FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
studiu de caz clinic: epigastera liternautica
Text postat de Dragoș Iovan
Oricine își pierde vremea prin spațiile virtuale, cu preponderență pe saiturile de nișă cu pretenții culturale, a întîlnit cel puțin un exemplar de epigastera liternautica. Spre deosebire de anelidele harnice din încrengătura epigramistică, care scurmă cu intenții moralizatoare mediul în care trăiesc, specia epigastera parazitează organismul social, fixîndu-se cu încăpățînare pe gazdă, învelind-o într-un mucus pseudoartistic și hrănindu-se fără jenă și minimă raportare la rolu-i biologic din energiile acesteia.
Ca aspect, epigastera liternautica se prezintă ca un organism simplu pluricelular, de mărimea unei amoebe, dotată cu o trompă minusculă aidoma anofelului, un sistem digestiv primitiv, dar eficient care macerează silabele și-o cloacă excretoare prin care-și elimină dejecțiile vag lubrice, adesea impregnate de o libidinozitate frustă și scatologii de tractir.
Dispunînd de pseudopode veziculate și lipicoase ca balele lăsate de omizi pe frunzele tinere, atacul parazitar al epigasterei adulte se desfășoară rapid, de obicei prin intermediul a patru cili care imobilizează imprudentul și-i injectează o secreție conținînd în principal enzime corozive din categoria lubricității voioase, menite să descompună celulele și să faciliteze fagocitoza. După un proces accelerat de digestie, gazele rezultate din proces / fiindcă epigastera liternautica e extrem de orgolioasă și cade adesea într-o autosatisfacție preponderent solitară, cu emisii similare bacteriilor aerobe/ combinate cu moleculele inerte sunt eliminate sub forma unor dejecții colțuroase cristalizate în formă cubică, de obicei catrene cu rima încrucișată sau împerecheată, care la analiză se dovedesc a fi din punct de vedere imagistic formațiuni coprolitice, moi, cu aspect dispeptic și miros pătrunzător de incultură crasă.
În cele mai multe situații, înmugurirea unui poem în vers alb sau rimă de orice fel, provoacă epigasterei declanșarea unui libido pseudoerectil, pseudopodele intră în alertă, iar trompa extrage din context imaginea singulară care-i ațîță individului apetitul pseudoliterar. Cînd gazda e candidă și neprevenită la nivel ideatic-cognitiv, invazia e catastrofal de septică, iar în urma invaziei, urmată de fagocitare, se elimină prin regurgitare și redigestie chiar doi-trei coproliți cu rima primitivă.

(exemplificare:

STIMUL: Emanație erotică timidă
SUBIECT: Mic corp poetic feminin cu tendințe clișeic-naive

"Privirea-ți păcătoasă, de bărbat,
Să iscodească iar neliniștită
Pe trupul de femeie-ndrăgostită."

ATACUL PARAZITAR :

faza 1. secreția glandulară:

"cum sa nu imi ies din fire,
cand o zana foarte-avida,
dupa prima iscodire,
mi-a si spus ca e gravida?!"

faza 2. digestie accelerată

"de privirea-mi pacatoasa
se-ndrepta, stind sa se poarte,
nu spre ea, ci spre o carte,
zana n-ar fi azi bortoasa."

faza 3. eliminarea bolului fecaliform

"dupa ce mai rumeg stirea,
tot buimac, ca un narod:
astazi nu ai fi pe rod,
de-mi contraziceai privirea."

n.b. am păstrat grafia și tendințele agramaticale originale)

În cazul subspeciei epigastera liternautica californensis, descrise succint mai sus, procesul e accelerat și de o predispoziție virilă, vag priapică care facilitează erucția și fenomenele dispeptice în circa o oră de la atacul catrenistic. O altă caracteristică a genului este prolificitatea exagerată, astfel că un exemplar adult este capabil să elimine pe parcursul unui an circa 500 de coproliți acizi, care acumulîndu-se pot coroda semnificativ organismul viu al saitului, blogului sau cenaclului virtual pe care-l parazitează.
Ansamblul măsurilor terapeutice se poate coordona pe două direcții principale:
1. Administrarea, în doze și replici zilnic repetate, de antiepigramoză (injectabil, de preferință streptococi modificați de epigramă sau bucal prin pastile solide de pamflet) urmărindu-se cu atenție semnul Harzer de reducere a virulenței sindromului caracteristic.
2. Tratarea cu indiferență, fiindcă neputîndu-se abține în lipsa unui sfincter eficient de la verbalism, una din neadaptările sociale ale epigasterei de orice vîrstă fiind lipsa de consecvență și feed-back-ul adecvat la polemică, iar parazitul involuează, retrăgîndu-se într-un chist veleitar, rebarbativ, dar benign.
Bineînțeles, în cazuri de epigastrită virulentă cu complicații la nivel macrocelular și pentru prevenția unei epidemii generalizate, există și opțiunea radicală de extirpare, pe cale chirugicală, a coloniei parazitare din organism.
Indiferent de specia parazitară sau calea de tratament urmată, profilaxia este vitală: mens sana in corpus litterarum!
În studiul de caz viitor, voi analiza încrengătura agramatophilis urmuzensis fetidae.

N.A. Acest pseudostudiu clinic face parte din categoria pamflet. Orice asemănare cu situații sau personaje reale este pur incidentală.

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Atunci sa fie urmuzis cosmogeniensis iovani

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2012-03-14 17:07:55
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  poate...:)) deși în clasificările Linne se adaugă și numele celui care a descoperit sau clasificat specia!  
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2012-03-14 14:34:44
         
 
  Poate despre urmuzis cosmogeniensis, Gheorghiță. Și despre ale sale pseudofabule.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2012-03-14 14:21:10
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE