FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Să nu vă întoarceți
Text postat de Dragoș Iovan
Să nu vă întoarceți, transfugilor, pe pămîntul care l-ați părăsit. Niciodată.
Cînd s-a spart ditamai oala cu lapte și miere, voi ați luat caimacu’ și ați tulit-o. Zerul s-a scurs în țărînă, din ea s-au plămădit alte oale, dar goale de data asta, fiindcă noi suntem puturoși, săraci, proști și neisprăviți. Pleavă în vînt. De aia să nu vă întoarceți, să nu vă intre paiele-n ochi.
De veți veni totuși printre noi, aveți grijă, pentru fiecare avem cîte-un ciob de oală scrijelat cu numele voastre, să-l purtați atîrnat la grumaz, precum vitele, că vite nu mai avem, au murit de foame, grînele ne lipsesc fiindcă ne e lene să arăm și să semănăm, doar pureci care ne năpădesc și lindini care ne șoptesc: “ce mai stai, ia-ți desaga, fraiere, pleacă și tu!”
Dacă vă bate gîndul s-o faceți, stați treji, că altfel de cum vă scoborîți dosurile din boeinguri, o să vă șutim portmoneele pline-ochi cu dolari cîștigați cu greu din oftaturile mincinoase. O să vă lăsăm în pielea goală, vă dăm prin catran (catran avem destul încă), vă tăvălim prin fulgi și vă suim cu dosu’ n prăjină. De acolo s-admirați peisajul, împodobiți cu găinaț de cioară, că-i plin văzduhul de corbi, stăncuțe, grauri și să vă minunați pînă n-oți mai putea.
Să nu veniți fiindcă n-aveți ce face aici. Vă mușcă maidanezii, vă pișcă căpușele, țînțarii că și ei știu latinește, ubi bene ibi patria, iar sîngele de diasporez e gras și hrănitor. Nici pietrele nu vă mai cunosc, nici iarba nu vă îngăduie pașii, nici văzduhul nu vă lasă să răsuflați în voie. Pîine n-avem să vă dăm să mîncați, nu ne-ajunge nici nouă, iar de vă e sete vă turnăm în pahare apă cu cianură să vă săturați de aurul din munții noștri.
Decît adevărurile voastre toate calpe, mai bine minciuna. Vedeți doar că suntem puturoși și neisprăviți și mincinoși. De aia să nu veniți, ne-am săturat de minciunile noastre, nu avem lipsă și de ale voastre.
Cînd umblați printre străini, strîngeți din dinți, să nu vă scape numele pămîntului ăsta printre buze. Dacă vă oploșiți printre noi, minciunile, aroganța și otrava cuvintelor vă va plesni peste obraz. Nici copiii nu vă cred, văzîndu-vă cît vi-s deîmbățoșați, înfumurați și sfătoși. De sfaturile voastre suntem sătui, luați-vi-le și vindeți-le altora. Suntem răi și murdari dar n-avem lipsă de murdăriile voastre.
Luați-vă lacrimile false, amintirile, pozele cu mănăstirile, codrii, rîurile și cîmpiile pe care le-ați arvunit și cărăbăniți-vă înapoi, de unde ați venit. Și nu uitați cioburile oalei din care v-ați înfruptat. Alea pe care scrie limpede “transfug”!

N.A. Acest text este un pamflet și se adresează doar celor care se îngălbenesc de ciudă citindu-l.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE