FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Ambiția și nevoia, Europeea și universul rectangulian
Text postat de Elena Stefan
Ambiția și nevoia, Europeea și universul rectangulian

Evoluția omenirii se datorează exclusiv ambiției și sau nevoii. Evident numai ambiția și nevoia, singure, nu reprezintă garanția atingerii scopurilor însă fără acestea, scopurile nu sunt posibile. Ambiția și nevoia percepute ca factori esențiali. Strategiile, tacticile, proiectele, metodele, procedurile, etc. nu reprezintă altceva decât rutină executorie. Aproape la îndemâna oricui

Simplul statut de „persoană major㔠nu conferă nici un fel de garanție. Sunt extrem de multe persoane majore purtătoare nemeritat ale acestui statut. În universul rectangular fixitatea paradigmatică generează opacitate și prevalează orcărei deschideri teleologice. Formele fixe și statu quo-ul obișnuinței consideră inoperant tot ce nu se înscrie în propria paradigmă de gândire.

Substituirea argumentului pertinent în cadrul unei discuții cu argumentum ad hominem ține tot de universul rectangular.

Toate realizările lumii au fost cândva utopii. Trăim cu toții sub același cer dar nu toți avem același orizont spunea, Konrad Adenauer*. Și, împreună cu alte „spirite puerile ale epocii” puneau bazele unei utopii: solidaritatea europeană. În același timp el făcea obiectul unor atacuri zilnice furibunde în presa lagărului socialist. Cine va fi avut dreptate? Mutatis mutandis, Europeea, cu mijloacele modeste de care dispune (probleme de resurse! Dar cine are întotdeauna resurse? Și, dacă nu sunt resurse trebuie abandonate ideile?) propune un spirit europeic și a demonstart că se poate realiza un astfel de spirit. Acesta presupune coexistența elitelor cu non-elitele, respectul reciproc, limbaj ecoliterar, nu atacului la persoană și posibilitatea creării de opere valoroase într-o deplină libertate de exprimare și de reală democrație. Cu excepții, uneori fiind obligați să utilizăm mijloacele de coerciție informatică, acest scop europeic ESTE OPERAȚIONAL. În raport cu acest scop declarat poate fi evaluat proiectul Europeea. Evaluarea în raport cu alte criterii, eventual cu voințele individuale ale unor useri reprezintă cel puțin o eroare metodologică dacă nu un act de rea-credință. Viziunea Europeii nu poate fi congruentă cu viziunile particular-individuale ale membrilor săi însă poate reprezenta un loc geometric al acestor viziuni.

Ideal, scopul final al Europeii va fi fiind atins atunci când, deși vor exista mijloacele informatice de coerciție, acestea nu vor mai fi utilizate pentru că nu va mai fi nevoie iar editorii nu vor mai fi obligați să ia măsuri în spiritul regulamentuli. Totodată ponderea creațiilor valoroase în total creații publicate nu va mai interesa. Pentru că ele, creațiile valoroase, se vor detașa în mod evident. Însă nu trebuie uitat că axiologia nu este și nu va fi niciodată o știință reductibilă la unanimitatea opțiunilor.

Că paradigma europeică este operațională este de domeniul evidenței. Că sunt autori și opere valoroase pe Europeea numai cecitatea vindicativă o poate nega.
Că există și alte proiecte legate de Europeea cum ar fi publicarea unor volume, valorizarea mai aproape de realitate a textelor, stimularea spiritului creator, atragerea tinerilor (mulți au fost speriați de comportamentul unor useri care apoi îmi reproșează mie neîmplinirile Europeii în această direcție) evident sunt aspirații ori proiecte care se vor realza mai devreme ori mai târziu. Până atunci, a nu vedea nimic bun și a critica totul și a acuza la nesfârșit, utilizând inclusiv imunde atacuri la persoană, nesusținute decât de argumentele proprilor opțiuni, nu reprezintă altceva decât un maladiv modus vivendi, o incapacitate de coexistență într-o lume solară. Pentru că universul rectangular este un univers al nefericirii și însingurării în care resentimentele și ura prevalează făcând mult mai mult rău subiectului decât obiectului.

Însă nu trebuie uitate comportamentele de tip „masochist existențial” în care fericirea constă în savurarea efectelor provocării propriei nefericiri


*”Dupa razboi,unii oameni politici (Robert Schuman,Konrad Adenauer,Jean Monnet si altii)au demonstrate ca,pentru a nu se mai repeta greselile trecutului,este nevoie de o solidaritate europeana,care sa nu fie in contradictie cu solidaritatea nationala si sa nu dauneze identitatii nationale.Asadar,alaturi de identitatea natioanala,si nu in contradictie cu ea,apare identitatea europeana,care va presupune o constiinta europeana.” Citat dintr-un referat

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  "Credeți că există vreo diferență, pe fond, între comentariile domnului Cioacă și acestea ale dumneavoastră?"
(Emanuel Cristescu)

Stimate domnule profesor,
Gresiti profund. Intre comentariile mele si comentariile distinsului cronicar este o diferenta ca de la cer la pamant. Comentariile mele nu se sfiesc sa faca un bine unei vadane lipsite ciupind-o de fund pentru a-i aminti de glorioasele timpuri din tinerete. Deci sunt comentarii de barbat inca in putere. Pe cand comentariile domnului Rechesan isi smulg parul de disperare, acuza toti barbatii care le arunca o ochiata nevinovata ca au vrut sa le violeze in speranta ca unul simtindu-se acuzat pe nedrept va si comite violul. Deci sunt comentarii tipice pentru o fata care nereusind sa scape de fetie cu acte in regula incearca sa-si rezove problema care o arde prin provocari la drumul mare. Sunt uimit ca dupa atata amar de vreme nu ati reusit inca sa va dati inca seama de deosebirea de sex dintre comentariile mele si comentariile cronicarului.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2013-03-16 00:36:56
         
 
  d-le Cristescu, de ce nu-i curmați odată suferința acestui martir al luptei împotriva flecărelii, acestui Giordano Bruno al conciziei, nefericitul nostru coleg Recheșan?  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2013-03-15 23:16:30
         
 
  iata N.A. de sub textul meu. rezulta de aici altceva decit este evident. distorsionati realitatea. recititi-o si reflectati. sau mai bine nu, poate plesniti din nou comunitatea firava literar cu alt ucaz.ca de dezamagirea lui dalde vianu, peia sau rechesan tot nu va pasa.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-03-15 20:30:30
         
 
  ce distorsionare abila a realitatii sau mai rau, stimabile domnule Corbu-Criastescu. eu sunt inafara timpului, cit cinism! dupa ce mi-am petrecut zeci de ore scriind, texte, comentarii, incercind sa stopez flecareala, alunecarea spre politizare a saitului pe care-l detineti, nereusind deloc. jenant, daca asa va convingeti si studentii ca peretele alb e negru nu ma mir ca-n Romania scoala se preda neacademic.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-03-15 20:28:33
         
 
  deosebirea fundamentala intre mine si cioaca,dle proprietar? doar aceea ca satirizez prin ceea ce scriu, textele publicate nu si autorul.face'i un efort minim si recititi ultimele 10 texte catrenistice, in fiecare este amintit autorul.cit despre efortul literar al dnei elena stefan, o aparitie insolita de altfel in peisajul europeic la ce bun sa-l combatem? e at]t de ]ncilcit in exprimare, bombastic pe fond incit si cei mai binevoitori exegeti ai operei domniei sale ar fi decurajati!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-03-15 15:56:22
         
 
  Sunteți în afara timpului europeic și probabil aspirați la un spațiu encomiastic ori la revoluta unanimitate.

Viața reală, din fericire are "pro" și "contra" fie și din gicăcontrism. Cine rezistă bine, cine nu, nu.

O Europee ecoliterară va fi întotdeauna. Însă nu una aseptică, nu una de seră nu una pentru autori fără încredere în propriile lor texte. Păi ce ar trebui? Să mă ofuschez eu că v-ați exprimat cum v-ați exprimat față de textul de mai sus? Eu știu ce am scris și știu ce valoare are acest text. Poate, dacă ar lua cineva o idee din acest text și ar combate-o cu argumente și dacă argumentele ar fi pertinente și convingătoare, da, poate aș revizui textul. Așa la afirmații otoviste și lipsite de orice argumentație de tipul "exitențialismul academic de stambă(nici măcar de catifea)"limbajului de polistire" etc. nici măcar nu mă obosesc să le combat. Zâmbesc, înțeleg extrem de multe despre autor și le ignor. Procedați și dumneavoastră la fel. Credeți că există vreo diferență, pe fond, între comentariile domnului Cioacă și acestea ale dumneavoastră?

Vă reamintesc: este păcat de talentul dumneavoastră pe care vi-l pierdeți în astfel de copilării!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2013-03-15 14:36:44
         
 
  hehehe,cîtă propersiune ecsistențialistă...pe daiboj.dau io un ezamplu. n-am ambîț să mai postez pe europeea, nici nevoia nu mă împinge din pricina scîrbei, a atmosferei poluate și a unei idei clare.pe care v-o spun, domn profesor, după ce validați intervenția mea.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-03-15 12:43:09
         
 
  frișca de pe prăjitură, bomboana de pe colivă nu e adenauer, ci afirmații ipocrite, precum "Cu excepții, uneori fiind obligați să utilizăm mijloacele de coerciție informatică, acest scop europeic ESTE OPERAȚIONAL."
curat operațional, da'umflă-i domnule Criostescu, că prea crîcnesc dalde peia, recheșan, sorescu, kosta vianu încontra stăpînirii de drept și de fapt.apropos, aluzia cucoanei elena c-am fi, noi, cîrcotitorii, masochiști nu e ușor injurioasă...mînca-i-aș eu cotierele cu spini de oțel, cizmele pîn la șolduri și cravașa ei de marchiză fioroasă!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-03-15 12:38:46
         
 
  un text poleind exitențialismul academic de stambă(nici măcar de catifea) o explemficare izbutită a utilizării a limbajului de polistiren. oare cu veleități spre universalizare, sacralizare într-o nișa prăfuită a liternetului.

off. Vitea-Vitea, mai bine țuică de buzău decît trascău din fieful udrencei...dar cin să deguste?
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-03-15 12:32:55
         
 
  Un personagiu cu ambiții(musai)literare, dar fără trebuințe, nevoințe ”rectanguliane”(nu rîvnește să devină membru USR, deși are tipărite vreo șapte broșurici agramate); cum vă spun: un personagiu pe care l-am cunoscut și-l mai cunosc încă, dar nu mai am acces la producțiunea lui cea mai de calitate (țuica de Buzău); cum iar vă spun: acel personagiu vorbea la fel de bolovănos, cum și scria.
Iar cînd nu-și mai găsea cuvintele, le completa cu eternul ”și bla-bla-bla”.
Constat (cu stupoare) că există multe niveluri și nivele de ”bla-bla-bla”.
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2013-03-14 11:24:10
         
 
  Vă scapă un detaliu, domnule Cioacă. Extrem de mic dar extrem de important. Plăcerea, respectiv sexul, conform Piramidei lui Maslow, prin care sunt ierarhizate trebuințele și nevoile umane, face parte din nevoile fiziologice ale ființei umane. Respectiv, pe prima treaptă din acea piramidă.

http://www.google.ro/imgres?imgurl=http://www.empower.ro/wp-content/uploads/2011/04/400px-Maslows_hierarchy_of_needs.png&imgrefurl=http://www.empower.ro/bani/piramida-lui-maslow-si-selectia-prioritatilor-financiare/&h=262&w=400&sz=72&tbnid=ojPQLrySdgm5hM:&tbnh=90&tbnw=137&zoom=1&usg=__fyHYrG-rr4RawhpfzgLX4aYjezc=&docid=QSoi8Ksf3BkV3M&hl=ro&sa=X&ei=WLhAUbeaGoKS7AbjwoHIAg&ved=0CDoQ9QEwAg&dur=5993

PS. Aș fi curios dacă ați putea să-mi dați un exemplu, unul singur, care să nu se subordoneze ambiției sau nevoii. Unul singur. Vă aștept. Dar mai cu acuratețe nu așa ca acesta cu plăcerea. Că și studenții din anul I studiază trebuințele și nevoile și ierarhizarea lor.

Succes!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2013-03-13 19:51:42
         
 
  "Vorbiți de sexul făcut din ambiție ori din nevoie?"
(profesorul Emanuel Cristescu)

Nu vorbeam nici de unul nici de altul, domnule profesor. Fiindca sexul facut din ambitie duce la rezultate foarte ne-multumitoare pentru partenerul de sex. Toata lumea stie cat de scurta si obosita poate fi ambitia omului. Nici nu s-a sculat bine, ca iar se culca. Nici despre sexul facut de nevoie nu vorbeam. Nu zic ca cei care-l practica nu sunt bine platiti, dar la treizeci de a ani trebuie sa se pensioneze, atat de garbovite arata corpurile distruse de otrava medicamentelor invioratoare pe care trebuie sa le ia pentru a-si practica meseria.
Eu vorbeam de sexul facut de placere. Daca omul ar renunta la sexul facut din placere, nouazeci la suta din necazurile pe care trebuie sa le indure omenirea, cat si SIDA, ar disparea peste noapte. Fiindca in literatura de specialitate nu se mentioneaza nici macar de un singur caz in care un barbat a luat SIDA de la o urata cu care a refuzat sa faca sex.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2013-03-13 19:39:44
         
 
  Vorbiți de sexul făcut din ambiție ori din nevoie?  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2013-03-13 17:56:32
         
 
  "Evoluția omenirii se datorează exclusiv ambiției și sau nevoii."
(domnul profesor Emanuel Cristescu)

Simate domnule profesor,
Permiteti-mi sa fa contrazic. Evolutia omenirii se datoreaza in excusivitate sexului. Fara sexul lipsit de orice masura turma de circa o suta de indivizi care e emigrat din Africa acum saizeci de mi de ani nu ar fi reusit sa inunde mapamodul cu peste sapte miliarde de suflete. Fara cele sapte miliarde de suflete ar fi astazi bucate suficiente pentru toate gazele lui Dumnezeu. Fara sex domnule profesor nu ar fi aparut nevoile care duc lumea inainte sau inapoi. Puteti sa-mi amintiti si mie de o alta creatura care sa fie mai obsedata de sex decat omul? Zi si noapte sex, sex si iarasi sex! Mustele imi veti raspunde. Cei drept si eu am prins un nenorocit de muscoi care a facut sex cu trei muste imorale in mai putit de un minut. Si asta chiar pe tortul de la ziua mea de nastere. Cu s-a ales de nenorocit pentru jignirea adusa tortului meu numai pliciul stie. Dar eu nu ma refeream la muste sau la tantari, care si astia sunt niste obsedati sexuali. Eu ma refeream la animalele mari. Leul face sex numai odata pe an, tigrul la fel ca sa nu mai vorbim de elefant care considera ca sexul facut din cinci in cinci ani este arhisuficient. Adica doamna leoaica, doamna tigroaica si doamna elefanteasa voiam sa spun. Fiindca daca s-ar lua aceste doamne de o reputatie de necontestat dupa poftele sotilor lor s-ar ajunge si in lumea animalelor la aceiasi nevoie de progres la care a reusit sa ajunga omenirea.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2013-03-13 17:35:08
         
 
  Il puteti admira si pe basescu, daca in pofida tuturor celor intamplate a ramas locuitorul acelui palat, care este, nu? Stimata doamna, Clubul Bilderberg este o pecingine pe obrazul lumii, si asta se vede in fiecare intaplare politico-economica din lumea noastra, notabila sau nu. Stiu ce spun si mai ales inteleg ce citesc. Cu speranta ca modelul basist nu a inceput sa va provoace si dvs fiori estetici, Kostanie, cea mai scarboasa dihanie.  
Postat de catre sters sters la data de 2013-03-13 16:44:18
         
 
  Domnule Kosta, erare humanum est! În rest, nu lovesc în nimeni. Încerc un remember al proiectului Europeea. Un fel de pledoarie pentru coexistență.

Cât privește Adenauer, eu îl admir foarte mult. Să iei o țară învinsă și distrusă și să o aduci unde a adus-o el nu este de colea. Nu vedeți la noi? Băsescu a luat o țară și în opt ani aproape a distrus-o. Și nici măcar nu realizează. Și mai are și susținători!
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2013-03-13 16:33:19
         
 
  Bilderbergerul Adenauer nu mi se pare un caracter bun de citat aci, mai ales pe motiv de apartenenta la sus-numitul Club.  
Postat de catre sters sters la data de 2013-03-13 15:56:00
         
 
  sper din rarunchii pacatoasei mele fiinte, doamna Elena ca nu ne puneti vigilenta la incercare scriind "manu propria" mascari indicibile aci, e drept fara cratima evidentiatoare: "natioanala" erste, semantic vorbind, o asemenea mascara. Sper, de asemenea, ca este numai o scapare. In rest, in cine vreti sa loviti este evident cu asupra de masura. Dar textele nu mi le voi mai sterge. Ele reprezinta sfidarea mea la adresa imaturitatii multora, de care cu asa feciorelnica sfiala pomeniti. S-auzim de lumi mai bune, ca talentul nu se pune. Cine n-are nici nu-l are, nici nu poate sa-l masoare. Pam-pam!  
Postat de catre sters sters la data de 2013-03-13 15:54:03
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE