FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Petiție
Text postat de Emanuel Cristescu
Petiție

Adresată Guvernului și Parlamentului României



De la 1 ianuarie 2014, conform prevederilor de liberalizare a pieței funciare, România ar trebui să liberalizeze și ea această piață.

Din păcate, constatăm cu regret, România nu este pregătită din punct de vedere concurențial să facă față acestui angajament. Criza, care a lovit întreaga lume, a afectat și România astfel încât salariul din România scoate românii din orice posibilă competeție.

Pe de altă parte eșecurile înregistrate în majoritatea înstrăinărilor și privatizărilor de active din România au demonstrat că punerea în aplicare a unor angajamente ale României, asumate în condițiile în care nu exista criză, se miza pe respectul Europei pentru propriile valori și norme (amânarea primirii României în spațiul Schengen pe alte criterii decât cele tehnice este o dovadă de necombătut în acest sens) etc. afectează grav și ireversibil interesele naționale.

Ținând seama de situația pieței funciare și din alte țări, tot europene și ele (Franța, Germania unde practic terenurile nu se vând decât cetățenilor germani respectiv, francezi, precum și de evoluția situației în acest domeniu (Ungaria a introdus în Constituție interzicerea vânzării terenurilor către cetățenii străini) credem că o politică prudentă în domeniul înstrăinării terenurilor este absolut necesară și obligatorie.

Mai amintim problemele majore pe care le are Europa (criza din Grecia, apoi problemele din Spania, Portugalia, Italia și altele) și care încă pun în pericol această construcție UE, în care noi credem dar care nu depinde de noi, punerea în aplicarea a angajamentului de a liberaliza total piața funciară afectează grav interesele României și pune în pericol existența Statului Național Român.

Constatând că, în mod ilegal, sute de mii de hectare de terenuri agricole au fost deja “vândute la negru” unor cetățeni străini, este necesară analiza acestui fenomen și a încălcărilor legislației în materie, înainte ca piața funciară să fie liberalizată.

Ținând seama că în, mod disimulat, aceste mari suprafețe de teren au fost “achiziționate” deja de cetățeni străini “la negru” încălcând astfel legea, devoalarea acestei situații și luarea măsurilor care se impun este absolut obligatorie. Altfel liberalizrea terenurilor funcirare va “legaliza” încălcările legii.

Punerea în aplicare a acestui angajament acum, afectează grav principiul egalității de șanse pentru cetățenii europeni și discriminează în mod evident cetățenii români.



Față de acesteaa și multe altele, noi, semnatarii aceste Petiții, solicităm următoarele:

declararea ca ilegale a tuturor tranzacțiilor cu terenuri agricole făcute până acum sub orice formă și anularea de drept a acestora.
stoparea procedurilor de a pune în aplicare începând cu 2014 a angajamentului de liberalizarea pieței funciare din motivele expuse mai sus. ( UE, pentru a-și apăra interesele și-a încălcat propriile valor și norme și a amânat primirea noastră în Schengen; criza actuală a anulat toate posibilitățile cetățenilor români de a nu fi discriminați și le-a anualt egalitatea de șanse în acest domeniu)
găsirea de soluții pentru a restricționa această liberalizare până la limita maximă care să nu pună în pericol existența Statului.
elaborarea unei legi, pe baza unei largi dezbateri publice, care să reglementeze pe termen lung această problemă și care să armonizeze prevederile Tratatului de funcționare al UE și de aderare al României la UE cu interesele României în contextul pericolelor generate de criza care nu s-a încheiat încă și în contextul crizelor cu care Europa se confruntă și care, nu fac încă ireversibil procesul de construire a unei Europe Unite.

http://www.petitieonline.com/stop_instrinrii_terenurilor_din_romania
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  De ce sa nu le vindem astora un sat de 1 km patrat cu tot cu capetele patrate din el?

http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/povestea-celui-mai-bogat-sat-din-china-fiecare-locuitor-are-in-cont-minimum-250000-de-dolari-1853.html

 
Postat de catre General Motors la data de 2013-08-13 04:55:41
         
 
  Romania este pe moarte, dar din Parlament se vede altfel.
http://194.88.149.153/6f/51/8b/44/default_387887603314.pdf?c=39be1ef4b58c67925878a4a227b57934
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2013-08-13 01:09:32
         
 
  Domnule Florian, sunteți tânăr și sunt sigur că nu sunteți sub ordin! treziți-vă! Nu este un sfat. Este o rugăminte! Pentru că țin la dumneavoastră!  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2013-08-13 01:02:45
         
 
  Mi-o voi da poate dacă reușim debăsificarea și luminare îndoctrinaților. Până atunci rămân pe baricade. Și desfid pe aceia care nu fac diferența înte ce era acum un an și ceva și cum s-a deblocat România. Un singur lucru le reproșez. Că nu au suficient sânge în vine, să aplice soluția corectă Ghișe și să vacanteze postul de președinte în 24 de ore. Deși, cum mă știți, prefer formulele eco, am fost de acord cu înjurătura lui Lucian Avramecu. Trebui treziți. Trebuie denunțat pactul ilegal al așa zisei coabitări!  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2013-08-13 01:01:05
         
 
  Eu am pierdut, inca din 90, la toate alegerile. Este adevarat, dar asta s-a intamplat numai pentru ca am fost silit sa aleg numai dintre comunisti. oare cu ce a gresit poporul asta?  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2013-08-13 00:59:45
         
 
  Domnule Cristescu, apreciez demersul dumneavoastra cu privire la crima pe care aceasta guvernare toxica este pe cale sa o faca, dar de ce nu reusiti sa va convingeti colegii din grupul dumneavoastra parlamentar sa vi se alature? Astazi, dumneavostra vorbiti in numele puterii. Chiar daca aceasta putere este toxica, glasul dumneavostra este curat si sincer. Dati-va demisia in semn de protest, faceti ceva care sa atraga atentia in Parlament.  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2013-08-13 00:55:34
         
 
  Dacă discutăm pe voturi ați pierdut în 2004, 2009 și apoi 2012 de trei ori. Că furtul a putut fi legalizat o vreme, este adevărat. Un bob zăbavă. Poate ne spune Hayssam cum a jucat el în sceneta în care cineva trebuia să devină Făt Frumosul salvator!  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2013-08-13 00:54:00
         
 
  Sunteți pe contrasensul istoriei economiei și realității! Pur sângele s-s dovedit mârțoagă!  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2013-08-13 00:51:41
         
 
  Daca discutam despre mortii lui Dragnea si despre frauda electorala, ati pierdut din start.
http://www.ziare.com/articole/liviu+dragnea+frauda+referendum
Nu mai bine discutam despre fotbal?
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2013-08-13 00:50:42
         
 
  "Investitiile straine scad in continuare" Ceaușism. Dogmă. Inteligență, tranzacții, rezultate. Eu știu un banc drăguț cu unul care a contractat recoltarea bumbacului cu 5 dolari pe kg. Și când a venit proprietarul și l-a găsit în hamac i-a reproșat că stă. De ce te plângi? Am recoltat dublu decât ne-am înțeles. Îi vezi pe ăia doi care recoltează, fiecare câte 1 kg contra 1,5 dolari? Mie îmi rămân 2, îi coordonez și sunt mulțumit!  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2013-08-13 00:49:36
         
 
  Populația cinstită s-a desprins de pluton: 7,4 milioane. Ceilalți nu pot fi încadrați cu precizie.

Uitații în junglă și mancurtizații nu se pun. Cei în serviciu comandat nu au conștiință și nu contează. Ei nu știu decât de ordin!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2013-08-13 00:45:35
         
 
  HotNews: Investitiile straine scad in continuare. In primele 6 luni au venit 666 mil. euro, din care 570 mil euro, credite intragrup

Gandul: Primarii, consilierii locali si judeteni continua presiunile pentru eliminarea unui articol din Legea 161/2003 care prevede ca functia de primar sau presedinte al Consiliului Judetean este incompatibila cu cea de membru al Consiliului de Administratie sau orice functie de conducere la regiile autonome de interes local sau national, la companiile si societatile nationale. Vicepremierul Liviu Dragnea ar fi depus o noua initiativa legislativa in acest sens.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2013-08-13 00:44:53
         
 
  Ramane sa stabilim cine sunt viperele si cine sunt oamenii. Avem de ales intre parlamentari, adica oameni politici si populatia cinstita a acestei tari.  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2013-08-13 00:40:41
         
 
  Teoria criminalilor comuniști: investiții și iar investiții. De care s-a ales praful. Oameni încremeniți în proiect. Esența unei economii înseamnă rezultate economice.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2013-08-13 00:38:46
         
 
  Din punctul de vedere al viperei omul este o ființă toxică!  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2013-08-13 00:36:07
         
 
  Va rog sa consultati sursa mentionata.  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2013-08-13 00:35:55
         
 
  Trebuie să depășim aspectele de orice natură care ne separă. Pe acest subiect fiecare să-și dea interesul și să vină cu idei sau informații. O primă și cea mai importantă direcție ar fi să vedem cum se procedează în fiecare țară europeană, eventual cu trimitere la documente reglementative. De exemplu eu am vorbit cu un prieten din Munche și, ama falat, în Germania, tot țară europeană, terenurile nu pot fi vândute altcuiva decât celor care au cetățenie germană. Prin urmare, vă invit, și vă rog pe aceia care locuiți sau aveți informații de cum se procedează în alte țări să postați aceste informații aici. Aceasta pentru a dezinhiba autoritățile noastre.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2013-08-13 00:35:18
         
 
  Aceasta guvernare toxica, despre guvernarea USL vorbesc, a pompat bani in bugetari, a crescut salariile in mod necorelat cu performanta si eficienta, a facut angajari politice in aparatul central (vreo 2000 de politruci, neamuri si iubitele, din care 145 in Externe) si, in schimb, a taiat banii de investitii, cu efect dezastruos pe cresterea economica.  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2013-08-13 00:34:45
         
 
  Nu contează structura. Contează rezultatul pe ansamblu. România, crestere economica de 2,4% in 2013! Pentru cine știe și pentru cine înțelege! La economie și fotbal se pricep toți. Până și Băsescu se dă cunoscător! Rezultate nu vorbe!  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2013-08-13 00:34:02
         
 
  Fara alte comentarii:

Consiliul fiscal: "Astfel, conform datelor disponibile, în termeni reali, cheltuielile de investiţii publice în standarde ESA95 au scăzut cu 29,9% în trimestrul IV 2012, respectiv cu 32,8% în trimestrul I 2013 faţă de aceleaşi perioade ale anilor anteriori, având astfel o contribuţie puternic negativă la creşterea economică"
Sursa: http://www.consiliulfiscal.ro/OPINIE-completare.pdf
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2013-08-13 00:29:44
         
 
  @ecsi: aia au dat cu suptsemnatu la Securitate dupa ce si-au luat destui bocanci in gura timp de ani de zile. Dar Securitatea sunt astia. Despre ei, chiar nika?

 
Postat de catre General Motors la data de 2013-08-12 20:05:34
         
 
  Nu numai ca sunt de acord cu petitia, ca o voi semna, promova, dar apreciez modul extrem de bref si pe intelesul tuturor, prin care autorul acesteia a reusit sa rezume un cataclism de proportii apocaliptice. Din pacate vinovati sunt guvernantii."declararea ca ilegale a tuturor tranzacțiilor cu terenuri agricole făcute până acum sub orice formă și anularea de drept a acestora."
I-a luat cineva pamanturile lui Becali? Becali, prietenul lui Antonescu? Becali, deputatul PNL de la bulau? As vrea sa vad si asta!

Florian, liberalii autentici ca Paleologu, Campeanu, Quintus, Amedeo Lazarescu au dat cu subsemnatu' la Securitatea lui Ceausescu. Asa ca..
 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2013-08-12 19:20:59
         
 
  Mi-a placut parodia. Autorul demonstreaza o buna cunoastere a sufletelor cititorilor ahtiati dupa satira si manuieste cu mult talent pana de umorist.
De remarcat si echidistanta de care da dovada pentru ca nu-i asa, nu bun umorist nu trebuie sa aiba nici mama, nici tata.
Pe scurt, 100% literatura umoristica de calitate pe un site 100% literar.
Va mai asteptam cu noi materiale la fel de hazlii.
 
Postat de catre General Motors la data de 2013-08-12 17:45:15
         
 
  Domnule Florian, democrația înseamnă respect față de lege și față de adversarul politic. Ce propovăduiți dumneavoastră se cheamă extremism.

Pe fond, din prăpastia în care a fost aruncată România de către guvernarea pedelisto-udristă de orientare exclusiv băsistă, este greu de scos dar nu imposibil. Iată, după un an, România a fost repusă în mișcare. Cu infinite dificultăți provocate de ticăloșii care au prăduit-o. Și care, împotriva voinței poporului, nu se dau duși. Și au trecut la planul B: răspândirea terorii. Eu vă respect opțiunea dar sunt mâhnit că un om tânăr este așa de îndoctrinat de băsism ca expresie a celei mai comunistoide părți a vechiului regim ceaușist.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2013-08-12 15:13:35
         
 
  Guvernarea USL este o guvernare toxica, iar liberalii veritabili au murit cu zile la picioarele lui Iliescu si sub zambetul satisfacut al repetentului. Gata, pana aici a fost visul de libertate si civilizatie al romanilor cinstiti.
Domnule Cristescu, daca i-as fi votat pe acesti criminali de romanism, astazi as fi fost fortat sa reproduc maxima lui Tudor Postelnicu.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2013-08-12 14:58:52
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  demersul dumneavoastra sincer este cam tarzior. Este "post-factum" ca sa zic asa. Iar cum spunea latinul, "tarde venientibus, ossa...". Ginerica, daca nu vine la nunta, nu pateste alta decat ca ii... foloseste altul mireasa. O fi bine? Nu prea crez. Dar nici dupa consumarea faptului nu prea mai e mare lucru de facut. Poate doar o carpeala, pe principiul " - sunt fete, ma, la voi in sat? - oho, cusutele!"(sic). Cand aproape 70 la suta din Ardeal e deja unguresc cu acte in regula, cadastral vorbind, ce mai putem face? Pe cine sa dam vina? Orbi suntem? Legati la ochi? Nunta e trecuta, cainii au ros deja oasele, iar pe jos doar niscai bolduri, dac-or mai fi, dar nu stiu...  
Postat de catre sters sters la data de 2013-08-12 12:20:29
         
 
  Domnule profesor, convingerea mea sincera este ca Romania nu este condusa de la Bucuresti. Iar pretul pentru faptul intamplator ca am ramas in granitele noastre ca stat, dupa revolutie, pare sa fi fost tocmai acceptarea acestor repetate cedari: ne dati telefonia, ne dati petrolul, liberalizati vanzarile de terenuri etc, habar n-am ce-ar mai putea fi pe acea lista. Sunt sigur ca mult mai multe compromisuri au fost si mai sunt si azi acceptate. Dar ceea ce mi se pare cel mai urat, mai jenant si mai strigator la cer lucru din toate este ca, dupa ce a tunat si a fulgerat impotriva pericolului national numarul unu, dupa ce a castigat alegerile pe un vot impotriva stim cui, guvernul Ponta face un viraj de 180 de grade, absolut inexplicabil si accepta coabitarea. Permitand in acelasi timp ca ipochimenul sa puna laba pe tot ce inseamna putere reala, procuratura, justitie, DNA si lista ar putea continua. De ce? Ete de-aia, mi-ar raspunde, probabil, daca as putea sa-l intreb. Si bine ca nu pot. Si bine ca nu putem. Noi putem numai sa luam bastoane de jandarm peste bot si sa inhalam gaze lacrimogene, dsa ne ude pompierii cu furtunurile, in piata publica. Asta putem. Dar asta, draga Doamne, puteam si de la Boc...  
Postat de catre sters sters la data de 2013-08-12 12:07:35
         
 
  dar mai e o chestie, domnule, sunteti la putere, nationalisti, patrioti, "prin noi insine", neam de Bratieni, etc, etc, etc, aveti o majoritate de-a dreptul covarsitoare in parlament, cine va impiedica sa declinati oferta generoasa a uniunii europene? spuneti-i lu' coana mare ca romanul are o natura razgandibila, va intelege, ca e dama buna.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2013-08-11 08:57:53
         
 
  domnule Cristescu, "Romania" mea mica a fost Snagovul... deh, Romania bucuresteanului rezident la bloc. era aproape. ani de zile i-am ratacit pe maluri cu lanseta, nestingherit de nimeni, pe sub salcii, la "Pacea", "strandul CFR", "Silistea", "vila 21", etc, sau pur si simplu o taiam pe camp la intamplare, cautand un loc bun de pescuit la stiuca in salbaticia regatului de trestie si papura. zambiti? poate. anii au trecut. azi, cu 2-3 exceptii, nu te mai poti apropia de maluri. sosele, alei asfaltate, vile, moteluri, santiere, debarcadere, case de vacanta, zone "ecologic protejate", domenii private bine pazite si solid imprejmuite, caini grasi si camere de supraveghere. a mai ramas o mica fasie libera langa statia radio de la Tancabesti, la padure, in fieful tantarilor. cu complicitatea suspect binevoitoare (adesea oneroasa) a primariei, taranii si-au vandut aproape tot profitorilor de toate culorile ai revolutiei, sau acestia au fost improprietariti direct, pentru merite, desigur, exceptionale. poate ma insel, poate sunt naiv, nu stiu, dar daca Snagovul de azi prefigureaza cumva Romania de maine, globalistilor le vor ramane raurile. Norvegiei...  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2013-08-11 06:42:57
         
 
  Observația este corectă. Eu am vrut să se înțeleagă a tranzacțiilor la negru făcute către stăini până acum pe baza unor chitanțe de mână. Voi reformula.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2013-08-10 23:45:56
         
 
  perfect de acord, mai puțin paragraful "declararea ca ilegale a tuturor tranzacțiilor cu terenuri agricole făcute până acum sub orice formă și anularea de drept a acestora", care, așa cum e formulat, e utopic.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2013-08-10 23:41:15
         
 
  Liberalizarea pieței funciare acum, înseamnă că, de exemplu, oferind sume suvenționate de către unele state -și vai, câte state nu sunt interesate să cumpere la hectar România nu sunt- în câțiva ani România ar putea fi cumpărată complet. Ce este de făcut pentru a nu periclita tratatul și a ne apăra și intresele? Stabilirea unor condiții de cumpărare. Cum ar fi: 1. o limită de, să spunem 5-8% maxim din suprafața țării care să poată fi înstrăinată. Atât. 2. Terenurile să poată fi vândute exclusiv pentru agricultură și exclusiv persoanelor care au minim 5 ani tradiție în România în domeniul agriculturii pe terenuri arendate. 3. Să poată fi vândute numai după ce rudele, vecinii, eventula un fond comunitar, nu-și vor exercita dreptul de preempțiune. Acestea sunt doar câteva idei. Însă suntem mulți aici. Trebuie să depășim aspectele de orice natură care ne separă. Pe acest subiect fiecare să-și dea interesul și să vină cu idei sau informații. O primă și cea mai importantă direcție ar fi să vedem cum se procedează în fiecare țară europeană, eventual cu trimitere la documente reglementative. De exemplu eu am vorbit cu un prieten din Munche și, ama falat, în Germania, tot țară europeană, terenurile nu pot fi vândute altcuiva decât celor care au cetățenie germană. Prin urmare, vă invit, și vă rog pe aceia care locuiți sau aveți informații de cum se procedează în alte țări să postați aceste informații aici. Aceasta pentru a dezinhiba autoritățile noastre. În paralel, inițiem o Petiție și o popularizăm, fiecare în mediul său cu ținta de a strânge un număr de semnături suficient pentru a introduce un proiect de lege în Parlament. Tot în paralel inițiem un proiect de lege pe care să-l dezbatem public și după strângerea numărului de semnături să-l ducem în Parlament. Este greu, este târziu, dar nu este imposibil. Iar efeortul este necesar și obligatoriu pentru cei ce simt românește. Fie și numai dacă ne gândim la câți și-au dat viața în războaie pentru apărarea țării. Și mai amintesc faptul că prin acțiuni cetățenești austriecii și parcă cehii au împiedicat construirea unei atomocentrale. Încercăm stimați români?  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2013-08-10 22:51:08
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE