FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Conversație pe messenger
Text postat de sandulescu domnica
CONVERSAȚIE PE MESSENGER (partea I)

De cînd am acces la internet, după-amiezile și serile de sîmbătă le dedic conversațiilor cu prietenii. Pe unii, cum e Vlad K. din Oradea, îl cunosc doar din fotografiile postate pe blogg.
" Ce faci, Vlady", îl întreb, ai terminat sesiunea?"
"Da, domle, am terminat-o de tot!" tastează el și adaugă un :((
(convenția este să discutăm normal, fără LOL, BTW, FAJ, WTF și abrevieri specifice limbajului stîlcit al mess.cînd e nervos îi mai scapă cîte-o "maimuță", așa le spun eu emoticoanelor)
" Cum așa, ce s-a întîmplat?"mă mir.
E student în anul II la engleză și pînă acum aveam impresia că e interesat de școala pe care o urmează.
"îmi bag picioarele în ea de școală, nu am bani să plătesc toate angaralele: taxe, chirie, cursuri, cărți, bibliotecă, etc."
" Să nu renunți, e o prostie, trebuie cumva să..."
" Cum p...a mea? Taică-meu a fost disponibilizat, din bursă de-abia ce-mi cumpăr de mîncare!"
Urmează o pauză, răstimp în care deschid linkul și ascultăm împreună Tom Waits.
" Și, ce ai de gînd să faci?"
" Traduceri...poate la anul reiau cursurile, dar pînă atunci tre să cîștig bani.Dar las-o dreak, nu te încărca cu problemele mele, stai să-ți dau artă!"
Vlad e autodidact, a învățat să cînte la mandolină și chitară, e talentat, compune și-și interpretează profesionist melodiile deși nu a beneficiat de o pregătire de specialitate și nici nu a urmat cursurile vreunei școli de profil.Mă pregătesc să deschid "fereastra" și să ascult acordurile sensibile dar, spre surprinderea mea îmi trimite un text:

"viața este o porcărie tare previzibilă
un fel de aiureală ca power rangeru roz
dăm găuri băgăm ventile înghițim sămânța
cu tot cu coajă parcurgem trasee belite de sens
ne injectăm iluzii fumăm buruieni iuți
ne punem dopuri de șampanie
între deștele de la picioare dar hai mai bine
să ne dăm mai bine cu ojă
apoi murim curve proaste."

Rîd, virtual, firește și îl întreb:
" Ce-i asta?"
" Artă, tanti Marylin, artă..."
Avatarul meu este portretul făcut de Andy Warhol, faimoasei dive M.M
" Poezie? Tu ai scris-o? Mi se pare că este cam..."
Mă întrerupe agasat (emoticon cu rînjet drăcesc):
" Nu, stai relaxată,n-am scris-o eu, un amic dar se potrivește...iar cu arta așa e...spune-i cum vrei...unora le plac manelele lui Cătălin Arabu, altora concertele lui Alberto Segovia!"
" Nu e poezie...recitește-l pe Nichita..."
" Nikita...e un sirop cu e-uri..chestiile de atunci nu mai sunt valabile...
" Totuși, uite ce frumos le zice poetul Necuvintelor:

Spune-mi, daca te-aș prinde-ntr-o zi
și ți-aș săruta talpa piciorului,
nu-i așa ca ai șchiopăta puțin, dupa aceea,
de teamă să nu-mi strivești sărutul?

Îl simt nervos, durează o vreme pînă îmi răspunde:
" Sentimente, iubire , rahaturi...lumea se năruie în jur, apocalipsa vine încet, pe internet!"
" Ai dreptate, dar pînă atunci să trăim frumos! Se poate protesta fără excese...civilizat, așa cum e marșul acelui poet care intenționează să meargă pe jos pînă la Paris!"
" Treaba lui, dacă vrea bătături cît roata de merțan..."
" Știi de ce o face?"
Altă strîmbătură virtuală:
" Nu, și nici nu mă interesează!"
Nu-mi place să fac pe moralista, dar simt că trebuie să răspund tranșant:
" Dacă voi, cei de vîrsta ta nu vă implicați, cine să hotărască viitorul? Asemenea atitudini nu-s productive, afundă mai tare în marasm conștiințele, ucid energii, conduc spre disoluția personalității..."
" hahaha, ce kkt, faci psihanaliză de duzină cu mine"!
" Nu, e doar o constatare amară...știi de ce intenționează acel om să dea un exemplu? Marșul său are un scop clar, nu-s aiureli fără sens. Dorește să mobilizeze opinia publică de la noi și din toată UE în demersul pentru repatrierea osemintelor lui Brâncuși!"
" Am auzit...drapat în tricolor, de rîsu lumii..."
" De ce , de rîsu lumii, nu poți demonetiza valorile naționale!"
" Fiindcă, tanti M, din cîte știu eu, Brâncuși a lăsat prin testament, atelierul său din Paris, cu tot ce era în el, lucrări, hîrtii, scule de cioplit, statului francez... de aia e îngropat acolo și nici nu mi se pare normal să-i trambalezi oasele la Hobița dacă el n-a vrut-o! Ăștia cu inițiativele lor vor să se lustruiască, să profite de un nume unic, atîta tot"
Tac, fiindcă mi se pare că are dreptate, am citit ce spunea Prometeul nostru:
" Cînd eu voi dispărea, vultanii se vor înfrupta din lucrurile mele!"
" Lumea e plină d e porcării, adaugă Vlad, nu am timp și nici putere să..."
" Singur, normal că nu poți...de asta trebuie unitate, solidaritate, aspirații comune..."
" Și alte rahaturi..degeaba, întotdeauna se va găsi un șmecher să iasă în față și să culeagă foloasele!"
" Greșești...nu culege nimeni foloasele dacă există conștința grupului, liantul social, opinii sănătoase!"
" Mă leși...eu n-am bani să îmi achit întreținerea , mănînc doar pîine goală de două zile și tu vii cu principii dezumflate!"
Aș vrea să mai adug ceva, un vers, un citat celebru, dar închide PC-ul și o umbră neagră îmi invadează ecranul. ce ar mai fi de adăugat... Credința? Aici nu mă simțeam pe terenul meu. Și totuși, tot marele nostru artist plastic spunea atît de simplu și elocvent:
"Eu mă aflu acum foarte aproape de Dumnezeu; și nu îmi mai trebuie decît să întind mîna spre El."
Dar unde e El și de ce nu-și face vreme să privească spre poporul meu atît de încercat... Și dacă, totuși, Nietzsche a avut dreptate?
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  dle Cioaca, mulțumesc că v-ați făcut timp să intrați, iarăși, neobosit și viril, pe pagina mea.dacă tot conversăm dezinhibați, ce opinie aveți despre Iohanna Bertha Julie Jenny von Westphalen (căs.Marx)...despre text, m-am edificat ce păreri aveți!
(Sandulescu Domnica)

Stimata domnisoara sau doamna,
Desi stiu ca dupa acest raspuns iar o sa sara pe mine si pe Ramnicu Valcea avocatul (e gelos nevoie mare) nu vreau sa va las cu problema maexista nerezolvata.Deci sa revenim la vona. Am o parere buna despre ea. Imediat ce s-a casatorit cu dascalul omenirii i-a turnat acestuia vreo opt copilasi daca nu ma insel, toti marxisti prin nastere. Insa n-a avut o viata prea dulce cu filosoful fiindca, in afara de marxism, el mai practica pe scara larga si ...vasaria. Nici o pereche pe picioare care purtau o fusta nu scapau atentiei lui revolutionare. A facut un copilasi si slujnicei din casa. Pentru a scapa de represaliile vonesei l-a convins pe Engels care era burlac sa-si asume paternitatea. Toate astea le stiu dintr-un interviu luat unui nepotel al lui Marx care avea vreo optezi de anisori atuci cand dadea interviul. Vi le-am spus cu un singur scop. In cazul in care sunteti inca o domnisoara nevinovata si nu o doamna cu experienta, de omul span si de filosofi sa va feriti ca de foc. Fiindca asa spune filosofia marxista.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2013-03-20 16:51:14
         
 
  Eu sunt cam nedeprins cu noua terminologie, așa că vă rog, domnule Săndulescu, să mă lămuriți: ce este acela "blogg"?

De asemenea, l-aș întreba pe domnul Sorescu dacă îmi poate explica ce este un hacker și dacă soiul de Vâlcea e unul nobil sau așa, vreun fel de zaibăr? Știu că sunteți mult mai bine informat ca mine, dar eu am auzit că neam de neamul hacker-ilor nu s-a abătut prin Râmnic.
 
Postat de catre disparut de pe net la data de 2013-03-20 11:34:01
         
 
  Din pacate textul vorbeste despre lucruri adevarate: asa gandesc toti sau aproape toti tinerii din zilele noastre, indiferent de gradul lor de informare sau, hai sa-i zicem cultura. Sunt cinici, dezbarati nu numai de orice urma de romantism, ci chiar de orice sensibilitate. Canta si li se pare ca fac asta numai ca sa castige un ban, pentru ei esteticul e un sirop cu e-uri, cum bine zici. Ce e mai trist este ca si unii adulti, cum se vede, sunt contaminati de acest crancen nihilism de factura noua, dar nu toti din aceleasi cauze. Dracu stie cum e bine, sigur este insa ca noi trebuie sa admiram ceva, indiferent ce, altfel, omenia noastra e pusa sub semnul intrebarii. Auzi la ei, fraierii sa munceasca pentru smekeri. Si li se pare OK  
Postat de catre sters sters la data de 2013-03-19 13:57:58
         
 
  dominico,
vlad cela avea perfectă dreptate.
de la adam încoace, dacă te chiorăști bine la istorie, totul se poate rezuma așa: o adunătură de jmekeri tronează peste o ditamai grămada de fraieri.
fericirea aia, cîntată de poetaștri de salon, este un fake răstălmăcit din preaplinul bioritmic al privilegiaților. lumea, pentru ei, e un carnaval continuu, în care țopăie plăcerea egolatră.
arta? un moft sacrosanct, teoretizat de către un cîrd de duși cu mintea, spre snoaba folosință a băftoșilor. dacă nu ai apetențe de filfizon elevat și privești realitatea în față, totul e un fel de rahat împodobit cu confetti. filozofia existențială?... dă din coate și vezi de nu rămîne fraier.

cît privește pe dumnezeu... nici quarcii nu au auzit de el! poate numai cioacă, dar nu se știe în ce împrejurări!


 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-03-18 13:59:15
         
 
  Păi Nietzche a zis multe.
Hackerland este denumirea dată orașului Rm. Vâlcea, ținând cont de amploare infracționalității pe internet. Prin extensie, același lucru se poate spune despre România, care are un număr de 10 procente din 10 la infracționalitatea informatică.
De regulă, majoritatea lor sunt tineri de genul celui cu care ați discutat dvs. pe mess. Adică cei care mânâncă o bucată de pâine la două zile.
În cele din urmă, devin fie hackeri, fie poeți.
Sau se transformă în stâlpi de sare.
 
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2013-03-18 13:52:56
         
 
  good lord, ce ortografie bizară folosiți: NE-EXISTENTA.e așa de dificil să spuneți inexistența sau hai, mai fandosit non existența?  
Postat de catre sandulescu domnica la data de 2013-03-18 12:28:28
         
 
  dle Cioaca, mulțumesc că v-ați făcut timp să intrați, iarăși, neobosit și viril, pe pagina mea.dacă tot conversăm dezinhibați, ce opinie aveți despre Iohanna Bertha Julie Jenny von Westphalen (căs.Marx)...despre text, m-am edificat ce păreri aveți!  
Postat de catre sandulescu domnica la data de 2013-03-18 11:10:55
         
 
  Stimate domnule avocat,
Nietzsche a zis ce au zis si Feuerbach si Karl Marx si filosoful nostru Ioan Peia: Dumnezu nu exista! Numai ca cei trei au zis-o dupa ce a zis-o generalul Peia. Deci ne-existenta lui Dumnezeu cat si existenta lui sund descoperiri pur romanesti.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2013-03-18 10:51:23
         
 
  cred că e o întrebare retorică,știți f. bine, domnule Sorescu (ce nume poetic aveți, sau e un pseudonim?)ce a spus Nietzsche.
mulțumesc pt atenția acordată acestui text, scriu cum îmi vine, firesc, fără efectele folosite de profesioniști.
n-am înțeles ce vreți să spuneți cu acea hackerland*.
 
Postat de catre sandulescu domnica la data de 2013-03-18 10:26:39
         
 
  Și ce anume zicea Nitzche?
Bine scrisă, bine articulată această conversație pe 'net.
Ducându-te în acea zonă de unde încep "necuvintele", ca să fac, asemenea, trimitere la poet. Sau neliniștile/tristețe/durerile, ca să revenim acasă la noi. În hackerland. *
 
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2013-03-18 10:16:20
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE