FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Spaime, traume, etică și suferință sau arta respingerii realității
Text postat de Elena Stefan
Spațiul patonoesic, bântuit de somnul rațiunii și lipsa afecțiunii etice naște monștri interiori.

Reacția cea mai sigură și cea mai puțin firească a eului contagiat este una de tip pavlovian: extrapolarea. Extrapolarea propriei suferințe și a propriului comportament asupra altora. Însă reacția de tip sanguinar, din nefericire pentru eul subiect, amplifică efectul pervers al răului intrinsec, al răului osmotizat lăuntric.

Asemenea celui care, înțepat de o albină ori mușcat de șarpe, și care, instinctual, are tendința de a freca locul dureros infestând astfel mult mai multe celule decât cele deja infestate prin simpla mușcătură. În fapt el dispersează veninul și își amplifică suferința, în loc să aibă un comportament rațional și să strângă locul infestat pentru eliminarea răului.

Așadar, necesara autoexorcizare este înlocuită cu iraționalul însă comodul comportament al încercării de raportare la alții atribuind-le acestora propriile tare ba, mai mult, considerându-le și un etalon!

Este vorba de un comportament de substituție tipic, subordonat frustrărilor și lipsei de decizie de a se ajusta la standardele eticii comportamentale normale. O permanentă fugă de sine, imposibil de realizat în plan practic însă dătătoare de speranțe deșarte că ar putea aduce alinare.

Surogat existențial condamnat la nefericire și suferință. Personaje accentuate. Este drept că sunt situații în care toate aceste nefericiri și traume pot fi sublimate. Cu talent, muncă, detașare și conștientizarea și diagnosticarea corectă a situație.

De cele mai multe ori însă eul se destructurează puțin câte puțin gerontogenia depășind cadrul psihic și alterând exponențial componenta fizică a eului.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Doamne, ce plăcere!
Ce încîntare!
Abia aștept o nouă filigrațiune (!!) herr meneutică, pentru a-mi ferici spiritul avid de rarități conceptuale! Cum așteaptă căprioara apa rece de izvor și navetistul rapidul de Mizil, așa aștept eu, dîrdîind de nerăbdare, o nouă liturghie intertextualistă, propăvăduită de către Doamna-Doamna. Ce să mai spun? E pansamentul meu existențial, e supa primordială, e amanta cu cap cybernetic, în varianta terriană!

Deci, iată, a venit iar clipa binecuvîntată!
Clipa cînd mă voi… “pantonoesica”!!
Ce vreți mai mult?
Să știți ce e aia? Nu, nu căutați în niciun DEX. Nu apare. Nici măcar unchiul gugăl nu are habar. La întrebare, dă un singur răpuns:

“Spaime, traume, etică și suferință sau arta respingerii - Atelier Literar
www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?... - Diese Seite übersetzen
Spațiul patonoesic, bântuit de somnul rațiunii și lipsa afecțiunii etice naște monștri interiori. Reacția cea mai sigură și cea mai puțin firească a eului contagiat ...
Damit Sie nur die relevantesten Ergebnisse erhalten, wurden einige Einträge ausgelassen, die den 1 angezeigten Treffern sehr ähnlich sind.
Sie können bei Bedarf die Suche unter Einbeziehung der übersprungenen Ergebnisse wiederholen.
Finalmente, unchiu gugăl ne recomandăm, pi niemțăște, să mai căutăm, poate, cine știe!...
Realizați deci, că e vorba de un unicat, de o vorbă inspirată de zeii cognoscibilității, care termen ar vrea să-nsemne (presupunem) un fel de boală a rațiunii, de care suferă toți muritorii, numai doamna-doamna nu. Se pare că însuși divinul Platon, apărut intempestiv, pe post de moroi, în reveriile academice ale doamnei, i-a suflat la trompa lu Eustachio noul termen. Iar noi în preluăm cu entuziasmos.

Și ce face nea antonpantonoesicu ăsta? Cică e-n spațiu. Și, silentium și-atențiune!, dacă e “bântuit de somnul rațiunii și lipsa afecțiunii etice naște monștri interiori.”
Cine? Spațiul? O fi rămas gravid cu nonspațiul? Mai știi?
Și care, lipsit de, țineți-vă bine: „afecțiune etic㔠(!!!), naște. Da’ nu cum se naște: dinlăuntru în afară. Ci, dinlăuntru înlăuntru. Simplu! Deci. Nu vă aplecați în afară, că pchicați dîn tren!

Să ne mai antonpantonoesicăm:

//„Reacția cea mai sigură și cea mai puțin firească a eului contagiat este una de tip pavlovian: extrapolarea.”//

Aha. Deci cîinele ăla, al lui Pavlov, de fapt, se extrapola! În zone astrale. Și cînd se aprindea Proxima Centauri, saliva. Mda. Abia acum am înțeles cum e cu reflexele condiționate și extrapolarea astrală. Corect.

Mai departe:
//„Extrapolarea propriei suferințe și a propriului comportament asupra altora.”//

Deci, dulăul suferea de foame. Și, înnebunit de neputința de a ajunge la osul promis, îl lovea așa, o extrapolare la lingurică, de mai mare mila!

//„Însă reacția de tip sanguinar, din nefericire pentru eul subiect, amplifică efectul pervers al răului intrinsec, al răului osmotizat lăuntric.„//

Aha. Va’zică, atunci cînd se extrapola, i se urca sîngele-n cap și i se amplifica intrinsecu, în semn că înghițea în sec. Dupe care, răul se „osmotiza” pînă, hăt, la nivele microscopice, și devenea așa, un fel de talmeș-balmeș, ca la nașu, adică făcea apendicită acută. E clar.

În fine, urmează operația de extirpare a apendicului inflamat intrinsec, bla-bla-bla, dar – fatalitate! – în final, „de cele mai multe ori (virgulă) însă (virgulă) eul se destructurează puțin câte puțin (virgulă) gerontogenia depășind cadrul psihic și alterând exponențial componenta fizică a eului.”

Tragic!
Irecuperabil!
Catastrofal!

Dar ce-o fi aia „gerontogenie”?
Desigur, un alt unicat terminologic, tip herr meneea. Că nu ne lămurește nici unchiu gugăl.
Presupunem doar că, uitîndu-se-n oglindă, doamna-doamna își șoptește dramatic:
„M-a răpus gerontogenia, fir-ar! Mi s-a alterat exponențial componenta fizică a eului!”
Ceea ce dă de gîndit.
Căci, odată alterată componenta aia fizică, poate că și zona anume din encefal, responsabilă de limbaj, e cam prăjită. De aici și abundența de limbaj și alterațiile sintagmatice comise.
Recomandăm cîte un Carbaxin, seara, la culcare, pentru recuperare.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-02-15 21:27:43
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE