| 
             | 
             | 
             | 
             | 
             | 
             | 
             | 
          
           
             | 
             
              În atenția epigramiștilor și a celor care cochetează cu acest gen literar                | 
             | 
          
           
             | 
                        Text 
                postat de  
                Ninel Dambla                  | 
             | 
          
           
             | 
             
              Întâlnirea Epigramiștilor "Ștefan Tropcea" Ediția a XXV-a - Brăila, 5 și 6 octombrie 2012 
 
 
 
Consiliul Județean Brăila și Centrul Județean pentru Conservarea și Promovarea Culturii Tradiționale, în colaborare cu Cenaclul Umoriștilor Brăileni Ștefan Tropcea organizează ediția a XXV-a a manifestării Întâlnirea Epigramiștilor Ștefan Tropcea, în zilele de 5 și 6 octombrie 2012. 
 
Tema concursului din acest an: Hârtie și hârtii  (3 epigrame), precum și 2 epigrame cu temă liberă. Lucrările trebuie să fie inedite.
 
Lucrările vor fi trimise pe adresa Centrul Județean pentru Conservarea și Promovarea Culturii Tradiționale (Centrul de Creație) Brăila, Piața Traian nr. 2, cod poștal 810153 până la data de 15 septembrie 2012, data poștei, plicul purtând mențiunea: pentru concursul de epigrame.  
 
În plicul cu lucrările pentru concurs va fi un alt plic cu motto, sigilat, în care concurentul va scrie: numele și prenumele, adresa, numărul de telefon, adresa de e-mail.  
 
Juriul este alcătuit din personalități ale genului. 
 
Epigramiștii brăileni nu participă la concurs. 
 
Festivitatea de premiere se va desfășura la sediul Centrului de Creație. 
 
Vor fi acordate următoarele premii: 
● Marele Premiu Ștefan Tropcea  5.000 lei 
● Premiul I  1.500 lei 
● Premiul II  1.000 lei 
● Premiul III  800 lei 
● Trei mențiuni a câte  500 lei 
● Premiul special Opera Omnia 
Mai pot fi acordate și alte premii speciale. 
 
Premiile sunt impozabile, conform legislației române în vigoare.  
 
La eveniment vor fi invitate personalități de marcă ale genului epigramatic.  
 
 
Concurenții laureați vor fi informați și invitați la eveniment cel mai târziu luni 1 octombrie 2012. 
 
Organizatorul va suporta plata cheltuielilor de masă și cazarea pentru laureați, membrii externi ai juriului, precum și pentru invitați. 
 
 
Date de contact 
Telefon si fax 0239.614.710 
Maria Pușcaciu 0723.214.657, e-mail [email protected] 
Dr. Mihai Frunză 0723.348.678 e-mail [email protected] 
Alexandru Hanganu 0723.685.751 e-mail [email protected] 
 
               | 
             | 
          
		   
             | 
             
                
                Parcurge cronologic textele acestui autor
                
                  | 
             | 
          
		   
             | 
             
			Text anterior 				     				
				                Text urmator 
				                 | 
             | 
          
		             
             | 
             
              Nu puteti adauga comentarii acestui text  DEOARECE 
              AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT! | 
             | 
          
                     
             | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
            Comentariile 
              userilor | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
                     
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              Am primit răspunsul de la organizatorii concursului. Așadar, nu  este obligatoriu să fie folosiți ambii termeni hârtie și hărtii în aceeași epigramă. În plus, pot fi utilizate și sinonime sau alte cuvinte care să sugereze hârtie/hârtii (ex. maculatură, hârțoage etc.) 
 
 
 
               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              Ninel Dambla               la data de  
              2012-08-29 10:05:41               | 
             | 
             | 
          
		  		   
             | 
             
                Parcurge cronologic comentariile acestui autor
                  | 
             | 
			 | 
          
		   
             | 
            
			 
			                Text anterior 
								     				
				                Text urmator 
							
			
			 | 
             | 
             | 
          
		  
                     
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              hartie si hartii in aceeasi epigrama? 
 
Doamna Camila Petrescu, nu stiu sa va raspund la aceasta intrebare. Parerea mea este ca nu e obligatoriu sa fie folosite amandoua in aceeasi epigrama. Oricum, am scris organizatorilor adresandu-le intrebarea dumneavoastra si daca voi primi raspuns promit sa va anunt.  
 
               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              Ninel Dambla               la data de  
              2012-08-28 20:37:40               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              Err: Ninel.               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              Camila Petrescu               la data de  
              2012-08-28 13:50:45               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              Domnule Nitel Dambla,nu am inteles,hartie si hartii in aceeasi epigrama?               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              Camila Petrescu               la data de  
              2012-08-28 13:50:14               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              Ma amuza disputa voastra, dar, raman neutra..Pe dl.Cioaca il inteleg,trezeci de ani in alta limba, e mult.Insa, cand vad bastinosii sedentari 
ca nu stiu cati de "i" cere verbul ma face sa-l pedepsesc si pe domn' Mitica. 
 
cand m-a prins cum fara mila, 
eu ii tavaleam trifoiul, 
calare pe-a lui camila, 
sa m-omoare camiloiul! D.C.) 
 
Cand te-atinse camiloiu 
cu copita, in trifoi, 
ascutit ca pitigoiu 
te vaitai, c-un singur "i" 
 
               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              Camila Petrescu               la data de  
              2012-08-28 13:39:37               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
               
asa ca putem continua paruiala acolo 
 
prea multe vorbe nu încap: 
fiind, de felul tău, năuc, 
ți-am smuls tot părul de pe cap 
și n-am de ce să mai apuc... 
               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              adrian mihai               la data de  
              2012-08-28 11:06:50               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              Finule, 
Cand aveti dreptate, aveti dreptate! Am verificat caseta de comentarii la catrenul cu pricina si am constat ca am facut o greseala. In loc sa bifez sa nu-mi mai fie comunicare pe e-mail comentariile am bifat ca nu accept comentarii. Am corectat asa ca putem continua paruiala acolo, si nu prin subsoluri care nu ne apartin.                | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              Dumitru Cioaca               la data de  
              2012-08-28 11:01:22               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              și, agramiță, poate ai vreo explicație cum devine treaba cu rimele aici 
 
finul meu, un teleleu, 
desi a ingurgitat 
zilnic tone de rahat* 
tot n-a facut diabet. 
 
adicătelea TELELEU-DIABET 
 
când îți spun că ești penibil, nu mă crezi! poate acum...               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              adrian mihai               la data de  
              2012-08-28 10:42:32               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              ce vorbesti, musiu? uite-aici dovada!  
 
http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=42809 
 
asta apropo de tonele alea de rahat ingurgitat...               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              adrian mihai               la data de  
              2012-08-28 10:38:55               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              unui fin care are o sanatate de fier 
 
finul meu, un teleleu, 
desi a ingurgitat 
zilnic tone de rahat* 
tot n-a facut diabet. 
 
* Tot de ala turcesc este vorba. 
 
p.s. 
Finule, eu nu am inchis nici o caseta de comentarii. Nici nu am dreptul la asa ceva aici, fiindca nu este subsolul meu.                | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              Dumitru Cioaca               la data de  
              2012-08-28 10:36:32               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              cum castane-n cap tot iei, 
ce te mai oftici, zevzece, 
și postezi în zori, la 3... 
(că, la noi, e ora 10).  
 
               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              adrian mihai               la data de  
              2012-08-28 10:33:46               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              agramiță! zdreanță! 
 
ce făcuși, musiu, țî-nchisăși caseta dă comentarii, viteazule? te săturași de cucuie? atât dă bărbat mi- ești?               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              adrian mihai               la data de  
              2012-08-28 10:10:46               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              zdreanță, veșnic scrii ca lache 
enervând întreaga lume... 
ia de-aici un supranume: 
ag(r)amiță dandanache! 
               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              adrian mihai               la data de  
              2012-08-28 10:04:36               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              poate-ar fi rămas, rezon, 
cât de cât o bucățică 
dar așa merge un zvon: 
l-a-nghițit pe tot... mitică. 
 
mai sunt, doar, ceva urme dezagreabile, marca "zdreanță": 
-sa fi cu rahatu 
-nici un fel de confuzi: 
   prostat M. CIEOACĂ  
 
jale mare, agramici!               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              adrian mihai               la data de  
              2012-08-28 09:52:51               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              zdreanță, zis și "marțafoiul", 
după ce i-am tras perdaf, 
nu prea face zob trifoiul, 
doar puțin... rahatul praf!  
(finul Miai) 
 
cand esti pus pe tevatura, 
si-aduci vorba despre mine, 
spune-mi, de ce-ti place fine 
sa fi cu rahatu*-n gura?! 
 
*pentru a nu da loc la nici un fel de confuzi: eu ma refer numai la rahatul turcesc care se face din zahar               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              Dumitru Cioaca               la data de  
              2012-08-28 09:34:06               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              c-un boboc fac zob trifoiul, 	 
Postat de catre Dumitru Cioaca 
 
căz, dacă tăceai, filozof rămâneai... 
 
zdreanță, zis și "marțafoiul", 
după ce i-am tras perdaf, 
nu prea face zob trifoiul, 
doar puțin... rahatul praf!               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              adrian mihai               la data de  
              2012-08-28 08:26:42               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              varianta pentru care finul Miai o sa ma impunga si mai tare: 
 
in timp ce eu, martafoiul, 
c-un boboc fac zob trifoiul, 
finul Miai Guracasca 
vine numai ca sa-l pasca.                | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              Dumitru Cioaca               la data de  
              2012-08-28 00:39:04               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              când se simte marțafoiul, 
efectiv, fără lasou? 
ziua, tăvălind trifoiul, 
nu ca taur, ci ca bou... 
(finul Miai) 
 
in timp ce eu, martafoiul, 
tavalesc numai trifoiul, 
finul Miai Guracasca 
vine numai ca sa-l pasca.               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              Dumitru Cioaca               la data de  
              2012-08-28 00:27:45               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
                             | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              Dumitru Cioaca               la data de  
              2012-08-28 00:26:55               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              ce-a scopit* multi scanteisti?! 
* a scopii = verb oltenesc provenit din... 
Text postat de Dumitru Cioaca 
 
arătând la agramat 
ce penibil poate fi, 
ne arată ce-a învățat 
și iar scrie cu doi "i" 
 
 
               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              adrian mihai               la data de  
              2012-08-27 23:59:08               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              când se simte marțafoiul, 
efectiv, fără lasou? 
ziua, tăvălind trifoiul, 
nu ca taur, ci ca bou... 
 
               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              adrian mihai               la data de  
              2012-08-27 23:47:25               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              Pentru-acest catren drăguț 
Genu-si cumpără camilă 
ce te-ar mozoli lunguț 
de ai nimeri-n Brailă. 
(Camila Petrescu) 
 
cand m-a prins cum fara mila, 
eu ii tavaleam trifoiul, 
calare pe-a lui camila, 
sa m-omoare camiloiul! 
 
               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              Dumitru Cioaca               la data de  
              2012-08-27 22:45:22               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              ...de ai nimeri-n Braillă.               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              Camila Petrescu               la data de  
              2012-08-27 15:30:37               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              "Ar veni el la Brăila 
Catrenistul nenea Genu 
Dar ar lua-o pe Camila 
Să îi faca ea ca trenu' " A.F. 
 
Pentru-acest catren drăguț 
Genu-si cumpără camilă 
ce te-ar mozoli lunguț 
de ai nimeri-n Brailă.               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              Camila Petrescu               la data de  
              2012-08-27 12:58:48               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              la Brăila, la Brăila 
strigă toți setoși pe mal 
vinul dacă-l bei cu chila 
scrii catrene...Marțial!               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              Gheorghe Rechesan               la data de  
              2012-08-27 12:33:09               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              Ar veni el la Brăila 
Catrenistul nenea Genu 
Dar ar lua-o pe Camila 
Să îi faca ea ca trenu'               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              Andrei Florian               la data de  
              2012-08-27 11:55:02               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              "pentru ca nu ma tine", din greseala am atins un "s"               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              sters sters               la data de  
              2012-08-27 11:35:07               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              N-am cum sa fiu laureat 
pentru ca nu mas tine ...harul 
Iar ca sa fi participat 
Nu prea ma tine...buzunarul               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              sters sters               la data de  
              2012-08-27 11:32:03               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              Nu sunt epigramist sadea 
Ca dac-as fi, mi-as fi dat seama 
Iar la Braila as risca 
Sa fiu trimis 'napoi la...mama!               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              sters sters               la data de  
              2012-08-27 11:28:49               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              Deși cochetez cu catrenul 
 Și vreau să câștig și-o para, 
 Nu plec la Brăila cu trenul 
 Că nu am această dambla! 
(Luchi Tenenhaus) 
 
mda, e cam periculos... 
nu iei trenu-atunci, și basta!  
ai putea s-ajungi pe jos 
dacă pleci din seara asta :) 
 
               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              Ninel Dambla               la data de  
              2012-08-24 21:00:36               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              Deși cochetez cu catrenul 
Și vreau să câștig și-o para, 
Nu plec la Brăila cu trenul 
Că nu am această dambla! 
 
 
               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              Luchi Tenenhaus               la data de  
              2012-08-24 20:45:18               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              dac-ar veni "zero barat" 
 din Se.U.A. cu versuri hâde, 
 ar fi chiar foarte indicat, 
 că are sala de ce râde! 
(Adrian Mihai) 
 
neică, dacă te-ai gândit 
la nepotul de yankeu 
nicio grijă,-am pregătit 
despre el, un expozeu. 
               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              Ninel Dambla               la data de  
              2012-08-24 20:13:42               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              dac-ar veni "zero barat" 
din Se.U.A. cu versuri hâde, 
ar fi chiar foarte indicat, 
că are sala de ce râde!               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              adrian mihai               la data de  
              2012-08-24 19:52:20               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              Tu vrei sa-i scoata CORBU ochii 
ca sa ajunga la Braila, 
dar ce te faci de niste rochii 
il premiaza,cu de-a sila?!               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              Camila Petrescu               la data de  
              2012-08-24 17:54:46               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              sperând că va citi și CORBU, 
afirm și-l rog să țină seama: 
a nimerit brăila orbu' 
dar nu și GENU epigrama.               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              adrian mihai               la data de  
              2012-08-24 12:22:20               | 
             | 
             |