FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Măsuri necesare
Text postat de Emanuel Cristescu
1.Membrii Europeea care au nivel de editor și care nu-și mai exercită această prerogativă își vor pierde nivelul dacă nu-și manifestă prezența pe site în mod relativ constant. Acestă evaluare și acest fapt se vor întâmpla pe 2 dec. 2011. Activitatea de editor presupune prezența pe site a editorului cel puțin bisăptămânal.

2. Nivelul care permite înstelarea textelor a fost acordat, de către mine, este adevărat, mai mult vizând un rol stimulativ al creațiilor. Din păcate, modul cum a evoluat această modalitate de apreciere a demonstrat că, uneori, poate de multe ori, nu valoarea textuală, care ar trebui să fie singurul criteriu de apreciere, stă la baza acordării steluțelor. Pe de altă parte, nu aș vrea să supăr pe nimeni, nu toți cei care au dreptul să acorde steluțe au dat dovadă de discernământul necesar în acordarea acestora. Prin urmare mă gândesc la o reevaluare a persoanelor care au acest drept. Am ceva idei însă, ca de obicei, apelez la punctele domniilor voastre de vedere. Cum să evaluam evaluatorii? Și cum să îmbunătățim procesul de evaluare?

O soluție ar fi ca în funcție de nivelul pe care un membru îl are, membrul respectiv să aibă dreptul la un nr de steluțe. De exemplu nivel 200 o stea nivel 500 cinci stele. Apoi steluțele acordate ar trebui cumulate. Nu știu cât de complicată ar trebui să fie intervenția informatică pentru aceasta. Însă pentru a primi dreptul de a înstela trebuie să fi făcut dovadă că ai capacitatea și discernământul de a înstela ce este cu adevărat valoros. Și, această reevaluare, acest aspect ar trebui să-l vizeze.

Pentru cei care nu au dreptul să însteleze, aceștia își pot manifesta preferința pentru un text utilizând acordarea de voturi.

Pe baza înstelărilor și a numărului voturilor s-ar putea selecta, lunar cele mai reușite cici texte (sau unul) din domeniu (poezie, nuvelă, roman, etc) Texte care vor putea primi diplome europeice.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  O evaluare valorica si cinstita si eficienta a textelor nu poate fi facuta decat ori prin numarul de comentarii, ori prin numarul de vizualizari. Altfel, orice idiotenie de text, dar care satisface orgoliul stelutarului, poate naste frustrari "adevaratilor", adica acelora care nu se gasesc in gratiile celor care au obtinut nivelul in urma unui telefon dat la timpul potrivit persoanei potrivite, dar care sunt cu adevarat cititi si comentati. Pe scurt, stelutele se pot acorda matematic.
Este doar o sugestie, desigur, o opinie exprimata cu responsabilitatea userului liber de prejudecati sau "obligatii".
In plus, implementarea informatica a acestei reguli, de un total bun simt, in procedura de acordare a stelutelor conduce la o rutina nu numai simpla dar si automatizata, adica lipsita cu desavarsire de subiectivismul presupusului purtator de geniu literar.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-11-12 01:29:41
         
 
  "Evaluarea, evaluarea adevărată se face cu cărțile pe masă însă de oameni competenți. Adică oameni care au citit măcar 2000 de cărți."
Boss


Candidatul ideal(punand cele peste 2000 de carti pe masa lui Boss):

Recunosc, m-ati ispitit
sa-mi ridic nivelul mic
si va jur ca le-am citit
(dar n-am inteles nimic)
 
Postat de catre . Fiinta la data de 2011-11-11 17:43:35
         
 
  Vasilico, nu te impacienta, că-ți explic.

El semnează cu numele lui, care este, de fapt, al meu.

Eu semnez cu numele meu, care este, de fapt, al lui.

Cu toate acestea, suntem unul și același, dar, în mod paradoxal, total diferiți.

Ceea ce e și mai paradoxal este faptul că suntem singurul caz din lume în care s-a putut verifica teoria ubicuității.

Iar paradoxul paradoxurilor vine să pună capac la toate: nu vom putea fi niciodată amîndoi în același loc și în același timp.

Dacă nu ai înțeles, mai ai puțină răbdare. Mă apuc să-ți desenez.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2011-11-11 15:09:25
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  era mai mișto așa:

"dragii mei, îmi pare rău, mi-a picat wireless-ul"

...
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2011-11-11 14:10:35
         
 
  Din păcate trebuie să plec. Pe mai târziu. Nu uitați tema.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-11-11 14:07:15
         
 
  Emanuel, păi degeaba sunt semnate steluțele dacă nu există criterii. eu i-am dat una doamnei Vasilica, fiindcă mi-e simpatică. clar... și perfect regulamentar.

Liviu, ție, pentru un comentariu de subsol al lui latunski :) și mai regulamentar.

Tea, d-lui Bolocan, fără niciun comentariu. firește, regulamentar.

Mătrăguna, d-lui Bolocan, amical, că deh.. nu că n-ar fi meritat, dar întreb și eu ca prostu', a fost chiar singurul text din europeea din 2010 încoace care merita înstelat? să se fi deranjat mătrăguna întîmplător și cu validarea?

atîta vreme cît jocul n-are reguli, firește, îl luăm ca atare...
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2011-11-11 14:02:40
         
 
  P.S. Linkul blogului:

http://liviu-bordas.blogspot.com/
 
Postat de catre Vasilica Ilie la data de 2011-11-11 14:01:25
         
 
  Vasilica, apreciez investigația ta strict literară!  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-11-11 13:59:08
         
 
  "vai, Adriana, ce grozavii spui!
1. Liviu Bordas, nu numai ca a publicat, dar are si un premiu al USR.
2. Dar cu mine ce ai, am instelat vreodata ceva? Aici este vorba despre stele. In ce priveste evaluarea textelor, se interzic opiniile? Ai vrut sa acorzi stea Veronicai la textul cu noiembrie, am spus ca este o scriere de clasa a VIII si am exemplificat cu scrierile unor copii. Crezi ca mai trebuia sa demonstrez si matematic?
Te-am acuzat de atac la persoana (ai si recunoscut si te-ai corectat rescriind foarte frumos pamfletul) eu am aparat dreptul la libera exprimare pe Europeea. Spuneti-mi daca este cazul sa ma retrag.


Punctual.
1. Liviu S. Bordas poate sa va confirme ca nu a publicat.
De asta si apare initiala S, pentru a face diferenta cu un autor publicat deja.

2. Textul Veronicai mi-a amintit de stilul lui Jerome K. Jerome, care imi place la nebunie. Daca n-ati citit, trecem peste. Daca vreti sa exemplific, poate imi fac timp. As fi dat stea, dar n-am dat. Compunerile copiilor sunt fie naive fie luate de pe net. Daca nu va ajuta simtul naturel sa deosebiti exprimarea unui copil in clasa a 3-a de exprimarea omului matur, pierdem vremea. Dati un copy paste si verificati cu google textul indicat de Liviu. Veti gasi muuulte surse in care apare cel putin un fragment furat si postat peste tot.

3. Vorbiti de un atac la persoana. V-am raspuns atunci in stilul meu, ironic. Iertati-ma, uneori va supraestimez capacitatea de intelegere a ironiei.


In the end

Ramaneti. Nu mi-am dorit niciodata sa se retraga cineva. Doar sa aiba masura.
 
Postat de catre . Fiinta la data de 2011-11-11 13:58:29
         
 
  Chestiunea cu rămasul în anonimitate al textelor, timp de x zile este o dulce ipocrizie! Săracul net! Cum se vor forma tabere și cum vor zburda e-mailurile: vezi că am un text anonim cu titlul.. dă-i un vot o stea că îți dau doă la schimb pe catrenul ăla de ieri. Sau doi caltaboși!

Evaluarea, evaluarea adevărată se face cu cărțile pe masă însă de oameni competenți. Adică oameni care au citit măcar 2000 de cărți. Evident nu de joc. Însă sunt deschis. Să vedem.

Radu, Dă whisky-ul ăla cuiva în custodie. Ca să fiu sigur că va fi în siguranță.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-11-11 13:57:34
         
 
  O intrebare as avea si eu: oare, Liviu Bordas care este pe acest site este unul si acelasi cu Liviu Bordas, nascut in 1970? Nu de alta, dar pe blogul lui are fizionomia unui barbat inca tanar iar cel de pe site are fizionomia unui barbat trecut de 50 de ani???!!!
Am gasit blogul lui Liviu Bordas, cel tanar. Iata ce scrie acel Liviu Bordas:
Nu sunt un fan al blogurilor. Am creat unul numai din rațiuni "apofatice". Mai precis pentru că, în ultima vreme, au apărut pe internet "autori" omonimi cu care nu doresc să fiu confundat.

Mă întreb totuși de ce respectivii "recenți", dacă într-adevăr poartă același nume, nu-l folosesc într-un fel care să evite confuziile (am fost întrebat de mai multe ori dacă mie îmi aparține cutare sau cutare "creație").

Precizez așadar că:

1. nu public poezii sau bucățele literare prin revistuțe on-line.

2. nu postez comentarii și nu mă angajez în discuții pe alte site-uri.

3. nu trimit texte la "Poșta redacției" gazetelor literare.

P.S. Și mai recent, unora le place să-și închipuie că îmi petrec vremea discutând cu ei, pseudonim, prin secțiunile de comentarii ale blogurilor și ziarelor on-line (dacă nu cumva înscenează acest lucru).

Mai precizez, prin urmare:

4. nu semnez decât cu propriul nume.

Va rog, stie cineva sa-mi raspunda la aceasta intrebare?
 
Postat de catre Vasilica Ilie la data de 2011-11-11 13:53:43
         
 
  da' halatul? cu pariul cum rămîne?  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2011-11-11 13:50:26
         
 
  "în plus, anonimatul garantează sinceritatea;"

Și când îmi amintesc faptul că m-ați pisat atâta să nu mai fie înstelările anonime! Că până la urmă am cedat!

PS. Să mai vedem și alte idei.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-11-11 13:48:06
         
 
  Emanuel, propun:

1. votul pozitiv și votul negativ - anonime, fără obligativitatea comentariului, accesibile oricui, indiferent de nivelul de acces. avantaj: avînd un cuvînt de spus, cei cu nivel mic de acces se vor implica mai mult; în plus, anonimatul garantează sinceritatea; drept e, nu și competența, dar ăsta e alt subiect. un autor are dreptul la un nr. nelimitat de voturi, dar la un singur vot pe un text anume, așa cum e și acum; un vot negativ decrementează automat cu 1 nr. voturilor pozitive.
b. stea pozitivă (apreciativă, roșie) și stea negativă (depreciativă, neagră). accesibilă userilor cu nivel de acces > N, unde N va fi stabilit ulterior de măria sa, proprietarul saitului. acordarea steluțelor de ambele categorii va fi argumentată în mod obligatoriu - dar nu onomatopeic, gen "poete, ești mortal", "draga mea, m-ai răscolit pînă-n străfunduri", etc, ci textual, așa cum recomandă distinsul critic de peste nistru, latunski. în caz contrar, editorii vor invalida atît steluța cît și comentariul aferent, după care vor șterge cu o batistuță obrazul înlăcrimat. în aceste condiții, autorii cu nivel de acces > N pot acorda un nr. indefinit de steluțe, abuzurile fiind excluse. alt avantaj e că ne putem manifesta civilizat față de textele execrabile, fără bălăcărelile cu care însoțește, de obicei, autorul ultragiat acest gen de feedback.
c. susțin propunerea distinsului latunski privind rămînerea vreme de o săptămînă de la data postării a textelor în anonimat. deși sunt autori foarte ușor de recunoscut, dar asta e problema lor.


p.s. avînd în vedere că acum o lună ai înfierat cu aceeași mînie jemanfișismul editorial, amenințînd cu descăpățînarea, mai precis, aici:

http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=40608

și, ca de obicei, n-ai luat nicio măsură, subsemnatul pariază public, pe o sticlă de Ballantine's original că pînă la Crăciun, deși multe se vor revizui, nu se va schimba nimic. vorbesc cît se poate de serios. aș paria și pe un bax, dar aș avea infinit mai puține șanse să accepți.

aștept răspuns,

al tău însetat,

Toma necredinciosu
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2011-11-11 13:35:30
         
 
  vai, Adriana, ce grozavii spui!
1. Liviu Bordas, nu numai ca a publicat, dar are si un premiu al USR.
2. Dar cu mine ce ai, am instelat vreodata ceva? Aici este vorba despre stele. In ce priveste evaluarea textelor, se interzic opiniile? Ai vrut sa acorzi stea Veronicai la textul cu noiembrie, am spus ca este o scriere de clasa a VIII si am exemplificat cu scrierile unor copii. Crezi ca mai trebuia sa demonstrez si matematic?
Te-am acuzat de atac la persoana (ai si recunoscut si te-ai corectat rescriind foarte frumos pamfletul) eu am aparat dreptul la libera exprimare pe Europeea. Spuneti-mi daca este cazul sa ma retrag.
 
Postat de catre nicolae tudor la data de 2011-11-11 13:30:46
         
 
  Adriana,
Alatăieri, în urma unui comentariu injurios recepționat la ultima mea postare, remarcă trecută neobservată timp de 48 de ore, am renunțat să postez pe saitul d-lui Cristescu aka Corbu(sau vițăvercea, doar Elena Ștefan și Alex Popescu știu exact).În altă înșiruire logică, atîta vreme cît am nivel minim de postare(fapt care mă afectează în aceeași măsură în care te-ating pe tine steluțele ecoliterare)iar onorabilul profesor Buricea, poeta și prozatoarea consacrată V.Ilie ș.a. au nivel superior mie, consider că eforturile mele, vreme de peste 3 anișori prestați aici, de a accede la un nivel valoric de barem 20 sunt sortite eșecului, așa că am renunțat(în urma condițiilor impuse de apropritaru' sus-amintit)să mai încerc.Asta nu mă împiedică să vizitez periodic lavra bleu pentru a deplînge starea precară a murilor, afectați de mucegaiul mediocrității și igrasia comentariilor vioi-socializante desfășurate fără istov.
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-11-11 12:44:44
         
 
  p.s. Boss, aveți o scamă pe rever, pot să v-o îndepărtez?
Postat de catre latunski criticul

:)))

Încă nu are. Dar s-ar putea să-i apară una. De-aia stau și eu pe aici, preventiv...


Domnule Cristescu,

eu aș proceda altfel. Aș aduna toate propunerile de pînă acum, toate intențiile de modificare/adăugire/îmbunătățire, le-aș sistematiza și apoi aș analiza ce presupune aplicarea lor în practică.

Deși, vorba lui latunski, ce ar fi de schimbat?

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2011-11-11 12:31:40
         
 
  Domnule Emanuel Cristescu,
rîdem, glumim, dar mai și plătim. Fiecare după greșalele lui, cum spunea și popa Blasfemie, marți, la predică, "la vecernia de seară".
Domnia-voastră (stimabile!) chiar a făcut ceva ce este altceva (prin comparație). Deocamdată doar ce-am spus mai sus. Dincolo de fixațiile "eco" și de promisiunile (încă) neonorate, vă puteți mîndri cu un experiment unic în lumea virtuală.
Aici au fost (sînt și vor fi) postaci de calitate (nici eu nu mă exclud - fără asentimentul altora -iertată-mi fie lipsa de modestie). Că unii au plecat? Sigur vor reveni mai reveni (că Europeea este un drog de mare risc!).
Chiar nu știu ce trebuie schimbat! Ce-am avut de spus, am spus mai sus și mai jos.
Pentru puțina și insignifianta noastră fericire, dați-vă silința!
p.s. Boss, aveți o scamă pe rever, pot să v-o îndepărtez?
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2011-11-11 12:24:06
         
 
  Cele mai reușite texte ar fi și remarcate corespunzător doar dacă nu s-ar cunoaște autorul lor, cel puțin o săptămînă din momentul postării.
Experimentul "opincii literare" este chiar de invidiat!
"Texte care vor putea primi diplome europeice." (E.C.)
Uauu! Mă angajez să concep formularele, dar, ce spun eu? fabric și permise de poet, de prozator, de dramaturg etc. Cu stelele nu sînt de acord! Mai am 25 de capele ale Armatei Roșii; să le folosesc stelele înainte de schimbarea regulamentului?
Acum, fără glumă, un comentariu la obiect, documentat și respectînd minime principii, cum ar fi: limbajul, conținutul, individualizarea textuală, tematica, conexiunile cu diverse curente (actuale, ori ba!), valența normativă (imitația modelelor), calitatea produsului literar în interferență cu personalitatea autorului (nu atac la persoană, nu!), descifrarea perspectivei scriiturii, toate acestea ar prețălui mai mult decît o constelație. Cum nu este posibil, se poate grefa (pe alături) o rubrică mai elitistă.
Părerea mea (vorba lui Văcăroiu) de critic oficial și omologat al saitului.
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2011-11-11 11:39:42
         
 
  Asa cum am afirmat cu ceva timp in urma, am decis sa ma abtin sa acord stele pe site. Afirmatie care era deja pusa in practica in momentul in care ati postat acest text. De aceea.

 
Postat de catre . Fiinta la data de 2011-11-11 11:19:56
         
 
  Un punct de vedere. Sigur vor mai fi și altele.

PS. Ori sunt într-o groapă de potențial ori neatent ori nu înțeleg, pur și simplu: "dupa ce va predau bagheta magica.
Gest pe care va rog sa-l considerati facut ieri."

Ce să însemne spusele dintre ghilimele?
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-11-11 11:15:05
         
 
  Ce sa ne mai complicam cu evaluari? Sa insteleze doar consacratii. Nu stiu sa fi auzit de Radu Stefanescu ca a publicat vreun volum, nici de Liviu S. Bordas, nici de dl Rechesan Gheorghe, dar e de notorietate lansarea cu surle si trambite a autorilor Vasilica Ilie, Nicolae Tudor, etc. Eu personal, ii prefer pe primii. Eu si cateva nume de prestigiu din critica romaneasca.

Personal, putin imi pasa de stele, voturi si alte farafastacuri. Imi pasa de talentul si de efortul unor oameni pentru a crea ceva frumos si pot aprecia asta si dupa ce va predau bagheta magica.
Gest pe care va rog sa-l considerati facut ieri.

 
Postat de catre . Fiinta la data de 2011-11-11 11:10:11
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE