FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Un fel de manifest
Text postat de Emanuel Cristescu
Cum am subliniat, în nenumărate rânduri, aici, în acest spațiu internautic, pot posta liber și necenzurat toți aceia care sunt scârbiți de poluarea literaturii cu tot felul de obscenități, și pornografie de toate tipurile imaginabile și inimaginabile, în numele unui dezinhibiționism pe care nonecoliterații îl promovează ca și cum ar fi vârful de lance al literaturii actuale. Și ca și cum ar fi o mare și imensă cucerire a spiritului cultural uman. În opina mea o direcție, poate cu o anumită priză, ba chiar cu o mare cerere (a se vedea așa-zisele filme pentru adulți, revistele porno, etc) , așadar o direcție care exploatează ipocrizia umană, care se bazează pe latura instinctuală a componentei umane, însă o direcție care, într-o lume normală, niciodată, dar absolut niciodată, nu va putea crea opere care să poată fi predate în clasă. Ori care vor putea fi citite în familie, în public în spațiul cultural veritabil. Ele, aceste opere, în care obscenitatea, vulgaritatea, patolimbajul, pornografismul și toată pletora însoțitoare de licențios vor fi destinate intimității ori zonelor marcate ca atare, cu acces restricționat. Nimic nou sub soare. De când este umanitatea asemenea “producții” sigur la nivelul tehnologic și cultural al fiecărei epoci au existat și, evident, continuă să existe. După unii specialiști în primele faze ale dezvoltării umanității aceste reprezentări nu vizau sexualitatea în sine ori manifestări de tip excitant , ci erau un fel de reprezentări totemice prin intermediul cărora se invoca ori se solicita de la divinitățile momentului fertilitate și recolte bune. Există descoperiri în acest sens în China, India precum și în toate zonele în care au trăit oameni. Evident că, de-a lungul timpului, sexualitatea a generat și continuă să genereze opere diverse: de la cele artistice până la cele pornografice. Însă tot la fel de evident este că spiritul uman a avut inteligența și decența de a le plasa pe fiecare dintre aceste creații în locurile care li se cuvin. Mai mult a instituit și reguli, legi privind uzul unor astfel de creații. Sigur, multe dintre ele, adresându-se zonei instinctuale și mai puțin celei raționale, aceste din urmă creații au o mare cerere și este un truism faptul că industria pornografică și literatura pornografică au o piață de miliarde și miliarde de (luați orice monedă) anual. După unele statistici 12% dintre site-urile actuale sunt pornografice ori cu tentă porno. Ar fi absurd să negăm o astfel de realitate, ar fi o prostie să ne luptăm cu această forță. Și o lipsă de inteligență să tratăm democratic o astfel de problemă. Să ne imaginăm următorul experiment: edităm teoria relativității a lui Einstein sub forma unei reviste, cu fotografii care ar încerca să sugereze conținutul teoriei, în același format, cu același tip de hârtie și de aceeași calitate ca și o revistă Hustler. Apoi investigăm grupuri umane stabilite potrivit principiilor statistice prezentându-le cele două reviste, una cu teoria relativității și cealaltă, Hustler, având conținutul său obișnuit, cu o întrebare simplă: care dintre cele două reviste vă place? Care credeți că ar fi opțiunea majoritară? Și pentru ce tipuri de grupuri ar fi valabilă această opțiune?
Așadar, fără a poza în sfinți, fără a ne aroga aere de îngeri, fără ipocrizie, noi, mulți dintre noi, mi-ar plăcea să cred că toți, cei care postăm aici, nu negăm niciun fel de literatură și niciun fel de creație umană. Este dreptul și libertatea oricui de a crea ceea ce crede de cuviință. Este dreptul și libertatea oricărei comunități umane de a-și stabili normele etice și axiologice, pe de o parte și de a-și adopta mijloacele și metodele de a-și apăra acele norme. În plus specificitatea și tradiția culturală precum și setul de valori-normă al oricărei colectivități umane, în spiritul drepturilor fundamentale ale omului, trebuie respectate ca atare.

Prin urmare, pornind de la aceste principii, neexhaustive, în fața valului de pornografie, licențios, vulgaritate, dezinhibiționism și multe altele din această categorie, care tind să se extindă din ce în ce mai mult, și care se insinuează în tot mai multe spații culturale și extraculturale, noi, cei care postăm aici, ne rezervăm dreptul suveran de a ne delimita de aceste manifestări și credem că putem avea un spațiu cultural ecoliterar în care astfel de manifestări să nu poată fi permise. Un astfel de spațiu cultural este revista Europeea. La care aderăm sincer și pe care ne angajăm să-l apărăm împotriva oricui ar dori să-l maculeze. Nu suntem siguri că exclusiv inteligența ne deosebeștește de regnul animal însă suntem siguri că pudoarea da, ne deosebește. Suntem împotriva falsei pudori însă considerăm pudoarea ca un dar al ființei umane pe care îl respectăm ca atare.

Interzicerea publicării în acest spațiu a textelor vulgare, licențioase, pornografice, nu este cenzură ci reprezintă modalitatea noastră de a ne apăra acest spațiu ecoliterar.

Suntem oameni și nimic din ceea ce este omenesc nu ne este străin. Însă, credem că, din această poziție, rațiunea poate și trebuie să domine instinctele inclusiv în creație.

Invităm pe toți aceia care postează aici să respecte acest spațiu iar dacă se află în contradicție ideologică ori doctrinară cu acest spațiu îi invităm să nu publice aici. Internetul este mare și oferă spațiu fiecăruia pentru a-și face cunoscute creațiile.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  "titlu corect: "un fel de n-ar mai fi"!"

După "standardele" MOI? Ori pentru "standardele" MOI?
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-11-26 05:01:15
         
 
  titlu corect: "un fel de n-ar mai fi"!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-11-16 21:41:58
         
 
  Vă veți putea baza suficient (și numai) pe M'ling, motiv pentru care scot conductorii de cupru și-i duc la fier vechi. Internetul (și) pe telefonul mobil mă înfioară. Ce mai!
Nina, amintește-mi să arunc și bateria!
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2011-11-16 17:39:23
         
 
  Știam eu, distinse domnule latunski că Europeea se poate baza pe domnia voastră. Un adevărat stâlp europeic. Ce mai!  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-11-16 15:56:03
         
 
  doar ce am intrat pe pagină.
și am citit.
și brusc mi-am amintit de "Insula doctorului Moreau".
găsiți un rezumat pe net, plus o prezentare a personajelor principale.

eu m-am retras în pustie și am scos toate firele electrice din pereții casei.
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2011-11-16 14:50:33
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  "Să rezum:deci," Altă miză mică. Răspuns: da poetei, dacă în context nu este ceva care încalcă regulamentul, i se validează textul. Celălat cu puncte puncte nu. Și asta nu înseamnă cenzură. Și nu mai abuzați de astfel de exemple distructive. Gata, distins coleg, am pierdut prea mult timp. Scrieți și comentați aici, ecoliterar. Dacă nu doriți ori nu puteți asta este. Ecoliteratură cu sila nu se poate face. La revedere și la .... mize mai mari!  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-11-16 11:14:19
         
 
  Chiar sunt curios, trec constant pe sait de vreo patru anișori ce realizări bifați la capitolul am făcut și fac.Să nu-mi răspundeți că ați reușit închegarea unei valoaroase comunități ecoliterare că e rizibil și vădit bombastic, mai ales că destrămarea prin satistire, plecarea membrilor cu adevărat valoroși e un fapt ce nu-l pot nega nici măcar dom' Buricea sau mr.Cioaca...ceva palpabil, cum ar fi editarea unei reviste, premii în bani sau cărți acordate unor debutanți, achiziționarea unei canistre de vopsea de tipar pt tiparnița pe care o dețineți, etc.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-11-16 11:11:52
         
 
  "cazul Cioaca era un exemplu minor" la acest exemplu minor-de când vă spun eu că mizele pe care le invocați sunt mici- m-a dus linku-ul pe care mi l-ați dat.

"ați igonrat fondul polemicii" Care era fondul acela al polemicii? Cumva acela bazat pe premize false?

"nu prea aveți habar ce-i de făcut" Iar vă înșelați. Stiu exact și perfect ce este de făcut. Și chiar fac. Că uneori îmi mai pierd și timpul... de, ce să-i faci! Mă mai relaxez și eu.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-11-16 11:04:13
         
 
  Să rezum:deci, lăsînd la o parte fandările în gol, paradele și tertipurile răspundeți scurt:poetei cu pricina i se validează textul, iar autorului cu "țîțele" sau prozatorului cu "p..a" în dialoguri sunt cenzurați, corect?  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-11-16 10:41:00
         
 
  d-le profesor,
Mă dezamăgiți vă credeam un interlocutor care nu recurge la subtrefugii cînd nu știe lecția! cazul Cioaca era un exemplu minor, ați igonrat fondul polemicii(sau ați eludat-o cu eleganță academică)ripostînd agresiv-autoritar, deși mie unu' mi-e clar. dincolo de prințipuri și vorbe nu prea aveți habar ce-i de făcut, fiindcă altfel mi-ați fi răspuns tranșant la obiect.
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-11-16 10:38:10
         
 
  "Susțineți cu argumente vagi(și cam fade în opinia mea) că sexualitatea explicită în literatură e creatoare de urît și că nonecoliterații(ce academism răsuflat)sunt vîrful de lance al nonvalorii în operele literare, [...]"

Niciodată nu am suținut așa ceva. Porniți de la o premiză falsă și încercați o dezvoltare logică. Citiți cu atenție ce am scris și încercați să înțelegeți. Și nu-mi atribuiți idei pe care nu le-am scris ori rostit. Există creații literare valoroase în care sexualitatea explicită este prezentă. Însă niciodată, într-o lume normală nu vor fi predate elevilor ori studenților în clasă, nu vor fi citite nepoților, în familie, etc. Iar eu nu neg, scrie și mai sus, niciun fel de creație. Însă acestea vor fi destinate intimității ori spațiilor marcate ca atare și restricționate. Eu, noi, mă rog, unii dintre noi credem că aici în spațiul bleu, care se vrea unul ecoliterar, astfel de creații, repet chiar și acelea valoroase, pe care nu le negăm, nu au ce căuta. Este mult mai simplu decât vă imaginați. Eu, noi, mă rog, unii dintre noi credem că se poate spune orice ecoliterar. Eu, noi, mă rog, unii dintre noi credem că putem rezista tăvălugului promiscuizant și că ne putem apăra un spațiu în care acesta să nu aibă acces. Ca opțiune axiologică ecoliterară. Vedeți ce limpede și clar este totul?
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-11-16 10:36:52
         
 
  "De ce nu se aplică Regulamentul atelierului literar Europeea?"

Eu nu am citit și nu pot citi tot ce se publică în Europeea. Iar domnul Cioacă are nivel de postare directă. Însă nu este vorba de încălcare a regulamentului. Este vorba de o greșeală. Care ar fi putut fi soluționată, corect, fără a face din asta un cap de țară și fără a-mi face mie procese de intenție, simplu. I se atrăgea atenția, decent: domnule Cioacă aveți un "z" în loc de "s". Corectați vă rog. Iar distinsul domn mai are și circumstanțe atenuante. Că probabil româna prin USA nu pare a fi limbă oficială. Și unde locuiește, mă îndoiesc de faptul că ar fi plăcuțe multilingve! Modul cum ați făcut observația este unul scorțos, neprietenos, irascibilizant. De vânător de greșeli. De căutat nod în papură! Este dreptul domniei voastre să o faceți cum doriți. Însă este și dreptul meu să ignor, pe viitor, asemenea abordări. Diferența provine din raportarea noastră la spațiul bleu. Ceva în genul pildei disputei a două femei care, amândouă, își arogau calitatea de mamă a unuia și aceluiași copil. Înțeleptul a tras o linie pe pământ, a așezat copilul exact pe această linie, "împărțindu-l", ipotetic în două părți egale și le-a invitat pe cele două femei să tragă una de o parte cealaltă de cealaltă parte. Și cea care va reuși să tragă copilul de partea ei, aceea să fie mama adevărată! Presupun că știți care mamă a renunțat să tragă și să primejduiască viața copilului.

Din păcate, pentru domnia voastră, în ultima vreme, dialogul cu dumneavostră îmi produce doar...pierdere de timp. Nimic altceva. Pentru că mizele "dialogului" sunt mici. Extrem de mici. Infinitezimale. Ca să am, eventuale, crize de bilă ar trebui un dialog pe idei și o argumentație solidă care să mă oblige să reflectez mult, eventual să mă documentez, să nu dorm, să studiez, să ascult și alte opinii, etc. Așaa, din două cuvinte rezolv "ceea ce domnia voastră consideră a fi miză" Ca în cazul de față.

"sănătate și-un praz blio, că pe-acilea e maro." da chiar nu faceți nicio legătură între intervențiile domniei voastre și prezumptiva schimbare cromatică?

Domnule coleg, schimbați-vă atitudinea și reveniți la sentimente mai bune față de Europeea. Altfel, cu tot talentul domniei voastre, mă veți obliga să vă ignor. Atenție nu să vă interzic ci să vă IGNOR. Mai sunt și alții care beneficiază, evident, în urma comportamentului lor inadecvat, de un astfel de tratament. V-am invalidat celălat comentariu în care îl atacați, la modul propriu, pe distinsul coleg, AF. Adică în care ați încălcat regulamentul.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-11-16 10:01:30
         
 
  Iar cînd veți avea vreme, eventual să răspundeți la începutul acesta de polemică.
Susțineți cu argumente vagi(și cam fade în opinia mea) că sexualitatea explicită în literatură e creatoare de urît și că nonecoliterații(ce academism răsuflat)sunt vîrful de lance al nonvalorii în operele literare, iar în acest spațiu binecuvîntat de curățenie(cel puțin intențional) vorbele porcoase n-au ce căuta.Corect, e o nișă de manifestare, dar ce faceți atunci cînd urîtul(în coordonatele esteticii lui Rosenkranz) intră nestingherit sub plapuma adptabilă și aluzivă a bogatei noastre limbi.
Să exemplific:sexualitatea romanțios zugrăvită în maculatura semnată de Sandra Brown sau Danielle Steel e la fel de scabroasă ca imaginile din revistele pt adulți. Sau de pildă, cu ce e mai brează producția onorabilului epigramist D. Cioaca, căruia dacă-i fluturi pe sub nas un tramvai tot organe sexuale și implicațiile lor copulante vede, decît faptul că un poet scrie neaoș "țîță"(sper că nu v-am oripilat pronunțînd în public vorba asta scatologică)într-un poem de-un erotism firesc, fără porcărele aluzive?
În retorică străluciți, dar în practică tindeți spre deriziune, asta-i senzația mea și a altor preopinenți din trecut.Alt exemplu în care sexualitatea expres arătată poate potența umanul într-o scriere, iar aluzia poate fi mai urîtă și licențioasă decît originalul anatomic.
Într-un dialog oarecare, un om simplu nu va putea rosti firesc niciodată:
-Du-te-n penisu' meu, nătărăule!
Dar oare o domnișoară poetă care scrie izmenit:

"Stîlpul tău de carne mă pătrunde
Ard, tremur sub lava din el revărsată"
(exemplul e imaginar, nu căutați făptașa)
Nu e mai porcoasă ea decît țăranul care spune neaoș p..ă!?
Intuiesc că veți argumenta: e o opțiune, fiecare face cum dorește, dar atunci nu devine ceea ce vă propuneți, dincolo de bunele intenții, ecoliteratura nu pare cumva doar o mascaradă menită urîtului aluziv, a scabrosului neexplicit, falsificînd sensurile, denaturînd umanul?
În paranteză fie spus, nu cred că m-ați prins nici aici nici în alte spații cu sudalme explicite și vorbe direct scabroase! Atunci de ce mă învinuiți constant că nu...bla.bla-bla, valorile ecoliterare, că nu-s principial și doresc sabotarea saitului...de fapt, gîndiți-vă domnule Corbu la altceva, la drămuirea corectă a sexualității în scris, uman și nefandosit, la un echilibru în toate; firește asta ar implica aici un risc incomensurabil, ba chiar dinamitarea ideii d-voastre dragi, fiindcă nu puteți stăpîni cascada de comentarii offtopic injurioase, a atacurilor rebabrbative desfășurate pe sait, darămite deszăgăzuirea limbajului din corsetul pudibonderiei.
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-11-16 09:32:41
         
 
  domnule profesor, pînă la discutarea unor principii tîrnosite și-nfățoșate cu dichis, la pole-mici și numa' o întrebare simplă, ca polemica de furnică:
De ce nu se aplică Regulamentul atelierului literar Europeea?

iaca:http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=40845

iar cînd se aplică se face doar după postulatul lui Gr. Alexandrescu (ăla cu dulăii și cățeii)

PS nu-mi răspundeți dacă:
-sunteți în delegație
-n-aveți wirless sau ton de vodafon
-dialogul cu mine vă provoacă crize biliare și accese de logică autoritară(așa cum am observat în ultima polemică)
sănătate și-un praz blio, că pe-acilea e maro.
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-11-16 08:55:24
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE