| 
          
           
            |  |  |  |  |  |  |  |  |   
            |  | Sărută-mă pe linia ferată |  |   
            |  | Text 
                postat de  
                Vasile Hurmuzache                 |  |   
            |  | Toamna poartă șevalet în spate Și colindă vechile poteci ,
 Codrii sună zestrea de carate ,
 Să te-mpodobească , știu că pleci.
 
 Te voi pierde , știu că te voi pierde ,
 Dar te rog plecarea s-o amâni ,
 Pentru fiecare frunză verde
 Să-ți sărut zăpada dintre sâni .
 
 Dau cocorii țipăt de plecare ,
 Lași în urmă un imens pustiu ,
 Calendarul zile nu mai are ,
 În clepsidră s-a făcut târziu .
 
 Vei lua și gară si chiar șine
 Și Parâng , cabane și poteci
 Trenul tău și-al iernii iată-l , vine ,
 Și mă ning zăpezile de veci .
 
 Ce a fost , rămîne ,,a fost odată  ,
 Mirați plătim impozit pe noroc .
 Sărută-mă pe linia ferată ,
 Poate va lua locomotiva foc .
 
 Te voi pierde într-o amintire ,
 Beau otrava depărtărilor ,
 Eu tăcerii tale fi-voi mire ,
 Tu , mireasa lacrimii în zbor .
 
 Te voi pierde , știu că te voi pierde ,
 Picură din ochii tăi ceva
 Ca o ploaie peste frunza verde
 Înflorirea când ți-o săruta
 
 
 |  |   
            |  |  
                
                Parcurge cronologic textele acestui autor
                
                 |  |   
            |  | Text anterior 
								     				
				                Text urmator |  |   
            |  | Nu puteti adauga comentarii acestui text DEOARECE 
              AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!
 |  |   
            |  | 
 |  |   
            |  | Comentariile 
              userilor |  |  |  |  |  |   
            |  |  |  |  |  |  |  |  |   
            |  | 
 |  |   
            |  | D-le Vianu, salut cu sinceritate comentariul d-vs, chiar dacă ați simțit nevoia sărutului pe linia ,,punctată  .La inteligența d-vs, trebuia să fi înțeles, ( ba chiar sunt foarte sigur că ați înțeles ), că toate au fost alese anume pentru gusturi fine, tranzistoare și bobine, s-auzim numai de bine. .Dacă asta doriți, solicitați, și schimb titlul acestui text în ,,Sărută-mă pe linia punctată .
 Și mă bucur, stimate Kostanie , că aveți grijă să nu fiți călugăr
 
 *Înainte de postarea textului  am cerut aprobare de la I.T.M., Departamentul pentru securitatea muncii .
 Și am anunțat și Smurd-ul
 
 |  |  |   
            |  | Postat 
              de catre  
              Vasile Hurmuzache               la data de  
              2012-10-11 00:13:00 |  |  |   
            |  |  |  |  |  |  |  |  |   
            |  | 
 |  |   
            |  | Prea stimate domn Sorin, Chiar cu stima ce v-o port,
 Tot nu vin să mă închin,
 Nu am pașaport .
 
 Nu am pașaport de fraier,
 Las altora loc,
 Mă mulțumesc să-i încaier,
 Dau ei înșiși foc .
 
 Credeam că ați înțeles
 Că acest sărut
 Aștepta unul cu fes
 Să iasă din năut
 
 Era firesc să îl urmeze
 Bunul comisar,
 Să arunce: ,,căcăreze,
 Vitea, ești vulgar .
 
 Din apostoli, numai unul,
 A venit sprințar,
 A dat foc, a pus ceaunul
 De mămăligar
 
 Epigramele ? Mulțumesc!
 Ascuțite-s brici,
 Cînd vreau să mă bărbieresc
 Te mai chem. pe-aici .
 
 Popa-i popă, ce sa zică?
 Cînta el, ascult 
 e jocul :
 Chiar miruind cu urzică,
 Tot miroase busuiocul
 
 D-le Epigramist , mulțumesc pentru lectură și duș . Toate trei epigramele sunt faine .
 Și închei așa :
 
 Cade bruma iar, frigul e stăpân,
 Țin cocori busola numai către soare,
 Și-ai iesit cu ele, căpițe de fân,
 Cu turmele, pe dealuri, la plimbare ,,,
 
 |  |  |   
            |  | Postat 
              de catre  
              Vasile Hurmuzache               la data de  
              2012-10-10 23:40:38 |  |  |   
            |  |  |  |  |  |  |  |  |   
            |  | 
 |  |   
            |  | ,,Cu așa text de calitate Țin să-ti spun, stimat confrate
 Nu mă mir că sunt personae
 Ce te iau la-mpins vagoane 
 
 ( Epigramist)
 
 Prea sfinția-ta, aici
 Prea diseci cu acribie :
 Ce să vezi ? Cum o scrumbie
 Îmbrâncește un arici ?!
 
 |  |  |   
            |  | Postat 
              de catre  
              Vasile Hurmuzache               la data de  
              2012-10-10 22:56:47 |  |  |   
            |  |  |  |  |  |  |  |  |   
            |  | 
 |  |   
            |  | ,,Un tip puțin într-o ureche Avînd un pas ușor sprințar
 O ia acum direct pe strecke
 Poate-l sărută un marfar 
 ( Epigramist )
 
 Stimate , nu vorbești în van,
 Marfarul chiar gonea  pe șine,
 Dar nu mă fluiera pe mine,
 Ci pe amicul Nechezan
 
 |  |  |   
            |  | Postat 
              de catre  
              Vasile Hurmuzache               la data de  
              2012-10-10 22:43:16 |  |  |   
            |  |  |  |  |  |  |  |  |   
            |  | 
 |  |   
            |  | ,,Pe cărarea de la moară, Aia de sub deal,
 Călca lin o domnișoară
 Trenul personal 
 ( Epigramist )
 
 Nu-i, părinte, așa, refrenul,
 Eu să cred nu pot :
 Cum să calce fata trenul ?!
 Îl pupa pe bot
 
 |  |  |   
            |  | Postat 
              de catre  
              Vasile Hurmuzache               la data de  
              2012-10-10 22:28:49 |  |  |   
            |  |  |  |  |  |  |  |  |   
            |  | 
 |  |   
            |  | D-le Radu Stefănescu , în primul rînd mulțumesc pentru lectură, apoi pentru observații . Voi reflecta asupra virgulei 
 era cordonul ombilical care mă lega de d-l Bordaș . Acum ,
 că vine tot mai rar pe acest sait, parcă îmi pare rău că l-am sâcîit atâta vreme cu ea.
 Versul ,, Toamna poartă șevalet în spate  aparține unei poezii foarte vechi . Iar iubita de care era vorba acolo, chiar a trecut în lumea umbrelor, ( evident că nu ,,sărutată  de tren ), ceea ce nu mi se pare a fi deloc de bine!
 Felicitări pentru ceea ce ați postat  și repostat în ultimele zile și pentru fermitatea cu care vă apărați punctele de vedere .
 
 |  |  |   
            |  | Postat 
              de catre  
              Vasile Hurmuzache               la data de  
              2012-10-10 22:05:55 |  |  |   
            |  |  |  |  |  |  |  |  |   
            |  | 
 |  |   
            |  | Domnule  Sorescu, familiarizați-vă cu ceea ce s-a mai întâmplat pe aici în ultima vreme , apoi faceți judecăți de valoare , Bineânțeles că acesta este un text, nu o poezie .Chiar titlul
 spune explicit că am ieșit la braconaj
 V-aș sugera să mai aveți puțintică rabdare .
 Mulțumesc pentru trecere și semn .
 
 |  |  |   
            |  | Postat 
              de catre  
              Vasile Hurmuzache               la data de  
              2012-10-10 21:39:22 |  |  |   
            |  |  |  |  |  |  |  |  |   
            |  | 
 |  |   
            |  | Dac-ar fi numai din motive de securitate a muncii, si tot nu e bine sa faci nimic pe linia ferata, din motive de pericol iminent (oricand, dar oricand, poate sa vina un tren, chiar daca CFR-ul a ajuns ce-a ajuns) deci, sarutul ar fi extrem de periculos, din cauza atentiei indreptate catre... altceva, nu? Ce-ati zice de exemplu despre "saruta-ma pe... linia punctata"?. Ar fi si mai eco, si ar tine si cont de normele si normativele de protectia muncii aplicabile in domeniu. |  |  |   
            |  | Postat 
              de catre  
              sters sters               la data de  
              2012-10-10 10:37:44 |  |  |   
            |  |  
                Parcurge cronologic comentariile acestui autor
                 |  |  |   
            |  | Text anterior 
								     				
				                Text urmator |  |  |   
            |  |  |  |  |  |  |  |  |   
            |  | 
 |  |   
            |  | Cu-asa text, de calitate,
 Tin sa-ti spun, stimat confrate:
 Nu ma mir ca sunt persoane
 Ce te iau la-mpins vagoane!
 
 
 |  |  |   
            |  | Postat 
              de catre  
              General Motors               la data de  
              2012-10-09 21:49:06 |  |  |   
            |  |  |  |  |  |  |  |  |   
            |  | 
 |  |   
            |  | Un tip putin intr-o ureche
 Avand asa un pas sprintar
 O ia acum direct pe strecke,
 Poate-l saruta vreun marfar.
 
 
 |  |  |   
            |  | Postat 
              de catre  
              General Motors               la data de  
              2012-10-09 21:43:46 |  |  |   
            |  |  |  |  |  |  |  |  |   
            |  | 
 |  |   
            |  | Pe cararea de la moara, Aia de sub deal,
 Calca lin o domnisoara...
 Trenul personal.
 
 
 |  |  |   
            |  | Postat 
              de catre  
              General Motors               la data de  
              2012-10-09 21:37:47 |  |  |   
            |  |  |  |  |  |  |  |  |   
            |  | 
 |  |   
            |  | domnule Hurmuzache, obișnuința de-a lăsa un spațiu după, și nu înaintea semnelor de punctuație, nu-mi pare doar o chestiune de bun simț (cum ar fi spălatul pe dinți dimineața) ci și un omagiu adus firescului, binelui, frumosului, lucrului lăsat de Dumnezeu. 
 procedînd invers, e ca și cum ați lua o pauză de țigară înaintea unei partide dezlănțuite de sex. pentru boss, de fotbal.
 
 de-aici mi-a plăcut "toamna poartă șevalet în spate".
 în rest, am înțeles că v-a părăsit (sau are de gînd să vă părăsească) iubita, ceea ce, din punctul meu de vedere, e de bine.
 |  |  |   
            |  | Postat 
              de catre  
              Radu Stefanescu               la data de  
              2012-10-09 19:13:43 |  |  |   
            |  |  |  |  |  |  |  |  |   
            |  | 
 |  |   
            |  | Nu! Sună păunescian,mimetic, stângaci, inconsistent... Spre exemplu, finalul: Ce are a face acel ceva care picură din ochii ei cu frunza verde?
 Ca să nu mai vorbim de retorismul de care abundă textul:
 "Ce a fost , rămîne ,,a fost odată  ,
 Mirați plătim impozit pe noroc .
 Sărută-mă pe linia ferată ,
 Poate va lua locomotiva foc .".
 Nu știu cum o sta treaba cu locomotiva, dar cetitorele
 ia sigur foc
 
 |  |  |   
            |  | Postat 
              de catre  
              Florentin Sorescu               la data de  
              2012-10-09 09:06:38 |  |  |  | 
 
                     
            |  |  |  |   
            |  | Texte: 
              23983 |  |   
            |  | Comentarii: 
              120107 |  |   
            |  | Useri: 
              1426 |  |   
            |  |  |  |  |  |