FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
INCREMENTA ATQUE DECREMENTA AULAE PEDELEICAE
Text postat de Liviu S. Bordas



Incrementa atque decrementa aulae pedeleicae





Hienele au terminat de sfîșiat leșul. Oasele rămase vor albi multă vreme de-acum încolo în deșertul lăsat în urmă de hoardele de prădători.

Nemairămînînd carne pe ciolan, au început să se sfîșie între ele. S-au canibalizat. Pînă la stadiul de necrofagi mai e doar un pas. De cadavre nu vor duce lipsa. Vor avea destule între ai lor.

Deocamdată își arată unul altuia colții.

S-au adunat pentru socoteala finală. Acuzele curg gîrlă, gîjîite din gîtlejurile altădată bine hrănite și udate.

Ba că unii n-au știut să chivernisească hălcile și să le înmulțească.

Ba că alții și-au însușit blana vînatului ajuns în stadiu de hoit, în detrimentul celor care cam pleacă cu dosul gol.

Ba că...

Mai era puțin pînă la ba pe-a mă-tii... Dacă nu cumva, dincolo de ușile închise, nu se va fi ajuns, fără știința noastră, chiar mai departe.

Colții, ocupați pînă mai deunăzi cu desprinderea cărniței de pe oase, rînjesc amenințător către fostul vecin de bancă sau de portofoliu.

Ca orice haită, a cunoscut vremuri de glorie. Vremurile de început, cînd orice șoricel căzut pradă poftei lor era un succes. Apoi, vremurile cînd au început să rîvnească la vînat mai mare. Și, în sfîrșit, vremurile cînd stîna era toată a lor. Că n-au știut să o înmulțească, e altă poveste.

Ca orice haită, a ajuns la apogeu. De unde, conform legilor firii, nu mai există decît rostogolirea în abis. Colții care altădată se înfigeau în carne fragedă rup acum din clisa adunată pe pîntecul și spinarea celor care le-au fost părtași la prăduială.

Le pare rău că au belit toți țapii, iar acum nu mai au de unde scoate unul pe post de ispășitor.

În vremea asta, șeful haitei tace chitic. Răgetul lui, care altădată le îngheța oasele și îi făcea să strîngă rîndurile, a amuțit. Își pregătește retragerea, lingîndu-și rănile și sperînd că propriile pierderi vor fi minime. Cele din haită contează prea puțin la numărătoare. Cele colaterale, înregistrate de-a lungul timpului, nici atît.

Ce mai rămîne de spus?

Amin ar fi potrivit. Dar nu de ajuns.

Mai trebuie să plătească.




Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Da, domnule Cioacă. Revendicarea de către diverse grupuri, grupuscule, doctrine, ideologii, ca argument pentru combaterea afirmației mele "domnul Pleșu nu este un intelectual independent." Am înțeles. Și era așa de simplu! Repet, ca să văd dacă am înțeles bine: prin astfel de revendicări se confirmă de fapt genialitatea și universalitatea poetului. Universalitate care vine de la universal. Adică de la strungul universal. Pe care lucra strungarul filosof independent, Andrei Pleșu. Care în timpul liber avea discuții filosofice, neraportate, cu Noica și Liiceanu. În concedii aceștia, adică Pleșu și Liiceanu, beneficiau de burse de refacere și legendare prin Germania. Parcă Federală, era pe atunci. Vedeți ce student bun sunt. Am gândit exact ca dumneavoastră! Și m-ați convins: Andrei Pleșu este un intelectual independent.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-06-19 18:21:11
         
 
  “Văd ca domnul Pleșu a făcut o preocupare aproape zilnică legată de mine. Nu aș vrea să spun public lucruri care să nu-i placă domnului Pleșu despre cum l-am văzut eu ca și consilier. Îl invit la decență. Este ultimul apel pe care îl mai fac la Andrei Pleșu“
(citat din Traian Basescu dat de domnul profesor Cristescu)

Domnule Cristescu
Citatul dat de dumneavoastra este cea mai buna dovada ca Traian Basescu nu se refera la presupusa conlucrare a lui Andrei Plesu cu organele partidului. Presdintele Traian Basescu spune "despre cum l-am văzut eu ca și consilier" deci se refera numai la perioada cand Andrei Plesu era consilierul presedintelui, nu la perioada cand Andrei Plesu era in interiorul organului, asa cum cred uni. Din memorialistica americana citita de mine reiese ca multi presedinti americani au spus lucruri foarte neplacute despre consilierii lor, (cel mai frecvent lucru neplacut mentionat de presedinti la adresa consilierilor lor era ca le puteau picioarele) asa cum si consilierii spuneau lucruri si mai neplacute despre stapanii pe care erau oblicati sa-i slujeasca cu credinta (cel mai frecvent fiind acela ca nu prea ii ducea capul)
Eu cred ca o amenintare similara la adus pe Andrei Plesu la tacere, mai ales ca el nu putea sustine ca pe Traian Basescu nu-l duce capul la rele fiindca nu l-ar fi crezut nimeni.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2012-06-19 18:04:48
         
 
  Urgentă e și răfuiala cu de-alde Culcer și Lăzescu, vinovați, probabil, nu că au consacrat președintelui emisiuni omagiale (ar fi prea gogonat să se susțină asta), dar că n-au preluat agenda Antenelor.
AF

Domnule, un om cu acuitate vizuală normală ar fi zărit de pe Lună obediența doamnei Culcer. Ba ar fi zărit chiar și rictusul provocat de țuguierea buzelor întru sărut.

Asta-i culmea. Să o suspectezi pe madam Culcer de imparțialitate.

A, că a pupat ceea ce era de pupat într-un mod mai inteligent decît a făcut-o înfulecătoarea de cîrnăciori Andreea Pora, e altceva.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2012-06-19 18:03:46
         
 
  1. Pe lângă o mobilitae a gândirii pe care o aveți și pe care v-o admir, nu pot să nu observ o capacitate extrordinară de a deturna atenția în mod inteligent, de la subiect. Ce legătură va fi având aici, revendicarea lui Eminescu de către diferitele doctrine, ideologii curente, etc.?
(Emanuel Cristescu)

Domnule Profesor
Legatura este atat de evidenta incat va rog sa-mi dat voie sa ma minunez si eu ca dumneavoastra nu va dati seama de ea: pai daca diferite ideologii, curente, doctrine si-l revendica pe Eminescu numai pentru a se impauna cu numele lui, nu credeti ca este posibil ca securitatea si serviciul de spionaj englez sa si-l revendice pe Andrei Plesu din acelasi motiv?
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2012-06-19 17:34:41
         
 
  Oamenii de bună credință, oamenii cinstiți, intelectuali sau nu, nu urăsc. Ura îi schimonosește chiar pe aceia care urăsc. În cel mai rău caz ei disprețuiesc pe aceea care le trădează aspirațiile, care nu-și țin promisiunile, care slujesc diverselor camarile, etc.

Interesant și revelator sofismul dumneavoastră: șlefuirea urii la nivel academic oarecare! Metoda Băsescu 100%. Dottore!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-06-19 12:03:28
         
 
  Da, probabil ca aveti dreptate. Ura fata de intelectuali se naste din adancul minelor dar se slefuieste prin incercari repetate si nereusite de a termina o facultate, oarecare.  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2012-06-19 11:55:29
         
 
  Transparența cheltuirii banului public trebuie să fie valabilă în orice instituție finanțată din bani publici.

Însă domnia voastă face diferența între intelectuali și intelectoni?

Pentru că, dacă nu, riscăm să includem printre intelectuali un Sorin Toma, poate un Dumitru Radu Popescu ori, mai nou, un Gabriel Liiceanu. Cu referire la ultimul iată opinia unui scriitor autentic și demn, Liviu Ioan Stoiciu: "Pe lista intelectualilor compromiși, care au dat de gustul puterii, îl trec azi și pe Liiceanu."

http://www.liviuioanstoiciu.ro/tag/pe-lista-intelectualilor-compromisi/

 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-06-19 11:42:01
         
 
  Va marturisesc, domnule Cristescu, ca sunt surprins si eu de virulenta cu care USL ataca elitele intelectualitatii romanesti. Ca sa fiu explicit, ma refer si la conflictul multiplului repetent liberal cu o suma de intelectuali autentici. Oare sloganul cu care au venit minerii in Bucuresti o fi iesit din fundul galeriilor de carbune?  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2012-06-19 10:47:22
         
 
  Însă cum am dubii că ați putea-o identifica, deși este vizibilă și din Alfa Centauri am renunțat.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-06-19 10:32:52
         
 
  Simpatic și distins coleg Cioacă,

Am impresia că stați rău la capitolul logică. Sper să nu interpretați acesta ca un atac la personă. Inițial mă gândisem să vă solicit să-mi spuneți domnia voastră care este erorea de fond din comentariul pe care l-ați făcut. Însă cum am dubii că ați putea-o identifica, deși este vizibilă și din Alfa Centauri.

Păi se compară stimate coleg, Pleșu cu Eminescu? Puteți produce un argument, unul singur care să dovedească faptul că printr-o amenințare, numai o simplă amenințare, Eminescu a fost redus la tăcere de către cineva? Brătieni, rege, servicii secrete? Pe când minimamoralialistului Pleșu doar atât i-a spus domnul președinte: “Văd ca domnul Pleșu a făcut o preocupare aproape zilnică legată de mine. Nu aș vrea să spun public lucruri care să nu-i placă domnului Pleșu despre cum l-am văzut eu ca și consilier. Îl invit la decență. Este ultimul apel pe care îl mai fac la Andrei Pleșu“ Și s-a potolit ca prin farmec. Asta înseamnă lipsa independenței! Pe Eminescu, pentru a-l reduce la tăcere a trebuit să-l asasineze! Altfel nu.

http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=31768

http://corneliuflorea.wordpress.com/cele-mai-recente-eseuri/arhiva-cel-mai-recent-eseu-cine-l-a-ucis-pe-eminescu/

Prin urmare, independența unui intelectual nu se referă la ce susține și pe cine susține acel intelectual. Ci, dacă o face din convingere (chiar greșită dar convingere să fie) sau dacă o face din dependență. Adică șantajat, a făcut pactul cu diavolul, este victimă a unor slăbiciuni majore, etc. Mă aștept ca după aceste explicații să retrageți comparația infamantă pe care ați făcut-o.

PS.
1. Pe lângă o mobilitae a gândirii pe care o aveți și pe care v-o admir, nu pot să nu observ o capacitate extrordinară de a deturna atenția în mod inteligent, de la subiect. Ce legătură va fi având aici, revendicarea lui Eminescu de către diferitele doctrine, ideologii curente, etc.?

Are acesta vreo relevanță față de subiectul "Însă eu vă spun că domnul Pleșu nu este un intelectual independent. Iar, pentru un intelectual, independența este "teoremă de existență"?

2. Intelectualii dependenți, adică, șantajați, prostituați, etc. dacă sunt cu adevărat intelectuali, tot trag, fie și peste timp, câte o "copită" puterii de care depind. De regulă, cei aflați în misiune, niciodată!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-06-19 10:31:59
         
 
  Însă eu vă spun că domnul Pleșu nu este un intelectual independent. Iar, pentru un intelectual, independența este "teoremă de existență"
(Emanuel Cristescu)

Stimate domnule profesor
Si in trecut au existat intelectuali care nu au fost independenti. Eminescu era de partea conservatorilor si striga prin toate articolele lui publicate in ziarull Timpul, cotidianul Partidului Conservator, impotriva "fiarei liberale" care era partidul bratienilor. Conform teoriei dumneavoastra Eminescu a incalcat "teorema de existenta" fiindca nu era independent. Problema care se pune este daca Eminescu a incalcat "teorema de existenta' fiindca conservatorii il aveau cu ceva la mana santajandu-l ca daca nu scrie pentru ei ii vor face public dosarul lui de la securitatea de pe atunci, ori si-a incalcat "teorema de existenta" fiindca el credea ca politica pe care o duceau conservatorii era mai buna decat politica pe care o duceau liberalii? Istoria a aratat ca marele poet s-a inselat in parerile lui politice, Partidul Liberal fiind factorul hotarator in crearea Romaniei Mari, in timp ce Partidul Conservator a disparut complet de pe scena politica a tarii dupa primul razboi mondial. Cand eram eu in scoala am invatat ca Eminescu era un poet al proletariatului roman fiindca scrisese "Imparat si proletar" cand am ajuns in lagarul de refugiati politici de la Treiskirchen, Austria, am citit o carte facuta cadou de fostii tovarasi de lupta ai lui Horia Sima (care ne mai vizitau din cand in cand pentru a-si mai stampara si ei dorul de tara stand de vorba cu noi cei evadati de curand) intitulata "Eminescu poet legionar" ca dupa acea sa aflu de la Calinescu ca de fapt Eminescu ar fi fost poet conservator. Daca maine domnul Ponta va publica un studiu bine documentat din care va reiesi ca Eminescu a fost in sufletul lui un social democrat eu il voi crede imediat fiindca cel mai mare poet al Poporului Roman isi schimba culorile poltice cu o viteaza ce l-ar fi facut invidios pana si pe un cameleon.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2012-06-19 09:13:22
         
 
  Domnule coleg,

Înțelegeți ce doriți. Și faceți ce inferențe credeți de cuviință pe baza coroborării datelor de care dispuneți. Însă eu vă spun că domnul Pleșu nu este un intelectual independent. Iar, pentru un intelectual, independența este "teoremă de existență"

Mai mult, nu pot accepta ideea că un intelectual adevărat poate fi redus la tăcere fie și de amenințările unui vremelnic președinte!

În problematica spionajului nu am decât exercițiul lecturilor. Care mi-au oferit baza unor raționamente aproape fără cusur. Mai ales în a identifica pistele false intoxicările, tentativele de contracarare și anihilare și infiltrații. Sigur, situația operativă reală, parcă așa se spune, poate fi diferită de aceea din cărți. Îmi asum însă această limită.

Intelectual, distinse coleg, este o persoană care știe și înțelege multe și care este fidel unor principii. Își pierde calitatea de intelectual când acționeză la ordin este șantajat, etc.

 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-06-19 06:31:27
         
 
  Stimate domnule profes,
Sa inteleg ca Andrei Plesu a fost securistul care l-a spionat pe Constantin Noica? Eu stiam ca Andrei Plesu era omul de legatura al serviciului de spionaj englez cu marele spion Constantin Noica. Zau daca mai inteleg ceva!

p.s.
Nu toti intelectualii care sprijina anumiti oameni politici isi pierd credibilitatea. Dupa parerea mea toti intelectualii care il sprijina pe domnul Ponta nu isi pierd credibilitatea, ba din contra si-o cresc. Numai cei care ii sustin pe oamenii politici care se opun domnului Ponta isi pierd credibilitatea, devenind ori fosti securisti ori fosti agenti ale unor servicii de spionaj straine care umblau cu limba scoasa dupa secretele de stat aflate in posesia fostului detinut politic Constantin Noica. Alti intelectuali de valoare cum au fost Adrian Paunescu, Eugen Barbu, Vadim Tudor, l-au ocolit pe Constantin Noica pentru a nu face jocul securitatii. Pe cand Andrei Plesu...
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2012-06-19 06:12:07
         
 
  De mult timp distinsul Andei Pleșu nu mai are credibilitatea unui intelectual independent! Și, evident, nici onorabilitatea unui astfel de personaj. De când? De când, împreună cu alții asemenea lui, a primit misiunea de a se pune cu arme și bagaje în slujba domnului președinte iar acesta a făcut cam tot ce a vrut cu domnia sa. Inclusiv l-a dat afara după ce l-a supus la toate umilințele posibile. O fi știind "cel mai informat om din țară" ce o fi știind! Că doar nu-l lăsa securitatea nesupravegheat pe Constantin Noica. Și sigur nu-l putea supraveghea cu strungari! Care, pe vremea aceea, să mai și primească burse de studii pe afară!

Iar domnul Patapievici a insultat grav națiunea română și simbolurile sale. Dacă făcea asta în America anilor 70 ar fi făcut obiectul analizei Comitetului pentru Activități Antiamericane.

Dar, distinse coleg, în cazul că totuși nu ați aflat, guvernele preș au căzut! Avem un nou guvern. Care conduce după lege, după principii și după programul de guvernare. Nu după voința și dorința intelectualei rasate, distinsa doamă Udrea! Sigur camarila, lovită în favoruri și stipendii, țipă din tpți rărunchii. Pentru că se aplică legea și principiile democratice!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-06-19 04:08:43
         
 
  Pentru lectura suplimentara va recomand sa mai cititi si:
http://www.contributors.ro/cultura/inceputul-rafuielilor/
sau :
http://www.contributors.ro/reactie-rapida/draga-horia-te-ai-in%C8%99elat/
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2012-06-19 03:27:04
         
 
  " Cum poate fi Dan Voiculescu onorabil și Patapievici nu? De ce trebuie să mințim torențial ca să-l scoatem mînjit? Uneori nu-ți vine să crezi pînă unde poate merge ura. Patapievici a scris un articol în care îi lua peste picior și îi contrazicea pe detractorii politically correct ai lui Eminescu. Ei bine, toată lumea citează spusele celor incriminați de Patapievici, i le atribuie și îl declară pe el detractor al poetului. Evreu, homosexual, fascist, pupincurist, sinecurist – nici un calificativ „infamant” nu e economisit pentru a-l înfiera pe „inamic”. Curtea de Conturi a petrecut sezoane întregi la ICR, în speranța (comandată) de a găsi ceva. N-a găsit. Nu contează. Războiul continuă. E urgentă decapitarea. La fel cum urgentă e decapitarea unuia din cei mai curajoși și competenți directori ai Arhivelor Naționale, dl. Dobrincu (despre al cărui „băsism” nu știu nimic). Urgentă e și răfuiala cu de-alde Culcer și Lăzescu, vinovați, probabil, nu că au consacrat președintelui emisiuni omagiale (ar fi prea gogonat să se susțină asta), dar că n-au preluat agenda Antenelor. Urgentă a fost și evacuarea echipei de la IICCMR, mult mai urgentă, de pildă, decît găsirea unui ministru normal al Educației. Nu, sincer, mă așteptam la mai multă inteligență, la mai mult tact, la mai multă abilitate contextuală. În locul unui subtil efort de imagine, s-a ales comoditatea unei bezmetice rafale de măgării.":
Plesu.
Andrei Plesu
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2012-06-19 03:08:19
         
 
  AF, aș fi fost surprins dacă aveai consecvența( să nu zic verticalitatea necesară că sună injurios deși eu cred că e mai exact) să-ți asumi adlitteram afirmația făcută și nu divagai comme d'habitude...deh, unele metehne dispar greu, dar ca orice noutate și amendamentele proaspătului regulament europeic vor răzbate cu impact semnificativ asupra atmosferei de pe sait!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-06-18 12:31:40
         
 
  Domnule Gheorghe, n-am prea inteles de unde vine mirosul fetid al comparatiei. Ma gandesc ca nu doriti sa ofensati alegatorii acestui sector.
Spre exemplu, ca sa va simtiti confortabil, as putea renunta la alesul sectorului cinci si l-as propune ca termen de comparatie pe alesul sectorului patru, primar ales cu un numar de 100 558 voturi valide.
Pana la urma, daca tot nu va convine, as apela la primarul sectorului trei.
La o adica, daca insistati sa mai modific termenii comparatiei, chiar daca i-as pune pe toti trei primarii, nu cred ca se va schimba raportul.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2012-06-18 10:54:48
         
 
  AF, eu unu', pe baza contribuției de anvergură la viața literară din acest cenaclu virtual, cred că ești un agitator oranj, dar asta n-are de a face cu fondul problemei. E notoriu faptul cît de cult, citit, informat e Vanghelie, așa că repetînd cele scrise în comentariul invalidat nu faci decît să încalci din nou regulamentul; iar la recidivă, specifica d-l Cristescu în dezbaterea privind articolele revizuite ale regulamentului europeic, măsura preconizată este scăderea nivelului de postare.acu' nimeni n-așteaptă în noianul de mahalagisme, emise pe-aici în mod curent,taman matale să ajungi țap ispășitor, dar "coparația" ta miroase prea fetid ca să rămînă o simplă zbenguială de agitator.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-06-18 09:31:38
         
 
  "Domnule Peia, nu cred o iota din ce sustineti. Dimpotriva, chiar daca va cred ca ati fost in Bucuresti in acea perioada, cred ca ori ati fost unul dintre informatorii securitatii, ori unul dintre ciomagari, ori, poate, si unul si altul. Asa banuiesc eu, dar daca aveti dovezi ca sa imi spulberati banuielile, va rog sa le prezentati."
Postat de catre Andrei Florian la data de 2012-06-16 22:33:58

"spre deosebire de d-ta sau Ioan Peia, care v-ați exprimat constant, despre colegii de site, certitudinile; fără să aveți, și implicit să produceți absolut nicio dovadă, și fără să folosiți sintagme dubitative gen "cred că", "poate", "am impresia", "în opinia mea", "mi se pare", etc. (Explicația hazlie a marelui edittore!)


"Domnule Peia,

Trebuie pornit de la ideea de nenegociat că orice om are dreptul la propria sa opțiune. Și că este nerealistă ideea de a schimba opinia cuiva cu forța." (em cristescu)

Domnule, Em. Cristescu, văr rog să observați discrepanța adîncă dintre vorbe și principii.
În rest, dumnezeu cu mila!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-06-18 09:29:13
         
 
  Domnule Gheorghe, va amintesc ca primarul sectorului cinci a fost votat de catre 60 882 simpatizanti ai USL-ului, iar din februarie 2007 a fost presedinte PSD Bucuresti pana de curand. Din 2000, neintrerupt, este primar al sectorului cinci, un sector care depaseste ca numar de locuitori orasul Giurgiu. Din punctul meu de vedere, coparatia cu domnia sa nu poate fi decat magulitoare pentru dumneavoastra.  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2012-06-18 03:54:13
         
 
  "Domnule Gheorghe sau domnule Peia, totuna, nu ma mai deranjati, va rog. Amandoi, impreuna, nu aveti mai multa cultura si credibilitate decat primarul sectorului cinci."
(Adirmatie facuta de ziaristul Andrei Florian)

Domnule Rechesan,
Eu nu cred ca domnul Andrei Florian a vrut sa loveasca in dumneavoastra sau generalul Peia cu afirmatia de mai sus ci doar a vrut sa-si exprime admiratia desavarsita fata de primarul sectorului cinci care se pare ca are cea mai mare cultura pe care a intalnit-o domnia sa. Mie tot domnul Andrei Florian mi-a spus ca nu am nici pe sfert din cultura pe care o are primarul sectorului cinci, ceeace, daca o luam aritmetic, inseamna ca nu asi avea nici jumatate din cultura dumneavoastra sau a domnului general Peia.
Cand l-am intrebat ce fel de cultura are primarul sectorului cinci, domnul Andrei Florian, uitandu-se la mine cu un aer triumfator mi-a rasspuns:
-De praz, bineinteles!
Ca oltean ce sunt nu pot sa spun ca nu am fost afectat la sentimentele de mandrie, invidie si disperare, dar nici prin gand nu mi-a trecut sa merg cu jalba-n bat marele mogul, fiindca domnia sa ma facut atent de nenumarate ori ca nu asa se creste prazul!
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2012-06-17 20:49:34
         
 
  Domnule Cristescu, cer sancționarea exemplară a lui AF pentru atac la persoană:

"Domnule Peia, nu cred o iota din ce sustineti. Dimpotriva, chiar daca va cred ca ati fost in Bucuresti in acea perioada, cred ca ori ati fost unul dintre informatorii securitatii, ori unul dintre ciomagari, ori, poate, si unul si altu.

Domnule Gheorghe sau domnule Peia, totuna, nu ma mai deranjati, va rog. Amandoi, impreuna, nu aveti mai multa cultura si credibilitate decat primarul sectorului cinci."

Dacă lăsați să treacă nepedepsite exemplar astfel de afirmații veți reuși să ne convingeți că regulamentul europeic cu toate addendele și reformulările sale e o vorbă goală, destinată userilor de rînd (citiți "fraierilor"), în timp ce băieții "jmekeri"(sic)pot să facă orice afirmații fără să sufere consecințele gestului lor!"
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-06-17 19:59:20
         
 
  erata:
o au in loc de il au. scuze pentru dezacord. cateodata, datorita inversunarii cu care generalul se avanta in lupta uit ca e fata si mai fac cate un dezacord.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2012-06-17 19:32:36
         
 
  "Din acest punct de vedere, nu numai că nu mă pot alătura lor, dar am obigația să-i anihilez prin toate mijloacele."
(generalul Ioan Peia)

Domnule general,
Acesta obligatie sfanta de a folosi toate mijloacele pentru anihilarea celor care au si mai mult decat toate mijloacele, il au doar cei care detin toate mijloacele si nu un pacifist ca dumneavoastra care nu are nici un fel de mijloace.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2012-06-17 19:07:58
         
 
  De la mineriade si pana astazi, nu s-a mai intamplat sa vedem un atac atat de dur adus de comunisti ELITELOR CULTURALE ROMANEȘTI. (AF)

Hahaha! Si ce legatura au ioan peia si dragos iovan cu asta?



 
Postat de catre General Motors la data de 2012-06-17 18:44:47
         
 
  "Eu personal apreciez umorul domnului Cioacă și modul floretistic în care acesta parează atacurile." (em. cristescu)

Dacă cioacă are umor, atunci eu sunt sosia lui jerome k. jerome!
Oricum, manelismul e la modă, așa că ce mă mai miră?!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-06-17 16:50:50
         
 
  Domnule Cristescu, va dau dreptate si fie ca vointa populara sa fie suverana. Pana la urmatorul referendum, vreau sa vad un Parlament de 300. Orice alta varianta care nu corespunde cu vointa populara este ilegitima si lipsita de orice credibilitate. In aceeasi ordine de idei, daca pana la urmatorul referendum Parlamentul Romaniei insulta vointa populara si nu se reformeaza, consider ca ne gasim intr-un caz clasic de dictatura parlamentara si ca Parlamentul trebuie dizolvat.
Postat de catre Andrei Florian

Suverana voință populară s-a mai deșteptat între timp, stimate domn. Urmăriți rezultatele alegerilor de acum o săptămînă.

Și, pînă la urmă, de ce nu ați ridicat problema asta cînd portocaliii aveau pîinea și cuțitul în mînă?

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2012-06-17 15:48:38
         
 
  Mă întreb - și vă întreb, domnule Andrei Florian - cine a trimis știrea către AFP? Că doar n-o fi scris-o AFP-ul de unul singur, nu? Presupun că e cineva apropiat palatului. Despre palatul Cotroceni vorbesc.

Societatea civilă trebuie să protesteze, asta e menirea ei. Dar, atunci cînd cealaltă parte a societății civile protesta, unde erau domniile lor, intelectualii?

Mai am o întrebare. Pentru domnul Porumboiu. Cam pe unde îți făcuse domnul Patapievici experiența în management cultural atunci cînd a fost uns în fruntea instituției? Cam ce manageriase domnia sa pînă atunci în domeniu, astfel încît să fi respectat, ab initio, cerința principală pentru a conduce destinele institutului, așa cum este văzută această cerință de domnul Porumboiu?

Aș merge mai departe cu întrebările. Puteți să-mi enumerați măcar una dintre acțiunile de răsunet internațional ale ICR, apte să ne smulgă identitatea culturală din letargie?

Domnul Mungiu ne mai spune că Exista pericolul ca odata cu conducerea sa fie aruncati peste bord si profesionistii care au facut institutia sa functioneze si sa fie distruse structuri, programe, initiative care au functionat foarte bine. Cu alte cuvinte, că ar exista undeva un drob de sare. Împotriva căruia e musai să ieșim la protest.

Tot domnul Mungiu rostește, printre altele, și un adevăr: E dezarmanat sa constati ca dupa atatia ani ne aflam tot acolo si e inspaimantator sa trebuiasca sa-ti cresti copii intr-o tara in care ura si intoleranta sunt impartasite deopotriva de toate taberele, lipsa de moralitate fiind atotprezenta. Valoarea de adevăr este însă una condiționată de autoincluderea (sau nu) a persoanei domniei sale în cel puțin una dintre taberele de care amintește. Or, în acest caz, se face la fel de vinovat de propria spaimă.

Adevărul e undeva în altă parte și e ceva mai prozaic: stipendiații de la ICR scăpară ugerul din gură, precum pedeleii care i-au înscăunat. Și era o țîță grăsulie, nu glumă.



 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2012-06-17 14:56:50
         
 
  Domnule Peia,

Trebuie pornit de la ideea de nenegociat că orice om are dreptul la propria sa opțiune. Și că este nerealistă ideea de a schimba opinia cuiva cu forța.

Prin urmare, vă sugerez să nu vă mai încrâncenați atâta.

Eu personal apreciez umorul domnului Cioacă și modul floretistic în care acesta parează atacurile.

Să ne respectam între noi, distinse coleg!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-06-17 14:46:18
         
 
  "În schimb, mi-a cenzurat mie un com pe motiv că-i numeam pe cei care a ușchit-o din România la trai nineacă, lăsîndu-i pe fraieri să mănînce cojid e cartofi prjiși în ulei de soia, i-am numit, cum altfel? egoiști și lași! Oare să nu fie așa? Să fie niște eroi?"
(generalul Ioan Peia)

Domnule general,
Si pe aici se vand coji de cartofi prajiti care sunt mai scumpe chiar decat cartofii prajiti datorita continutului mult mai inalt de vitamine prajite pe care le contin cojile, daca e sa ne luam dupa reclamele ticluite de cartofori. Deci orice puteti pune in carca odiosului dictator si a si mai odioasei lui sotii, dar nu cojile de cartof care v-au ferit de scorbut. De asemenea uleiul de soia a fost inventat de americani si se vinde in cantitati mari pe piata americana, asa cum se vand si uleiurile din seminte de floarea soarelui, din seminte de dovleac, din seminte de bumbac, din seminte de mustar, sin alte multe si foarte diferite seminte. Numai uleiuri din seminte de prost nu se vand, si asta nu ca ar avea o aroma respingatoare sau ca ar fii, Doamne ferste! otravitor,ci datorita faptului ca prostii de pe aici producand mult mai putine seminte decat prostii de aiurea, un litru de ulei de seminte de prost ar costa mai mult decat o damigeana de aur rosu de Rosia Montana, ceeace ar insemna cam zece damigene de dolari. Ori americani cu dolarii mai arunca, dar cu damigele niciodata.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2012-06-17 14:38:25
         
 
  "consider ca" Nu vi se pare cam excesiv! Acela nu a fost referendum domnule coleg. Ci o flagrantă încălcare a legii electorale și a patrimoniului electoral europeam. http://www.venice.coe.int/docs/2007/CDL-AD(2007)008-rom.pdf


“....modificarea structurii parlamentului (prevăzută la Art. 61, alin. 2 al Constituției României) necesită revizuirea Constituției, iar Art. 7, alin. 1, prevede că, în acest caz, întrebarea de pe
buletinele de vot trebuie să conțină o referire la textul legislativ adoptat de parlament, se
poate observa că referendumul pentru parlamentul unicameral a fost organizat înaintea
elaborării textului legislativ, încercându-se forțarea revizuirii legii fundamentale prin
metode sui generis. În acest sens, referendumul a fost ilegal. În cazul consultării populare
pentru reducerea numărului de parlamentari, el privește modificarea legii electorale, deci o
problemă de interes național, care se încadrează în litera legii referendumului. Întrucât,
însă, întrebarea a doua (referitoare la numărul parlamentarilor) a fost un accesoriu al primei
întrebări (referitoare la numărul camerelor parlamentare), nici acest referendum nu are
valoare legală potrivit principiului „accesorium sequitur principalem” (accesoriul urmează
soarta juridică a principalului). Oricum, opțiunea populară referitoare la număr are numai
un caracter consultativ, orientativ, indicativ iar nu obligatoriu. Aceasta decurge atât din
textul constituțional care permite doar „consultarea” populației prin referendum, precum și
din acela care interzice mandatul parlamentar imperativ. Dincolo de aspectele de legalitate
trebuie remarcat și deficitul democratic al procedurii urmate. Democrația nu presupune
numai consultarea cetățenilor, ci și pregătirea lor pentru o opțiune informată. Or, sub acest
aspect, referendumurile menționate nu au permis nici ca timp nici ca procedură, o
informare și o dezbatere aprofundată de masă. De aceea, votul a fost, așa cum de altfel s-a
urmărit, un vot emoțional. Consecința cea mai gravă este că, în măsura în care răspunsul
popular dat la întrebările referendumurilor ilegale și neconcludente din 6 decembrie 2009
nu va fi transpus în modificările constituționale așteptate, prăpastia de încredere între
populație și elita politică se va adânci. Dacă, dimpotrivă, respectivele modificări
constituționale se vor produce (ceea ce este improbabil) echilibrul instituțional în stat se va
strica, Parlamentul devenind o entitate formală, controlabilă de Executiv și coruptibilă.
Aceasta va duce tot la amplificarea nemulțumirii populare.”

http://www.fisd.ro/PDF/mater_noi/Raport_aleg%20prez_17%20ian%20FINAL.pdf
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-06-17 14:28:14
         
 
  CATALIN MITULESCU:
"Imi doresc ca in Romania performanta sa fie apreciata. Aceasta masura nu face decat sa nege rezultatele remarcabile pe care le-a avut ICR in acesti ani si sa arunce aceasta institutie in jocurile politice."

CORNELIU PORUMBOIU:
"Imi este greu sa cred ca Institutul Francez, Institutul Goethe sau British Council ar fi devenit ceea ce sunt acum daca ar fi functionat ca o minge de ping-pong intre diverse partide politice. Cultura, pentru mine, e dincolo de politica si de gusturi personale, iar politica culturala trebuie facuta de oameni specializati in management cultural. Institutul Cultural Roman a format si are acum acesti oameni si ar fi pacat ca, inca o data, s-o luam de la inceput."

CRISTIAN MUNGIU:
"Ce e grav e ca aceasta schimbare referitoare la ICR s-a facut printr-o ordonanta de urgenta de catre aceiasi oameni care considerau - partial indreptatit, de altfel - acum 3 luni, ca o asemenea modalitate de decizie e improprie si nedemocratica. Acum nu li se mai pare nedemocratica si actioneaza exact ca cei pe care ii criticau, neavand nici macar delicatetea de a simula o dezbatere publica. Nu pare sa conteze decat inlocuirea grabnica si fara judecata a tuturor celor asociati cu puterea dinainte, fara nici o analiza a competentelor si a rezultatelor lor. Exista pericolul ca odata cu conducerea sa fie aruncati peste bord si profesionistii care au facut institutia sa functioneze si sa fie distruse structuri, programe, initiative care au functionat foarte bine - doar pentru ca sunt implementate de cei dinainte. E o epurare de cea mai oribila speta - la fel de reprobabila ca una etnica, ideologica sau rasiala.
In ce il priveste pe Horia-Roman Patapievici, daca maine ii va da cineva cu o caramida in cap, din pacate cred ca vor fi foarte multi compatrioti de ai nostri care vor jubila si care vor considera ca a ceea primit ce merita - sentimentul este ca ne aflam in plina mineriada, mai lipsesc doar minerii. E dezarmanat sa constati ca dupa atatia ani ne aflam tot acolo si e inspaimantator sa trebuiasca sa-ti cresti copii intr-o tara in care ura si intoleranta sunt impartasite deopotriva de toate taberele, lipsa de moralitate fiind atotprezenta"

CRISTI PUIU:
"Aceasta Ordonanta nu este altceva decat una din expresiile provincialismului nostru multifatetat. Institutul Cultural Roman este cu adevarat singura institutie a statului roman care a reusit performanta de a ne restitui bruma de demnitate atat de necesara insanatosirii noastre ca natie. Daca noi am inceput sa fim asociati si cu altceva decit Ceausescu, Dracula sau copiii strazii, acest lucru i se datoreaza in mare masura echipei conduse de Horia-Roman Patapievici, care a muncit vreme de opt ani de zile la resuscitarea identitatii noastre culturale."
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2012-06-17 14:27:30
         
 
  "Epurare", "practica brutala, ingrijoratoare": cateva sute de artisti romani, intre care o parte celebri in intreaga lume, s-au mobilizat sambata si duminica impotriva "dictatului" noului guvern care ameninta, potrivit acestora, Institutul Cultural Roman si felul in care tara este vazuta in strainatate, scrie AFP duminica, intr-un material dedicat protestului societatii civile si artistice din Romania la adresa ordonantei ce vizeaza Institutul Cultural Roman
http://www.hotnews.ro/stiri-cultura-12545530-afp-despre-revolta-artistilor-contra-dictatului-privind-icr-mobilizare-puternica-rapida-rara-romania.htm
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2012-06-17 14:17:19
         
 
  d-le Cristescu, vă rog să aplicați exemmplar regulamentul în acest caz! afirmațiile lui Andrei Florian constituie un caz clar de atac la persoană și se pedepsește conform regulamentului europeic prin scăderea nivelului de postare, progresiv.

"Domnule Peia, nu cred o iota din ce sustineti. Dimpotriva, chiar daca va cred ca ati fost in Bucuresti in acea perioada, cred ca ori ati fost unul dintre informatorii securitatii, ori unul dintre ciomagari, ori, poate, si unul si altu.

Domnule Gheorghe sau domnule Peia, totuna, nu ma mai deranjati, va rog. Amandoi, impreuna, nu aveti mai multa cultura si credibilitate decat primarul sectorului cinci."

Bineînțeles, nu pot da curs "invitației grosolan exprimate, dacă nu de altceva din respect pentru libertatea de opinie...exprimată civiliat,dacă ați observat, fără afirmații calomnioase privind persoana oponentului!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-06-17 14:02:05
         
 
  Domnule Cristescu, va dau dreptate si fie ca vointa populara sa fie suverana. Pana la urmatorul referendum, vreau sa vad un Parlament de 300. Orice alta varianta care nu corespunde cu vointa populara este ilegitima si lipsita de orice credibilitate. In aceeasi ordine de idei, daca pana la urmatorul referendum Parlamentul Romaniei insulta vointa populara si nu se reformeaza, consider ca ne gasim intr-un caz clasic de dictatura parlamentara si ca Parlamentul trebuie dizolvat.  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2012-06-17 13:54:36
         
 
  Tot în "numele poporului" se invocă un "referendum" care a fost orice altceva numai referendum nu, reducerea numărului de parlamentari, "reformarea statului" etc.

Democrația, distinse coleg, bună rea, rejectează indivizii cu porniri dictatoriale. Și fanaticii lor susținători. Mai devreme ori mai târziu. Ca și la noi. De aceea am scris cândva "Sărut mâna popor român" Nu există insolență mai mare decât jignirea opțiunii poporului.

PS. Nu mă pot opri din starea de uimire pe care o am, admirându-vă fericirea pe care v-a indus-o guvernarea pedelistă! Sunteți de invidiat!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-06-17 13:42:47
         
 
  Domnule Bordas, asa a inceput colectivizarea si nationalizarea. In numele poporului. Au numit in functii pe toti infractorii de drept comun dupa care a inceput jaful. E scris in istoria Romaniei. Asa se intampla si astazi, numai ca de data aceasta exista internet, iar marea majoritate a populatiei este mai inteligenta decat multi dintre cei care au aglomerat Parlamentul Romaniei, aceasta adunatura de puscariabili.  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2012-06-17 13:31:39
         
 
  Ar trebui observat, Gheorghe, că sfertul de editor căruia i-a scăpat obervația elementară, cum că afirmațiile pretenarului care-i linge breteaua de la sanda, aferică, nu sunt altceva decît niște calomnii ordinare. În schimb, mi-a cenzurat mie un com pe motiv că-i numeam pe cei care a ușchit-o din România la trai nineacă, lăsîndu-i pe fraieri să mănînce cojid e cartofi prjiși în ulei de soia, i-am numit, cum altfel? egoiști și lași! Oare să nu fie așa? Să fie niște eroi?
Atunci, trăiască și-nflorească Românica Eroika!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-06-17 12:48:49
         
 
  Bine, aș dori să se observe că, de-aseară, de la ora 12 și, abia acuș vreo cîtvea momente apărură comurile mele. Probabil că sfertul de editor care doarme pe aici, s-a trezit din mahumureală abia acuș.
Totuși, țin să îl atenționez pe afelică băselescu, că sunt gata să-i fac dovada celor afirmate de către mine, potrivit unui com de ceva clete mai jos.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-06-17 12:09:31
         
 
  AF, îndeobște în lumea civilizată, ba chiar în țările lumii a treia atinse de boarea democratică de tip anglo-saxon atunci cînd faci niște acuzații: Peia, informator-ciomăgar la mineriadă, Bordaș, eu, sau oricare altul cu care te-ncaieri nepricipial polemizînd de-a surda,-comuniști, nostalgici, roșii, etc. se-așteaptă dovezile, probele directe, palpabile. nu cel acuzat trebuie să demonstreze contrariul, ci tu, de bună credință, demascîndu-l aducînd dovada. în caz contrar poți fi catalogat drept calomniator ordinar (adică de rînd)
(așa cum de ex. în cazul tău, probatoriul e simplu, îți afișezi cu destulă părtinire simpatiile probăse încît nu e necesar să-ți cităm informațiile mediei "oranj" din care-ți culegi opiniile)

Liviu, normal că are oranjită(inflamație amigdaliană acută)provocată de aplicațiile linguale în părțile dorsale ale unor exponenți ai curentului "să trăim bine". crezi că se vindecă cu badijonări de albastru de metilen...sau cu infuzie de cătușe?
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-06-17 11:55:24
         
 
  "Moarte intelectualilor!", ca doar vorbim despre ICR, nu?
AF

Nu, domnule Andrei Florian. Și știți de ce nu, printre altele? Pentru că, dacă singura vină reținută în sarcina lor ar fi aceea că sunt intelectuali, mai mult de jumătate dintre ei ar muri nevinovați.

Avem opinii diferite despre ceea ce înseamnă un intelectual. Știința de carte, cultura, sunt doar o parte a atributelor care permit încadrarea un om în această categorie.

Credeți că privarea domnului Patapievici de beneficiile - nu doar financiare - ale funcției sale de la ICR echivalează cu condamnarea lui la moarte? A fost cumva înscăunat pe viață? În fond, e o funcție administrativă ca oricare alta. Uite, Augustin Buzura e bine merci. Și atîția alții care, vremelnic, s-au perindat prin astfel de posturi.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2012-06-17 09:15:29
         
 
  Am mai auzit de indivizi cu idei fixe, dar insul ăsta le are încremenite-n proiect de-a binelea! Închipuiți-vă cît de orb trebuie să fie, în judecata lui super/simplistă și obsesivă!! Modul ăsta de a reacționa e un fel de neo/hitlerism. M-am întrebat, deseori, ce a avut în cap un întreg popor de l-a urmat cu exaltare pe căpcăunul brun. Răspuns: cam ce are cel ce, conspirativ desigur, își spune Andrei Florian. Băsescu parcă i-a ales, după criterii numai de el știute. Ei sunt militanții exaltați ai reformei cu bazuka. Periculos individ! Or mai fi prozeliți fanatici ca el prin Românica?!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-06-17 01:56:43
         
 
  Observ ca nici pana astazi nu avem un ministru al educatiei care sa fie macar cinstit :) Despre competenta nu mai discut, pentru ca ar fi inutil. Intr-o coalitie in care liderii se numesc Vanghelie, Antonescu, Piedone, mai toti repetenti, chiar ca as vorbi despre funie in casa doctoranzilor. Acestia sunt papagalii, domnule Cristescu, repetentii, falsificatorii de diplome, de carnete de conducere, etc.
"Moarte intelectualilor!", ca doar vorbim despre ICR, nu?
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2012-06-17 00:34:52
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Nu, domnule coleg, nu am înțeles. Ponta văd că, poate, se consultă cu alții dar el decide. Ba i-a transmis câteva contre chiar lui Iliescu, un fel de Băsescu al PSD-ului. În timp ce premierii demiși nu făceau decât să repete ce le dicta șeful. De ce vorbește domnia voastră de funie în casa spânzuratului? Doar știți că papagalii repetă!

"As fi curios sa aflu de ce considerati ca schimbarea naturii comuniste a institutiilor statului este o ticalosie si de ce considerati ca apropierea noastra de valorile lumii civilizate este un fapt de blamat."

Simplu, domnule coleg, extrem de simplu. Pentru că, iată, ceea ce numiți dumneavoastră "schimbarea naturii comuniste a institutiilor statului" este un neadevăr. Comuniștii nu au fost atât de ticăloși și peverși. Și mai făceau și lucruri bune. PDL-ul a fost cel mai comunist regim instaurat în România și făcut numai rău României și numai bine găștii lor. Vă veți cruci de ce vom auzi după audit! TVR, Alro, băieții deștepți, băncuțele din sectorul 3, angajarea delfinilor și a amantelor, etc. sunt numai câteva dintre vârfurile icebergului!

Când spuneți de apropierea noastră de valorile lumii civilizate vă referiți la apropierea pe care, din disperare, au realizat-o românii care au fost obligați de regimul criminal pedelist să-și părăsească țară și să ia drumul bejeniei! Că, instituțional, au avut ca obiectiv Spațiul Șchengen. Pe care l-au ratat. Din cauza corupției pe care au instaurat-o. Apropierea reală de valorile europene s-a făcut înainte ca PDL să ajungă prin fraudă la butoane!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-06-17 00:09:30
         
 
  "E dezarmanat să constați că după atâția ani ne aflăm tot acolo și e înspăimîntător să trebuiască să-ți crești copiii într-o țară în care ura și intoleranța sunt împărtășite deopotrivă de toate taberele, lipsa de moralitate fiind atotprezentă", Cristian Mungiu.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2012-06-17 00:08:13
         
 
  Domnule Cristescu, cu siguranta ati inteles ca ma refeream la premierul in functie, dar banuiesc ca va place sa o repet. As fi curios sa aflu de ce considerati ca schimbarea naturii comuniste a institutiilor statului este o ticalosie si de ce considerati ca apropierea noastra de valorile lumii civilizate este un fapt de blamat.  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2012-06-16 23:51:56
         
 
  Nu, domnule Bordas, justitia nu mi se pare rosie. In opinia mea justitia este proasta, corupta si prostituata. Pot scrie un eseu separat despre acest subiect.  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2012-06-16 23:44:47
         
 
  Domnule Florian, sunteți un fericit. Felicitări!

Dar poate nu ați remarcat, citatele aparțin unor membri de frunte ai PDL. Și să vedeți mâine! Să înțeleg că vă situați într-un paradox? Adică simpatizați cu o forță politică "reformatoare" pe care o critică dur chiar liderii acestei forțe? Inconfortabilă situație. Dar nu pot să nu observ că sunteți și rămâneți un fericit!

Când ziceți papagal, în contextul în care subiectul topicului îl reprezintă PDL-ul la cine vă referiți?

PS. Ticăloșia nu poate primi numele de reformă!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-06-16 23:42:49
         
 
  Buna seara, domnule Cristescu! Nu cred ca judecati drept, nici dumneavoastra. Va mai amintiti procentele cu care a fost votat Iliescu in Duminica Orbului? Ei bine, numai atunci am fost dobitoci. In timp, lumea a mai citit, s-a mai desteptat.
In ziua de astazi e greu sa apreciem cati au evoluat si cati au ramas precum spuneti dumneavoastra, adica dobitoci, dar, cu siguranta, cei care au mai si trecut granitele in directia civilizatiei, adica in occident, au invatat sa observe diferentele. E greu sa mai pacalesti un "capsunar", spre exemplu, decat, poate, daca este complet idiot sau nascut in familie de activisti de partid. In rest, daca papagalul continua sa faca ce a inceput sa faca, pana in toamna discutam de pe alte pozitii.
In alta ordine de idei, desi consider ca este a nu stiu cata oara cand o spun, va rog sa luati nota de faptul ca nu sunt nici angajat politic si nici microbist politic. Recunosc, insa, ca PDL a fost cel mai reformator partid de pe scena politica Romaneasca. E drept, n-a dus reforma pana la capat si din acest motiv a fost amendat.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2012-06-16 23:32:21
         
 
  Esența conducerii de către PDL a României a surprins-o Cezar Preda: Au condus de au omorât România.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-06-16 23:19:45
         
 
  Domnule Andrei Florian,
Vă mai amintiți când vă întrebam: oare cine va rosti primul “am fost un dobitoc”?
Vă spun ceva citatele de mai jos?
I-am văzut pe domnul Radu Moraru și pe doamna Andreea Pora criticând PDL-ul mul mai dur decât unii dintre noi am făcut-o. PDL-ul pe care l-au susținut, ca și domnia voastră, necondiționat.
Electoratul s-a pronunțat: regimul criminal pedelist a fost rejectat. Iar la parlamentare vom scăpa de ei definitiv!
Vă respect convingerile și vă doresc succes și o seară frumoasă!

Cezar Preda
"Mare caracter are doamna Plăcintă, e un model de urmat pentru tot ce înseamnă politica românească. Asta e, ce să comentez eu despre Plăcintă, venită cu trei luni înainte de alegeri în partid, pusă imediat ministru de grupul de prieteni care conducea PDL, cu doamna Udrea, nu cu alții... Au condus de au omorât România. Și acum ce-a zis? Nu mai e bine, mă duc la alții că merge... Or mai fi din aceștia... Cum au venit, așa au și plecat. Dar mai întâi au nenorocit prin priceperea pe care au avut-o și partidul și țara, acum pleacă, fug. Ar trebui să răspundă grupul acela de prieteni care se puneau miniștri prin 2009 unul pe altul. Demisiile la noi sunt lucruri rare. Găsiți una la 100 onorabilă. Restul stau acolo, poate vine Puterea din nou...", a spus Cezar Preda, într-o intervenție la Realitatea TV.
Atacul democrat-liberalului nu s-a oprit, însă, aici. Preda s-a arătat profund dezamăgit de "gura lumii" și a povestit că, în campanie a intrat în contact cu oameni din țară care și-au exprimat în repetate rânduri nemulțumirea vizavi de "Boc, Udrea, modul în care am condus".

"Sunt foarte dezamăgit pentru că în campania asta eu am intrat în bătălie, n-am stat la televizor. Eu am fost pe toate coclaurile. Lumea n-a zis nimic de Băsescu, de salarii, de pensii... Lumea pe stradă zicea de Boc, de Udrea, și de modul arogant cu care am guvernat... Cum să nu fiu supărat?", încheie Preda.

Citeste mai mult pe REALITATEA.NET: http://www.realitatea.net/cezar-preda-atac-extrem-de-dur-la-adresa-lui-udrea-dupa-ce-a-nenorocit-tara-si-partidul-fuge_952245.html#ixzz1xzEaIg6H

Radu Berceanu

„Suntem de Cartea Recordurilor - un partid care a avut prim-ministru, președinții Camerelor și pe președintele țării evident de partea lui a pierdut tot. Nu cred că mai avem un asemenea exemplu”


Cristian Poteraș

“El a apreciat, într-o conferință de presă, că va trebui ca și Emil Boc și "mulți alții" să faca o analiză foarte concretă, în urma alegerilor locale. Cristian Poteraș a opinat că proiectul politic în 10 iunie "a eșuat". Întrebat dacă Emil Boc ar trebui să-și dea demisia de la șefia PDL, Poteraș a răspuns: "Da, din punctul meu de vedere".
http://www.digi24.ro/stire/Radu-Berceanu-cere-demisia-conducerii-PDL_22509

Elena Udrea

"Unii colegi mi-au cerut sa le numesc amantele în functii", a declarat Elena Udrea, citata

http://www.stiridecluj.ro/politic/udrea-multi-colegi-mi-au-cerut-sa-le-angajez-amantele

Surse din partid au declarat că în ședința de joi a Colegiului Director, care a durat peste șase ore, Gheorghe Ștefan, zis Pinalti, i s-a adresat lui Teodor Baconschi: "Ce te ții, bă, de scaun?". Fostul ministru de Externe a replicat că nu se ține de scaun și că, indiferent dacă este sau nu în conducerea PDL, "numele Baconschi este un brand".

Reproșurile au curs, joi, în spatele ușilor închise între democrat-liberali. Vă redăm mai jos, pe surse, câteva dintre acestea:

Dorin Florea, către Roberta Anastase: "Te crezi la discotecă. Te-am pus șefă la Parlament să numeri bile, nu să îți bați joc".

Vasile Blaga, către Spânu: "Acum vorbim de PDL, nu de MRU. Mesia nu mai există. Am avut doi, unul din ei l-am avut noi".

Vasile Blaga, către Elena Udrea: "Ți-ai pus toți delfinii în funcții"

Elena Udrea îi răspunde lui Blaga: "Observ că se caută un țap ispășitor și se dă vina pe mine. Eu nu am luat acasă banii de la minister. Nu am nevoie de bani. Fiecare dintre voi știți foarte bine unde sunt banii de la Ministerul Dezvoltării"

Gheorghe Falcă: "L-ați scăpat din hățuri pe Ungureanu. Dacă rămânea prim-ministru, nu se întâmplau toate astea"

Gheorghe Falcă, spre Anastase: "Te-am pus la Cameră ca să numeri voturile, nu ca să le pierzi".

Dorin Florea cere demisia conducerii partidului: ''Nu mai are rost să mai rămâneți''

Emil Boc, în ședința Colegiul Director al PDL: "Mă supun deciziei dumneavoastră. Cum decideți voi, așa fac".

Constantin Ostaficiuc: "Nu are rost să ne mai mințim. Să avem curajul să spunem: Tu,da! Tu,nu!"

Udrea, în ședința Colegiul Director al PDL: "Sunt singura care mi-am dat demisia din toate funcțiile din partid. V-a convenit când la orice inaugurare nu tăiați nici o panglică fără mine. Doi ani am stat numai pe drumuri. Acum îmi spuneți că eu sunt singura vinovată. Eu nu am dat niciodată bani pe ochi frumoși"

Berceanu: "E ultima ședință la care mai vin pentru că vă bateți joc"

Gheorghe Stefan "Pinalti": "Dacă de aici nu plecăm acasă cu o soluție, putem să plecăm acasă de tot, că nu mai obținem nici un parlamentar".

http://www.antena3.ro/politica/te-crezi-la-discoteca-te-am-pus-sefa-sa-numeri-bile-nu-sa-iti-bati-joc-anastase-si-udrea-puse-la-zid-de-barbatii-din-pdl-171428.html
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-06-16 23:13:02
         
 
  Aveți o afecțiune, domnule Andrei Florian. Printr-un artificiu lingvistic, aș numi-o, popular, oranjeață.

Dacă justiția vi se pare roșie, mulțumiți-i pentru asta doamnei Macovei. Și, mai ales, celui care a sprijinit-o necondiționat.

Despre grețurile mele, despre ce e dincolo de acestea, dați-mi voie să mă pronunț singur. Analizele dumneavoastră nu pot fi decît superficiale.

Și v-aș mai ruga ceva. Știu că e un demers fără șanse, dar îl fac totuși: mai slăbiți-ma (slabiți-ne) cu marota asta a neocomunismului și a restaurației comuniste. Devine nu doar plictisitoare, ci de-a dreptul agasantă. Lăsînd la o parte penibilul situației în care vă puneți.

Vă urez o noapte fără coșmaruri roșii.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2012-06-16 23:09:58
         
 
  "Poate ca si din aceasta cauza nu am fost primiti cu adevarat in spatiul european." (afelică)

Păi, cît fuserăți voi, măi anticomuniștilor, la botoane nu ne mai primiră pă nicări. Că povestea cu intrarea-n coana Evropa și în NATO, țin eu minte că nu pe vremea voastră se făcu! Iar cînd ajungea băselu tău pe la divanurile evropenești, se plimba de colo-colo, ca un cîine de pripas, și-l tratau toți cu dosul. Da', da el a condamnat comunismu, nenică, te joci!

A? Cum e?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-06-16 23:01:28
         
 
  ...dar inestimabile afeleu,
Văd că eviți a răspunde la întrebarea: ce părere ai de geniala eba, fata tatii parlamentistă?!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-06-16 22:57:19
         
 
  Iar, după ce îți fac dovada, te invit să-ți cer scuze, tresatule!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-06-16 22:48:18
         
 
  Stimabile și onorabile (că, la voi, tresații, numai așa merge),
Sunt gata să-ți furnizez dovada palpabilă a ziarului "Opinia", scris în proporție de 90% de către mine, în 1990, îndreptat împotriva regimului Iliescu.
Deasemenea, articolele scrise de către mine în ziarul local "Cuvîntul liber", care, desigur, aveau aceeași orientare.
Asta, dacă cineva mă învață cum să postez imagini video, scanate, pe acest sait.
Celalalte dovezi nu pot să le aduc, la modul material, dar ai putea să te interesezi la cei ce mă cunosc, din acest oraș, căci ai suficiente antene.
Cu ocazia asta îi lămuresc și pe falșii anticomuniști și patrihoți de peste gîrlă.
În orice caz, marota comunistă cu care ați păcălit o parte din români să vă voteze, s-a desumflat între timp, dacă nu ați observat. Oricum, dacă nu-ți convine opțiunea populară, care a dat cu voi de pământ, poți să te muți la propagandiștii din haialaltă parte a gardului. Poate găsești ceva stipendii pe acolo. Sau, poate, devii un vrednic consilier al băsescului, care și-a negociat plecarea de la tron cu Marele Licurici, devenind raportor ONU, ceea ce-l scapă de mâna justiției.

 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-06-16 22:47:35
         
 
  Domnule Bordas, din ceea ce se vorbeste pe site inteleg ca aveti studii de drept. Las deoparte faptul ca dincolo de greturile si dezgustul dumneavoastra nu se gaseste decat o alta greata si un alt dezgust si vreau sa remarc lipsa de argumentatie juridica adusa in sprijinul abuzurilor la care suntem supusi zilnic de catre guvernul restauratiei comuniste. Poate ca si din aceasta cauza nu am fost primiti cu adevarat in spatiul european. Nu v-ati gandit niciodata la asta? Primitivitatea argumentatiilor sau, practic, lipsa oricarei argumentatii este specifica regimurilor totalitare. Justitia noastra este in putrefactie, iar putoarea surfuroasa este marcata de steguletele rosii infipte de lumea civilizata la intrarile in institutiile justitiei. In lipsa unei justitii curate, opinia publica isi croieste singura caile spre dreptate si nu tine cont de greturile celor cu stegulete la capatai.

Domnule Peia, nu cred o iota din ce sustineti. Dimpotriva, chiar daca va cred ca ati fost in Bucuresti in acea perioada, cred ca ori ati fost unul dintre informatorii securitatii, ori unul dintre ciomagari, ori, poate, si unul si altul. Asa banuiesc eu, dar daca aveti dovezi ca sa imi spulberati banuielile, va rog sa le prezentati.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2012-06-16 22:33:58
         
 
  Liviule, in cazul meu puterea argumentului compenseaza lipsa studiilor...

Nea Mitică, părerea vădanei e cumva în legătură cu matale?

Și, dacă da, atunci ea, părerea dumneaei, e întemeiată pe o certitudine, sau, mai degrabă, pe speranța deșartă că s-ar mai putea, totuși, cumva, cîndva, în viitor... :)))
(Liviu S. Bordas)

de ce-i este indicat,
cand afar' e ger si ninge,
ca genu nu o convinge,
nici un mare avocat.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2012-06-16 18:20:21
         
 
  Domnule AF, ICR este o instituție a României. Cînd părerea despre România și despre români a celui care conduce ICR este cea exprimată în "Politice", nu-i rămîne Statului Român decît o alternativă: demiterea ipochimenului.

Să vă citez din puțul gîndirii patapievicieniste? Haideți să facem o încercare. Din Politice:


Româna este o limba în care trebuie sa încetam sa mai vorbim sau… sa o folosim numai pentru înjuraturi…“

„Toata istoria, mereu, peste noi a urinat cine a vrut. Cînd i-au lasat romanii pe daci în forma hibrida stramoseasca, ne-au luat în urina slavii: se cheama ca ne-am plamadit din aceasta clisa, daco-romano-slava, ma rog. Apoi ne-au luat la urinat la gard turcii: era să ne înecam, asa temeinic au facut-o. Demnitatea noastra consta în a ridica mereu gura zvîntata iar ei reîncepeau: ne zvîntam gura la Calugareni, ne-o umpleau iar la Razboieni, si asa mai departe, la nesfîrsit. Apoi ne-au luat la urina rusii, care timp de un secol si-au încrucisat jetul cu turcii, pe care, în cele din urma, avînd o basica a udului mai mare (de, betiile…) i-au dovedit.”

„Puturosenia abisala a statutului suflet românesc… spirocheta româneasca îsi urmeaza cursul pîna la eruptia tertiara, subreptice, tropaind vesel într-un trup inconstient, pîna ce mintea va fi în sfîrsit scobita: inima devine piftie iar creierul un ameste c apos.“


Și din “Inactualitatea lui Eminescu în anul Caragiale” - Flacăra nr.1-2 din 2002:

Adevarul tragic și paradoxal este pîna la urma acela ca adevaratul nostru “cadavru din debara”, de care nu se pune problema sa ne debarasam, ci cu care vrem cu orice pret sa accedem în Uniunea Europeana, nu este nefericitul Eminescu, ci însusi acest popor român de azi, decerebrat, nevertebrat, pervertit, lenes si sterp, care, vorba poetului, numai “din mila Sfîntului” mai face “umbra pamîntului”. Un asemenea popor decazut si care se complace imperturbabil în decadere, asemenea viermelui în murdarie, nu-l mai merita pe Eminescu, cum nu-si mai merita nici una dintre valorile traditionale (chiar daca ar mima caragialeste în numele lor toate indignarile din lume)

Se vor găsi, desigur, destui care să facă zid în jurul marelui gînditor al nației. În privința asta nu am nicio îndoială.

Pînă atunci, dați-mi voie să-mi exprim, în modul cel mai liber (doar militați pentru libertatea de exprimare, nu?), dezgustul față de un asemenea personaj.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2012-06-16 18:19:17
         
 
  scris-am în fugă și am cîteva greșeli de redactare.
se scuză.

 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-06-16 17:40:39
         
 
  ai profitat destul, AF... acuma, atention, corabia se scufundă, tu ce faci? te cațeri pe artimon și fluturi slogane reșapate la arboradă...vezi că nea căpitanu a părăsit demultișor puntea dunetei, înainte de coliziunea din 10 iunie...fuge cine poate, scapă cine are barcă!(de salvare).  
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2012-06-16 17:17:12
         
 
  Păi, nu e clar, Ioane, lu' d'alde monșerică cioaca, scluptorelui val, lui epigramistu' seminarist și primului dintre primi, ghici care mustind dă talente, figuri, cu coloana cît Casa Scînteii!  
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2012-06-16 17:12:40
         
 
  Da', totuși, ce părere ai despre strălucirea minții băselii ăleia mici?
Nicio părere demnă de spiritul tău civic, cu care, desigur, ești din belșug înzestrat, nicio părere?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-06-16 17:06:21
         
 
  Afeiel.
Hai să-ți mai zic o dată, ca să-ți intre bine-n cap: pe cînd eu scriam pamflete anticomuniste și aveam curajuk civic, de car faci tu atîta caz, să le pun la gazeta de perete, pe atunci tu te jucai cu ideea pedelistă-n ptaf!
Mai tîrziu, cînd eu tipăream primul și singurul ziar particular din Giurgiu, împotriva feseniștilor lui Iliescu, riscînd să fiu lilnțat în autobuz, tu nu-ți puteai șterge nici mucilaginoasele de la nas!
Pe cînd eu am luat cîteva bastoane pe spinare, în Piața Universității, pe cînd Iliescu voia să curețe Piașa aia de "golani", tu abia învățai să citești - și nici acum n-ai reușit!
Pe cînd îm 1315 eu abia am reușit să scap de mineri, refugiindu-mă în clădirea fostului Minister al Metalurgiei, tu abia învățai să sctrii - și nici acum nu știi!
Acum, ami aproape, pe cînd tu ai învățat, în sfîrșit, să pupi în cutare loc noul dictator, iote că eu fui de partea celor 93% care nu mai voiau un nou jug de jagardele!
Cum era cu spiritul civic?
Încă mai lingi din castronașele "demnității" băsiste?
Încă te mai crezi bine acoperit?
Nu ești. E pe față!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-06-16 17:03:57
         
 
  Domnule Peia, nu m-am gandit nicio clipa la dumneavoastra, desigur, m-am adresat cu precadere membrilor cu adevarat talentati, posesorilor de coloana vertebrala, de atitudine civica, userilor cu bun simt si iubitori de libertate si adevar.
Va rog sa ma scuzati daca am lasat ocazia sa se nasca confuzii!
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2012-06-16 16:50:26
         
 
  marele regizor? cred că afei nici n-a vizionat vreun film al lui Puiu.ori dacă le-a vizionat nu l-a priceput decît pe acela(ultimul, "Aurora" e titlul,un fiasco după părerea multora de-abia după ce nu fu premiat ba chiar ignorat și trase careva sforile, ajunse să fie citat la ultimul festival, deși e produs în 2009)în care după modelul Nicolaescu și joacă, ba chiar aș pputea spune mai mult decît în carne și oase, ba chiar și-n piele, cu dînsa la vedere!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-06-16 16:44:46
         
 
  err:
"Uită-te, neică, și sparie-ți gîndu!"
 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-06-16 16:36:09
         
 
  Măi afeică,
Ție nu ți-a intrat încă în cap că pe aici nu-ți merge? Că nu ai de-afacere cu fraieri, care se pot înjuga lejer la căruța voastră propagandistică? Măi băseilor, voi și cu nasu-n țărnă tot boloborosiți imnuri prodictatoriale?
Ce valoare, măi băsistule? Tu vorbești de valoare? Păi, numai să te uiți o dată la proasta tatii, care bîiguie prin di-ta-mai Parlamentul Evropii fel și fel de bîzdăgănii, scrise de alții, - că, săraca!... i se limbă plimba-n gură cînd e să bîiguie cîteva vorbe mai acătării. La autoarea "scaunului electric" în care stau invalizii, sau a oamenilor care nu "vrea să vorbește cu tine", că au căzutără pă spate sutele de parlamentari la auzul "succesurilor" ei, la asta nu te uiți?
Dar la ăla care și tras cultură vaporoasă - colo, pe vapor! - și care a aflat și el, venit pe uscat, că titlul unei cărți ar fi, cică, Levantu, nu te uiți? Dar la liota de mediocri pedelici, care au numai cultura buzunarului propriu, nu te zgîiești?
Dar la tine, că ai ajuns un fel de păcălici de serviciu al propagandei de doi lei, nu te uiți?
Uită-te, neică, și sparieți gîndu!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-06-16 16:14:54
         
 
  Profit de ocazie si cer iubitorilor de cultura si iubitorilor de liberate in expresie sa se alature protestului mai jos mentionat. De la mineriade si pana astazi, nu s-a mai intamplat sa vedem un atac atat de dur adus de comunisti elitelor culturale romanesti. Este rusinos sa asistati pasivi la aceste atacuri.
"Cand nazistii au venit sa-i caute pe comunisti am tacut, eu nu eram comunist. Cand au venit sa-i caute pe social-democrati am tacut, eu nu eram social-democrat. Cand au venit pentru evrei am tacut, eu nu eram evreu. Cand au venit sa-i ia pe catolici am tacut, eu nu eram catolic. Cand au venit sa ma ia pe mine nu mai era nimeni care sa protesteze". ( Declaratie facuta de pastorul Martin Nimoeller, atunci cand a fost arestat de Germania nazista, in 1937).
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2012-06-16 15:38:22
         
 
  Domnule Bordas, asa se intampla cand reperele valorice ajung sa capete numele lui Robert Negoita, Popescu Piedone, Vanghele, Mazare, etc, esti obligat prin politica de partid si de stat sa iei ca reper cultural opinia lui CTP.
Eu va sugerez sa mai cititi si altceva.
http://www.romaniacurata.ro/ltfont-colorblackgtcare-e-urgenta-de-la-icrlt-fontgtltbrgt-protest-al--2917.htm
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2012-06-16 15:21:20
         
 
  Nea Mitică, părerea vădanei e cumva în legătură cu matale?

Și, dacă da, atunci ea, părerea dumneaei, e întemeiată pe o certitudine, sau, mai degrabă, pe speranța deșartă că s-ar mai putea, totuși, cumva, cîndva, în viitor... :)))

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2012-06-16 14:13:13
         
 
  "Desigur, îmi veți răspunde cu sintagma atît de dragă viitorului fost șef al ICR: falusul are valoare artistică intrinsecă."
(Liviu S. Bordas)

Ca sa nu mai vorbim de valoarea lui utilitara care este si mai intrinseca. Eu nu cunosc o alta creatie in care Dumnezeu sa fi reunit atat de bine artisticul cu utilitarul.
(Criticul de arta genuneanu dupa ce s-a consultat si cu vadana Kurrau)
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2012-06-16 13:31:36
         
 
  Institutul Cultural Român este cu adevărat singura instituție a statului român care a reușit performanța de a ne restitui bruma de demnitate atât de necesară însănătoșirii noastre că nație.

AF apud Cristi Puiu

Măi să fie! Măgarul cu zvastică și opiniile lui Patapievici despre Eminescu și despre poporul român în general să constituie oare semnele inconfundabile ale acestei performanțe?

Iată ce spunea un ziarist despre performanța de la New York:

Cât am văzut la televizor din expoziția poneiului roz mi s-a părut o încercare modestă de a șoca în lipsa talentului. Dar această părere nu are nici o importanță. ICR a aprobat o investiție bugetară la New York. La întrebarea privind oportunitatea ei se răspunde în număr de vizitatori și în reacțiile mediatice, pozitive și negative, pe care le stârnește. De asemenea, decidenții ICR pot fi întrebați pe ce baz㠖 notorietate, premii, critici favorabile – au fost selectați pentru finanțare cei trei artiști de stradă.

(CT Popescu - Scandalul boului bej)

Să fie măgarul roz opera de artă capabilă să ne redea bruma de demnitate? Ne poate scoate simbolul falic, atît de drag artiștilor promovați de ICR, din pretinsa letargie a identității noastre culturale?

Desigur, îmi veți răspunde cu sintagma atît de dragă viitorului fost șef al ICR: falusul are valoare artistică intrinsecă.

Să fie la ei, acolo, în cercul lor. Nu pe banii publici, prea lesne și fără folos risipiți printre degete.

Iaca, s-a supărat marele regizor. Ar trebui să cădem toți pe spate?

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2012-06-16 13:09:04
         
 
  Mai rasfirati, domnilor, ca veti ajunge sa va confundati cu haita despre care se vorbeste in doina de mai sus. Dar pentru ca tot v-ati adunat, ma grabesc sa va dau o tema de studiu si de reflexie, Iata ce spune regizorul Cristi Puiu despre atacul comunistilor la adresa culturii:
"Această Ordonanță nu este altceva decât una din expresiile provincialismului nostru multifațetat. Institutul Cultural Român este cu adevărat singura instituție a statului român care a reușit performanța de a ne restitui bruma de demnitate atât de necesară însănătoșirii noastre că nație. Dacă noi am început să fim asociați și cu altceva decît Ceaușescu, Dracula sau copiii străzii, acest lucru i se datorează în mare măsură echipei conduse de Horia-Roman Patapievici, care a muncit vreme de opt ani de zile la resuscitarea identității noastre culturale. Nu grija pentru bunul mers al Institutului Cultural Român i-a îndemnat pe inițiatorii acestei Ordonanțe să purceadă la mazilirea conducerii ICR, ci doar banala, păcătoasa și lipsită de glorie INVIDIE. Iar invidia, din păcate, pare a fi consubstanțială spiritului politicienilor noștri, care, iată, nu au reușit să depășească momentul Miorița.

Mai grav este că, fiind atât de prezentă în viața și relațiile noastre și aflându-se la originea celor mai multe gesturi (politice sau nu!), această invidie mioritică a reușit să se adapteze și să-și modifice atât de bine structura, încât cu greu mai poate fi identificată ca atare – și, deci, eradicată. E o chestiune care ține de o diagnosticare greșită: politicienii au denumit-o „interes national” și o tratează, deci, cu surle, trâmbițe, coroane de flori și monumente… Poate și mai grav e faptul că cei mai mulți dintre noi nu ne dăm seama…
Sigur, nu doar invidia a reușit să-și piardă urma, ci și setea de putere, care, în mod bizar, tot „interes national” se cheamă în jargonul politicienilor noștri.
Revin: nu interesul național și grija pentru bunul mers al Institutului Cultural Român i-a determinat pe inițiatorii ordonanței să recurgă la această sinistră execuție cu iz de fratricid, ci invidia."

Tema: descoperiti cine l-a suparat pe cunoscutul regizor.
O zi buna!... si nu mai umblati atat de grupati, ca este batator la ochi.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2012-06-16 12:25:58
         
 
  ce bine-ți stă afei, plantînd panseluțe oranj, jelind discret c-un lămpaș în stînga, c-un pickhamer în dreapta, la umbra bătrînei huile precambriene, cu chipul lemnos, bărbătesc crispat într-o atitudine dîrză.leit poza virtuală a etern revoltatului fariseic.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-06-16 01:01:31
         
 
  Alo, domnu apărător al fariseilor, anume cel ce stai la botoane,
Întreb:
E voie să spunem despre pramatiile pedeliste, NUMINDU-LE, că au fost mafioți, mediocri agresivi, jagardele, infractori și alte cele?
Eu cred că da.
Dar nu numai eu.
Și, asta o putem spune în termeni foarte duri, căci a te purta cu mănuși retorice atunci cînd ai de-a face cu niște boschetari nenorociți, este o pedanterie absolut rizibilă.
Bun.
Acum, cei care i-au apărat și CONTINUĂ să-i apere pe șacalii care au jecmănit și umilit românașii, pot fi socotiți, în cel mai duios caz, niște complici odioși?
Eu cred că da.
Și, desigur, nu numai eu.
Atunci pentru ce îmi radiezi matale, domnu botonar, comurile? Pentru că ești complice cu ei?
Pentru că, punîndu-mi mie căluș la gură, vrei să înăbuși un anume curent de opinie care cere ca să li se dea ceea ce merită jagardelelor - și accentuez: JAGARDELELOR! - care au distrus România?
Poți să-mi explicitezi, pls?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-06-15 22:51:33
         
 
  Domnule AF, intervențiile domniei voastre suferă de prematuritate. Bocitoarele (nicio legătură cu bocii) intervin, de obicei, după ce muribundul a ajuns în stadiu de hoit. Prin urmare, e prea devreme să-l plîngeți. Mai ales că domnul președinte, retras în monotonia valurilor de la Pontul Euxin, și-a propus să-l resusciteze printr-o viguroasă respirație gură la gură. Ce nu se știe e dacă Elena va pune și ea botul, sau manevra va trebui realizată bot în bot cu Vasile Blaga. Lucru nu tocmai dorit de domnul prezident.

PS Ador bancurile dumneavoastră. Și pot paria că nu sunt singurul. Mai aveți?

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2012-06-15 21:10:03
         
 
  E in regula, domnule Bordas. Pentru o clipa am trait senzatia ca vorbiti serios si de aceea am intevenit. Altfel, v-as fi lasat in dreptatea dumneavoastra, a domnului Voiculescu, a domnului Iliescu, a domnului Vantu, si nu as mai fi tulburat consensulaitatea haitei. Dar pentru ca observ ca glumiti, gluma dumneavoastra mi-a adus aminte de bancul in care marea adunare nationala dorea sa implementeze pluripartitismul de partid si de stat, ca o masura a democratiei originale a socialismului stiintific multilateral dezvoltat.
Desigur, dupa ce s-a stabilit aproape tot, dupa ce s-au indeplinit toate formalitatile necesare infiintarii noului partid, comunistii nu au reusit sa construiasca democratia originala a socialismului stiintific multilateral dezvoltat pentru ca toti si-au dat demisia si s-au inscris in noul partid.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2012-06-15 20:37:27
         
 
  Să înțeleg că pedeleul se destructurează, taman în perioada 13-15 iunie, în semn de solidaritate cu victimele mineriadelor?

Nu vorbeam despre comuniști, stimate domn. Sau, pe înțelesul dumneavoastră, nu vorbeam despre alți comuniști decît cei care au dat roșul aprins pe portocaliu. Aveți doi foști prim-miniștri printre ei. Unul care părea înscăunat pe viață. Celălalt, ghinionist, a păstorit doar vreo șaptezeci de zile.

Poate că talent nu am. Da' am dreptate. Nici nu vreau mai mult.

Dumneavoastră puteți îndrepta degetul în orice direcție veți dori. Eu l-am îndreptat, limpede, cu subiect și predicat, înspre cei pe care îi consider vinovați de actuala situație a Romaniei.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2012-06-15 20:20:37
         
 
  Domnule Bordas, patetismul nu tine loc de talent, oricat efort veti depune in aceast directie. Astazi, 15 iunie, discutia este legata de mineriadele comunistilor pentru ca, daca discutam despre hiene, trebuie sa avem si curajul sa le aratam cu degetul. Altfel, daca vorbim despre comunisti fara sa amintim de crimele lor, e ca si cum am discuta pe marginea textului dumneavoastra ca despre o povestioara de speriat copiii care nu mananca tot.  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2012-06-15 19:55:13
         
 
  Iată, manipularea se poate face și altfel:

http://www.youtube.com/watch?v=bINdibZsdTw

Aștept de la fosta guvernare a pedeliștilor să se țină departe de planeta Pămînt.

Sper ca domnul AF să fie de aceeași părere.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2012-06-15 19:52:07
         
 
  Iata, poezia se face si altfel:



Astept de la guvernarea comunistilor sa se tina departe de Rosia Montana. Banuiesc ca si domnul Cristescu este de aceeasi parere.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2012-06-15 19:42:20
         
 
  Restauratia comunista nu va mai avea loc, nu va bucurati prematur.
A.F.

Spuneți-ne ceva ce nu știm, stimate domn. Înțeleg că restaurația era cît pe ce să aibă loc. Ne-a scăpat de asta doar decăderea pedeleului. Și a pedeleilor.

Romania nu mai poate fi oprita din drumul ei spre civilizatie, iar civilizatia nu poate fi pacalita cu presedinti de onoare comunisti.

Așa este. Era cît pe ce, dar istoria a soluționat problema. Cum? Cu bisturiul, extirpînd țesutul tumoral.

Dupa cum bine stim cu totii, comunismul este un regim criminal.

Despre regimul băsescian nu ne spuneți nimic?

Cred ca este timpul sa comemoram si sa cinstim jertfa victimelor din 13 - 15 iunie.

Jenantă încercarea de deturnare a discuției. Mai încercați.

Propun sa pastram un moment de reculegere.

Eu zic să păstrați un moment de jenă.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2012-06-15 19:41:34
         
 
  "Că slugile lui, pe care le-a pus prim miniștri..."
 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-06-15 19:40:53
         
 
  Mda, acum văd: ce manevre ieftine, de propagandist mediocru, să te folosești de Țuțea pentru a demonstra ce? Că băsescu e anticomunist?!!!! Ai să moară Veta, șefă la Anvers! Că slugile lui pe care le-a pus prim miniștrii au fost anticomuniști! Adică, boculete uaseceristul și ungureanu, puiul de propagandist comunist?! Desiiiigur! Sunt tot atît de anticomuniști, pe cît e Papa de anticatolic!
Fraaate, nu-ți vine a crede ce poate să circule, pe sens-giratoriu, în mintea unora!
Spune Țuțea, la un moment dat, citîndu-l pe Bergson: "...Dmocrația are un viciu: nu are creterii de selactare a valorilor"! Corect! Uitați-vă la corifeii pedelici și observați ce armată de mediocri țanțoși s-au aciuat în haita naramzie. Să mai pomenim de vuittoanele și missurile aferente? Dar de fata tatei cea nătîngă?
Valori, frate, numai una și-una!
Cum mai poți avea tupeul să pledezi pentru mangafalele pedeliste, e greu de înțeles! Mai ales acum, cînd le-au ieșit paiele caracterului prin cusături.
Ba e: toți o apă și-un pământ!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-06-15 18:08:24
         
 
  Aici, cred că titlul articolului era mai potrivit așa: "INCREMENTA ATQUE EXCREMENTA AULAE PEDELEICAE"
 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-06-15 16:27:00
         
 
  Sincer, imi place spectacolul hienelor care se sfasie intre ele, idiferent de "haita" din care provin.  
Postat de catre Gabi Resu la data de 2012-06-15 16:05:13
         
 
  Sa nu-i uitam pe adevaratii patrioti:
http://youtu.be/deLI6QusS5E
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2012-06-15 15:13:42
         
 
  Domnule Peia, banuiesc ca ati fost. Am fost si eu, dar de partea celorlalti. Poate si din acest motiv sunteti atat de pornit pe adversarii comunismului, pentru ca nu ati reusit sa ii altoiti pe toti si ca nu ati transformat sloganul "moarte intelectualilor!" in realitate.
Va place sa va auzuti atunci cand toata lumea se reculege.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2012-06-15 15:01:48
         
 
  Pentru momentele alea, - pentru mineriade - am ținut, la momentul oportun, moment de reculegere, băsistule. Dar tu nu prea erai pe-colo și pe-atunci.
Acum, însă, suntem mai aproape de MARINERIADELE voastre, de mafioți, care ați nenorocit România, băsistule!
Pentru asta nu ții un moment de reculegere?

 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-06-15 14:51:22
         
 
  Restauratia comunista nu va mai avea loc, nu va bucurati prematur. Romania nu mai poate fi oprita din drumul ei spre civilizatie, iar civilizatia nu poate fi pacalita cu presedinti de onoare comunisti.
Dupa cum bine stim cu totii, comunismul este un regim criminal. Cred ca este timpul sa comemoram si sa cinstim jertfa victimelor din 13 - 15 iunie.
Propun sa pastram un moment de reculegere.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2012-06-15 14:33:57
         
 
  "mi-as", "perindat", etc. De nervos ce sunt scriu rau, dar asta nu inseamna ca nu stiu sa scriu corect. Scuze.  
Postat de catre sters sters la data de 2012-06-15 10:05:58
         
 
  Mias dori ca micul titulescu sa aiba atata sange-n...instalatie incat sa-l poata lua de galci pe "stiti-voi-cine". Dar nu-mi vine sa cred, rememorand episodul altor salvatori care s-au tot pertindat pe la conducerea acestei biete, cu adevarat, tari. Democratia este un regim nefunctionasl, atata timp cat dupa alegeri, pe toate birourile senatorilor si deputatilor din teritoriu se pun lacate mari cat capetele boilor care i-au votat, iar boii n-au alta varianta de a-i trage la raspundere ca n-au facut ce au promis, decat sa raga ca vacile. Ceea ce mi se pare si mie ca fac. In absenta institutiei morale a demisiei de onoare, in timp ce credintza in Dumnezeu a politicienilor este tot un fel de fard cu care se dau pitipoancele TV ca sa para mai fotogenice, in timp ce toti ne vin si ne fericesc norodul cu chipurile lor istete, noi n-avem decat sa zbieram. Si o facem cu talent, sa moara capra de la tren daca va mint, na, ca m-am jurat.  
Postat de catre sters sters la data de 2012-06-15 09:57:43
         
 
  Nu va fi nicio judecata. Asa cum NIMENI in afara unui reporter ametit, la o emisiune inghesuita in grila de program pe la ora unu noaptea, nu l-a intrebat pe primul ministru al revolutiei despre cei 30-38 de mii de "spetznaz" prezenti si activi pe teritoriul Romaniei hat, incoace, dupa marea tulburare din decembrie. El stie si ar trebui intrebat, ar trebui ca presa sa scrie in draci, dezvaluind boborului "cine" si "ce" a regizat si mai ales "de ce". De fapt, de ce, stim. O simtim pe pielea noastra zi de zi si in proportie de masa, ca sa zic asa. Principalii beneficiari ai revolutiei nu au fost, cum ne-am fi asteptat, romanii, ci cateva state europene mari, printre care si Rusia, mai putin europeana. De ce? "Iete, de-aia", ar veni , poate raspunsul, in raspar si plin de siktir. "Pentru ca asa vrem noi. V-am furat flota, pe nimic, v-am luat petrolul, gazele, chiar schelele metalice ale sondelor, au fost demontate si urcate per vapoare cu destinatia Austria, am vrea sa va luam si aurul si sa va umplem de cianuri, dar deocamdata nu putem de cativa ametiti care n-au inteles ca noi va vbrem binele, un "bine" bagat cu fortza pe din dos, la care voi de-ai dracului ce sunteti nu prea stati. Dar o sa va obligam". Culmea este ca toti politicienii ultimelor decenii sunt fie partasi la aceste ignominii, fie indiferenti sau neputinciosi, ceea ce e cam la fel. De platit, vom plati noi. Stiu ei "americanii" ce stiu si bine fac ca nu spun.
"spetznaz": trupe rusesti cu destinatie speciala, "spetialnaie nazvanie", de fapt niste killeri supraantrenati, care au intervenit si intervin de fiecare data cand interesele Rusiei o cer.
 
Postat de catre sters sters la data de 2012-06-15 09:50:00
         
 
  Dacă prețul pe care l-am plătit, cu anticipație, pentru acest spectacol dizgrațios dar binevenit și, pe undeva, ostoitor, nu ar fi fost așa de mare, merita sărbătorit. Așa rămâne doar un firesc și dureros decont! Iar PDL-ul trebuie să rămână vreo 50 de ani în opoziție. Să se purifice și poate să învețe ceva.Și să fie un exemlu de "așa nu" și pentru alții!

Însă demisiile și opozița sunt nimicuri pe lângă "Nurenbergul" obligatoriu care trebuie să-i aștepte pe cei vinovați de dezastrul pe care l-au produs!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-06-15 06:16:05
         
 
  Stai linistit. De platit o sa plateasca tot poporul. Ca de obicei.

 
Postat de catre General Motors la data de 2012-06-14 22:08:39
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE