FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Muri muica Oltenie, Costica al nostru Stefanescu
Text postat de ecsintescu virtual
A plecat capitanul UNEI MARI IUBIRI!

de bucurie rar avuram parte
in unele duminici pe la nunti
suntem olteni pe viata si pe moarte
suntem olteni adica suntem multi

cu un rost nea dat maicuta noastra tulcea
sa fim dintre romani cei mai fierbinti
din Dolj si pana-n olt si pana-n valcea
si pana-n gorj si pana-n mehedinti

oltenia eterna terra nova
un catec care astazi si-l privim
hai univesitatea hai Craiova
tu campioana unei mari iubiri

tricolorul romanesc ni se inchina
si face juramant in lupta azi
oltenia provincia latina
a lui mihai al nosru cel viteaz

oltenia pandura a lui tudor
si a lui arghezi si a lui brancusi
oltenia celui mai mare sculptor
al omeniri constantin brancusi

oltenia etterna terra nova
un catec care astazi si-l privim
hai universitatea hai craiova
tu campiona unei mari iubiri


oltenia etterna terra nova
un catec care astazi si-l privim
hai universitatea hai craiova
tu campiona unei mari iubiri

salut frate moldova si bucovina
salut frate banat si tu ardeal
muntenie si dobroge senina
si maramures neingenuchiat

oltenia pandura a lui tudor
si a lui arghezi si a lui brancusi
oltenia cel lui mai mare sculptor
al omenirii constantin brancusi

oltenia eterna terra nova
un catec care astazi si-l privim
hai universitatea hai craiova
tu campiona unei mari iubiri

oltenie suntem in barca noastra
oltenie asa suntem si asa vom fi
iar flacara ros-galbena-albastra
se oglindeste bine si asa se va oglindi

Ardealul canta cerul ne incalzeste
in alba ne uitatei regasiri
Oltenia saluta romaneste
cetatea sfnta a marilor uniri

Ardealul canta cerul ne incalzeste
in alba ne uitatei regasiri
Oltenia saluta romaneste
cetatea sfnta a marilor unirï


Sa ne traiesti Costica Stefanescu!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Sa ne traiesti Costica Stefanescu. MAXIMA FLACARA!

 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2013-08-20 23:15:50
         
 
  Iata ce sune marele comentator Mircea M Ionescu despre Costica Stefanescu, Ministrul Apararii, capitanul Maximei:

…Căpitanul Naționalei de pe Wembley, din 29 aprilie ’81, când, la Londra, a fost 0-0, și din…11 septembrie ’85, tot în Templul Fotbalului, la 1-1 (goluri: Hoddle-25’ și Cămătaru-60’), Costică Ștefănescu, serbează, în acest final de săptămână, 59 de primăveri. În acel 26 martie ’51, când a descoperit lumina Lumii, Zeii l-au hărăzit să ajungă mare căpitan de plai, la Craiova-Maxima și la Naționala României. “Ministrul apărării”, cum l-au numit atâția cronicari, jucătorul cu prestanță de diplomat, cu fantastică anticipație a jocului și cu o măiastră tehnică a deposedării, a ales fotbalul la copiii Stelei, alergând mai mult la mijlocul terenului. Ca mijlocaș a și debutat, într-o echipă de poveste a Stelei, însă a ajuns star, ca stâlp al defensivei, în trupa Craiovei de Legendă, Campioana unei mari iubiri. Îl plasase fericit acolo, “vameș” pe reduta olteană, sub bagheta regretatului Titi Teașcă, poetul Adrian Păunescu, sedus și el de jocul elegant ce amintea de Beckenbauer și Sandu Boc.

…Costică Ștefănescu este recordmanul jocurilor pe prima noastră scenă fotbalistică, unde a apărut de 490 de ori, marcând 19 goluri, (dintre care 9 pentru Steaua, la care a debutat și pentru care a evoluat în 77 de întâlniri în Divizia A)! Gloria avea să o cunoască, însă, în Cetatea Băniei, sub faldul Craiovei-Maxima, echipa care ne-a dus prima spre aerul tare de pe piscurile Europei.

…378 de meciuri de campionat în fermecătorul “11″ oltean, 53 de prezențe în cupele europene (8 pentru militari, 45 pentru craioveni). Iar retragerea de jucător, sub zăpezile pure ale Postăvarului, în trupa brașoveană, unde a cunoscut și debutul de antrenor.

…Talentul de excepție, inteligența și sobrietatea definitorie i-au fost încununate cu 3 titluri de campion sub tricoul Craiovei Maxima. Pentru mulți, de la regretatul Amza Pellea la minunatul menestrel (și) de astăzi Tudor Gheorghe, Craiova a însemnat Campioana unei mari iubiri, în vremurile când cucerea laurii supremi ai campionatului, în 1974, 1980 și 1981, dar și bucuria celor 4 Cupe ale României, adjudecate en fanfare, avându-l căpitan pe Costică Ștefănescu, în 1977, 1978, 1981, 1983. Și a mai fost o Cupă pentru sărbătoritul de astăzi, înainte ca el să ia drumul Olteniei-Terra Nova, cu Steaua, în 1970…

…Succesele de ecou european cu team-ul Craiovei-Maxima l-au propulsat, logic, și în defensiva Naționalei, unde a apărut de 66 de ori. De referință rămân câteva partide de istorie. Cele două remize cu Anglia, 0-0 și 1-1, ambele în preliminarii mondiale, pe Wembley… Victoria din 16 aprilie ’83, 1-0 (gol: Boloni-24’), la București, cu Italia, campioana lumii pe atunci, ca și succesul cu 1-0 (gol: Cămătaru-29’), în fața Suediei, în 9 iunie ’83, pe “Rasunda”, la Stockholm, adevărata viză pentru Euro ’84, unde Costică Ștefănescu n-a fost doar titular în “11″-le tricolor, ci și căpitanul lui.

…Ca antrenor a debutat la FC Brașov, în 1986, pe când era și jucător. A antrenat trupa din Țara Bârsei, Steaua, FCM Bacău, Poli Timișoara, Astra Ploiești și CSM Reșița, dar și peste hotare, în Israel, Siria și Kuweit. A cunoscut și ca antrenor mari bucurii, câștigând Cupa Siriei și, mai ales, Cupa Asiei, în ’94, cu Al Jaish. Ba, a ajuns și pe banca Naționalei, ca secund al fostului coechipier de la Steaua, generalul Anghel Iordănescu.

…Astăzi, cu gândul la remizele istorice de pe Wembley, la acea echipă de Legendă, Craiova-Maxima, și la cariera lui de excepție, lui Costică Ștefănescu nu-i putem ura decât… Sănătate-Maximă și toate bucuriile vieții pe care le merită din plin!


Nu a mai fost sa fie, maestre. S-a dus in Rai, Costica al nostru!
 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2013-08-20 23:00:09
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  si ne murisi si tu, Costica..

 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2013-08-20 22:45:44
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE