FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Haiducul, tâlharul, nevasta boierului și cozile de topor
Text postat de Marian Tudorel Lazar
Cu toții ne-am săturat de austeritate și, vrăjiți de sloganele populiste ale USL-ului, ne-am fi așteptat ca, odată ajuns la guvernare, d-l Ponta să ne dea gata cu strategiile sale, anunțate cu surle și trâmbițe. Chiar și simpatizanții PDL sperau că o curea ceva mai puțin strânsă va aduce o oază de bucurie peste nisipul crizei. Iată însă că cei doi haiduci, ajunși în casa boierului, în loc să încarce desagii cu grâu și să-i împartă la săraci, ca niște tâlhari veritabili și-au oprit ochii pofticioși asupra nevestei boierului și acolo au rămas cu ei. Toată energia premierului, în loc să fie îndreptată, așa cum era și firesc, asupra politicii înterne și strategiilor de redresare economică, s-a focalizat, într-un mod extrem de evident, asupra politicii externe a României, atribuție exclusivă a șefului statului. Nu contează scandalul politic declanșat și efectele sale pentru România, nu contează imaginea puternic negativă ce a răzbătut peste hotare, nu contează că astfel a scos de la naftalină toți susținătorii lui Băsescu și i-a făcut, fără voia lor, iarăși pedeliști. De ce vrea premierul și mai ales USL-ul să preia frânele țării? Păi, de ce te-ai urca pe un cal, decât ca să tragi de hățuri și de ce ai trage de hățuri, dacă nu ți-ar displace direcția de mers? Dar încotro merge "calul" România și ce nu-i place premierului la direcția asta? Să vedem: după ce zeci de ani a fost satelit al URSS-ului și al polului comunist, România face parte azi dintr-un nou pol al puterii, care este Uniunea Europeană. Pol tampon între comuniști, care au murit dar n-au murit încă, și între americani, care sunt cu noi dar sunt și împotriva noastră. Câinii, când atacă un cal, nu-i sar la burtă ci îl mușcă de picioare. Nu pentru că-s picioare, ci pentru că-s la periferie. Iar noi suntem la periferia UE. Comuniștii și-au înfipt colții în noi și nu ne-au dat drumul niciodată. Au obosit, au slăbit tot mai mult strânsoarea și acum simt că suntem gată să scăpăm definitiv din gura lor. Este normal să-și încleșteze fălcile și să ne scuture cât de tare pot, chiar cu riscul de a-și rupe colții.
Iar colții lor sunt tocmai cei doi haiduci ai noștri, care se pare că nu-i urau pe boierii autohtoni și iubeau poporul ci, pur și simplu, erau în slujba altor boieri. Sau poate nu sunt în slujba nimănui ci doar a lor înșiși și urăsc UE-ul. Iar semnale ar fi, că nu o singură dată au dat bip-uri că așa este. Și de ce să nu recunoaștem că-i un lucru frumos să militezi pentru independența țării față de orice fel de structuri, inclusiv a UE-ului, numai că toată lumea cu scaun la cap știe că o țară nu se poate izola de comunitatea internațională decât dacă vrea să resimtă iară beneficiile epocii de piatră, ale evului mediu sau, poate, ale... epocii de aur. Deci, izolarea țării nu ar însemna nicidecum independență ci doar schimbarea stăpânului. Iar stăpânul din est l-am mai avut și știm toți ce gust are knut-ul lui. Cât privește pe americani, nu știu dacă i-aș vrea ca stăpâni, dar acest lucru nu se poate decât peste cadavrul UE. Iar dacă UE moare, americanii iară vor rămâne fără tampon între ei și ursul siberian și nu cred că vor aceasta. Deci, cel mai bine este ca lumea să rămână cu trei poli, ca acum, iar inevitabilele hârjoneli dintre fiarele supreme ale lumii să se resimtă tot pe la periferii, adică pe la noi. Ceea ce înseamnă că nu vom fi scutiți niciodată de noi cutremure politice. Și ceea ce înseamnă că se vor mai ridica din rândul românilor cozi de topor. Amu, încă mai sunt unii care stau în dubii și le confundă cu cozile de trandafiri dar, mai târziu, le vom găsi toate caracteristicile în cărțile de istorie și mai ales în cele de isterie a istoriei, în listele rușinii, și nimeni nu se va mai îndoi cu cine are de-a face. Până atunci însă, să ne bucurăm cu toții de bal și de iarmaroc, atenție la buzunare și să nu uităm că cei mai mari hoți nu sunt cei care mișună printre noi ci cei care au organizat iarmarocul.
Să fiți iubiți!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Am votat acest text pentru ca merita.  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2012-07-09 13:31:29
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE