FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Poveste 3 cu suflu și imaginație(Spre munți c-un ȋnger ȋn mânecă)
Text postat de sj rn
Dragul meu Romi
iubești ȋn funcție de anotimp
mai bine spus vânezi
cu privirea sub ochelarii de soare
vara pe șezlong ȋți etalezi masa corporală modelată la sală
sau cu bucățele de pâine atragi lebedele
și plimbi câinele la țărmul mării

ești pătruns de sentimente religioase
la deschiderea unui nou sezon
nu pierzi șansa relațiilor
de obicei de parazitism iarna când te aventurezi spre munți
ȋți doresc să ai viziuni cu o femeie ȋnger care
plânge la saxofon ȋn ritmul mării pe o stâncă .
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Domnule Kosta, sunteți fantastic. Faceți atâta caz de vulgaritate când nu este cazul, iar dvs sunteți as în materie .
Nu limbajul licențios este problema... Nu neapărat.
Dar a afirma că :" (...) femeia si saxofonul, ascultati un om cu experienta, nu este imagine poetica, ci porno de-a dreptul, avand in vedere experientele anterioare." este o culme a vulgarității. Întrucât ce poate fi mai rău decât să insinuați ce insinuați dvs și, mai ales, faptul că asta aveți în cap?
Eu nu m-aș fi gândit în ruptul capului la așa ceva, cu toate că nu sunt tocmai un înger...
Iar asta relativ la poezia unei doamne(sau domnișoare) care numai vulgară nu e.
Acum înțeleg eu ce era cu concursul ăla pentru ipocrizie...
La care, cu onor, nu mă mai bag, căci am pierdut deja.
 
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2012-11-15 18:28:51
         
 
  Domnule Vianu, femeia -inger are ceva demonic in ea.
,,Daca ati fi fost barbat, as fi priceput ca-l invidiati pentru palmares"- inseamna ca dumneavoastra il invidiati pe Romi, ca sunteti barbat. In ce priveste ,, masa corpolara modelata la sala" cum sa simtiti fiorul daca sunteti barbat, bineinteles ca nu va intereseaza ,, calitatea lui de mascul"
Se putea intampla toate astea, daca nu erati atras de femei.
 
Postat de catre sj rn la data de 2012-11-15 17:25:37
         
 
  Ah, inteleg, daca ati fi fost barbat, as fi priceput ca-l invidiati pentru palmares: iubeste tare, si la munte si la mare, fete mari si domnisoare, nu le-alege pe culoare, inaltime soi sau stare, pur si simplu vrea relatii si-asa fara complicatii, iar cand nu e pe la mare, mai pretinde si cazare ( dupa cum mi se pare si normal!) Dar se pare ca alta e melancolia: aminteste-ti, draga Romi, o imagine "beton", cu femeia-inger care ti-a cantat la saxofon..." Sa moara vaca de la tren daca va mint, mie asa imi apare!  
Postat de catre sters sters la data de 2012-11-15 13:51:07
         
 
  Si, inca ceva, de fapt punctul "trei": femeia si saxofonul, ascultati un om cu experienta, nu este imagine poetica, ci porno de-a dreptul, avand in vedere experientele anterioare. Ma rog, poate nu aveati de unde sa stiti despre asemenea apucaturi, dar limba literara coexista cu argoul, iar in argou, credeti un om care stie, li se spune in tot felul: botaniste, saxofoniste, adepte ale UE, si altele si altele, las a le mai pomeni pe toate din pudoare. Ce nvoie aveati sa va apropiati asa de tare de o asemenea imagine, numai dvs puteti sti, si cine suntem noi sa va intrebam de ce? O singura intrebare s-ar impune: chiar ii pasa cuiva de felul in care Romi (sau Gioni, sau Bubi) intelege s-o faca pe "gigolo-ul" si sa traiasca din expediente sau expeditii de vanatoare echipat complet cu ochelari de soare? Are el atatea calitati de mascul, in afara de, cum i-ati zis, oare, "masa corporala modelata la sala" ? Complet lipsit de orice fior poetic, ca sa nu mai zic metaforic. Cinstit va zic, gasiti-i ceva romantic, atragator, acestui Romi, o calitate cat de mica (!) sau uitati-l, e spre binele dumneavoastra!  
Postat de catre sters sters la data de 2012-11-15 13:44:12
         
 
  "doo" chestii, doua:
-"iubesti, in functie de anotimp, Romi", ar insemna ca iubesti (tu) romi in functie de anotimp, numai ca din cei cu "R" mare (litera!)
-"iubesti in functie de anotimp, Romi" cred ca a fost forma pe care a dorit-o autoarea. Numai ca, de-ar fi scris pur si simplu: "Romi, tu iubesti in functie de anotimp" toate belelele s-ar fi redus la una singura si anume ca nu conteaza anotimpul, iubirea este aceeasi, numai sa fie sincera si in niciun caz...adultera sau nelegitimata la ofiterul starii civile.
In orice-mprejurare, la munte sau la mare iubirea-i trecatoare, ca o durere mare, deci, sa nu ne bazam nici pe caracterul barbatilor nici pe durata sentimentelor acestora, care se dovedesc, iata, influentate de starea vremii (iarna, nu-i ca vara, dupa cum ni s-a explicat deja!)
De unde reiese ca una e sa vrei sa spui ceva, cu sinceritate si din tot cordul, alta e sa si poti exprima. Ma simt naspa, ca si cand as lucra la SRI iar seful m-ar fi pus sa ascult convorbirea telefonica pe molecular dintre Romi si distinsa domnisoara care-i reproseaza una-alta. In rest, s-auzim de chestii fine, tranzistoare si bobine, dresuri mici pe manechine si de tot ce ne convine, nu?
 
Postat de catre sters sters la data de 2012-11-15 13:32:22
         
 
  atunci e simplu, mă dori, măi: bifezi căsuța repsectivă și gata, nu mai amețești lumea cu flecăreala pe lîngă text!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-11-15 08:36:18
         
 
  Doar nu credeati ca vb serios.Ma repet: o femeie adevarata este si inger si demon.  
Postat de catre sj rn la data de 2012-11-15 05:18:22
         
 
  rosu, dulce, sec ?? putem gusta ?
eu din toata kestia asta nu am priceput decat ca-i vorba de Fausto Papetti aaahhh! si subscriu in the channel:
Like
 
Postat de catre iulia ralia la data de 2012-11-15 00:41:48
         
 
  Pentru ca sufar de ,, nevoia obsesiva de a mi se acorda atentie" -de azi inainte, nu mai vreau sa mi se comenteze textele. Multumesc.  
Postat de catre sj rn la data de 2012-11-14 22:16:14
         
 
  verva nu verbu'.ce să mai zic...dacă un citat din Ahverroes e miștocăreală atunci și textu de mai sus e poezie în stare distilată.n-am spus din ce și nici de cîte grade.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-11-13 14:59:17
         
 
  Domn' Rechesan, mai termina cu mistourile astea!!!!!
Si inca ceva, eu n-am ,,verva" nimanui, bre. Am verva mea.
 
Postat de catre sj rn la data de 2012-11-13 09:45:45
         
 
  da, fănele ( nici c-ai putea, tu, comenta altfel decît în polemică cu ghilimele)și mie îmi place, are "verva" Vasilicăi Ilie. Prietenii știe de ce.:))
doamnă, distinsă poetă, nu pricep de ce ar trebui să vă neliniștească gestul.despre gesturi și atitudini dintr-astea spunea filosoful Abū l-Walīd Muhammad ibn Ahmad ibn Muhammad ibn Rushd adică Averroes:" بوالوليد محمد بن احمد بن محمد بن رشدte /adică :telaudă unu nu-l crede, te dușmănește altul fă-te că nu-l vezi și auzi!"
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-11-13 08:47:21
         
 
  doamnă, în cazul ăsta Romică e și prietenul meu, vă rog să-i spuneți asta. în ce-l privește pe d-l de care vă temeți, singura problemă e că ați uitat un rînd de ghililmele, și nu pricep unde - la "domn" sau la "recheșan", poate reveniți cu precizări.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-11-13 07:25:29
         
 
  Romi este prietenul nostru, al tuturor. Urmărim cu mare atenție evoluțiile lui.  
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2012-11-13 00:06:32
         
 
  Domn' Stefanescu, ce dumnezeu nu intelegeti? Parazitismul asta e spus spre amuzament si satira, este valabil pentru unii dintre noi. Adica, in ,,poezica asta",e clar, eu sunt mai dusa ca Romi (sau Romica). Romi intra in relatii de competitie si parazitism. El nu-si permite multe lucruri dar tanjeste.
Cand vine iarna, Romica este un mare trandav care traieste pe seama femeilor. Capisco?
Aoleu, daca vede domn " Rechesan votul!!!
 
Postat de catre sj rn la data de 2012-11-12 23:22:11
         
 
  ba mie-mi place poezica asta un pic nebună, iar Romi vine sigur de la Romică...
doar parazitismul ăla sună ca dracu, am priceput ideea, dar există zeci de sinonime acceptabile, ce naiba.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-11-12 22:51:19
         
 
  Mama mamicutelor mele, nasoale viziuni la un barbat, adica se vezi doi barbati iubindu-se, ma rog, poate nu. Pam-pam.  
Postat de catre sj rn la data de 2012-11-12 22:19:20
         
 
  Fiecare vede ce vrea  
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2012-11-12 22:04:50
         
 
  Domnule Bordas, unde doamne iarta-ma ati vz ca vb de iubirea dintre 2 barbati???MMMMM???  
Postat de catre sj rn la data de 2012-11-12 20:56:45
         
 
  Din povestea asta cu suflu și imaginație eu am înțeles că pertenerul de monolog al poetei iubește Romi.

Acuma, asta nu ar fi o problemă, dacă avem în vedere pozițiile reprezentanților UE cu privire la chestiune, poziții care converg către o libertate cît mai largă a minorităților sexuale, conform dictonului potrivit căruia cînd doi tineri se iubesc nu mai contează sexul.

Poeta, în vădită contradicție cu poziția oficială a amintitei Uniuni, vădește un spirit anacronic și, profund nemulțumită de obiectul adorației junelui, îi urază acesta să aibă viziuni cu o femeie.

Cumplită urare, căci este îndeobște cunoscut că, pentru iubitorii de frumos de același sex, aceste viziuni sunt mai degrabă coșmaruri în urma cărora pot rămîne cu sechele viagere.

Deși pare de neînțeles, mai ales dacă ne raportăm la faptul că personajul masculin al Poveștii nr.3 cu suflu și imaginație manifestă față de Romi o dragoste profundă, religioasă, atitudinea poetei trebuie privită prin prisma dorinței de a se identifica cu femeia înger, saxofonistă prin vocație, un Fausto Papetti în fustă plîngînd amarnic din prețiosul instrument, pe o stîncă bătută de valuri, dragostea niciodată împărtășită.

Departe de a fi un exponent al rasismului, poeta nu poate, totuși, să facă abstracție de aventurile Romilor la Viena și de carnagiul lebedelor din Prater, de unde și revolta în fața modului în care iubitorul de Romi încearcă ademenirea gingașelor păsări.

Despre parazitismul din timpul sezonului de vară, despre aventura spre munte a personajului masculin prin viscolul iernii și semnificațiile acestei aventuri în economia poeziei, într-un comentariu viitor.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2012-11-12 20:44:32
         
 
  E trecerea mea de la o stare la alta. Asta e.  
Postat de catre sj rn la data de 2012-11-12 19:29:12
         
 
  Eu cred că nici nu hrănește lebedele, nici nu plimbă patrupedul, ci pur și simplu taie frunze la câini.
Asta când nu-i mănâncă ficații domnișoarei poet.
Mai slab decât celelalte, tindeți să repetați aceeași
structură, diluând compoziția ca pe ciorba lui Nastratin.
E bine să-l și surprindeți pe băiatul ăsta din când în când, ca să zâmbească frumos cu toată dantura
 
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2012-11-12 19:21:10
         
 
  Hehe, eu sunt din Mangalia. Asa ca te invit la o plimbare sa vezi lebedele.
Romi e un baiet credincios, dar tot nu-l inteleg cu femeile. Si cand vin sarbatorile, concediile, leaga relatii de parazitism. Ca nu- si permite sa calatoreasca unde vrea el. Hahahahaha
 
Postat de catre sj rn la data de 2012-11-12 18:53:18
         
 
  er: lecturare  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-11-12 18:45:31
         
 
  da, am observat din prima(lectuare), baiu e că în opinia mea nu prea are bojoci!
de pildă stihul ” plimbi câinele la țărmul mării
și cu bucățele de pâine atragi lebedele” e incorect barem din simplul fapt că lebăda ca și ruda ei gîsculița e o pasăre de apă dulce(rîu, elșeșteu, iaz, lac)
bon, să zicem că la firile poetice lebăda in extenso poate înota și-n mare...da în strofa doi mi se pare că pierdeți uzul poetizării:

cum adică, iubițel ăla, Romică e pătruns de sentimente religioase? vrea să se călugărească parazitar cînd vine iernatul pe la vreo lavră, chilie în vîrf de munte și-i doriți viziuni păcătoase cu sexose plîngînd în saxofoane? foarte urît și necreștinește, zău!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-11-12 18:44:55
         
 
  Femeia și saxofonul... inevitabil te duci cu gândul la Bil, Bil Clinton. El era, sper că-mi amitesc bine, un mare artist al saxofonului. Diferența e că, în furul lui, femeile nu plângeau (nici măcar Monica).
Probabil pentru că ele erau în America? Imperialiștii, să-i arză focul!
 
Postat de catre Dragos Tudose la data de 2012-11-12 18:40:02
         
 
  Domn" Rechesan, am ales instrumentul -saxofon pentru un inger de femeie sexi.  
Postat de catre sj rn la data de 2012-11-12 17:35:43
         
 
  mais bine sur domnișoară/doamnă Ungureanu, că nu-s! Nici cu s-ar lipi de mine astfel de stări, ori de cea mi-ar lipi cineva astfel de aripioare virtuale(în pofida faptului că o gazetă cu titlul ”Poezia” mă publică acu ceva vreme c-o producțiune cică poetică)  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-11-12 17:30:21
         
 
  Nu stiu cu ce am exagerat, forma figurativa a cuvantului parazitism este: ,,Stare a unei persoane sau a unui grup social care duce o viață de parazit"
 
Postat de catre sj rn la data de 2012-11-12 15:57:45
         
 
  Deloc nu sunteti poetic, domnule Rechesan. Femeia inger este inversul femeii drac. E adevarat ca de niciuna dintre ele n-a prea scris Enoch, dar cine stie, poate face o editie revizuita.  
Postat de catre Dragos Tudose la data de 2012-11-12 15:49:53
         
 
  Domnule Tudose, e simplu. Cineva este parazitul si cineva parazitatul. Am spus relat ii de parazitism -iarna( duce viata de trandav pe seama altora).  
Postat de catre sj rn la data de 2012-11-12 15:48:47
         
 
  probabil ca între gazdă și oxiuri sau tenie.
"viziuni cu o femeie înger" (unde ești , Enoh, bre, să dai în ghioc despre sexu îngeresc!).de ce nu cu un hermafrodit care plînge într-un trombon(tubă, corn englez, etc.)în ritmul sării întinse pe brîncă? :) că-i tot aia. sau nu. părerea mea.
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-11-12 15:02:33
         
 
  Nu am inteles ce sunt acelea "relatii de parazitism" si cu ce sunt ele influentate de anotimp.  
Postat de catre Dragos Tudose la data de 2012-11-12 14:22:13
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23927
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE