FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Partidul Europeeic Roman (I)
Text postat de Dumitru Cioaca
Nota
In viata moderna si sbuciumata a poporului nostru aparitia unui partid politic nou care nu are la baza nici o idee a ajuns un lucru atat de obisnuit incat trece neobservata. Nu acelasi lucru se poate spune despre formatiunea politica pe care vrea s-o nasca domnul Pulitolog Genuneanu. Citind niste interviuri pe care domnul Pulitolog Genuneanu le-a acordat unor site-uri concurente, nu mi-a venit sa-mi cred urecilor (le-am citit cu voce tare spre a ma convinge ca nu visez)! Cele mai multe personalitati politice cu care domnia sa vrea sa-si garniseasca viitoarea insailare politica au incoltit in intregime pe site-ul Europeea. Era musai ca sa ma conving cu ochii mei ca cele spuse de teapanul politician nu sunt numai o propaganda desantata impotiva Europeei declansata de adverasii nostri literari, ci chiar viitoare puncte din programul de viitor al planuitului partid. Asa ca m-am lasat invitat pe domnul Pulitolog Genuneanu la o barfa politica de descoperire a faptelor. Redau mai jos stenograma aproximativa a discutiei reale pe care am avut-o cu marele politician Genuneanu Pulitologu.
Cioaca: -Domnule Pulitolog Genuneanu...
Genuneanu: -Sa stii ca este suficient daca imi spui numai Genuneanu.
Cioaca: -V-am spus asa pentru a nu va simtii confundat cu fratele dumneavoastra distinsul dacademician Jidac Genuneanu.
Genuneanu: Fiind vorba numai de un sanatos interviu politic lumea isi va da imediat seama ca doctorul nu are ce cauta in el.
Cioaca: -Domnule Genuneanu, in primul rand vreau sa va multumesc pentru onoarea de a-mi acorda acest interviu.
Genuneanu: -Lasa vrajeala si treci direct la subiect ca altfel ne apuca ploaia.
Cioaca: -Uluitor, asa mi-a spus si fratele dumneavoastra, dacademicianul!
Genuneanu: -Nu degeaba suntem noi frati gemeni!
Cioaca: -Totusi la figura nu semanati de loc unul cu altul. Fratele dumneavoastra are o chelie extrem de blonda iar dumneavoastra purtati o claie de par pro-african de care pana si pana cu care eseieste distinsului nostru conducator ar fi extrem de mandra daca ar avea-o.
Genuneanu: -Asta se datoreste faptului ca noi nu suntem gemeni din acelasi ou ci din oua diferite. Dacademicianul a fost facut de mama cu primul ei sot care a picat la Staligrad. Eu sunt rezultatul efortului celui de al doilea barbat pe care l-a avut mama. Cel care mi-a si fost, pana a murit, tata bun. Initial mama nu a dorit sa se recasatoreasca, dar nu a putut sa reziste prea mult atacurilor unui erou de razboi decorat cu ordinul Mihai Viteazul. Dupa parerea mea, atunci cand se da o lupta intre o vaduvioara cu puterile firave si un erou de razboi decorat cu ordinul Mihai Viteazul, brelocul va iesi tot timpul castigator.
Cioaca: -Brelocul?!
Genuneanu: -Da-da, brelocul. Fiindca un ordin agatat de pieptul unui erou de la Cotul Donului nu este altceva decat un breloc comemorativ.
Cioaca: -Totusi, ordinul Mihai Viteazul!...
Genuneanu: -Pai asa-i zicea si mama cand avea anumite dsicutii politice in contradictoriu cu bunul meu parinte: "daca veneai singur nu pupai tu sa-ti ajung gospodina, dar te-ai inhaitat cu talharul de Mihai Viteazul"!
Cand se va scrie adevarata istorie a Poporului Roman se va vedea ca Mihai Viteazul nu a castigat numai lupta de la Calugareni. Fiindca spiritul lui a continut sa fie victorios pana in zilele noastre. Dar despre asta va va putea da mai multe informatii fratele meu care este medic militar.
Cioaca: -Va referiti la dacademician?
Genuneanu: -Inainte de a fi dacademician el a fost medic militar. De acolo i se trage pasiunea pentru istorie. A vrut sa afle de ce soldatii romanii mor mai vitejeste decat altii. Si a aflat.
Cioaca: -Vana?
Genuneanu: -Exact!
Cioaca: -Revenind la mama dumneavoastra. Vreti sa spuneti ca chiar nu i-a placut de tatal dumneavoastra, ca a fost cucerita cu forta?
Genuneanu: -Ei, cum sa nu-i placa? Dar de ce crezi ca in toate povestile noastre Ileana Cosanzeana face ochi dulci smelui cand o curteaza Fat Frumos? Ca ii place cumva de pocitanie? Nici vorba! Ileana Cosanzeana trimite bezele smeului ca nu cumva Fat Frumos sa se rasgandeasca. Ea stie ca pentru un cuceritor cu cat o cetatuie pare a fi mai de ne-cucerit cu atat pare mai interesanta. Daca cetatuia l-ar astepta pe Fat Frumos cu portita deschisa, blegul ar face imediat stanga-imprejur, gandind ca nu e vorba de ce cauta el, ci de cine stie ce fel de cursa dubioasa. Dupa parerea mea Ileana Cosanzeana este cea mai mare psiholoaga din literatura universala. In cazul mamei problema era si mai delicata. Fiindca nu mai era vorba de o cucerire ci de o recucerire care avea si un copil. Si cuceritorul pe care pusese ea ochii nu era un terchea-berchea ci un erou de razboi de care atarna ordinul Migai Viteazul! De asta eu consider ca mama a fost cea mai silitoare eleva pe care a avut-o Ileana Cosanzeana. Si-a depasit pur si simplu profesoara. In cazul mamei Mihai Viteazul nu a avut nici cea mai mica sansa sa piarda batalia. Eu nu cred ca daca Ileana Cosanzeana ar fi avut un copilas, Fat frumos ar mai fi luat-o de nevasta, chiar daca smeul nu murea de mana lui ci in razboi. Eu nu zic ca Fat Frumos nu era un flacau generos, fiindca era. Cati smei nu a omorat el numai pentru a-i elibera de povara une existente mizere. Dar de aici si pana a intra sluga numai de dragul de a creste puradelul dusmanului tau cel mai de moarete, trebuie sa recunoastem ca e o oarecare distanta.
Cioaca: -Domnule Genuneanu, istoria familiei dumneavoastra este una dintre cele mai fascinante.
Genuneanu: -Pai ce, nu i-am spus eu lui frati-mio, istoricul? Lasa ba prostiile, i-am zis, ai descoperit unde se afla vana daca, gata, ti-ai facut datoria fata de Istoria Nationala. Ce altceva crezi ca mai poti descoperii? Scrie istoria familiei noastre, fiindca ai ce scrie. Dar ce crezi ca te poti intelege cu el? E la fel de incapatanat ca Iorga.
Cioaca: -Fiindca iar ati amintit de fratele dumneavoastra, din cele ce mi-ati spus inteleg ca nu sunteti totusi frate geaman cu el.
Genuneanu: -Nu in sensul strict al cuvantului. Eu sunt cu el frate geaman de razboi, la asta m-am referit. Daca tatal lui nu s-ar fi intors in permisie de pe front, Romania ar fi fost vaduvita de cel mai mare dacolog al ei. Daca tatal lui nu s-ar fi reintors pe front ca sa moara nu asi fi aparut eu. Deci pe undeva, noi, desi avem tati diferiti, am aparut prin eforturile initiale ale aceluiasi tata. De asta si zic ca noi suntem un caz mai special de frati gemeni.
Cioaca: - Domnule Genuneanu, as vrea acum sa trecem la tema noului partid politic pe care vreti sa-l infintati.
Genuneanu (uitandu-se la ceas) -Huuu, cum a trecut timpul! Daca in cinci minute nu sant la el ala o sa ma plagieze si pe mine. (catre mine) Dragul meu, trebuie sa plec urgent ca am o intrevedere cu Ponta. A aflat ca vreau sa-mi fac partid si probabil ca vrea sa ma ia in coalitie. Treci pe la nevasta-mea si roag-o sa te vare pe lista ei de intalniri.
Cioaca: -Nu aveti secretara?
Genuneanu (luindu-si geanta si indreptandu-se spre usa cabinetui politic) -Am avut zece, dar pe toate le-a dat afara scorpia. Zicea ca nu-si fac bine treaba. Eu de una nu am putut sa ma plang, dar crezi ca ajutat la ceva? Pa-paaa!

p.s.
Vreau sa fac atenti cititorii ca greselile de ortografie, gramatichie, filosofie sau barbologie pe care ei vor reusi sa le pescuiasca din acest text apartin in intregime domnului Pulitolog Genuneanu. De fapt domnia sa mi-a spus ca s-a apucat de politica numai dupa ce a fost dat afara, pe nedrept, din gramatica. Tot domnul Pulitolog Genuneanu mi-a spus ca daca schimb chiar si numai o singura virgula din declaratiile domniei sale, nu numai ca ma voi linge pe bot de tot programul de guvernare al Partidului Europeeic Roman, dar il va mai si pune pe domnul Ecsintescu Virtual sa moara cu mine gat. L-am asigurat pe domnul Pulitolog Genuneanu ca eu sunt un jurnalist serios care isi respecta pana si propriile lui greseli gramaticale. Deci nu are de ce sa-i fie teama.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Superba ideea si de retinut: "De fapt domnia sa mi-a spus ca s-a apucat de politica numai dupa ce a fost dat afara, pe nedrept, din gramatica"  
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2013-03-10 00:18:13
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Superb maestre,

Notre respect! Aveti umor si inteligenta. Ma bucur ca am sansa sa discutam. Votez!
 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2013-03-10 00:16:21
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE