FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Rouenia
Text postat de Emanuel Cristescu
Neroescu fuma. Cu un pahar de whisky cu gheață în mână, se plimba în biroul său. Se uita atent pe fereastră. Nemulțumit. Rouenia! Țara peste care împărățea. Îmi vrei scaunul Rouenia? Îți arăt eu! Praful și pulberea o să se aleagă de tine. Un imens pârjol se va întinde de-a lungul și de-a latul tău!.

Recapitulă. Școala Roueniei produce tâmpiți, profesorii ei sunt niște proști care mai și lucrează extrem de puțin, medicii sunt niște șpăgari, oamenii de afaceri sunt hoți, parlamentarii pușcăriabili, doctorii plagiatori, polițiștii niște nevolnici de care nu mai este nevoie pentru că au strigat „ieși afară, javră ordinară!” militarii niște asistați sociali cu salarii și pensii nesimțite, țăranii niște leneși, pensionarii niște profitori care nu se lasă impozitați, salariații niște cerșetori cu mâna întinsă iar mamele și copiii au devenit povară. O Rouenie de mămicuțe și bebeluși. Iată Rouenia adevărată ipocriților, proștilor, ticăloșilor. Ce vă mai mirați atâta. Sunteți o rușine, un popor de nimic! Nu mă meritați!

Visa. Cu ochii deschiși. Rouenia trebuie reformată. O reformă sinceră și adevărată. Rouenia trebuie curățată de tot și de toate. Spre binele ei. Spre binele generațiilor următoare. Rouenia de acum este restaurată. Trebuie o Rouenie nouă. Reinventă. Din temelii.Un imens vapor plin cu benzină de cea mai bună calitate. Cu o punte de mii de metri. Un vapor zburător. Un vapor cum nu s-a mai văzut. Care, sub comanda sa, trebuie să se așeze lin în centru, deasupra Roueniei. Cam la cinci mii de metri deasupra celui mai înalt munte al Roueniei! Apoi la o comandă milioanele de furtune să iasă ca niște șerpi uriași din burta vaporului. Câte unul de fiecare metru pătrat. Două sute treizeci și șapte de milioane de șerpi. Și toți odată să-și deschidă gurile imense din care să țâșnească lichidul reformator. Lichid care să se împrăște peste tot și peste toate. O gâlgâire cum nu s-a mai auzit să pună stăpânire pe Rouenia. Și, când toată Rouenia va fi acoperită de lichid purificator, o scânteie. Una singură. Din ochii săi. Ca două făclii. Ca două torțe. Ca două pălălăi. Ca două ciuperci atomice. Ca două fulgere. În timp ce vaporul zburător se înalță lin, Rouenia începe reformarea purificatoare. Flăcările cuprind totul. Oameni, case, orașe câmpii, munți. Chiar și râurile să ardă purificator. O ardere de o mie de ani. O ardere purificatoare. O ardere adevărată. O ardere cinstită. O ardere de care se va auzi și peste milioane de ani în tot Universul. În toate Universurile.

După mia de ani, se va reîntoarce cu vaporul, devenit un imens porumbel, și va repopula Rouenia. Rând pe rând garda sa de îngeri va coborâ din burta porumbelului. Și fiecare se va înstăpâni pe o bucată de Rouenia. O Rouenie reformată, o Rouenie adevărată, o Rouenie repopulată, o Rouenie cinstită!

Neroescu se trezi. În fotoliul lui, din biroul tunat, cu milioane de butoane, luminițe și dosare frumos aliniate. Și cu stive de sticle. De toate culorile și de toate mărimile. Cu etichete care mai de care mai frumoase, mai misterioase, mai interesante. Luă la întâmplare una și turnă cu mână sigură. Adăugă trei cuburi de gheață. Și duse paharul la gură. Sorbi. În acest moment un răcnet inuman ieși din gâtlejul său. Un răcnet care deveni șuier, furtună, tornadă. Nenorociților…… ticăloșilor….. monștrilor…..Ați pus apă în sticlele mele de whisky?


Acest text este pură ficțiune. Orice asemănare cu realitatea este pur întâmplătoare!

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Am votat acest text pentru improvizatia naiva a imagisticii, dar si pentru pasiunea cu care a fost scris. Ce imi place mie la textele care se pot incadra usor la categoria "pamflet sf" este tocmai libertatea data de planul fictiunii si apreciez talentul care exploateaza aceasta dimensiune. Este o dimensiune capabila sa strapunga planul real, iar in cazul de fata sa se suprapuna, capacitate care poate oferi libertate totala artistilor inclinati spre fabulatii. Construirea in plan fictiv, cu ajutorul cuvintelor, a unor situatii, evenimente sau personaje prin inventie ca angajate intr-o anumita directie, indiferent daca autorul crede sau nu in cele pe care le relateaza, are o trasatura normala, data de amprenta lasata de lectura, filmele, si in general a evenimentele care actioneaza puternic asupra imaginatiei autorului, si o trasatura inconstienta, autorul fiind convins de adevarul si realitatea fabulatiilor. Procentul sau predominanța uneia dintre cele doua trasaturi poate amprenta, din punct de vedere liric, creatia specifica acestui gen literar. Dominat fiind de un puternic caracter oniric, textul de mai sus impresioneaza printr-o excelenta si exceptionala proliferare imaginativa, fapt care are capacitatea sa impresioneze orice cititor si nu de putine ori sa il convinga de ”adevarul” si ”realitatea” fabulatiilor.
Va felicit, domnule Cristescu!
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2012-07-17 10:52:36
         
 
  "Școala Roueniei produce tâmpiți, profesorii ei sunt niște proști care mai și lucrează extrem de puțin, medicii sunt niște șpăgari, oamenii de afaceri sunt hoți, parlamentarii pușcăriabili, doctorii plagiatori, polițiștii niște nevolnici de care nu mai este nevoie pentru că au strigat „ieși afară, javră ordinară!” militarii niște asistați sociali cu salarii și pensii nesimțite, țăranii niște leneși, pensionarii niște profitori care nu se lasă impozitați, salariații niște cerșetori cu mâna întinsă iar mamele și copiii au devenit povară. O Rouenie de mămicuțe și bebeluși."
(Emanuel Cristescu)

Exista vreo sansa ca prabusirea libera a Roueniei sa fie oprita? Ea nu numai ca exista dar se afla in plin progres. Patura cea mai intreprinzatoare a Roueniei, patura hotilor, nemaiputand suporta scaderea veniturilor, aruncarea in puscarii a celor mai capabili fii ai sai, punerea in carca ei a relelor care bantuie in Rouenia s-a organizat intrun puternic partid, Partidul Hotilor.
Acest partid este acum la conducere in Rouenia. Partidul Hotilor va crea legi noi pentru vremuri noi dupa chipul si asemanarea acestui mare partid. Sub inteleapta conducere a Partidului Hotilor situatia dezastruoasa din scoli si universitati se va imbunatatii simtitor prin introducerea unor cursuri umanistice precum "arta furtului" si "filosofia plagiatului" Sub conducerea inteleapta a Partiduli Hotilor, sistemul de taxare dupa venit, atata de urat de roueni va fi inlocuit cu furtul dupa bunul plac.
Partidul Hotilor duce o lupta pe viata si pe moarte impotriva politicienilor cinstiti care imping Rouenia spre prapastia legalitatii. Partidul Hotilor va tine cont numai de interesele rouenilor izgonind de pe teritoriul Rouniei a hotilor straini, pentru a creia noi locuri de munca pentru hotii locali carec sunt cu adevarat patriotici.Partidul Hotilor va introduce noi legi de protectie a mediului inconjurator, cum ar fi legea junglei.
La intrebarea marelui Lenin:
-Exista intradevar in Rouenia un astfel de partid? calsele exploatate ale borfasilor osdinari si smanglitorilor pauperizati au raspuns monolitic:
-El exista!

p.s.
Acesta completare este pură o ficțiune. Orice asemănare cu realitatea este pur întâmplătoare!
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2012-07-17 09:55:55
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE