putea păstra. Mesreh a asistat la o dispută pe teme științifice între decanul Universității din Ohio și un lingvist de la un institut important din Olanda pe tema influenței germanice din limbile islandeză și feroeză, în discuție a intervenit și un istoric francez care a amintit că teritoriile Islandei și Insulelor Feroe au fost locuite în vechime de câțiva călugări irlandezi până la invazia vikingă și principala influență atât pe plan lingvistic, cât și a obiceiurilor și tradițiilor le aparține celor din urmă. Mesreh a părăsit discret sala de mese ajungând, cum s-ar spune, în stomac, unde în lumina stroboscoapelor l-a recunoscut pe David Beckam dansând asemeni unui vraci din Uganda în timpul melodiei Watch out for this a lui Major Lazer, însă pe Mesreh l-au uimit mișcările pe care Robert Wagner, în ciuda vârstei, le executa și s-a deplasat spre tejghea unde, în schimbul unei sume mici de bani, i s-au înmânat două săgeți de darts, a câștigat 100 de puncte și, ca recompensă, i-au oferit un ursuleț de pluș. în jurul orei douăsprezece p.m., un angajat japonez binevoitor l-a cazat pe Mesreh la camera 23, dormitoarele de alături era ocupate de către acționarul principal al BMW și Naser Al-Kharafi, emirul Kuwaitului.

a doua zi, un inginer chinez i-a arătat lui Mesreh schița unui sistem performant de filtrare a apei care intră în componența balenei, el a făcut parte din echipa care l-a proiectat, i-a explicat rolul fiecărei piese, de la șuruburi la sisteme bielă-manivelă, pârghii, pistoane, bolțuri, dar în ciuda prezentării oarecum bombastice, balena nu a avut un parcurs perfect: de la o vreme înainta din ce în ce mai încet, huruia ca un marfar soios, iar Thein Sein, cu simțul umorului mai dezvoltat, și-a permis să compare zgomotele cu un cântec de sirenă într-o discuție cu niște lideri europeni. în ciuda eforturilor inginerilor de a rezolva situația, simptomele acestei boli încă necunoscute continuau să se manifeste asupra balenei, abia după două săptămâni tehnicienii au descoperit că problemele provin din zona stomacului, "un fel de indigestie" a concluzionat un inginer. această indigestie a durat încă o lună. într-o zi, Mesreh a străbătut esofagul până în laringe, dar acolo a simțit o forță neobișuită care îl împinge în faringe, din faringe în cavitatea bucală, din cavitatea bucală în Oceanul Atlantic.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  mulțumesc de trecere
numele Mesreh nu am intentionat să facă referie la localitatea iraniană, nici textul să fie urmuzianistic - doar "haosismul ușor gongoric" a fost intenționat.
nu am vrut să leg în nici un fel întâmplarea de numele personajului principal.
 
Postat de catre Frunza din palma la data de 2013-09-01 10:17:16
         
 
  Urmuzianism întârziat și pastișant. Prezentismul reevaluant înghite orice. Chitul biblic va fi fost albastru? Iona va fi locuit cândva prin Iran? Ori Pământul este asemenea balenei albastre și, de fapt, cavitățile sale sunt, în fapt, deschise la partea superioară luând forma de cer și de orizonturi diverse și tolerante. În care Kim Jong-un și axa răului vor fi având centrul în localitatea iraniană! Ori personajul purtând numele acelei localități va fi fiind biela manivelă care face schimbul dintre lumi. Text în care coerența incoerenței este bine ținută în frâu.

Să mai vedem cât ține pastișa și unde începe originalul. Și, mai ales, să vedem semnificațiile. Dacă vor fi fiind. Pentru că, iată, putem asista la renașterea absurdistanismului ori haosismului ușor gongoric și - de ce nu? - profilactic, tămăduitor ori cicatrizant. Auctorial vorbind. Sau nu numai!
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2013-09-01 04:58:06
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE