FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
cuvinte-nvărgate (2)
Text postat de nicolae tudor
înțelepții stau retrași în mințile lor –
depărtătorii, se pricep așa de bine să ne lase singuri.
anchetatorii își întemeiază acuzațiile pe receptări
(e porcia lor), încă se vânează creiere, doar
foile de dafin ocrotesc
dacă sunt puse în cizme,
cu vârful înainte.
ultimul născut are
un tătic care nu muncește
(cine șovăie, pierde!), indienii nu fac găluștele rotunde (sunt reverențioși față de grindină), la 22 clock e “Soția perfectă”
(la tivi!),
amânăm pe deseară ce putem face
acum.
privesc pe geam
ticăloșia orașului și experimentez eșecurile mici
(well… îmi permit acest sentiment…)
ninge, dar nu pentru oameni -
se apără de îngheț rădăcinile plantelor.
atâtea și atâtea chipuri prietenoase, ce ascund?
mda, preferăm să-ntrebăm,
decât să știm...
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  interesant...
m-a amuzat ce-i drept
 
Postat de catre Carmen Zaniciuc la data de 2012-02-07 18:20:56
         
 
  "Una dintre ele fiind..."
 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-02-07 16:46:22
         
 
  Păi, măi carmenuș,
Uite care-i faza: ai opțiunea de a uita tot ce-ai aflat de prin cărți pînă acuș, - dacă ai ceva la sertărel, într-adevăr - și, apoi, poți să-ți astupi ochii și urechile atunci cînd e vorba de a aflare și a însușire de noi cunoștințe din științe. În felul acesta îți păstrezi puritatea apppsolută, iar ochișorii tăi, neîntinați de otrava cunoașterii, pot să capete o nuanță complet docilă și nevinovată de zimbră ceva mai domesticită.
Cît privește dotările subcraniene, creierul poate deveni incircumvolut, adică neted precum cîmpiile mogole, ceea ce duce, implicit, la obținera unei stări de liniște celestă!
În traducere liberă, starea asta poate fi definită ca suavă idioțenie.
Și vei fi fericită ca nimeni alta.
(Uite, ai un exemplar mai jos, predicator sau cam așa ceva, căruia îi patinează mintea din același motiv de netezime!)
Vei avea o singură problemă: va trebui să renunți la toate facilitățile - muuulte - pe care ți le-a pus știința în mînuțe, în semn de supunere totală la exigențele impuse de protestul tău original.
Unul dintre ele fiind acela că nu mai ai cum folosi netul pentru a-ți exprima părerile geniale.

 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-02-07 16:45:04
         
 
  Asa cum vad eu lucrurile in prezent e: cu cat cunoastem mai mult cu atat ne indepartam de puritate, de inocenta, etc. Cunoasterea necesita o schimbare. Poate ca nu le era necesar, dar cum sa stie ei asta daca nu avusesera ocazia sa cunoasca tot? Nu stiau sa pretuiasca ceea ce au. Poate de aceea a fost necesar. Si daca era inferior sau nu, aici ramane o intrebare.  
Postat de catre Carmen Zaniciuc la data de 2012-02-07 15:23:25
         
 
  Stăi că veni doftoru în ale bibliei, să ne spună el ce și cum.
E un luminat, și ar trebui pus la gazeta dă perete a saitului, ca drept model dă înțelepciune și sfințenie!
Zi-i metelică, zi-i, că-i zici bine!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-02-07 14:17:28
         
 
  Stimată Carmen, Geneza nu spune că Adam și Eva au început să cunoască abia după ce au mușcat din pomul cunoașterii, ci că de atunci au cunoscut "binele și răul". Dar ei nu erau neștiutori până atunci, cunoșteau foarte multe și aveau voie să cunoască încă și mai multe. În ce a constat greșeala celor doi? Au poftit la ceva ce nu le era necesar, ba mai mult, la ceva ce li se spusese că era dăunător. În plus, s-au îndoit de Dumnezeu, care le dăduse atâtea dovezi de iubire, ca să se încreadă într-un necunoscut, culmea, inferior lor. Explicația este totuși simplistă și adevărul nu-l poți afla decât meditând neîncetat la el.  
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2012-02-07 12:50:11
         
 
  Nu sunt Maria:) , insa interesant faptul ca mai e o cale de mijloc spre rai, aceea prin cunoastere, o sa fiu atenta si la acest aspect, poate o sa-l descopar. multumesc.  
Postat de catre Carmen Zaniciuc la data de 2012-02-07 11:50:17
         
 
  er. impartit  
Postat de catre nicolae tudor la data de 2012-02-07 08:45:47
         
 
  Multumesc,Maria, pentru com. Eu am vazut mai complicat un pic. Marele intelept este cel care conduce lumea si cauta/cumpara permanent creiere pentru a-si intari armata. De aceea inteleptii nu-si mai apartin (vezi Patapievici), deci nu-si folosesc harul dat de Dumnezeu, mintea stralucita, pentru a-si ajuta comunitatea; au lasat-o singura si-si vad de interesul material. Contactul cu oamenii il fac privind dupa perdele (cand poporul se revolta) sau afisand chipuri prietenoase amagind cu aparenta iubire si intelegere. Viata nu spune altceva.
Intr-un plan imediat, marunt filozofic, da, cunoasterea este un magnet care ne-a indepartat si ne indeparteaza inca de rai. Mediu-filozofic am inpartit alegerile in doua, teism/ateism, nefiind atenti ca exista calea de mijloc, cand poti recupera raiul pierdut tocmai prin cunoastere.
 
Postat de catre nicolae tudor la data de 2012-02-07 08:44:39
         
 
  "preferăm să-ntrebăm,
decât să știm..."
si totusi intrebam
si cand aflam preferam sa pastram tacerea
poate de aceea inteleptii tac


avem de ales intre a fi liberi sa cunoastem ori intre a avea raiul pierdut


 
Postat de catre Carmen Zaniciuc la data de 2012-02-06 20:26:05
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE