FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
tusea și junghiul
Text postat de adrian mihai
e primăvară-n suflet și soarele-asfințește,
în parc ușor se-așterne covor din flori de tei,
mă-ncearcă o dorință ce-ncet în mine crește,
să te sărut, iubito, femeie-ntre femei!...

plutesc de fericire, pe veci a mea stăpână,
când tu, ființă tandră, începi să mă mângâi
cu un cârlig de fontă montat în loc de mână
îmi zgârii toată fața, în cap îmi faci cucui…

ah, cum ar vrea și brațu-mi, încet, să se întindă,
să te cuprind de mijloc și talia să-ți frâng
și-atunci privirea-ți caldă cu totul mă cuprindă,
dar ochiu-ți drept lipsește, de sticlă-i ochiul stâng.

plutești, nu calci, prințesă, parfum ești de femeie,
copil cu chip de înger din ceruri alungat,
pășești ca nimeni alta, se-aude pe alee
cum boncăne picioru-ți din ulm pirogravat.

observ că diametrul îți crește în neștire,
privesc atent la statu-ți ce nu-i deloc înalt,
și nu-mi doresc periple riscând o ocolire,
trec mai ușor de tine făcând un simplu salt.

în zbor, precum hulubii, amorul să ne poarte
de felul meu, zeiță, nu sunt pretențios,
nu mă animă, iubi, veleități deșarte
că și eu-s doar o țâră ca dracu’ mai frumos!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  nea mitică, te cred numai în condițiile în care promiți că dai o bere... :))  
Postat de catre adrian mihai la data de 2011-12-09 19:36:07
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Domnul Adrian,
Portile de la subsolul domnului Iovan nu au fost inchise de domnia sa ci de cenzura care domneste pe acest site. Impotriva acestei cenzuri domnul Iovan, spre cinstea Mariei Sale, duce o lupta darza, dar ce poate face o biata fiinta omeneasca atunci cand editorii ii blocheaza intrarea de la propriul subsol?
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-12-09 18:37:36
         
 
  rechiovane, dupa cum lesne poți băga de seamă, nu blochez comentariile la textele mele, așa că te poți manifesta plenar în subsol, arată-ne de ce ești în stare!

nu te reține, zău, că face rău la lingurică...
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2011-12-09 18:28:19
         
 
  faptul că un text ușurel, mizînd pe un soi de misoginism specific malurilor Dâmboviței și pe versificarea unei anecdote răsuflate este apreciat exagerat, nu mă miră, e-n trendul socializării găunoase pseudoliterare (autorele poate face și o reverență, pupa o brîncă, eventual face o discretă invitație la reciprocitate-n firitisiri)De aici, va observa poate latunski pîn' la cultul masolitului ca monument europeic din mucava bleu nu e decît un pas...mare pt a.mihai, mic cît alonja de furnică pt lavra sinilie (concept perfect ecoliterar unde "boaitele" și pidosnicii erau pe vremuri otînjiți la dosu' liric...atenție,doar la ăla cu urzici virtuale)Și-apoi tea, mara , vera et. comp. a cui e vina? a postacilor? a administrației? editorii stau smirnă în fața evidenței? dreptul meiu de a posta este intact, dreptul de a comenta nics, o formă perfidă de cenzură ignobilă îmi înșoțește toți pașii.
ps da' ce opera lui d. rad u, pardon radu șt. nu e demnă de barem o stea? o boy!
 
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2011-12-08 23:26:37
         
 
  err. sunt cunoscuta ca "experta" typo... se poarta, vroiam sa zic.
Scuze,
Tea
 
Postat de catre Tea Nicolescu la data de 2011-12-08 22:50:58
         
 
  Mihai, cum de "poarta" exagerarea in toate directiile nu-i deloc nelalocul ei cea enuntata de mine, crede-ma.
regards,
Tea
ps. Latunski dear, merci pentru oferta de ajutor, dar afla acum, daca n-ai stiut inca, eu sunt o persoana deja ajutorata.
 
Postat de catre Tea Nicolescu la data de 2011-12-08 22:48:49
         
 
  Era mai ieri perechea la moda-n furnicare,
ce intregea tabloul de-l colorau in roz,
el turnator la baza, iar ea o filatoare,
din clasa muncitoare ce s-aduna la cozi.

Dar azi, in libertate,la moda se impune
perechea reusita ce strange-n juru-i fani:
el fotbalist cu karma,cu dribling de minune,
ea-n modelling lansata...de douazeci de ani.

 
Postat de catre Camila Petrescu la data de 2011-12-08 22:43:47
         
 
  dle latunski, cred că e prima oară când ne "ciocnim" așa, în direct, mă încântă faptul că v-ați aplecat privirea critică și asupra uneia dintre producțiile mele. e un început...

faptul că sunt un cincizecist de secol XIX, nu e un fapt deranjant pentru mine, pentru că evergreen-ul încă se poartă.

cu respect pentru semnele lăsate,
adrian, un pașoptist întârziat
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2011-12-08 22:12:15
         
 
  tea, mă bucur că ți-a plăcut, însă cred ca e un pic exagerată aprecierea cu "net superior". e și ea o scriere, acolo... într-adevăr, cu câte ceva din fiecare, exact așa cum spui, și sarcasm, și ironie, și tandrețe.

însă scrijelită fără ambiții, fără patimi, efectiv, în joacă...
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2011-12-08 22:06:28
         
 
  Tea, nu numai că este un text, dar are și simptome de două, luate cîte una. Cine te sabotează? spune-mi-l mie și-l "halesc".

latunski, secondat de Cîîrlova și Hhheliade...
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2011-12-08 21:23:05
         
 
  Un poem modern, uzînd de metode cincizeciste (1850). Bancul vechi era așa:
El o cucerește la bar și o aduce acasă. -Vrei să facem dragoste, o întreabă? - Da, spune ea, o clipă, doar cît să-mi scot piciorul de lemn. El își umple paharul cu visiki, începe să se împace cu ideea, cînd ea îi spune iar: - Mai așteaptă, am și un ochi de sticlă! El mai soarbe o înghițitură și acceptă situația. E excitat, se repede asupra ei, ea îl oprește cu un gest și își scoate peruca.
În cartea lui Mark Twain*, yankeul îl trimite la eșafod pe un cavaler al Mesei Rotunde, pentru că povestea un banc vechi de 1300 de ani. Eu îl înțeleg, iar dacă l-ar fi spus și în versuri, îl mai tăiam și ai jos de mijloc.

* - Un yankeu la curtea regelui Arthur
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2011-12-08 21:09:04
         
 
  Pana cand nu mi se ridica dreptul de a pune o stea nu accept ca -oricine_ sa o faca in locul meu.

Apreciez tonul usor ironis, usor sarcastic, chiar si tandretea strecurata ici-colo...

Oricum este un text net superior celorlalte "ambitii" existente acum pe europeea.

regards,
Tea
 
Postat de catre Tea Nicolescu la data de 2011-12-08 20:52:16
         
 
  dle rechesan (alias iovan), faptul câ încă mai aveți sentimente (fie ele și atât de crâncene) mă face să conchid că încă nu e totul pierdut în ceea ce vă privește, încă mai aveți o reminiscență de umanitate, măcar cât să chiorăști un șoarece (sau un șobolan, mă rog...).

faptul că aștern pe hârtie ca în gazetele de perete ale anilor '70 mi se pare în regulă, chiar mă bucură că apreciați în acest mod scriitura de față. probabil că dvs, în aceeași perioadă, scriați cu creta pe vagoane, însă ăsta e un alt aspect.

autoironie rudimentară? așa o fi, poate că aveți dreptate, însă, în această situație, chiar nu pot pricepe de ce intrați să mai citiți ceea ce scriu eu. v-aș sugera să nu vă mai obosiți augustele dvs priviri, nu de alta, dar îmi e că vi se aburesc ochelarii!

în rest, rămâne cum am stabilit! :)))

 
Postat de catre adrian mihai la data de 2011-12-08 20:02:56
         
 
  ps

apropo de rimarea impecabilă, am încercat să pronunț stihul final și sună tare împiedicat, poate cu "că și io-s o țîră doar ..."
 
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2011-12-08 10:15:05
         
 
  cînd citesc cîte-o poezioară de genul acesta mă încearcă un sentiment unic, ca acela cînd găsești o potaie călcată de-un camion și-o duci acasă, dar în drum spre domiciliu o calci pe coadă să nu se mai chinuie.Firește, gramatical, clișeele de mai sus sunt impecabil redactate, dar umorul, în opinia mea chiar dacă jonglează cu o autoironie cam rudimentară, e cam la nivelul gazetelor de perete din anii 70'.  
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2011-12-08 10:13:04
         
 
  radu, îți mulțumesc pt aprecieri și, în egală măsură, și pt observațiile pertinente pe care le-ai făcut (de fapt, acestea mă interesează mai mult decât bilele albe...). după cum poți obsereva, am corectat, întrucât ai avut dreptate cu privire la cele semnalate.

de asemenea, mulțumesc și acelor anonimi care m-au făcut general-colonel, acordând încă două stele textului. eu, touși, cred că e un pic cam mult...
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2011-12-07 23:18:53
         
 
  umor și tehnică
doar aici
"remarc că diametrul tău crește în neștire"
"remarc că" - e cam poticnit, de ce nu "observ"?
iar pentru lipirea mai logică a emistihurilor, "îți" în locul lui "tău"
steluță
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2011-12-07 21:24:20
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE