FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Oenologii
Text postat de Gheorghe Rechesan
Curlydown town (literar "Îmbîrligații din vale") undeva în întinderea preeriei nord-americane, orele 15.00.p.m., 35 °C ( 95 F) la umbră.
Pe prispa unui cotage vopsit în roșu-galben-albastru, doi inși trecuți bine de prima tinerețe, Mitel Jiclete și Valerian Ursache, pe numele lor din acte stau la taifas.
" Hot, măi, bădie, teribilă heat, ce n-ai pomenit!" spuse Ursache zis și "Ghiulu" fiindcă moșu-su, zlătar de meserie, se-ocupa cu confecționarea inelelor, cerceilor și brățărilor din argint sau aramă suflată cu aur, mîngîind unul din stîlpii terasei, cioplit în forma coloanei infinitului.
" Așa-i, măi, nene, numa-n vara lui 56, eram la un c.a.p. undeva între Covurlui și Horincea și îmi gătam stagiatura, am mai pomenit așa o vipie...să uscase poamele-n pom și pica frunzele ca-n noembre!"
Mitel își șterse fruntea asudată cu o batistă cadrilată în culorile star and stripes:
" N-ai și tu ceva de beut de la rece, că mă dezhidratai?"
" Coca-cola, gatorade, spring water de la gheață..."
Celălalt își holbă neliniștit ochii de culoarea cerului înnourat,cu albul împestrițat de vinișoare sîngerii.
" Vrei să fac apă la plămîni...dar ce, măi, dădu falinmente fabricile din Napa Valey...ceva vinaț de butuc, n-ai?"
Ursache zîmbi împăciuitor:
" Am, nea Mitele, cum să n-am!"
Intră în casă și se întoarse cu o ulcică din lut manufacturată de nativii navajo, cam de două litre, două pahare și cîteva cutiuțe ca acelea în care se țin hapurile.
" Uite-aici invenție ce n-ai pomenit...fusei în România în conced și am găsit o chestie dișteaptă rău...pivnicerii și tăț growărșii lor din țară nu se mai complică să țînă vinu-n butoaie ori în sticle, s-ocupe loc ori să să oțetească, îl fac cocentraturi și gata...că e plin de viță de vie pe la ei pe-acolo!
Aruncă o pastilă roz în oala cu apă amestecă puțin, apoi turnă în pahare.
" Ia de gustă, cabernet dă Dealu Mare, dă la mama lui!"
Mitel sorbi cu precauție o dușcă, apoi goli paharul și plescăi admirativ:
" Nu-i rău deloc...are aromă cît trebe, nu-i nici prea acru nici prea dulce...ia mai toarnă un rînd că nu poci să-mi fac impresie profesională dintr-un sîngur eșantion!"
Ursache turnă în ambele pahare, ciocniră și băură cu sete.
După ce goliră stacana, Jiclete îl întrebă:
"Ce mai văzuși nou pîn țară?"
" Ce să văd, parcă matale nu știi...toate-s neschimbate...garbage mare peste tot;se sfădesc și se-njură toată zîua unii pe-alții...parlamentarii cu governu, primu ministru cu președintele și tot așa!"
" Totu vine de la beutură, io am zîs mereu: dacă beutura îi curată, n-ai grețuri, nu te doare capu ș-a doua zi ești ca nou...problema cu românii e că bea poșirci care se urcă repede la cap și îndeamnă la zarvă!"
" Așa-i, dacă ți-e aburit creerele cum să mai muncești...mai bea omu un pahar-două, la sărbători, dar și-atunci cu măsură...în România se bea fără măsură și de aia e leneși și asistați social care așteaptă mură-n gură, ca milogii, să le dea guvernu parale, case, slujbe bune!"
Scoase altă pastilă din cutiuță, de data asta una gălbuie.
" Gustăm și-o fetească de Panciu?"
Gustară, căci ziua era încă tînără și însorită ca o fată de măritat.
" Eheehei, feteasca, licoare rarisimă...pe unde o umbla popa Stacaniuc, să bea și el o dușcă cu noi...că tare se pricepea la fetiri și desfetiri, spovedea toate codanele din Detroit pînă-n Mișigăn...ăsta știa să chefuie, ținea bine la beutură!"
" Am auzit că s-ar fi răspopit, acum cică s-a dat cu mormonii și scrie la gazetă, pentru cinci dolari pă oră...mi-a zis mie un țîrcovnic că după ce le da enoriașelor dezlegare de păcate se împărtășea din preaplinul udului, le controla, vezi doamne, să nu fie cumva betege dă rărunchi or diabet...mare pișicher!"
După ce gătară și oala cu fetească, Ursache pritoci și-o grasă de Cotnar, iar prispa începu să miroase de parcă se revărsaseră toate crîșmele din Lumea Nouă peste ea.
" Să știi că totuș românii o duce bine...se plîng ei toată ziua că n-au bani, că e criză, dar e pline orașăle de mașini luxoase, merțane, gipane, beamveuri cum nici în Germania nu vezi!" sughiță Ursache.
Mitel suspină peste paharul cu Cotnar.
" E proști domle, că nu știe să se mulțumească cu ce au...și au dă tăte, cîmpii și bărăganuri întinse de nu le vezi marginile, dealuri, munți și ape cum alții n-are, de muieri ce să-ț mai zic, că știi și tu, ca româncele de nurlii șî iubitoare rar mai găsești în lumea asta!"
" Lasă-i domle, c-așa le trebe, halal nație...noi am fugit de comunism, dar nu pentru noi am făcut-o, ci ca să le fie lor bine, că din patriotism am trecut granița de stat a r.s.r și oceanu pă deasupra, nu fincă așa ni s-a năzărit nouă, ...acuma că nu mai e comunism, ce le mai trebe?"
" Demoncrație ca-n vest le trebe, numa că nu știu cu ce să mănîncă...ia să facă ei aici vînzoleală și greve peste greve să vezi cum i-ar tăbăci poliția de le-ar merge fulgii!"
Ursache arătă spre stacana goală:
" Luăm înc-un cont...cot...nar?"
" Mai bine ne-ntoarcem la Dealu Mare că parcă are mai multă snagă...mie mereu mi-a plăcut vinurile vîrtoase, care fac bine femeilor cînd le bea bărbații lor...dar fă-l mai tare, să-i sîmt aroma!"
Ursache topi două pastile de cabernet în oala cu apă, apoi bodogăni:
" Asta e, românii au o țară nice, dar nu știe ce să facă cu ea...păi are Olanda, Suedia sau Franța așa mîndrețe de țară? N-are, măi, că nu i-a binecuvîntat ăl dă sus cu-așa ceva! Da, dar românu e puturos și jmecher, nu vrea să muncească și pace!"
Convivul său goli paharul și sughiță:
" Lasă-i bre, c-or să-nvețe ei demoncrația, că n-are încotro...cînd o să vină cal...cap...ca-pi-ta-lis-mu păstă ei, o să vadă ei pă dracu gol dacă nu muncește!"
" Nu se-nvață minte, îți zîc eu...e o țigănie acolea la ei ceva dă speriat!"
" Da, acuma, dacă nu mai e comunism de la ce să ciondănesc?"
" De la asta cu...cum îi zîce, ren-ce-să-mîn-tu...să tot numără și nu le iese socoteala!"
Jiclete clipi sugubăț:
" Păi dacă nu le iese socoteala, ar trebui s-aducă o codană cu vino-ncoa...io așa fac cu baba mea, cînd ea vrea și mie nu-mi iese!"
Ursache umplu din nou paharele.
" Poa s-o aducă și pă a mai pretty tipă de la hollywood că tot nu pică la pace...au treabă cu președintele...dar ce, nu tăt ei l-au ales...și-acuma nu mai e bun că nu le dă parale și vile și mașini cît vrea iei...face omu ce poate, că doar nu e dumnezeu, nu?"
Mitel încuviință:
" Fain om președintele nostru, m-am nimerit cu el la o lecep...recep...ție, era prin 80 cînd cîrmuia numa vapoare...are stil, nu bea niciodată sec, numai cu patru cuburi de gheață...noi tăț de pe-colo, în frunte cu consulu ne-am făcut criță, că era cald ca acuma și am amestecat beuturile, dar el n-avea nici pe dracu, era freș și țapăn ca catargu de parcă ar fi fost pă puntea dă comandă!"
Ursache goli toate pastilele-n stacană.
" Omu dă caracter să cunoaște la beutură...dar iote să-ț mai spun una, după ce bem un rînd ...mă plimbam pîn București și la un colț dau să trec strada, ca tăt omu, cînd ce să vezi, vine-n viteză un bezmetic dă rumân cu ditamai jipanu negru, mai-mai să mă calce...și tăt el supărat, pe urmă, a început să mă jure, dar știi, dirty, ca un mitocan: că mama mă-si fac, c-aș fi beat și alcoolic de nu văd roșu la semafor!"
" E plină lumea de mitocani, dar parcă la ei acolo în România e mai mulți ca oriunde..."
" Așa zîc și io...dar stau și mă-ntreb, nea Li-te...Mi-te-le, dacă beau și io ca tăt omu, un pahar-două să cheamă că-s alcoolic?"
" Las, măi Valy, noi să fim sănătoși...să putem bea ca acum...apropos, mai bem ceva, că de la ca-li-cu-la asta mi se uscă jiclerele!"
Ursache se ridică greoi, făcînd un gest larg de ospitalitate spre interiorul casei:
" Bem, nea Li-te-le, cum să nu bem... am în living o navetă de bere, două sticle de votcă, una de șliboviță și una de gordon scotch, mi-o dădu o văduvă că i-am cioplit o troiță păntru bărbatu-su...mi-a ieșît veri fine, la marea artă, nici Brîncuș cît e el dă scluptor internațional n-o făcea mai nice dacă să punea ...dar mă-ntorc la ce zîceam nainte...sîntem noi doi, niște bețivani dacă gustăm așa, cu măsură, ceva?"
Mitel se bălăngăni peste măsuța dintre ei:
" Aș...e-un moft...nu ni-s bețivani, ni-s o-le-o-nogi, bre!"
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  ps să mai adaug că pe saiturile unde se laudă că postează(aceleași catrene obosite reluate, repostate de acum 5-6 ani)”stimabilul” și ”simpaticul” nu-și permite remarci de genul ”am intrat să ne distrăm”, ”mă-ta e curbă”ș.a. și alte injurii infantile, demne de un regn subcultural.doar pe europeea, locul de fun pt olaru.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-07-18 22:21:35
         
 
  tupeu și obrăznicie, ăsta e ”fun”-ul celui care semenază sub 4-5 pseudonime, niciodată cu numele real. adăugînd invectivele adresate celor care îi contest㠔meritele”, cinism și dispreț la adresa categoriilor pauperizate de guvernările în simbria cărora se află, din țara natală, calomnia și ațîțarea adeversităților, aveți o eboșă sumară,domnule Cristescu, a personajului, nedemn măcar de o insectarizare literară. straniu e faptul, și aici sunteți direct răspunzător de corcolirea postacilui epiglumist, ferit de vreo sancțiune pînă în prezent, în timp ce eu, Peia, Cercel(probabil vreo mitocănie sau scabrozitate evidentă scăpată din bardă)ba chiar omniprezentul Rădulescu, ex-ex-editor, toți am suferit rigorile regulamentului pt cîte o vină. Nu vă cer nicio explicație, nu îi văd rostul, e doar o realitate frapantă, replicile, ”articolele” colcăind de ură sunt în arhivă. Nu închid caseta comentariilor, aici înainte de a explica, ștergerea stelelor sub afișele pușcariene.e gestul meu, regulamentar sau nu, de contestare a mediocrității(vedeți ce propune i.g.p. în proiectata antologie și-n trendul lavrei bleu, nimic decît aura mediocritas)de anulare a unui text neliterar, de restabilire a criteriilor de evidențiere a textelor meritorii.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-07-18 22:18:22
         
 
  Da, am intrat aici sa ne distram. Ce e rau in asta? Eram sigur ca nu o sa intelegeti nimic din spusele mele. Probabil ca vorbesc in termeni prea academici.
Americanii spun ca vor sa aiba "fun".
Da, eu unul intru pe site-uri ca sa am fun, nu sa il caut de oua pe Mitica, de typo-uri pe Cercel sau sa ii sterg cu ura stelutele lui IGP.
Personal, cand am intrat aici la invitatia dvs. am facut-o NU pentru a ma face cunoscut lumii literare, ci pentru a aduce un zambet cu poeziile mele satirice si cu epigramele.
Dar cum poti sa faci asta cand unii au ramas cu pareze faciale si le vezi aceeasi grimasa de vreo 10 ani?

Cine compromite Europeea, domnule? Ala care vrea sa scoata o antologie a site-ului cu banii si cu munca sa ori ala care baga bete in roate sa nu se realizeze nimic?

Da, eu sunt aici cu zambetul pe buze, am venit sa ma distrez, sa postez epigrame, nu sa fac crize de isterie ca rechesan sau peia. Nu sa ii iau in suturi pe noii veniti. Nu sa ii iau in deradere pe cai care se opintesc la mentinerea in viata a unui cenaclu.
La fel fac si pe poezie.ro sau pe alte site-uri.
Aveti ceva impotriva?

PS: Ce parere aveti despre obiceiul stergerii stelutelor de la acea nevinovata invitatie la o sedinta de cenaclu?
Este cumva o invitatie la o betie crunta, la a da in cap oamenilor pe strada, la a da foc la biserici, etc?

 
Postat de catre General Motors la data de 2013-07-18 21:44:12
         
 
  Diversiuni. Scopul? Compromiterea site-ului și a credibilității sale. Știu ce spun domnule coleg. Am tot refuzat să cred dar adevărul a ieșit la iveală. Însă fiți liniștit. Nu voi tolera. Amân luarea unei decizii pentru că acum sunt prea nervos.

Auzi obrăznicie "am intrat aici să ne distrăm" de parcă Europeea ar fi un sat fără câini. Prin urmare, adresez deocamdată politicos, invitația extrem de fermă acelora care au intrat aici "să se distreze" fie să se delimiteze de această formulare și să-și prezinte public scuze, fie să părăsească, și asta cât mai urgent site-ul.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2013-07-18 20:56:50
         
 
  "Am fost avertizat că există persoane care maculează acest spațiu și practică diversiuni".

sper, cu toată sinceritatea, că e vorba de un typo.
poate ați vrut să spuneți "malversațiuni", "reclamațiuni", "manipulațiuni".
căci, dintre termenii fonetic apropiați, la "diversitate" nu mă pot gândi. diversitatea e chiar modul nostru de a fi, de a performa (popular - a ne da în stambă) aici. altfel, probabil, am fi ales alte spații, mai puțin generoase.
iar "diversiune", firește, e de-un stalinism feroce. până la colaboraționism, troțkism și deviaționism n-ar mai fi decât un pas.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2013-07-18 20:32:42
         
 
  Domnule profesor Elena Stefan,
uite ce propun eu:

Tineti-l pe tusa pe rechesan timp de o luna si o sa vedeti ca o sa aveti un site mai curat. Pe urma aduceti-l inapoi pe nefericit si o sa plec eu pentru o luna.
Dupa care comparati lunile intre ele dpdv eco.

Va bagati, domnule Elena?

 
Postat de catre General Motors la data de 2013-07-18 20:15:35
         
 
  "nu, am aplicat eu gresit formula F=(Cx1,8)+32" (recheshpan)

Nu m-as da pe mana unui chimist ca tine!
Sigur n-ai facut scoala de chimie cu Lenuta lui Ceasca?

 
Postat de catre General Motors la data de 2013-07-18 19:52:04
         
 
  Prin "aici" am înțeles Europeea. Nu acest topic.

Am fost avertizat că există persoane care maculează acest spațiu și practică diversiuni. Nu am crezut. Din păcate, constat, a avut dreptate.
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2013-07-18 19:51:57
         
 
  nu înțeleg despre ce e vorba. poate greșesc, dar ați scris cât se poate de limpede: "unii au intrat AICI să se distreze". puteați evita acestă ambiguitate dacă ați fi postat un topic separat.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2013-07-18 19:46:56
         
 
  Domnule Ștefănescu,

M-am referit la situația de ansamblu. Nu la comentariile de la acest topic. Și, credeți-mă, nu domnia voastră faceți parte din nisipul colateral. Și nu aici a fost mizerabil ofensată, a nu știu câta oară, Europeea. Mai investigați. Eu voi ignora asemenea obrăznicie. Poate, dacă ipochimenul își va prezenta scuze, va mai avea șansa de a intra în grațiile mele. Altfel, veșnica nepomenire îi va fi dedicată. N-am întâlnit o măgărie mai mare.

Prin urmare, domnule Ștefănescu, vă prezint scuze, dacă, fără să vreau vă voi fi atins fie și cu un fir de nisip.

PS. Domnilor, Europeea își va respecta regulamentul și vă va acorda în continuare dreptul la liberă exprimare. Însă va taxa mitocăniile, jegoșeniile, lipsa de educație și nesimțirea. Punct.
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2013-07-18 19:30:38
         
 
  Hahaha! Din nou frustrari marca recheshpan! Ai ajuns demn de mila la cat esti de previzibil. Din astea poa' sa faca la chila orice absolvent de liceu fara bac.
De fapt, cu atata vei si ramane dupa moarte: cu niste compuneri de gimnaziu.
 
Postat de catre General Motors la data de 2013-07-18 19:18:16
         
 
  venerabilă doamnă Ștefan!

fiți, vă rog, amabilă, și lămuriți-mă: cine sunt sterilii din tonele de steril care provoacă "grăuntele de aur" la discuții (scuzați repetiția, e involuntară) sterile?

că, uitându-mă, nu mă văd decât pe mine (care, găsind acest text pe gustul meu, îi acordasem grăuntelui de aur o steluță), pe d-l Jupp, și cu voia dvs, ultima pe listă (dar, desigur, nu cea din urmă) chiar pe dvs.

să fie oare nisipul alegoria preferată de dvs. paentru a descrie locul preferat de zbenguială al grăuntelui de aur?

să fi intrat eu, sau d-l Jupp aici, oare, doar să ne distrăm? sau poate credeți că scopul acestui text a fost să ne provoace depresii?

și nu cumva - cel puțin eu - am fost interpelat de însuși grăuntele de aur?

să fie oare faptul că nu consum prozac motivul pentru care între mine și grăuntele dvs de aur nu funcționează acea inefabilă alchimie a sufletelor care vă apropie?

tot atâtea întrebări, la care, mă tem, din pricina presantelor probleme care vă rețin, ca de obicei, n-o să-mi răspundeți.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2013-07-18 19:12:49
         
 
  Domnule Recheșan,

Când ai atâta talent nu-i păcat să-ți pierzi timpul în discuții sterile? Insectarizează și gata. Nu da curs niciunei provocări orice s-ar scrie dedesubt! Oare grăuntele de aur s-ar pierde în nesfârșite discuții cu nisipul? Cu tonele de steril?

PS. Văd că unii au intrat aici să se distreze. Trebuie ignorați.
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2013-07-18 18:41:19
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  nu eși doar ridicol și amărît, am realizat asta cînd te vedeam cum te strădui să omori muște cu proiectile nazale pe roliteratura și mereu, dar mereu îți ieșea fără soț.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-07-18 17:42:09
         
 
  nu trebuia să răspunzi aici, te-ai prins că știam răspunsul. ce n-am înțeles însă niciodată e de ce mă consideri dușman. că fac parte din categoria celor care nu scriu "dușamnilor nici io fărîmă" și nici nu iau prozac?  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2013-07-18 13:39:28
         
 
  tre sa recunosc,Liviu e un om rar, chiar dacă nu întotdeauna părerile și gusturile noastre literare nu coincid, nu-i stricam plăcerea.
idem, te rog și la "rusaliile europeice" văzui că tot mătăluță ești lampagiul.
știi care e diferența între amici și dușmani? amicilor le suporți toate dușmăniile inerente firii, dușamnilor nici io fărîmă de-amiciție.
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-07-18 13:26:30
         
 
  fie, gheorghiță. dar după aia, te rog, răspunde-ți sincer (da absolut sincer) la întrebarea: "oare dacă steluța mi-o acorda altcineva, de ex, Liviu Bordaș, procedam la fel"?  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2013-07-18 13:15:17
         
 
  bre, ștefănele, fă un gest caritabil sau cum vrei tu să-l percepi și șterge steluțele de sub caricatura de mai sus.de altfel, am destul fler autocritic ca să-mi dau seama cînd izbutesc un text. pe de altă parte nu vreau să explodeze pipota-n pușcă de invidie că el e doar răcan, iar eu ditamai lent-majoru cu eghileți!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-07-18 12:44:37
         
 
  nu, am aplicat eu gresit formula F=(Cx1,8)+32.totu;i, nu cred că ațí intrat doar pt acuratețe.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-07-11 17:49:01
         
 
  Corectați și "mi-e mereu mi-a plăcut".
 
Postat de catre disparut de pe net la data de 2013-07-11 16:05:47
         
 
  Pentru acuratețe:
35°C = 95 F.
68 F sunt doar 20°C.
... sau eroarea e voită?
 
Postat de catre disparut de pe net la data de 2013-07-11 15:55:07
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE