FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
"Europeea poate oricând să organizeaze întâlniri literare"
Text postat de Ion Gabriel Pusca
*** Acest material este unul informativ, Nu este necesar sa raspundeti.
*** Rog eventualii comentatori sa pastreze masura lucrurilor iar pe cei care se stiu ignorati (ADRIAN MIHAI si GHEORGHE RECHESAN)ii rog respectuos sa isi vada de textele lor.
Multumesc!



"Europeea poate oricând să organizeaze întâlniri literare. Problemele asupra cărora trebuie să convenim sunt:

frecvența: bilunar, lunar, săptămânal.

locația: am în vedere Muzeul Literaturii Române, o Bibliotecă, Complexul de la Mogoșoaia, altele.

Însă trebuie să avem cel puțin 20 - 25 de doritori să participe. Iar participarea se va face pe bază de invitație. (propunere)

Cu această ocazie chiar deschidem o listă de înscriere. Aici sau pe e-mail: [email protected]

Nu știu dacă este bine ori rău însă eu am considerat că publicitatea culturală nu deranjează Europeea și face bine culturii (Cu toate că au fost persoane care au atras membri Europeea și le-au tipărit cărți, contra cost, fără măcar să le asigure ISBN!)
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2013-07-31 12:39:32 "
Postat de catre Emanuel Cristescu



Am citat comentariul dvs, dle Cristescu, pentru a-mi fi mai usor sa gestionez raspunsul! Voi incepe de la sfarsit spre inceput sau, cum ar spune argatul Sanghe Danghe Rochere: 'dextograd':

Dle Cristescu, faptul ca sunteti de acord sa se publice anunturi despre diverse activitati culturale, este un mare plus pentru europeea.(Este o mare diferenta intre publicitate, unde sopul principal este de a vinde un produs si un anunt de informare a publicului!)

Despre organizarea unui cenaclu literar:

Ideea este excelenta si va doresc sa o puteti pune in practica – chiar inainte de a scoate antologia, ar fi un loc pentru discutii dedicate subiectului. Va atrag atentia, totusi, asupra catorva probleme:

-vorbiti despre 20-25 de 'doritori', dar nu ati specificat daca cei 20-25 sunt participantii la fiecare sedinta, oamenii pe care ii doriti prezenti in sala sau scriitorii afiliati, inregistrati ai cenaclului .
Cenaclul de Seara are 73 de persoane inscrise in Bucuresti si aproape 300 (288) in restul tarii (dar noi avem trei filiale) si avem 8 ani de existenta! La sesiuni vin intre 17-30 de persoane in Bucuresti. In teritoriu se schimba treaba. Acolo vin mult mai multi deoarece viata culturala nu este atat de aglomerata ca in capitala.

Vreti sa faceti participarea pe baza de invitatie? Va admir! Dar atunci nu aveti nevoie de un spatiu public. Va puteti intalni intr-un apartament. Nu puteti inchide Muzeul Literaturii sau sala unei biblioteci pentru ca aveti dvs cenaclu cu circuit inchis. N-o sa va lase nimeni.

Vizati ca loc de intalnire MNLR sau o Biblioteca? Si cand puneti intalnirile? De luni pana vineri intre 10-18? Glumiti... Lumea are serviciu. Eu am 20-30 de oameni din Bucuresti care nu vin decat sporadic la cenaclu pentru ca au serviciu pana la 17.00 sau 18.00

Pe de alta parte daca vreti MNLR, sa va spun o poveste: in 2008 la cateva luni de la decesul criticului Dan Al Condeescu, a venit la conducerea muzeului Radu Calin Cristea. Prima masura: a eliminat cele doua cenacluri care activau la muzeu: Euridice si Cenaclul de Seara.
Mincu, a inceput sa il injure. Tipic!
Eu am pus pe un cd inregistrari de la sesiunile de cenaclu, poze, etc si m-am dus in audienta la Cristea. Am ales o zi buna: 3 martie. Se implineau 31 de ani de la prima sedinta a Cenaclului de Luni (cunoscatorii stiu despre ce este vorba!). Ba, am si nimerit cand Cristea adusese trei preoti sa sfinteasca Muzeul. Am intrat in audienta si directorul mi-a spus ca el nu mai crede in cenacluri, a trecut vremea lor, dar se va gandi daca ne primeste inapoi sau nu. I-AM LASAT CD-UL SA VADA CE SI CUM FACEM. De retinut: sesiunile noastre e lucru erau saptamanale si reuseam sa adun intre 30 si 45 de participanti.

Dupa o luna apare si surpriza: se infiinteaza ‘Cenaclul de la Muzeu’ (http://blog.citatepedia.ro/cenaclul-de-la-muzeu.htm) condus de Radu Calin Cristea si avand pe post de moderatori pe criticii Tudorel Urian si Daniel Cristea Enache. Cat a durat cenaclul? 4-5 luni de zile. De ce? Pentru ca, desi avea aproape toate ingredientele pentru a functiona (spatiu bun, critici buni, chiar si public la preimele 4-5 intalniri) ii lipsea motorul: un om sau mai multi care sa fie dedicati, sa faca acest lucru din convigere.

Mai tineti minte experienta pe care ati avut-o la MNLR cu Cenaclul Europeea, despre care scrieti in cv-ul dvs (http://www.spiruharet.ro/facultati/finante-bucuresti/cadre/5f6cf06649e82584df96add04264438f.pdf) la pagina 3, Competente si aptitudini artistice : “… conduc un cenaclu literar artistic ‘Europeea’ in Rotonda Literaturii Romane Bucuresti”?
Cate intalniri au fost? Cteva, trei-patru din care a ramas in mintea publicului doar jenantul moment in care Camelia, prietena lui Teodoriu s-a apucat sa va recite poezia “Corbul” de E.A. Poe.

Eu cred ca nu veti fi primit la MNLR, nu faceti parte din grupul lor!

Dupa ce a fost concediat Radu Cristea a venit dl Chisu. Cand i-am solicitat spatiul Rotondei pentru cenaclu stiti ce mi-a spus?
Ii adusesem o lista cu 50 de bucuresteni care erau membri ai cenaclului (anul 2011) la care dl Chisu imi sugereaza discret ca ar terbui sa particip cu toti oamenii aceia la unul dintre cele trei cenacluri pe care le avea USR ul la vremea respectiva.
Jalnica incercare!

Repet: Eu cred ca nu veti fi primit la MNLR, nu faceti parte din grupul lor!

Ideea cu biblioteca nu cred ca va avantajeaza. Au program de luni pana vineri si strict intre orele 10-18. Nu vad cine ar renunta la serviciu pentru a veni la Cenaclul Europeea.

Frecventa bilunara, lunara sau saptamanala.

Lunar va uita lumea! Daca cineva a ratat o intalnire (a uitat de ea) se pierde conexiunea intre participanti.
Saptamanal nu aveti putere sa o faceti! Eu am tinut 4 ani sesiunile saptamanal. E un iad, credeti-ma!!!

Bilunar, merge dar trebuie sa va asigurati ca nu se suprapune Cenaclul Euroopeea cu alte manifestari.. Va fi greu!!.. :)

In rest nu va spun altceva decat: Succes!

Este un lucru bun daca mai apare un cenaclu literar in Bucuresti. Ma refer la un cenaclu literar tinut intr-un spatiu decent, nu intr-un pub / club / restaurant cum sunt majoritatea ‘intalnirilor de cenaclu’. Noi am trecut prin aceasta stare de doua ori si nu a fost productiv. Venea multa lume dar calitatea era ori indoielnica ori diluata.



Cum spuneam… Succes!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Măsură

Text postat de Emanuel Cristescu

"Vă consult: cum să procedăm cu aceia care scot steluțele acordate?"

DLE CRISTESCU, CATA VREME, DUPA CE DVS V-ati pus intrebarea:"cum să procedăm cu aceia care scot steluțele acordate?" INCA SE MAI SCOT STELUTELE, adica :

OPINIA UNUI USER EUROPEEA, care ESTE ELUDATA DE ALT USER europeea fiind, in opinia mea -si poate nu numai- un atac la LIBERTATEA DE EXPRIMARE A OPINIEI, MAI PUTEM FACE VREUN COMENTARIU?

NU MA INTERESEAZA daca anuntul meu este scos in evidenta sau nu, dar a scoate evidentierea, INDIFERENT DE MOTIV, ESTE O EXAGERARE pe care daca o acceptati inseamna ca o aprobati! Ceea ce explica multe lucruri!

Se cam duce pe rapa toata munca dvs daca acceptati asemenea comportamente!!! Dar asta nu este problema mea... eu mi-amn facut datoria de a va atrage atentia , de a va face niste 'predictii'

( "dle Cristescu nu veti lua nicio masura, EU ASA CRED,"
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2013-08-02 07:39:25 )

care -din pacate- s-au adeverit - ba chiar si dupa ce ati tras semnalul de alarma, individul incriminat VA SFIDEAZA, FACAND ACELASI LUCRU!!!!! - ceea ce demonstreaza VALABILITATEA ZISELOR MELE.

Imi este jena sa dezvolt mai mult acest subiect penibil...
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2013-08-02 23:19:15
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol=45117  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-08-02 23:15:16
         
 
  Sorine, Europeea inseamna dnii Corbu, Cristescu, Covrig, pe care ii tine in spate dna Elena Stefan (poate mai sunt si alti 'scriitori' care sustin Europeea, dar pe care eu nu ii cunosc!). Nu poti cere unui singur om sa mute muntii din loc, mai ales cand pe muntele respectiv se afla si magari care nu tin cont nici macar de spusele Baciului (vezi: "Vă consult: cum să procedăm cu aceia care scot steluțele acordate?").

Da, Antologia Europeea este un proiect aflat in moarte clinica chiar de3 dinainte de a se naste. Nu are nicio legatura Ponta sau Becali (in momentul in care as fi sigur ca unul dintre cei doi a ajutat la aparitia Antologiei Europeea as inceta iremediabil orice legatura cu acest sait - nu ca as conta eu in economia lui, ci doar pentru linistea mea interioara...) cat are legatura cu incapacitatea de a actiona strategic, programat!

***Pariez pe o naveta de bere Stejar si 2 kg de pastrama de mior ca dl Cristescu nu a primit decat 12 randuri de texte (+/- 3) pana astazi, 02.08.2013.***
(ma refer la texte trimise de persoane care isi doresc sa apara in Antologie si i-au trimis din proprie initiativa d-lui Cristescu materiale care vor fi publicate in Antologie -cand va fi sa apara)

Voi scoate eu 3- 4 volume din "Antologiile 300" pana se va misca ceva pe Europeea.
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2013-08-02 22:29:49
         
 
  Măsură

Text postat de Emanuel Cristescu

"Vă consult: cum să procedăm cu aceia care scot steluțele acordate?"

DLE CRISTESCU, CATA VREME, DUPA CE DVS V-ati pus intrebarea:"cum să procedăm cu aceia care scot steluțele acordate?" INCA SE MAI SCOT STELUTELE, adica :

OPINIA UNUI USER EUROPEEA, care ESTE ELUDATA DE ALT USER europeea fiind, in opinia mea -si poate nu numai- un atac la LIBERTATEA DE EXPRIMARE A OPINIEI, MAI PUTEM FACE VREUN COMENTARIU?

NU MA INTERESEAZA daca anuntul meu este scos in evidenta sau nu, dar a scoate evidentierea, INDIFERENT DE MOTIV, ESTE O EXAGERARE pe care daca o acceptati inseamna ca o aprobati! Ceea ce explica multe lucruri!

Se cam duce pe rapa toata munca dvs daca acceptati asemenea comportamente!!! Dar asta nu este problema mea... eu mi-amn facut datoria de a va atrage atentia , de a va face niste 'predictii'

( "dle Cristescu nu veti lua nicio masura, EU ASA CRED,"
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2013-08-02 07:39:25 )

care -din pavate- s-au adeverit - ba chiar si dupa ce ati tras semnalul de alarma, individul incriminat VA SFIDEAZA, FACAND ACELASI LUCRU!!!!! - ceea ce demonstreaza VALABILITATEA ZISELOR MELE.

Imi este jena sa dezvolt mai mult acest subiect penibil...
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2013-08-02 22:07:24
         
 
  pușcă, mănînci și literele din numele colegilor, nu doar virgule.corectează, fii amabil, și/ți cos la loc *** pe epolet!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-08-02 18:35:25
         
 
  Europeea nu a fost in stare in 10 ani sa scoata nici macar o brosurica sau o revistuta literara, acolo...
Probabil ca inca se mai asteapta banii de la USL.
Alte site-uri literare scot anual cate o carte cu cele mai bune creatii ale membrilor.
Antologia Europeea a ajuns intr-un punct mort pentru ca dl. Ponta este in concediu si nu a avut timp sa definitiveze prefata (adica sa o xeroxeze din Antologia Agonia), iar dl. Becali inca mai lucreaza la poeziile sale religioase.
 
Postat de catre General Motors la data de 2013-08-02 14:44:05
         
 
  SCUZE PENTRU REPOSTARE DAR AM FACUT-O DIN CAUZA UNUI BUG CARE TOT APARE LA COMENTARII!  
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2013-08-02 13:35:47
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE