FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Tot despre ecoliteratură
Text postat de Elena Stefan
Tot despre ecoliteratură

Cum am subliniat, în nenumărate rânduri, aici, în acest spațiu internautic, pot posta liber și necenzurat, toți aceia care sunt scârbiți de poluarea literaturii cu tot felul de obscenități, și pornografie de toate tipurile imaginabile și inimaginabile, în numele unui dezinhibiționism pe care nonecoliterații îl promovează ca și cum ar fi vârful de lance al literaturii actuale. Și ca și cum ar fi o mare și imensă cucerire a spiritului cultural uman. În opina mea o direcție, poate cu o anumită priză, ba chiar cu o mare cerere (a se vedea așa-zisele filme pentru adulți, revistele porno, etc) , așadar o direcție care exploatează ipocrizia umană, care se bazează pe latura instinctuală a componentei umane, însă o direcție care, într-o lume normală, niciodată, dar absolut niciodată, nu va putea crea opere care să poată fi predate în clasă. Ori care vor putea fi citite în familie, în public în spațiul cultural veritabil. Ele, aceste opere, în care obscenitatea, vulgaritatea, patolimbajul, pornografismul și toată pletora însoțitoare de licențios vor fi destinate intimității ori zonelor marcate ca atare, cu acces restricționat. Nimic nou sub soare. De când este umanitatea asemenea “producții” sigur la nivelul tehnologic și cultural al fiecărei epoci au existat și, evident, continuă să existe. După unii specialiști, în primele faze ale dezvoltării umanității, aceste reprezentări nu vizau sexualitatea în sine ori manifestări de tip excitant , ci erau un fel de reprezentări totemice prin intermediul cărora se invoca ori se solicita de la divinitățile momentului fertilitate și recolte bune. Există descoperiri în acest sens în China, India precum și în toate zonele în care au trăit oameni. Evident că, de-a lungul timpului, sexualitatea a generat și continuă să genereze opere diverse: de la cele artistice până la cele pornografice. Însă tot la fel de evident este că spiritul uman a avut inteligența și decența de a le plasa, pe fiecare dintre aceste creații, în locurile care li se cuvin. Mai mult, a instituit și reguli, legi privind uzul unor astfel de creații. Sigur, multe dintre ele, adresându-se zonei instinctuale și mai puțin celei raționale, aceste din urmă creații au o mare cerere și este un truism faptul că industria pornografică și literatura pornografică au o piață de miliarde și miliarde de (luați orice monedă) anual. După unele statistici 12% dintre site-urile actuale sunt pornografice ori cu tentă porno. Ar fi absurd să negăm o astfel de realitate, ar fi o prostie să ne luptăm cu această forță. Și o lipsă de inteligență să tratăm democratic o astfel de problemă. Să ne imaginăm următorul experiment: edităm teoria relativității a lui Einstein sub forma unei reviste, cu fotografii care ar încerca să sugereze conținutul teoriei, în același format, cu același tip de hârtie și de aceeași calitate ca și o revistă Hustler. Apoi investigăm grupuri umane stabilite potrivit principiilor statistice prezentându-le cele două reviste, una cu teoria relativității și cealaltă, Hustler, având conținutul său obișnuit, cu o întrebare simplă: care dintre cele două reviste vă place? Care credeți că ar fi opțiunea majoritară? Și pentru ce tipuri de grupuri ar fi valabilă această opțiune?

Așadar, fără a poza în sfinți, fără a ne aroga aere de îngeri, fără ipocrizie, noi, mulți dintre noi, mi-ar plăcea să cred că toți, cei care postăm aici, nu negăm niciun fel de literatură și niciun fel de creație umană. Este dreptul și libertatea oricui de a crea ceea ce crede de cuviință. Este dreptul și libertatea oricărei comunități umane de a-și stabili normele etice și axiologice, pe de o parte și de a-și adopta mijloacele și metodele de a-și apăra acele norme. În plus specificitatea și tradiția culturală precum și setul de valori-normă al oricărei colectivități umane, în spiritul drepturilor fundamentale ale omului, trebuie respectate ca atare.

Prin urmare, pornind de la aceste principii, neexhaustive, în fața valului de pornografie, licențios, vulgaritate, dezinhibiționism și multe altele din această categorie, care tind să se extindă din ce în ce mai mult, și care se insinuează în tot mai multe spații culturale și extraculturale, noi, cei care postăm aici, ne rezervăm dreptul suveran de a ne delimita de aceste manifestări și credem că putem avea un spațiu cultural ecoliterar în care astfel de manifestări să nu poată fi permise. Un astfel de spațiu cultural este revista Europeea. La care aderăm sincer și pe care ne angajăm să-l apărăm împotriva oricui ar dori să-l maculeze. Nu suntem siguri că, exclusiv, inteligența ne deosebeștește de regnul animal însă suntem siguri că pudoarea, da, ne deosebește. Suntem împotriva falsei pudori însă considerăm pudoarea ca un dar al ființei umane pe care îl respectăm ca atare.

Interzicerea publicării în acest spațiu a textelor vulgare, licențioase, pornografice, nu este cenzură ci reprezintă modalitatea noastră de a ne apăra acest spațiu ecoliterar.

Suntem oameni și nimic din ceea ce este omenesc nu ne este străin. Însă, credem că, din această poziție, rațiunea poate și trebuie să domine instinctele inclusiv în creație.

Invităm pe toți aceia care postează aici să respecte acest spațiu iar dacă se află în contradicție ideologică ori doctrinară cu acest spațiu îi invităm să nu publice aici. Internetul este mare și oferă spațiu fiecăruia pentru a-și face cunoscute creațiile.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Merita toti contemporanii nostri macar cateva locuri de repaos vizual-auditiv, in care, ca aici, pe Europeea, sa existe spatii libere de excesul verbal sau vizual. E o odihna binemeritata a eului fiecaruia, nu credeti?  
Postat de catre sters sters la data de 2013-02-15 10:37:57
         
 
  "achiesam". scuze. Odinioara, in epoca imediat postrevolutionara, cuvantul, un neologism nefericit, era foarte drag politicienilor. Acum s-au mai radicalizat, au devenit mai neaosi in vorbire si in atitudine. Ca si "acquis", de altfel.  
Postat de catre sters sters la data de 2013-02-15 10:35:17
         
 
  Oricum am intoarce lucrurile, pe fatza, pe dos sau pe cant, nu putem sa nu remarcam ca spatiul public, ba chiar cel intim, este invadat de pornografie, de vulgaritatea cea mai groasa, de invectiva cea mai explicita! De ce sa sporim acest "haos" comportamental? De ce sa contribuim la "incalzirea" aceasta globala a spiritelor? Nu ne ajung reclamele la tot ce se acopera, de obicei, cu vestmintele? Veti spune, poate, ca noi, cei in varsta, iertati fiind de Dumnezeu, in opinia dumneavoastra, incepem sa apucam pe calea moralei excesive, a pudibonderiei jucate, intr-un fel de fatarnicie. Nimic mai fals! Mie, unul, imi spun cate ceva si nudul, si femeia imbracata decent, dar mai mult mister si mai multa placere estetica este sa descoperi singur, pe viu, un corp frumos, decat sa vezi toata ziua, pe strada, la TV si aiurea, parti ale corpului feminin afisate in cea mai cruda nuditate. Foloseste cuiva? Presupun ca acelora care ne doresc o turma de idioti, usor de manevrat. De ce sa "achiesa" la un asemenea tratament, spuneti si dvs!  
Postat de catre sters sters la data de 2013-02-15 10:32:10
         
 
  fac remarca urmatoare: luam exemplul cel mai la indemana, mama. Cand pomenim de locul pe unde am venit pe lume nu pomenim organul, din jena. Mai urat ar fi sa pomenim respectivul loc cu referire la premeditarea prin fapta a venirii pe lume. Nici atunci nu pomenim, nici organele nici fapta, tot din jena. Ca sa nu mai vorbesc de faptul ca nu se inregistreaza, in cazul persoanei, data conceperii, ci data nasterii. sper ca am fost destul de clar. Haideti sa scriem, fiecare dupa puterile lui, literatura buna, in care sa pomenim lucruri fine, nu grosolanii, se poate, exista destule exemple la antecesorii nostri. Vedeti? m-am numarat si eu printre ei, va rog sa ma scuzati.  
Postat de catre sters sters la data de 2013-02-15 10:20:32
         
 
  Las a mai pomeni despre alta planta, foarte raspindita in flora colinara a scumpei noastre patrii, tara frumoasa si cu popor harnic si viteaz, mester la botezarea plantelor si buruienilor, nume despre care, daca as pomeni, as inflama si pe aparatorii ecoliteraturii si pe luptatorii impotriva discriminarii etnice! am numit aici... podoaba tigancii, planta la fel de populara ca si unghia gaii, sau... "coada" puiului. nu demonstrati, asadar, nimic, stimati revoltati impotriva ecoliteraturii, exista pe lume locuri (piete, foaieruri, colocvii nepretentioase, intruniri de familie mai mult sau mai putin intime) unde se poate vorbi oricum. In literatura insa, ca in ori ce loc curat si luminat, se impune un pic de decentza, nu puritanism excesiv, nu, pur si simplu decentza in exprimare. Ce nu se intelege din asta?  
Postat de catre sters sters la data de 2013-02-15 10:12:34
         
 
  recomandările ecoliteralatriei:

țâța-caprei = barba-caprei; Tragopogon pratensis

țâța-oii = degetar; ciuboțica-cucului

țâța-vacii = Vitis); ciuboțica-cucului; Primula elatior

țâța-fiului = Polygonum bistorca

țâța-mielului = urechelniță

țâța-oilor = arnică

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2013-02-15 08:59:25
         
 
  stimata doamna, nu vreau sa va contrazic tocmai azi de valentine's day, mai ales ca am si-un cartonas galben, dar nu ma pot abtine sa nu va pun (adresez) o prima intrebare:

ce s-ar fi intamplat saptamana trecuta cu operele din care voi cita mai jos, daca (hai sa presupunem) autorii le-ar fi supus spre validare in europeea?

1.

Manoli turba
Și mereu lucra.
Zidul se suia
Și o cuprindea
Pan’ la costișoare,
Pan’ la țâțișoare,
Pan’ la buzișoare,
Pan’ la ochișori

(balada mesterului Manole)

2.
Trei iezi cucuieți
Usa mamei descuieți !
Că mama v-aduce vouă :
Frunze-n buze,
Lapte-n țâțe,
Drob de sare
In spinare,
Malaieș
În călcăieș
Smoc de flori
Pe subsuori...

(capra cu 3 iezi)


voi reveni.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2013-02-14 19:59:18
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE