FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
RUGAMINTE
Text postat de Ion Gabriel Pusca
Rog conducerea saitului, pe dl Corbu mai ales, sa faca -daca se poate- o sectiune separata pentru certuri cvasi-'literare', dispute de orgolii incandescente, paruieli 'satirice' si 'executii' prozodice.

Cred ca a fost suficient de lunga aceasta perioada in care cativa colegi mai inflacarati si-au 'plasat', reciproc, lovituri mai mult sau mai putin reflexive sub centura intentiilor prin toate subolurile de pe sait.
Este adevarat ca uneori certurile atrag atentia asupra unor texte, dar nu cred ca acest pret este justificat de 20 - 30 de vizionari in plus, care, vizionari, este clar ca nu sunt generate de valoarea textului ci scandalul din respectivul subsol.

Oare conditionarea mentala impusa prin negativismul din mass-media sa fie atat de puternica incat sa nu mai facem distinctia intre realitate si exagerare?
Oare declinul, accentuat de presiunea exercitata prin toate canalele de comunicare, sa nu poata fi oprit?
Oare...?

Multumesc.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  A doua oara intrebati si tot a doua oara va raspund: Recititi-va comentariile si o sa intelegeti! ...Sper.

LA REVEDERE!

 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2012-05-04 08:42:47
         
 
  Domnule Pușcă, și eu vă întreb (pentru a câta oară):
ce cuvinte de mahala am folosit eu în dialogul cu dvs?

Eugen.
04.05.2012;
04:42
 
Postat de catre Bot Eugen la data de 2012-05-04 04:43:53
         
 
  dle Bot,
subliniez pentru a treia oara in ultimele patru postari: NU am facut critica literara pe textele dvs! Am emis cateva opinii personale si atat. Oricum incrancenarea si vocabularul dvs m-au convins ca, de acum incolo, sa ocolesc orice postare semnata Bot.

Nu am auzit nimic de dvs. până acum'

Nici nu va puteti inchipui cat de magulit ma simt de aceste cuvinte. Imi confirmati astfel faptul ca nu avem prieteni comuni ceea ce este o mare usurare pentru mine.

Dle Bot, va asigur, cu cea mai mare seriozitate, ca nicio secunda nu am incercat sa va insult pe dvs sau inteligenta dvs! Fiind un tip comod, nu am rabdare sa caut lucruri minuscule.

Si aveti dreptate nu trebuia sa va spun 'tanar'. Suntem cam de aceeasi varsta doar ca eu am si cei 7 ani de acasa.

In rest, numai de bine despre dvs.

La revedere.

 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2012-05-02 09:11:05
         
 
  "Bratanu mieu, Evghenii" -latunski criticul

latunski, iar ești în delirum tremens? - de unde până unde îți sunt eu ție frate?


Eugen
05:23
 
Postat de catre Bot Eugen la data de 2012-05-02 05:24:28
         
 
 
"dle Bot, aveti extraordinar de mare dreptate:

da, in spatiul de mai jos expresia "vocabularul de mahala" imi apartine si am folosit-o referindu-ma la comentariile dvs."


Pușcă Gabriel, aduceți-mi măcar o dovadă a faptului că am folosit în dialogul cu dvs. "vocabular de mahala"?

"Parca va plictiseati pe aici dle Bot, atunci de ce tot reveniti?"

Voi reveni ori de câte ori veți pomeni cu sau fără motiv numele meu. Poate veți înțelege și dvs. că nu-mi las insultată inteligența de un amator ca dvs.

" Domnule Latunski,
nu incerc decat sa ii spun tanarului ca are atatea de vazut si de citit. Dar se pare ca distanta anuleaza efectele mesajului. "

Gabriel Pușcă, nu sunteți decât un biet lăudăros, care-și dă aere de superioritate.
În primul rând, nu sunt chiar atât de tânăr, iar în al doilea - vă asigur, am citit suficientă literatură cât să-mi dau seama cine e un critic avizat și cine - un impostor.
Nu am auzit nimic de dvs. până acum și aveți deja o vârstă. Veniți aici pe site și o faceți pe marele critic literar, ca să aveți o scuză pentru ratările dvs?! Rușine.

Eugen.
05:18
 
Postat de catre Bot Eugen la data de 2012-05-02 05:19:33
         
 
  Domnule I.G. Pușcă, n-a greșit prea mult! cînd a greșit n-a reușit să priceapă ce-a greșit,iar cînd i s-a atras atenția repede s-a încoiat. Cum a făcut și Iliescu la îndemnul lui Eugen Barbu. Contez pe ei! Cum, pe cine? Pe Iliescu, deja celebru; și pe Eugen Bot carele va să fie.
Pe bune! ne merităm unii pe alții în spațiul mioritic; și ne sîntem de ajutor reciproc.
Alo, Casa de...? Greșeală domnule, e Provident (sau providența, cine știe?)
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2012-05-01 23:20:55
         
 
  Domnule Latunski,
nu incerc decat sa ii spun tanarului ca are atatea de vazut si de citit. Dar se pare ca distanta anuleaza efectele mesajului.

Acum si noi cerem prea multe ... si coerenta si competitivitate si calitate, ba mai avem tupeu sa ii spunem si sa respecte regulile gramaticii limbii romane. Eeeee...

 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2012-05-01 20:51:29
         
 
  dle Bot, aveti extraordinar de mare dreptate:

da, in spatiul de mai jos expresia "vocabularul de mahala" imi apartine si am folosit-o referindu-ma la comentariile dvs.

Parca va plictiseati pe aici dle Bot, atunci de ce tot reveniti? Parca v-am mai spus o data 'La reedere!'. O voi repeta, poate intelegeti:

Sunt atatea pagini pe care le puteti vzita pe acest sait, ASA CA NU ESTE NEVOIE SA VA PLICTISITI AICI! :)

La revedere.

Multumesc.
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2012-05-01 20:38:34
         
 
  Domnule I. G. Pușcă, priviți în sus, da, în sus, la "Rugăminte".
"A se vedea" că atunci cînd te mușcă anofelul, musai este "a se pleca în afară", și nu "a se slăbi". QED
"Bratanu mieu, Evghenii", nu-l lua în seamă, cum nici pe mine nu!
Tu "dă reșitaluri, scrie patlajelii..."
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2012-05-01 18:49:24
         
 
  Domnule Pușcă e facil și neonest să dai vina pe altcineva, atunci când greșești.
Îmi pare rău, însă "vocabularul de mahala" vă aparține.

Eugen

18:18
 
Postat de catre Bot Eugen la data de 2012-05-01 18:19:21
         
 
  Domnule Bot, daca raspunsurile cu un vocabular de trotuar vi se pare 'demonstratie', atunci da , aveti dreptate, ati demonstrat!

Va plictisiti? Mergeti, stimabile, pe alta pagina. Eu n u va tin aici cu forta, de aceea am pus cele cateva idei despre textele dvs dezordonate in subsolul unui text de-al meu.

Si, da, voi face o critica literara aplicata pe text in momentul in care veti propune publicului, spre lectura, materiale poetice nu texte mustind de agramatisme, scrise in bataie de joc. Respectul pe care il aratati cititorilor dvs este respectul cu care va fi tratata 'opera' pe care le-o prezentati.
Recititi-va comentariile, observati vocabularul de mahala pe care il folositi, incercati sa invatati ceva din asta si -poate, desi nu sunt sigur- mai vorbim.

Pana una alta, sunt atatea pagini pe care le puteti vzita pe nacest sait, ASA CA NU ESTE NEVOIE SA VA PLICTISITI AICI! :)

La revedere.
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2012-04-30 18:52:15
         
 
  Gabriel Pușcă,
V-am demonstrat punct cu punct mai jos că încercările dvs. de a aborda
subiectul în cauză sunt rizibile, iar modul de abordare - eronat.
Accept critica onestă, aplicată pe text,
dar nu jocuri de culise și manipulări prin cuvinte.


Ați început acest subiect, iar eu nu am făcut decât să combat
stângăciile și neadevărul din comentariile dumneavoastră.
Așadar, frustrările sunt ale dvs. și nu ale mele.

Așa cum v-am mai spus,
degeaba vă scoateți gheruțele, că sunt tocite rău.
Deja ați început să mă plictisiți.


Multă inspirație la scris,


Eugen.


03:42
 
Postat de catre Bot Eugen la data de 2012-04-30 03:43:07
         
 
  Intr-adevar, domnule Bot,

nu ati inteles un lucru esential pe care l-am spus de mai multe ori sub diferite forme: eu nu am facut critica literara pe textele dvs. Am prezentat doar cateva opinii personale despre doua texte pe care le-ati prezentat public. Nu am prezentat aceste opinii fara sa citesc si celelalte materiale pe care le propuneti publicului, aici.
Sugestiile facute de mine sunt pentru binele dvs. Dar in acelasi timp le puteti ignora linistit. Asa ca imi este greu sa va inteleg incrancenarea.

Oricum, vocabularul utilizat si modul cum puneti problema arata atat frustrarile care va macina (poate ar fi bine sa folositi frustrarea in creatie) cat si materialul din care sunteti facut.

Regret sa constat ca am avut dreptate: aveti unghiile netaiate si multa, multa murdarie sub ele. Pacat!

cele bune.

 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2012-04-29 18:44:33
         
 
  "Timp pentru a va vizita blogurile dvs nu am"


În atare condiții, domnule Pușcă, sunteți un iresponsabil,
pentru că scrieți despre un subiect
asupra căruia nu ați avut timp sau nu ați dorit să vă documentați.
În consecință, mai bine tăceați, decât
să vă umpleți de ridicol.
Pe de altă parte, e bine, totuși,
că ați avut puterea s-o recunoașteți.


" si, dupa de am parcurs materialele publicate pe europeea ma tem,
ca nu ma intereseaza opera dvs, nici ca poet, nici ca editor."


Acum cine își dă aere de superioritate?!




"Sa va spun un secret: si eu am serviciu.
Dar ma straduiesc sa nu postez nicaieri poezii cu greseli de ortografie."


Mai sus spuneți că vă străduiți să nu publicați pe net poezii cu greșeli
de ortografie. Eu vă sfătui în atare condiții să vă străduiți
să scrieți și comentarii fără greșeli(...și după de am parcurs...), altfel ceilalți useri
o să creadă că sunteți 2 - unul care publică texte lirice submediocre, dar fără greșeli
și celălalt - analfabetul - care nu e în stare nici măcar să încropească un comentariu.


"Vad ca refuzati sa va identificati cu spiritul europeic,
desi ati 'prins' repede doua elemente de baza ale orgoliosiilor de pe europeea:
- dispretul nedisimulat fata de cei care scriu mai slab si
- dovada suprema a superioritatii: sa scrii cu litere mici initialele dispretuitului."



În mod evident, domnule Pușcă, cel care afișează o superioritate prostească prin enunțul
de mai sus, sunteți chiar dvs. E amuzant ,totuși, altceva, și-anume faptul că ori de câte ori aduceți reproșuri
cuiva pentru cutare atitudine ori cutare expresie, nu întârzie să țâșnească la lumină
și lupul moralist Gabriel Pușcă, care(scuze pentru cacofonie) nu scapă nici o ocazie
să îl trădeze pe marele poet și critic literar Gabriel Pușcă prin câte o părere aruncată
așa, la plesneală, doar de dragul conversației...



Domnule Eugen Bot, cata vreme 'sunteti invitat'
sa tineti recitaluri in cluburi si carciumioare, fie ele si din centrul vechi,
nu o sa va desprindeti de 'poezia de fumoar'.
Ceea ce, personal, nu va urez.



Nonșalanța cu care vă afișați superioritatea,
nu se justifică prin nimic, nici măcar prin încrâncenarea cu care vă înzorzonați comentariile și textele
pseudolirice cu un noian de epitete. Pe de altă parte, consider că și "bucureștiul
vechi", și poezia de "fumoar" își au rostul lor și constituie un fel de experiență. Și totuși,ar trebui să arătați ceva mai multă indulgență
față de ceilalți: nu toată lumea a ajuns să scrie poezie de "budoar", ca dvs.,
unii mai scriu și poezie de "fumoar".




"Regret ca nu v-a folosit nimic din toate cele pe care vi le-am spus. "



Ba da,cum să nu?! am deslușit câteva trăsături aparținând
celeilalte fețe
(celei întunecate) a domnulului Gabriel Pușcă...


"Dar ar fi de subliniat ca eu nu tin partea nimanui."


Ei, nu mai spuneți ... Zău? Chiar așa, de unde oare mi-o fi venit și mie această
marotă stupidă?!


"Nu doresc sa termin acest raspuns intr-o nota negativa, dar scuza:
'Oricum văzusem greșeala de mai demult, doar că nu prea am avut timp liber
să intru pe site.' mi se pare jenanta din moment ce dvs ati dat doua raspunsuri
inainte de a corecta acel 'prinde-ti-l'. In sfarsit."

"'felul dvs de a citi
și analiza o poezie este unul școlăresc'
ca si multe alte apropouri lipsite
de finetea unui manuitor al cuvintele,
nu ma pot supara, dle Bot.
As fi folosit vocabularul de specialitate daca as fi avut pe ce.
Nu uitati ca sunt multi care incearca marea poeziei cu degetul,
unii chiar au unghiile netaiate -asa cum esti dumneata-
dar prea putini sunt cei care stiu sa si inoate."

În sfârșit, ați început să vă dați arama pe față,
scoțându-vă la iveală gheruțele(tocite pe la vârfuri)
(vezi faza "cu unghiile netăiate").
Jenant e cu totul altceva:
și-anume faptul că o faceți pe lupul moralist acolo unde nu e cazul, dându-vă aere
de superioritate care nu se justifică nici prin ceeea ce (și cum) comentați,
nici prin ceea ce(și cum) scrieți.

"Va urez spor la scris! Nu uitati de metatext. "

Mulțumesc pentru urare.
Și eu vă doresc același lucru, dar - înmiit.

Weekend plăcut în continuare.

Eugen
 
Postat de catre Bot Eugen la data de 2012-04-29 15:44:09
         
 
  Domnule Bot, aveti -poate- dreptate.
Eu nu intru aici pentru a face parada de orgolii. Pe acest sait nu public decat anunturi despre diverse manifestari si, din cand in cand, mai arunc o momeala pentru incrancenatii saitului. Poezia de pe net nu o conider relevanta si de aceea de foarte multa vreme fac doar repostari.

Timp pentru a va vizita blogurile dvs nu am si, dupa de am parcurs materialele publicate pe europeea ma tem, ca nu ma intereseaza opera dvs, nici ca poet, nici ca editor.

Pentru ca doriti sa imi sugerati, mie, ca in poemele dvs aveti si metatext, dati-mi voie sa va felicit, deoarece il criptati foarte bine. Focalizarea interna pe care o 'desfasurati' in textele de aici si ideea pe care o aruncati 'subtil' ca utilizati 'felii de viata' arata ca abia acum descoperiti 'tehnica aparatului de filmat'. Vedeti ca sunt mai multe.

Sa va spun un secret: si eu am serviciu. Dar ma straduiesc sa nu postez nicaieri poezii cu greseli de ortografie.

Vad ca refuzati sa va identificati cu spiritul europeic, desi ati 'prins' repede doua elemente de baza ale orgoliosiilor de pe europeea:
- dispretul nedisimulat fata de cei care scriu mai slab si
- dovada suprema a superioritatii: sa scrii cu litere mici initialele dispretuitului.

Domnule Eugen Bot, cata vreme 'sunteti invitat' sa tineti recitaluri in cluburi si carciumioare, fie ele si din centrul vechi, nu o sa va desprindeti de 'poezia de fumoar'.
Ceea ce, personal, nu va urez.

'Tăcerea în acel context rămâne "extrem de grăitoare"'

Daca afirmatia de mai sus se oprea aici, intra sub incidenta axiomei: 'asa a zis poetul!' , dar a trebuit sa veniti cu cliseul '- poeții știu de ce.' Asta e materialul...

Regret ca nu v-a folosit nimic din toate cele pe care vi le-am spus. Dar ar fi de subliniat ca eu nu tin partea nimanui.

Nu doresc sa termin acest raspuns intr-o nota negativa, dar scuza:'Oricum văzusem greșeala de mai demult, doar că nu prea am avut timp liber să intru pe site.' mi se pare jenanta din moment ce dvs ati dat doua raspunsuri inainte de a corecta acel 'prinde-ti-l'. In sfarsit.

'felul dvs de a citi
și analiza o poezie este unul școlăresc' ca si multe alte apropouri lipsite de finetea unui manuitor al cuvintele, nu ma pot supara, dle Bot. As fi folosit vocabularul de specialitate daca as fi avut pe ce.
Nu uitati ca sunt multi care incearca marea poeziei cu degetul, unii chiar au unghiile netaiate -asa cum esti dumneata- dar prea putini sunt cei care stiu sa si inoate.

Va urez spor la scris! Nu uitati de metatext.
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2012-04-28 00:16:33
         
 
  Eroare - o clonă cu pastișe de doi lei - este în plus.

Eugen.

20:20.

 
Postat de catre Bot Eugen la data de 2012-04-27 20:21:21
         
 
  "Pe de alta parte ma mahneste aceasta superioritate pe care o afisati in raport
cu un coleg de sait care se straduieste sa se alinieze cu timpurile.
Daca v-as 'pune in aceeasi oala' cu dl Latunski de exemplu,
si el v-ar trata ca pe un hurmuzache care ar fi sentimentele dvs?"


Dacă pentru dvs. criticul latunski reprezintă un reper literar de luat în considerare, atunci
nu pot decât să vă invit să vă delectați din gunoaiele pe care le conține din abundență
ultima sa "capodoperă literară", asta bineînțeles dacă sunteți receptiv la texte autobiografice
și dacă aveți cunoștințe minime de limbă rusă.


"Desigur diferentele intre cele doua creatii exista dar, in acelasi timp,
exista si asemanari."


"Dar in acelasi timp, si dvs si dl Hurmuzache sunteti croiti dupa
chipul si asemanarea spiritului europeic : Hai sa ne balacarim fara sa ne injuram pe fata!"


Domnule Pușcă, ce să înțeleg de aici? Că doriți să ne înjurăm pe față?

"De exemplu:

Și știți de ce? pentru că atât din pdv literar cât și profesional îmi păreți un om autosuficient care își închipuie
că le cunoaște pe toate și că în consecință își permite să dea verdicte.
și nu e vorba de valoarea textului de mai sus, care e cum e, ci de atitudinea pe care o afișa?i. Crede?i-mă, nu sunte?i în măsură să da?i verdicte în poezie.
Vă spun asta în cunoștință de cauză.’
‘pretențiile tale frizează penibilul. ești la fel de plictisitor în ceea ce(și cum)comentezi, ca și în ceea ce(și cum) scrii.’ Bot Eugen

‘Cand un scripcar se crede mare violonst,,,Du-te,
nene si aerisesteti neuronii!...’
‘Uite,numai asa, sa vad daca crapa fierea in tine,am
sa-ti postez astazi cateva lucrusoare care sper sa-ti faca o duminica asa cum o meriti...’ Vasile Hurmuzache

Sunt asemanatoare? SUNT dle Eugen Bot! Si e pacat…"


Mai sus, inițial spuneți că există și asemănări între "cele două creații", apoi faceți un colaj din "comentarii" -
și mai aveți pretenție că sunteți obiectiv... rușine.
Apoi, faceți aceeași greșeală pe care i-ați
reproșat-o lui Dragoș Iovan, și-anume faptul că faceți colaje din comentariile mele, făcând
în același timp abstracție de context și de persoane-personaje
cărora aceste le-au fost adresate. De ce nu ați adus în discuție comentariile mele alături
de injuriile și atacurile la persoană care mi-au fost adresate de câțiva useri sub textele mele?!



"Dvs tineti de la o vreme sa va marcati timpul la care postati poemul.
Si daca data scrisa sub poem este 16 sau 19.04. 1012 noi, cititorii,
intelegem ca acea data este cea la care a fost conceput poemul.

Iar daca data inregistrarii lui pe sait este 16 sau 19.04.2012 inseamna ca
nu a existat niciun fel de timp intermediar.
Ati scris poemul si l-ati publicat.
La asta m-am referit cand am afirmat ca aveti ‘lipsuri majore la capitolul Rabdare!
Niciunul nu are "curaj" sa lase materialul proaspat 5-6 zile sa se 'raceasca',
abia apoi sa revina asupra lui sa ii aduca modificari si dupa
ce le place lor cu adevarat -se verifica prin lecturi repetate cu voce tare-
sa il arate si publicului.’"

Dacă ați fi consultat pagina mea de autor, ați fi văzut, poate, că am și blog. Dacă ați fi intrat pe blog ați fi văzut
că textele publicate pe europeea, au fost cu mult timp înainte publicate pe blog și pe alte siteuri literare.
În consecință, observația sau presupunerea dvs cum că nu dau dovadă de răbdare și public direct
textele pe site, pică în derizoriu. Astfel încât reproșul dvs cu Nerăbdarea, adresat unui user care
a postat pe europeea 3 texte în aprilie și 3 - în martie mi se pare efectiv o tâmpenie .Și-am să postez
pe acest site din ce în ce mai rar, din moment ce apar tot felul de clone cu pastișe de 2 lei
și ocupă aproape în întregime toată pagina cu niște pastișe de 2 lei, care li se par geniale. Pe alte siteuri, în mod normal, textele de genul ăsta
și-ar fi aflat locul în atelier și nu pe prima pagină.


http://boteugen74.wordpress.com/

http://boteugen74.wordpress.com/2012/03/03/antipodul/

http://boteugen74.wordpress.com/2012/03/25/antipodul-ii/

http://boteugen74.wordpress.com/2012/03/25/diaprel/


"Grav este ca reactionati greu.
Au fost necesare mai multe interventii pentru a va corecta acel ‘prinde-ti-l’
din Antipodul II. "


Domnule Pușcă, unii, pe lângă faptul că scriu în timpul liber apoi publica pe siteuri, au o meserie și merg zilnic
la serviciu, iar în weekend frecventează cenacluri, ori susțin recitaluri și multe altele ...
Or dacă dvs vă închipuiți că eu stau toată ziua pe europeea, atent la ce bazaconii spune x
ori y dub textele mele, vă înșelați... Și nu, nu am corectat pentru că a zis cutare ori cutare,
ci din proprie inițiativă. Oricum văzusem greșeala de mai demult, doar că nu prea am avut timp liber să intru pe site.


Cât despre ideea de dedublare(ei, ce să zic, acum ai descoperit și tu America!) nu e decât aisbergul de la suprafață, multe din situațiile ori personajele descrise în texte sunt cât se
poate de reale.


"Si ca sa va convingeti ca gresiti afirmand:
‘pentru că mi se pare evident: sunteți superficial în aprecieri și comparații ...’ Eugen. 22:41
va las placerea sa descoperiti si reparati cateva greseli pe care un manuitor al literei, care se considera superior d-lui Hurmuzache, nu ar trebui sa le faca:

‘și ea începuse să- [și]
râdă de mine,’ Mica tigariada

‘când de pat, când de masă, când de [un] perete.’ Simbioza
‘ca-ntr [-] un târziu’ În contratimp

‘el își croia cale prin deșertul din mine,
fiecare din[+tre] noi fiind însoțit de…’ Cazual

Vedeti, dle Eugen Bot, ca sunt lucrari asupra carora trebuie sa insistati?
De aceea v-am dat sfatul cu perioada de pauza a textului, pauza urmata de recitirea lui de cateva ori ,
modificarea si abia apoi publicarea. Ca sa respect datina, va mai dau doua sfaturi:

Unul este legat de coerenta semantica a textelor dvs .
Exemplul de mai jos va fi cred edificator:

"Tăcerea ta, o, Doamne,
este extrem de grăitoare..." din ...șlefuind stiletul lirei cu mâna-nsângerată...
ar suna mai bine si ar avea mai mare efect daca ar fi:
"Tăcerea ta, o, Doamne,
Tăcerea ta, atat de grăitoare..."
Mai ales daca tinem cont de evolutia sensului notiunii de ‘extrem’.
Nimic din ce face divinitatea nu este extrem."


Domnule Pușcă, în mod evident, textele vor fi revăzute la un moment dat încă o dată înainte
de a fi publicate pe hârtie. Nu zic, e posibil, din când în când, să-mi apară
câte o greșeală gramaticală sau câte un typo într-un text sau altul, însă,
pe de altă parte, nu pot să nu observ că felul dvs de a citi
și analiza o poezie este unul școlăresc. Iar în ultimul pasaj, nu sunt de acord cu părerea dvs.
Tăcerea în acel context rămâne "extrem de grăitoare" - poeții știu de ce.


"Si al treilea sfat:
Nu va ariciti la toata lumea de pe sait pentru ca, desi exista cativa
indivizi care in loc sa isi foloseasca abilitatile intelectuale pentru creatie
prefera sa creeze pseudo-tensiuni liricoide –ca sa utilizez terminologia lor –
exista si cativa scriitori buni de la care puteti invata cate ceva. Si ca sa nu dau motive cartitorilor- eu NU ma numar printre ei.
Sfaturile de mai sus puteti sa le urmati sau sa le ignorati, alegerea va apartine."


Domnule Pușcă, dacă ați fi avut măcar un pic de spirit de observație, ați fi realizat că
intru atât de rar pe europeea, încât sfaturile și reproșurile pe care mi le faceți sunt de-a dreptul
tendențioase și neconforme cu realitatea. Numărați câte texte am postat eu în ultima lună pe site raportat
la alți autori.
Alegeți măcar un text din cele postate de clona în cauză, care să prezinte
nu valoare, ci măcar un cât de mic interes literar. Există pe site, sau au existat cel puțin
3-4 autori care scriu ori scriau foarte bine în vers clasic, inclusiv și sonete. La VH nu găsești așa ceva;
Or, în vers clasic trebuie să fii foarte inventiv ca să captezi atenția cuiva.
Așadar,Comparația pe care o faceți dintre mine și vh,
este una copilărească, atâta timp cât n-ați luat în seamă nici măcar "vârsta literară" a fiecăruia dintre noi.
I-ați fi putut ține acestei clone partea, totuși, într-un
mod mai voalat, altfel, tot ce scrieți mai sus - e departe de realitate și țipător de neadevărat.
În consecință,
Ion Gabriel Pușcă, dovezile și explicațiile dvs sunt de-a dreptul hilare, pentru că nu corespund realității.
Nu e vorba de superioritate din partea mea, ci de o reacție absolut normală la niște erori de judecată
pe care le emiteți și de care, pesemne, nu sunteți conștient. Îmi permit și eu să vă dau un sfat:
înainte de a emite judecăți, încercați să vă documentați cum trebuie.


Seară bună,
Eugen.
20:15

 
Postat de catre Bot Eugen la data de 2012-04-27 20:15:52
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Domnule Eugen Bot,
faptul ca am facut cateva observatii despre lucrarea dvs si despre materialul dlui Hurmuzache este departe de intentia de a va 'pune in aceeasi oala'.
As fi fost magulit daca dvs ati fi observat de unde a plecat aceasta intamplare si mai ales daca ati fi inteles ca eu am emis o opinie care nu este nici definitiva, nici definitorie pentru lucrarile dvs sau ale dlui Hurmuzache .
Pe de alta parte ma mahneste aceasta superioritate pe care o afisati in raport cu un coleg de sait care se straduieste sa se alinieze cu timpurile. Daca v-as 'pune in aceeasi oala' cu dl Latunski de exemplu, si el v-ar trata ca pe un hurmuzache care ar fi sentimentele dvs?

Desigur diferentele intre cele doua creatii exista dar, in acelasi timp, exista si asemanari.

In primul rand exista diferenta ca dvs faceti parte dintre cei care au avut ca model decedatele pseudocurente literare boierism, fracturism (sa nu uitam ca ati venit printre ‘mitici’ in 2003) si nu incercati sa depasiti momentul (ba chiar il eternizati prin agresivitatea cu care optati sa raspundeti unor observatii), pe cand dl Hurmuzache (care se zbate de cand a iesit la pensie pentru un loc in agora poetica) are ca model duelurile intelectuale din perioada interbelica dar mai are de muncit pana va tine cu finete in mana bisturiul liric . Deocamdata a gasit zacamantul din care extrage fier pentru el.

Dar in acelasi timp, si dvs si dl Hurmuzache sunteti croiti dupa chipul si asemanarea spiritului europeic : Hai sa ne balacarim fara sa ne injuram pe fata! De exemplu:

‘Și știți de ce? pentru că atât din pdv literar cât și profesional îmi păreți un om autosuficient care își închipuie că le cunoaște pe toate și că în consecință își permite să dea verdicte. Și nu e vorba de valoarea textului de mai sus, care e cum e, ci de atitudinea pe care o afișați. Credeți-mă, nu sunteți în măsură să dați verdicte în poezie.
Vă spun asta în cunoștință de cauză.’
‘pretențiile tale frizează penibilul. ești la fel de plictisitor în ceea ce(și cum)comentezi, ca și în ceea ce(și cum) scrii.’ Bot Eugen

‘Cand un scripcar se crede mare violonst,,,Du-te,
nene si aerisesteti neuronii!...’
‘Uite,numai asa, sa vad daca crapa fierea in tine,am
sa-ti postez astazi cateva lucrusoare care sper sa-ti faca o duminica asa cum o meriti...’ Vasile Hurmuzache

Sunt asemanatoare? SUNT dle Eugen Bot! Si e pacat…


Dvs tineti de la o vreme sa va marcati timpul la care postati poemul. Si daca data scrisa sub poem este 16 sau 19.04. 1012 noi, cititorii, intelegem ca acea data este cea la care a fost conceput poemul.

Iar daca data inregistrarii lui pe sait este 16 sau 19.04.2012 inseamna ca nu a existat niciun fel de timp intermediar. Ati scris poemul si l-ati publicat. La asta m-am referit cand am afirmat ca aveti ‘lipsuri majore la capitolul Rabdare! Niciunul nu are "curaj" sa lase materialul proaspat 5-6 zile sa se 'raceasca', abia apoi sa revina asupra lui sa ii aduca modificari si dupa ce le place lor cu adevarat -se verifica prin lecturi repetate cu voce tare- sa il arate si publicului.’

Grav este ca reactionati greu. Au fost necesare mai multe interventii pentru a va corecta acel ‘prinde-ti-l’ din Antipodul II. Ma bucur in schimb ca ati operat schimbarea la ‘Antipod’ creindu-va astfel un ccap de pod pentru un eventual ciclu. Insistati pe ideea dedublarii este un subiect puternic care ofera multiple posibilitati de introspectie poetica.

Si ca sa va convingeti ca gresiti afirmand:
‘pentru că mi se pare evident: sunteți superficial în aprecieri și comparații ...’ Eugen. 22:41
va las placerea sa descoperiti si reparati cateva greseli pe care un manuitor al literei, care se considera superior d-lui Hurmuzache, nu ar trebui sa le faca:

‘Și ea începuse să- [și]
râdă de mine,’ Mica tigariada

‘când de pat, când de masă, când de [un] perete.’ Simbioza
‘ca-ntr [-] un târziu’ În contratimp

‘el își croia cale prin deșertul din mine,
fiecare din[+tre] noi fiind însoțit de…’ Cazual

Vedeti, dle Eugen Bot, ca sunt lucrari asupra carora trebuie sa insistati? De aceea v-am dat sfatul cu perioada de pauza a textului, pauza urmata de recitirea lui de cateva ori , modificarea si abia apoi publicarea. Ca sa respect datina, va mai dau doua sfaturi:

Unul este legat de coerenta semantica a textelor dvs . Exemplul de mai jos va fi cred edificator:

"Tăcerea ta, o, Doamne,
este extrem de grăitoare..." din ...șlefuind stiletul lirei cu mâna-nsângerată...
ar suna mai bine si ar avea mai mare efect daca ar fi:
"Tăcerea ta, o, Doamne,
Tăcerea ta, atat de grăitoare..."
Mai ales daca tinem cont de evolutia sensului notiunii de ‘extrem’. Nimic din ce face divinitatea nu este extrem.

Si al treilea sfat:
Nu va ariciti la toata lumea de pe sait pentru ca, desi exista cativa indivizi care in loc sa isi foloseasca abilitatile intelectuale pentru creatie prefera sa creeze pseudo-tensiuni liricoide –ca sa utilizez terminologia lor – exista si cativa scriitori buni de la care puteti invata cate ceva. Si ca sa nu dau motive cartitorilor- eu NU ma numar printre ei.
Sfaturile de mai sus puteti sa le urmati sau sa le ignorati, alegerea va apartine.


In speranta ca am reusit sa arunc o raza de lumina asupra intentiilor mele si ca ati inteles demersurile mele ca fiind orientate spre mai buna intelegere a unor lucruri si nicidecum spre a va minimaliza eforturile, va salut.


P.S. va asigur ca nicio clona, oricat de "isteata" ar fi, gafeaza monumental facand confunzie intre Alex Stefanescu, criticul literar si poetul Radu Stefanescu, editor pe Europeea.
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2012-04-26 12:10:30
         
 
  ...iar să mă puneți pe mine în aceeași oală cu o clonă(vasile hurmuzache)care scrie atât de prăfuit și anost, încât riști să te apuce criza astmatică, în timp ce-l citești, mi se pare de-a dreptul jenant și ridicol.

Eugen
22:49
 
Postat de catre Bot Eugen la data de 2012-04-25 22:49:14
         
 
  "Atat Hurmuzache cat si Bot au lipsuri majore la capitolul Rabdare! Niciunul nu are "curaj" sa lase materialul proaspat 5-6 zile sa se 'raceasca', abia apoi sa revina asupra lui sa ii aduca modificari si dupa ce le place lor cu adevarat -se verifica prin lecturi repetate cu voce tare- sa il arate si publicului. Nu este o greseala ci (din nefericire) o obisnuinta a majoritatii incepatorilor in literatura de astazi. "


Ion Gabriel Pușcă, mă faceți să râd, zău ...
nu mă întrebați de ce, pentru că mi se pare evident: sunteți superficial în aprecieri și comparații ...

Eugen.
22:41
 
Postat de catre Bot Eugen la data de 2012-04-25 22:41:21
         
 
  Liviule, pune-l să ne explice pe guralvnic și să traducă din limbaj de furnir în româna colocvială, sintagmele "lovituri mai mult sau mai puțin reflexive sub centura intențiilor" și "conditionarea mentala impusa prin negativismul din mass-media sa fie atat de puternica incat sa nu mai facem distinctia intre realitate si exagerare".  
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2012-04-25 07:45:58
         
 
  sorinache, du-te și compune un catren, joacă-te cu videoclipurile, nu vezi că vorbim despre lucruri serioase?!  
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2012-04-25 07:43:18
         
 
  Reche, asa-i ca daca nu sunt ciminte ma parasti la Alex Stefanescu?

 
Postat de catre General Motors la data de 2012-04-24 23:56:53
         
 
  Domnule Liviu S Bordas, imi permit sa va reamintesc ca nu am primit nicio solicitare din partea dvs pe adresa [email protected] legata de subiectul grainici si cuvantari.

Ori, din cate observ, dvs vreti sa va dumiriti, asa, din senin. Aplicati si veti fi mai mult decat sunteti acum...

Cum spuneati? Bustean?
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2012-04-24 21:54:11
         
 
  In urma unei discutii in contradictoriu cu distinsul nostru coleg Liviu S. Bordas, despre notiunea de "cuvantar"
Ion Gabriel Pusca

Da' despre noțiunea de grainic? Că doar dezbăturăm și despre ea. Și m-ați lămurit buștean.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2012-04-24 20:59:32
         
 
  Donule Latunski imi sunteti dator. Acum cateva zile cereati reinvierea 'blajinului' Peia. Iata-l, in pastele blajinilor! :)

Cat despre rugamintea pe care mi-ati adresat-o iata raspunsul:

- Antipodul II, de Eugen Bot

Eugen Bot este la etapa de exercitiu. Scrie utilizand obiectele si obiceiurile lui de zi cu zi. Cauta, in Antipodul, un univers al dedublari dar este inca neconvingator deoarece nu respecta tema pana la capat, nu are o idee cadru pentru a genera un spatiu metaforic coerent si este superficial in abordare. Se simte lipsa unui instrumentar poetic slefuit.
La Antipodul II -inca nu am reusit sa inteleg de ce a simtit nevoia de a articula titlul- la Antipodul II, spuneam, DACA AS PUTEA TRECE PESTE BARBARISMUL cu care mutileaza gramatica lb romane, singurul lucru care atrage atentia este greseala gramaticala. Incearca un joc de sensuri, neizbutit, si nu respecta gradarea temporala a verbelor.

In concluzie dl Bot Eugen este, in opinia mea, un tanar care incearca sa surprinda printr-un 'ceva' pe care nu l-a gasit. Din pacate face parte dintre poetii (termenul este folosit pentru incurajare) care scriu dupa intuitie si se grabesc sa publice imediat pentru a-si demonstra sisei si celorlalti prolificitatea poetica. Are doar scuza lipsei de experienta.


Dl Vasile Huruzache in calitate de autor (termenul este folosit pentru incurajare)
al materialul 'De la baudelaire la budelar' ne face una dintre cele mai complete demonstratii despre cum se poate versifica slab despre nimic.
Textul, daca se doreste unul cu substrat, axat pe ironie si cu sfichi conotativ, este ratat. Ii lipseste fluiditatea, metafora sprintara si OBIECTUL. Dl Hurmuzache, presupunand ca nu este o clona, s-a lasat atras intr-un joc fara miza, un joc al orgoliilor marunte si al nevoii de refulare.


Atat Hurmuzache cat si Bot au lipsuri majore la capitolul Rabdare! Niciunul nu are "curaj" sa lase materialul proaspat 5-6 zile sa se 'raceasca', abia apoi sa revina asupra lui sa ii aduca modificari si dupa ce le place lor cu adevarat -se verifica prin lecturi repetate cu voce tare- sa il arate si publicului. Nu este o greseala ci (din nefericire) o obisnuinta a majoritatii incepatorilor in literatura de astazi.

Sper ca a reusit sa va risipesc indoielile dle Latunski :)

Nu am folosit un limbaj de specialitate deoarece nu era cazul.
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2012-04-23 19:04:29
         
 
  sorinele, la nivel de bagaj cultural și meșteșug liric tu ești cam la două mile terestre sub pingeaua bocancului lui Peia, așa că firesc ar fi să te exprimi tăcînd dacă ai coroane din aur în gură nu din pleu curat...știi dictonul, cu tăcerea nu?  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-04-23 18:21:02
         
 
  Na, ca l-ati trezit si pe peia! Acu' sa te tii distractie pe europeea!

 
Postat de catre General Motors la data de 2012-04-23 18:11:06
         
 
  guralivul bocciu pușcă mi-a pomenit numele, tam-nisam, (oricum, după pușcă merge orice semn grafic, inclusiv ghilimetele!)
 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-04-23 17:49:50
         
 
  „...Peia si inca vreo doi,trei nostalgici de pe aici, care au fost educati -daa au fost educati- cu injuraturi si suturi in spate.” (pușcă)


În viața de toate zilele dai peste tot felul de gheșeftari, cu ceafa groasă și burdihanul cît zeppelinele.
Instinctiv, realizezi că trebuie să te ferești din calea lor pentru a nu risca să devii un fel de bol alimentar în mestecăul efervescent al macăilor. Se întîmplă, însă, că, potrivit unui fatal clinamen social, greu de evitat, gibonii a-toate-înfulecători, ghidați de un instinct ingurgitabil fără greș, să te descopere oriunde te-ai furișa din traiectoria lor devoratoare.
Unii dintre aceștia, pentru a-și teoretiza belle-hartistic eternele ebuliții gastrice, se dau mari mînuitori de vorbe. Fac, altfel spus, un fel de literaturnie gargantuelică, încercînd a ocupa, cu posteriorul lor prodigios și etern bolborositor, întreg spațiul vital al oricărui așezămînt, fie el și cultural. Îl parazitează insistent, dînd din coate, pretind, cer, impun, tapează, taxeză, bravează sperînd, în felul acesta, să se facă remarcați. Se aseamănă foarte mult cu un fel de panzere din cauciuc, menite a înșela vigilența pușcașilor-aviatoril, în căutare de divizii staționate la sol.

Un astfel de exemplar este acest pușc㠖 nume hazliu care trimite, involuntar, la rime gen: dușcă, cușcă, mușcă, vipușcă! – mare amator de chilabale culturinice, încheiate, inevitabil, în fum de mititei și ceafă de porc, asezonate cu drogangeală de damigeană pîntecoasă și voioasă. Pîntecoșenia și voioșenia fiind singurele lor daturi metafizice, în măsură a le trasa căi sapiențiale în existență.
Insul nu-și găsește locul – ba-i aici, ba prin Focașani, hălăduind neobosit după buzunare darnice, în măsură a-i susține agitația-i intestinală, veșnic nesătulă. Pentru asta, cuvîntează incontinent, minte fervent, imită inerent, digeră coproeminent. Se crede un fel de gealat de Cuțarida, gata oricînd să-ți ia beregata-n tăiș, dacă nu corepunzi la amoare. În fapt, e o biată treanță fîlfîitoare, care se crede stindard de generație.
Singurul răspuns la garagariseala-i de bodegă? Flegma între ochi!

PS: Aștept ca disicipolul său, vechilul escu, să mă atenționeze, geriatric – deși este ferm plasat în același perimetru, în care face pe junele, distriobuind ironii răsuflate, la dresa altora, pe zona muppets show – să atenționeze-sancționeze, zic, pentru discurs out of roules.
Dar îl atenționez că, deși nu am mai glăsuit pe aici în niciun fel despre nicenimeni, guralivul bocciu pușcă, mi-a pomenit numele, tam-nisam, într-un context injurios care a cerut, musai, replică pe măsură.
Altcum, mocirleală plăcută în sacrul spațiu al literaturii de „valoare”, în care „profesioniști” debordanți, precum pușcă & cîțiva pe măsură și teapă, țopăie și ei, ca muțunachii în bîlciul deșertăciunilor!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-04-23 17:38:50
         
 
  Iovan-Rechesan repet:

Nu balacareala si mistocareala de bodega literara -pe care o promovati- sunt calea spre literatura.

Si chiar va indemn, sincer, inainte de a vorbi, verificati-a sursele altfel cadeti in ridicol asa cum ati patit cu articolul copilaresc 'Atentionare'. Pacat canu doriti sa depasiti acest nivel.

De aceea spuneam ca nu aveti arsenalul necesar pentru a face cercetare si a scrie materiale cu greutate.

In continuare va deplang.
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2012-04-23 17:25:15
         
 
  în loc să dai un search pe wikipedia, dovedind culmea o superficialitate nepermisă la un editor și mai știu eu ce coordinator, puteai aprofunda, cu de pildă criticii depre critic:

„Alex. Ștefănescu este un critic foarte talentat, care și-a făcut mâna, cum se spune, în gazetăria literară (și nu numai literară). Am remarcat și altădată că el și confrații lui de vârstă vin în cronica și recenzia de carte nu dinspre învățământ, ca înaintașii lor, care de la întemeierea disciplinei au fost de obicei profesori, fie de liceu, fie de universitate, ci dinspre gazetărie. Acum vreo douăzeci de ani a existat o polemică pe această temă, unora dintre profesorii noștri părându-li-se că tinerii publiciști care eram noi pe atunci contravin, în articolele din reviste, normelor de seriozitate științifică în vigoare. Însă, lăsând la o parte această din urmă impresie, care exprima doar o furie de moment, o adevărată ruptură metodologică și stilistică între critica didactică și cea publicistică nu se produsese încă și poate nu s-a produs nici mai târziu; în orice caz, deosebirile de obiect, de obiectiv și de ton sunt mai mari astăzi decât ieri. Dintre toți comentatorii actualității literare, Alex. Ștefănescu este cel mai departe de didacticismul (oricât de bine ascuns) al cronicii tradiționale, și cel mai avansat pe drumul unei întâmpinări de tip jurnalistic, care are alte standarde și se adresează, în principiu, unui public nou. Într-un fel articolele lui seamănă din ce în ce mai mult cu ale cronicarilor din presa franceză de azi, un A. Rinaldi, de pildă.”



(Nicolae Manolescu, în România literară nr. 8/ 1988)



„Alex. Ștefănescu aparține pleiadei de critici literari care se afirmă în anii ’70, când, pe nivelul de profunzime al spațiului literar, bătălia pentru autonomia esteticului era definitiv câștigată. Ideologia lor literară, în esență anti-marxistă și complet eliberată de canoanele proletcultismului, se fundamentează, pe de o parte, pe modernismul autohton, iar pe de alta se reatașează metodologiilor criticii occidentale contemporane, cu preponderență ale noii critici franceze.”;

„Alex. Ștefănescu este singurul critic român contemporan care, metodic, conferă criticii caracteristicile unui «act de persuasiune». El face uz de o veritabilă strategie de seducere a cititorului: limbajul este dezabstractizat, fără a-și pierde însă competența și precizia conceptuală; expresia critică, mereu dezinvoltă și de multe ori memorabilă, are o anumită materialitate fragedă, fiind astfel ușor de receptat; plăcerea lecturii și a scrisului, aproape palpabilă, devine contaminantă și îmbie la reverii hedoniste; în sfârșit, discursul e împănat de comparații sugestive și cu atât mai șocante cu cât nu se produc în spațiul livrescului, ci al experienței comune, conținând și o infuzie de umor grațios care întreține comuniunea afectivă cu cititorul.”



(Petru Poantă, în Dicționarul esențial al scriitorilor români, București, Ed. Albatros, 2000)



DESPRE ISTORIA LITERATURII ROMÂNE CONTEMPORANE (1941–2000), publicată în 2005 la Ed. Mașina de scris:



George Bălăiță: „Alex Ștefănescu a scris o carte. Cartea este foarte mare și grea. Eu o citesc cu o plăcere nebună. Chiar când nu îmi convine deloc. Culmea, mai ales atunci!.”



Tudorel Urian: „Una peste alta, impresionanta sinteză a lui Alex Ștefănescu este o carte bijuterie (prin iconografie și eleganță), menită să facă lumină în hățișul politico-literar care a sufocat spiritualitatea românească după cel de-al doilea război mondial. Categoric, este unul dintre marile evenimente editoriale ale anilor de după căderea comunismului.”



Nicolae Breban: „Faptul că harnicul și extrem de talentatul critic Alex Ștefănescu își adună, cum se spune, între amplele coperți ale unui op, cercetările sale de istorie literară ce durează de mai bine de un deceniu, publicate cu aplomb în distinsa foaie pe care o conduce – România literară (alături de alți doi distinși critici și istorici literari, Nicolae Manolescu și Gabriel Dimisianu, aparținând însă unei alte generații literare!) este extrem de îmbucurător.”



Cornel Ungureanu: „Mărturisesc că am citit Istoria... lui Alex Ștefănescu cu mare plăcere (poze, paragrafe inteligente, stil artist, sclipiri, propoziții memorabile) și cu uimiri egal distribuite pe fiecare pagină. Ubi sunt qui ante nos? Unde-i ilustrul Paler, rafinatul Sorin Titel, unde-s Ștefan Agopian și Bedros Horasangian?”



Doina Cernica: „Sentimentul contemporaneității autorului Istoriei cu scriitorii prezenți este pătrunzător, ca și cum Alex Ștefănescu i-ar fi cunoscut îndeaproape pe toți.”



C. Stănescu: „Ca o femeie sedusă și prea mult răsfățată, literatura română s-a văzut la un moment dat abandonată. Spre a reintra în grațiile publicului e nevoie, o nevoie disperată!, de recuperatori, de intermediari și de seducători spre a reanima o iubire pierdută: Alex Ștefănescu este unul dintre ei, în clipa de față cel mai proeminent. Istoria… lui este, cu alte cuvinte, o veritabilă operă de seducție.”



Al. Cistelecan: „Alex Ștefănescu ar fi scris, de fapt, o cu totul altă istorie, dacă n-ar fi vrut să aibă, cu aceasta, succes prin scandal.”



Angelo Mitchievici: „Alex Ștefănescu nu face decât să coboare literatura la nivelul mahalalei, provincializând-o prin idiomul său burlesc.”



Anghel Gâdea: „Ceea ce fascinează în primul rând, când răsfoiești această carte, este sentimentul că te afli în fața unui spectacol de personalitate.”



Ana Dobre: „Autorul realizează pertinente și emoționante «tablouri de epocă» în care se exercită talentul literar, informația, capacitatea de a releva sensul evenimentelor subordonate unei viziuni personal integratoare.”



Paul Cernat: „Oricît de «didactic-bătrînească» ar fi Istoria… lui D. Micu, oricît de grăbită cea a lui E. Negrici, ele nu trădează disciplina, în vreme ce Alex. Ștefănescu o simulează cu vervă sfidînd-o. Cartea sa e un spectacol al simulării într-o eră a simulacrelor care sacrifică profesionalismul «impopular» pe altarul vedetismului polemic.”



Lucia Dărămuș: „Romanul fără sfârșit (Istoria literaturii române contemporane, 1941-2000), autor Alex Ștefănescu, rămâne în istorie ca un spectacol de măiestrie scriitoricească.”



Eugen Simion: „Citind Istoria lui Alex Ștefănescu, m-a surprins faptul că, vorbind de scriitorii de azi, criticul nu uită să precizeze, cu o insistență pe care nu o înțeleg, cu cine votează aceștia după 1990.”



Nicolae Rotund: „Analizele fiecărui scriitor în parte plac lectorului, fie el și foarte pretențios – chiar dacă nu cred că totdeauna conving. Analogiile și caracterizările, unele de-a dreptul surprinzătoare ca metafore sporesc gradul de interes.”



Mihail Gălățanu: „Ceea ce consemnează Alex Ștefănescu în Istoria literaturii române contemporane (1941–2000) nu este altceva decât spectacolul literaturii. Astfel spus, Istoria... cu pricina este, într-un fel, o carte de aventuri. Un soi de thriller. Ea ne spune ce s-a mai întâmplat cu… literatura, palpitant, după… G. Călinescu.”



Nicolae Stroie: „Ceea ce mi se pare a fi coloana de susținere a Istoriei... d-lui Alex Ștefănescu este tocmai acest tip de ,«portret psihologic» cu ajutorul căruia cititorului i se oferă șansa de a face inedite conexiuni între OM – SCRIITOR – OPERĂ, astfel încât revelația valorii să înfioare ca o Odă a bucuriei chiar și atunci când «opera» pare a se fi neantizat odată cu omul.”



Gabriel Pleșea: „Rușine, de trei ori rușine lui Nicolae Manolescu (director al României literare și președinte al USR), lui Gabriel Dimisianu (director adjunct al României literare și președinte al Juriului de decernare al Premiilor USR), și celorlalți din Juriu! Ați terfelit un Premiu al USR, fie el «special», acordându-i-l impostorului critic Alex Ștefănescu (redactor-­șef al României literare).”



Gheorghe Grigurcu: Istoria lui Alex Ștefănescu? E ca un centaur. Jumătatea omenească ar fi cea a unui remarcabil dar literar, a unei capacități de analiză penetrantă pe făgașul unei fericite individualizări expresive. Jumătatea cabalină ar ține de «terestritatea» unor prejudecăți, a unei forțe inerțiale, a unei – să folosim cuvântul adecvat – eugensimionizări.”



Dan C. Mihăilescu: „Când am vorbit la Uniunea Scriitorilor, alături de Nicolae Manolescu și de Daniel Cristea-Enache, la lansarea cărții, am numit actul lui Alex Ștefănescu un curaj de kamikadze – că tot e la modă terorismul –, mai precis, o suită de opțiuni și medalioane fermecătoare, dar cu finalitate sinucigașă în planul receptării de specialitate. Ultrahărțuit de scriitorimea mai mult sau mai puțin veleitară, megalomană, resentimentară și etern cârtitoare, înzestrat din plin cu o subiectivitate invariabil ultragiată, ins nestăpânit, imprevizibil, cu atitudini frecvent oximoronice, sensibil, coleric și retractil cu puseuri virulente, Alex Ștefănescu surprinde constant prin apetitul enorm pentru extreme și stupefiază prin tenacitatea cu care le infuzează substanță în ciuda tuturor riscurilor. El pășește fericit pe cărbuni încinși, ca fachirul, dă cu bâta-n baltă cu o frenezie sadomasochistă vecină cu cea a lui Cristian Tudor Popescu, taman când îți este lumea mai dragă, având o plăcere nebună de a-și da singur foc la valiză, în public.”



Grid Modorcea: „Cât de jos a ajuns acest om, poate fi cel mai lesne demonstrat cu urmǎtoarea micǎ observație: în istoria lui Aș, numele meu apare o singurǎ datǎ la Indice de nume, cu trimitere la pag. 1110. Dar acolo, unde ar fi trebuit ca cititorul sǎ dea poate peste fișa mea, numele meu lipsește.”



Marina Cap-Bun: „Deși trăitor într-o epocă în care solipsismul teoretic și pletora terminologică au încurajat o sofisticare stilistică ce merge uneori până la incomprehensibilitate, Alex Ștefănescu nu s-a lăsat câtuși de puțin contaminat de modă, nu a uitat nici o clipă că nu scrie această istorie doar pentru specialiști, ci și pentru generații întregi de elevi și studenți, de cititori de literatură care activează în domenii diverse. De aceea, accesibilitatea textului pare a fi un principiu programatic de la care nu s-a abătut pe parcursul celor 1175 de pagini.”



Virgil Rațiu: „După publicarea ILRC a început «bombardamentul». Reviste de literatură și reviste culturale din București și din țară, hebdomadare, lunare ori trimestriale, au abordat «fenomenul» din tot felul de unghiuri și din «orice poziție». Numai că protagoniștii unor atare încrâncenări, porniți pe sfadă de nivel național, majoritatea fac parte dintre acei scriitori care nu au fost cuprinși în paginile Istoriei.”



Nicoleta Sălcudeanu: „Alex. Ștefănescu este un critic literar profund, funciarmente nedrept. Nedreptățile sale însă, deși încasate cu urzicături de majoritatea celor vizați, sunt de fapt inofensive. [...]Ceea ce-i este caracteristic, e fervoarea citirii, pantagruelica hămeseală a lecturii din toate zările, de toate vârstele, neobosirea în a se livra literaturii. [...] Greșeala receptării istoriei lui Alex. Ștefănescu pleacă de la premisa (falsă) a unei instanțe abstrase și voit cocoțate în distanțare. Ori el nu vrea și nu poate fi în transcendența textului examinat. El se situează întotdeauna în interiorul acestuia. E în el. Și, desigur, nu se ferește de răfuieli, de ce ar face-o? Stă așezat în cartea sa de un metru cub, e instalat în lecturile sale și face ce vrea cu ele. Dar niciodată judecățile sale (decât prin incluziune sau omisiune) nu sunt flagrant greșite.”



Mircea Muthu: „Istoria literaturii române contemporane (1941-2000) a lui Alex Ștefănescu nu este, de fapt, o istorie a literaturii române contemporane. De mult n-am văzut un asemenea rateu de proporții, expus într-o impecabilă haină grafică. Lipsa de criterii și adecvare – cel «politico-literar» e o invenție! –, și necesare unei sinteze (chiar și intențională fiind!), absențele scandaloase ale multora dintre scriitori, portretistica în descendență călinesciană, dar flancată de stilul jurnalistic lipsit adesea de adâncime ș.a., toate acestea fac din opul, elegant altfel, o nereușită răsunătoare în materie de studiu retrospectiv și nu numai.”



Carmen Mușat: „Istoria literaturii române contemporane este, în cel mai bun caz, o galerie de portrete, o colecție de eboșe critice și de «perle» de un ridicol savuros. Stilul plebeu, de o familiaritate ce frizează, adeseori, grobianismul, împănat cu metafore și comparații flamboaiante, dezvăluie la tot pasul lipsa de intuiție critică și de erudiție, marcă inconfundabilă a discursului lui Alex Ștefănescu. Autorul ne face cu ochiul, complice, se extaziază retoric în fața unor inepții, pe care le decretează, fără să clipească măcar, capodopere incontestabile, acordă la tot pasul certificate de «talent literar» (cu aceeași eficiență cu care papii împărțeau, pe vremuri, indulgențe), povestește romane și nuvele pentru a le «comenta» apoi în stilul unui adolescent care citește pe ascuns reviste interzise minorilor.”



Radu Vancu: „Personal, am experimentat lectura opusului magnum într-un al treilea fel, pe care e de mirare că Dan C. Mihăilescu nu l-a intuit: cu o perversă și, până la un punct, inexplicabilă pentru mine dispoziție masochistă, flagelat aproape pe fiecare pagină de urticante (prin nedreptate ori prin obtuzitate) observații, lacerat de șfichiul plumbuit al unor răutăți incongrue cu demnitatea de istoric literar, și totuși (de aici și masochismul de care vorbeam) incapabil să arunc, așa cum merita, de pereții nevinovați ai camerei voluminosul trup de hârtie al vinovatei cărți, căutând pagină cu pagină să văd până unde se poate merge în materie de impostură critică.”



Eugen Uricaru: „Mă tem că menționarea prea deasă a «curajului» și a «sincerității» ar putea induce impresia, falsă, că Istoria lui Alex. Ștefănescu își găsește rostul și meritele în ordinea «creației» și nu a «judecății». Nimic mai neadevărat – această carte este prin excelență un «instrument de lucru» căruia poți să te încredințezi liniștit. Este o judecată de valoare, în primul rând. Poate talentul cu care este scrisă și sinceritatea asumării responsabilității o fac să fie altfel. Nu văd de ce o Istorie ar trebui să fie plicticoasă. Poate numai pentru că ne-am obișnuit ca adevărul să fie tern și plicticos. [...] Iar sinceritatea… Ei, bine, sinceritatea autorului va fi ținta principală a criticilor, a atacurilor chiar, dar sinceritatea sa, ca istoric și evaluator al literaturii române, este meritul suprem al acestei opere.”



Horia Gârbea: „O operă atât de mare și ambițioasă oferă, desigur, o țintă la fel de ușoară ca și autorul însuși. Dacă Alex Ștefănescu ar fi trăit pe vremea lui Pușkin, abia ar fi trecut de adolescență, nimerit în primul duel. Și Istoria... lui e lesne de ochit, nu de vreun trăgător de elită, ci de ultimul pifan, ceea ce văd prin presă că se întâmplă. La asemenea dimensiuni și miză pariată, nu putea scăpa.

Alex Ștefănescu exclude fără milă autori îndeobște acceptați, interesanți unii. O face în numele gustului său și dreptului de a privi literatura la scară mare, ca pe o hartă pe care rămân numai marile forme de relief, apele principale și orașele mari. Cei considerați de Alex Ștefănescu «sate», «poteci» sau «pâraie» dispar vederii sau sunt amintiți în liste de participanți la fenomen. Asta face ca exclușii să se refere la autor folosind manualul de zoologie, iar la cartea lui cu apel la recuzita bisericească.”



Mircea Bârsilă: „Oricum am privi lucrurile, Istoria… lui Alex Ștefănescu este o lucrare monumentală. Este capodopera unui mare critic literar, iar comentariile asupra ei n-ar trebui să ocolească faptul că, de la Istoria… lui G. Călinescu, este cea mai importantă realizare pe tărâmul istoriei literare. Trebuie să fii prea îndârjit ca să nu te lași cucerit de scriitura lui Alex Ștefănescu (o scriitură alertă, oxigenată, spumoasă), de limpezimea actului critic, de talentul literar – cu deschidere spre ironie și umor – și de precizia sa în stabilirea «diagnosticului» sau, dimpotrivă, a elementelor sănătoase și frumoase ale personalității unei opere. Toate acestea propulsează în prim-plan un discurs critic nou și o vocație critică admirabilă.”



ANA BLANDIANA: „O lucrare de anvergură ca Istoria literaturii române contemporane, 1941-2000 de Alex Ștefănescu trezește stima înainte de a trezi dorința de analiză și spiritul critic. Și asta nu numai pentru că este vorba de o construcție de mari dimensiuni, ci și pentru că asemenea construcții nu sunt prea numeroase în zona de obârșie a Meșterului Manole.”



IONEL BANDRABUR: „Prin neincluderea mea în Istorie... mi-ai făcut cel mai mare rău posibil – rău atît în prezent cît și pentru viitor. Provincia este incapabilă să aibă judecăți de valoare de natură estetică și este mereu cu ochii ațintiți la Capitală. Toți scriitorașii submediocri de aici jubilează în prezent, bucurîndu-se sadic de eșecul meu.

Dumneata, domnule Alex. Ștefănescu, ai prevăzut că așa se va întîmpla și totuși m-ai nedreptățit, lăsîndu-mă de rîsul gloatei de aici. De ce?

Nu există decît o singură explicație realistă și ea este gravă: în ființa dumitale s-a încuibat deja o maladie incurabilă, care progresează pe nesimțite și care, într-un viitor nu prea îndepărtat, te va duce la groapă. Răutatea pe care mi-ai arătat-o în ultimii ani (și care a culminat cu neincluderea în Istorie nu este decât o emanație a acestui rău profund, vital, patologic. Ești un om condamnat, stimate domnule Alex – nu de mine, ci de propriul dumitale organism minat!

Cam în aceiași termeni i-am scris, cu ani în urmă, lui Valeriu Cristea – cel care mă contestase în Rom. lit. pornind de la o carte pe care nu o citise. I-am scris că este bolnav și l-am îndemnat să se supună la niște examene medicale. Nu a făcut-o și se știe cum a sfârșit.

Sunt sigur că, și de data asta, spunîndu-ți despre maladia incurabilă care roade adânc în ființa dumitale biologică, diagnosticul meu este corect.

Să dea Domnul ca prognoza cu privire la evoluția macabră a bolii să nu se adeverească! Dar mă tem că te vei prăbuși în curînd, așa cum m-am prăbușit eu acum ca urmare a răului pe care mi l-ai făcut.”



ILIE RAD: „În mod ciudat, comparațiile care s-au făcut până la această dată au vizat mai ales raportarea la Istoria literaturii române de azi pe mâine (2003), de Marian Popa. Or, după părerea mea – după modesta mea părere –, se pot face mult mai multe asemănări cu celebra Istorie a literaturii române de la origini până în prezent, de G. Călinescu, apărută în anul 1941. Mă refer la subiectivismul în selecția autorilor și în spațiul acordat celor comentați, la marele talent de portretist, la stilul literar specific nu numai criticului literar, ci și unui romancier de autentică vocație, la numeroasele ilustrații, fotografii, desene etc. (peste 1500 la număr). În fine, am în vedere scandalul creat la apariția ambelor istorii (la publicarea lucrării călinesciene, a apărut chiar și o carte care o contesta, ceea ce în cazul de față nu s-a întâmplat. Dar nu se știe… Oricum, deja s-au înregistrat opinii diametral opuse: de exemplu, Paul Cernat o pune pe primul loc în topul ,,celor mai proaste cărți apărute în 2005”, iar Daniel Cristea-Enache îi conferă primul loc ,,în topul celor mai bune cărți” ale aceluiași an!!).”



ION SIMUȚ: „Istoria... lui Alex. Ștefănescu este în primul rând o istorie de valori și abia în al doilea, atât cât e necesar, o istorie a conjuncturilor. Fundalul istoriei politice relevă drama literaturii române în comunism, iar textele cele mai bune se pot constitui într-o antologie reprezentativă pentru o întreagă epocă de creație.

În același timp, sinteza lui Alex. Ștefănescu este o galerie de portrete, o serie impresionantă de profiluri de scriitori, executate cu arta detaliului semnificativ și a trăsăturilor dominante, relevate prin intermediul cărților rezistente peste vreme. Portretul critic este ajutat de materialul ilustrativ (fotografii și fotocopii după manuscrise, coperte de cărți și desene), compunând o agreabilă istorie în imagini. Istoria... lui Alex. Ștefănescu este și o minunată carte-spectacol, un album cu scriitori, la a cărui realizare, desigur, contribuția esențială este a textului critic, foarte inspirat, dovedind înzestrare de prozator, capabil să-și inventeze și să-și susțină personajele, să le înțeleagă individualitatea și să le releve particularitățile.

Istoria... lui Alex. Ștefănescu este un eveniment al perioadei postdecembriste, supus, cum e și normal, controverselor, pentru că este un stimulent al conștiinței critice a valorilor literaturii române contemporane.”



 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-04-23 14:47:54
         
 
  ehhh, nu era școala de vagmaiștrii din Bîrlad ci din Cîmpina.
Ion Gabriel Pușcă

* manager at Editura ZIP
* coordinator at Cenaclul de Seară


Education

* Universitatea „Hyperion” din București
* Universitatea M Kogalniceanu Iasi
* Scoala de pregatire militara Campina

 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-04-23 14:38:43
         
 
  măi Pușcă, la valoarea ta aia de necuprins, poți fi atît de superficial în aprecieri la adresa unui critic și istoric literar de notorietate, încît să dai search pe wikipedia? greu cu bîrna din pupilă, bre, culturnice, greu di tăt. Păcat că n-ai citat Tricolorul, e relevant ca mizerie critică opinia unor refulați de soi, ar trebui să fii mult mai documentat, mai ales cînd matale, din loja grăiernicilor te pronunți asupra unui personaj contestat.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-04-23 14:28:18
         
 
  Pușcă,
fac prinsoare că ești mereu pe lîngă căruță...în perioada invocată, adică-n comunism, eu nu scriam și nici n-aveam cum să-i trimit mostre de scris criticului Ștefănescu. oricum, faptul în sine nu prezintă mare interes, deși cred că aprecierile unui promotor de doi lei care cuvîntărește și agrăiește cum se vede mai jos(adică taman în limbajul unui veleitar ofuscat)l-ar amuza teribil. Ca și unica, inegalabila poemă a armăsarului negru atins de strechea eutherpinei.
Nu prea am destul timp dar ți-aș explica unde ești grobian, bîrfitor cît curpinde și neprofesionist. cît despre studii, n-or fi taman în sfera culturală, oricine e perfectibil dacă vrea, dar nu e cazu' cu aroganța matale.
 
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2012-04-23 13:46:01
         
 
  Domnule Latunski, Breasla Cuvântarilor si NU Breasla Cuvîntătorilor. Diferenta dintre cele doua sintagme este, desigur, evidenta!

"Rugămintea" nu sanctioneaza nimic, ci doar semnaleaza un fapt.
Daca i se va da sau nu curs, nu este problema mea.
Voi reveni mai tarziu pentru a da curs cererii dvs.

 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2012-04-23 11:22:13
         
 
  Dle Iovan -Rechesan,
eu sunt foarte relaxat, spre deosebire de dvs. :)
Ceea ce ma intristeaza, dar ma si bucura pe de o parte, este ca imi confirmati spusele in permanenta. Am scris ca sunteti SUPERFICIAL si iata cum dovediti acest lucru: eu nu sunt nici sculer-matriter, nici nu am absolvit vreo scaoala de maistri militari la Barlad pentru simplul fapt ca nu exista asa ceva acolo. Si nici nu ma 'ocup de cultura'. :) Ce fac eu depaseste nivelul dvs de intelegere asa ca nu insist.

Cat despre invitatia de a ne intrece in aprecierile dlui Stefanescu Alex, dati-mi voie sa spun: PAS! Iata si de ce:

"Cărțile lui Alexandru Ștefănescu au stârnit nenumărate ecouri negative. Criticul Adriana Stan, în revista "Cultura" (an V, nr.2/257, 21 ianuarie 2010), declara că "mediocra compunere școlărească a lui Alex. Ștefănescu, "Cum te poți rata ca scriitor", este "cea mai proastă carte a anului 2009".".

Alexandru Ștefănescu nu a scăpat nici de catalogarea lui Augustin Buzura, psihiatru, prozator și eseist român contemporan, membru al Academiei Române, care declara [...] la data de 15 mai 2006, că "Istoria literaturii romane contemporane, 1941-2000 este „o carte curajoasa“.

Alex Ștefănescu a fost ironizat apoi, la scenă deschisă, și de criticul Nicolae Manolescu, [...] În final, concluzia lui Manolescu a fost clară: „Alex devine un punct de reper. SA NU FACI CA EL!“


Daca doriti va pot da si cateva documente care arata 'originea sanatoasa' a criticului Alex Stefanescu evolutia lui in perioada comunista cand a facut si a acele aprecieri despre 'opera' dvs.

In legatura cu dramaturgul Florin Iordache eu zic sa mai meditati. El are vreo 6 carti de teatru publicate, dvs cate aveti? El inca primeste procentul lunar din incasari de la o piese ale caror drepturi au fost cedate unor teatre acum 4 ani. In fiecare an a vandut cel putin o piesa. Si dvs veniti sa va laudati ca o trupa de elevi de liceu v-a jucat o piesa la un festival de teatru ? Hai sa fim seriosi! Un teatru de amatori joaca doar o piesa de amator. Sau altfel spus cati dintre acei elevi, transformati pentru o saptamana in actori, vor profesa actoria inspirati de piesa dvs ??

Domnule Iovan Rechesan mai tineti minte exemplu cu 'fuseritul'? :) Nu ati depasit acel stadiu.

Oricum ideea este sa renuntati la a mai fi vindicativ si vituperant, aici, unde oamenii vin sa afle o opinie despre ceea ce scriu. Si este foarte simplu: este un exercitiu de democratie, de egalitate in sansa, de schimbare a mentalitatii hei-rup iste de care suferiti dvs, Peia si inca vreo doi,trei nostalgici de pe aici, care au fost educati -daa au fost educati- cu injuraturi si suturi in spate.
Faptul ca nu toti stapanesc vocabularul de mahala la acelasi nivel cu dvs si cei ca dvs, ca nu toti sunt atat de vehementi in opinii, cum sunteti dvs, desi nu aveti pregatirea si instrumentarul necesare pentru a evalua si interpreta dpdv critic o scriere literara sau pur si simplu o scriere, sunt argumente ca si dvs Iovan Rechesan, tanar pensionar, sa deveniti mai ponderat.

Nu balacareala si mistocareala de bodega literara -pe care o promovati- sunt calea spre literatura. Nu este un sfat este opinia mea.
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2012-04-23 10:58:27
         
 
  Domnule I.G. Pușcă,
simțindu-mă vizat(oarecum)de "Rugămintea" domniei-voastre (care este de fapt o "nakazanie silnim"), vă rog să vă exprimați opinia critică vis-a-vis de două texte:
- Antipodul II, de Eugen Bot;
- De la Baudelaire la budelar, de Vasile Hurmuzache.
În caz contrar, tind a crede că (doamne-ferește, vorba ateului)cei vizați sînt grainici din Breasla Cuvîntătorilor și le-ați sugerat să se insinueze aici, pentru a vă continua experimentul.

Un senior al răzbelului, ajuns la vîrsta pensionării, care știe că nu e obligatoriu să fii și bătrîn și înțelept; și care mai știe că, dacă un editor europeic este iute de acord cu orice opinie care-i convine - ori nu știe ce validează, ori o face intenționat, pentru a-i provoca pe cei cu rentă viageră de timp liber.
Io, latunski.
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2012-04-23 08:22:00
         
 
  Tot cu frustrări de poet ai rămas Pușcoci! Textul tău/căci poezie nu-i poți spune/ e de-un ridicol involuntar desăvîrșit, o mostră de clișeism emfatic;dacă nu crezi trimite-i-l și lui Alex Ștefănescu să vedem ce părere are. Pe urmă voi posta și eu aici ce opinie are dumnealui despre textele mele!
Cît despre opiniile tale, vezi măi Pușcă/ai nume predestinat ți-am mai spus-o, plesnești da' nu nimerești/ vezi ăsta e baiul cînd ajung sculer-matrițerii și absolvenții școlii de maiștri militari din Bârlad să se ocupe de cultură, iese cam ce se vede mai jos;opera onorabilului tău protegee e plicticoasă la culme, parcă e scrisă pe vremea redactării operei Răzvan și Vidra, dar lipsindu-i profunzimea și dramatismul acesteia, de aceea a stîrnit atît entuziasm aici. dacă a vîndut-o vreunui teatru, atunci secretarul literar de acolo e un zevzec. ca să nu mă mai deplîngi află că piesa la care faci aluzie, așa modestă cum e a fost pusă anul trecut în scenă la un festival de teatru de către o trupă de elevi talentați. acolo în acele minți entuziaste e viitorul dramaturgiei actuale nu în paginile și-n dialogurile aride ale unui nene sexagenar.
 
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2012-04-23 00:12:48
         
 
  Dle Iovan / Rechesan am autoritatea calului negru care alearga in timp ce gloabele sapa gropi si rontaie cu grija materna fanul.
Spumos poemul 'Caii negri' ce inca va bantuie (pe dvs si pe clonele dvs).:)

Aici, este un ATELIER LITERAR, dle Iovan-Rechesan, nu este un spatiu de referinta in care se manifesta autoritati in materie. Nici o istorie a literaturii nu isi va culege materialele de pe saiturile literare pentru ca NU EXISTA UN SISTEM DE CERTIFICARE A VALORII MATERIALELOR POSTATE!

Iar daca toata 'opera' dvs o publicati pe internet si nivelul de pe europeea, poeziebiz, rolit sau poezie.ro, cititordeproza ori reteaua literara este cel dupa care va ghidati, va deplang... ati ramas mult in urma, dar, in acest caz, va si inteleg frustrarea... Daca ati vedea ce se scrie la Otelul Rosu, la Barlad, in Suceava, la Marghita sau la Bogdana poate... ati privi si intelege altfel lucrurile. Dar deja s-au adunat prea multi de "poate" in dreptul dvs asa ca raman la: va deplang...

spor la sapat...

 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2012-04-22 22:31:37
         
 
  Dle Rechesan / Iovan ,

de la primul contact 'internautic' avut cu dvs, am remarcat superficialitatea de care dati dovada. Un mester strungar, bun prieten de-al meu, mesterul Hohota, ii numea pe cei ca dvs 'fuseristi'. Acum observ ca va simtiti vizat de ‘rugamintea’ de mai sus si reactionati -ca de obicei- copilareste. Colajul de mai jos –va asigur- il puteti trece la timp pierdut si va voi demonstra acesta.

Aduceti in discutie mai multe subiecte despre care nu stiti nimic sau va inchipuiti ca stiti ceva. Si aveti inchipuirea aprinsa dar, din pacate va lipseste metoda de cercetare si cunostintele aferente.

Dar dincolo de toate astea vreau sa spun tuturor o poveste:

In urma unei discutii in contradictoriu cu distinsul nostru coleg Liviu S. Bordas, despre notiunea de "cuvantar", am hotarat sa cer ajutorul unui Breslas dramaturg -era un moment in care unul sau doi colegi publicau pe sait piese de teatru.
Asa a ajuns aici -pentru scurta vreme- dramaturgul Florin Iordache, grainic al Breslei Cuvantarilor. A publicat 3 piese intr-o ordine si dupa un model pe care i le-am sugerat eu. Daca reactiile la piesele publicate putin cate putin se incadreaza in limite normale ultima piesa in 4 acte, nu are decat 28 de vizite dintre care 3-4 sunt ale autorului si 7-8 ale mele. Deci au intrat pe material maxim 15 oameni daaaar, ATENTIE! Niciunul nu a citit materialul sau oricum nu l-a citit pana la capat. Textul este lung si nu este publicat decat pana la prima scena din actul patru!

Si ca sa stim despre ce este vorba : materialul a fost cumparat de doua teatre. Deci nu este vorba despre o piesa de sertar ci despre una apreciata pentru care s-au incheiat doua contracte ce depasesc 40 000 lei noi.

In concluzie dle dle Rechesan / Iovan munca dvs de a face acest colaj treceti-o la timp pierdut. Daca nu ati inteles situatiile pe care le ‘citati’ poate intelegeti experimentul de mai sus. Poate…

Asa ca va urez MINTE LIMPEDE …


 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2012-04-22 22:09:25
         
 
  mă-ntreb cît tupeu și autoritate(în ce pușcă, ai matale, că din ce ai postat aici ești un guraliv fără operă, un promotor de chilohanuri pseudoliterare)ai ca să poți adresa rugăminți pacifiste după ce a cu ceva vreme te stropșeai veleitar cam în acest fel:
"Se dedică acest text, cu disprețul de rigoare, venerabilelor gloabe soții Peia și Recheșan dar și șefului lor, stimatul domn Corbu / Cristescu.
cu mesajul:

Spor la săpat !

Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2011-06-20 19:34:32 "

 
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2012-04-22 21:15:30
         
 
  usiu Pușcă,
Observ că în ateismul matale dialectic ai tupeul să rădici piatra deși ești pe de departe cel mai lipsit de păcate...printre care cel mai mic nu e hoția.Iată arhiva saitului a păstrat în ea destule probe:




Domnule IGP. Mergi de urgență și la deținătorul drepturilor pentru opera lui Adrian Păunescu. Înâmplător m-am întâlnit astăzi cu fiul său și, la fel ca și domnul Ilderim, mi-a confirmat că nu v-a dat niciun accept pentru a-i prelua poezia "Iancu la Țebea" Sigur, după aceea repetați povestea. Aveți un atu, ați avut dinainte acceptul, etc. Vedeți distinse domn cine vă compromite "onoarea"? Domnia voastră! Nu eu. Știți că pentru două versuri preluate fără acordul său AP a intentat proces? Și știți că l-a și câștigat?

Aștept totuși scuzele și mulțumirile pe care mi le datorați.
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-10-18 15:37:38


Domnule Cioaca, nu este absolut nici un fel de problema cu drepturile de autor. Nu a fost niciodata vorba despre drepturile de autor, care nu este decat paravanul dupa care se ascunde un orgoliu ranit . Este vesnica problema a celor care neavand snaga sa faca ceva incearca sa ii impiedice si pe altii ca sa se poata simti si ei in normalitate.


Kosta Vianu!
Se pare ca totusi nu ai urmarit firul discutiei, pentru ca in schema prezentata iti scapa exact esentialul. Multumesc.

Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2011-10-17 17:38:52


"În plus ce-ați zice dacă un club oarecare (mai deocheat ori nu) sau ca să îngroș tușa,Al Quaeda, ar scrie la intrare sau la ieșire "Dumitru Cioacă este colaboratorul nostru" ?"
(Emanuel Cristescu)

Domnul Cristescu, incep raspunsul meu cu acest citat fiindca imi place cel mai mult.
Daca clubul oarecare ar avea ca membre de onoare personaje care apar, fiind prea sarace, desbracate in Playboy, nu numai ca nu asi protesta impotriva acuzatiei din afisul "Dumitru Cioacă este colaboratorul nostru" dar l-asi afisa si pe Europeea pentru ca pritenii mei latunski, Peia si Rechesan sa moara de invidie. Daca el ar apare in limba harapa deasupraa intrari cartierului general Al Quaeda, mi-asi anhaja imediat pe cel mai bun avocat pe care mi l-as putea permite si as mai si jura cu mana pe Koran ca acest anunt nu e adevarat, fiindca imperialistii americani nu se joaca cu astfel de anunturi publicitare, intai trag si numai dupa acea sunt dispusi sa stea de vorba. Atitudinea mea dovedeste inca odata cat de duplicitara poate fi natura umana.
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-10-16 19:12:18


Drepturile de autor, domnule Cioacă, reprezină proprietatea aceluia care le deține: autor, moștenitori, asociații, fundații, societăți, stat, etc. Și, ca de orice proprietate, proprietarul poate dispune, după voința sa. Să ofere utilizarea cu titlu grațios, adică fără să pretindă nimic ori cu titlu oneros, adică să primească la schimb ceva.

Fondul problemei este să nu se considere drepturile de autor drept ceva al nimănui sau o proprietate comună și să se înfrupte din ele oricine vrea și în orice condiții!

Sigur, nimeni nu vă poate opri să tratați problema la modul bășcălios la care o faceți. Dar tot la fel ați proceda dacă aș intra în casa domniei voastre și aș lua și eu așa câteva tablouri, ceva obiecte, de ce nu? mașina ori mai știu eu ce? Și aș spune "le-am luat de la adresa x la care locuiește domnul Cioacă" adică aș indica sursa.

În plus ce-ați zice dacă un club oarecare (mai deocheat ori nu) sau ca să îngroș tușa,Al Quaeda, ar scrie la intrare sau la ieșire "Dumitru Cioacă este colaboratorul nostru" ?

Sunt fapte și gesturi care pot fi ironizate dar cu care nu se glumește distinse epigramist. Nu de alta dar respectul pentru proprietate nu este unul facultativ. Ci este unul prevăzut în mod expres de lege. Și anume de o lege care a avut ca inițiator o mare personalitate: Victor Hugo. Ce ați spune dacă eu aș scrie "Victor Hugo" este editorul Europeii? "Hemingway" este coalboratorul meu?

Ironia domniei voastre a fost prea fină și mă tem să nu fie persoane care să o ia tel quel! De aceea am scris cele de mai sus.
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-10-16 12:42:53


Domnu Pusca, dupa cate stiu eu drepturile de autor se platesc de editurile particulare din profiturile realizate prin vanzarea respectivelor opere de respectivele edituri. Avand in vedere ca dumneavoastra ati realizat 0% profit, de ce va incapatati si nu dati domnului Ilderim Rebreanu 25% din acest profit ca drept de autor iar alti 25% ca daune ca nu l-ati anuntat in prealabil de publicare? In felul acest si eu si domnul Cristescu si domnul Kosta am rasufla usurati ca s-a facut dreptate, dumneavoastra si site-ul ar dormi mai linistiti, iar domnul Ilderim Rebreanu nu ar mai duce grija zilei de maine. De ce sunteti atat de zgarcit incat nu vreti sa impartiti cu nimeni acel 0%?!Nu vi se pare si dumneavoastra ca asta e culmea zgarceniei?
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-10-16 12:11:58


Consider o impietate sa induci in eroare spunand ca liviu Rebreanu ar fi nici mai mult nici mai putin decat colaborator la revista dumitale. Orbirea de care dai dovada astfel te descalifica. Plus pretentiile absurde ca ai avea acceptul detinatorilor drepturilor de autor, cand mata ai comis o simpla infractiune, reparata ulterior. Atat!
Postat de catre Kosta Vianu la data de 2011-10-16 11:24:40


Domnule Kosta Vianu, dvs considerati ca a prezenta publicului articole importante ale scriitorilor romani este o impietate.
Considerati ca publicand intr-o revista cu un tiraj mic -deocamdata doar 1000 de exemplare- distribuita gratuit, articole ca "Goana Tortelor", de L.Rebreanu, sau "Archaeus", de M.Eminescu sau G.Popa-Lisseanu "Izvoarele istoriei românilor", ori Mihail Dragomirescu, comunicarea "Eminescu - poet universal", facută in ședință publică la Academia Română in 14 martie 1941, fac un lucru aberant?
Considerati o aberatie sa fac prezentarea unor reviste vechi cum este de exemplu ~Licariri~ si sa reiau texte bune scrise de autori ca: N.N. Anghelescu, D.Belemace, Em.V.Dumitrescu, Talex etc?
Considerati ca asumarea literaturii inaintasilor si readucerea in actualitate a unor materiale foarte bune care nu pot fi accesate de publicul larg este o aberatie?
Cine mai cauta si citea ~Goana tortelor~ daca noi nu o publicam? Cate persoane/cine mai merg/e la Biblioteca Academiei sa citeasca superba demonstratie a universalitatii vesului eminescian facuta de acad. M.Dragomirescu?
Considerati ca actul de republicare a unor texte valoroase drept o aberatie, un act care nu este nici moral nici logic? Oare asa sa fie?



Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2011-10-14 19:13:55

Parcurge cronologic comentariile acestui autor

Text anterior Text urmator


pacate, scuze!
Postat de catre Kosta Vianu la data de 2011-10-14 16:06:37


Normal, omeneste si logic ar fi sa-ti ceri scuze domnului Cristescu si sa dispari de aici, asa ca sa iti linistesti si constiinta si sa lasi si oamenii in pace. in schimb., dumneata intinzi pelteaua si o tii "gaia-matu" cu aceste invinuiri absurde. Oricate pacare ar avea (si are!) domnul Cristescu, in acest caz, repet, in acest caz, are dreptate. Asa se vede din exterior, crede-ma, dincolo de orice animozitati or fi fost intre noi, pe tema vreunor texte, te asigur de parerea mea onesta. Te faci de ras continuand, asa ca, trage singur concluzia care se impune. S-auzim de lucruri bune!
Postat de catre Kosta Vianu la data de 2011-10-14 15:49:14


mizerabil te comporti, domnule IGP! sub orice demnitate umana este sa scuipi in casa in care ai intrat.
Am urmarit povestea dumitale cu "Goana Tortelor" de la inceput si pot sa jur cu mana pe inima si pe constiinta ca nu este nici moral nici logic ce ai comis mata. mie, unul, nu mi-a venit sa cred, am avut convingerea ca este articolul unui ins in viatza care se numeste intamplator Rebreanu. Evident, nu am de unde sa stiu pe de rost toate numele articolelor publicate de marele scriitor, dar chiar si asa nu mi-as fi putut crede ochilor ca un ins, fie el cat de faimos, ar comite o astfel de impietate la adresa marelui scriitor! Trezeste-te la realitate, domnule, si incearca sa intelegi! E aberant ce faci si ce spui, iar tupeul dumitale nu cunoaste margini! Acest comm nu este injurios, porneste din dorinta de a-ti arata ce gresesti. Cu compatimiri sincere, KV.
Postat de catre Kosta Vianu la data de 2011-10-14 15:42:58


Dle Corbu, eu nu v-am acuzat. Doar am prezentat faptele fara sa le rup de context si v-am pus in garda!

Ar trebui sa imi multumiti pentru asta la fel cum ar trebui sa imi multumiti si pentru ca publicand articolul `Goana tortelor` v-am oferit ocazia sa il cititi, apoi l-ati putut cunoaste pe scriitorul Ilderim Rebreanu ca acum sa primiti si o invitatie la lansarea cartii domniei sale care va avea loc in data de 26.10.2011 la Bistrita Nasaud, in cadrul Festivalului Rebreanu.



Dar spuneti-ne mai bine cum e cu santajul ...
sau pe aia cu: `i-ai domnule banii, da-l in judecata`...



Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2011-10-14 02:02:50


Ce mizerie. IGP ma acuza pe mine! Omul asta este in stare de orice. Dupa ce l-am invatat cum este cu proprietatea intelectuala, cu opera si articolul de presa. Dupa ce l-am trimis la domnul Ilderim Rebreanu!

L-am last in plata domnului insa vine el si-mi da lectii cum se scrie nivel la plural. Evident ca i-am replicat dar n-am uitat sa spun ca ca astept in continuare multumiri si scuze.

Cand am vazut ce replica a dat evident m-am dus la domnul Ilderim care a confirmat in scris exact cum a procedat domnul IGP. Adică eu l-am intrebat daca a acordat in vreun fel, cu titlu oneros ori grațioios dreptul de a prelua acel articol. Omul, onest, mi-a spus că nu. După ce i-m spus acestui domn IGP să meargă la deținătorul drepturilor, la cca. o săptămână după discuția mea s-a dus ca un mielușel și a cerut permisiunea, pe care a și primit-o. Cu aeastă ocazie a descoperit și manuscrisul romanului familiei Rebreanu (omul avea sponsor și căuta o editură mai avantajoasă (deci datorită mie domnule ai ajuns acolo!)Ei bine el știe că așa s-au desfășurat lucrurile și iată cum reacționează. Ca măsură de precautie, după ce mi-am recăpătat permisul m-am dus la domnul Rebreanu care a scris cu mâna domniei sale exact situația reală, însă m-a rugat să nu periclitez apariția cărții. Eu sunt un om de onoare și i-am dat asigurări că și în cazul în care, din nu știu ce motive, domnul IGP nu ar mai avea posibilitatea să tipăreacă acel roman îl voi ajuta eu. Mai mult i-am promis că voi merge la lansare dacă mă va invita.

Că acest domn insinuează, calomniază și escamotează adevărul este pentru mine o certitudine. Auzi "clientul lui", îi fur eu clienții eu care l-am găzduit aici și l-am învățat despre ce este vorba! Un asemenea tupeu este de neacceptat.

Auzi mizerie "a intervenit pe langa un client de-al meu insistand pentru rezilierea unui contract de editare, afirmand ca eu l-am santajat (pe dl Corbu)." Ca să te pretezi la așa ceva trebuie să fii complet lipsit de caracter. I-am explicat domnului Rebreanu că am nevoie de acea declarație pentru că IGP mă amenință, fapt pe care oricine îl poate constata pe topic. Și cum știam că după discuția cu mine IGP s-a dus și a luat acordul mă gândeam că poate fi în stare de orice. Cum, iată, se dovedește.

Această intervenție este pentru membrii site-lui.

De la IGP aștpt citația să văd cât pot să-i cer pentru denunț calomnios. Pentru că faptele sunt vizibile pe net, mie nu mi-e frică de ce am spus și argumentat ca să șterg textul și comentariile care reprezintă adevărul și realitatea. IGP a șters textul și comentariile. Însă sunt oameni care l-au salvat și mi l-au trimis și cred că vor depune mărturie în caz că va fi nevoie.

"insista sa va fure clientii" asta da calomnie!

Că minte cum respiră, am demonstrat-o mai jos. Calomnie ar fi dacă nu ar fi adevărat.
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-10-13 18:24:54


Doamna Adriana Giurca,
faptele sunt simple: nu eu am aruncat cu piatra!

Eu am cerut de mai multe ori stergerea postarilor care aduc atingere imaginii mele si a colaboratorilor mei, de asemenea am fost dispus, de mai multe ori, sa scuz si sa uit `exagerarile nefondate` (eufemism pentru `calomniile`) facute de domnul Corbu.

Din pacate sau din orgoliu, dumnealui a continuat sa ma calomnieze ba chiar a intervenit pe langa un client de-al meu insistand pentru rezilierea unui contract de editare, afirmand ca eu l-am santajat (pe dl Corbu).
Sper ca dl Corbu are documente, inregistrari si martori cu care sa demonstreze santajul.

Dumneavoastra, doamna Adriana Giurca, ce ati face daca cineva dupa ce v-a calomniat, insista sa va fure clientii pentru a va face sa va pierdeti locul de munca?
Ati medita la spusele lui Ludwing van Beethoven despre superioritatea prin bunatate, ati intoarce si obrazul celalat?

Sfatuiti-ma dvs, doamna Adriana Giurca, cum sa procedez, va rog...
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2011-10-13 15:00:54


pardon, mie mi se par extrem de activ cenaclul(vizualizînd statisticile)doar că probabil activitatea e de la vesperal spre nocturn.
nu prea înțeleg însă ce se întîmplă în subsol, comentariile par desprinse dintr-un proces verbal, intenții, acuze, un ton nu prea literar și pacifist.

entre nous, cred că am gafat la butonașe, nu pot afla din Forum, Chat(e cumva un club exclusivist)scriind niște comentarii(o duzină)dacă sunt pertinente, acceptate sau pur și simplu nu vor fi înregistrate.
Postat de catre Bernadette Ventra la data de 2011-10-12 13:55:28


Domnule Ion Gabriel Pusca,

marturisesc ca, fiindu-mi imposibil sa cunosc adevarul din spatele cuvintelor si fiind, din principiu, precauta in ceea ce priveste verdictele si pentru ca ma pot situa exact la polul opus ideii de justitie mot-a-mot pentru ca stiu ca am acest defect de a incerca sa pun deseori interesul general mai presus de cel particular si imi repugna la fel de mult procesele pe site-uri literare ca si executiile publice, va rog doar sa meditati la cuvintele unui geniu:



" Nu recunosc alt semn al superiorității decât bunătatea."
Ludwing van Beethoven

Apoi sa va ganditi daca acela care arunca piatra e fara de pacate.

Nu intru pe fond.


Postat de catre . Fiinta la data de 2011-10-12 13:02:55


Domnule Recheșan,

Nimeni nu este indezirabil aici dacă scrie și comentează literatură. Mai precis ecoliteratură.

Obstinația cu care în fiecare com aduceți în discuție un membru al site-ului mi se pare de neînțeles. Stau și mă întreb: oare calitatea textelor domniei voastre să nu poate fi pusă în valoare decât prin raportare la un user?

Ostentativ ați încălcat regulamentul și m-ați obligat să vă reduc nivelul. Mai departe vă asigur că nu vă vor fi validate decât texte și comentarii ecoliterare.

PS. Nu mai faceți loby. Chiar domnia voastră mi-ați demonstrat incompatibilitatea, ca editor, a distinsului coleg, pentru care pledați acum. Dacă nu din ipocrizie, de ce o faceți?

V-am mai spus și repet și este valabil pentru toată lumea: am pus punct la ce a fost. Nu am timp și nu doresc să fac anchete. Cine și pe cine a jignit, cine a jignit primul, cine a jignit mai apăsat, cine a jignit ecoliterar, etc.

De asemena nu voi tolera continuarea pe Europeea a unor conflicte dintre membri avute în alte spații. Mai mult ori mai puțin literare.

Cine se consideră în incompatibilitate ideologică ori valorică sau funcțională cu site-ul Europeea nu are decât să nu mai publice aici.

Eu nu pot citi tot ce se scrie aici. Citesc însă ce validez/invalidez. Dacă observați încălcarea regulamentului ori dacă sunteți lezați prin încălcarea regulamentului nu răspundeți cu aceeași monedă. Sesizați-mă.

Presupun că observați că atmosfera de pe site s-a schimbat. Și sunt dispus să fac toate eforturile și să iau toate măsurile legale pentru a o menține.
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-10-08 12:59:46


RASPUNSUL DVS este penibil dle Corbu.
„Am documentul olograf de la un om de mare valoare pe care încercați să-l implicați și să-l murdăriți. „
Eu incerc sa il implic si sa il murdaresc?

Din cate stiu dumneavoastra dle Corbu, i-ati cerut dlui Rebreanu sa vina sa depuna marturie in favoarea dvs intr-un eventual proces.
Eu nu am disutat cu dl Rebreanu decat probleme de editura.
Si tot dumneavoastra i-ati cerut sa renunte la Editura ZIP si ati propus sa SOATETI DVS ROMANUL failiei Rebreanu. Aestea sunt faptele domnule Corbu.

Asa ca nu mai veniti cu discutii colaterale.

Materialul la care se faceți referire este scos la imprimanta, alaturi de fotografia si adresa paginii si se afla la dosar. Asa a nu va mai faceti probleme despre asta.




Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2011-10-08 02:05:40


Domnule IGP,

domnia voastră cred că respirați ceva mai greu în raport cu ușurința cu care mințiți. V-ați șters textul însă el a fost salvat*. Și sunt sigur că membrii Europeea, la nevoie, vor depune mărturie.

iată ce spuneți:

"Revista ZIP
Text postat de Ion Gabriel Pusca
Astăzi, 31 Martie, 2011, de ziua poetului Nichita Stănescu, am scos de la tipar Revista ZIP, Anul IV, Nr. 1(13), revistă trimestrială de cultură, informație și atitudine."

Iată ce scrieți mai jos:

"Dle Corbu! Eu nu am spus niciodata cand si unde am tiparit revista,"

Mai este ceva de dovedit?

* Sunt useri care îl au salvat.
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-10-07 22:11:38


Dumneavoastră domnule nu aveți proprietatea termenilor și simțul ridicolului.

V-ați dus la domnul Ilderim Rebreanu după ce ați realizat gravitatea gestului pe care l-ați făcut și după ce eu am insistat să o faceți. Inițial ați dat-o cu "informație de presă" și cu "articol care nu este operă literară". Am documentul olograf de la un om de mare valoare pe care încercați să-l implicați și să-l murdăriți. Urât domnule IGP. Foarte urât.

Restul? Dumneavoastră sunteți în stare de orice.

Auzi "pregătesc impreună cu editorialistul Mihai Eminescu"

Se răsucește marele poet în mormânt domnule de o așa mare enormitate. Mata pregătești cu editorialistul Mihai Eminescu!

Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-10-07 21:20:51


Domnule CORBU cititi, va rog, cu atentie!

„Iar deturnați fondul problemei. Nu are relevanță când unde și dacă ați tipărit "revista"Toată discuția a avut loc pe baza a ceea ce ați postat dumneavoastră în Europeea. Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-10-07 10:27:15„

GRESIT, Dle Corbu! Eu nu am spus niciodata cand si unde am tiparit revista, am spus ca atuul de care tot zic il aveam si il mai am pe masa mea de lucru inainte ca revista sa apara pe suport de hartie sau ca dvs sa auziti despre ea .


Doar dvs derturnati fondul problemei care pleaca de la

ACTUL I - DOVADA :
CORBU : „Domnule Pușcă,
Am răsfoit doar revista. Succes și felicitări.
Se impune totuși o observație: este excesiv gestul colaboratorului revistei, Liviu Rebreanu, de a seman "Liviu Rebreanu" chiar dacă așa se numește în buletin! Nu se face așa ceva. Liviu Rebreanu este un monument al literaturii române!„ Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-04-03 23:02:54 „

Pusca „Aș vrea să cred că dvs. ca un fin observator, atunci când o să aveți timpul necesar să citiți revista, o să înțelegeți că onorantul meu colaborator, dl. Liviu Rebreanu, are tot dreptul să semneze ”Liviu Rebreanu„ (...) Desigur, pentru a certifica autenticitatea demersului nostru puteți consulta și nota de la finalul articolului(pag. 3). „

Corbu: Nu are! Gestul său este o blasfemie la adresa unui mare scriitor. Mai întrebați și pe alții!
Pusca: Cât privește afirmația dvs. vă recomand, respectuos, încă o dată, să consultați nota de la finalul articolului, adica în pagina 3.

CORBU: Domnule coleg, Poate să scrie și să semneze la fisc, la starea civilă, în afaceri, etc "Liviu Rebreanu" În literatură nu. Pentru că există un Liviu Rebreanu! Care evident, nu are nevoie de susținerea argumentată sau nu a nimănui

Pusca: Domnule Cristescu, cheia acestei discuții, se află, cum am mai subliniat de două ori, în finalul articolului (pagina 3). Vă urez lectură plăcută

Pe finalul actului 1 intra si exintescu sa sustina teoria corbiana: „Rebreanu n-are voie sa semneze: Rebreanu„. Cortina.

ACTUL II - recheșanisme

dl CORBU, da telefon, după metoda rechesan, dlui Ilderim Rebreanu si il instiga sa ma dea in judecata si sa imi ia banii (retineti aceasta idee).
Omul, cu bun simt, spune ca nu poate face asa ceva din anumite motive!

Apoi, dl CORBU , bun bazat pe convorbirea telefonica, nu mai acorda atentie repetatelor afirmatii prin care eu sustin ca am un atuu mare, imbatabil si insista cu afirmatii calomnioase.
Intamplator sau nu pe baza afirmatiilor calomnioase facute de dl CORBU mai ataca pe extreme, fara a cunoaste fondul problemei, alte 5-6 persoane. Numele lor si ce au spus nu conteaza decat ca o circumstanta agravanta pentru fapta incriminata
Se solicita in mai multe randuri stergerea aticolul calomnios – lucru pe care nu se intampla ba chiar dl CORBU se arata disponibil pentru a primi o citatie.

ACTUL III - En garde, souris!

Eu am spus ca fiecare pasare pe limba ei piere. ȘI Pentru ca nu imi place sa atac pe la spate, l- am atentionat dl CORBU si i-am dat cateva hinturi . Mai mult de atat nimeni nu ar face. Nic măcar eu!

Epilog
Hartie deschisa cu martori și documente olografe

Dle Corbu, Mai tineti minte ideea pe care v-am sugerat sa o retineti?
Ei bine, hartia pe care ati cerut-o de la Ilderim Rebreanu, ieri seara (06.10. 2011) nu are niciun fel de valoare !

Iar minciuna ca

eu VA SANTAJEZ (???)

coroborata cu cererea
facuta catre dl Rebreanu de a renunta la colaborarea cu Editura ZIP in favoarea unei edituri propuse de dvs

spun multe despre metodele de lucru si despre credibilitatea omului Corbu Ion

(hint: credibilitatea dlui Corbu Ion = Europeea și credibilitatea ei).

Domnule Corbu, poate ca nu veti publica acest raspuns sau, poate, veti repeta povestea comentariului publicat in 2011-10-05 01:36:28, republicat in 2011-10-05 23:11:36 si aprobat aseara 06. 10. 2011.

Nu conteaza, important este sa il cititi si sa intelegeti, sa constientizati MACAR ACUM postura jenanta, dezonoranta in care va aflati dupa ce ati obtinut o hartie care

contine un mare neadevar,

si anume ca la recomandarea dvs (probabil aceea cu „dă-l domnule in judecata, ia-i banii„)

mi s-a acordat dreptul sa public articolul Goana tortelor.

Am demonstrat mai sus ca habar nu aveati in momentul postarii linkului spre Revista ZIP ca Liviu Rebreanu a scris un articol intitulat Goana tortelor.

Va dati seama ca voi rade multa vreme pe baza aceastei boroboațe apocaliptice.
Sper ca nu va inchipuiti ca dl Ilderim Rebreanu va veni sa sustina calomniile dvs indreptate impotriva editorului sau. Sper ca nu sunteti atat de naiv!
Domnule CORBU, eu ma distrez copios, si pregătesc impreună u editorialistul Mihai Eminescu
(hint: vol VII, Opere, pag 278-284,Ed Academiei RSR, 1977) un alt numar al Revistei ZIP in care anuntam si lansarea „Romanului familiei Rebreanu„ in data de 26 noiembrie 2011 la Festivalul de teatru si literatura de la Bistrita, dvs cum o mai duceti? Nu ne dati o mana de ajutor cu editura?

Va urez sanatate... si inima puternica.




Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2011-10-07 17:52:45


recheșan, scuză-mă dacă greșesc, numai un bolnav poate urî cu atîta înverșunare...

a, că mă discreditezi, calomniezi, pe unde poți? că-mi spui "loază" chiar aici, dedesubt? m-am obișnuit.

dar cu faptul că mă urăști în halul ăsta, încă nu.
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2011-10-07 17:22:42


Domnule Corbu,

Nu aș fi intervvenit dacă după invocarea unui moment zero în care proclamați amnistia totală, n-aș fi fost constat ironizat și atacat aici...cu aluzii mărunte ca cea din commul adresat lui Pușcă (în care aluzia, întrebați-l pe scatologul curajos, e la mine)sau în atacurile imunde la persoană:"recheșan, bătrîne, cu părere de rău ți-o repet, ești bolnav de-a binelea"
Sau poate ultima afirmație e doar o formă de salut prietenesc nu un imund atac la persoană.
Czu ce vă șantajez eu, domle apropritar? Cu faptul că am spsu că nu voi mai posta aici decît dacă realmente spațiul va fi unul literar, lipsit de "personalități" de genul r.ș., a.f. sau alte loaze cu nume de clonă ecsintențială?! Păi asta e o opțiune sănătoasă, nu șantaj...ce v-am cerut eu în numele așa-zisei delațiuni? Vă reamintesc e și-n editorial: să nu-l demiteți pe duplicitar, asta vă ceream!
Daă însă veți contiuna să admiteți atacuri precum cel recent, spiritul europeeic va deveni similar cu bălăcăreala gratuită, imundă și tembelă, un adevărat etalon de dublu standard și duplicitate literară(sau mai curînd scato-literară)

Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-10-07 17:00:22


Domnule Recheșan,

Atunci când ați sesizat incompatibilitatea statutului de editor a domnului Ștefănescu Radu cu aceea de postator de texte vulgare v-am lăudat și v-am mulțumit. Pentru că era în joc Europeea și credibilitatea ei.

Acum nu vă mai înțeleg. Europeea nu are ca rol, misiune ori preocupare credibilitatea membrilor săi. Fiecare și-o structurează ori destructurează după propria opțiune, putință, dorință, aptitudini, talent, inteligență, intenție de a se prezenta public, etc. Evident într-o polemică în care distinsul nostru coleg va susține ecoliteratura și demersul ecoliterar afirmațiile sale pot fi reținute ori nu pot fi luate ca beneficiu de inventar ori pot constitui adevărate argumente. După caz.

Însă, atâta timp cât respectă regulamentul Europeii poate publica aici iar gestul domniei voastre într-adevăr, de data aceasta nu mai are componenta etcă pe care a avut-o prima intervenție. A, dacă îmi veți sesiza și alți editori duplicitari, după ce mă voi convinge și dacă va fi demonstrată această duplicitate voi renunța fără să clipesc la serviciile lor.

În rest formulări de tipul "la apelurile dumneavoastră calpe de salubrizare." nu au acoperire. Userii atașați ideii de ecoliteratură au reacționat, în opinia mea corect, constructiv și implicant. Iar eu am ținut cont de argumentele pertinente aduse în discuție. Oricum, situația este mult schimbată pe Europeea.

"exeditorul de tristă și veșnică asiduitate scatologică r.ș. nu va opera opinia acestea (în paranteză fie spus, năravu' din fire n-are lecuire, fiindcă l-ați mazilit formal, acum versifică melancolic, abulic și coprofilic în "canal" Nu este treaba Europeii, a mea și, mă gândesc nici a dumneavoastră. Este major, își asumă textele și condiția, în paranteză fiind spus eu nu agreez și nu înțeleg o astfel de postură, poate că viziunea mea excesiv puritană să fie de vină, însă repet este treaba domniei sale și riscul domniei sale. Sper că vă veți opri cu astfel de informări la nivel europeic și nu veți împinge mai departe procedeul. Că mai știi, puteți și nu ar fi onorant puteți băga zâzanie în familie, în mediul social, etc.

În plus, domnule coleg, constat că nu vreți să punem punct și să o luăm de la capăt. De ce nu priviți situația empatic? Ia puneți-vă dumneavoastră în situația distinsului nostru coleg și vedeți cum ați reacționa la asemenea catergorisire "exeditorul de tristă și veșnică asiduitate scatologică" ,"versifică melancolic, abulic și coprofilic"! Ce faceți acum este încercarea de a produce scandal pe Europeea și de a menține vrajba. Evident, am mai spus-o, nu voi asista pasiv la această acțiune distructivă, i-aș zice dușmănoasă. Talentul dumneavoastră nu vă legitimează să procedați astfel aici.

"nici gînd să activez într-un spațiu în care respectivul, simte nevoia să mă porcăie constant, aici și aiurea; motiv pt care atelierul a devenit nevizitabil în pofida asigurărilor dumneavoastră ferme."

Am avut astfel de încercări de șantaj chiar și cu domnul Radu Ștefănescu. Nu am cedat și nu voi ceda NICIODATĂ, cu niciun risc la niciun fel de șantaj. Adică prezența ori absența cuiva aici să fiecondiționate de decizia mea de a admite ori a interzice prezența cuva pe site. Este exclusiv opțiunea personală a fiecărui membru. Eu am constatat că, de la aceel moment zero nu RȘ v-a atact ci, iată, în comentariile de mai jos, domnia voastră ați făcut-o la adresa lui. Ca atare, făcând-o asumat, ostentativ și cu premeditare intervenția mea repreintă ATENȚIONAREA publică a domniei voastre că ați încălcat regulamentul. Așadar, la următoarea primă încălcare a regulamentului veți avea nivel 10.

PS.
1. Nu am înțeles nimic din "Și fiindcă tot ați emanat o bîrfă fără acoperire..." Detaliați.

2. Mă credeți ori nu, am intart cu link-urile date de către domnia voastră în site-ul respectiv însă a apărut un mesaj cu "text vulgar etc. Evident că nu am intrat. Oare de ce credți că gestul colegului RȘ, repet în opinia mea condamnabil ecoliterar, de a publica texte vulgare este mai condamnabil decât gestul domniei voastre de a citi texte vulgare? De ce vă maculați retina și spiritul cu astfel de aberații?

Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-10-07 16:29:45


recheșan, bătrîne, cu părere de rău ți-o repet, ești bolnav de-a binelea.

ai părăsit de 18 ori europeea, ce mai cauți aici, omule? crezi că interesează pe cineva din europeea, inclusiv pe d-l Corbu, ce poeme postez eu în roliteratura sau la gazeta de perete a asociației mele de locatari? sau că nu poți respira în europeea? o știm cu toții. du-te cu Dumnezeu, omule, și respiră unde vrei...

p.s. și nu mai sta lipit de calculator toată ziua, mai fă ceva mișcare.
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2011-10-07 15:50:01


PS

Și fiindcă tot ați emanat o bîrfă fără acoperire de a cărei adiere m-am simțit vizat(dacă erați interesat puteați verifica informația cu pricina și respectiva doamnă și ați fi constatat că e falsă)îmi permit și eu una, cu aspect scatologic evident:
http://www.roliteratura.ro/text/melancolia.html
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-10-07 15:02:03


Mă alătur și eu gestului de protest al d-lui Kosta Vianu și vă cer să-mi scădeți nivelul.la zero dacă se poate. Așa, exemplar, că tot n-aveți ce face; de altfel intenționez să fiu foarte,extrem, ultra, mega-insensibil la apelurile dumneavoastră calpe de salubrizare. Pot să adaug, dacă cenzura va permite și ferventul dumneavoastră susținător exeditorul de tristă și veșnică asiduitate scatologică r.ș. nu va opera opinia acestea (în paranteză fie spus, năravu' din fire n-are lecuire, fiindcă l-ați mazilit formal, acum versifică melancolic, abulic și coprofilic în "canal":

http://www.roliteratura.ro/text/melancolia.html)

că nici gînd să activez într-un spațiu în care respectivul, simte nevoia să mă porcăie constant, aici și aiurea; motiv pt care atelierul a devenit nevizitabil în pofida asigurărilor dumneavoastră ferme.
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-10-07 14:59:28


și mai e ceva, nene Pușcă. uite, eu sunt un tip, așa, mai fără carte, recunosc. nu știam ce vasăzică "publicistică" și am căutat pe google, care, de cum m-a zărit, țup! la DEX m-a dus:


PUBLICÍSTICĂ f. 1) Literatură care tratează probleme actuale ale vieții social-politice și culturale, reprezentată prin publicații periodice (ziare și reviste). 2) Totalitate a publicațiilor periodice. 3) Ocupație a publicistului; gazetărie; ziaristică; jurnalistică. / Sursa: NODEX | Adăugată de siveco | Greșeală de tipar | Permalink


în cazul ăsta, mă gîndesc eu, un editorial din 1932, de fapt un mic eseu - l-am citit - o face parte din specia literară numită "publicistică" sau nu?

sau o fi "informație de presă" gen rubrica meteo, sau rezultatele etapei 8 din liga lui Mitică?

e drept, Rebreanu nu ne furnizează acolo nicio informație despre Oana Zăvoranu, și nici nu ne spune dacă s-au încheiat arăturile de toamnă, dar parcă poți să știi.

Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2011-10-07 13:26:33


onorabile nea Pușcă, în polemica asta, știi de ce-l cred eu pe d-l Corbu și pe matale nu?

paranteză - v-aș putea crede pe amîndoi, dar aș cădea în paradoxul lui epimenide (ăla cu toți cretanii sunt mincinoși)

bun. hai să-ți zic de ce.

1. cînd sunt prinse la înghesuială, caracterele microscopice dispar - în general mimînd indignarea. a se vedea cazul distinsului meu fost coleg și bun amic, al cărui nume nu-l mai pomenesc aici, că mi se blochează tastatura.

or, matale ți-ai șters textul (din nefericire, eu, ca mare amator de scandaluri, cred că l-am salvat pe undeva)

2. d-l Corbu are 48 de păcate (cu ăsta că te îngăduie încă aici, 49) dar pe ăla cu minciuna, nu. l-am verificat îndelung, cu tehnica operativă. detalii la Peia.

3. faptul că-l ameninți cu justiția. și știi de ce? dacă aveai de gînd s-o faci, o făceai și gata, fără zarvă. așa, evident, e doar un bluf, un joc de glezne, menit să-ți dreagă un pic atomul ăla de reputație care ți-a rămas.

paranteză. în plus, mai e ceva care ține de etică. gazda care te-a lăsat atîta amar de vreme să intri încălțat în sufragerie, și cînd, în fine, te-ai decis să te sui cu cizmele-n pat, te-a tras un pic de atenție, crezi că e frumos s-o ameninți cu avocații tribunalului de la Haga? eu zic că nu.

asta e declarația pe care o dau, susțin și semnez...



Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2011-10-07 12:38:50


Domnule Pușcă,

Iar deturnați fondul problemei. Nu are relevanță când unde și dacă ați tipărit "revista"

Toată discuția a avut loc pe baza a ceea ce ați postat dumneavoastră în Europeea. Cu toate că v-ați șters textul, în cea mai mare parte firul discuției există în celelate topicuri.

Esențial este că în prima faza ați spus că este vorba de "informație de presă" și că nu necesită drepturi de autor.

Apoi că este articol care nu este "operă publicistică" și care de asemenea nu necesită drepturi de autor.

Când v-am explicat despre ce este vorba și când ați înțeles gravitatea situației, v-ați dus ca un mielușel și ați cerut acordul pentru a prelua acel articol. Adică v-ați dus după ce eu am vorbit cu deținătorul legal al drepturilor de autor și după ce a avut loc discuția de pe Europeea. Faptul că, în sfârșit v-ați dus și ați intrat în legalitate, este în regulă. Însă la data când ați postat textul pe Europeea nu erați în legalitate. Și este deranjant să continuați să mințiți și să deturnați atenția de la fondul problemei. Cu martori și documente olografe, pentru mine este floare la ureche să demonstrez aceste aspecte. Dar tupeul domniei voastre întrece orice limită. Ați fost prins cu mâța în sac și din acuzat vreți să deveniți acuzator! Așa credeți că vă apărați "onoarea"? Puteați, cavalerește, să spuneți da, am greșit, am înțeles despre ce este vorba și am intrat în legalitate. Așa ar fi procedat un om de onoare.

Cât privește calomniile recitiți și vedeți cine pe cine a calomniat.

În rest aștept citația. Să văd ce și cât să vă pretind pentru denunț calomnios. Și la ce v-ați mai pretat. Eu vă lăsasem în plata domnului. Fapul că, într-un târziu, mi-ați urmat sfatul și v-ați dus la domnul Ilderim Rebreanu și i-ați solicitat acordul a fost suficient. Pentru că pe mine mă interesa îndreptarea și nu distrugerea domniei voastre. Totodată, cum v-am mai spus, am tratat problematica și ca un studiu de caz. Ca să înțelegeți, în primul rând dumneavoastră ce este aceea o informație de presă, că un articol publicistic este o operă, protejată de Convenția de la Berna și de Legea română în materie. Și că preluarea și publicarea oricărei opere fără acordul deținătorilor drepturilor de autor reprezintă o încălcare a legii. În al doilea rând să înțeleagă și alți membri ai site-ului aceste aspecte și apoi mai tinerii membri care evoluează pe site. Și bineînțeles să înțeleagă și să respecte munca și drepturile autorilor.
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-10-07 10:27:15


Dle Corbu, apreciez in continuare dorinta dvs de a ieși deasupra, ca untdelemnul, dar, iata, unde gresiti si, desigur, veti plati pentru aceasta (nu o spun eu ci avocatul care se ocupa de instrumentarea cazului):

1. eram in legalitate in momentul tipăririi revistei, și am documente in acest sens
2. ati facut afirmatii calomnioase despre mine si despre Revista ZIP
3. eu nu vă ameninț, stimate dle Corbu, doar v-am atras atentia sa va pregatiti documente care sa va sprijine afirmatiile de genul:

a) „Domnul Ion Gabriel Pușcă a preluat, fără drept, un articol al scriitorului Liviu Rebreanu,„

b) „Domnul Ion Gabriel Pușcă a preluat (...) fără acordul deținătorului drepturilor de autor ale celebrului scriitor.„ / „Am vorbit personal cu detinătorul legal al drepturilor de autor. Nu aveți niciun acord.„
sper ca aveti documente are sa demonstreze cine era detinatorul drepturilor de autor la data aparitiei revistei

c) „Investigând am descoperit ceva mult mai grav și anume incidența penală.„

d) „Este de presupus că procedează la fel și în cazul altor opere.„

e) „În continuare domnul Pușcă MINTE efectiv și aceasta îl descalifică.„

f) „De aceea domnul Pușcă și-a pirdut credibilitatea iar membrii serioși ai Europeii vor evita pe viitor "colaborarea" cu acest domn.„

V-am prezentat doar câteva dintre afirmatiile calomnioase pe care le-ati facut la adresa mea. La ele se mai adauga afirmatiile a inca 5-6 stimati colegi de sit care au fost influentati de calomniile dvs. Adica fapta dvs -care este incriminata de C.Civ.- a prejudiciat demnitatea, onoarea și a adus atingere dreptului la propria imagine.

Asa ca stimate dle Corbu, eu nu va amenint, doar va pun in garda. Stiti cum se spune:
ai grija ce iti doresti! s-ar putea sa se intâmple.

„Aștept citația.
Aveți și vreo Constituție la îndemână? Citiți articolul 30.
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-04-10 11:25:56 „


Sanatate.



Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2011-10-07 09:08:21


Domnule Ion Gabriel Pusca, după ce v-am demontat bălmăjeala cu "informația de presă" și după ce v-am inițiat în problemele de protecție a operelor literare, ați intrat într-adevăr în legalitate. Adică, v-ați dus la domnul Rebreanu care v-a acordat cu titlu grațios permisiunea să preluați acel articol.

Încă mai aștept să vă prezentați scuze și să-mi mulțumiți pentru cursul gratuit pe care vi l-am ținut. Ar fi singura șansă de a mai repra din "onoarea" pe care singur v-ați făcut-o ferfeniță. Știți bine că v-ați dus la deținătorul drepturilor de proprietate privind opera scriitorului Liviu Rebreanu după ce eu v-am cerut să intrați în legalitate și după ce eu avusesem confirmarea că ați preluat fără a avea dreptul, acel articol.

Acum mă amenițați? Cât tupeu puteți să aveți domnule? Repet prezentați-vă scuze și mulțumiți-mi. Este singura dumneavoastră șansă înainte de a vă acoperi cu tot ridicolul unui om lipsit de orice urmă de onoare.
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-10-07 00:14:28


Pentru cei care nu au înțeles, nu știu ori nu vor să știe: aici este un spațiu în care se pot publica și comenta "toate tipurile de „creatii” ale spiritului uman care în mod curent pot fi desemnate prin cuvântul “LITERATURA” dintre care enumeram exemplificativ: poezie, schite, nuvele, roman, recenzii, comentarii, eseuri, exegeze, articole, critica literara, reportaje, însemnari, jurnal, polemici, etc. Forma de prezentare, grafica, modalitatea de expresie etc. sunt si ramân la latitudinea creatorilor. Acestea vor fi denumite cu un cuvânt generic drept “texte” Opiniile, parerile, evaluarile etc. ale textelor existente vor fi denumite pe scurt “comentarii”[1]"

Unii, care probabil nu au ce face ori din motive care îmi scapă ori, în ultimă instanță, din motive care țin de o anumită patologie comportamentală, eludează aspectele prezentate în paragraful de mai sus cu privire la ce se poate publica și comenta în acest spațiu și încearcă să-l transforme într-un spațiu de hărțuire, de răfuială personală, de adresare de injurii, de tot felul de întrebări și multe altele, care nu au legătură cu textele ori comentariile pe texte. Ca atare rog editorii să invalideze tot ce nu are legătură cu aspectele legate de creații ale spiritului uman și care nu se pot încadra în categoria de texte ori comentarii. O fac și o voi face în continuare și eu. Userilor care au nivel care le permite să posteze direct și care vor mai încălca regulamentul li se va reduce nivelul astfel încât textele și comentariile lor vor fi validate/invalidate de către un editor. Userilor care nu au nivel care să le permită postarea direct doar atât le spun: adio validarea a altor tipuri de postări în afara textelor și comentariilor pe texte. Găsiți-vă alte site-uri.



[1] Extras din regulamentul pe care oricine și-a făcut cont aici l-a acceptat.
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-10-06 06:08:55


dle CORBU,

„1. Nu-mi plac oamenii care nu au simțul înțelegerii și recunoașterii erorii. Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-10-04 18:12:33 „

putem lesne intelege că aveți mari probleme dimineața la bărbierit, când trebuie să vă priviți in oglindă popria imagine.

„Îmi plac oamenii fermi și corecți chiar și când greșesc. Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-10-04 18:12:33 „


Dacă afrmația de mai sus ar avea vreo corespondență in real, ați fi avut curajul sa vă recunoasteti „eroarea„ de a nu fi stiut că articolul „Goana tortelor„ este scris de Liviu Rebreanu și atunci poate v-as fi spus cateva amănunte despre situație (procesele copyro, suspendarea copyro si inca doua lucruri dovedite cu date, semnaturi si nr de inregistrare anterioare datei aparitiei revistei, pe care le veti primi si dvs, curand ).

Dar dvs ca un bun „cetatean„ dle CORBU ati dat telefon sa-l informati pe dl Ilderim si sa-l intrebati „de ce nu îmi ia banii„ apoi ati scris un articol calomnios la adresa mea.

Domnule Corbu, tin sa vă multumesc că nu ați sters articolul calomnios, semnat de dvs, „Practica incorecta„ . Imi este de mare ajutor ca si comentariile defaimatoare facute la adresa mea de cativa membri ai sitului.

„Și știți bine care este adevărul.
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-10-04 18:12:33 „

Eu il știu si il veți recunoaște și dvs, dacă nu din onoare –a observat acestlucru- , obligat de lege. Va sugerez cu amicitie sa aveți dovezi solide care sa probeze afirmațiile facute la adresa mea intrucât eu am dovezi clare că spusele dvs sunt calomnii.
Si daca atunci cand va scriam:
„Domnule Corbu,
încă mai aștept retractarea afirmațiilor din acest text calomniator și scuzele dvs pentru atingerea nejustificată a imaginii unei publicații culturale. Sunt convis că onoarea dvs este mai presus decât orgoliul.
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2011-04-12 21:36:02 „

eram dispus sa va trec cu vederea calomniile acum mi-ati confirmat a nu am gresit cand am deschis actiunea civila pentru pretentii si reparare(daune-morale).

Știți cum e fiecare pasare pe limba ei piere.

Sa ne vedem sanatosi.

Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2011-10-05 23:11:36


Si, da, asa este, sunteti un adevarat sumum de exceptii. fiti fericit, nu va voi mai deranja, site-ul a devenit o kestie de care ar fi trebuit sa ma dezic de multa vreme.
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-04-22 18:27:09
         
 
  Atunci, domnule Stefanescu, probabil, nu ne ramane de facut, altceva, decat sa asteptam ca respectivele persoane sa isi dea seama ca se afla de partea gresita a baricadei sau sa asteptam sa se plictiseasca, ori sa il rugam pe dl Corbu sa dea editorilor dreptul de a acorda si retrage nivelul de postare:

ai folosit un limbaj care nu respecta adresarea decenta, o saptamana nivelul scazut,
ai atacat autoritatea unui editor, o luna nivelul scazut,
recidivezi in adresarea neadecvata o luna nivelul scazut etc.

Cand lucrurile tind sa scape de sub control poate este necesara intarirea autoritatii, cu riscul de a limita intr-o oarecare masura 'drepturile' celor care nu respecta dreptul colegilor.

Oricum nu doresc sa lungesc discutia. Dvs ati inteles ce am propus si contez pe faptul ca dl Corbu va da curs aceastei rugaminti si cu un pic de efort din partea tuturor se vor incheia luptele orgoliilor exagerate si vom reveni, poate, la discutii aplicate pe text.
Discutii in care -IMI PERMIT SA REAMINTESC- facem doar sugestii deoarece foarte putini colegi de sait sunt AUTORITATI IN MATERIE (si pe ei ii recunoastem repede dupa modul elegant in care fac o remarca despre un text) iar ceilalti suntem AMATORI

cu mai multe sau mai putine cunostinte de tenica literara,
cu mai mult sau mai putin timp liber,
cu mai mult sau mai putin discernamant,
cu orgolii mai mari sau exagerate
cu talent si inspiratie in proportii relative.

Multumesc pentru raspuns, domnule Stefanescu.
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2012-04-22 17:26:16
         
 
  vă răspund eu, domnule Pușcă: există secțiunea "forum", dar, din motive necunoscute mie, nu este accesată. în ce privește atmosfera insalubră din subsolurile unor texte, ea se datorează cîtorva seniori ai războiului, aflați probabil la vîrsta pensionării, sau beneficiari ai unor rente viagere, deci în posesia unei cantități nelimitate de timp liber, frustrare, plictis, acreală și energie neconsumată, combinație, care, iată, se dovedește extrem de productivă în spații ofertante în ceea ce privește dreptul la libera exprimare, cum e acesta.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-04-22 16:07:00
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE