FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
interviu cu cronicarul-catrenist Dragos Iovan
Text postat de Dumitru Cioaca
Cioacă: -Maestre Iovan, în primul rând vreau să vă mulțumesc pentru bunavoința pe care ne-o arătați, acceptând să ne dati acest interviu pentru marele cotidian "Juvetele", care apare în capitala mondială a "gay"-lor, frumosul oraș San Francisco...
Iovan: -Nu mai bate apa-n piuă, că timpul meu din afara actului creator este extrem de limitat. Ce vrei să știi?
Cioaca: -În ultima vreme se pare că neglijați cronica, specia literară în care dumneavoastră v-ați făcut un nume, în favoarea unei sub-specii literare cunoscută sub numele de catren. Ce v-a determinat să vă dedați la o astfel de trecere neașteptată?
Iovan: -Eu am trecut acest Rubicon, fiindcă obosisem să mă bat pe aceeași specie cu fratele meu geamăn Gheorge Recheșan. Și când spun geamăn, află că noi suntem gemeni adevărați, fiindcă, petrecându-ne pre-pruncia în același ou, semănam unul cu altul ca două picături de țuică lăcrimate de aceeași prună. Nu ca alți gemeni neglijenți care, acceptând să fie clociți în două ouă diferite, seamănă unul cu altul tot la fel de bine cum semăn eu cu Fidel Castro. În al doilea rând, mă săturasem să tot ies pe stradă numai spre a fi asaltat de admiratoare care mi se adresau cu "vă rugăm, domnule Recheșan, dați-ne și nouă câte un autograf chirilic cu apucături din slavona veche".
Însă cele două motive menționate mai sus, deși extrem de serioase, probabil că nu provocau ruptura istorică dintre noi, dacă Recheșan, pentru a-și face cronicile mai interesante, nu încerca să inventeze lucruri care nu au avut niciodată loc. Degeaba îi spuneam eu că asta e sarcina inventatorilor și nu a cronicarilor, el inventa în prostie. Sarcina cronicarilor este să descopere lucruri care nu mai pot fi descoperite, fiindcă și-au dat obstescul sfârșit într-un trecut îndepărtat. Nu am mai putut suporta să fiu confundat cu acest inventator care se dădea de cronicar...
Cioacă: -Vreti să spuneți că fratele dumneavoastră geamăn este un mincinos?
Iovan: -Nu domnule, el este un inventator! Dar dacă ținem cont că și minciuna este tot un fel de invenție...
Cioacă: -Și ziceți că de când scrieți catrene nu mai sunteți confundat cu cronicarul Recheșan?
Iovan: -Nu, că l-am convins să-și lase barbă, pentru a semăna cu favoritul lui Miron Costin, iar eu îmi rad dovleacul pentru a semăna cu Cincinat Pavelescu. La început am încercat să mă aghiezmuiesc ca Păstorel, dar nu m-au ținut ficații.
Cioacă: -Mai multi critici susțin că epigramele și catrenele scrise de dumneavoastră ar avea un barem de calitate extrem de scăzut.
Iovan: -Pe ce zic alți critici eu nu dau nici două parale, dar cred că e o fărâmă de adevar în afirmația dumitale, fiindcă tot așa s-a exprimat și prietena mea latunski criticul. Totuși, dacă ai observat, calitatea catrenelor mele este într-o cădere ascendentă, deci mă aflu pe drumul cel bun.
Cioacă: -Vreți să spuneți că scrieți catrene proaste intenționat?!
Iovan: -Domnule, pentru a intra în Literatura Română, în ziua de azi, nu există decât două căi: ori să scrii extrem de bine, ori să scrii execrabil de prost. Eu am ales cea de a doua cale fiindcă ea e mult mai pilduitoare. Ce rost ar avea să devin un al doilea Cincinat când a existat deja unul, sau ce rost ar avea să devin un nou Păstorel când vinul este atât de scump?
Cioacă: -Cum puteți intra în Literatura Română scriind prost?
Iovan: -Cred ca mai devreme nu m-am exprimat destul de clar: eu nu vreau sa intru în Literatura Română, care este extrem de schimbătoare ci în Istoria Literaturii Române care este mult mai stabilă. Daca voi reuși vreodată să scriu un catren care să bată, ca prostie, orice catren scris până acum în Limba Română, numele meu va deveni nemuritor, fiindcă acel catren va fi dat ca exemplu pentru felul cum nu trebuie scris un catren, generațiilor care vor veni.
Cioacă: -Și ce se cere pentru a scrie un catren cu adevărat prost?
Iovan: -O lingură de minte, o putină de tupeu și două care de prostie.
Cioacă: -Și dumneavoastră posedați aceste trei calități de care spuneți că sunt absolut necesare?
Iovan: -Da, dar nu în dozajul potrivit. Eu am trei linguri de minte, patru butii de tupeu dar numai un ghiveci de prostie. De asta toate eforturile mele de astăzi sunt îndreptate numai spre a dezvolta ceeace se află în ghiveci.
Cioacă: -Există oameni mai talentați ca dumneavoastră aflați în cursa pentru cel mai prost catren?
Iovan: -E unul, genuneanu, care are cele trei ingrediente aproape de dozajul ideal, dar nu va reuși fiindcă e leneș. Lui cum îi răsare o idee proastă, cum îi pune roate de catren spre a putea să și-o huruie spre piață. De asta toate catrenele lui arată ca niște
puieți subalimentați.
Cioacă: -Și care sunt metodele dumneavoastră pentru a compensa subsecreția de prostie de care vă plângeți?
Iovan: -Prima este selecția nenaturală, iar a doua este munca, munca în prostie, pentru a cultiva cât mai multă prostie. Eu din toate ideile proaste care îmi rasar sub scăfârlie aleg numai circa zece la sută, adica numai pe cele mai robuste. După aia urmeaza operația de rărire prin transplantare, ca să nu mai vorbesc de efortul uriaș pe care îl depun pentru a le darui o hrană cât mai adecvată, în speranța că cel puțin una din prostioarele mici va crește până va atinge înălțimea unui palmier. Domnule, nici un catren prost nu devine extrem de prost până nu-i pui la rădăcină tone de bălegar. De asta sunt convins că, deși nu dispun de rezervele de prostie de care dispune genuneanu, eu voi câștiga cursa pentru cel mai prost catren, fiindcă eu nu mă dau în lături de la greu, pe când el fuge de efort, ca dracul de tămâie.
Cioacă: -Domnule Iovan, observând convingerea cu care vorbiți, sunt convins ca veți câștiga competiția.
Acum aș vrea să trecem la un alt subiect. Ce părere aveți dumneavoastră despre diaspora românească?
Iovan: -O adunatură de fugari, fugăriți, transfugi și trădători!
Cioacă: -Totuși în această adunătură au figurat nume precum Mircea Eliade...
Iovan: -o excepție!
Cioacă: -Emil Cioran...
Iovan: -A doua excepție!
Cioacă: -Eugen Ionesco...
Iovan: -A treia excepție!
Cioacă: -Neagu Djuvara...
Iovan: -A patra excepție, care prin revenirea în țară și-a făcut o sinceră și binevenită autocritică!
Cioacă: -Henry Coandă...
Iovan: -Când s-a întamplat nenorocirea asta? Habar nu aveam că aeroportul de la Otopeni a fugit în străinătate spre a cere azil politic! Domnule, cu așa un guvern de criminali, nu m-aș mira dacă mâine aș afla că Mânăstirea Curtea de Argeș a trecut ilegal granița!
Cioacă: -Gogu Constantinescu...
Iovan: -Asta cine mai e?
Cioacă: -Un inginer român care a descoperit fenomenul de sonicitate.
Iovan: -Lasă-mă domnule în pace cu prostiile, că oamenii sonați au fost descoperiți încă din antichitate! Nu se mai simțea nici o nevoie ca să apară marele inginer transfug Gogu pentru a-i redescoperi!
Cioacă: -Elvira Popesco, Elena Vacaresco, Martha Bibesco...
Iovan: -Alte trei excepții.
Cioacă: -Paul Celan..
Iovan: -Incă o altă excepție. Dar stai că aici te-am prins. Ast evreu nu numai că nu e încă o altă excepție, dar nu este nici macar o excepție, fiindcă a fugit dintr-o diasporă în altă diasporă, ceeace dovedește cu câtă silă privea acest mare poet diasporele.
Cioaca: -George Enesco...
Iovan: -Ascultă domnule, vrei să mă ții aicea zile întregi numai pentru a-ți număra excepțiile dumitale?
Eu credeam ca revista "Prazul" la care lucrezi este un jurnal de calitate care angajează ca reporteri legume serioase, și nu bălării de teapa dumitale.
Cioacă: -Domnule Iovan, eu lucrez la cotidianul "Juvetele" nu la revista "Prazul"!
Iovan: -Mă rog, juvete, praz, cam tot același drac!
Cioacă: -Domnule Iovan, vă mulțumim frumos pentru acest interviu.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  ps:
nu asinumii -nu aș numi
dialugul-dialogul
fortat-forțat
etc.
 
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2011-12-03 11:29:34
         
 
  nene Cioaca, îți indic niscai bibliografie, că văd că inspirație canci!ia reportofonul și scrie cu Î din I și  din A:
http://agenda.liternet.ro/articol/11303/Comunicat-de-presa/Finalistii-Concursului-National-de-Scenarii-2010-organizat-de-HBO-Romania-in-parteneriat-cu-TIFF.html
 
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2011-12-03 11:26:23
         
 
  Domnul Andrei,
Eu nu asi numii dialugul dintre mine si domnul Dragos Iovan ca fiind fortat ci mai degraba original.Si asta nu datorita mie, care nu fac decat sa pun intrebarile (recunosc, nu totdeauna inspirate), ci datorita domnului Dragos Iovan care da raspunsuri la care foarte putina lume se asteapta. In opinia mea un interviu in care cel intrebat da raspunsuri standard este un interviu extrem de plictistor. Asa ceva fac numai politicienii. Ori domnul Dragos Iovan nu este un politician ci un artist in toata puterea cuvantului. In momentul de fata ma gandesc sa-i iau domnului Dragos Iovan un interviu despre cartea de telefon. Pot de pe acum sa va asigiur ca nici acest interviu nu va fi plictisitor fiindca eu il cunosc destul de bine pe domnul Dragos Iovan. Aceasta personalitate poate fi orice: dramaturg, cronicar, catrenist, acuzator public, detectiv gramatical, insa niciodata o personalitate plictisitoare.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-12-03 07:20:38
         
 
  E fortat! In opinia mea, este un text cu dialoguri fortate. E drept, spiritul ecoliterar te ingradeste foarte mult, dar te puteai folosi de artificii care sa eludeze meandrele concretului ecolitarar. In fond literatura cu handicap este o adevarata provocare.
Ai putea, spre exemplu, sa apelezi la ajutorul profesionistilor de Calarasi, care asteapta, asteapta, asteapta :)
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-12-03 02:07:20
         
 
  n-am nimic împotrivă, așteptați.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2011-12-02 19:38:55
         
 
  Stefanescule, asteptam scuze.
 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2011-12-02 19:37:11
         
 
  nea Mitică, certific, dpdv gramatical, textul e beton.
îți acord Jartiera de Aur.

Cratimă Vasile,
sergent

p.s. despre utilizarea în clar a numelui unui distins membru europeea (Gh. Recheșan), puțin mai tîrziu, după ce voi reuși să găsesc în arhivă textul în care însuși domnia sa a creat un precedent în acest sens, prin folosirea numelui meu într-una din satirele de mare succes din vremurile bune, dacă nu mă înșel, Interviu cu un Lup.
evident, eu fiind Lupul.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2011-12-02 19:35:01
         
 
  Cioaca, nu ți-a picat bine barbecu-iu' dă dzoa națională? ai beut zaibăr dă Na(ș)pa Valey și te stricași la mațe? Ia un catren zglobiu, poate te calmezi:

Cînd mi-a luat un interviu
Eu n-aveam, vă jur habar
Că-mi va șuti din buzunar
Și portmoneul durduliu!
 
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2011-12-02 18:39:14
         
 
  "Nu vor fi validate textele agramate evident, cu continut obscen, textele cu caracter de atac la persoana, textele injurioase sau care încalca legislatia internationala si interna, de exemplu: cele care îndeamna la ura de rasa, care discrimineaza categorii de cetateni, categorii etnice, tari, etc."
(Citat din constitutia europeeica, prin care mult prea marele Dragos Iovan vrea sa dovedeasca ca fratele geaman al lui genuneanu nu se poarta constitutional)

Domnul Iovan, daca veti citi din nou si cu mai multa atentie interviul luat de mine, veti observa ca, in afara legilor internationale, acest interviu nu incalca alte legi. Ori pentru incalcarea legilor internationale este responsabil tribunalul de la Haga si nu dumneavoastra.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-12-02 18:09:12
         
 
  200! 200! Medice, cura te ipsum!  
Postat de catre latunski criticul la data de 2011-12-01 18:24:45
         
 
  "O "FAȚĂ nesătulă și cugetătoare? Mersi, e modul meu de-a-ți mulțumi!
Ciocolată cu dragoste? Te vopsiși mulatru, ori metis te dai?"
(latunski criticul)

Domnisoara, daca imi spuneati ca aveti gusturi atat de exotice, nu ma incurcam niciodata cu dumneavoastra!
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-12-01 17:57:23
         
 
  O "FAȚĂ nesătulă și cugetătoare? Mersi, e modul meu de-a-ți mulțumi!
Ciocolată cu dragoste? Te vopsiși mulatru, ori metis te dai? Ca să uiți de unde-ai pornit...
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2011-12-01 17:41:23
         
 
  "Iar acu stai liniștit și cu mîinile căuș, că e cam ora cînd musulmanii vor să-ți terorizeze "gemenele"; și să rămîi fără de ele.
Hai pa, mult pa!"
(latunski criticul)

Dupa ce v-am prins agatat de nivelul meu, acum vad ca-mi atacati si "gemenele". Pana acum nu am intalnit o fata mai nesatula ca dumneavoastra!
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-12-01 17:32:18
         
 
  "De ce să te superi pe mine?"
(latunski criticul)

Eu sa ma supar pe dumneavoastra care sunteti una dintre muzele care-mi invartoseaza cel mai rapid talentul?! De ce credeti ca martanului Drago i se excita lipsa de ghiare cand ma vede? De gelozie!
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-12-01 17:25:31
         
 
  Iar acu stai liniștit și cu mîinile căuș, că e cam ora cînd musulmanii vor să-ți terorizeze "gemenele"; și să rămîi fără de ele.
Hai pa, mult pa!
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2011-12-01 17:21:26
         
 
  "DI, fiindcă ai citat mai jos un catren, după aprecierea mea, licențios (dintr-un comm deja invalidat, nu știu cum l-ai găsit)..."
(Radu Stefanescu)

Explicatia este foarte simpla: DI este cel mai mare colectionar de vorbe, catrene, statui sau orice fel de alte licentioase. E mort dupa ele!
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-12-01 17:18:14
         
 
  Preastimabile, eu vă admir și "epigramele" și dorințele neîmplinite și prea ades mărturisite. Vă înțeleg! Aveam un prieten care bifa, la așternut, cîte 10(zece) epigrame pe săptămînă. Vorba aia, oameni sîntem și barabule (picioici) mîncăm, nu? Mai avem cazuri măsurabile în numere, poeme, traduceri de consoarte, chiar pe acest sait avem!
Kakaia problem? De ce să te superi pe mine? Că mîine murim, și cu toate RMN-urile și dializele, tot de la vătămătură ți se va trage, zi că nu-i așa?
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2011-12-01 17:15:07
         
 
  Domnul Iovan,
Va multumesc pentru depistarea unor erori pe care le-am corectat. Astept lista cu urmatoarele pentru a face la fel. Imi pare rau ca v-au fost cenzurate anumite comentarii care sunt convins ca erau deliciase. Sa fim sanatosi pana la urmatorul interviu pe care mi l-ati promis. Avand in vedere ca situatia pe campul de lupta va este defavorabila, de ce nu apelati si la generalul Peia pentru a va da o armata de ajutor?
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-12-01 16:23:46
         
 
  Tavarici latunski,
Am impresia ca si dumneavoastra sunteti un "inventator" din moment ce mi-ati inventat calitatile de fost editor si contribuabil al domnului Corbu. Iar despre nivel nu pot sa va spun decat ce i-am spus si domnului Iovan: nu va mai agatati de el ca-l voi scutura si va veti trezi cu nu stiu cate cucuie. Dar interventia dumneavoastra in favoarea domnului Iovan nu ma mira deloc, fiindca vorba proverbului: "prietena adevarata la nevoie sev cunoaste".
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-12-01 16:15:35
         
 
  Oare "nivel 200" să reprezinte numărul de catrene comise săptîmînal? Numărul de greșeli per text postat? Contribuția în dolari pentru susținerea materială a saitului? Calitatea de fost editor? Zile din an cînd trebuie să posteze oarece, oarecum?
Dar, de ce mă mir? Situația este cam aceeași prin toate virtualele literare. Cel puțin domnul Cioacă nu mulțumește penibil, nu se închină principiului "do ut des" și este conștient de valoarea lui. Valoare și disponibilitate pe care și-o revarsă în visele cu vădane, cu vecine, cu staruri și poetese numa' coapse. Auuu!
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2011-12-01 15:29:57
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  și asta e doar o parte din erorile gramaticale:cirilice, Curtea de Argeși, ceace, plus niște "perle" demne de tezele corijenților la română:

"Sarcina cronicarilor este sa descopere lucruri care nu mai pot fi descoperite fiindca si-au dat obstescul sfarsit intr-un trecut indepartat. Nu am mai putut suporta sa fiu confundat cu acest inventator care se dadea de conicar..."

" sunt conins că aveți convingerea"

care mă fac să mă îndoiesc de capacitatea autorului de a scrie mai mult de zece cuvinte fără a încălca o regulă de ortografie
 
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2011-12-01 14:56:24
         
 
  "text cu caracter vădit agramat!"

păi să vedem....

"să ști" de vreo trei ori în loc de " să știi"
gay subst comun, ortogradiat cu majusculă

"a-i redescoperii!"
-în trei locuri după liniuța de dialog fără majusculă
disprețul total vis-a-vis de diacritice

N.B. Comentariul privind conținutul mi-a fost șters de către peazelosul r.ș.etalon al dublului standard aplicat aici
 
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2011-12-01 14:51:56
         
 
  nemaivorbind de faptul că bucata de text, pseudosatiric de sus ar trebui invalidată, dacă s-ar respecta regulamentul ecoliterar, dar fiindcă autorul, folosind nume reale încalcă cu nonșalanță paragraful:

"Nu vor fi validate textele agramate evident, cu continut obscen, textele cu caracter de atac la persoana, textele injurioase sau care încalca legislatia internationala si interna, de exemplu: cele care îndeamna la ura de rasa, care discrimineaza categorii de cetateni, categorii etnice, tari, etc.
Invalidarea oricarui text se va face prin preyentarea motivului. Daca motivul nu apare ca evident, la cererea expresa a autorului, pot fi furnizate justificarile invalidarii. Aceasta nu trebuie înteleasa ca o obligatie a celor care au dreptul sa invalideze un text.

 
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2011-12-01 12:28:18
         
 
  DI, fiindcă ai citat mai jos un catren, după aprecierea mea, licențios (dintr-un comm deja invalidat, nu știu cum l-ai găsit) și persiști în acuzații aberante la adresa editorilor, în loc să te adresezi domnului Corbu, așa cum te-a sfătuit, ultimul tău comentariu fi-va la fel. îl poți reposta cu amendamentele de rigoare.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2011-12-01 11:51:57
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE