FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Sonet 249 (CCCXIX)
Text postat de Cristian Vasiliu
E primăvară. Zorii 'nfloresc prin așternuturi,
Iar eu ca o albină spre tine mă întorn
Ca să adun polenul luminii cu săruturi,
Să îl prefac în miere și-apoi să te adorm.
Dormi! Încă nu e ora să stăm în câmp de strajă;
În locul nostru merii s-au ridicat, enormi,
Deasupra lumii, cântă privighetori a vrajă
Și apa se întoarce în lut și-n nouri. Dormi!
Un somn de primăvar㠖 cum dorm în codru cerbii
Neștiutori de moartea din țipătul de corn –
În care-auzi cum crește sub tine firul ierbii;
Un somn ca o trezie, ce treaz prin tine-l dorm.
Am primăvara-n brațe și mă topesc sub pături;
Dormi, chiar de la-nviere eu n-am să-ți fiu alături!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Ce barbata esti tu, clona mea draga! Cat bun simt zace in tine...Pacat ca este doar virtual!  
Postat de catre Vasile Hurmuzache la data de 2012-04-22 12:17:58
         
 
  stai ghinișor, Sile, nu ți-a cerut nimeni să te umfli-n soneata ca broasca lui Esop! Totuși, te rugăm să nu-ți îngurgitezi și limbuța lirică, ar fi păcat, cine ne-ar mai desfăta cu "perlele" simțirii sale sensibiloase pe-aici?!  
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2012-04-18 15:29:35
         
 
  Stimate domnule Vasiliu,
daca banuiam ce taraboi va iesi dupa scurtul meu comentariu, mai bine imi inghiteam limba.
Cred ca nu am folosit chiar cuvintele potrivite:din dorinta de a fi cat mai laconic,am scris ce am scris.
Fara urma de intentie de a va jigni, am voit doar sa spun ca am citit sonete de ale dvs mai reusite decat acests.Doar ca o opinie personala, care poate fi pur subiectiva.Punct.
Pentru ceea ce a urmat,imi fac mea culpa; nu merittati jignirile gratuite care vi s-au adus!

Cu stima,Val
 
Postat de catre Vasile Hurmuzache la data de 2012-04-13 22:58:46
         
 
  E Joia mare, ca fost seminarist ar trebui să știi măcar atît, înainte de a arunca piatra/ și a face supoziții caraghioase, cum e aia cu frustrarea, orbirea de ură și-alte bălăcăreli ridicole/ ar trebui să cugeți simplu:au sunt eu oare ăl îndreptățit s-o fac? așa, de dragu' adevărului, avînd două conturi, indiferent cît le folosești/ba chiar trei fiindcă apare pe undeva si bibicu ăla cu numele tău real/ ai fi putut să taci mîlc sau să-ți speli gura înainte de a cuvînta. orb, sorinache nu e cel făr' de ochi ci taman cel asemenea ție, care nu vrea să vadă.
oricum, happy Easter, transfug mic!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-04-12 22:57:09
         
 
  Patrunjelu' tatii, Sorin Solaris si Epigramist nu comenteaza amandoi deodata sub acelasi topic.
Daca nu ai fi atat de orbit de ura ai vedea ca Sorin Solaris posteaza poezie si Epigramist epigrame.
In plus, S.S. asta nu stiu daca are mai mult de o mana de comentarii pe aici in cei cativa ani de cand si-a deschis contul.

Si zau, nu ma framanta grija de frustrarile tale, doar ca am tot dreptul sa intreb: de ce tu centrezi, tu dai cu capu'?

 
Postat de catre General Motors la data de 2012-04-12 22:48:58
         
 
  sorinele, poți scrie vreodată un comentariu sub al meu în care să nu te frămînte grija de ce fac, zic sau opinez eu? nu cred.ai demonstra astfel că ești inteligent.sau înzestrat pe bune cu simțul umorului, nu așa cum îți imaginezi.
cît despre interogația ta, nu pot decît să-ți recomand să-l întrebi pe unu' sorin solaris, meclă roșcovană, moravuri de răspopit, spină moale, veleități de poet, opera nula...
în rest, aștept să se coacă părădăisele dă grăgină, dude!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-04-12 16:51:09
         
 
  Si tot lui Gheorghe Rechesan aka Dragos Iovan aka Mai-Stie-Mosu-Meu-Cine-O-Mai-Fi:

Nu ai raspuns la intrebarea: de ce nu iti ajunge un singur nick?

 
Postat de catre General Motors la data de 2012-04-12 16:36:49
         
 
  @Gheorghe Rechesan aka Dragos Iovan aka Mai-Stie-Mosu-Meu-Cine-O-Mai-Fi:

Ai demonstrat inca odata cat esti de obtuz. Probabil ca esti un tip total nefericit pentru ca nu am vazut niciodata la tine capacitatea de a gusta o gluma. Sau poate nu le intelegi. Am incercat sa iti fac si desene, dar tot nu pricepi.

 
Postat de catre General Motors la data de 2012-04-12 16:35:08
         
 
  Comentariul meu purcede din stima si dragostea pe care vi le port tuturor celor care scrieti lucruri frumoase si corecte din punct de vedere gramatical. Celorlalti nu le doresc decat sanatatea mintala care i-ar ajuta enorm sa inteleaga ce e cu ei pe lume si sa se lase de cioace definitiv. Linistiti-va, nu v-am injurat!  
Postat de catre sters sters la data de 2012-04-12 10:10:45
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Adevarul este ca, dincolo de manierism sau de tehnica realizarii, sentimentele degajate de acest poem (o fi sonet, sau orice specie literara doriti voi) sunt cele de gingasie extrema, de dragoste curata si sincera si n-ar trebui sa ne mire, de la Cristi Vasiliu, poet cu P mare. Restul e can-can, rautate gratuita, pizma, sau necuratul stie ce. M-am obisnuit (rau narav!) sa impart operele literare in doua categorii: care-mi plac si care nu. Iar acesta imi place, pentru stradaniile dragostei asemanate cu grija albinei, pentru moartea nestiuta din tipatul de corn vanatoresc, pentru somnul ca o trezie ce treaz prin tine-l dorm si pentru altele, nescrise aici. Iubiti-va, restul vine abia apoi. Cu drag, Kostanie, calugarul dihanie.  
Postat de catre sters sters la data de 2012-04-12 10:07:45
         
 
  tot usualy, sorinel solarizatu se bagă-n vorbă neîntrebat; firește "maestre" catrenist că e muuult mai greu să compui un sonet decît o chestie în 4 rime. asta cu publicul e o scuză pt mediocritate:"lasă-l, scrie doar epigrame/rondeluri/soneteare publicul lui!" nemaivorbind că forma de exprimare e desuetă și rezultatul cum se vede.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-04-12 07:42:04
         
 
  Adevarul e, ca de obicei, la mijloc. Are dreptate si Reche pe undeva, in sensul ca asta nu e unul din cele mai bune sonete ale lui Cristian Vasiliu. Am citit altele cu mult mai reusite si chiar imi ziceam in gand: "Mah, ce bun epigramist ar iesi din el!"

De acord cu Radu ca fiecare are publicul sau. Tocmai de aceea e frumoasa poezia, fiindca ofera o paleta larga.
In dezacord cu postarea de comentarii la acelasi text de sub doua nume diferite. Nu vad rostul.

 
Postat de catre General Motors la data de 2012-04-12 05:36:12
         
 
  maestre ștefănescu, pînă și pt un manierism coerent e cam mult...de cînd durează? de prin 2005, parcă.io unu's sceptic, am văzut strădaniile lui de a ieși din șablon, sunt extrem de neconvingătoare.la fel ca sonetul de mai sus, care tre' să admiți că-n perioada de glorie europeică/cînd analizau serios AAA și matale orice sonet/cîrpeala de mai sus n-ar fi luat nici măcar un vot sau o*. cum ar veni fost'ai lele...Vero/iată-mă-s cred,?! :)/,Tea, nici o aluzie la gusturile domniilor voastre, dar textul e căznit rău, nici măcar de pastișat nu e valabil.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-04-11 22:54:19
         
 
  Vai, scuze de intarziere, sunt racita si n-am fost "pe faza". Iatama-s, am aparut, spre linistirea lui Radu.

Cristi, frumos. Cam multi de "dorm", dar asta e si scopul. Vot.

Hai ca poate mai e cineva care astepta formula mea: Vot-Vero. Ar trebui sa-i pun copyright! :)))
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2012-04-11 22:35:45
         
 
  talentul n-are absolut nicio legătură cu manierismul (în fond, Cristi poate scrie, captiv în același registru romsantic, nu 500, ci 50000 sonete - există, sunt sigur, un public al său care-l va citi cu fascinație, neobservînd nici cusăturile, și nici inevitabilele rupturi în fund, și care, probabil, nu se va plictisi niciodată) urmînd o traiectorie de succes gen Adrian Munteanu, care e problema? asta nu înseamnă că nu-i manierist, bineînțeles că e. i-am spus-o și eu, i-o tot spun. dar ăsta-i farmecul lui, și oricum, o să-i treacă.
sper, nu și talentul.
fără farmec și complet plicticoase sunt alte chestii - să le zic așa, de subsol, dar, pînă apare vero, nu mai contează.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-04-11 20:19:37
         
 
  recitind am dat și peste o arimie:"întorn-adorm"  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-04-11 19:43:22
         
 
  de gustibus, d-na Nicolescu.

după dex > MANIERÍSM s. n. 1. Comportare manifestată prin lipsă de naturalețe, artificialitate, afectare2. 2. Formalism în realizarea unei opere artistice sau literare, rezultat mai ales din folosirea mecanică și repetată a anumitor procedee artistice

Acu' acest comm așteptînd nemotivat validarea, pînă voi posta eu exemplificări ale maniersimului vasilian, poate îmi demonstrați de facto, pe-nțelesul tuturor de ce textul de mai sus cu toată suita de sonete MXCL...etc NU este manierist.
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-04-11 19:41:53
         
 
  Dragos, uita-te mai atent, nu-i manierism. CV este un real talent si sonetele lui sunt ...SONETE!

regards, Cristi si scuze pentru interventie...

Calvar *
 
Postat de catre Tea Nicolescu la data de 2012-04-11 17:42:03
         
 
  două lucruri mă miră, aici:
1.faptul că Vasiliu, poet tînăr, posesor de plachetă publicată cu ceva vreme-n urmă nu izbutește să treacă de un manierism steril.
2. evidența a două zicători: "vede paiu' din ochiul altuia da' nu bîrna dintr-al să", "prostul nu e prost destul dacă nu-i și fudul!" stîrnite de leturarea comentariului hurmuzachianesc.
 
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2012-04-11 11:20:51
         
 
  Pacat!La talentul dvs.si in saptamana patimilor...  
Postat de catre Vasile Hurmuzache la data de 2012-04-11 07:29:41
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE