FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Domnișoarelor, Doamnelor și Domnilor
Text postat de Emanuel Cristescu
Europeea este un spațiu generos care vă primește aici cu minime cerințe.

Valoarea site-ului este dată de valoarea contribuțiilor domniilor voastre. Prin urmare, vă rog scrieți și comentați "de calitate" și vom avea un site de calitate. Personal îmi dau toată silința. Deși știu că mă expun, public și eu și încerc prin exemplul personal și prin direcția pe care încerc să o dau site-ului să fie publicate aici lucrări valoroase în condițiile în care aveți libertate de exprimare și o mare diversitate cultural-formativă. Iată, sunteți ca niște cai pur sânge și puteți evolua aici la maxima valoare. În timp ce pe alte site-uri, fie sunteți captivi, fie sunteți obligați să vă declinați identitatea (mare pericol pe net. există posibilitatea "extrem de reală" ca răufăcători să-și însușească idintitatea unora dintre noi) fie sunteți cenzurați, etc.

Spuneam cuiva "Caracteristica de bază a Europeii este diversitatea culturală, educatională, comportamentală, etc. Dreptul la libera exprimare ar fi o a doua. Prin urmare, nimeni nu detine monopolul culturii. Așadar cultura europeică este un fel de rezultantă a culturilor diferite manifestate aici, ca sumă a culturilor individuale."

Că se publică sau se mai publică și politică este adevărat. Însă aici este ori ar trebui să fie un spațiu vizionar formativ. Și ar trebui să fim un exemplu de toleranță și de varietate a opțiunilor și, evident, de respect reciproc.

Sunt proprietarul acestu spațiu. Și, fără motiv, am fost de nenumărate ori jignit. Am dat replicile necesare, în respectul regulamentului, și nu am "eutanasiat" din punctul de vedere al evoluției pe acest site pe nimeni. Într-un e-mail adresat unui membru al site-ului, chiar astăzi, îi răspundeam:

"Acestea sunt costurile experimentului democratic numit Europeea.

Reluati-va postarile si interveniti unde si cand considerati util si ignorati ceea ce va calca pe nervi.

Mi-ar fi așa de simplu să banez ori să elimin persoanele incomode însă nu o fac pentru că, in viziunea mea, ar fi un gest de teamă ori lașitate. Eliminandu-i de pe site nu înseamnă ca aș schimba realitatea ci că doar aș farda-o. Aș semăna cu un struț cu capul băgat adânc în nisip. Nici mie nu-mi este ușor. Dar nu pot una să spun și alta sa fac. Pe de altă parte nu mă simt deloc opresat. Ei (cei care se coportă urât pe site cum preciza corespondentul meu) există, au libertatea să se manifeste, ceea ce este democratic, însa nu au forța să convingă. Sau cel putin până acum. Sau așa se vede de la mine.

Că nu mă intelegeti? Nu știu de ce. Mai reflectați. Ce poate fi mai frumos decât să poți să faci nedreptăți sau să-ți poți face singur dreptate și să nu faci astfel? Nedreptăți poate face oricine. Corecți pot fi puțini."


Și ce o fi așa de greu, pentru unii, să procedeze ca mine? De ce țineți morțiș să alung pe unii ori pe alții de pe site? De ce încălcați regulamentul, de ce vă jigniți, de ce vă certați și folosiți cuvinte suburbane și, apoi, de ce îmi reproșați mie acest comportament? Greu de înțeles.

Aici s-a format o școală, un curent literar. Este atât material de bună calitate cât nici nu vă imaginați. Haideți să creștem și mai mult ștacheta. Haideți să scriem și mai valoros. Haideți să scriem astfel încât scrisul nostru să rămână în istoria literară? Este mult ce vă cer? Este utopic? Eu cred că nu.

Prin urmare, vă aștept cu lucrări valoroase și, pe unii, cu o schimbare de comportament europeic. Și insist, nu mai răscoliți trecutul. Nu o mai luați de la Adam și Eva. Nu vom ajunge nicăieri. Vom avea un fel de "batrahomiomahia" perpetuă. Scrieți polemic dar nu ultimativ și nu mergeți până acolo încât să considerați un adversari de idei un inamic și, ca orice inamic bun, să trebuiască să fie distrus.

Toleranță comportamentală și calitate textuală.

PS. Am scris direct în casetă și nu am recitit. Așa că vă prezint anticipat scuze și promit că voi corecta.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  ăsta, săracu propagandist afeisto-băsist, nu are-n cap decît comunism!
unde dracu o vedea el comunism, habar n-am!
poate în proprietățile private ale lui băsescu și progeniturii lui, poate în cele ale lui videanu și ale aocoliților lui, poate în burdihanul supradimensionat al pleșilor și acoliților lor!
cred că, în mintea afeistului, Marea Rev. din Octombrie a făcut pui și-i zboară printre neuroni, producînd scurcircuite paranormale.
altminteri, nu vede, n-aude cum un bolșevic de frunte, un stalinist de reîncarnat, cu nume de odorant puturos, a pus gheara pe România, împreună cu bășiții lui!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-07-28 22:59:23
         
 
  Cat timp noi ne ocupam de sexul ingerilor, bulgarii se scutura de comunisti. Despre comunistii ajunsi in Parlament vorbesc. Se pare ca lumea se desteapta, in sfarsit, iar comunistii vor ajunge la groapa de gunoi a istoriei.
Romania mai asteapta sa se destepte si domnul Peia :)
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2013-07-28 22:21:24
         
 
  Aici s-a format o școală, un curent literar.

De ce săriți elefantul?

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2013-07-28 22:12:36
         
 
  venerabile!

ați ghicit, gândirea bipolară îmi repugnă. în plan celest, prefer treimea, în plan terestru, curentul alternativ trifazic și-ntorsul acasă pe trei cărări.

dar, ce-ntreb eu și ce răspundeți dvs?

platforme, reforme, competiție, minunat!

dar de ce l-ați demis? ce-ați avut cu sărmanul?
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2013-07-27 15:14:38
         
 
  Serenisime,

De ce gândiți bipolar? Lumea este n-polarizată. În viziunea mea acel post ar trebui ocupat prin concurs pe bază de platfrme sau programe prezentate de către concurenți.

Dacă aș aplica logica domniei voastre ar însemna să spun că sunteți un băsist! Ceea ce, evident, nu-i așa și, tot evident, ar fi o logică defectă!

La cine mai trecem?
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2013-07-27 15:04:13
         
 
  majestate! ("excelență" s-a ocupat)

apropos de criptograma de partid "pleș ăăă preș la picioarele puterii", cu adresă la autodemisionarul andrei, aș dori să vă pun o întrebare (nu că aș spera la vreun răspuns, ci fiindcă, așa cum crede peia, mă obligă misia):

pe omonimul marga de ce l-ați "demisionat"?

de prea multă verticalitate? competență? onestitate? viziune? dosar?
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2013-07-27 14:55:02
         
 
  Excelență,

Mă lupt să fie un spațiu de idei și fără buruieni. Însă unul autoasumat. Nu unul de seră. Uneori mă lupt singur. Ce bine ar fi dacă v-ați asocia ideii. Unul azi, unul mâine, ar fi aici un spațiu de dezbatere excepțional. În loc să ne pierdem timpul cu explicații, jigniri etc. ne-am putea concentra pe dezbateri și creație.

În principiu aveți dreptate. Dar... Dar miza mea este mai mare. Diferența dintre agricultură și cultură nu este de doar câteva litere! Agricultura nu are conștiință de sine. Cultura da! Apoi cultura se dezvoltă în sine și forța ideilor depășește forța buruienilor. Stejarilor nu le pasă de nicio buruiană. În plus, cultura nu poate fi domesticită. Și-ar dori-o mulți. Însă în asta constă forța culturii. Cu ecepția "culturii" prostituate, cultura reală are conștiința propriei valori, depășește orice constrângeri și se impune ca un fel de iluzie unică, originală și fără complexe, lumii.

Sigur, am putea face aici "loturi semincere" de cultură. Sistemele totalitare sunt moarte după așa ceva. SSR, de exemplu, este o relicvă a unor astfel de obsesii! Rezultatul? Mulți scriitori devin emasculați și asistați social. Cu excepția celor care se fac pleș ăăă preș la picioarele puterii. Adică, fac prostituție culturală. Și cu alte mici excepții de scriitori valoroși. În rest, cea mai mare parte a membrilor și-a tranzacționat locul!

Prin urmare, sunteți pe aproape. Vă lipsește doar curajul. Și, uneori, dezbaterii de idei îi contrapuneți altceva. Ca în recentul exemplu cu "Da purceua?" Concept postkantian, filosofie pură și, cum spunea Mallarme, expansiune a literelor. Nu-i așa? Acvila non capit muscas, domnule coleg. Agora, agora fără îngrădiri validează valoarea. De ce rezistă Marea Britanie? Pentru curaj, relaxare și lipsă de frică. Hyde Park-ul arată forța acestei țări. Fricoșii, slabii, inventează plivitul, adică, cenzura!

Să auzim de Europeea fără pletora de comentarii de mahaleea!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2013-07-27 14:35:52
         
 
  Stimabile,

Cultura, începînd cu agricultura, n-are nimic de a face cu pîrloaga. Sau, cum vă place să spuneți, cu jungla.

Un teren cultivat cultivă plante selectate și plivește buruienile. Sau le ierbicidează. Numai așa reușește să creeze condiții de dezvoltate plantelor pe care ține să le cultive.

Ecologia dv. nu vrea să asigure condiții de trai cît de cît onorabile fiarelor din grădina zoologică asigurîndu-le un spațiu mai mare etc. Ea ține să le dea drumul printre vizitatori. S-ar putea că în această nișă să aveți susținători, dar nu și rezultatele pe care le trîmițați.

Sau poate vreți să reinstituiți condițiile edenice. Sau postedenice:

În fapt de sear-asemenea jivinei el pornea,
dar pradă nu căta. Ci arătările și toată creatura
cu zvonul morții el dorea
să le împace, sărutându-le cu gura.
 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2013-07-27 12:41:10
         
 
  "Aici s-a format o școală, un curent literar."

Sigur, parcă-i școala ardeleană: "dom'le, n-are uși, n-are ferestre, dar vin investitorii din diasporă și-or să-i pună termopane". Doar că, pînă atunci, pe unii dintre noi ne "trage tare corentul".
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2013-07-27 04:07:38
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  "nimic de zis îi avețí în schimb pe cioacă, cercel,olaru, epiglumiștii de frunte ai saitului"
(Gheorghe Rechesan)

Domnule cronicar,
Nimeni nu a negat ca domnul profesor Cristescu nu ar fi un om avut. Dar sugestia dumnevoastra ca in posesia domniei sale s-ar afla si trei mandri si liberi cetateni americani este de-a dreptul exagerata! Eu inteleg ca sarcina cronicarilor de curte este sa infrumuseteze profilul domnitorilor pe langa care haladuiesc, dar nici chiar asa!
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2013-07-27 01:42:39
         
 
  nimic de zis îi avețí în schimb pe cioacă, cercel,olaru, epiglumiștii de frunte ai saitului, plus inestimabilul om de cultură pușcă!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-07-26 21:52:09
         
 
  rectific, e vb de prozatorul George Dumitru Corbeanu  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-07-26 21:50:01
         
 
  //...nu am "eutanasiat" din punctul de vedere al evoluției pe acest site pe nimeni.//

pe mine, da.
de nenumărate ori.
și, deseori, pt că v-am tăiat macaroana.
deci, afirmație falsă.

//Mi-ar fi așa de simplu să banez ori să elimin persoanele incomode însă nu o fac pentru că, in viziunea mea, ar fi un gest de teamă ori lașitate.//

cu mine ați făcut-o.
mai ales atunci cînd vă tăiam macaroana.
deci, altă afrimație falsă.

"...nu mergeți până acolo încât să considerați un adversari de idei un inamic"

ar fi cea mai mare ipocrizie din parte-mi să-i consider altceva, decît dușmani, pe cei care sunt niște jigodii umane. mult mai cinstit e să înjur sănătos, decît să mă prefac poiticos, cu un zîmbet larg și mieros pe buze. așa fac doar scopiții și prefăcuții.

ps: din cînd în cînd, domnu, vă apucă așa, un fel de moleșeală generoasă, glazurată cu o peltea de sentimentalism academico-moralist, și ne procopsiți cu cîte o plăcintă din asta, bibilită la făcăleț. eu, unul, nu servesc.


 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-07-26 21:44:36
         
 
  er, dintre cei cărora  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-07-26 21:35:28
         
 
  unul din costurile în numele democrației și a dreptului la liberă exprimarepe care le-ați luat în calcul sunt firește retragerea unor autori precum Adrian Agheorghesei, Cristi Vasiliu, Vasile Munteanu Liviu Nanu, Casandra Adam, George Corbu, Adriana Popovici, Adrian Pop, Veronica Pavel,Liviu Bordaș, ș.a.mult prea numeroși ca să enumăr doar o parte dintre cei pe cărora le-am apreciat scrisul, atitudinea, caracterul!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-07-26 21:35:00
         
 
  PS îmi pare rău, dar fraza ” În timp ce pe alte site-uri, fie sunteți captivi, fie sunteți obligați să vă declinați identitatea (mare pericol pe net. există posibilitatea "extrem de reală" ca răufăcători să-și însușească idintitatea unora dintre noi) fie sunteți cenzurați, etc.” ori denotă o mare naivitate, fie vehiculează informații deformate(eufemism pt minciunele, scorneli), vă asigur că mai încorsetat de rigori nu m-am simțit niciunde ca în spațiul ecoliterar, mai expus injuriilor și referințelor la persoană ca aici, niciunde, iar adresa mea de e-mail a fost ”penetrat㔠cu mijloace securistice după adresa trimisă unei gazete dubioase din s.u.a(eufemism pt fițuică antiromânească)
regret, dar ăsta e felul meu de a mă delimita de tot ce are imund saitul atelier literar europeea, aveți libertatea să trageți concluzii pripite sau să cîntărți un gest sincer.
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-07-26 21:30:08
         
 
  er. semn  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-07-26 21:24:24
         
 
  stimabile domnule Corbu, truismul banal că toleranța dumneavoastră proverbială, repetat aplicată mitocanilor și veleitarior umflați de orgolii sterile este un vizibil esmn de slăbiciune, pt mine cel puțin,nici că mai trebuie demonstrat , e o realitate incontestabilă. Nu mă veți convinge de contrariul nici dacă veți fi drastic, nici polemizînd cu principii de bun simț.
nu veți restabili calmul decît pe moment, tăind ”macaroana” celor doi trei ”vocali”, dar atîta vreme cît enunțați ultimatumuri de genul

” Auzi obrăznicie "am intrat aici să ne distrăm" de parcă Europeea ar fi un sat fără câini. Prin urmare, adresez deocamdată politicos, invitația extrem de fermă acelora care au intrat aici "să se distreze" fie să se delimiteze de această formulare și să-și prezinte public scuze, fie să părăsească, și asta cât mai urgent site-ul.
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2013-07-18 20:56:50 ”,

îmi pare rău pt civilitatea dumneavoastră dar trebuie să suportați și datul cu tifla prin care vă răspunde un epiglumist!( un sinonim pt catrenist mitocan)
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-07-26 21:23:51
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE