FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Inumana nesilinta
Text postat de George Sciotnic
Traiesc. Inca traiesc. O viata spasmodica, scandalos de aberanta. Am in spate o colectie impresionanta de amintiri chiar si pentru cel mai autist dintre neoameni. Nu am regrete,fie ele concrete ori discrete. Tot ce am invatat sa fac a fost din suferinta. A mea,a altora,provocata de mine lor sau de catre ei mie,nu are importanta. Suferinta este precum constanta Pi: 3,14159 26535 89793 23846 26433 83279 50288 41971 69399 37510 se repeta ofensator de elegant la nesfarsit. Nu contest faptul ca nu iubesc matematica. De fapt o urasc din toti rarunchii. Dar ramane constanta Pi, o ciudatenie a naturii care deformeaza in cercuri sparte toate legile scrise si nescrise ale umanitatii. Sincer nu stiu cine a descoperit-o si nici nu ma intereseaza. Am retinut doar atat: Numărul Pi este o constantă matematica a cărei valoare este raportul dintre circumferința și diametrul oricărui cerc într-un spatiu euclidian; este aceeași valoare ca și raportul dintre aria unui cerc și pătratul razei sale.
Viata mea a fost un cerc, unul mai mult decat vicios si mult prea viciat. Fara respect fata de inconstanta am iubit mai presus de orice constanta. Mi-am iubit sotiile pentru constanta lor in sentimente si le-am detestat pentru inconstanta in gandire. Mi-am iubit amantele pentru constanta lor in traire si le-am urat pentru inconstanta in simtire. Mi-am iubit parintii pentru constanta lor in daruire si i-am dezaprobat pentru inconstanta caracterelor. Am iubit natura pentru constanta ei in desfasurarea anotimpurilor,in schimb am blestemat-o pentru inconstanta cu care adierea brizei se transforma in vijelie, ploaia calma,rece,revigoranta in grindina, noaptea iubirilor efemere in zile toride in care ai vrea sa fi ingropat nu de patru ci daca s-ar putea de o intreaga armata de cioclii in cel mai adanc,ascuns si racoros cavou, si mai ales pentru inconstanta in care transforma prima zapada in mocirla.
Mi-am propus urmatorul lucru: cat mai am de trait, sa traiesc ca un patrat. Egal. Din toate punctele de vedere egal. Fara sentimente ori resentimente,anuland constanta sentimentelor care mi-au macinat sinapsele pana la exterminare printr-o inconstanta fortata a senzualitatii. Ma prinde de minune acest rol. Nu am jucat teatru decat atunci cand am fost fortat de imprejurari si niciodata cu fiintele pe care le-am iubit. Am fost constant. Incontinenta mea a constat doar in faptul ca nu am stiut cum. Cum sa-mi exprim sentimentele, cum sa transform un sarut intr-un juramant, o plimbare brat la brat intr-un legamant, o noapte de iubire intr-o viata de traire.
Nu vad rostul prefacatoriei. Nu o detest. Chiar ii admir pe actorii de teatru printre care m-am numarat si eu ani la randul. Cu toate astea nu ii vad rostul. De ce? Pentru ca nu e egala. Si precum spuneam m-am hotarat sa fiu patrat.
Fix, imobil, sec. Departe de mine gandul de a fi un patrat desenat de o mana sigura de matematician dintr-o singura linie neintrerupta de vreun tremor. Vreau sa fiu un patrat incert si incandescent, desenat de un poet indragostit a carui mana cu degete lungi si nesigure tremura la simpla amintire a muzei. Genul acesta de patrat. Constant tocmai prin inecxactitatea formei imperfecte. Sunt constient de hibele unui patrat neregulat. Nu are valoare matemetica, adeseori e luat in deradere de celelalte forme geometrice, dar lui nu-i pasa pentru ca indiferent ce s-ar spune, un patrat,fie el absolut imperfect,ciobit, incomplet dupa toate legile fizicii, ramane totusi patrat.
N-am sa ma mai silesc nicio secunda,nici macar una sa fiu cerc. Cercul reprezinta absolutul. Perfectiunea sub forma pura. Chiar si un cerc inchipuit e perfect numai pentru ca cineva se gandeste la forma lui desavarsita. Ei bine, aici si peste granitele geometriei euclidiene voi fi etern un patrat. Un patrat desenat de o mana inumana dar nesilita!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Ce-are a face coada vacii cu sacaua primariei? Replica dumneavoastra la comm-ul meu seamana, intr-adevar, cu baiguiala unuia aflat in stare bahica, dar eu ma refeream numai la eroarea de gramatica. Informatia dvs. despre mine sau presupunerea nu este exacta si nu are nicio legatura cu subiectul discutiei. Nu mai faceti, va rog, referiri personale, nu-si au locul. Imi pare rau ca am incercat sa va corectez, nu voi mai comenta niciodata textele dvs. Ati dovedit ca nu intelegeti nimic din ce vi se spune.  
Postat de catre sters sters la data de 2012-08-31 10:02:51
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Vai de mine, imi cer scuze ca mi-am permis sa beau intr-o seara mai multe sticle de vin decat puteti achizitiona dumneavoastra , sa nu fiu rau spunand intr-o viata, ci doar intr-un an, stimate domnule profesor Vianu...stranepot al ilustrului Tudor Vianu presupun(sarcasm,desigur, daca il puteti sesiza onorabile)...  
Postat de catre George Sciotnic la data de 2012-08-30 15:46:36
         
 
  Forma corecta a substantivului "ciocli" la plural nearticulat nu se scrie cu doi "i"! Asadar, ca la elementara, un cioclu - doi ciocli, nearticulat, cioclii (care ciocli? aceia!) articulat hotarat. Pentru orice meditatii la gramatica va stau la dispozitie. Fara suparare, ca nu aveti de ce. Daca scrieti si pretindeti ca scrieti literar, musai sa fie corect gramatical vorbind.  
Postat de catre sters sters la data de 2012-08-30 14:32:08
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE