FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Ce definește un om?
Text postat de mihai enescu
Am avut ocazia, demult, să văd un cadavru uman pe care îl mâncaseră animalele mai mult sau mai puțin sălbatice.
Poate că unii sunt oripilați de această "imagine", însă credeți-mă, invocare ei are o noimă.
Animalele mâncaseră cam tot iar ce nu fusese consumat, probabil fusese dus în altă parte.
Din cel care fusese odată om, rămăsese doar... craniul și coloana vertebrală.
Cred, dincolo de lugubrul istorioarei, că asta ne definește ca oameni, atât material cât și, dacă vreți, în sens metaforic, spiritual.
Oricât ar mușca din noi hienele, cu patru picioare sau doar cu două, rămâne din noi capul și coloana vertebrală.
Asta dacă avem.
Până la urmă, coloana vertebrală te ține în postura de om, iar capul, cu locatarul său de multe ori neglijat - creierul, îți dă unealta care te desparte definitiv și irevocabil de primate.
Am citit o carte foarte interesantă. Se chema "Brazii se frâng, dar nu se îndoiesc", de Ion Gavrilă Ogoranu.
După ce am citit această carte mi-am dat seama de ce "trestia gânditoare" a lui Descartes nu m-a atras niciodată. Pentru că nu are coloană vertebrală.
Trestia "se dă" după cum bate vântul, iar un ipotetic "cap" al acesteia se va pleca întotdeauna umil.
Poate că va rezista mai mult ca bradul, dar eu nu am văzut trestii împodobite de Crăciun.
Așa e când te îndoi: trăiești mai mult, dar ești condamnat la umilință.
Coloana vertebrală ne deosebește de moluște și viermi.
Capul ne deosebește de celelalte animale.
A ști să le folosim pe amândouă ne deosebește de cei care nu știu.
De hiene.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Andreuta, nu-mi doresc sa fiu filosof. N-am `pus botul` la barfe pentru ca am citit foarte multe comentarii si te-am citit si pe tine. Crede-ma ca nu te consider dusman de clasa si nu fac glume rusesti. Nu crezi ca exagerezi?
Actuala putere este formata din comunisti si securisti. Mi-e lehamite de statul asta mafiot, de abuzurile care se fac, de faptul ca libera exprimare nu mai e atat de libera, ca de fapt traim intr-o dictatura. Stalinism mai precis. Oamenii de pe europeea sunt foarte inteligenti si nu `pun botul`la manipularile dumitale sau ale lui moraru care chipurile vrea sa isi deschida televiziune pe banii altora. Am intrat de curiozitate pe blogul lui-`mereu liber` si nu cred ca am vazut vreun comentariu anti-nasu, ca sa nu mai spun de limbajul de lemn neocomunistoido-portocalicesc. Nu-ti mai raspund caci prea mult metoclopramid nu face bine la sanatate. Sanatate si sarbatori fericite
 
Postat de catre Mihaescu Mihai la data de 2011-12-22 00:00:39
         
 
  Mihaita, tocmai ai ratat sansa sa ramai filozof. In fond, chiar daca si tu ai cazut in pacatul de a "pune botul" la barfe, iti pot spune si tie, pentru ca esti nou pe aici, ca nu sunt angajat politic si nici nu am in intentie. Este o procedura comunistoida sa ii consideri pe toti cei care nu au aceleasi opinii cu tine ca iti sunt dusmani de clasa. Termina cu glumele rusesti, deci, si incearca sa incropesti cateva argumente care sa iti sustina presupunerile, prejudecatile sau convingerile osificate.
Btw, pe acest site nu conteaza in mod determinant daca subscrii, in orb, la opiniile domnului Cristescu, desi e posibil sa obtii un nivel mai mare decat al meu, intr-un timp record.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-12-21 23:25:03
         
 
  Stimabile Andreuta(nu de alta, dar vad ca iti plac diminutivele), nu sunt comunist si nici nostalgic. Nu sunt de nicio culoare politica. Dar nu pot sa nu ma enervez cand tot bati campii cu propaganda dumitale. Ai impresia ca ceea ce traim in prezent e democratie??? De unde atata iubire la dumneata pentru actuala putere? Vrei sa ne spui ca pedelistii nu sunt comunisti? Toti sunt la fel! Si de cate ori aud psd, pdl, iliescu, basescu, boc, ponta, nastase si etc... ma duc la farmacie sa-mi cumpar antiemetice.

d-le Radu Stefanescu, multumesc de primire. Promit ca n-o sa ma mai enervez. Scuzati ca mi-am iesit din pepeni si fara metoclopramid. Sper ca am scris bine:) Seara buna!
 
Postat de catre Mihaescu Mihai la data de 2011-12-21 01:00:03
         
 
  d-le Mihaescu Mihai, în primul rînd, bine ai venit în europeea. în al doilea rînd, îmi fac datoria să te anunț că aici se dezbat opere sau idei, iar polemicile se poartă cu o anume moderație, ideal, fără atacuri la persoană.
bref, în lipsa operei și a moderației, aștept ideea.

editor
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2011-12-20 18:57:31
         
 
  Pentru documentare:
http://media.hotnews.ro/media_server1/audio-2011-12-20-10984968-0-interviul-gabriel-liiceanu.mp3
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-12-20 15:33:57
         
 
  Mihaita, daca nu te pricepi, de ce insisti sa intrerupi o discutie punctual orientata spre Regimul Criminal Comunist si emanatia sa bolsevica? Esti, cumva, vreun nostalgic? Hai, daca ai ceva inteligent de spus, adica altceva decat atacuri la adresa persoanei mele, e timpul sa spui sau sa devii filozof.  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-12-20 15:20:10
         
 
  Andrei Florian, ori ai spalat creierul, ori esti atat de bine platit de basescu, moraru, de pedelisti si iti miros galbenii atat de bine intre dinti incat te-ai vandut total lui nea michiduta  
Postat de catre Mihaescu Mihai la data de 2011-12-19 20:14:09
         
 
  Domnule Andrei Florian, cum sa fie comasarea alegerilor o buna solutie? Ce tot bati campii cu comunismul, iliescu, pcr, etc? In locul dumitale mi-ar fi rusine sa mai pronunt `89. Ca tot veni vorba de alegerea raului cel mic... Da basescu ce e? Iti spun eu ca e mai rau decat cei dinaintea lui. Esti penibil domne!  
Postat de catre Mihaescu Mihai la data de 2011-12-19 20:11:18
         
 
  Parerile sunt impartite, iar argumente se pot gasi si pentru si impotriva. Parerea mea este ca, inainte de toate, alegerile trebuie sa fie de tipul uninominal pur si numai apoi putem discuta daca sunt sau nu defalcate. Opinia mea este ca trebuiesc defalcate. Totusi, pentru a evita situatia in care primarii alesi la locale sa faca jocurile pentru alegerile parlamentare, comasarea alegerilor este o buna solutie. Dar chiar si asa, defalcate adica, alegerile nu trebuiesc facute inainte de a opera in Constitutie modificarile cu privire la Parlamentul unicameral si la suma celor 300 de parlamentari, macar din respect pentru vointa populara. Altfel, vom fi tot ce am fost, ba chiar mai rau.  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-12-17 22:30:53
         
 
  Domnule coleg. De 20 de ani se FURĂ VOTURILE. Dar ce se pregătește acum depășește orice închipuire. Comasarea alegerilor, în opinia dumneavoastră, are o justificare democratică?  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-12-17 22:19:39
         
 
  Da, e perfect adevarat ce spuneti, si din acest motiv sunt de parere ca trebuie sa alegem rational, de fiecare data cand suntem pusi in aceasta situatie. In fond, daca stau sa cantaresc, din '89 alegem raul cel mai mic, dar nu pentru ca asa vrem ci pentru ca asa suntem nevoiti. Imi aduc aminte ca l-am votat pana si pe Iliescu, atunci cand mi s-a dat sa aleg intre batranul comunist de scoala ruseasca si Vadim.  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-12-17 22:15:29
         
 
  Evident că nu. Exemplele ies în frunte precum țuica din boștină! Evidența nu se demonstrează. Că doar de aceea este evidență. Toate epocile au avut și au prostănacii și dobitocii lor. Vedeți că am ajuns la un consens?  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-12-17 22:10:02
         
 
  Putem discuta despre asemenea exemple numai daca ne intoarcem in timp si activam conditiile necesare, doamne fereste, sa apara astfel de personaje. Unul dintre personajele specifice vremurilor despre care vorbim este chiar tovarasul Ion Iliescu, presedintele de onoare al socialistilor stiintifico-fantastici. Dar chiar si asa, chiar si in zilele noastre adica, in medii asemanatoare cu cele din Partidului Comunist Roman, daca nu dobitoci, pot aparea tot felul de prostanaci. Nu cred ca mai este cazul sa dam exemple.  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-12-17 22:04:18
         
 
  Ați văzut? Presimțeam eu! Nu se putea să nu faceți legătura. Setarea e setare!

Da a propos, că tot vorbeați de erori și repetare: credeți că se poate învăța ceva din erorile celui care afirma "am fost un dobitoc"? Ori riscăm să se repete?
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-12-17 21:54:52
         
 
  Folositi termeni mult prea specifici, similari cu cei din hidrotehnia de partid si de stat, ca sa imi dati de inteles ca legatura este chiar presedintele de onoare al PSD, tovarasul Iliescu si limbajul de lemn specific activistilor, nu?  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-12-17 21:42:12
         
 
  Mă uimiți! Nu recunoașteți? Omniscientia domniei voastre este în impas? Până și necititorii europeici știu: regimul criminal comunist! Aceasta este legătura. Ce spun eu legătură? Ombilicalism curat. Interdependență eternă. Siamezism cognitiv. Ori concatenare idestructibilă! Sunteți mulțumit?  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-12-17 21:31:05
         
 
  :) Sunteti nostim, recunosc, dar nu pricep care este legatura cu textul.  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-12-17 21:22:03
         
 
  În sfârșit, pare că ați prins breteaua corectă. În curând s-ar putea să vă întâlnesc pe autostradă! Autostradă am zis, nu șușostradă din acele pluriinagurate de Kalașniboc!  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-12-17 21:17:10
         
 
  :) Aveti umor, recunosc!  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-12-17 21:14:33
         
 
  Ce spuneam! Capul și coloana vertebrală, regimul criminal comunist! Cultura intensivă a cartofului, regimul criminal comunist. Comasarea ilegală a alegerilor, regimul criminal comunist. Aducerea României de la o țară fără datorii la una înglodată în datorii, regimul criminal comunist. Rima șchioapă a domnului Cioaca într-una din nesfârșitele domniei sale epigrame, regimul criminal comunist. Înființarea PP, adică a Partidului Prostănacilor sau Prostănacului, regimul criminal comunist.

Fuziunea partidului acerbei critice a regimului Băsescu, distinsa Raluca Șandru, pe care d-l Băsescu însuși o trimitea pe centura politicii, regimul criminal comunist. Am auzit că de bună voie a fuzionat cu partidul șefului mafiei personale a lui Adrian Năstase, un ilustru general care și-a uimit colegii prin nemuritoare fapte de arme. Se prefigurează cumva MCPR? Adică Mișcarea Centurii Politice din România? Sigur e mâna ori brațul lung al regimului criminal comunist: Șamd. Aprecieri pentru clarviziune! Și stea sau steluțe!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-12-17 21:03:24
         
 
  Multa vorba si putin continut. De altfel, tot textul se poate rezuma intr-o singura fraza, una care sa defineasca verticalitatea morala. Chestia asta imi aduce aminte de condamnarea comunismului si verticalitatea acestora. Cel mai mult m-a impresionat Vadim Tudor, posesor de coloana si cap.
http://youtu.be/oIWg8PB8h9E
Pentru conformitate, am atasat si filmuletul
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-12-17 20:47:15
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  "Daca cineva v-ar hipnotiza si v-ar impune sa fiti... Mihai Enescu, acelasi creier (cap) v[ va face sa muriti demonstrand ca sunteti. "

Asta demonstreaza ca ceea ce gandim noi poate fi o iluzie. Eu pot crede despre mine ca sunt ceva si in realitate sa nu fiu. Omul e complex; e mult mai mult decat un robot care gandeste.
 
Postat de catre Carmen Zaniciuc la data de 2011-12-15 14:28:23
         
 
  @ Carmen Zaniciuc: Suntem ceea ce gandim. Dumneavoastra sunteti "Carmen Zaniciuc" pentru ca, in creierul dumneavoastra, stiti ca sunteti. Daca cineva v-ar hipnotiza si v-ar impune sa fiti... Mihai Enescu, acelasi creier (cap) v[ va face sa muriti demonstrand ca sunteti.  
Postat de catre mihai enescu la data de 2011-12-15 01:12:26
         
 
  capul nu trebuie sa ne defineasca, trebuie doar sa ne folosim de el, ne defineste ceea ce suntem, toti ne incadram in categoria oamenilor, dar putini reusesc sa fie cu adevarat oameni.  
Postat de catre Carmen Zaniciuc la data de 2011-12-14 16:06:37
         
 
  "Fără inimă n-am fi nici mamifere. Că au și ele, dar nu le trece prin CAP să scrie versuri... "

Am inteles, dar, dupa opinia mea de amator, poezia nu vine din CAP, sau cel putin nu DOAR din cap.
 
Postat de catre Carmen Zaniciuc la data de 2011-12-14 15:55:52
         
 
  "Si inima nu conteaza?
Fara ea am fi tot oameni?" Carmen Zaniciuc

Fără inimă n-am fi nici mamifere. Că au și ele, dar nu le trece prin CAP să scrie versuri...
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2011-12-14 15:43:27
         
 
  Si inima nu conteaza?
Fara ea am fi tot oameni?
 
Postat de catre Carmen Zaniciuc la data de 2011-12-14 13:03:42
         
 
  Capul ne deosebește de celelalte animale."
Afirmație hazardantă, imprecisă și exhausivă. "Locatarul" lui este gustos, indiferent din ce postură privim.
Totalul păcătuiește - în schimb - prin afirmații mai mult decît pertinente.
*
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2011-12-14 12:50:29
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE