FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Brațul lung al Securității și judecata omului simplu
Text postat de Emanuel Cristescu
Brațul lung al Securității și judecata omului simplu

Motto
„ Timocrația deviază în democrație; […] Dintre formele de guvernământ corupte democrația este cel mai puțin rea, pentru că reprezintă doar o ușoară deviere de la regimul constituțional”[1]


Judecata, mai puțin sofisticată, a omului simplu pare să nu dea greș. Fără să aibă acces la Eurostat, la rapoarte privind locul pe care se află România în clasamentele Europene și ale lumii, românul, acela care simte pe pielea sa și în buzunarele sale, efectele politicilor practicate, de peste opt ani, asupra sa, înțelege că România a fost adusă într-o direcție greșită. Total și dezastruos greșită. Fărădelegile dovedite, băieții deștepți, camarila ANAF, regina, deturnările de fonduri și multe, extrem de multe altele, reprezintă evidențe. Însă cea mai mare evidență o reprezintă viața sa, adusă, mult, dincolo de limita sărăciei. Pornind de la astfel de adevăruri, omul cu judecată sănătoasă a înțeles cine sunt vinovații și a ieșit în Piață. Apoi la vot. Rămas surprins de întoarcerea pe dos a democrației, și-a creat convingeri. Greu de răsturnat cu promisiuni răsuflate. Revăzând scrâșnetul cu care un demagocrat oportunist rostește cum va ajunge salariul mediu la 905 eur pe lună, cei care au crezut atunci în astfel de cântece de sirenă, simt că le plesnește capul. Și, aproape că le vine să-și taie mâna cu care au votat o astfel de fărădelege.

Acum, că în vară, practic, „s-au numărat”, adică știu că sunt mulți, extrem de mulți, cetățenii României își pun speranța în 9 decembrie. Care ar putea deveni o oră astrală a României. Girată, oarecum, și prin retragerea celui care și-a călcat în piciare statutul de ambasador al unei mari puteri.

Există însă un pericol major și în cadrul acestei speranțe. Acela ca unele dintre brațele lungi al Securității, metamorfozate și reproductibilizate sub forma celor mai ingenioase forțe parapolitice și paracivice, să nu fi înțeles pericolul major în care se află România în acest moment. Și anume depopularea și dezagregarea țării. Și, poate, repopularea ei. Pentru că multe, mi-ar plăcea să cred cea mai mare parte a acestor forțe, au înțeles acest pericol și și-au retras sprijinul acordat acelor forțe iresponsabile care, în aproape opt ani, au condus la aducerea României pe ultimele locuri din Europa în mai toate clasamentele. Debarcarea premierului Unguent nu ar fi putut avea loc dacă nu l-ar fi lăsat din brațe astfel de forțe. Deși, poate mă amăgesc, continui să cred că manifestațiile din ianuarie 2012 din Piața Universității au impus această soluție!

Cum ar putea acționa aceste „brațe fidele până la moarte”? Simplu. Șantajând legendații, acoperiții și șantajabilii care candidează și care vor putea fi aleși în noul Parlament. Dacă USL-ul nu se va mișca repede și ferm, pericolul este real. Nu trebuie lăsat timpul necesar aplicării acestui plan, să-i spunem, ZZ!

Disperarea unora este extremă. Nu cred, nu vreau să cred, nu pot să cred că unul dintre marii critici ai acestei țări, din convingere, din propria lui convingere, a ieșit la luptă de partea forțelor politice care au adus România în situația aceasta de sărăcie, polarizare socială și nenorocire. Prin urmare, înclin să cred că s-a umblat la dosarul său. Și, probabil, la slăbiciunile sale. L-am văzut pe un post TV și nu-mi venea să cred. L-am cunoscut cândva. Ba am stat și la o masă împreună și am discutat cu domnia sa. Cultivat, citit, om care știe că politica este ori ar trebui să fie știința binelui colectiv. Om care a avut acces la Etica Nicomahică, la valorile morale imuabile, la marea literatură română și a lumii. Ei bine, părea că a semnat pactul cu diavolul. Vorbea de parcă ar fi fost celebrul personaj fanatic, acela care spunea că atunci când aude de cultură îi vine să scoată pistolul! Cum oare să se fi metamorfozat acest om? Cum să nu vadă el, cum să nu constate lipsa binelui social din societatea noastră? El care are logică, el care are instrumente de lucru, el care, nu numai că a auzit de Aristotel, Platon, Heidegger, etc. dar i-a și citit! Cum să-și pună întreaga muncă, întreaga operă, întreaga carieră, preș la picioarele unui colaboraționism grețos? Să fi avut acces la cele mai înalte bucurii ale spiritului uman degeaba?

Speranța mea rămâne judecata omului simplu, a cetățeanului, a votului său. Mic în raport cu individualitatea, imens în raport cu întreaga colectivitate căreia îi aparține.


[1] Aristotel, Etica Nicomahică, Editura Științifică și Enciclopedică, București, 1988, pg. 201.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Prea Sfintia Vostra,
Aici sa stiti ca eu dau dreptate domnului profesor: USL-ul a deblocat si a pus Romania in miscare! Insa nestind prea bine cum lucreaza cutia de viteze a pus motorul in revers!
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2012-12-05 20:20:31
         
 
  Inainte de referendumul din vara am pronosticat chiar aici pe Europeea, o prezenta la vot intre 48-49% cu toate eforturile organizatorilor, lucru care va duce la invalidarea lui si ramanerea lui Basescu la Cotroceni. Si asa a fost
La alegerile din 9 decembrie cred ca prezenta la vot va fi si mai redusa, in jur de 40%. USL va castiga detasat, dar in scurt timp vor urma lupte intestine in cadrul coalitiei. Iar Basescu va sti sa profite de ele, ba chiar le va alimenta.

 
Postat de catre General Motors la data de 2012-12-05 16:51:41
         
 
  USL-ul, în nici 6 luni, a "dezburuienat" România, a deblocat-o și a pus-o în mișcare. (Emanuel Cristescu)


Hahaha!... Dati-mi voie sa o pun pe versuri. O sa iasa o e[igrama trAznet, vorba lui nea Mitica.

 
Postat de catre General Motors la data de 2012-12-05 16:43:40
         
 
  "Are un rost politic, distinse coleg: să constate dacă se conturează o majoritate și care ar fi aceea. Adică, să vadă cât de largă este acea majoritate. Pentru că există posibilitatea ca și alte alianțe ori partide să susțină majoritatea absolută. Sau să nu o susțină. Președintele nu are dreptul să desemneze drept candidat de prim ministru decât dintre candidații PROPUȘI de partide."
(Profesorul Emanoil Cristescu despre rolul pe care il are presedintele Romaniei in alegerea premierului)

Stimate domnule profesor,
Ma bucur mult ca ati ajuns sa-mi impartasiti parerea. Presedintele Romaniei are nu numai dreptul dar si obligatia sa se uite pe mai multe liste care contin propuneri pentru postul de prim-ministru. Din ele el va alege un candidat care, dupa parerea lui, ar fi cel mai bun. Parlamentul, prin votul lui, poate sau nu valida propunerea presedintelui. Daca parlamentul nu valideaza propunerea inseamna ca presedintele s-a inselat, si tot balciul trebuie reluat de la capat.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2012-12-04 15:59:38
         
 
  erata:
polologhia
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2012-12-04 15:32:03
         
 
  "De unde și nostalgia, domniei-sale, revolta și nemulțumirea că la noi e pe cale să se schimbe ceva."
(Latunski Criticul)

De unde le-ati mai scos si pe astea, din atitudinea partinica? Eu nu am facut altceva decat sa am o parere personala despre ARTICOLUL 103 al Constitutiei Romaniei, pus in discutie de domnul profesor. Nu am dece sa fiu nostalgic dupa Romania fiindca, slava Domnului! si aici in tara yankeilor imperialisti situatia merge destul de prost. Obama vrea sa mareasca taxele la bogati si eu sunt de acord cu el, sa le mareasca, fiindca nu eu sau Obama suntem cei care care i-am obligat sa fie bogati. Republicanii sunt de parere ca trebuie micsorate taxele la bogati, deoarece oricum de la sarantoci nu prea mai ai de unde sa le mai micsorezi si eu sunt de acord si cu ei fiindca si bogatii au nevoie de mai multi bani, sarcii! Ca fara banii bogatilor, investiti cu multa grije nu pentru a face ei mai multi bani ci pentru a crea locuri de munca pentru saraci, clasa saracilor ar disparea prin inanitie. Ar aparea astfel o societate constituita suta la suta din bogatani, deci o societate fara clase asa cum a prevazut Marx ca va apare in comunism.
Ceeace am vrut sa spun prin pologhia de mai sus este ca intr-o democratie este foarte greu de ales atunci cand ai mai multe partide politice care toate au dreptate.

p.s.
Atata timp cat in Romania se schimba ceva dar ramane totul ca mai inainte asa cum bine spunea un erou dintr-o piesa scrisa de nenea Iancu, eu nu am nici un motiv sa fiu nici revoltat nici nemultumit. Dar nu-mi puteti interzice sa ma amuz nitel.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2012-12-04 15:29:42
         
 
  Dacă interpretez poliloghia domnului Ciocă, rezultă că partidul majoritar al domniei-sale are o puternică susținere, un sprijin extern al organ(isme)lor extraconjugale. Și contează nu numai pe parlamentul (portofelul) local, ci apelează pentru cercei și brățări și la parlamentul federal. De unde și nostalgia, domniei-sale, revolta și nemulțumirea că la noi e pe cale să se schimbe ceva.
Așa văd eu situația, pentru că singura mea amintire despre Temistocle este că-l mai chema și Popa, iar lecturile mele despre democrația ateniană s-au estompat, despre Platon și Ariastotel nici nu mai rețin dacă se ungeau pe păr cu gel.
Acum pricepeți de ce nu prea admir eu democrația?
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2012-12-04 13:13:50
         
 
  Este tipic pentru orice sustinator al tiraniei sa acuze pe ceilalti de comunism, regim care a ajuns din nou sperietoarea democratiilor europene, ca pe vremea lui Hitler. Dar ce este oare altceva decat alta forma de internationalism comunist incercarea dreptei europene, care pozeaza in partid popular, de a se amesteca oriunde interesele sale venale sunt amenintate? Ce este amestecul madamei Merkala sau al odiosului Barroso decat amestec grosolan in treburile electoratului roman? Cine poate sa raspunda, sa taca, oricum nu putem face decat sa privim si sa intelegem ce se poate intelege.  
Postat de catre sters sters la data de 2012-12-04 11:14:23
         
 
  Iar abuzul si abuzatorul, chiar grosolan, are, iata, aparatori pe masura sa! Cine? Niste outsideri, oameni care nu vad, de la distantza imbuibarii lor interesate, decat ce vrea tiranul sa se vada in exterior. Si care isi permit sa ne faca pe noi prosti, nebuni, sau dracu mai stie cum, de la distanta. Si nu le este jena. Si nu le este frica. Grobianismul lor intrece de departe mitocania manelistilor si a cocalarilor de Bucuresti, via Ferentari. Cum nu le crapa obrazul de rusine,. asta este alta poveste, pe care ma jenez s-o discut. S-auzim de lumi mai bune.  
Postat de catre sters sters la data de 2012-12-04 11:07:16
         
 
  Domnule profesor
Exemplul cu cabinetul senatorial dat de mine in comm-ul de mai jos nu este intamplator. Reprezentativitatea de care se vorbeste este una falsa. De fapt, acel "trimis" pe care se bazeaza tot jocul democratic, joc de care faceau caz si comunistii, daca va mai amintiti, nu este reala, ci jucata, falsa, atata timp cat cetateanul NU ARE LA INDEMANA ALT MIJLOC LEGAL DE REACTIE fata de proasta sau rau-intentionata, chiar, reprezentare a intereselor sale, decat revolta publica. Tratata cu... ghici ce? Bastoane, arestari, acuzatii de tulburare a linistii publice, bataia in sediile politiei, chemarea la parchet si multe altele. Atata timp cat presedintelui i se acorda, constitutional vorbind, puteri mai mari decat trebuie, asta obtinem. Atata timp cat cetateanul nu-l poate trage la raspundere pe cel votat, democratia este o... stiti dvs, ce-are ursu-n loc de mana, scuzti vulgaritatea extrema a expresiei, dar exprima exact ce vreau sa zic. S-auzim de lucruri fine.
 
Postat de catre sters sters la data de 2012-12-04 11:02:59
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Stimate domnule profesor,
De ce spuneti ca argumentatia mea este falsa cand eu in calitate de presedinte aleg ca prim-ministru o pereche de cercei din cei de pe lista pe care mi-o da partidul cu majoritate absoluta (nevasta-mea) dupa care alegerea mea este supusa votului parlamentului care in cazul nostru este portofelul? Sa stiti ca si in familia noastra alegerea unui nou prim ministru este extrem de anevoioasa si pline de certuri politice, ba au fost ani cand parlamentul (portofelul) s-a opus categoric ca vreo pereche de cercei sa candideze la functia de sef de guvern. Insa nici in astfel de cazuri partidul cu majoritatea absoluta (nevasta-mea) nu a incercat sa-l dea jos de la putere pe presdinte (subsemnatul) stiind ca dupa un astfel de atac dusmanos nu ar prifita decat opozitia (amanta)
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2012-12-04 08:42:31
         
 
  Domnule Kosta, nu vă împărtășesc pesimismul. Democrația nu este ca un bananier, de exemplu. Ca să utilizez și eu o analogie. Adică nu crește, face fructe, care, mai apoi, să cadă în gura leneșului și să-l hrănească. Democrația trebuie apaărată zi de zi și clipă de clipă. Altfel rânjetul genei totalitariste își va arăta colții. De aceea trebuie să ne oripilăm în fața oricăror încălcări ale principiilor democratice.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-12-04 07:47:08
         
 
  Prin urmare, domnilor, care credeți în democrație și în virtuțile ei, nu vă culcați pe laurii victoriei. Ci mergeți la vot și exprimați-vă voința. Sumumum sinergetic al opțiunilor domniilor voastre, reprezintă INTERESUL NAȚIONAL al României. Că așa este în democrații. În dictaturi, "intresul național" este deținut de dictator. Care stabilește el ce, cine și cum să facă.

Mult succes.

Domnule Epi gramist, nimeni, cu atât mai puțin politicienii, nu este înger. Prin urmare, în democrații, se alege dintre oferta existentă. USL-ul, în nici 6 luni, a "dezburuienat" România, a deblocat-o și a pus-o în mișcare. Și a adus-o, cât a fost cu putință până acum, pe calea democrației. Mai trebuie eliberate de sub cizmă instituții ale statului din domeniul justiției. Democrații speră în această eliberare.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-12-04 07:42:54
         
 
  "ce rost ar mai avea ca presedintele sa se consulte cu partidul respectiv? Pardidul cu majoritatea absolultă isi numeste prim-ministrul si basta." mă întreabă distinsul coleg și rafinat intelectual, DCR, respectiv, pour les connaisseurs, Dumitru Cioacă Rembrănțel.

Iată, exprimat cu multă duioșie, răspusul meu. De o mare inutilitate pentru distinsul coleg, însă oferit din dragoste pentru România (Românica, așa cum mulți diasporezi îi spun). Și ca o problemă de conștiință. Nu ascund și intenția subiacentă, adică aceea de studiu de caz, respectiv cu scop didactic.

Are un rost politic, distinse coleg: să constate dacă se conturează o majoritate și care ar fi aceea. Adică, să vadă cât de largă este acea majoritate. Pentru că există posibilitatea ca și alte alianțe ori partide să susțină majoritatea absolută. Sau să nu o susțină. Președintele nu are dreptul să desemneze drept candidat de prim ministru decât dintre candidații PROPUȘI de partide. Altfel, urmând raționamentul, domniei voastre, fals dar amuzant, mai ales în supușenia acceptată voit, cu partidul majoritar din mediul proxim al domniei voastre, analogie care nu se susține în cazul de față. Altfel, spuneam, ce rost ar mai avea să se consulte cu partidele? Conform unei analogii celebre, tot un personaj cu "vederi democrate" un oarecare, Caligula, și-a numit calul senator. Fără niciun fel de alegeri. Numai că, sunt sigur că înțelegeți, democrația, îi era străină distinsului, Caligula.

Însă, tot istoria, săraca, ne dă și un superb exemplu de democrație. La referendumul de exilare a lui Pericle ori ori a lui Temistocle, se vota pe cochilii de scoici. (ostragon, de unde și exilare-ostracizare) Ei bine, unul dintre cetățenii Atenei, așa cam ca domnia voastră, cetățean adică, nu intelectual precum sunteți dumneavoastră, ci, analfabet. I s-a adresat unuia care părea școlit, cum am zice noi acum, un domn. Asemenea distinsului nostru președinte. Și l-a rugat, scrie-mi și mie pe cochilie, numele celui pe care vreau eu să fie exilat. În regulă, a răspuns domnul. Spune-mi numele. "Temistocle" rostește cetățeanul. Domnul, imaginați-vi-l pe domnul președinte în această postură, a scris numele celui care urma să fie exilat, în viziunea cetățeanului de rând. Inteligent dar, din păcate neinstruit, adică analfabet, nu ca domnia voastră, un intelectual. A introdus "buletinul de vot în urnă și da să se îndrepte către casă. Atunci, domnul școlit, se apropie de el și-l întreabă: dragă, pot să te întreb ceva? Firește a răspuns, analfabetul, nu ca domnia voastră, un distins intelectual, cu lecturi din Platon, Aristotel, Constituții moderne, printre care și Constituția României. Îl cunoști pe Temistocle? Nu, răspunse analfabetul, adică nu un intelectual rasat al epocii. Bine, bine, continuă domnul, dar ți-a făcut vreun rău? Nu nu mi-a făcut niciun rău. Atunci, întrebă domnul, de ce m-ai pus să scrijelesc ostragonul, buletinul de vot cum ar putea spune, un strălucit intelectual de astăzi, precum domnia voastră, firește, de ce m-ai pus să scriu "Temistocle"? Pentru că așa cred eu că se va termina cu gâlceava din cetate. Și așa, Atena va deveni puternică. Nu o cetate slabă în mâinile altora. Care ar putea să ne radă de pe suprafața Pământului și să repopuleze draga noastră cetate. Înainte să plece, "domnul necunoscut" îi spune cetățeanului, analfabet, după cum, sunt sigur că ați înțeles, adică nu un intelectual școlit al lumii antice: eu sunt Temistocle! Vedeți bine că nu a apelat la vreo chichiță democratică, la vreo heil Merkel, antică, etc. De vreun Philip Gordon, spartan, persan ori mai știu eu care, nicio vorbă. Inutil să vă mai spun că Temistocle a fost exilat. Iar gâlceava din cetate, a luat sfârșit. Ce spuneți distinse coleg, Temistocle se iubea mai mult pe sine ori cetatea sa?

PS. În legătură cu analogia propusă de către domnia voastră. Am spus-o, de mai multe ori, aici: cu analogia pot demonstra orice teză și, atenție, antiteza oricărei teze. Așadar, argumentarea bazată pe analogie este limitată, vulnerabilă și, practic, fără valoare științifică. Urmare, versatilității ei. Cu toate acestea vă întreb: partidul care are cea mai mare importanță, invocat de către domnia voastră, în firoscoasa analogie, va fi avut susținerea unor alegători care să fi avut majoritate absolută, în raport cu opțiunea domniei voastre?

PS 2. Am anticipat acest comportament, al temistoclianului nostru președinte, încă din 2009: http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=35878
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-12-04 07:27:21
         
 
  “ARTICOLUL 103
(1) Președintele României desemnează un candidat pentru funcția de prim-ministru, în urma consultării partidului care are majoritatea absolută în Parlament ori, dacă nu există o asemenea majoritate, a partidelor reprezentate în Parlament.”
(Citat din Constitutia Romaniei dat de domnul profesor Emanuel Cristescu)

Stimate domnule prodesor
In articolul ala 103 scrie ca presedintele trebuie sa se consulte cu partidul care a castigat majoritatea absoluta dar nu scrie ca este si obligat sa numeasca si unicul candidat propus de acesta pentru postul de prim-ministru. Fiindca daca ar fi asa, ce rost ar mai avea ca presedintele sa se consulte cu partidul respectiv? Pardidul cu majoritatea absolulta isi numeste pri-ministrul si basta. Sa stiti ca si eu ma consult adesea cu partidul majoritar din familia mea care este nevasta, dar asta nu inseamna ca-i iau totdeauna cerceii pe care-i vrea ea. Partidul majoritar din familia mea imi propune o lista de cercei pe care i-ar vrea si eu aleg o pereche care-mi place mie, asa cum da de inteles ca trebuie sa fac ARTICOLUL 103 din Constitutie. Nu sunt de asemenea de acord cu propunerea dumneavoastra ca USL-ul sa fie considerat ca un singur partid. Atata timp cat cele doua partide traiesc in concubinaj si nu sunt casatorite cu acte in regula, nu poate fi vorba de un singur partid.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2012-12-04 03:50:13
         
 
  Dacă veți citi cu atenție art 103 din Constituție și art 3, 28 și 35 din Legea partidelor politice, veți observa că alianța de partide este de asemenea un partid. Prin urmare, la Cotroceni va trebui să invite USL-ul. Dacă nu o face încalcă grav Constituția și Legea partidelor, deturnează suveranitatea poporului și trebuie suspendat și apoi demis.

“ARTICOLUL 103
(1) Președintele României desemnează un candidat pentru funcția de prim-ministru, în urma consultării partidului care are majoritatea absolută în Parlament ori, dacă nu există o asemenea majoritate, a partidelor reprezentate în Parlament.”


Legea nr. 14/2003 a partidelor politice
(publicata in Monitorul Oficial nr. 25 din 17 ianuarie 2003)

“Art. 3.
(1) Pot functiona ca partide politice numai asociatiile cu caracter politic […]”

“Art. 28.
(1) Partidele politice se pot asocia pe baza unui protocol de asociere, constituind o alianta politica. (2) In protocolul de asociere a partidelor politice intr-o alianta politica trebuie sa se mentioneze denumirea integrala si denumirea prescurtata ale aliantei politice, precum si ale partidelor politice componente, semnul permanent al aliantei, obiectivele aliantei, modul de organizare si factorii de decizie.
(3) Prevederile art. 5 alin. (4) se aplica in mod corespunzator.
(4) Semnul permanent al aliantei politice poate fi unul propriu acesteia sau poate fi preluat de la unul dintre partidele politice componente.”

“Art. 35.
Obiectivele aliantelor politice, precum si modul lor de organizare trebuie sa se conformeze prevederilor art. 2 si 3, cu exceptia participarii cu candidati in alegeri, care este optionala.”
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-12-04 02:15:33
         
 
  Omul contemporan este dorit a fi un individ debusolat, usor de manevrat, insensibil la marile si adevaratele probleme ale societatii. Incepand cu scoala sau chiar cu educatia din familie si continuand cu viata de toate zilele a individului matur, omul actual este silit sa devina o "scula" in mana politicienilor, un balast mediocru si in mare parte inutil. Mediocritatea a ajuns norma, putinatatea si fixitatea ideilor ideal uman, iar "elitele" ofera intocmai un astfel de exemplu. "ha, ha, ha, nici eu n-am fost un scolar eminent si am ajuns presedinte, ha, ha, ha", va amintiti? Acest nou om, la care visa Ceasca, s-a reusit a fi creat nu prin eforturi sustinute, cum incerca el, ci printr-o strategie a haosului economic si a manarelii politice, plus mimarea desantat- demagogica a democratiei. Si toate astea in timp ce unii, cu chipul lor istet de oaie creata, vorba Eminescului, ne fac legi si ne pun biruri, ne vorbesc filosofie, de la distanta confortabila a bunastarii lor si in dispretul oricarui bun simt. Si ne mai spun si ca noi, de-aci de aproape, nu vedem bine si ca am avea orbul gainilor, asa ca ne "lumineaza" ei. Never, dar never-never nu vad vreo solutie din impasul acesta, mai ales cand intelectualii, vorba poetului, "scriu cu lingura cu care mananca". Pacat de sangele varsat.  
Postat de catre sters sters la data de 2012-12-03 16:25:29
         
 
  Atata timp cat structuri intregi ale societatii sunt aservite inca acelui sinistru personaj, in ciuda asa-zisei schimbari de putere, rezultatul acestor alegeri mi se pare incert, greu de cuantificat. Trebuie sa avem in vedere lehamitea, repetatele dezamagiri, starea de indiferenta tot mai pronuntata a indivizilor simpli. Astfel incat, cu tot respectul, mi-e teama ca trebuie sa-i dau dreptate preopinentului dvs, chiar daca nu-mi face nicio placere. E posibil orice. Imi vine in minte spusa unui om de pe strada, ca tot ii pomenim asa des: "...in Romania, orice se poate, cu bani sau cu rachiu...".
Si nu, politica, cel putin politica aceasta care se face in Romania, nu este stiinta binelui colectiv. Este stiinta tzepelor cu repetitie, a promisiunilor neonorate, a cabinetelor senatoriale din teritoriu care, imediat dupa alegeri, capata lacate mari cat capul boului, lacate care nu se mai deschid decat, ati ghicit, la alegerile urmatoare.Demos+cratos? Puterea poporului? Vax albina! Puterea confiscata de gastile ocazionale, transformate ulterior in adevarate mafii, asta da! Pacat de sangele varsat.
 
Postat de catre sters sters la data de 2012-12-03 14:08:10
         
 
  Stimate domn, oferta electorala este sublima dar lipseste cu desavarire. Nu ai pe cine sa alegi. De aceea presimt un absenteism mare la aceste votari. Fac pariu ca mai mult de jumatate din cetatenii romani cu drept de vot ii va arata degetul mijlociu intregii clase politice romanesti. Prin absenta.  
Postat de catre General Motors la data de 2012-12-03 05:11:43
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE