FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
După modelul francez
Text postat de Emanuel Cristescu
Francezii au o politică inteligentă în domeniul protejării pădurilor! Ei nu interzic tăierea copacilor ci procedează astfel. Cel care dorește să taie un hectar de pădure este obligat să planteze două hectare de pădure! Și așa fondul forestier, nu numai că nu are de suferit dar se și dezvoltă sustenabil și permite și economiei să funcționeze legal!

Pornind de la aceest model, ca să nu mai existe interminabilele războaie europeice pe tema ecoliteraturii, începând de mâine vom aplica principiul „ecoliteraturii extinse” care constă în următoarele:
-orice user care postează texte neecoliterare este obligat să menționeze, până vom face o pictogramă corespunzătoare, următoatrele, după caz: „Text neecoliterar X” Text neecoliterar XX Text neecoliterar XXX” Lectorii vor fi astfel avizați asupra conținutului fiecărui text.

-orice user care postează texte care conțin cuvinte licențioase va fi obligat să scrie la sfârșitul textului, citate, maxime, pilde, proverbe, pe teme de ecoliteratură, morală, frumusețe, etc. de două ori mai multe decât cuvintele licențioase existente în text.

Editorii vor ține evidența acestora. Și sper că acest model va deveni și unul axiologic și formativ și, în plus, sper eu, va elimina frustrarea și harța de pe site.

Dacă mai aveți și alte idei le putem lua în analiză.

Sunt și eu curios cum va apărea primul text neecoliterar. Sper să nu mă oripileze! Precizez, această procedură nu este nereversibilă.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  în fine, a venit și 1 aprilie peste noi.

ca în fiecare an, să ne bucurăm, așadar...
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-04-01 10:13:42
         
 
  Domnule Hurmuzache,

Cu talent, se poate scrie despre tot ceea ce ați invocat dumneavoastră, ecoliterar. Sau mă rog, în contextul actual, "ecoliterar extins"
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-04-01 01:17:38
         
 
  :)))  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2012-03-31 23:30:37
         
 
  Simate domn, cred ca dumneavoastra faceti un experiment periculos.Iata ce spunea, cu foarte multi ani in urma, Felix Grande, despre o asemanatoare propunere: ,,Uneori un poem este un suvoi de puroi, un smarc infectios, un termometru al ciumei, un starv ciugulit de vulturi, o geologie a claustrului ce se descompune; un tumul macinat de timp sub care, fara maini si intr-o tacere tumefiata, zace o infrangere.

Si cum sa oferi cuiva aceasta zeama a rusinii sau lasitatii, cum sa-i oferi materia cea mai umilitoare, care inutila inima s-ar bucura de zoile ramase-n baie, care monstru, ori nebun ori bolnav ne-ar multumi pentru aceasta murdarie care se scurge din carpa atator lamentatii?

Exista o capcana veche in arta, cea care stapaneste partea cea mai oribila a unui artist si partea cea mai gretoasa a publicului sau, atatandu-le cu sonata ambigua a limbajului, formand astfel, de multe secole, un simulacru de comunicare.Nu exista perversiune mai mare decat aceasta deghizare.Minunat pare actul de a-l ajuta pe condamnat sa-si sape groapa; si totusi e monstru.
Si se repeta de secole.E una din formele artei.

De asemeni, de secole se petrec, unul dupa altul, artistii care spun da cu raguseala lor, deschizandu-si drum cu capul printre ruine pe care epoca si nimicul le prabusesc peste el.
Zidari neobisnuiti care-si folosesc propriile crapaturi ca pe niste borduri ale casei in care traiesc, care adauga la zidurile edificiului propriile lor molozuri, tremurand de efort..Fricii,
nefericirii, deziluziei le spun Calomnie.Si-i cauta pe vinovati asa cum cauta tuberculosul aerul
pur.

Exista, de asemeni, un val de artisti care nu sug decat la sanul amaraciunii, dar care-i musca sfarcurile si scuipa din cand in cand laptele care-i hraneste.Sant niste spirale agonice care nu
urmaresc pe nimeni cu spaima lor.Si-au pierdut, poate, furia, dar si-au pastrat integritatea.Isi
ridica privirea sumbra si le spun celor mai dragi: santeti mai mult un simptom decat o fiinta,
daca ma venerati, ma tradati, si va tradati, scuipati, cel putin, ca mine si nu cedati.Si se intorc
sa suga, au nevoie de laptele lor, simt nevoia sa-l scuipe.

Cangrena, mahnire insolenta sau fragment de edificiu.Oras, cartier urlator sau subsol al constiintei.Eu cunosc un om care musca furios sfarcul enigmatic.Care incorporeaza in zidul
comun molozul ruinii sale.Care deschide gura pentru a murdari timpul cu toate imposibilele
sale digestii.O anume parte din el pune intrebari.O alta contraataca.Dar o alta parte sporeste
ambiguitatea repugnanta a nefericirii.Refuza sa afle care parte din el va invinge.Judecati aceasta batalie.

Asa cum eu judec batalia voastra.”
 
Postat de catre Vasile Hurmuzache la data de 2012-03-31 22:31:37
         
 
  Amu, zic io că, după modelul francez, trebuie și un model europeean: ăl de scrie un text neecoliterar musai să posteze altele două, pur ecoliterare.
(Liviu S. Bordas)

Liviule, propunerea ta nu e rea, dar sunt sigur ca fi ataca juridic, pe motiv de discriminare. Se stie din literatura de specialitate ca flacailor le vine mult mai des neecoliterar decat ecoliterar iar la fete este exact invers. De vina pentru aceasta disparitate nu sunt nici fele nici baietii ci mama natura. Datorita acestei disparitati fetele sunt clar avantajate daca se implementeaza propunera ta. Si asta este un caz foarte clar de discriminare sexuala.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2012-03-31 20:45:28
         
 
  e tardiv acum...  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-03-31 20:41:26
         
 
  http://www.trafic.ro/statistici/www.europeea.ro/top-vizitatori-timp-real

Am dat clik pe pictograma din josul paginii "Trafic ranking" iar la top vizitatori am găsit 18 un IP din București.

Dacă se pricepe cineva mai bine să analizeze informațiile free din Trafic ranking. Am sunat la informaticianul care ne ajută dar nu mi-a răspuns. Eu mai sper că acela care a făcut-o are și onoarea de a și-o asuma. Pentru că și eu cred că o investigație făcută de informatician va devoala cine a făcut-o. Ca în cazul modoficării steluțelor dacă îți mai amintești!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-03-31 20:34:59
         
 
  Mai repede cred ca este unul caruia ii tremura mana pe mouse !
Ups !

Sa va dau un citat :

Lenevia este mama intelepciunii.

 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2012-03-31 20:34:17
         
 
  "-orice user care postează texte care conțin cuvinte licențioase va fi obligat să scrie la sfârșitul textului, citate, maxime, pilde, proverbe, pe teme de ecoliteratură, morală, frumusețe, etc. de două ori mai multe decât cuvintele licențioase existente în text."
(Emanuel Cristescu)

Propunerea mea este ca inainte de a fi implementata acesta masura trebuie formata o comisie care sa faca o lista cu toate cuvintele considerate licentiose pe site-ul Europeea. Aceasta lista trebuie reafisata zilnic pe pajistea europeiica pentru ca faptuitorii de lucruri literare frumoasa sa o poata consulta in cazul cand au vreun dubiu asupra unui cuvant.
Altfel iar vor fi nenumaroate razboaie civile pe acest site, fiindca uni se rusineaza de anumite cuvinte altii de altele. Pana nu le standarnizam nu vom obtine rezultatul dorit.

 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2012-03-31 20:34:11
         
 
  am înțeles că există posibiltatea de a afla de sub ce IP a fost mitraliat topicul în halul ăsta... eu unul, sunt curios, fiindcă această manifestare trădează, în opinia mea, un ușor dezechilibru. nu neapărat mental, hai să zicem, emoțional.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-03-31 20:25:03
         
 
  Domnule Bordaș, excelentă ideea. O adoptăm ca variantă alternativă! Dacă userului care va scrie neecoliterar i se pare dificil să numere cuvintele, să caute pilde, proverbe etc. are alternativa de a scrie două texte pur ecoliterare cu același număr de caractere ca și textul neecoliterar.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-03-31 20:20:42
         
 
  Radu, nu știu. sper să nu-mi faci vreun proces de intenție. Fac apel, dacă vreunul sau mai mulți useri au făcut cu bună știință acest gest să și-l asume public. Mulțumesc anticipat!  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-03-31 20:17:53
         
 
  Cel care dorește să taie un hectar de pădure este obligat să planteze două hectare de pădure!


Amu, zic io că, după modelul francez, trebuie și un model europeean: ăl de scrie un text neecoliterar musai să posteze altele două, pur ecoliterare.

Și așa, fondul liric nu numai că nu are de suferit dar se și dezvoltă sustenabil și permite și literaturii să funcționeze eficient și eco!

E doar o idee. O puteți lua - sau nu - în analiză :))

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2012-03-31 20:12:21
         
 
  deocamdată nu comentez, întreb doar de unde, doamne iartă-mă, 131 de accesări pe acest text, și dacă ele fi-vor unice sau nu...  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-03-31 20:05:29
         
 
  Noi avem model mai bun :
Chiar de nu mai e padure,
Vrem sa facem din gorun,
Coada noua la secure.

Asta ar fi de 3 icsuri ?
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2012-03-31 19:23:07
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE