FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Andrei Plesu despre mititei
Text postat de Dumitru Cioaca
Foarte mici, mici, mititei
27 mai 2013, 07:16
(articol semnat de Andrei Pleșu)

Uniunea Europeană are mari probleme - spun euroscepticii, tot mai bucuroși să aibă dreptate. Nu e ușor să-i contrazici. Mie însă mi se pare mult mai spectaculos faptul că Uniunea Europeană are și foarte multe mici probleme.
Cu alte cuvinte că are timp să se dedice unor mărunțișuri, unei puzderii de țînțari în care funcționarii „de la centru” percep, cu o perspicacitate care lipsește europenilor de rînd, cohorte de armăsari primejdioși. Iată, de pildă, mica (pentru neștiutori) problemă a micilor. Adică a tradiționalilor mititei. Cît p-aici să ne fie interziși. De ce? Sunt otrăvitori. Conțin bicarbonat de sodiu, substanța aceea trivială, pe care bunicii noștri o înghițeau de cîte ori aveau arsuri. Dar la Bruxelles s-a hotărît să fim condamnați la sănătate! Trebuie să recunoaștem că situațiunea e cu totul specială. Să ai probleme cu supraviețuirea monedei unice, cu politica și legislația fiscală, cu falimentul cîtorva state membre, cu băncile, cu migrația, cu petrolul și să găsești totuși timpul necesar ca să înfigi scobitoarea în mititei! Dacă nici asta nu înseamnă profesionalism, atenție la detalii, solidaritate continentală, grijă pentru om, atunci ce sens mai pot avea aceste cuvinte?
M-am întrebat, totuși, pe ce căi ajunge o asemenea temă pe agenda administrației europene. Cum de s-au gîndit, brusc, la mititei? Să fi trecut prin București vreun „expert” bruxellez care, neglijent, a mîncat un mic și s-a intoxicat? Să ne fi turnat Băsescu la cabinetul Angelei Merkel în dorința de a mai șicana nițel țărișoara și USL-ul? Sau avem de a face cu o diversiune șmecheră a cuplului Băsescu-Ponta, așa încît, în final, să se laude cu o nouă victorie a coabitării: aceea de a ne fi salvat de meschina interdicție. (Crin Antonescu a fost și el de față, dar n-a participat, cufundat fiind în cercetarea, pe Google, a vieții și faptelor cruciatului Godefroy de Bouillon). N-ar fi exclus ca toată tărășenia să fie rezultatul activității subversive a cîtorva trădători de țară, plătiți de ICR-ul lui Patapievici, pentru a ne discredita strămoșii. Din fericire, tragedia suspendării mititeilor a putut fi evitată, în ultima clipă, prin eforturile reunite ale unor patrioți demascatori, de la „Cotidianul” și „Antena 3”. Slavă Domnului! Ce ne-am fi făcut? Ce mai ofeream pe tarabele electorale? Ce mai puneam pe grătar, la „Cocoșatu`”, sau prin sărăcăcioasele noastre poienițe, lîngă cort, sau lîngă modestul nostru automobil de teren?
Oricum, se dovedește încă o dată că UE vrea să ne îngenuncheze și că ne ignoră istoria. (Știu ei oare că Bucureștiul a fost scutit de grave bombardamente în timpul războiului, pentru că aviatorii inamici nu vedeau ținta din cauza fumului gros emanat de grătarele cu mititei?!).
Dar am învins și de data aceasta. Am fost demni. Am evitat, abil și eroic, transformarea micului nostru mititel într-un mare martir! Am reușit să dăm o bine-meritată lovitură cotropitorului nutriționism liberal, tot astfel cum, după lupte seculare, am învins materialismul dietetic din timpul comuniștilor. Am rezistat, am mai spus-o, nu doar prin cultură, ci și prin mîncare!
Din păcate, nu știm ce ne mai așteaptă. Aud că, la Bruxelles, se lucrează la un regulament care va interzice tuturor restaurantelor comunitare să pună, ca pînă acum, uleiul și oțetul în sticluțele de la mijlocul mesei. Se vor introduce mici recipiente de plastic de unică folosință. Dar dacă ne iau sarmalele? Și, ah, dacă ne iau șprițul (eventual la propunerea unor fundamentaliști francezi, pe care îi exasperează modul cum distrugem noi vinul cu barbare sifoane și ape minerale)? Nu ne vom lăsa! Vom trece, de dragul interesului național, peste orice barieră de partid. Vom coabita nemilos, mîndru, haiducește! În rest… Bucuroși le-om duce toate, de e șpriț, de-s mititei!

p.s.
Abia astazi am citit, trimis de cineva pe e-mail acest superb articol despre mititei, semnat de Andrei Plesu.
Nu am cerut aprobarea autorului pentru a-l posta aici, dar sunt convins ca marele om de cultura Andrei Plesu nu va avea nimic impotriva ca cei care nu l-au citit pe 27 Mai, cand a aparut acest articol, sa-l citeasca acum. Fiindca merita sa fie citit!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
 
Am spus-o și o mai repet, deși nu am înțeles de ce mi s-au cenzurat comurile (ba știu, dar ce pot face?!): nu dau o ceapă degerată pe orice așa-zis intelectual, (filozof, scriitor, compozitor, pictor, sculptor etc etc), fie el considerat oricît de prodigios pe nu’ș care latură a, vai, spiritualității pure, dacă nu dovedește că are coloană vertebrală, profil moral ireproșabil, că e demn de a fi considerat un reprezentant de soi al speciei.
Căci problema cu acest tip de indivizi – ei da, cu cît mai intelectuali, cu atît mai perverși, căci au un orizont de cuprindere mai larg și, deci, pot specula relaționările sociale posibile – problema e că totdeauna au ieșit deasupra. Nu ca unt-de-lemnul, întruchipînd o stenică metaforă a nu știu cărui adevăr etern, ci ca niște excremente vînjoase, traversînd învolburările imprevizibile ale oricărei ape. De ce? Simplu: pentru că sunt lipsiți complet de scrupule. Care, scrupule, în mod normal, blochează eventualele compromisuri ale ființei morale de a-și salva pielea, oricum și în orice condiții. Articolele de lege scrise în constituția existențială a acelei ființe sunt inflexibile, nu lasă loc de atitudini perverse, ubicue.
În schimb, inșii din categoria pleșilor-morală-otova, nemarcați de niciun fel de frămîntări interioare, vizavi de corpusul social – căci „corpusul” lui dodoleț e tot ce contează! – inșii ăștia, zic, se mișcă prin stufărișul ideologic ca lișițele prin vegetația bălții. (Deși, evaluîndu-le gabaritul, adesea depășit, nu ai zice că pot poseda dexterități de gen). Ei vor decoda, cu o lejeră impostură, idealul moral al oricărei societăți și, însușindu-și nesmintit rolul de instanțe referențiale în dramaturgia publică a jocului politic, vor exploata cu maximum de profit nișele potrivite beneficienței lor exclusive.

Iată, ca să nu se spună că numai eu am idiosincarzii, vizavi de inșii de teapa asta, reproduc spusele unui user, de sub articolul referitor la Pleșu, și implicațiile lui/lor, în măgăria socială, numit㠄turnătorie” (ore cînd vom afla cum l-au turnat, el și liicheanu, pe Noica?):

„N-am cuvinte, în ce lume trăim: aflați pe culmile nerușinării, acești indivizi, patibulari colaborationiști, nu vorbesc decît în jargonul culturii tip Everest și al fițelor intelectualiste, importate din exclusiviste cluburi euro-americane; cînd afli însă adevarul, din faptele și sufletele lor toxice, (vezi incredibilele dezvaluiri ale dlui Roncea) iți vine să te automutilezi pentru naivitatea cu care ai crezut în așa-zisa cremă a intelighenției tip pleșu & Co., ce continuă să joace în prelungiri, sub înaltul patronaj al unor filosofi finanțați de la Cotroceni: ei nu pregetă să calce în picioare “prostimea”, adica pe iconodulii lor trași in piept, atît prin privilegiile (sinecure imense) materiale pe care și le acorda unii altora, cît și prin cinismul cu care filmează în “disidenți” si “elitiști gds-iști”.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-08-17 15:37:57
         
 
  patapievicestoide  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2013-08-17 11:02:26
         
 
  Foarte imorali, imorali, imorăluți*
Analiză pe text


Nu-i prost de loc acest Preșu. Cum știe el să tragă spuza pe turta lui din orice situație! Tot textul, inteligent de altfel, are ca mesaj subliminal ducerea în derizoriu a opiniilor acelora care sunt împotriva lui Băsescu, Patapievici și compania.

"Să ne fi turnat Băsescu [1] la cabinetul Angelei Merkel în dorința de a mai șicana nițel țărișoara și USL-ul? Sau avem de a face cu o diversiune șmecheră a cuplului Băsescu-Ponta,[2] așa încît, în final, să se laude cu o nouă victorie a coabitării: aceea de a ne fi salvat de meschina interdicție. (Crin Antonescu [3] a fost și el de față, dar n-a participat, cufundat fiind în cercetarea, pe Google, a vieții și faptelor cruciatului Godefroy de Bouillon). N-ar fi exclus ca toată tărășenia să fie rezultatul activității subversive a cîtorva trădători de țară, plătiți de ICR-ul lui Patapievici,[4] pentru a ne discredita strămoșii. Din fericire, tragedia suspendării mititeilor a putut fi evitată, în ultima clipă, prin eforturile reunite ale unor patrioți demascatori,[5] de la „Cotidianul” și „Antena 3”. Slavă Domnului! Ce ne-am fi făcut? Ce mai ofeream pe tarabele electorale? Ce mai puneam pe grătar, la „Cocoșatu`”, sau prin sărăcăcioasele noastre poienițe, lîngă cort, sau lîngă modestul nostru automobil de teren?"

Cum știe el să se dea patriot și să joace la mai multe capete. Dar, mai ales, cum știe el de frică. Și cum reușește să-și sublime frica în bravadă. (De când i s-a arătat pisica, maxima imoralia a devenit crezul său!)http://roncea.ro/2012/02/13/cnsas-catrinel-plesu-de-la-icr-sotia-lui-andrei-plesu-de-la-gds-a-turnat-pentru-die-mama-lui-sie-document/

Vă las plăcerea de a descoperi și alte preșisme în textul de mai sus. Nu de alta dar dacă ne iau și șprițul și vorbele din jurul lui mancurtizarea este ca și realizată.

Însă, vorba autorelui, bucuroși le-om duce toate de e preș de-s liichelei!

[1]- îndulcirea, prin ducerea în derizoriu, a minciunii lui Băsescu precum că în Constituția României nu există procedura de suspendare. Raționamentul este următorul. Evident că niciun om normal nu poate crede că Băsescu ar fi "turnat" la Merkel situația "micilor" (mititeilor) din România. Ori cum nu a turnat despre această situație, încearcă inducerea ideii că nu a turnat nici despre suspendare. Chiar dacă împricinatul a recunoscut. Oricum amalgamarea adevăr-neadevăr induce dubitația. Iar de aici încolo intervine IQ-ul. Sigur maxima imoralia mizează pe IO-uri mici! Și vai, din păcate, pentru unii, nu poate fi contrazis!

[2]- numai cuplu nu poate fi numit binomul Băsescu-Ponta. Sigur la rece, orice două X-uri pot defini un cuplu. Însă aici, în context, se induce parșiv ideea, că să ne resemnăm. Nu mai este nimic de făcut. Cei doi au o înțelegere secretă, adică formează un cuplu. Respectiv o pereche bazată pe niște "valori" comune.

[3]- o copită filosofică dată lui Crin Antonescu. Vezi doamne, acesta este o cantitate neglijabilă, un tip pe dinafară, (este dar nu participă) o a cincea roată la căruță. Implicat în alte probleme, colaterale și lipsite de importanță. Un fel de "discutător" despre sexul îngerilor în timp ce problema esențială, și care arde, aceea a micilor, solicită la maximum eforturile și inteligența "cuplului"!

[4]- De asemenea, oamenii cu adevărat plătiți de Patapievici, nu vor fi intervenit în problema micilor. Mesajul: nu vor fi fost plătiți de către Patapievici oameni pentru discreditarea valorilor românești. respectiv, scheletul nostru din debara, poporul român, fecala, urinarismul, expozițiile în care România numai onorată nu este și alte bazaconii patapicevitoide, sunt așa niște scorneli în capul nostru. Nicidecum spuneri cu subiect și predicat ale ipochimenului plătiți din bani public.

[5]- copite trase și ultimelor redute care mai țin, instituționalizat, steagul luptei împotriva acelora care vor să scoată România dinistorie și chiar din geografie.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2013-08-17 10:57:09
         
 
  Absolut superb articolul.

L-am cunoscut pe Mircea Dinescu la o masa in Restaurantul "Lacrimi si sfinti". Brand adevarat. A povestit la masa cum Andrei Plesu manca la Cetate dupa ce bea votca impeialismului de la Rasarit. Ce manca Andrei Plesu? Meditatie transcedentara pe paine? Nain. Manca mici. adica mititei. si, atentie, daca Mircea Dinescu a mintit, mint si eu, era innebunit dupa sarmale facute din piept de gasca. "Lacrimi si sfinti" - gastronomie ciudata si demagogie la greu.

In rest, un articol bine condus, ii dau un vot, si ma bucur ca coabitez cu Andrei pe acest site literar. Iar vroiam sa cer scuze pentru cacofonii si alte virgule. Intre timp Ion Peia e suparat ca l-a numit cineva presedinte, Emanuel nu stie raspunsuri, iar eu caut corectori.
 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2013-08-16 22:32:06
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE