FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
...
Text postat de Marian Badea
Stimabile, acum m-am lãmurit ºi vãd prea bine,
Faci chiar eforturi mari ca sã blestemi, în rime,
Eu m-am decis sã te ajut, cum cred c-ar face oricine,
Sã-þi dau unele sfaturi, cu vorbe alese, din vechime.

1. Fãrã mânie, nu-i iubire....

Chiar dacã ai privirea-ntunecatã ºi vorba plinã de mânie,
Opreºte-te ! Priveºte totul ca o joacã, ori ca o parodie.
Ascultã-þi sufletul ºi taci, renunþã-ndatã chiar ºi la vorbire,
Atunci e sigur c-ai sã simþi cum ura se preschimbã în iubire.

2. Câinele latrã. Lupul tace ºi face...

Iar dacã simþi cã unul e un lup, cãci numai lupii tac ºi fac,
Chiar de iubeºti toþi câinii pe Pãmânt, ºi ei îþi sunt pe plac,
Sã ºtii cã lupul-i mult mai meritos, cãci ºtie tot ce face,
Iar câinele se trage tot din lup, chiar dacã þie nu îþi place.

3. Cine de glumã nu ºtie, nu e un om de omenie !

S-a pus de-o glumã, sã se vadã, cum stai cu omenia,
Este o joacã de adulþi, ce-o practicãm ºi-n România,
Dar vãd c-ai transformat acum, o vorbã ce-a fost bunã,
Intr-un blestem nenorocit, ce nu e chiar o glumã.

4. Omul rãu este ca un cãrbune: de nu te arde, tot te înnegreºte.

Citind acele versuri gândite cu „cãrbune”,
M-am tot gândit la mine sã vãd ce simt anume.
Am constatat, vezi bine, cã nu m-ai mistuit,
ªi-oricâte rele-ai spune, vei fi binevenit.

5. Omul prost nu vede pãdurea din cauza copacilor.

Suntem cu toþi aici, ca niºte drepþi copaci într-o pãdure,
Ne cântãrim atent, uneori rece ºi chiar cu vorbe dure,
E deci firesc sã vezi tot codrul, nu, un copac anume,
De vrei sã-ajungi un înþelept ºi chiar sã ai un nume.

6. Nebunul bate apa, tot el se stropeºte

Vãd cã tot baþi apa, nimic nu te opreºte,
De eºti nebun, vezi bine, chiar apa te stropeºte,
Eu zic cã e mai bine sã baþi numai cuvinte,
Atunci, chiar cã din toate, vei trage-nvãþãminte !

7. Omenia este mai scumpã decât avuþia !

Eu pot sã-þi zic cã-n viaþã, mai scumpã-i omenia,
Chiar dacã prin ce spui, ne-arãþi cã-þi place avuþia,
Vorba cea rea e-un apanaj al celor cu avere,
Cãci omenia lor e-ntotdeauna, numai o pãrere.

8. Inima înþeleptului este în limbã, a nebunului este în gurã !

Privind acest proverb, mã tot gândesc vecine,
La gura-þi ce mi-a spus chiar totul despre tine,
ªi mã întreb în sine, gândind la mintea-þi finã,
Nu crezi c-a venit vremea sã fie mult mai plinã ?


Stimate domnule Liviu Bordaº,

Am ales la întâmplare câteva dintre poveþele populare româneºti. Le puteþi citi în orice ordine doriþi dvs. Ele spun acelaºi lucru : este necesar sã fiþi în orice împrejurare, un om cu onoare ! De la dvs., precum ºi de la ceilalþi forumiºti doresc sã învãþ lucruri de valoare, care sã-mi aminteascã cu plãcere, de confruntare. Iar câteva cuvinte însãilate tot într-un blestem, nu pot sã vã aducã respectul pe care îl doriþi.

In urmã cu ceva timp am luat în consideraþie un sfat al dvs. Pe atunci nu vã cunoºteam aºa ºi nici nu-mi închipuiam cã aici pot exista abordãri primitive marcate de urã ºi dispreþ.

Când vi se solicitã rãspunsul în versuri oamenii se gândesc, cã veþi privi problema cu eleganþa unui intelectual. Cãci este simplu sã te dedai la asemenea fapte reprobabile ºi sã blestemi ca babele din þãrâna satului, dar este mai greu sã te ridici cãtre luminã. Prin urmare, nu credeþi cã este necesar sã faceþi dovada unui intelectual rasat (aºa v-am considerat întotdeauna !), iar orice manifestare primitivã (înjurãturi, blesteme, jigniri, etc.) sã fie eliminatã din arsenalul ofensiv prin care încearcaþi sã vã afirmaþi personalitatea dvs. uºor colericã ?

Nu aºtept comentarii de la dvs.
Vã rog numai sã faceþi dovada unui intelectual rasat.
Vã mulþumesc.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Regret c trebuie s v-o spun, dar iar v hazardai, domnule Badea.
Persoana despre care credei dumneavoastr c face obiectul textului meu nu este cel care citeaz din latin. El face doar trimitere la vultur. Nu-l nominalizeaz, e adevrat, dar nici nu se identific cu el.
Dar vulturul se rotete cu certitudine printre noi.
n ceea ce privete superficialitatea mea (v rog s luai ca pe o glum ceea ce v spun n continuare), nu trebuie s v facei griji, atta vreme ct ai semnat textul de mai jos Marian badea.
De-o prietenie, poate dup o cunoatere mai solid. Deocamdat, de un pact de nedumnie (nu de neagresiune literar).


 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2006-02-05 18:11:53
         
 
  Stimate domn,

Ceva este n neregul i probabil c eu sunt cel care nu v nelege. Prin urmare, nu pot dect s v cer scuze i sper s le acceptai.

Totui, simt nevoia unor precizri, pentru c cred c nici dvs. nu mi-ai neles poziia.

Iat, nu pot s spun c poezia dvs. a fost nclcit (i este bine c ai fcut aceste precizri, cum c v-ai referit la un vultur care).... c eu n-am neles aa ceva. Dar dac tot ai fcut precizarea, nseamn c am intuit bine poziia dvs., care evident nu are de-a face cu mine, ci cu cel care a invocat citate n limba latin.

i, pentru c veni vorba de limba latin, mai exist un proverb care cred c se poate aplica aci i anume: Quidquid discis, tibi discis(Orice ai nva, nvei pentru tine). i de aceea am ndrznit s m adresez dvs. ncercnd s v ridic dintr-o situaie care mie mi s-a prut, oarecum dezonorant.

Totui dac eforturile mele pline de bunvoin, sunt interpretate de dvs. ca un fel de intruziune nedorit n esena operei pe care tocmai o creai, cu att mai mult se impune a-mi cere iertciune. Pentru c fora cuvintelor din poezia dvs. intitulat "BLESTEM" prea nejustificat pe deplin fa de valoarea dvs. intelectual. De altfel ai vzut i prerea altor forumiti.

i, totui, nu credei c este mult mai avantajos s ne lepdm de orgolii i s ne unim eforturile ctre creaie ? In definitiv, nu avem nimic de mprit. Nu sunt entuziasmat de opera dvs. i nici dvs. de a mea. Poate nici ceilali. Ei, i ? Nu vom fi nici primii i nici ultimii aflai n aceast situaie. De gustibus et coloribus, non disputandum. (Gusturile i culorile nu se discut). Important este s nvm ceva unul de la altul. i, pentru a fi sincer, eu am avut multe de nvat de la dvs. pentru c ai mers pe o cale imprevizibil, dar ai ajuns ntr-un loc previzibil. i m gndeam, uite dom'le, un om deosebit, cu reale caliti artistice, pare oarecum dezavantajat numai pentru superficialitatea cu care se privete.

Ce mai tura-vura, stimabile. Imi place ce dumneata i mai vii de-acas. Iart-m de i-am greit i hai s punem de-o prietenie, cum spune la pct. 1 din text.

Cu sinceritate,
Marian badea
 
Postat de catre Marian Badea la data de 2006-02-05 17:45:11
         
 
  Dar te oboseti degeaba, pentru c ai dovedit numai, ct de uor poi fi manipulat. In situaii din acestea trebuie s ai rbdare. S vezi ce se mai ntmpl.
Marian Badea


Domnule Badea,

am inut s ncep cu citatul de mai sus (extras dintr-un text pe care mi l-ai adresat) pentru a v ntreba dac dumneavastr chiar punei n practic sfaturile date altora, sau facei doar un exerciiu didacticist.
Nu neleg de ce v-ai grbit s rspundei la un text despre care nu putei ti dac v este adresat sau nu. Despre care nu putei afirma c este ceea ce pare la prima vedere. Poate c nu sunt un intelectual rasat (de altfel nici nu am aceast pretenie, ca atare nu neleg de ce mi cerei s fac dovada unui atribut pe care nu mi l-am arogat niciodat), dar am ajuns totui la acel nivel intelectual care s-mi permit s discern ntre un text literar i blestemul unei babe din rna satului.
Textul scris, ca de altfel i cel rostit, are multe valene. Exist (am convingerea c deja tii asta) cuvinte care ascund n ele mai multe nelesuri. Cu att mai mult texte
V-ai gndit, mcar un moment, c textul Blestemului este de fapt un portret, c personajul (creionat n tue groase, de crbune) se afl printre noi, cutnd prin deert (i, de cele mai multe ori, lund n deert) ceea ce muli dintre cei care scriu aici au gsit deja n sufletele i inimile lor? C vulturul care - citez aici un alt text de pe forum - non capit muscas - se afl i el pe aici, ncercnd s ne impresioneze cu zboru-i mre, zbor din care nu am vzut pn acum dect o zbatere neputincioas? Poate, dac ar da fru imaginaiei, ar scpa de angoas i ar putea s se nale peste plasa care-l nconjoar. Iar sufletul su, atunci cnd va veni vremea, va fi dus la cele venice de aceeai pasre mrunt (citez iar, Mierla (Tardus merula) ) care poart sufletele tuturor.

V regsii n acest vultur? Dac da, intervenia v este justificat. Dac nu, se cheam c nu avei a v simi atins .
Sigur, rmne ntrebarea (extras tot dintr-un text postat n aceste pagini):
who's the vulture ? And it's a good one !
Sfritul l-a parafraza puin: chiar e el att de bun?



 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2006-02-05 16:50:38
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE