FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Urcuș pieptiș pe-un poem grohotiș (1)
Text postat de Gheorghe Rechesan
PERSONAJE:

ALOYSIUS BERBECE
JOHN-SORENSEN COȘCOVEALĂ
ANDY CIULITU
PETROMINA ROȘU
DAIMONU'

DECOR: O costișă abruptă acoperită cu bolovani; la poalele ei, un tăpșan cu iarbă verde-crud, spuzită de floricele mărunte și " măsline" mioritice. În prim plan, o colibă durată din scînduri și bidoane turtite, acoperită cu suluri de carton asfaltat: în fundal, culmile albăstrii, maiestuoase ale munților.

SCENA I

BERBECE (așezat în umbra colibei, cioplește un pietroi și fredonează):
-Lunca-i luncă, iarba-i veeerde, ce-am iubit nu se mai veeede….
COȘCOVEALĂ (urcă gîfîind panta; e îmbrăcat într-un costum bleu din denim, cu un număr prea strîmt pentru el):
-Hello, dude…sal’tare bade! (își face vînt ca și cu un evantai cu un pliant turistic): E departe drumul spre Curbidava?
BERBECE ( se oprește din cioplit, măsurîndu-l morocănos):
-….ce-a fost verde s-a usca-aat, mîndra mea s-o măritaaat…Curvii, cum?
COȘCOVEALĂ:
-Curbidava, ruinele cetății geto-dacice din secolul unu before christ, cucerită de romani în timpul războiului daco-pontiac…
BERBECE ( dă din umeri, reluîndu-și munca):
-N-am auzit de astea, habar n-am…
COȘCOVEALĂ ( se așează pe un bolovan și-și șterge fruntea cu un șervețel din hîrtie pe care-l aruncă apoi în iarbă):
-Ce chestie, dom’le! Să ai asemenea tezaur arheologic și să nu realizezi un biznis din asta! Păcat, mare păcat…
BERBECE (mormăind):
-Păcat e doar ceea ce apare urît și nefolositor dinaintea Domnului…păcat e să te înșele nevasta și tu să n-o poți înșela…păcat e să-ți fie sete și să fii silit să bei apă chioară…
COȘCOVEALĂ :
-Da’ ce meșterești acolo?
BERBECE (înalță privirea și se lovește din neatenție cu ciocanul peste degete):
-Crucea mă-tii de piatră!
COȘCOVEALĂ (mirat):
-Mama trăiește…și nu știam că-n țara voastră se mai manufacturează obiecte de cult din piatră!
BERBECE (sugîndu-și degetele strivite):
-Nu e cruce, e un poem din piatră…
COȘCOVEALĂ ( se ridică entuziast și-i întinde mîna):
-Îmi pare bine…Sorensen, John Sorensen, dar poți să-mi spui Ionel, suntem confrați și eu sunt literat, compun catrene, sextene și octene, uneori poeme suprarealiste pe suport video (scoate din buzunarul jeanșilor o dischetă și i-o întinde)…ultima mea creație, “Apocalipsa după Ionel”, muzică și versuri originale!
BERBECE (indiferent, azvîrle discheta pe-un maldăr de fîn):
-Cu ce treburi pe-aici?
COȘCOVEALĂ :
-Niciuna, sunt în concediu, am venit să-mi vizitez țara de origine!
BERBECE (reluînd cioplitul):
-Tot e bine c-o mai găsiși, că de cînd a cîștigat stînga alegerile în Europa, toate o iau la vale!
COȘCOVEALĂ :
-Eu nu fac politică…la noi în State îs doar două culori politice: blu și red…la voi e un curcubeu…Nu vreau să fiu nepoliticos, da’ pot să-ți citesc sau să-ți ascult creația?
BERBECE (scuipînd în iarbă):
-Mintenaș o gat, mai am două versuri de finisat….( cioplește grăbit)…e primul meu poem în piatră, pînă acum scriam în lemn de esență tare sau stearină...da’ nu vreau să fie prea bibilită eu mă exprim cum îmi vine, vreau să fie dură, zgrunțuroasă ca piatra de origine!
COȘCOVEALĂ (se apropie curios, citind de pe bolovan):

-Muiere, mărturisesc mi-e tot mai greu
Să suspin zilnic după tine, de dor
Te doresc ca șoferul, o pană în pneu
Strînge-mă trudnic piton constrictor

Îmi crește în creștet un sfîrc prea cornos
Și limba amară îmi pute a bilă
Cînd gheara-ți cu ojă mă zgîrie-n dos
În nopțile reci plînge-mi, barem, de milă….

BERBECE (însuflețit, continuă):

-Mi-a povestit mie și Sile-un vecin
Că huzurești, lele, la soare-n Monaco
Decît lîngă tine, treanță, mai bine-un rechin
În pat printre perne… atenție, vaco!

Mă duc în pădure cu urșii și lupii
Mă vîr într-o grotă mă fac eremit
Alt fraier să-ți stoarcă acneea și stupii
M-arunc în Vezuviu devin din granit!

-Eiii, ce zici, îți place? Nu e prea dulceagă, n-am vrut să iasă prea dulce, io cînd mă exprim nu țin cont de formă.

COȘCOVEALĂ (gînditor):
-E teribilă….ești misogin? În State nu e politically correct să fii misongin, androgin, homofob, mizantrop, mizanscenarist sau…
DAIMONU’ (ivindu-se din senin, la început sub forma unei arătări cețoase, apoi luînd formă umană, îmbrăcată într-un sacou gri, cămașă albă și cravată verde ca iarba):
-Nu, e creștin… doar că se roagă după ureche!
BERBECE:
-Mă leși, bre, cu sfaturile tale, du-te și caută-ți îmbuibații de artă prin Parnas! N-ai noimă…
DAIMONU’ (rîzînd):
-Dar am nas…al tău, meștere e mereu guturănit…
COȘCOVEALĂ (curios):
-Dumnealui cine este?
BERBECE (cu dispreț):
-O furnică…se suie și el pe chicioru’ vînjos al marilor barzi, dă din fleancă să nu tacă, mereu e gică-contra, totu’i pute, nimeni și nimic nu-i intră-n voie. Bre, fantomă, io nu aspir să am o carieră cultural-artistică, de fapt urăsc poezia din școala primară cînd mă obliga doamna învățătoare să recit la serbările școlare Moartea lui Fulger, iar eu nu puteam că-s meteodepent și mi-era frică de descărcările electrice, îl invidiam de moarte pe Costică Pîrlipăț care era nepotul directoarei, iar ailaltă mătușă măritată cu un arab ținea un butic și-i dădea să învețe El Zorab…da, mi-e scîrbă de poeți și cărți…deși uite…(face un gest larg spre bolovanii de pe costișă)…aici e o întreagă bibliotecă ce-așteaptă să fie scrisă!
DAIMONU’:
-Dap, mare fraier Victor Hugo, să zică el că tre’ să te-mprietenești cu cărțile! Ce, o carte te scoate-n oraș la o bere, îți dă un ban împrumut, te-ajută să-ți cari mobila cînd te muți?
COȘCOVEALĂ:
-Deși, repet, nu e politically correct să descrii persoane cu handicap, totuși Hugo e Hugo, nu? Iar Notre-Dame e totuși un reper al edificiilor religioase pe mapamond…
BERBECE:
-Sigur...mă interesează arta, cultura, filosofia și religia în primu și-n primu rînd fiindcă din biblie înveți cum au apărut primii oameni, dar prefer să mă exprim cum simt, direct, fără fasoane, nu mă interesează forma, pot să vină la mine maiorescu, titulescu sau mai știu ce d'alde mahăr al formelor fără fund și să-mi spună că scriu prost că nu-mi pasă!
DAIMONU':
-Bine faci, să nu-ți pese...cei din urmă vor ajunge și ei la linia de finiș.

( va urma )




Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Mi-e dor de voi si de intrigile toate
salutari din British Cafe- Angliterra :)
sa va aveti bine... nu uita sa continui sceneta e faina rau! Si pe aici avem Coscoveala si Berbece!
 
Postat de catre Octavian Sergiu Ciurtin la data de 2012-05-17 00:25:04
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Tavi, ms pt lecturare, dar informațiile tale au o hibă:nu pătimesc decît de dureri de șale, stînd prea mult pe scaun în procesu' de creație, iar aeru' oricum e poluat pe-acilea.
cum e pita-n Espagna, așa-i că n-are gust de grîu?
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-05-15 11:06:58
         
 
  Dragă Geo, te citesc cu plăcere și îmi pare rău de ce pătimești... am aflat, eu fiind plecat din țară, că Europeea te ține nițel ștrangulat, ți-a cam luat aerul, dar nu fii pesimist... și scrie mai departe, vremurile-s grele și în altă-parte! Poate așa iți Sade ție bine..."vremea trece vremea vine" :)
" -Bine faci, să nu-ți pese...cei din urmă vor ajunge și ei la linia de finiș." pe targă sau târâș...
oricum, iubire multa și un ceas cu clopoței!

terenthe`
 
Postat de catre Octavian Sergiu Ciurtin la data de 2012-05-15 10:43:33
         
 
  rog editorul să șteargă commul d-lui Hurmuzache.

așadar, stimabile, lăsînd la o parte familiaritatea scabroasă adresată nu cred că ai nici pregătirea, nici autoritatea necesară să faci remarci pe un text dramatic.apropos, noțiunea de "performers" îți spune ceva? mai informează-te!nu știu ce ți se năzări da' sceneta nu te are ca model.de altfel m-am plictisit de ireverențiozitatea-ți agresivă.
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-05-13 16:11:37
         
 
  Te mănaîncaă undeva, nu-i așa? Așa ne fu vorba?  
Postat de catre Vasile Hurmuzache la data de 2012-05-13 13:35:24
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE